ישיבת ועדה של הכנסת ה-15 מתאריך 07/03/2000

ערעורים על החלטת יו”ר הכנסת והסגנים שלא לאשר דחיפות הצעות לסה”י; בקשת סיעת ”האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו” לייצוג הולם לאחר המיזוג - הצבעה; בקשה להקדמת הדיון בהצעת חוק לפני הקריאה הטרומית; קביעת ישיבות הכנסת בשבוע שחל בו פורים, וסדרי הישיבות בשבוע האחרון של הכנס; שונות: הסדר בבתי מלון לחברי הכנסת המתגוררים רחוק

פרוטוקול

 
פרוטוקולים/ועדת הכנסת/311



פרוטוקולים/ועדת הכנסת/311
ירושלים, כ"ט ב אדר ב, תש"ס
5 באפריל, 2000

הכנסת החמש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שני

פרוטוקול מס' 75
מישיבת ועדת הכנסת
מיום שלישי, ל' באדר א' התש"ס, 7 במרץ 2000, שעה 10:00
נכחו
חברי הוועדה: סלאח טריף - היו"ר
בנימין אלון
אופיר פינס-פז
מוחמד ברכה
ראובן ריבלין
ישראל כץ
יצחק גאגולה
יאיר פרץ
אליעזר זנדברג
זבולון אורלב
משה גפני
עבד-אלמאלכ דהאמשה
יורי שטרן
ח"כים נוספים שאינם חברי הוועדה
יולי אדלשטיין
תמר גוז'נסקי
אבשלום וילן
יהודית נאות
אברהם פורז
מיכאל קליינר
איוב קרא
ויצמן שירי
מוזמנים
אריה האן - מזכיר הכנסת
דוד לב - סגן מזכיר הכנסת
יועצת משפטית
ארבל אסטרחן
מנהלת הוועדה
אתי בן יוסף
קצרנית
ימימה פרלס
סדר היום
א. ערעורים על החלטת יו"ר הכנסת והסגנים שלא לאשר דחיפות הצעות לסה"י.
ב. בקשת סיעת "האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו" לייצוג הולם לאחר המיזוג - הצבעה.
ג. בקשה להקדמת הדיון בהצעת חוק לפני הקריאה הטרומית.
ד. קביעת ישיבות הכנסת בשבוע שחל בו פורים, וסדרי הישיבות בשבוע האחרון של הכנס.
ה. שונות
1. הסדר בבתי מלון לחברי הכנסת המתגוררים רחוק.
2. הצעת נוסח מתוקן לתיקון התקנון בנושא סייג לבחירת נושאי תפקידים.
3. ועדה ציבורית לעניין שכר חברי הכנסת.
4. קרן יו"ר הכנסת לנזקקים.
5. חדרים לח"כים.
6. שאילתות מהירות לשרים.
א. ערעורים על החלטת יו"ר הכנסת והסגנים שלא לאשר דחיפות הצעות לסה"י
היו"ר סאלח טריף
אני פותח את ישיבת הוועדה. אנחנו דנים בערעורים. חה"כ נודלמן איננו כאן. חה"כ גוז'נסקי מערערת בנושא "רצח התינוק בבאר-שבע וסיכון חיי פעוטות בצפת על ידי האם". חה"כ גוז'נסקי, בבקשה.
תמר גוז'נסקי
קרו עכשיו שני מקרים שאימהות רצחו או הרגו את התינוק שלהן מיד לאחר הלידה. נכון שדנו באלימות, וכו', אבל במקרה הזה יש לנו שאלה קשה, מדוע נשים לא מקבלות עזרה כך שיוכלו ללדת, שגם התינוק יישאר בחיים, וגם האישה לא תפגע. במקרה של באר-שבע, ברור שהמשפחה ועוד אנשים ידעו, ולכן אני חושבת שלמרות שאנחנו עוסקים בנושא הזה שוב ושוב, אנחנו חייבים לחזור ולדון בו, וגם לגבי מה שקרה בצפת.
היו"ר סאלח טריף
חה"כ עזרא, סגן יושב ראש הכנסת, בבקשה.
גדעון עזרא
הנושא עלה אתמול לנשיאות, ואנחנו מוגבלים כל שבוע במספר הנושאים שמועלים. אין שבוע שלא מועלים בו הנושאים הללו, שמופיעים בחדשות. במקרה המסויים של אתמול, מכיוון שחה"כ נוה הציע הצעה רגילה, ההצעות האלה נופלות.
תמר גוז'נסקי
לא נכון, ההצעה הרגילה שלו - -
היו"ר סאלח טריף
תבדקי את זה.
תמר גוז'נסקי
לא, יש הבדל מהותי. ההצעה של חה"כ דני נוה עוסקת בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לנושא הכללי של אלימות כלפי ילדים. מה זה שייך לרצח הזה?
גדעון עזרא
מאחר שמעלים את הנושא הזה בכל שבוע - -
תמר גוז'נסקי
אז מהיום ועד סוף ועדת החקירה לא נעסוק בנושא הזה?
גדעון עזרא
לא, בגלל שהשבוע הנושא הזה עולה בהצעה רגילה.
סאלח טריף
ההצעה של חה"כ נוה היא לגבי אלימות נגד ילדים ובני נוער. חה"כ גוז'נסקי מדברת על מקרים ספציפיים של אלימות של אם נגד תינוקה.
גדעון עזרא
לא היה שבוע שנשיאות הכנסת לא העלתה את זה לדיון.
היו"ר סאלח טריף
אנחנו צריכים להצביע האם זה חשוב כהצעה דחופה. מי בעד לאשר את הערעור של חה"כ גוז'נסקי? מי נגד? מי נמנע?

ה צ ב ע ה
בעד4-
נגד5-
נמנע1-
הערעור נדחה.

