ישיבת ועדה של הכנסת ה-15 מתאריך 11/06/2002

חינוך בישוב ניצן

פרוטוקול

 
פרוטוקולים/ועדת חינוך/5381



3
ועדת החינוך והתרבות
11.6.2002

פרוטוקולים/ועדת חינוך/5381
ירושלים, כ"א בתמוז, תשס"ב
1 ביולי, 2002

הכנסת החמש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב רביעי




פרוטוקול מס' 479
מישיבת ועדת החינוך והתרבות
יום שלישי א' תמוז התשס"ב (11 ביוני 2002), שעה 14:00
סדר היום
חינוך בישוב ניצן
נכחו
חברי הוועדה: זבולון אורלב - היו"ר
מוזמנים
ד"ר שי כנעני סגן מנהל מינהל הפיתוח, משרד החינוך
אהרון כהן מפקח מחוז דרום, משרד החינוך
מאיר דהן יו"ר ועד נציגי הישוב ניצן
עמיחי פרץ ועד נציגי הישוב ניצן
שאלתיאל חג'בי ועד נציגי הישוב ניצן
יצחק גוטמן ועד נציגי הישוב ניצן
מאיר זעפרני ועד נציגי הישוב ניצן
עמליה ליואין ועד נציגי הישוב ניצן
שמעון כהן ראש המועצה האזורית חוף אשקלון
מנהל/ת הוועדה
יהודית גידלי
קצרנית
יפה קרינצה









חינוך בישוב ניצן
היו"ר זבולון אורלב
אני מתכבד לפתוח את ישיבת הוועדה בעניין חינוך בישוב ניצן. בקשתי שראש מינהל החינוך הדתי, או סגנו, יהיה פה, אבל לא הגיעו משיקולים שלהם.

זימנתי את הישיבה כיוון שהתברר לי שכל הסיכומים הקודמים שלנו אינם מיושמים. אין פתרונות חינוכיים לילדים בניצן. החלטתי, על כן, להעביר את הפגישות הידידותיות לפסים פורמליים.
שמעון כהן
שנת הלימודים מסתיימת ואנחנו צריכים להיערך בדחיפות לשנת הלימודים הבאה. יש לנו מספר נושאים על הפרק, בכולם דנו בעבר: בנית גן ילדים בישוב ניצן, ילדי חטיבת הביניים - לאן? שיפוצים בבית ספר מורשה. שלושה דברים אלה חוזרים כל הזמן. לפחות בשניים מהם אני רואה את עצמנו, כרשות, עושים את הבלתי אפשרי.

עבדתי 4 שנים כדי לקבל את חתימת מושב ברכיה. הגעתי למצב שאנשים בברכיה לא מדברים איתי. האיום, שהרשיתי לאנשי ניצן להירשם לבית ספר אחר, רק הוא הביא לקיום אסיפה כללית עם תוצאות ברורות, שמושב ברכיה יעבירו את השטח אלינו. המועצה שילמה המון כדי שהדברים ייעשו. התחייבנו להקים שם מגרש כדורסל, שישרת את בית הספר, טיפול בכבישים. הבנתי ממשרד החינוך שזה היעד, ולכן עשיתי את הבלתי אפשרי.

העברתי את האישור למינהל, התקשרתי יומיום, והתשובה היתה שהנוהלים שלהם אורכים זמן רב. העברתי למשרד החינוך את התשובה שלהם. התשובה ממשרד החינוך היתה: מאשרים, אבל ל- 2003. אני אומר לכם שב- 2003 לא יהיו תלמידים בניצן, ובברכיה יכעסו עלי, כי הבטחתי נסים ונפלאות.
היו"ר זבולון אורלב
יש לך תשובה בכתב שיתקצבו אותך ב- 2003?
שמעון כהן
כן. אני יודע שיש מצוקה תקציבית, אבל מוכרחים לתת לנו לצעוד קדימה. אני מאוד מבקש, כדי שאני כרשות אוכל להיות אמין כלפי כל אלה איתם דברתי, עזרה לגייס סכומים כדי שאוכל לנצל את חודשי הקיץ להכנת בית הספר, בצורה הטובה ביותר האפשרית.

הנושא השני הוא גן ילדים. אנחנו ישוב צעיר עם ילדים.
היו"ר זבולון אורלב
קבלת הרשאה?
שמעון כהן
לא. אמרו שהתשובה היא כן, אבל עוד לא קבלנו.

