ישיבת ועדה של הכנסת ה-15 מתאריך 14/10/2002

דברים לזכרו של חכ”ל מקסים לוי.; קביעת מסגרת הדיון להודעת ראש הממשלה בפתיחת המושב החמישי של הכנסת.; חילופי אישים בוועדה המשותפת חוקה, חוק ומשפט וכלכלה לעניין הצעת חוק נתוני אשראי ובוועדה המשותפת חוקה, חוק ומשפט וחוץ וביטחון לעניין האזנות סתר.; בקשה למיזוג הצעות חוק על פי סעיף 122ב` לתקנון.; חילופי אישים בוועדה המיוחדת לתקציב הביטחון ובוועדת משנה לפניות הציבור.

פרוטוקול

 
פרוטוקולים/ועדת הכנסת/5872



_PAGE _2_
ועדת הכנסת
14.10.2002

פרוטוקולים/ועדת הכנסת/5872
ירושלים, ט"ז בחשון, תשס"ג
22 באוקטובר, 2002

הכנסת החמש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב חמישי

פרוטוקול מס' 345

מישיבת ועדת הכנסת
יום שני, ח' בחשון תשס"ג, 14.10.2002, שעה 11:00
סדר היום
1. דברים לזכרו של חכ"ל מקסים לוי.
2. קביעת מסגרת הדיון להודעת ראש הממשלה בפתיחת המושב החמישי של הכנסת.
3. חילופי אישים בוועדה המשותפת חוקה, חוק ומשפט וכלכלה לעניין הצעת חוק נתוני אשראי ובוועדה המשותפת חוקה, חוק ומשפט וחוץ וביטחון לעניין האזנות סתר.
4. בקשה למיזוג הצעות חוק על פי סעיף 122ב' לתקנון.
5. חילופי אישים בוועדה המיוחדת לתקציב הביטחון ובוועדת משנה לפניות הציבור.
נכחו
חברי הוועדה: יוסי כץ – היו"ר
אפי אושעיה
אורי אריאל
זהבה גלאון
עבד אלמאלכ דהאמשה
אליעזר זנדברג
מרדכי משעני
יאיר פרץ
מוזמנים
חה"כ אליעזר כהן
חה"כ נחמה רונן
אנה שניידר – היועצת המשפטית של הכנסת
תלמידי בית-הספר דנציגר, קרית שמונה
מזכיר הכנסת
אריה האן
סגן מזכיר הכנסת
דוד לב
סגנית מזכיר הכנסת
רות קפלן
יועצת משפטית
ארבל אסטרחן
מנהלת הוועדה
אתי בן-יוסף
קצרנית
טלי רם







א. דברים לזכרו של חכ"ל מקסים לוי
היו"ר יוסי כץ
בסוף השבוע הסתלק מאתנו באופן מאד מפתיע מקסים לוי ולכל אחד מאתנו הדבר בא כרעם ביום בהיר.

מקסים לוי זכרו לברכה היה חבר בוועדה הזו – חבר בוועדת הכנסת. מוטי משעני מסיעת גשר כמדומני החליף אותו. מקסים לוי החליף אותי כיושב ראש ועדת העבודה והרווחה כאשר הוא נבחר לכנסת הקודמת והיה מאד-מאד פעיל וחותמו ניכר בכמה חוקים ושיפורים בחקיקה – אם זה חוק שכר מינימום, אם חוקים אחרים – בתחום זכויות האדם העובד.

מקסים לוי היה ללא ספק יושב ראש ועדת עבודה ורווחה מצוין, פעיל, והיה איש שבמשך שנים רבות מחייו עסק בעבודה ציבורית, היה שליח ציבור נאמן.

לחלק מאתנו הייתה ההזדמנות לשרת אתו מקרוב ואין ספק שהוא ידע לבטא הרבה פעמים את רחשי הלב של העם ולומר את דברו ללא כחל וסרק – בין אם מדובר בממשלת ליכוד ובין אם בממשלת העבודה – תמיד ידע לומר את עמדותיו ולבטא נדמה לי בצורה הולמת גם את רצון הציבור ואת דעת הציבור.