חה"כ אריה גמליאל איננו. חה"כ ישראל כץ מערער בנושא "פרסום ספרי אייכמן". חה"כ כץ, בבקשה.
ישראל כץ
אני חושב שהאקט של הפרסום משנה לחלוטין כל מצב שהיה קודם. זו פעם ראשונה שמתפרסמים יומנים של האיש, יימח שמו וזכרו. אייכמן היה הנאצי הבכיר ביותר שעמד למשפט, היחידי בעצם שהוצא להורג, ועם כל הריחוק של השנים - -
ראובן ריבלין
למה זה דחוף?
היו"ר סאלח טריף
אין ספק שזה חשוב, אבל למה זה דחוף?
ישראל כץ
היועץ המשפטי אישר לפרסם את היומנים - -
היו"ר סאלח טריף
הם פורסמו. חשבתי שאתה רוצה למנוע את פרסומם, ולכן זה דחוף.
ישראל כץ
מה זה נושא דחוף בעיניי? שמעלים על במת הכנסת נושא לדיון ציבורי על דבר שקרה. לדעתי, כיהודי, ששישה מליון מבני עמו נרצחו והושמדו, והנאצי הכי בכיר - -
ראובן ריבלין
ניתן לך בשבוע הבא הצעה רגילה מטעם הסיעה.
גדעון עזרא
הנושא עלה בישיבת הנשיאות, והפרסום היה בהמשך למשפט שמתנהל באנגליה. הנושא של הכחשת השואה עלה בכנסת לפני שבועיים, ולכן הנשיאות לא אישרה את הנושא הזה כהצעה לסדר. אם הוא רוצה להגיש הצעה רגילה, אף אחד לא יכול למנוע בעדו.
ראובן ריבלין
בשבוע הבא תגיש הצעה רגילה.
ישראל כץ
בסדר.
היו"ר סאלח טריף
חה"כ יאיר פרץ מערער בנושא "סמים בפנימיית הדסים".
יאיר פרץ
יש פה בעיה קשה במדינת ישראל שנוגעת לילדינו. אני חושב שאין שום סיבה בעולם שהנושא הזה לא יעלה על סדר היום הציבורי, על מנת לבדוק ולבחון מה עושה מערכת החינוך.
היו"ר סאלח טריף
האם זה נושא חדש? מה הדחיפות שבעניין?
יאיר פרץ
אני חושב שזה נושא דחוף.
גדעון עזרא
קודם כל, המציע היחידי בנושא המסויים הזה היה חה"כ פרץ, אל מול נושאים שהיו בהם מציעים רבים. שנית, במקרה הזה, לעומת מקרים אחרים, מנהל המוסד הוא שיזם את החקירה, וזו דווקא דוגמא לטובה, לא לרעה. זה לא שהמשטרה גילתה. בסדרי העדיפויות בין הנושאים הכלליים לנושא הפרטי, ראו לתת עדיפות למקרים הכלליים של יותר חברי כנסת. מעבר לכך, הכנסת לא יכולה לדון בשבוע יותר מ-X נושאים, והנושא הזה לא עלה בפעם הזאת בעניין שלכם.
יאיר פרץ
הנושא הזה הוא לא רק בפנימיית הדסים, אלא הוא נפוץ גם במקומות אחרים.
היו"ר סאלח טריף
לא אמרו שהנושא שלך לא דחוף, אלא שיש נושאים אחרים.
גדעון עזרא
פשוט בגלל סדרי עדיפויות לנושאים שחברי כנסת רבים פנו עליהם, אל מול ההצעה הזאת שהבאת לבד.
סאלח טריף
חה"כ פרץ, אתה עומד על הערעור?
יאיר פרץ
כן.
היו"ר סאלח טריף
מי בעד אישור הערעור של חה"כ פרץ? מי נגד?

ה צ ב ע ה
בעד6-
נגד4-
הערעור התקבל.

הערעור האחרון לא נמצא ברשימה, אבל קיבלנו אותו מלשכת היושב ראש. חה"כ אלון מערער על ההחלטה שלא להעלות את הנושא של תפקוד האוריינט-האוס במשרד החוץ הפלשתיני.
בנימין אלון
אני קורא מעיתון "הארץ" מעמוד 4א: "בן עמי נפגש עם חוסייני, יישמרו הבנות סביב האוריינט-האוס. בן עמי מסכים שבאוריינט-האוס ימשיכו ביקורי תלמידים רשמיים" - זה דבר שאף פעם לא עבר אישור, אף פעם לא ידענו את זה.
ראובן ריבלין
רק בית ספר אחד ביקש.
בנימין אלון
"הפלשתינאים ישמרו על הזכות לקיים את פגישותיהם..." - אני חושב שזה שוב עלה לחדשות, ולכן זה שוב דחוף. יש הפרת סטטוס-קוו. מאז שחה"כ טריף ביקר איתי באוריינט-האוס, מים רבים זרמו בנהר - -
גדעון עזרא
הנשיאות אתמול לא לקחה בחשבון את מה שכתוב היום בעיתון.
בנימין אלון
אתמול גם היה כתוב.
גדעון עזרא
שנית, השר רמון שישב בישיבה, אמר שלא עלה שום נושא של ביקור תלמידים באוריינט-האוס. שלישית, הנושאים שאתה מדבר עליהם קיימים כל הזמן, ואין בהם שום חידוש מבחינת הדחיפות של הזמן האחרון. זו לא חוכמה לבוא לנשיאות שהיתה אתמול, עם העיתון של היום.
בנימין אלון
אדוני היושב ראש, רק משפט אחד שמיועד אליך, ואל חה"כ גדעון עזרא, ואל חברי הנשיאות. אני מוותר על הנושא הזה, אם אנשי הליכוד בנשיאות יאמרו לי האם הגיוני שכששר בממשלה אומר שזה לא נכון, אז זה לא דחוף. כשהשר רמון שאחראי על ענייני ירושלים אומר שזה לא נכון - -
גדעון עזרא
מי ביקר שם?
היו"ר סאלח טריף
זה היה בעיתון "הארץ" בעמוד 4.
ראובן ריבלין
אם זה נכון, זה אי אמון.
היו"ר סאלח טריף
מי בעד לאשר את הדחיפות של ההצעה?

ה צב ע ה
בעד4-
נגד6-
ההצעה לא התקבלה.






















