הדבר השלישי, שהוא החמור ביותר לדעתי, הוא פתרון בעיית חטיבת הביניים. חשבנו שאנחנו הולכים לפתור את הבעיה הזו. הגענו לסיכום עם רחובות כרשות, הם מוכנים לקלוט אותנו. התשובה שקבלתי בכתב מד"ר כנעני היתה, שהם מציעים לנו את אשקלון. באשקלון אמרו לי שהמקיף פתוח בפנינו, אבל יש לנו גם צרכים מעבר לזה: אולפנה, צביה, חינוך מיוחד. מצטברת לנו קשת שלמה של בעיות, וזה לא דיון ראשון בנושא.
היו"ר זבולון אורלב
שלישי.
שמעון כהן
אני מבקש לתת להורים לצאת בהרגשה שמה שהתחייבנו, לא הכל - מה שאפשר, נקבל.
אהרון כהן
בעניין השלישי שהוזכר כאן, אני מביא את מדיניות המשרד. המחוז הציע את אשדוד לחינוך העל יסודי. אשדוד יכולה לתת תשובה לכל הגוונים ודרישות האנשים, ישיבה, מקיף. הישוב יקבל את כל ילדי ניצן, מהתלמידים הטובים, עד אלה שהם פחות טובים - כולם. אני אוכל להכיל את התלמידים האלה בכל המסגרות שקיימות היום באשדוד, שיכולות לענות על הצרכים של האנשים.
היו"ר זבולון אורלב
המחוז יכול להציע רק עיר במחוז, ברור לי. לכם רצינו נציג מהחינוך הדתי.
אהרון כהן
מבחינה גיאוגרפית אשדוד קרובה לניצן ויש בה רמה טובה. למעלה מ- 90 אחוז מהתלמידים עברו את מבחני הבגרות, והמקיף הדתי מקבל את פרס החינוך.
היו"ר זבולון אורלב
יש ישיבה?
אהרון כהן
יש ישיבת אולפנה ומקיף.
מאיר דהן
קשה לי להבין איך מפקח יכול להכניס עז, ללא כתובים ובלי לשאול את מנהל אגף החינוך באשדוד, מר פרנקל. אני דברתי עם מר פרנקל לפני כמה שבועות, והוא אמר שלא יצא מגדרו להכניס תלמידים לנווה הרצוג או לאולפנה. אם תהיה כיתה מלאה, ישלח התלמידים למקיף, כלומר, אני לא אהיה בראש סדר העדיפויות.

מפריע לי שברגע האחרון זורקים את הפתרון של אשדוד, בלי לבדוק בצורה יסודית.
היו"ר זבולון אורלב
אם אתקשר עכשיו למר פרנקל, מה הוא יגיד?
מאיר דהן
אני לא יודע, לא יכול לדבר בשמו.

הילדים כבר לומדים ברחובות, הם כבר נבחנו. אתה יודע מה זה להיבחן ולהצליח להתקבל לישיבה או לאולפנה, ואז נגיד לו שלא שולחים אותו לישיבה כי יש אופציה חדשה של אשדוד. לא יכול להיות שהורים יודעים שמיפוי הוא רחובות - כי כך סוכם לפני חצי שנה ולא היתה אופציה אחרת - ולהחזיר אותם אחורה.
עמליה ליואין
בהצעה שהועלתה כאן יש, לדעתי, זלזול. אני פניתי, על פי הצעתך, למר שמואל פרקש. כששמעתי על הישיבה היום, לא היה לי ספק שהוא יהיה נוכח. לא טרחתי להתקשר אליו, כי הייתי בטוחה שאפגוש אותו פה. הוא אמר לי שמבחינתו, אם הרשות הקולטת תסכים, ואם הרשות המשחררת, שלנו, תסכים אין לו התנגדות להפוך את הישוב ניצן לאוטונומיה ולאפשר לנו לעבור לישיבת הדרום, על סמך זה שהוא בדק אתי את כל האפשרויות. הוא לא נמצא כאן כדי לאשר את דבריי.

