ישיבת ועדה של הכנסת ה-15 מתאריך 23/06/2002

תקנות זכויות נפגעי עבירה, התשס"ב-2001 - אישור התקנות.

פרוטוקול

 
פרוטוקולים/ועדת חוקה/5379



5
ועדת החוקה חוק ומשפט
23.06.2002



פרוטוקולים/ועדת חוקה/5379
ירושלים, כ"א בתמוז, תשס"ב
1 ביולי, 2002

הכנסת החמש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב רביעי


פרוטוקול מס' 492
מישיבת ועדת החוקה חוק ומשפט
מיום ראשון י"ג בתמוז התשס"ב ( 23 ביוני 2002 ), שעה: 10:00
סדר היום
תקנות זכויות נפגעי עבירה, התשס"ב-2001 – אישור התקנות.
נכחו
חברי הוועדה: אופיר פינס-פז - היו"ר
מוזמנים
עו"ד ענת אסיף - משרד המשפטים

ד"ר דבורה הורביץ - שרות המבחן לנוער, משרד העבודה והרווחה

סנ"ץ אלינוער מזוז - עוזרת ליועץ המשפטי, המשרד לביטחון פנים

עו"ד טליה אדרי - משרד הבריאות

עו"ד ורד וינדמן - מרכזת פרוייקט ליווי ילדים נפגעי עבירה, המועצה
הלאומית לשלום הילד

אורה ברז - ארגון משפחות נרצחות ונרצחים

עו"ד דפנה בוסתן - יועצת משפטית, נעמ"ת

שושנה ליפשיץ - אם של נפגע עבירה

שלומית אשרי - ארגון קורבנות עבירה
;
יועצת משפטית
סיגל קוגוט
מנהלת הוועדה
דורית ואג
קצרנית
אושרה עצידה
















תקנות זכויות נפגעי עבירה, התשס"ב-2001 – אישור התקנות.
היו"ר אופיר פינס
בוקר טוב. אני מתכבד לפתוח את ישיבת הוועדה. על סדר היום תקנות זכויות נפגעי עבירה, התשס"ב-2001. התקנות הועברו אלינו על ידי שר המשפטים והשר לביטחון פנים והם הגיעו אלינו ב-9 לאפריל, ואנחנו מתכבדים להעביר אותן היום לאישור. עו"ד ענת אסיף, תציג לנו בבקשה את התקנות.
עו"ד ענת אסיף
כפי שציינת אלו תקנות בחתימת שני השרים כיוון ששני השרים ביחד אחראים על ביצוע חוק זכויות נפגעי עבירה.
היו"ר אופיר פינס
מתי החוק הזה חוקק?
עו"ד ענת אסיף
חלקו הראשון נכנס לתוקף ביוני 2001 והוא בהחלה הדרגתית אמור להסתיים עד סוף 2003. התקנות האלה מסדירות ביצוע של שתי זכויות עיקריות בחוק. זכות אחת של קבלת מידע וההזכות האחרת של עיון בכתב האישום. לגבי קבלת מידע יש כאן ארבעה פריטים: קבלת מידע כללי על זכויות של הנפגעים, קבלת מידע איך מתנהל הליך פלילי באופן כללי, קבלת מידע על דרכי הגנה אפשרויות וקבלת מידע על ארגוני סיוע שאפשר לפנות אליהם ולקבל מהם ייעוץ, סיוע, כל ארגון לפי התחומים שלו.

התקנות האלה קובעות שיופצו דפי מידע. משרד המשפטים לקח על עצמו להפיק חוברות מידע שכוללות את כל ארבעת הפריטים האלה. החוברות האלה נמצאות כרגע בשלב של עיצוב גרפי והן אחר כך תלכנה לדפוס. התקנות מפרטות מה יכללו חוברות המידע וכן איפה הן יופצו. יש לי כאן את התוכן של החוברות שהוא כבר מוכן בלי העיצוב. זה לא חלק מהתקנות, אבל זה יהיה בצורה של חוברת נוחה לנשיאה, קריאה חח וידידותית למשתמש.
היו"ר אופיר פינס
האם אתם הראתם את זה למישהו מהארגונים?
עו"ד ענת אסיף
ככל שיכולנו זה הועבר לארגונים שעובדים איתנו. התעדכנו לגבי מספרי הטלפון שכלולים כאן וקיבלנו הערות ככל שניתן. יש הרבה מאוד ארגונים ואי אפשר היה להעביר לכולם, אלא לארגונים המרכזיים שגם הם כפופים להחלת החוק מכירים את הדפים האלה.