ב. בקשת סיעת "האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו" לייצוג הולם לאחר המיזוג - הצבעה
היו"ר סאלח טריף
אתם יודעים שהיתה בקשה של סיעת "האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו" לחלוקה מחדש של הייצוג בוועדות הכנסת. זוהי סיעה שמורכבת משתי מפלגות, והיא עכשיו בת שבעה חברים, לאחר שחה"כ קליינר פרש ממנה. אני רוצה להסביר ולהצביע על ההצעה שלי. התביעה של הסיעה החדשה היא לגיטימית ומחוייבת המציאות, בהתאם לתקנון הכנסת ולחוקי הכנסת. עלינו לפעול כדי לתת להם ייצוג בהתאם לגודלם בתוך הבית. אני ניסיתי לעשות חלוקה באופן הוגן, ולקחת קודם כל מהסיעות שיש להן עודף ייצוג, הסיעות הגדולות בעיקר, כדי לתת לסיעה החדשה. עיקר הקושי היה למצוא ייצוג בוועדות הגדולות, כמו חוץ ובטחון, כספים וחוקה, וגם בוועדת הפנים ובתפקידים שהסיעה ביקשה, כמו סגן יושב ראש ויושב ראש ועדה. לא התייחסתי כאן לקטע של יושב ראש ועדה. החלוקה מתבצעת כאן תוך כדי שיחות עם ראשי הסיעות הגדולות, וגם ראשי קואליציה ואופוזיציה, חה"כ פינס וחה"כ ריבלין. ניסיתי ככל יכולתי להגיע להבנות, והודעתי לכולם שאין שם שום דבר חדש. החלוקה שמתבקשת כאן מטבלת הביטול היא שסיעת ישראל אחת תוותר על מקום אחר בוועדת החוץ והבטחון, על מקום אחד בוועדת החוקה, ועל מקום אחד בוועדת החינוך. הסיכום הוא שחה"כ גנאדי ריגר יישאר על חשבון ישראל אחת.
אופיר פינס-פז
אין סיכום כזה, אבל יש הצעה כזאת.
היו"ר סאלח טריף
המקום של ועדת החוקה הוא על חשבון חה"כ גנאדי ריגר. חה"כ גנאדי ריגר יישאר בוועדה כנציג, על חשבון ישראל אחת. זה הסיכום. הליכוד יוותר על ממלא מקום בוועדת הכספים ועל מקום אחד בוועדת הפנים.
ראובן ריבלין
הוא לא יכול.
היו"ר סאלח טריף
תוכל לדבר אחר כך. ש"ס תוותר על מקום אחד בוועדת החוץ והבטחון, ועל ממלא מקום בוועדת החוקה. מרצ תוותר על מקום אחד בוועדת העבודה והרווחה. האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו, מכיוון שהיה להם עודף ייצוג בוועדות אחרות, חוץ מארבע הוועדות הראשיות או הגדולות, הם יוותרו על מקום אחד בוועדת הכנסת, מקום אחד בוועדת החינוך, ועדת הכלכלה, והוועדה לקידום מעמד האישה. יהדות התורה תוותר על סגן יושב ראש אחד, מתוך שני הסגנים שיש לה.

החלוקה שתהיה - האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו יקבלו שניים בוועדת החוץ והבטחון, בוועדת הכספים אחד ועוד ממלא מקום, בוועדת החוקה אחד ועוד ממלא מקום, בוועדת הפנים תקבל אחד, בוועדת העבודה והרווחה תקבל אחד, וסגן יושב ראש אחד. אני מודה שהיא קיבלה עודף ייצוג בוועדות, כפיצוי על כך שהיתה אמורה לקבל יושב ראש ועדה.
בנימין אלון
עבודה ורווחה זה טעות.
היו"ר סאלח טריף
אני אתן למישהו אחר, אין בעיה. נבדוק את זה. ישראל אחת תקבל אחד בכספים, תמורת זה שהיא מוותרת על יושב ראש, כאיזון בהוראת שעה. קליינר יקבל מקום אחד בוועדת הכלכלה ומקום אחד בוועדה לקידום מעמד האישה. עזמי בשארה שהיום הוא נמצא למעשה רק על חשבון ישראל אחת, ואין לו אף מקום, יקבל מקום בוועדת החינוך.. הבחירה הדמוקרטית-ברונפמן, יקבל מקום אחד בוועדת הכנסת ומקום אחד בוועדת החינוך. התוספת לוועדת הכספים תהיה בהוראת שעה, לשני חברים, אחד לסיעה החדשה, ואחד לישראל אחת.
יאיר פרץ
מה עם המרכז?
סאלח טריף
אני לקחתי איפה שהיה ייצוג מעבר.
בנימין אלון
יש לך טעות אחת בסיסית, וזה שאתה לא נותן כאן עבודה ורווחה לאף אחד, כי אף אחד לא מבקש את זה, ומרצ לא נותנת כלום. למרצ יש ייצוג עודף - -
היו"ר סאלח טריף
למרצ יש סיעה עם עשרה ח"כים. אני מוכן להעמיד שבעה מול עשרה.
בנימין אלון
יש לך טעות. בטבלה של הייצוג מחדש, מופיעה ועדת עבודה ורווחה לאיחוד הלאומי, וזאת טעות, כי אנחנו לא מבקשים עבודה ורווחה, יש לנו אחד שם. בטבלת הוויתור הופיעה עבודה ורווחה למרצ. מרצ לא נותנת כלום חוץ מעבודה ורווחה.
היו"ר סאלח טריף
הייתכן שלמרצ, סיעה בת עשרה חברים, יהיה נציג אחד בוועדה, ולך שניים? אני מעמיד את זה ביחס אליך.
בנימין אלון
אדוני היושב ראש, בוועדות שהגיש כבודו כאן לפנינו על השולחן, מופיעה טבלת ויתורים שכל סיעה מוותרת, ומופיע שמרצ מוותרת על עבודה ורווחה. בטבלה שכבודו הגיש לנו בחלוקת הייצוג מחדש מופיע שהאיחוד הלאומי זוכים בוויתור הזה בעבודה ורווחה. הריני לתקן טעות, כי בעבודה ורווחה יש אחד לאיחוד הלאומי, ואני אינני זקוק למרצ.
היו"ר סאלח טריף
זאת לא טעות. אני הורדתי להם אחד, והעברתי לך אחד.
בנימין אלון
יש לי.
היו"ר סאלח טריף
אז תגיד שאתה לא רוצה את זה.
בנימין אלון
עכשיו אני מבין אותך. ההערה השניה היא לגבי מרצ. למרצ יש עשרה חברי כנסת. היא הסיעה הרביעית בגודלה בכנסת. אנחנו הסיעה החמישית בגודלה בכנסת, יש לנו שבעה חברי כנסת. למרצ יש בכל אחת משלוש הוועדות החשובות, כספים, חוץ ובטחון וחוקה, שני חברים פלוס ממלא מקום, ובחוקה יושב ראש, אז רק חבר אחד, שהוא במקרה היושב ראש, וממלא מקום.
היו"ר סאלח טריף
אני מציע שכשאתה מדבר על מרצ, תזכור שאתה סיעה של שבעה חברים, והם עשרה. להם יש סך הכל 16 והם יורדים ל15- חברים. לך יהיו 22 לפי החלוקה החדשה. היה לך מקודם 14, אם תרד ל11-, כמה אתה מקבל עכשיו?
בנימין אלון
אני לא רוצה את זה.
היו"ר סאלח טריף
אם אתה לא מעוניין, אין לי שום בעיה. זה פותר לי הרבה בעיות.
ראובן ריבלין
יש שתי סיעות שמקופחות בחלוקת הוועדות, אבל לאחת יש עיסוקים לחברים שלה, ש11- מהם הם בממשלה, ואלה מפלגת העבודה והליכוד. הליכוד לא יכול לתת יותר ממה שהוא קיבל, משום שהוא לא קיבל ולו פרומיל אחד יותר ממה שמגיע לו. לא יכול להיות שמסיעה בת 19 חברים יקחו חבר בוועדת הפנים, כשיש לה שני חברים. אני חושב שסיעת הליכוד צריכה להיות מיוצגת בוועדות הכנסת השונות, לפחות בכוח שיש לה מבחינה פוליטית. כרצון טוב כלפי האיחוד הלאומי, רצינו לעשות מחווה. אני יודע שזה יהיה לי קשה מאוד להעביר את זה בסיעה, אבל אנחנו מוותרים על אחד מממלאי המקום בוועדת הכספים, שהיא ועדה מאוד חשובה, לטובת אחד מהחברים שם, שמייצג בהחלט מגזר שחשוב לייצג אותו, המגזר ההתיישבותי. אני אשכנע את אחד ממלאי המקום, או חה"כ מיכאל איתן, או חה"כ הירשזון, שיוותרו על מקומם, והם יעשו את זה ברוטציה. סיעה כמו הליכוד, שהיא סיעה כל כך דומיננטית, ושיש לה יותר ראשי ערים מאשר למפלגת העבודה, לא מתקבל על דעתי שלא יהיה לה את המינימום בוועדת הפנים.

