ישיבת ועדה של הכנסת ה-15 מתאריך 01/01/2001

הצעת חוק הסכמים קיבוציים (תיקון מס` 6), התשס”א2001-, ח”כ תמר גוז`נסקי - חידוש דיון

פרוטוקול

 
פרוטוקולים/עבודה/2541



2
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
1/1/2001

פרוטוקולים/עבודה/2541
ירושלים, י"ד בטבת, תשס"א
9 בינואר, 2001

הכנסת החמש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שלישי


פרוטוקול מספר 262
מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
שהתקיימה ביום ב', ו' טבת התשס"א, 01/01/2001, בשעה 09:00
נכחו
חברי הוועדה: דוד טל - יו"ר
תמר גוז'נסקי
מוזמנים
משרד המשפטים:
עו"ד שי סומך
משרד ראש הממשלה
דני גואטה - יועץ משפטי מטה השב"כ
משרד העבודה והרווחה
עו"ד אטלן מיכאל
מוזמנים נוספים
עודד ברוק
ג'ודי וסרמן
על סדר היום
הצעת חוק הסכמים קיבוציים (תיקון מס' 6), התשס"א2001-, ח"כ תמר גוז'נסקי - חידוש דיון.
מנהלת הוועדה
שירלי אברמי
נרשם על ידי
רקורד שירותי הקלטה
היו"ר דוד טל
אני פותח את ישיבת ועדת העבודה והרווחה
של הכנסת, כשעל סדר היום הצעת חוק הסכמים קיבוציים של חברת הכנסת תמר גוז'נסקי, ועל פי סעיף 124 אני מבקש לערוך הצבעה שאנחנו מקבלים החלטה שאנחנו דנים בנושא הזה ואנחנו מסכימים.
הצבעה
מי בעד? אישרנו.

נחדש את הדיון בנושא הזה. רבותיי, אני רוצה לומר כאן מספר דברים. אני הסמכתי את חברת הכנסת תמר גוז'נסקי לנהל את הישיבה הקודמת, על דעת זה שאף לא אחד מהשותפים לחוק הזה העיר את תשומת לבי לאי אילו בעיות כאלה או אחרות. ברמה העקרונית, אני חושב שחברת הכנסת תמר גוז'נסקי צודקת. הוועדה לא צריכה לעשות את עבודתו של שום גוף אחר, לא של משרד ראש הממשלה ולא של שום משרד אחר. אני אומר את זה בצורה מפורשת - אני אומר את זה גם לפרוטוקול - בגלל הרגישות שיש לי לנושא שב"כ, אינני רוצה להעמיס עליהם מעבר למה שמועמס עליהם בימים האלה, ובימים האחרונים בכלל. אחרת לא הייתי מקיים את הישיבה הזאת והיינו מאפשרים למשרד ראש הממשלה שנתיים ימים לחשוב, לשנות, להגיש הצעת חוק. אינני חושב שזה יהיה קשה, ולא צריך להיות קשה, למשרד ראש הממשלה, בפרק זמן של שנתיים, להגיש הצעת חוק כזו או אחרת, שאני מניח שיתלכדו מסביבה הרבה מאוד חברי כנסת. אבל אי אפשר לתבוע את זה מאיתנו, שאנחנו נעשה את העבודה. אנחנו נמצאים גם בלחץ זמן. היות, שכידוע לכם, היום הצעת החוק הזאת עולה לסדר היום, ואני רוצה שהיא תעלה על סדר היום וגם תעבור, אבל היות ששמעתי את הנימוקים של אנשי השב"כ, ושמעתי גם את עמיתתי, חברת הכנסת תמר גוז'נסקי, אז אני מניח שיש איזו שהיא הבנה או הסכמה לגבי כך שאנחנו נכניס את הסעיף, סעיף ב'.
ג'ודי וסרמן
נמצא בפניכם נוסח מתוקן, זה בעמוד 3, סעיף
ב', החצי השני של הסעיף, זו התוספת, אני מקריאה מתחילת הסעיף: "בתקופה שמיום תחילתו של חוק זה ועד ליום כ"ז בטבת התשס"ג (1 בינואר 2003), לא יחולו הוראות חוק זה על סוהר ועל עובד שירות הביטחון הכללי, או המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים." עד פה, מה שהוצבע בישיבה הקודמת. התוספת היא: "שר העבודה והרווחה, באישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, רשאי להאריך בצו את התקופה האמורה לתקופות נוספות, ובלבד שכל תקופה לא תעלה על שנה אחת. בסעיף זה, "סוהר" - כהגדרתו בפקודת בתי הסוהר (נוסח חדש), התשל"ב1971-."
היו"ר דוד טל
האם זה מקובל?
תשובה
מקובל.
היו"ר דוד טל
גברת תמר גוז'נסקי, מקובל?
תמר גוז'נסקי
כן.
היו"ר דוד טל
טוב, אני מעלה את זה להצבעה:
הצבעה
מי בעד? אם כן, קיבלנו את הצעת החוק עם התיקון הזה ואני מבקש לעשות את כל הפרוצדורה שזה יעלה היום לכנסת. תודה רבה, אני מודה לכם מאוד.
תמר גוז'נסקי
תודה לך.



הישיבה ננעלה בשעה 09:05

קוד המקור של הנתונים