הבן שלי כבר לומד בישיבת הדרום ברחובות, מסיים כיתה ז'. מדובר בשלושה ילדים שכבר לומדים, ועוד שלושה שהתקבלו אחרי שעברו את הבחינות. שלוש בנות נוספות התקבלו גם הן. לא יכול להיות שחודש וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים אומרים לנו שמה שהיה עד עכשיו נמחק. אנחנו נרשמנו לרחובות לפי הבנה שהיתה בשתי הישיבות הקודמות. לא יכול להיות שנטלטל את ילדינו.
שאלתיאל חג'בי
מה גם שמדובר בהורים שלהם יש שני ילדים, ילד אחד כבר נמצא ברחובות, ואת השני שולחים לאשדוד. זה נעשה על בסיס הסכמה.
אהרון כהן
האם מדובר שכל הילדים, בכל רמה, לומדים ברחובות?
היו"ר זבולון אורלב
זה היה תנאי יסודי.
מאיר דהן
יש לי את זה בכתב: "אנו מאשרים את בקשתכם להכללת הישוב ניצן באזור מיפוי רחובות, ומוכנים לקלוט את התלמידים. כל זאת מותנה באישור משרד החינוך".

מאז הישוב ניצן אוכלס, כארבע שנים, אנחנו דשים בנושא בית הספר היסודי. גם הבטחה שב- 2003 תהיה הצעה להיכלל בטיוטת התקציב של משרד החינוך נראית לי שוב "מריחה". קשה לנו, כתושבים, לקבל עוד הבטחות. אתה הבעת את זה בצורה נחרצת, אדוני היו"ר, בדיון קודם כשאמרת: "לאור חוסר האפשרות לחדש את מבנה הממ"ד, סוכם שהישוב יגבש החלטה לגבי מיפוי חדש".

ב- 1 לספטמבר, עם פתיחת שנת הלימודים, לא יהיה חידוש של מבנה בית הספר. אנחנו מבקשים מיפוי חדש.
היו"ר זבולון אורלב
אני רואה בעיה אובייקטיבית בדבר אחד, וזה נושא חידוש המבנים. מהידע שלי, בגלל הקיצוצים בתקציב משרד החינוך, תקציב החידושים קוצץ באופן דרסטי. הפרוצדורה לחידוש מבנים היא כמעט פרוצדורה של מבנה חדש. כלומר, באוקטובר 2001 משרד החינוך כבר ידע אילו מבנים יחודשו בשנת התקציב 2002, ואז הוא מבקש מראש הישוב להיערך עם כל התוכניות לגבי החידוש. קשה לי להאמין שהיום, 11 ביוני, גם אם השרה מאוד תרצה, שיצליחו להכניס אתכם ב- 2002.
שמעון כהן
אני מדבר על שיפוצים. כבר 4 שנים לא קבלתי כלום. אני רוצה להחליף את הגגות, ולא מקבל תקציב.
היו"ר זבולון אורלב
יש תקציב לשיפוצים שכל הרשויות המקומיות מקבלות על פי קריטריונים. זה נועד לשיפור החזות, החלפת ידיות.
שמעון כהן
גם את זה לא קבלנו.
היו"ר זבולון אורלב
מה שלא קבלת, לא תקבל. אבל מהתקציב הזה אתה לא יכול להחליף שום גג. מזה אתה, מכסימום, יכול לסייד, לשפר את חזות בית הספר. הדרגה הנמוכה ביותר זה תקציב שיפוצים, הרמה מעל היא תקציב חידוש מבנים שהוא בא כדי להחליף את גג האסבסט, להזיז קירות, לתקן יסודות, זה כמעט כמו בניה חדשה, 50 אחוז מעלות בניה חדשה, תקציב מאוד גדול. התקציב הבא הוא בניה חדשה. מה שעיכב בחידוש מבנים זו בעיית הקרקע, כי אין ספק שלברכיה, לפי כל הקריטריונים, מגיע חידוש מבנים. אם זה מה שמעכב, אני מוכן להפעיל את השפעתי כדי שיהיו אישורים בסוף. העיכוב עכשיו הוא לא במועצה אלא בממשלה - במינהל. התלמידים לא צריכים לסבול בגלל שני משרדי ממשלה.
שמעון כהן
יש לי תשובה ברורה, והעברתי אותה למשרד החינוך. "הנני לאשר כי קבלתי בקשתך להעביר את שטח מושב ברכיה למועצה האזורית חוף אשקלון. הבקשה הנ"ל תיבדק ותטופל בהתאם לנוהלי המינהל".
היו"ר זבולון אורלב
להערכתי, התשובה הזו צריכה להיות מספקת מבחינת משרד החינוך. אם ד"ר כנעני יגיד לי "לא", יש דרג מעליו. אני לא חושב שילד צריך לסבול בגלל שפקיד במינהל מקרקעי ישראל, שהוא ממשלה, לא מטפל בעניין. אם הפקידות המקצועית תגיד שאין לה מנדט לעניין, נלך למי שיש לו מנדט, או שנלך לראש מינהל מקרקעי ישראל, ונשב שם עד שיוציא את האישור.