האיחוד הלאומי לא ביקש ולא קיבל יותר ממה שמגיע לו. אני מציע שאם לא נגיע לכלל הבנה, ללכת לבדוק את העניין לפי סרגל חדש, וכל סיעה תקבל את מה שמגיע לה.

(חה"כ ריבלין מ"מ היו"ר - שעה 10:40)

בעניין ועדת הכספים, יש כלל שקבע היועץ המשפטי לכנסת שצריכים ללכת לפי סרגל, אבל צריך להשמר תמיד עיקרון אחד, שהקואליציה היא יותר מהאופוזיציה, בוודאי במקומות שבהם יש ועדות סטטוטוריות. כדי לפתור את בעיית האיחוד הלאומי, אנחנו מחוייבים לעשות הוראת שעה שתעלה את מספר החברים בוועדת הכספים, כדי שיהיה להם ייצוג, ולא ייפגע האיזון.
אופיר פינס-פז
זה לא נייר קל לכולנו, כי לא קל באמצע קדנציה לעשות שינויים, ואנחנו מנסים לעשות את זה בהסכמה עם מינימום של פגיעה, וכדי שהסיעה החדשה תקבל ייצוג הולם. צריך ללכת להתפשרויות. השאלה מה רוצים, האם רוצים לקבל ייצוג, ובהזדמנות שמקבלים ייצוג, גם רוצים לעוות את כל המפה הפוליטית בכנסת. אם רוצים לעוות את המפה הפוליטית בכנסת, אני לא אתן לזה יד, ונעשה מה שנעשה. אם רוצים להגיע להסכמה, אני מוכן ללכת לקראת, אבל יש דברים שמוכרחים ללכת לקראתנו. זו תמונת המצב. קשה לי לוותר על חוץ ובטחון, על חוקה ועל חינוך. אם הולכים להוראת שעה בוועדת הכספים שנכנס חבר של הסיעה המשותפת, אנחנו מסכימים. אם זה נופל, אני מקבל את זה, אבל מבחינתי אין הסדר בהסכמה, ואז יש סרגל חדש.

(חה"כ טאריף היו"ר - שעה 10:45)
בנימין אלון
מרצ לא נותנים שום דבר משמעותי. אתה נותן, ש"ס נותנים.
אופיר פינס-פז
אתה צודק. הטענה שמרצ לא נותנת מספיק היא לדעתי נכונה ברמה העקרונית.
אבשלום וילן
היא לא נכונה. בכספים חד"ש קיבלה בעצם מקום אחד שלנו. זה רק לטובת העניין, אני לא יודע למה לטרפד הסכם שכולם מסכימים עליו, שעושה צדק עם כולם. חשוב שגם לכם יהיה נציג שתורם עניינית לדיונים.
אופיר פינס-פז
יש לנו עוד התדיינות עם כמה סיעות לגבי החלוקה הפנימית. יכול להיות שאני אוותר על מקום שלנו בכספים.
היו"ר סאלח טריף
היה לכם חודש ימים.
אופיר פינס-פז
יכול להיות שנוותר על כספים, בתמורה למשהו אחר. אני מציע לאשר את זה בכפוף לכמה שינויים ברמה שלא פוגעת במכלול הכללי.
היו"ר סאלח טריף
ניסיתי לפעול במלוא ההגינות. לא ניסיתי לעשות איפה ואיפה למרצ, לא למרכז, לא לשינוי, לא לאף אחד. לא ניסיתי לעשות הנחות. התמונה שאני מביא לכם, היא ניסיון לפתור את הבעיה. אני אומר את זה בעיקר לסיעות הגדולות. עם כל הכבוד, תמיד אפשר למצוא משהו שהוא לא תקין, או שנפלה בו טעות. אני מאוד אשמח אם חה"כ אלון יגיד לי שהוא מוותר על כמה מקומות, זה גם יפתור בעיות. לחה"כ ריבלין יש בעיה בוועדת הפנים - -

אם אני מסתכל על ועדת הפנים, אני לקחתי מהסיעות שיש להן יותר מאשר נציג אחד, כי אני לא רוצה למנוע מסיעות מסויימות שלא יהיה להן מועמד אחד, למשל הסיעות הקטנות, הסיעות הערביות.
בנימין אלון
למה לא הפריע לך שארבעה של האיחוד הלאומי, וארבעה של ישראל ביתנו, ואחמד טיבי אחד - -
היו"ר סאלח טריף
אתה לא יכול להאשים אותי, אני לא עשיתי את זה.
בנימין אלון
אם אתה מוסיף שניים בכספים, לחלק עוד אחד, שהם יחברו מיכסה וישלטו באגודה ובכל אלה כאילו הם בקואליציה? אני לא מבין איזו שיטה זאת. היחס בכספים הוא 5:12 קואליציה-אופוזיציה.
היו"ר סאלח טריף
אתה מייצג את הסיעה שלך או את האופוזיציה?
בנימין אלון
חה"כ ריבלין, אני מייצג את הסיעה שלי או את האופוזיציה?
ראובן ריבלין
את הסיעה שלך.
בנימין אלון
מי מייצג את האופוזיציה?
ראובן ריבלין
אתה...