אני רוצה להתייחס עכשיו לנוסח בתקנה 3. יש כאן משהו שאני רוצה להוסיף משום שהיום בבוקר הגענו לאיזשהו תיקון קטן.
היו"ר אופיר פינס
אני מציע שקודם כל תתני פירוט קצת יותר מעמיק.
עו"ד ענת אסיף
יש תקנה של העיון בכתב האישום שהיא לא קשורה לחוברות האלה. תקנה 7 מפרטת מבחינה ביצועית טכנית כיצד יבוצע העיון בכתב האישום. התקנה הזו אומרת שכמובן צריך לתאם עם גורם אחראי בתביעה או בפרקליטות את הנושא של העיון. וכן, יש כאן אפשרות שכתב האישום פשוט יישלח בפקס או בדואר אלקטרוני, במקום שהנפגע יצטרך לבוא. יש יחידות במשטרה שיתארגנו לשליחת הדברים האלו בדואר אלקטרוני. כמובן שנפגע שאין לו דואר אלקטרוני יתאמו איתו.
היו"ר אופיר פינס
איך מוגדר נפגע?
עו"ד ענת אסיף
נפגע עבירה מוגדר בחוק באופן הכי רחב שיכול להיות. זה כל העבירות. מי שנפגע במישרין מעבירה וכן בן משפחה של מי שהעבירה גרמה למותו, למעט חשוד, נאשם, נידון.
היו"ר אופיר פינס
מה קורה אם יש החלטה שלא להעמיד לדין?
עו"ד ענת אסיף
כבר היום לפי חוק סדר הדין הפלילי, לא לפי חוק זכויות נפגעי עבירה, שולחים הודעה למתלונן שהוא בדרך כלל גם הנפגע ויש לו זכות ערר. לא היינו צריכים להסדיר את זה עוד הפעם לפי חוק זכויות נפגעי עבירה. זו הזכות הבסיסית של נפגעי עבירה שעוד הייתה קיימת לפני החוק ואנחנו לא גורעים ממנה כאן ולא מפריעים לה.
היו"ר אופיר פינס
תפרטי לי בנושא המידע את הנושאים באופן מעשי, מידע בדבר זכויות והליכים.
עו"ד ענת אסיף
הסעיף הראשון שאנחנו מיישמים כאן ואני הולכת לפי סדר הסעיפים בחוק, זה סעיף 6(3), סעיף שנותן לנפגע עבירה במהלך ההליך הפלילי זכות לקבל מהמשטרה מידע לגבי אפשרויות קיימות להגנה מפני חשוד, נאשם או נדון. בעניין הזה המשטרה הכינה דף אינפורמציה כללי. הוא כמובן לא פוטר אותה משאר עבודתה להגן על האזרחים, אבל הוא נותן איזשהן אינדיקציות. למשל, המלצה לנעול את הרכב, לשים אזעקה, הוראות מאוד כלליות ובסיסיות להגנה. כמובן שמעבר לזה למשטרה יש את המחויבויות לתת את השירות לאזרח בתחומי ההגנה, אבל מבחינת מה שייכנס לחוברת הוכן דף כללי בנושא הגנה.
היו"ר אופיר פינס
את אומרת שאם הוא לא יעזור, הוא לא יזיק.
עו"ד ענת אסיף
כן. אני לא רוצה להישמע כאילו עשינו משהו כאן סתם כדי לצאת ידי חובה.
היו"ר אופיר פינס
הסעיף הספציפי הזה בחוברת נראה לי קצת סתם, לא?
עו"ד ענת אסיף
אני לא חושבת. אנחנו בדקנו מה יש בחוץ לארץ ובנושא הזה של עלוני מידע לנפגעים יש ממש שגשוג בארצות ובאנגליה. אתה נכנס לאתר אינטרנט ויש לך ערמות של פירוט של מה כדאי לעשות לגבי כל עבירה, כל התנהגות, כל חשש. אולי לך זה נשמע טריוויאלי. ישנו למשל הסבר לקשישים ללכת עם התיק כאשר הוא מתחת לבית השחי כדי שיהיה יותר קשה לחטוף אותו.
היו"ר אופיר פינס
זה כבר לא כל כך יעזור למי שגנבו לה את התיק.
עו"ד ענת אסיף
יש כמה שלבים בנושא של המידע. יש מידע על הגנה, הגנה מן הסתם זה לפני שמתרחשת עבירה.
היו"ר אופיר פינס
אני הבנתי את זה אחרת. הבנתי שזה הגנה לאנשים שהם מאוימים במהלך המשפט. הרי יש קורבנות שהם לא מפסיקים להיות קורבנות. אני חשבתי שמדובר על תוך כדי התנהלות המשפט והתנהלות החקירה המשטרתית.
עו"ד ענת אסיף
דף המידע המשטרתי כולל איך להתגונן לפני והוא גם כותב הנחיות כלליות כמו: מייד כאשר מאיימים עליך אל תהסס להתלונן במשטרה ודברים כאלו. אני אומרת שוב, זה לא ממלא את כל עבודת ההגנה של המשטרה כמובן. זה משהו שיצא בתוך חוברת כזו. כדי שהיא ידידותית כמובן שלא רצינו להעמיד בה ספר הנחיות. זה הדף של ההגנה.