היועצת המשפטית של משרד החינוך תצטרך לתת תשובה למה הילדים צריכים לסבול. אם הילד שלה היה לומד שם, מה היתה אז תשובתה.
שי כנעני
זה לא נימוק הוגן. המנהל הכללי של משרד החינוך והתרבות, זבולון אורלב, לימד אותי שצריך להסתכל בראיה ציבורית, ולא פרטית.
היו"ר זבולון אורלב
בהחלט. אני אומר בראיה ציבורית שלא עולה על הדעת שילדים סובלים בגלל מחדל של אחד ממשרדי הממשלה. ממתי המכתב?
שמעון כהן
22 במאי.
היו"ר זבולון אורלב
שידעו שגורלם של 300 ילדים תלוי בזה, ויחליטו.

בעניין השיפוץ, לדעתי, הסיכוי לקבל ב- 2002 הוא אפסי.
שמעון כהן
אז בשביל מה רצתי כל כך הרבה?
היו"ר זבולון אורלב
כי אתה עומד לאבד את 2003. אני אדם ריאלי, הייתי רוצה שתשפץ בקיץ, אבל זה כנראה לא יהיה אפשרי.

לגבי שני הנושאים האחרים, לא ברור לי למה הגן מתעכב, כי אני זוכר שנמסר לנו שהגן נמצא בתוכנית הבינוי של 2002, ותקציב הבינוי של 2002 לא קוצץ. הייתם צריכים כבר לקבל את ההרשאה.

בנושא אזור המיפוי, אני חושב שהצדק עמכם במאת האחוזים. אם לא נקבל תשובה, אבקש דיון עם השרה. אני חושב, מר כהן, שלא ראוי ב- 11 ביוני להגיד ליישוב שממופים לרשות אחרת. אדוני יודע שכבר בחנוכה תלמידים עוברים מבחני כניסה. הכיתה באולפנה כבר מלאה. יש מציאות חינוכית, שהמוסדות החינוכיים מלאים כבר באפריל. אנחנו מאמינים שביוני יבחנו את התלמידים ויקבלו אותם? משרד החינוך אומר את זה?
אהרון כהן
אני לא יכול לענות לך על השאלה מתי ההצעה הזו הועלתה. אני קבלתי את המינוי לבוא לוועדה הזו רק בשבוע שעבר, ואין לי את האינפורמציה הזו.
היו"ר זבולון אורלב
תשאל את ראש המועצה מתי הוא קבל את ההצעה.
שמעון כהן
ההצעה עלתה, ואנחנו דחינו אותה.
היו"ר זבולון אורלב
כרגע, במציאות של היום, מה יהיה גורל הילדים בשנת הלימודים הבאה? ילדה שנבחנה כבר והתקבלה, נאמר לה כעת להבחן לאולפנה, הנהדרת, באשדוד? האם זו טובתה?

למה זה צריך להיות דווקא אשדוד? אני יכול לתת לך דוגמאות של מיפוי בין יישובי לא על פי הקרבה הגיאוגרפית. יישובי גוש תל-מונד, למשל, אינם ממופים בחינוך הדתי לרעננה, שהיא הישוב הקרוב אליהם ביותר, אלא לנתניה, הרחוקה יותר. יש שיקולים שונים. המרחק בין אשדוד ורחובות אינו כה גדול, ואם ברחובות מעונינים לקלוט, ובניצן גם כן מעונינים להגיע לשם, איני רואה בכך בעיה.