אולי לא שמעת אותי, אבל אמרתי שיש שתי אלטרנטיבות, האחת היא ללכת להסכמות, ובלבד שלא יהיה מצב שבו לסיעה של 19 חברים יהיה מקום אחד בוועדת הפנים. זה לא מתקבל על דעתי. אני מוכן לעשות מחוות, למשל ממלא מקום בוועדת הכספים, כולם מתייחסים אליו כאילו הוא חבר, אבל אני לא יכול לתת דבר שאין לי.
היו"ר סאלח טריף
אם אני לוקח מש"ס, אז מותר לי לקחת ממנו.
ראובן ריבלין
האלטרנטיבה היחידה היא ללכת לפי סרגל חדש, ואז גם העבודה וגם הליכוד לא יפגעו. היו בחלוקת השלל יותר מדי מתנות שמהוות מתנות מעבר לכוח ומעבר לכל פרופורציה.
היו"ר סאלח טריף
אני מוכן שנדון בסרגל חדש בפגרה, אולי תוך חודשיים-שלושה נגמור. אולי לקראת פיזור הכנסת.
ראובן ריבלין
אין בעיה בכלל, תכניס את זה למחשב, והוא מיד יוציא לך פלט על הנתונים.
בנימין אלון
חה"כ פינס דורש ממני לא לנצל את זה לשיפור מעמדה של האופוזיציה, והוא מנצל את זה לשיפור מעמדה של הקואליציה בוועדת הכספים.
אופיר פינס-פז
זה לא מתחזק.
ראובן ריבלין
זה 50% מול 50%. זה לא מתחזק.
היו"ר סאלח טריף
זו אותה תמונת מצב בוועדת הכספים.
משה גפני
אני מבקש קודם לדבר על יהדות התורה, ולאחר מכן לדבר על הנושא העקרוני. אני לוקח את החלוקה של הוועדות, ובודק את מה שקיבלה יהדות התורה, וגם אז בדקתי. גם אז לא הייתי מרוצה, ואני גם עכשיו לא מרוצה.
היו"ר סאלח טריף
אתה צודק, יש לכם יותר מדיי. יש לכם שלושה בוועדת הכספים, שני סגני יושב ראש.
ראובן ריבלין
הם מאוד מקופחים בנשיאות הכנסת.
היו"ר סאלח טריף
מאוד מקופחים - סיעה של חמישה ויש להם שני סגנים.
משה גפני
אני מסתכל על חלוקת הוועדות, ואני מבקש באופן עקרוני לעשות את הפרופורציות הנכונות, בחלוקה עצמה. אני קודם כל מסתכל על שלוש הוועדות הראשונות, כנסת, כספים וחוץ ובטחון. יהדות התורה קיבלה אחד בוועדת הכנסת, אחד בוועדת הכספים, ולא קיבלה בחוץ ובטחון. אם אני משווה למקבילה מפד"ל, אז היא מקבלת אחד בוועדת הכנסת, אחד בוועדת הכספים, ואחד בוועדת החוץ והבטחון. מרצ, שהיא כפולה מיהדות התורה, מקבלת שניים בוועדת הכנסת, וזה בסדר, שניים בוועדת הכספים, וזה בסדר, ושניים בוועדת החוץ והבטחון, כשאנחנו לא מקבלים בכלל.

מכאן אני הולך לנושא העקרוני. זה נכון שהיו לנו דיונים בעת חלוקת הוועדות, ולכן אני לא התעקשתי, מכיוון שהיינו אז בקואליציה, והיו לנו סיכומים שאנחנו נקבל על מכסת ישראל אחת שני חברים בוועדת הכספים, ואני ויתרתי על ראשות ועדת העבודה והרווחה שהוצעה לי אז. לא קיבלתי ראשות ועדה, למרות שאני כמו המפד"ל, ובתמורה לזה אמרה לנו ישראל אחת אז שנקבל שני חברים בוועדת הכספים. זה נכון שבפועל אנחנו מועדפים לטובה בחלוקת הוועדות, אבל כל אחד מבין היושבים כאן ליד השולחן, יודע את המשמעות מה הפירוש שאתה יושב על מיכסה של ועדה אחרת, וכל יום יכולים להוציא אותך משם.
ויצמן שירי
מישהו הוציא אותך משם? חה"כ גפני, תפסיק להוציא את העיניים לאנשים.
משה גפני
אדוני היושב ראש, למשל תיקח את מפלגת המרכז, היא במנדט אחד יותר מאיתנו. הם קיבלו שני שרים, הם קיבלו את ראשות ועדת החוץ והבטחון. אנחנו עם חמישה מנדטים לא לקחנו כלום.