הדף השני שנכלל בחוברת מיישם את סעיף 8(א) לחוק. "נפגע עבירה זכאי לקבל מידע על זכויותיו כנפגע עבירה ועל הדרך שבה מתנהל הליך פלילי". יהיו משהו כמו שניים או שלושה עמודים כלליים שמתארים מה זה בכלל הליך פלילי.
היו"ר אופיר פינס
מה זה הליך פלילי אנחנו יודעים, מה זה הזכויות?
עו"ד ענת אסיף
זה החוק. זה פשוט כותב את החוק במילים פשוטות וברורות ומפשט את זה לכל אדם.

הדבר הרביעי שאני חושבת שהוא הכי משמעותי הוא היישום של סעיף 11. "נפגע עבירה זכאי לקבל מידע על שירותי סיוע הניתנים לנפגעי עבירה, בין שהם ניתנים על ידי המדינה, בין שהם ניתנים על ידי גופים לא ממשלתיים כפי שיקבעו השרים". יש לנו כאן פירוט די מפורט של שירותי סיוע שמחולקים לפי תחומים. סיוע לבני משפחות של נרצחים ונרצחות, סיוע לקשישים, סיוע באלימות במשפחה, סיוע לנוער. יש פירוט של ארגונים, טלפונים, קווי חירום ואני מקווה שכל מה שצריך. אני יודעת שיש תמיד ארגונים שקמים ונוספים. אנחנו השתדלנו ללכת על הארגונים הוותיקים והמוכרים. ראש מדור נפגעי עבירות במשטרה לקחה על עצמה לוודא שהדפים האלה יהיו מעודכנים.
היו"ר אופיר פינס
מה זה הפצת דפי מידע?
עו"ד ענת אסיף
זה הפצה של החוברת.
היו"ר אופיר פינס
איך החוברת הזו תופץ?
עו"ד ענת אסיף
משרד המשפטים שולח אותה לדפוס. זה כנראה יודפס במדפיס הממשלתי.
היו"ר אופיר פינס
כמה עותקים אתם עושים מזה?
עו"ד ענת אסיף
אנחנו נשתדל שיהיו 500 אלף עותקים כדי שכל נקודה ונקודה שמוזכרת בתקנות תקבל לפחות 200 חוברות. תחנות משטרה תקבלנה יותר כי באופן טבעי מגיעים אליהן יותר נפגעים. משרד המשפטים בסיכום עם המשרדים האחרים ייעזר בהם להפצה.
היו"ר אופיר פינס
מי מפיק את החוברת באופן אישי?
עו"ד ענת אסיף
בממשלה, אני. אבל, זה נשלח לבית דפוס.
היו"ר אופיר פינס
את בודקת שכל המידע יהיה אמין ובדוק עד הסוף.
עו"ד ענת אסיף
כן. זה התוכן והתוכן הזה נמצא על דיסקט. בית הדפוס יכין לנו חמש חוברות לדוגמא. אנחנו נעשה עוד איזשהי הפצה ראשונית כדי לראות שהחוברת היא בסדר ואחר כך נריץ את זה.
היו"ר אופיר פינס
חוברת מידע בשפות שונות. אנחנו מדברים על עברית, ערבית, רוסית אמהרית ואנגלית והיא מותאמת גם לעיוורים.
עו"ד ענת אסיף
כן. יש כרגע תרגומים לאנגלית, ערבית ורוסית. יש לנו עמותה שהתנדבה לעשות את התרגום לאמהרית. היא עדיין לא סיימה את התרגום, אבל היא לקחה על עצמה לעשות את זה. בדף כתוב שבשביל לקבל מידע שמותאם לעיוורים אפשר לפנות למרכז לעיוור. הם יעשו את ההתאמות. הסבירו לנו שלא מספיק לעשות את זה בברייל כי יש כבדי ראייה שקוראים בכתב מוגדל, ויש כבדי ראייה שצריכים הקלטה. המרכז לעיוור לקח על עצמו לספק חוברות מותאמות לאנשים שזקוקים לזה.