המיפוי אינו קבוע. בשנה שעברה נקבעה מציאות שלומדים ברחובות, כי העניין לא טופל. אפשר לדון בעניין מחדש בשנה הבאה. אני עצמי לא רואה הבדל יסודי בין המוסדות באשדוד לבין המוסדות ברחובות. רצינו לשמוע מאשקלון למה הם לא מקבלים את התלמידים אליהם. הם הוזמנו לישיבה אך לא הגיעו. משרד החינוך אינו יכול לכפות.
מאיר דהן
לא הבנתי מה עמדתך בנושא בית הספר היסודי.
היו"ר זבולון אורלב
אם אני אשתכנע שהולכים לחדש מבנה בשנת תשס"ג, שבינואר מתחיל חידוש מבנה, ושהעניין מסוכם ולא מותנה בעוד דברים נוספים, אפעיל את כל השפעתי עליכם להישאר בברכיה. אני אעזור למר שמעון כהן לעמוד מול התושבים, ולשכנע אותם לחכות מספר חודשים עד תחילת השיפוץ. מעניינת אותי טובת הילדים. אני בעד לסגור את בית הספר בברכיה אם אין ראיה כוללת, ואת כל אחד מעניינת הממלכה הקטנה שלו, והמדינה לא מסוגלת לכפות. ניסע לברכיה ונראה אם זה מקום ראוי לתלמידים ללמוד, אני בעד לפזר את בית הספר הזה. אני חושב גם על טובת ילדי ברכיה, לא רק ניצן.
יצחק גוטמן
אני בוועד ההורים של ברכיה, תושב ניצן. הובטחו כל כך הרבה תקציבים, איפה כל זה?
היו"ר זבולון אורלב
כספי ציבור מתנהלים על פי כללים. חלק מהכללים הם שהמדינה לא משקיעה במבנה שאין בטחון מלא שהוא ברשות המדינה, או הרשות המקומית. במדינת ישראל בעל הקרקע הוא בעל הנכס. משרד החינוך, אומר שכל עוד שאין בטחון שהקרקע של ברכיה עברה לרשות המועצה האזורי, לא אשקיע כדי שלא ישנו אחר כך את תכלית המבנה.

במידה שהקרקע תעבור לרשות המועצה האזורית, יעמוד תקציב לחידוש המבנה. אני חושב שהמכתב הזה מספק. לו הייתי היום המנכ"ל, הייתי אומר שבמאזן האינטרסים בין לפזר בית ספר לבין ביורוקרטיה עם מנהל מקרקעי ישראל, אני בוחר לפתור את העניין עם מינהל מקרקעי ישראל, למרות שיש פה סיכון.
יצחק גוטמן
יש לנו בעיה עם ינואר. כל אסיפת הורים וכל ישיבה אני עומד מול ההורים. השאלה אם אין אפשרות להעביר כספים.
היו"ר זבולון אורלב
אני בצד שלך, אבל אל תאמין שיש כספים. אין. כל הכספים של 2002 כבר מכורים, אני אומר את זה מניסיון, יש קיצוץ.
יצחק גוטמן
אז אתה אומר לנו להמשיך במצב הקיים, עם כל הבעיות?
היו"ר זבולון אורלב
לא. אם ד"ר כנעני יאמר שאינו בונה על סמך המכתב הזה, אני אפנה לשרה. אם גם השרה תאמץ את גישת ד"ר כנעני, אני אאבק לסגור את בית הספר ולפזר אותו. זה מבנה לא ראוי. אציע לפסול את המבנה. לא עולה על הדעת שתלמידים יפלו בין השולחנות כשזה בין משרדי ממשלה.
עמיחי פרץ
מעבר להיבט התקציבי, אתה מסכים עם הטענה שהעלינו בדבר הזכות הלגיטימית שלנו לבחירה של מקום הלימודים?
מאיר דהן
אתה מוביל מהלך כזה.
היו"ר זבולון אורלב
נכון, אבל כל עוד זה לא יאושר אז התשובה היא לא. אני בעד הרחבת אזור רישום, שהורה יוכל לבחור בין כמה בתי ספר. ההצעה שלי לא קשורה למועצות אזוריות, אלא לרשויות מקומיות בהן יש בתי ספר סמוכים. כרגע, יש עדיין אזורי רישום בחינוך היסודי.
עמיחי פרץ
מתוך 70 ילדים בבית הספר היסודי, קרוב ל- 20 הולכים לבתי ספר עצמאיים.
שי כנעני
זו מדינה פלורליסטית.
עמיחי פרץ
הם לא מעונינים בזה, אבל אין להם אפשרות אחרת.
היו"ר זבולון אורלב
ד"ר כנעני, הם מדברים מבחינה רעיונית, ואתה מבחינה פקידותית על נוהלים.
שי כנעני
ערכית, זו אותה זכות לחינוך הממלכתי והעצמאי. הוא מבקש פיצול בתוך הממלכתי דתי.
עמיחי פרץ
נכון. הפתרון היחיד, מחוץ לברכיה, הוא לשלוח ילד לש"ס או לאגודה, כשההורים לא מזוהים עם כיוונים אלה, אבל לא הותרתם להם ברירה.
היו"ר זבולון אורלב
בגלל הסיבה הזו, אני בעד הרחבת אזורי רישום. אבל זה לא אקטואלי לשנה הבאה.
שי כנעני
אני לא מסכים עם הטענה שאין פתרונות חינוכיים לישוב ניצן. יש להם פתרונות כמו לכל שאר היישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. תושבי ניצן רוצים פתרונות אחרים.