עכשיו אומר את הדבר האמיתי. קודם כל, מבחינה פורמלית אנחנו מקופחים, ואני לא מתלונן.
ראובן ריבלין
יש אלטרנטיבה שהיא סרגל חדש, שמחלקים לפי היחס של מספר החברים, ושבעה מקבלים יותר מחמישה.
משה גפני
אני חבר של האיחוד הלאומי, ואני רוצה בטובתם. צריך לקחת בחשבון מצב שלא היה עד היום בשום כנסת שאני מכיר. יש מצב נתון ואותו צריך לקחת בחשבון, שהאיחוד הלאומי התאחד עם ישראל ביתנו, ויצר מצב חדש שלא היה בבחירות, לא בכנסת הקודמת, וגם כך היו לנו הרבה בעיות. תמונת המצב היא היום שבכדי לעשות חלוקה, אפילו אם נניח שלגבי מפלגה או סיעה מסויימת החלוקה החדשה היא צודקת, משמעות הדברים היא שאני צריך לבוא לסיעה שלי, ולהגיד לאחד החברים שאנחנו מדיחים אותו. אני רוצה שתבינו על מה אנחנו מדברים.
היו"ר סאלח טריף
אתה לא מדיח אותו, הוא מפנה את מקומו.
משה גפני
הייתי אומר את זה ביתר חריפות. בעת החלוקה המסודרת של התפקידים והוועדות בוועדה המסדרת, נעשתה חלוקה בסיעה, והיום באופן שרירותי אני צריך, בגלל ספקולציה שנעשתה כאן, להדיח חבר. היות שנוצר מצב חדש, וצריך לפצות את האיחוד הלאומי, אני לא נכנס לנושא האידיאולוגי, צריך להוסיף בהוראת שעה סגן יושב הכנסת.
מיכאל קליינר
אף אחד לא התייעץ איתנו. אמנם היום זה יום האישה הבינלאומי, אבל לי אין שום דבר עם מעמד האישה, אין לי בסיעה אישה, ואם רוצים לתת לי רק ועדה אחת, אין בעיה. אני לא רוצה את הוועדה לקידום מעמד האישה, ואני מבקש לא לכפות עליי, ולתת לי ועדה אחרת. לא איכפת לי להיות ממלא מקום בוועדה חשובה, לא איכפת לי להיות בוועדת משנה כמו תקציב הבטחון.
היו"ר סאלח טריף
יש ויתורים, אז נוכל לתת לך. רבותיי, העניין הזה נוגע לכל אחד מאיתנו. אף פעם אף סיעה לא מרוצה ממה שיש לה. כל אחד רוצה יותר טוב, אבל אין מה לעשות, זה מה שאפשר לחלק. ההצעה הזאת היא הצעה אופטימלית, ואני בדקתי וניסיתי לעשות את המקסימום. לא רציתי לפגוע לא בקואליציה ולא באופוזיציה, וחבל על הטענות. אל תכניסו אותי למה שהיה בתחילת הכנסת הזאת. כדי לפתור עכשיו את הבעיה, אני מציע לאשר את מה שיש, ולקבל את ההחלטה באופן עקרוני. אם יהיו בקשות, כמו שביקש חה"כ קליינר למחוק אותם מהוועדה לקידום מעמד האישה, וכמו שאמר חה"כ אלון שהוא מוותר על עוד מקום בוועדת העבודה והרווחה, אפשר לעשות את ההתאמות הקטנות האלה.
יולי-יואל אדלשטיין
אני סומך על ההגינות שלך במאה אחוז, ועיני אף פעם לא צרה באף אחד, אבל יש כאן סיעה שאני מאוד מעריך ואוהב, הבחירה הדמוקרטית, וכתוב בסוגריים ברונפמן. יש להם כרגע שלוש ועדות. אחרי שהם התפלגו מאיתנו, נתתי להם שליש כפי שמתחייב, ועדת כלכלה, הוועדה לביקורת המדינה, וועדת מדע. שמישהו יסביר לי למה צריך להוסיף להם עוד שתי ועדות.
בנימין אלון
לפי החוק, סגן יושב ראש הכנסת צריך להבחר, זו רק המלצה, ולוועדת הכספים צריך חקיקה, וזו רק המלצה.
היו"ר סאלח טריף
יש לי פה הצעת חקיקה שאני רוצה לאשר, להוראת השעה, ויש לי גם הצעה לגבי סגן.
יורי שטרן
אנחנו צריכים לאשר גם את שתי המיכסות לשתי הצעות חוק - -
היו"ר סאלח טריף
זה נושא אחר. אני מניח את ההצעה על השולחן, ובנוסף לה, לגבי הנושא של הוראת שעה, צריך לאשר את הצעת חוק הכנסת, מספר חברי ועדת הכספים בתקופת כהונתה של הכנסת ה15-: "על אף הוראות סעיף 3 לחוק הכנסת בתקופת כהונתה של הכנסת ה15-, מספר החברים בוועדת הכספים לא יעלה על 19". זו הוראת שעה, ואני מבקש לאשר יחד עם ההצעה את הסעיף הזה בחוק. אני מבקש להוסיף למה שהעלית, שאם סיעת יהדות התורה לא תוותר על סגן יושב ראש אחד, אני אפעל לכך שהיא תשלם במקביל בוועדת הכספים בחבר אחד. או שהיא תוותר על חבר אחד בוועדת הכספים, או שהיא תוותר על סגן יושב ראש.
בנימין אלון
אם היא מוותרת, אז לא צריך חוק. בשביל מה צריך לשנות חוק בישראל?
היו"ר סאלח טריף
זה עניין של חוק שצריך לעבור הליכים. אנחנו מאשרים את זה בנשימה אחת.
ראובן ריבלין
אני פניתי ליועץ המשפטי. הוא קבע בפניי את עיקרון הסרגל, ועיקרון נוסף שאומר שבכל מקום ובכל ועדה סטטוטורית, יישמר היחס בין הקואליציה לאופוזיציה. אם מוסיפים כרגע אחד, משנים את האיזון שקיים.
בנימין אלון
מה האיזון היום?
ראובן ריבלין
55% מול 45%.
בנימין אלון
חמישה מול שנים-עשר בוועדת הכספים, כשהקואליציה היא 68, מול אופוזיציה של 52.
היו"ר סאלח טריף
אני רוצה להצביע ולשאול מי בעד ההצבעה על ההצעה שיש בפנינו עכשיו. חה"כ אלון, אתה מסכים לבקשתו של חה"כ ריבלין להתייעצות סיעה?
בנימין אלון
ודאי, אני מבקש את זה.
היו"ר סאלח טריף
אני מציע להצביע ביום שני הבא.
בנימין אלון
למה אני צריך להיות בלי ייצוג מתחילת הקדנציה הזאת בגלל פוליטיקה קטנונית שמנהלים פה? למה שתחלקו מיכסות ותשלטו בקואליציה גם בתוך הקואליציה וגם מחוץ לקואליציה? היחס בין קואליציה לאופוזיציה הוא 68 מול 52. אני מבקש הצבעה היום.
היו"ר סאלח טריף
אני מוכן שתהיה הצבעה מחר בשעה 10:30.
ראובן ריבלין
אני אומר לך שמחר ב10:30- תהיה לי תשובה שלילית לגבי משרד הפנים. לגבי ועדת הכספים אני לוקח את האחריות על עצמי ונותן את זה. אני מנסה לשכנע את חה"כ אלון, שאני מבין את ההגיון בדרישה שלו גם לגבי סרגל חדש ביחס בין האופוזיציה לקואליציה. יחד עם זה, זה דבר שיגרום למצב שבו ניתקל בסירוב, ופירושו של דבר שאנחנו הולכים לשיטה אחת ויחידה, שהיא שיטת הסרגל החדש, שאם הם יסכימו טוב, ואם לא, אז נכפה עליהם. אני מוכן ללכת לקראתם, שלמרות שיש בין אופוזיציה לקואליציה יחס לא סביר, אני לא הולך לתקן את היחס הלא סביר בוועדת הכספים ברגע זה, וכדי להביא לידי מצב שיהיה חבר קבוע, בלתי תלוי בשום דבר, בנוסף לממלא מקום שאני נותן בוועדת הכספים לאיחוד הלאומי, אני מסכים באותה עת שאופוזיציה לאומית מקבלת אחד, ושאר העולם מקבל אחד. אני מסכים לעניין זה, כדי לפתור בעיה.
היו"ר סאלח טריף
ביום שני מצביעים.
בנימין אלון
אני בעד להצביע מחר על סרגל חדש, ב10:30-, אלא אם כן נגיע להבנה פוליטית, כמו שהלכנו עד עכשיו.
היו"ר סאלח טריף
חה"כ ריבלין, מה שלא תגמרו עד מחר בבוקר, לא תגמרו לעולם. אני מוכן שאחרי ישיבת הסיעות שמתקיימות ביום שני בשעה 13:00, נקבע בשעה 15:30 את ההצבעה לפני המליאה. אם כך, ההצבעה נקבעה ליום שני.







