יש לי הערה לנוסח של תקנה 3 פיסקה (3). תקנה 3 אומרת מה ייכללו בתוך דפי המידע ואני רוצה להזכיר שהדפים האלה, לפחות הגרסה הראשונית שלהם כבר מוכנה, כך שאין פה איזה ויכוח מהותי, אין פה בכלל ויכוח. פיסקה (3) אומרת אלו גורמים מעבר למחלקות לשירותים חברתיים ומרכזים, ייכללו בתוך הדפים. זאת אומרת, אלו ארגונים וולונטריים ייכללו בדפים. ראש מדור נפגעי עבירות במשטרה לקחה על עצמה את העבודה הזו וזה אומר לבדוק שהטלפונים מעודכנים. כאן כתוב: בתיאום עם פרקליטות המדינה ואנחנו רק מבקשים להוסיף שהתיאום יהיה גם עם משרד העבודה והרווחה. זה מוסכם על המשטרה, מוסכם עלינו וכמובן מוסכם על משרד העבודה והרווחה.

העירו לי שהנוסח בפיסקה (3) הוא לא כל כך ברור. ראש מדור נפגעי עבירות הוא מחליט מה לכלול בדפים ויכול הנוסח להשתמע כאילו הוא בכלל מחליט מי נותן סיוע. לא זו הכוונה. אני לוקחת על עצמי לבדוק בנוסח שזה ברור שזה רק תפקיד לבדוק מה ייכלל בדפים.
היו"ר אופיר פינס
בסדר. עו"ד דפנה בוסתן, בבקשה.
עו"ד דפנה בוסתן
אני הייתי מבקשת להוסיף בסעיף 5 את לשכות הסיוע המשפטי של משרד המשפטים עצמו וכן את כל הממונות על מעמד האישה. היום יש שני מעגלים. הממונות על מעמד האישה בכל משרדי הממשלה והממונות על מעמד האישה בכל רשויות המקומיות. זהו גוף שהוא מאוד מאורגן ומסודר מאוד.
דורית ואג
אנחנו הזמנו את רונית לב ארי, היא פשוט לא יכלה לבוא.
עו"ד דפנה בוסתן
הנושא השני מתייחס למרפאות. יש לנו כאן רק את המקרים הקיצוניים שמגיעים לחדרי מיון, ולמעשה כאן מצטלבות דרכנו עם חוק אחר שכרגע בהכנה וזה החוק של הדיווח. יש עשייה מרובה בנושא הזה של רופאי משפחה עם הגדלה של מאות אחוזים בנושא של הדיווח ובמסירת מידע. אני חושבת שבמרפאות לאם ולילד צריך להפיץ את זה. לפי המספרים אני מבינה שגם כל אדם שרכבו נגנב יהיה זכאי לקבל את החוברת הזו. אני מנסה בכל זאת לשים פוקוס על אלימות כלפי נשים.
היו"ר אופיר פינס
האם את רוצה לומר לי שיישלחו עותקים לכל מי שגנבו לו את האוטו?
עו"ד ענת אסיף
לא, אם אדם בא להתלונן על גניבת רכב ומעניין אותו זכויותיו כנפגע עבירה הוא יוכל לקחת חוברת.
היו"ר אופיר פינס
אני מדבר עכשיו על קבלת כתב אישום, לא על חוברת.
עו"ד ענת אסיף
אם מגישים כתב אישום נגד גנב הרכב למה שהוא לא יקבל?
סיגל קוגוט
הוא יכול לקבל, הוא צריך לתאם עם פרקליט מחוז.
היו"ר אופיר פינס
זאת אומרת, הוא צריך ליזום.
סיגל קוגוט
כן, בכל מקרה. מימוש זכותו תהיה באחת מהדרכים הבאות, תראה את תקנה 7(ב).
עו"ד דפנה בוסתן
אומרים לי 500 אלף חוברות ואני הופתעתי מהמספר כי מספר התלונות בתיקים שאנחנו עוסקים בהם זה 20 אלף לשנה.
היו"ר אופיר פינס