המועצה האזורית קבלה פרוגרמה לגן הילדים, ב- 21 לאוגוסט, 2001. עד היום לא אושרה תוכנית בניה לגן, ולכן לא קיבלה אישור.
שמעון כהן
יש לי תוכנית בניה מאושרת שהבאתי אותה לוועדה. אני יכול להתחיל לבנות מחר.
שי כנעני
עד אתמול, שעה 17:00, כשבדקתי למה הישוב ניצן לא נכלל עם תוכנית הגן שלו לביצוע, למרות שדברנו על זה, מסתבר שישנו מחדל של המועצה האזורית חוף אשקלון שלא הביאה לאישור אגף הבינוי במינהל הפיתוח את תוכנית הגן. לא משנה אם יש בידי המועצה המקומית תכנון לגן שעבר את רשויות התכנון שלהם. הם לא הביאו את זה לאישור של מינהל הפיתוח, אגף הבינוי שלנו, שזה תנאי הכרחי להיכנס לתוך תהליך. אילו היו מביאים היו נכנסים לתקציב השנה. אם תהיה תוכנית מאושרת על ידי אגף הבינוי שלנו, יכנסו לתקציב 2003.
היו"ר זבולון אורלב
מה הם צריכים לעשות?
שי כנעני
לקבל על זה את חתימת האדריכל היועץ ושל מנהל אגף הבינוי, בלי זה לא יכולים להיכנס לתקציב.
שמעון כהן
אנחנו הבאנו את התוכנית שלנו, ראינו שזה לוקח זמן. לקחנו את התוכנית המאושרת של משק וכלכלה. הבאנו אותה למר שפירא. אמרנו שניקח דבר שיש עליו הסכמה.
היו"ר זבולון אורלב
אבל יש פרוצדורה.
שמעון כהן
היו אצל מר אורי שפירא.
שי כנעני
מר שפירא לא רלוונטי לאישור הזה. אדריך אתכם בפרוצדורה, אם צריך.