ג. בקשה להקדמת הדיון בהצעת חוק לפני הקריאה הטרומית
היו"ר סאלח טריף
אני מעלה בקשה של יושב ראש ועדת החינוך והתרבות, בקשה לשחרור מחובת הנחה על הצעת חוק שמוגשת בשם כל חברי ועדת החינוך והתרבות של הכנסת. מדובר בהצעת חוק ייחוד כספי הקצבות למטרות חינוך, התש"ס2000-. אני מקבל את זה באופן חריג, בגלל שיש בקשה של ועדה שלמה, ולא של פניה של חבר כנסת בודד, ויש לזה משמעות רבה. חה"כ אורלב, בבקשה.
זבולון אורלב
כמעט מדי שבוע יש שביתה בתיכונים שהם בבעלות הרשויות המקומיות, כתוצאה מכך שהרשויות המקומיות לא משלמות את המשכורות של המורים בתיכון, אף על פי שמשרד החינוך והתרבות מעביר את כל הכספים לרשות המקומית, וזאת מפני שהרשות המקומית נמצאת תחת עיקולים וחובות, כך שהכסף שבא לרשות המקומית הולך לכל מיני קבלנים, ואין כסף למשכורות. ועדת החינוך והתרבות פנתה לממשלה ארבע פעמים וביקשה למצוא פתרונות, ומשרד החינוך והתרבות הודיע שאין לו פתרונות, והפתרון האחרון הוא חקיקה. הצעת החוק אומרת שרשות מקומית תייחד חשבון שיהיו לו שתי הגנות. הגנה אחת היא שהכספים המגיעים לשם יכולים לצאת רק לחינוך, וההגנה השניה היא שאין עליו עיקולים. כך יובטח שהכספים של משרד החינוך והתרבות יגיעו לייעודם.

אנחנו העברנו את החוק הזה בינואר, ולצערנו, בגלל תקלה בלשכה המשפטית, הכל התעכב. הואיל ואנחנו רוצים להשלים את החקיקה עד תום המושב, אנחנו מבקשים פטור. זה פשוט יחסוך ימי שביתה. הואיל שיש גם הצעת חוק פרטית של סיעת חד"ש, שכבר נומקה ועומדת להצבעה, ורוצים להביא את הכל יחד, לכן אנחנו מבקשים את הפטור מחובת ההנחה.
היו"ר סאלח טריף
מי בעד לאשר את הבקשה של חה"כ אורלב? מי נגד?

ה צ ב ע ה
בעד4-
נגד-אין

הבקשה נתקבלה.























ד. קביעת ישיבות הכנסת בשבוע שחל בו פורים, וסדרי הישיבות בשבוע האחרון של הכנס
היו"ר סאלח טריף
ישנם שני דברים שמוסכמים על יושב ראש הכנסת, וגם על יושב ראש הקואליציה והאופוזיציה. הדבר הראשון הוא שבעוד שבועיים חל פורים, ולכן הדיונים לא יהיו בימי שני, שלישי ורביעי, אלא רק ביום חמישי. הדבר השני, שגם אני יזמתי אותו, ביודעי מה הלחץ הגדול שיש ביום שמסיימים בו את הכנס ויוצאים לפגרה, הוא להקדים את הדיון, ולהביא ביום שלישי את החוקים, וביום רביעי ניתן לחברי הכנסת להביא את כל ההצעות הרגילות והדחופות, ויהיה להם זמן מלא. הממשלה תעבוד כאן יומיים קשים, במקום יום אחד. מדובר ב28- בחודש, שזה יום שלישי, ואז נקדים את הדיונים לשעה 11:00 בבוקר. כך אנחנו מרוויחים עוד כמה שעות דיונים בכנסת, וגם מדברים בנחת לפני היציאה לפגרה.
זבולון אורלב
ב28- בחודש יש מרכז מפד"ל מאוד עקרוני על כל פרשת ועדת השיקום שלנו, ועל כן אני מבקש שלא תהיינה הצבעות ב28- בחודש.
אריה האן
היה נהוג שלא תהיינה הצבעות קונטרוברסליות. דבר שני, בשבוע האחרון זה תמיד הצבעות.
אליעזר זנדברג
אני חושב שאתה מציע דבר נכון לגבי ה28- וה29- בחודש, אבל אני רוצה להציע שאולי לא תהיינה הצעות רגילות לסדר, כי מהניסיון, רוב האנשים רוצים לקדם חקיקות, ואם תשאיר רק הצעות דחופות, ותגדיל את המכסה שלהן, מי שבוער לו רק לדבר על נושא, יקבל זמן לכך.

שאלה לגבי יום חמישי, האם זה יהיה במתכונת יום רביעי, או במתכונת יום שני?
היו"ר סאלח טריף
מיד אתן למזכיר להסביר מה יהיה ביום חמישי.
משה גפני
היות שמדובר על יום רביעי שמתבטל בגלל פורים, ומעבירים בעצם את הדיון ליום חמישי, אני מבקש שביום חמישי יוכלו להביא הצעות חוק פרטיות.
אריה האן
באותו יום חמישי נתחיל בשעה 10:00, ותהיה שעת שאלות לשר החוץ. בשעה 11:00 חשבנו להביא דיונים והצעות חוק, ולא הצעות חוק פרטיות.
היו"ר סאלח טריף
כדי לסכם את הדיון, אני כן בעד דם הצעות חוק פרטיות ביום חמישי, ויחד עם הממשלה אפשר לשמור על איזון מסויים. באותו יום חמישי נביא הצעות חוק פרטיות וגם ממשלתיות.
אריה האן
ולא הצעות לסדר.
היו"ר סאלח טריף
לא רגילות. ביום חמישי אחרי פורים, תהיינה הצעות דחופות, הצעות ממשלה, והצעות חוק פרטיות. ביום 28 בחודש יהיה דיון בהצעות חוק פרטיות, וביום 29 בחודש תהיינה הצעות רגילות וגם הצעות דחופות. זו ההצעה שאני מבקש לאשר אותה. מי בעד לאשר אותה? מי נגד?

ה צ ב ע ה
בעד4-
נגד-אין
ההצעה נתקבלה.
משה גפני
האישור כפוף להודעה שלך.
היו"ר סאלח טריף
כן.
ה. שונות
1. הסדר בבתי מלון לחברי הכנסת המתגוררים רחוק
היו"ר סאלח טריף
יש בעיה עם חברי כנסת שגרים במקומות רחוקים, שנאלצים להגיע לפעמים ביום ראשון בלילה לישון כאן, או נשארים עד יום רביעי בערב לישון כאן, בגלל שעות מרובות של דיונים. היתה פניה של מזכיר הכנסת וסגן מזכיר הכנסת. בדרך כלל הם מאשרים את הבקשות, אבל הם רוצים גם גיבוי של ועדת הכנסת. כלומר, בפועל זה עובד, אבל צריכים גיבוי, גושפנקא חוקית. אנחנו מצביעים לאפשר למזכירות הכנסת שיקול דעת לאשר בימי ראשון וחמישי במקרים חריגים, לחברי הכנסת שבאים ממקומות רחוקים, בהתאם לנסיבות, לקבל לינה בירושלים.

מי בעד ההצעה? מי נגד?

ה צ ב ע ה
בעד4-
נגד-אין


אין מתנגדים, הבקשה אושרה למקרים חריגים.





