דפנה, יש פה שני דברים. קודם כל את צודקת. שנית, הם הרי לא מפיצים את זה אחד אחד. הם שמים את זה בנקודות הפצה. כמובן שהם מכינים הרבה יותר חוברות ממספר האנשים שנפגעים.
עו"ד דפנה בוסתן
אבל זה מקרין על המקומות שבהם הם מפיצים. אם אתה לוקח את כל מי שבוצעה נגדו עבירה, כולל עבירות רכוש ואתה שם את זה בחבילה אחת ואתה לא מפריד בין נפגעי אלימות לבין כל הנפגעים האחרים, אז אני אומרת שלנפגעי אלימות יש מקומות אחרים שבהם הייתי שמה עליהם את הפוקוס והם לא נמצאים כאן בתוך המסה הגדולה הזו.
היו"ר אופיר פינס
אפשר להחליט משהו אחר והוא שנפגעי אלימות יקבלו את החוברת באופן יזום הביתה.
עו"ד ענת אסיף
אני לא חושבת שהמערכת בנויה לשלוח בדואר חוברות כאלו.
היו"ר אופיר פינס
למה לא?
עו"ד ענת אסיף
תראו, הנפגעים מגיעים למקומות האלה. כשהוא בא להתלונן במשטרה אז הם יתנו לו את זה.
עו"ד דפנה בוסתן
אני אומרת שמצופה לראות אותם במקומות אחרים לא ביחידה לחקירת שוטרים, למשל. אני מדברת על המקומות האלה של רופאי משפחה, תחנות לאם ולילד, תחנות סיוע משפטי של משרד המשפטים. אלו המקומות שאליהם הם יגיעו.
עו"ד ורד וינדמן
אני רוצה להציג את הגברת שוש ליפשיץ שהיא אם לנער שנפגע מאלימות. את אמרת נכון שחדרי מיון זה המקרה הקיצוני, ואני רוצה להוסיף את עניין המר"מ, לשם הם הגיעו למר"ם לאחר המקרה.
היו"ר אופיר פינס
ענת, מה התשובות שלך להצעות?
עו"ד ענת אסיף
מבחינתי החוברות האלה צריכות להיות בכמה שיותר מקומות. אבל, אנחנו מדברים כאן על תקנות, על עבודה שמשרד המשפטים לקח על עצמו לתקצב. זה מן הסתם לא בחינם. הפקת חוברות כאלה עולה הרבה מאוד כסף, אפילו שזה רק חוברת. לכן, אנחנו הלכנו על הדברים בולטים והכי ברורים שקשורים להליך הפלילי שאליהם מגיעים נפגעים. לגבי לשכות סיוע משפטי, אני רוצה לבדוק את זה עוד הפעם, כי סיוע משפטי לפחות מבחינת נושא זה הליכים אזרחיים ולא פליליים. זה נכון אבל שיש הרבה מאוד חיבור. לשכות לסיוע משפטי, אני לוקחת על עצמי שמשרד המשפטים יעביר גם לשם חוברות.
עו"ד דפנה בוסתן
ממונות על מעמד האישה זה בסך הכל 200 איש.
עו"ד ענת אסיף
אני לא הצלחתי להבין אם הן מקבלות קהל והאם מגיעות אליהן נפגעות ואיך או שזה רק טלפונית? מעבר לזה אני רוצה לומר שאת הרשימה הזו ראתה הממונה על מעמד האישה רונית והיא לא העירה שזה חסר ולכן אולי זה לא נכנס. אין לי אבל ויכוח, מצידי שהחוברות יהיו בכל מקום. הבעיה היא איזו התחייבות משרד המשפטים לוקח כאן על עצמו להפיץ?
היו"ר אופיר פינס
ענת, אני מציע שתעבירי לממונה הארצית והיא תהיה אחראית. היא תעביר לרשות והיא תטפל בזה.
עו"ד ענת אסיף
בסדר, אני רק לא יכולה להתחייב שזה יהיה 2000 חוברות. זה פשוט עניין של כסף.