לגבי חידוש המבנה, התוכנית כוללת היום למעלה מ- 400 מיליון שקל הכרה בצרכים, עד שנגיע ל- 2003 נגיע כבר ל- 500 מיליון, ואני אמשיך לקבוע צרכים. התקציב קוצץ מ- 137 ל- 81 ל- 59 וכבר יש הודעה מהאוצר שיהיה קיצוץ בתקציב 2003. מה שחסר לי בהודעת מינהל מקרקעי ישראל, אילו זה היה בהליך חתימת חוזה -
שמעון כהן
זה בהליכים המטופלים שלהם. זה לא אני.
היו"ר זבולון אורלב
אתה צריך לדאוג שיהיה לילדים מקום.
שי כנעני
זה עניינים שלו, הוא ראש הרשות. אני לא יכול לטפל במה שצריכות לטפל הרשויות המקומיות. הדבר היחיד שאני יכול לעשות זה לכתוב למינהל שיזרזו את התהליך.
היו"ר זבולון אורלב
אני מבטיח לך שאני מכניס אותם ל- 2003, רק תגמור לי את הסיפור עם המינהל.
שי כנעני
לכן זה ויכוח סרק. עד 2003 אנחנו רחוקים מספיק כדי שכל ההליך הזה ייגמר.
היו"ר זבולון אורלב
לא, אתה מכיר את המינהל.
שי כנעני
אני רואה שמסיימים שם עניינים מהר במקומות שרוצים.
היו"ר זבולון אורלב
אם עוד שלושה שבועות זה לא ייגמר, מר כהן יודיע לי ואני אדאג לזמן לכאן את מנהל המינהל.
שי כנעני
אני עדיין מוכן ללכת לבניה של בית ספר חדש מן היסוד, בתנאי שיש קרקע.
שמעון כהן
יש קרקע, עשרה דונם.
שי כנעני
אם הקרקע הזאת תהיה שלך, אני מוכן ללכת לבניה.
היו"ר זבולון אורלב
אתה אומר שאם עוד שלושה שבועות יש חוזה חתום, אתה מוכן ללכת לבניית בית ספר חדש ב- 2003?
שי כנעני
כן.
שמעון כהן
בשבילי זו הבשורה הכי טובה.
שי כנעני
לגבי המיפוי הבין- יישובי, לא המינהל הדתי קובע את המיפוי. אני לא אקבל פה החלטה, כמו שאתה מבקש, משום שאיני מסוגל לענות אחר כך מדוע קבעתי ליישוב ניצן את המקום ה- 8 הכי רחוק מבחינה גיאוגרפית. מדלגים על: אשקלון, אשדוד, יבנה, קרית מלאכי, גדרה -
היו"ר זבולון אורלב
אתה סופר לא נכון. אתה צודק לגבי אשדוד, אשקלון, אבל לא מעבר לזה. צריך מסגרת שיש בה מקיף, אולפנה וישיבה.
שי כנעני
יש את זה בבית הספר עמית בקרית מלאכי, מחולק ל- 3 יחידות שפועלות במסגרת נפרדת בתוך המקיף: ישיבה, אולפנה.
היו"ר זבולון אורלב
זה מקיף עם מסלולים שונים, זה לא עונה על הצרכים.
שי כנעני
גם אם אוותר על אחד, עדיין יש 6 יישובים יותר קרובים.
היו"ר זבולון אורלב
גם ביבנה אין את כל המוסדות האלה.
שי כנעני
לי אין סמכות לקבל החלטה כזו. מבחינת הנהלים, המועצה יכולה לפנות לוועדת חריגים שתדון בבקשה.
היו"ר זבולון אורלב
מר כהן, תכתוב בקשה ותן לי אותה. תכתוב בקשה מנומקת היטב לוועדת ערר, ואני אוסיף שאני תומך.
עמיחי פרץ
אם אין פתרון לגנים, זה אומר שבשנה הבאה יש הרבה יותר ילדים בלי מבנים חדשים. האם יש פתרון מיידי?
היו"ר זבולון אורלב
תשבו, תדונו. אני מסכם את הישיבה.

בהמשך לסיכום פגישה שנערכה בנידון, של יו"ר הוועדה עם סגן ראש מינהל הפיתוח ד"ר שי כנעני, ראש המועצה האזורית ונציגי היישוב, ולאחר שהתקיים דיון נוסף בסוגיה זו בוועדת החינוך והתרבות, החליטה הוועדה כי בנסיבות הקיימות יש הצדקה חינוכית מלאה לאשר את מיפוי היישוב ניצן ברחובות, וזאת בהסתמך על מכתבו של מנהל אגף החינוך אל ראש המועצה האזורית מיום 25 במרץ.

לדעת הוועדה כל אלטרנטיבה אחרת לתשס"ג, תפגע בתלמידים ותנע מהם להיקלט כראוי במוסדות החינוך.

הוועדה רשמה לפניה כי בגלל אי הבנה, לא אושר תכנון גן הילדים, ולא נכלל בתקציב בינוי גן ב- 2002. הוסכם כי מנהל מחלקת החינוך במועצה האזורית יקבל הדרכה מד"ר שי כנעני כדי להביא לאישור התוכניות והשלמת ההליכים הדרושים כדי לכלול את בינוי הגן בתקציב 2003.

באשר למבנה בית הספר, הממ"ד, הוועדה רשמה לפניה את הודעת ראש המוע"ז כי ועד מושב ברכיה חתם על העברת קרקע בית הספר לרשות המועצה האזורית, וכן הציג בפני הוועדה את הודעת מנהל מחלקת עסקאות חקלאיות לראש המועצה האזורית, לפיה מטפל המינהל כדי להשלים את העברת הקרקע לרשות המועצה.

הוועדה רשמה לפניה את הודעת ד"ר שי כנעני לפיה הוא מעדיף בינוי בית ספר חדש על פני חידוש בית הספר הקיים בשנת 2003.

אם וכאשר לא תושלם חתימת ההסכם להעברת הקרקע תוך חודש ימים, יודיע על כך ראש המועצה האזורית ליו"ר הוועדה שיפעל אישית במינהל מקרקעי ישראל להשלמת ההליך.

תודה רבה, הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 15:20

קוד המקור של הנתונים