2. הצעת נוסח מתוקן לתיקון התקנון בנושא סייג לבחירת נושאי תפקידים
היו"ר סאלח טריף
אנחנו צריכים לעשות תיקון טכני לתקנון, והיועצת המשפטית תסביר במה מדובר.
ארבל אסטרחן
בשבוע שעבר עבר תיקון ארוך לתקנון בנושא של סייגים לכהונה של יושב ראש כנסת וסגן יושב ראש, ויושב ראש ועדה. כשהעברנו את זה לפרסום, ראינו שיש שני סעיפים שאפשר לשפר את הניסוח שלהם. אני רוצה שהוועדה תאשר את הנוסח החדש. אין בנוסח החדש שום שינוי לעומת מה שאושר, פרט לתיקוני נוסח. אני קוראת את התיקון:

במקום סעיף 1א(ז) שאושר, יבוא הנוסח הבא:

"קבעה ועדת הכנסת כי חבר הכנסת לא יהיה מועמד כאמור, רשאי חבר הכנסת, בתוך 48 שעות, לערער על ההחלטה בפני הכנסת; הדיון בכנסת יערך בתוך 48 שעות ממועד הגשת הערעור; המערער ינמק את ערעורו ויושב ראש ועדת הכנסת או מי שהוא הסמיך לשם כך ישיב לערעור, כל אחד מהם במסגרת זמן שלא תעלה על 15 דקות; לאחר שמיעת הצדדים, תקיים הכנסת הצבעה ללא דיון נוסף".

במקום סעיף 10א(ד) שאושר, יבוא הנוסח הבא:

"קבעה ועדת הכנסת כאמור בסעיף קטן (א) (2) או (3), רשאי חבר הכנסת לערער על ההחלטה בפני הכנסת; המערער ינמק את ערעורו, יושב ראש ועדת הכנסת או מי שהוא הסמיך לשם כך ישיב לערעור, כל אחד מהם במסגרת זמן שלא תעלה על 15 דקות; לאחר שמיעת הצדדים תקיים הכנסת הצבעה ללא דיון נוסף".
היו"ר סאלח טריף
מה השינוי?
ארבל אסטרחן
אין פה שינוי, זה פשוט שינוי נוסח כדי להעביר לפרסום.
היו"ר סאלח טריף
מי בעד לאשר את תיקון הנוסח כפי שמוצע? מי נגד?

ה צ ב ע ה
בעד3-
נגד-אין

הנוסח התקבל.














3. ועדה ציבורית לעניין שכר חברי הכנסת
היו"ר סאלח טריף
אני רוצה לשאול את מזכיר הכנסת האם יש התקדמות בנושא הוועדה הציבורית לבדיקת שכר חברי הכנסת.
אריה האן
כן. בישיבה הראשונה אצל יושב ראש הכנסת ב14- לחודש ידונו בנושא הזה.
















































4. קרן יו"ר הכנסת לנזקקים
היו"ר סאלח טריף
לגבי קרן יושב ראש הכנסת, אנחנו צריכים להחליט בעניין.
אריה האן
היושב ראש הטיל על אנה שניידר להכין הצעה, וצריך לשבת עם היושב ראש בעניין.
היו"ר סאלח טריף
אי אפשר להשאיר את זה פתוח.











































5. חדרים לח"כים
היו"ר סאלח טריף
דבר נוסף הוא נושא החדרים.
אריה האן
גם על זה אתן תשובה. זה לא הפתרון הכי טוב, אבל זה פתרון בינתיים. סיכמנו להפוך את המקלט בקומה שניה, שהיו בו מחסנים, למקום עם כמה יחידות. כבר היום התחלנו לפנות, ובונים שם כמה יחידות.
היו"ר סאלח טריף
אני מציע בפגרה לבנות עוד קרוואן, כדי שירווח לנו.
אריה האן
תאמינו לי שזה לא זז מהשולחן שלנו. ב26- בחודש מתקיימת ישיבה בעיריית ירושלים, כשמוביל את זה חה"כ מאיר שטרית, שהוא פושר גדול, ואז תהיה לנו תמונה ברורה לאן זה הולך, ואני אדווח לך מיידית.
היו"ר סאלח טריף
תודה.



































6. שאילתות מהירות לשרים
היו"ר סאלח טריף
החלטנו כאן בנושא שאילתות לממשלה. הבנתי שנקבעו מועדים.
אריה האן
ב28- בחודש נקבע מועד עם הממשלה לשאילתה מהירה. אתמול גמרנו לנסח את הטיוטה איך זה מתבצע, כל הנושא המינהלי, מתי מגישים את השאילתות, מי ממיין את השאילתות.
היו"ר סאלח טריף
למה לא יהיה דיון יום נוסף, לפני היציאה לפגרה? כלומר, שבאותו יום חמישי אחרי פורים, יהיו שבעה שרים.
אריה האן
זה פעם בחודש.
היו"ר סאלח טריף
זאת טעות, זה לא פעם בחודש.
אריה האן
ב14- בחודש, יום שלישי הבא, יש שעת שאלות עם ראש הממשלה. מדובר על בין שעה לשעה וחצי שהוא עומד על הדוכן ועונה על שאלות.
היו"ר סאלח טריף
אני מציע שמלבד ראש הממשלה ביום שלישי, שביום חמישי שלאחר פורים במקום שר חוץ, יהיו שבעה שרים, וב28- בחודש עוד שבעה שרים. זו בקשתנו וזו החלטתנו גם.
אריה האן
לא, ההחלטה היא על פעם בחודש.
היו"ר סאלח טריף
פעם בחודש, כאשר כל פעם שבעה שרים. זו כוונת המחוקק. הממשלה ממשיכה בדרכה בעניין שאילתות לחברי הכנסת, ולכן הצעד הזה מתחייב, כדי לתת חינוך אחר לשרים. הכוונה היתה שהממשלה כולה עושה סבב במשך חודש, כאשר ראש הממשלה מגיע פעם בחודש. על פי אותו הגיון, הממשלה כולה עושה סבב, כאשר פעם בשלושה שבועות שבעה שרים יבואו.
אריה האן
הלוואי שאתה צודק.
היו"ר סאלח טריף
אני צודק. אני מוכן להתערב איתך. ביום שלישי או רביעי נביא דיון על הסנקציות לממשלה.
אריה האן
אבל אתם ניסחתם שזה יהיה פעם בחודש.
היו"ר סאלח טריף
הניסוח לא נכון. זה לא הגיוני, כי ראש הממשלה מופיע פעם בחודש וחצי, ולשרים יוצא להופיע פעם בחודשיים. מדובר בשבעה שיהיו בסבב של חודש.

מחר בשעה 10:30 נקיים ישיבה על תיקון נוסח.

אני מודה לכם, הישיבה נעולה.



הישיבה ננעלה בשעה 11:40

קוד המקור של הנתונים