לגבי מר"מ וקופות חולים, אין לי שום בעיה לשלוח דוגמא אחת או עשר דוגמאות מהחוברת הזו לכל קופות החולים בארץ שתמצא לנכון להפיק לעצמה עוד. אני לא יכולה להתחייב לכל הגורמים שהם לא ממשלתיים לעמוד בנטל התקציבי של שכפול חברות. קופת חולים זה לא ממשלתי. אם קופות החולים ייקחו על עצמם על הדגם שלנו להפיק את החוברות האלה אני מאוד מאוד אשמח. אני בתקציב שהוגבל לנושא הזה לא יכולה לקחת על עצמי להפיץ לקופות חולים.
דורית ואג
מה עם תחנות מגן דוד הרי גם לשם מגיעים ואולי זה ייעשה במקום.
היו"ר אופיר פינס
זה גם לא ממשלתי.
דורית ואג
בירושלים אחד המר"מים נמצא בתחנת מגן דוד. לא כולם הולכים לחדר מיון, יש כאלה שהולכים לתחנת מגן דוד.
עו"ד ענת אסיף
יש אין סוף מקומות שאפשר להפיץ אליהם. זה מתקציב של משרד המשפטים. אני מבקשת לאשר את התקנות כפי שהן. כל המערכת הזו של ההפצה יכולה להשתכלל בלי התקנות, ואם יהיה צורך בתיקון התקנות. אין לי שום בעיה לשלוח 100 חוברות לממונה הארצית על מעמד האישה ולבדוק עם לשכות הסיוע המשפטי אין לי בעיה, אבל נראה לי חבל בשביל זה לעכב, להחזיר אותי למשרד לאשר, לתקן, לחזור אליכם לאשר. את כל הדברים שנרשמו כאן אני לוקחת על עצמי לבדוק. אם במסגרת ה-500 אלף חוברות נוכל להפיץ גם אליהם אנחנו נעשה את זה. אם נראה שזה בעיה של תוספת תקציב ונראה באמת שיש צורך אז ננסה לעשות תיקון לתקנות ולבקש לזה עוד תקציב.
אורה ברז
אני חושבת שצריך להפיץ את זה גם במוסד לביטוח לאומי. מגיעים לשם קשישים, נכים ויש להם קשר עם הביטוח הלאומי.
היו"ר אופיר פינס
אני חושב שזוהי גם הערה נכונה וביטוח לאומי זה כן ממשלה.

ענת, ברשותך אני כן רוצה לשנות את התקנות ברוח ההסכמות, אלא אם כן תבואי ותגידי שזה אסון גדול. אבל, אני לא חושב שתגידי את זה. את שולחת למרכז הביטוח הלאומי, את לא שולחת לכל סניף.
עו"ד ענת אסיף
אני לא שולחת לאף סניף, אבל זה רק כמות.
היו"ר אופיר פינס
אני לא מציע לך לעשות יותר מ-500 אלף.
עו"ד ענת אסיף
גם לא יאשרו לי.
היו"ר אופיר פינס
צריך אולי לחלק את הכמויות אחרת. אני מציע שהביטוח הלאומי יהיה כתובת, אני מציע להכניס את זה פנימה, אלא אם כן הביטוח הלאומי מתנגד. אותו הדבר לגבי מגן דוד אדום. עזבו את קופות החולים, מגן דוד אדום נראה לי לא פחות חשוב ברמה המהותית מחדרי מיון ומבתי חולים.
עו"ד ענת אסיף
האם נכנס קהל למד"א?
היו"ר אופיר פינס
חד משמעית, כן.
עו"ד דפנה בוסתן
מה לגבי הסיוע המשפטי ורשות לקידום מעמד האישה?
היו"ר אופיר פינס
היא תקבל סיכום כמו שהיא תקבל, לא בטוח שצריך להכניס את זה לתוך החוק. אין ויכוח בין ענת לבינך שהרשות תקבל חוברות.

מתי תצא החוברת? מתי היא תופץ?
עו"ד ענת אסיף
אני מקווה שהיא תהיה מודפסת תוך חודש והיא תשלח. זה נמצא עכשיו בעיצוב הגראפי ואחר כך זה הולך לדפוס.
היו"ר אופיר פינס
אני מאשר את התקנות.
עו"ד ענת אסיף
אתה מאשר עם התוספות.
היו"ר אופיר פינס
בוודאי.
עו"ד ענת אסיף
אלא, אם אני אגיד שיש בעיה להוסיף את זה.
היו"ר אופיר פינס
אם יש בעיה אז את תגמרי עם סיגל.
עו"ד ענת אסיף
בסדר, תודה רבה.
היו"ר אופיר פינס
הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 10:35.

קוד המקור של הנתונים