הוא כיהן כסגן יושב ראש הכנסת לפני שהוא פרש מכהונתו בכנסת ועשה זאת תמיד גם בנועם אבל גם בתקיפות. הוא היה סגן יושב ראש שידע לשלוט במה שמתרחש במליאת הכנסת.

כאשר שמענו כולנו על דבר מותו, זה המם אותנו, הצטערנו על כך ואנחנו שולחים מכאן את תנחומינו לאלמנתו.

אני יכול להגיד שבפעם האחרונה שפגשתי אותו, הוא אמר לי – אתה חייב לבוא אלינו לארוחת שבת, כרמלה מכינה דברים נפלאים – לא הספקתי לעשות זאת וזה חבל, אבל אני חושב שזכרו יהיה אתנו ובהחלט הוא רשם גם בכנסת פרק יפה וראוי.

יהי זכרו ברוך.

2.
קביעת מסגרת הדיון להודעת ראש הממשלה בפתיחת המושב החמישי של הכנסת
היו"ר יוסי כץ
אני רוצה לברך את תלמידי בית-ספר דנציגר מקרית-שמונה. יש לי סנטימנטים מיוחדים לקרית-שמונה משום שאשתי גדלה שם ולמדה בבית-ספר "מצודות". כל הכבוד שאתם באים ללמוד את הדמוקרטיה.

חזרנו מפגרת הכנסת ואחרי שכולם נחו, אנחנו בישורת האחרונה לפני סיום כהונתה של הכנסת הזאת.

היום אנחנו פותחים את מושב הכנסת בהודעה מדינית של ראש הממשלה. אני מבין שהצעת האי-אמון ירדה מהפרק כנראה בשל יציאת ראש הממשלה לארצות-הברית.

אנחנו צריכים לקבוע מסגרת דיון להודעת ראש הממשלה בפתיחת המושב החמישי של הכנסת.

יש הצעה לשלוש דקות הודעה לסיעה.
אפי אושעיה
לא. חמש דקות דיון סיעתי.
מרדכי משעני
לפנים משורת הדין – כיוון שמקסים זכרו לברכה היה חבר של הסיעה שלנו – הייתי מבקש כמה דקות נוספות, הייתי מעונין להגיד כמה מלים מעל הדוכן.
יאיר פרץ
תתקיים ישיבה מיוחדת.
היו"ר יוסי כץ
אנחנו נדבר עם יושב ראש הכנסת. לא נקבל החלטה פורמלית, אלא נסדיר את הנושא בצורה שתבטיח זאת.

באשר להצעה למסגרת דיון של חמש דקות דיון סיעתי, מי בעד?

ה צ ב ע ה
בעד – רוב
נגד – אין
נמנעים – אין
ההצעה למסגרת דיון להודעת ראש הממשלה של חמש דקות דיון סיעתי נתקבלה.
היו"ר יוסי כץ
אושר.
עבד אלמאלכ דהאמשה
אני מציע שנחשוב שוב על הדיון בהודעת ראש הממשלה. אנחנו עכשיו בתחילת מושב – חברי כנסת באים רעננים, חדשים, כפי שהתבטאת בהתחלה – ניתן להם דיון אישי. מדוע לקיים דיון סיעתי? מי שירצה להביא דעה – יתבטא.
אריה האן
זה על פי התקנון – סעיף 47 קובע שזהו דיון סיעתי.
זהבה גלאון
חבר הכנסת דהאמשה, הייתה פנייה אלינו להסיר את האי-אמון משום שראש הממשלה מקדים ונוסע לארצות-הברית. מקובל שהאופוזיציה נענית במצבים כאלה.
היו"ר יוסי כץ
את נותנת לו תקווה.
זהבה גלאון
תקווה אני כבר לא אתן לו, אבל הוא גם לא נותן לי.




