ישיבת ועדה של הכנסת ה-15 מתאריך 27/11/2001

השביתה בבית הספר אלאטרש ואלפרעה שבנגב הצעה דחופה לסדר יום של חברי הכנסת טלב אלסאנע ומוחמד כנעאן

פרוטוקול

 
פרוטוקולים/ועדת חינוך/4117



3
ועדת החינוך והתרבות – 27.11.2001

פרוטוקולים/ועדת חינוך/4117
ירושלים, א' בטבת, תשס"ב
16 בדצמבר, 2001

הכנסת החמש עשרה נוסח לא מתוקן
מושב רביעי




פרוטוקול מס' 360
מישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט
שהתקיימה ביום ג', י"ב בכסלו התשס"ב, 27.11.2001, בשעה 12:50




ס ד ר ה י ו ם


השביתה בבית הספר אלאטרש ואלפרעה שבנגב
הצעה דחופה לסדר יום של חברי הכנסת טלב אלסאנע ומוחמד כנעאן
נכחו
חברי הוועדה: היו"ר זבולון אורלב
טלב אלסאנע
מוחמד כנעאן
מנהלת הוועדה
יהודית גידלי
נרשם על-ידי
חבר המתרגמים בע"מ

השביתה בבית הספר אלאטרש ואלפרעה שבנגב
הצעה דחופה לסדר יום של חברי הכנסת טלב אלסאנע ומוחמד כנעאן
היו"ר זבולון אורלב
אני מתכבד לפתוח את הישיבה השלישית של
ועדת החינוך, התרבות והספורט.
אנחנו דנים בהצעה לדיון מהיר של חברי הכנסת טלב אלסאנע ומוחמד כנעאן בעניין השבתת שני בתי הספר באלאטרש ונווה דקלים, והשבתת בית ספר אלפרעה.

השביתה באלאטרש ונווה דקלים הסתיימה לאחר שהוסדר עמותת אלון, שהיא הייתה נושא המחלוקת, הוצאה מבית הספר ואם היא פועלת, היא פועלת מחוץ לבית-הספר והלימודים מתקיימים כסדרם.

באשר לבית הספר אלפרעה, ההשבתה הייתה עקב סכסוך בין ההורים לבין מנהל בית-הספר שבגינה מנהל בית-הספר לא הופיע בבית-הספר מאז פתיחת שנת הלימודים. אתמול קיבלנו הודעה ממנהלת המחוז שמנהל בית-הספר חתם על הסכמתו לפרוש לגמלאות באופן מיידי ואתמול ועדת הגמלאות אישרה את פרישתו. מאחר שהוסרה העילה, הלימודים שבו לתקנם ובימים הקרובים ימונה מנהל מוסד חדש.

אני רוצה להודות לחברי הכנסת טלב אלסאנע ומוחמד כנעאן שגילו ערנות לכך שתלמידים צריכים ללמוד ולא התעלמו מהצורך שהכנסת תתערב. אני חושב שהתערבותנו בוודאי זירזה את מתן הפתרון.
טלב אלסאנע
אני רוצה להודות ליושב-ראש הוועדה שמגלה
היענות לבעיות מערכת החינוך במגזר הערבי בכלל ובמגזר הבדואי בנגב בפרט והתייחס לשתי הסוגיות אשר שיבשו את פתיחת שנת הלימודים בנגב כשהיה סכסוך בין ועד ההורים למנהל בית הספר אלפרעה ואכן הגיעו להסדר מוסכם גם על דעת המנהל וגם על דעת ההורים. אין ספק שהדיון שנקבע להיום תרם והאיץ בצדדים כדי להגיע להסכם זה.

גם בעניין של אלאטרש, לפני שבוע התקיימה פגישה עם מנהלת המחוז – ובהזדמנות זו אני רוצה להודות לה – וגם היא מגלה נכונות לשיתוף פעולה, לנהל משא ומתן כדי להגיע לעמק השווה כדי לפתור את הבעיות.

אני מקווה שעם פתרון שתי הבעיות בשני הישובים האלה – אלפרעה ואלאטרש – נפתרו הבעיות בהקשר הזה ובהזדמנות זו אני רוצה לציין את פעילות הוועדה והיושב-ראש שלה, חבר הכנסת זבולון אורלב אשר תרם לפתרון הבעיה.
מוחמד כנעאן
אדוני היושב-ראש, אני רוצה להצטרף לדבריו של
חבר הכנסת טלב אלסאנע ולברך אותך ואת המעורבות שלך בשני הנושאים, בנושא של בית הספר בנווה דקלים ובית-הספר אלפרעה. אני מצטרף לדברים שנאמרו בקשר למעורבות המסיבית שלך בנושא מערכת החינוך במגזר הערבי בכלל ובנגב בפרט. אני מקווה ששיתוף הפעולה יימשך גם בעתיד. אני סמוך ובטוח שאתה כאיש חינוך תמיד רואה את הדברים בצורה הנכונה והאובייקטיבית ביותר.

אני מאוד מקווה שתפעיל את השפעתך כיושב-ראש ועדת החינוך וכאיש חינוך כך שהמחוז יבחר בקרוב כמנהל לבית-הספר מישהו מבין מורי בית-הספר, כאשר בין המורים ישנם אנשים עם תואר ראשון ואפילו עם תואר שני, כדי שיוכל לשמש כמנהל עד סוף השנה. דבר זה יביא להמשך לימודים סדירים בבית-הספר.

אני שוב מודה לך.
היו"ר זבולון אורלב
תודה רבה. הישיבה נעולה.






הישיבה ננעלה בשעה 13:05

קוד המקור של הנתונים