ג. חילופי אישים בוועדה המשותפת חוקה, חוק ומשפט וכלכלה לעניין הצעת חוק נתוני אשראי
ובוועדה המשותפת חוקה, חוק ומשפט וחוץ וביטחון לעניין האזנות סתר
היו"ר יוסי כץ
זוהי הודעה בלבד. אני מודיע על חילופי אישים בוועדה המשותפת של ועדת החוקה, חוק ומשפט וועדת הכלכלה לעניין הצעת חוק נתוני אשראי. חבר הכנסת אופיר פינס-פז ייכנס לוועדה במקום חבר הכנסת יוסי כץ.

כמו כן, חילופי אישים בוועדה המשותפת חוקה, חוק ומשפט וועדת חוץ וביטחון לעניין האזנות סתר. חבר הכנסת מיכאל איתן יכהן בוועדה במקום חבר הכנסת אמנון רובינשטיין. חבר הכנסת מיכאל איתן יכהן כיושב ראש הוועדה במקום חבר הכנסת אופיר פינס-פז, שיישאר חבר בוועדה.

מי בעד המלצת ועדת הכנסת לגבי חילופי אישים?

ה צ ב ע ה
בעד – רוב
נגד – אין
נמנעים – אין
המלצת ועדת הכנסת לגבי חילופי אישים בוועדות נתקבלה.
היו"ר יוסי כץ
ההמלצה אושרה.





ד. בקשה למיזוג הצעות חוק על פי סעיף 122ב' לתקנון
היו"ר יוסי כץ
בפנינו בקשה למיזוג הצעות חוק על פי סעיף 122ב' לתקנון – הצעת חוק של חבר הכנסת בנימין אלון וחבר כנסת יורי שטרן, הצעת חוק העיסוק באקופונקטורה אשר עברה דיון מוקדם ב- 10 ביולי והצעת חוק של חבר הכנסת אליעזר זנדברג ואחרים באותו נושא, אשר עברה ב- 16 ביולי 2002. הבקשה היא למזג את הצעות החוק ולהעלות את הנושא על סדר יומה של ועדת הכנסת. מי בעד המיזוג?ה צ ב ע הבעד – רובנגד – איןנמנעים – איןהבקשה למיזוג הצעת חוק העיסוק באקופונקטורה של חברי הכנסת בנימין אלון ויורי שטרן, והצעת חוק העיסוק באקופונקטורה של חבר הכנסת אליעזר זנדברג ואחרים, נתקבלה.היו"ר יוסי כץ: הבקשה אושרה.
ה. חילופי אישים בוועדה המיוחדת לתקציב הביטחון ובוועדת משנה לפניות הציבורהיו"ר יוסי כץ: חבר הכנסת אבי יחזקאל יחליף את חברת הכנסת סופה לנדבר בוועדת הכנסת ואנחנו נודיע על כך למליאה. קיימת המלצה שחבר הכנסת אבי יחזקאל יחליף את חברת הכנסת סופה לנדבר כיושב ראש ועדת משנה של ועדת הכנסת לפניות הציבור. מי בעד?ה צ ב ע הבעד – רובנגד – איןנמנעים – איןההמלצה שחבר הכנסת אבי יחזקאל יחליף את מקומה של חברת הכנסת סופה לנדבר ויכהן כיושב ראש ועדת המשנה של ועדת הכנסת לפניות הציבור, נתקבלה.היו"ר יוסי כץ: אושר. הבקשה הבאה היא להחליף את חבר הכנסת סגן השר שירי ויצמן בוועדת הכספים על ידי חבר הכנסת סאלח טריף, את זאת נודיע במליאה. כאן אנחנו מבקשים להמליץ על חבר הכנסת סאלח טריף במקומו של חבר הכנסת שירי ויצמן כיושב ראש הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון. יאיר פרץ: עדיין מתקיים משא ומתן בנושא.אפי אושעיה: מתקיים משא ומתן אבל בכל זאת צריך לאייש את הוועדה. זה לא קשור זה לזה.היו"ר יוסי כץ: חבר הכנסת יאיר פרץ, אתה מבקש התייעצות סיעתית. הנושא יידחה למחר. רבותי, אני מאחל לכולנו דיונים פוריים ואווירה טובה. הישיבה נעולה.הישיבה ננעלה בשעה 11:20.

קוד המקור של הנתונים