ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 23/10/2017

תקנות המשכון (סדרי רישום ועיון) (תיקון), התשע״ח-2017

פרוטוקול

 
ôøåèå÷åì ùì éùéáú åòãä

ôøåèå÷åì ùì éùéáú åòãä

àåîðéè÷

2017-10-29OMNITECH



הכנסת העשרים

מושב רביעי

פרוטוקול מס' 824

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, ג' בחשון התשע"ח (23 באוקטובר 2017), שעה 13:10
סדר היום
1. תקנות השותפויות (רישום ואגרות) (תיקון), תשע"ז-2017

2. תקנות המשכון (סדרי רישום ועיון) (תיקון), תשע"ז-2017
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר
מוזמנים
גלי גרוס - עו"ד, יועצת משפטית רשות התאגידים, משרד המשפטים

אמי מתתיהו - רשמת משכונות ארצית, משרד המשפטים

שרון רוברטס - עו"ד, עוזרת ראשית, מח' ייעוץ וחקיקה, משרד המשפטים

לאה רקובר - עו"ד, היועמ"ש למשרד המשפטים, משרד המשפטים

עו"ד דניאל פרץ - יו"ר לשכת החוקרים הפרטיים בישראל

פיני שכטר - מ"מ יו"ר לשכת החוקרים הפרטיים בישראל
ייעוץ משפטי
שגית אפיק

שיר שפר
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
אירית שלהבת

תקנות השותפויות (רישום ואגרות) (תיקון), תשע"ז-2017

תקנות המשכון (סדרי רישום ועיון) (תיקון), תשע"ז-2017
היו"ר משה גפני
אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום תקנות השותפויות (רישום ואגרות) (תיקון), תשע"ז-2017 ותקנות המשכון (סדרי רישום ועיון) (תיקון), תשע"ז-2017. מי מציג את התקנות?
גלי גרוס
אני היועצת המשפטית של רשות התאגידים. התיקונים האלה הם השלמה לדיון שהיה בסוף חודש ספטמבר בוועדת החוקה, חוק ומשפט לגבי תקנות החברות ותקנות העמותות. עשינו דיון מחדש על כל האגרות והשירותים ברשות התאגידים, בעיקר שירותי עיון במידע וגם אגרות שנתיות ואגרות רישום. בגדול אנחנו באים בסך הכול עם הפחתה של רבות מן האגרות בעקבות שירותים חדשים שנכנסו, ביטול שירותים שלא צריך אותם יותר וייעול של כל מערך האגרות.

בהקשר של תקנות השותפויות יש כמה תיקונים מרכזיים. האחד, האפשרות לקבל תיק באינטרנט ב-33 שקלים, את התיק המלא, למייל של אדם, בנוסף לאפשרות שהייתה קיימת גם קודם לקבל דיסק צרוב עם כל המסמכים בתיק השותפות. זה במקום 64 שקלים בשותפויות. יש פה הפרשים של שקל. השירות של קבלת הדיסק יימשך אבל מי שירצה יוכל לקבל תוך שעה אליו למייל ב-33 שקלים את כל המסמכים הסרוקים בתיק חברה. זה שירות מקוון שעובד באופן אוטומטי.

אנחנו מפשטים גם את הבקשה שפחות נפוצה, של מסמכים מסוימים מתיק חברה או מתיק שותפות. המסמכים הנפוצים ביותר הם תעודת התאגדות ותעודת שינוי שם. עד היום היית צריך לעיין בתיק חברה ב-45 שקלים ואז להדפיס את העמודים ולקבל את המסמך הזה מאומת מרשם החברות. בעצם תוכל לקבל בעלות לא פר עמוד אלא בעלות כוללת תעודת התאגדות ב-10 שקלים, תעודת שינוי שם ב-10 שקלים, וכל מסמך אחר ב-25 שקלים ולא בתשלום פר עמוד שנלווה לתשלום של העיון.

את כל שירות העיון אנחנו מבטלים כי הוא לא קיים, הציבור ממש לא זקוק לו. העיון מרחוק הוא שייתן מענה.
פיני שכטר
ממתי זה נכנס לתוקף?
גלי גרוס
תיקון נוסף, שהוא התיקון היחיד שלא מהווה הקלה לעומת המצב הקיים היום, הוא שאנחנו רוצים לבטל, עוד 5 שנים קדימה מהיום, את האפשרות לקבל פטור רטרואקטיבי מאגרות לגבי שנים אחורה במסגרת של פירוק שותפות. היום רשות התאגידים נמצאת במקום אחר לגמרי בכל הקשור לפעולות אכיפה. אנחנו מצפים משותפויות וחברות לשלם את האגרות השנתיות הללו במועד ואם הן לא משלמות אז זה יתפרק באותו רגע. פירוק שותפות הוא בכלל הרבה יותר קל, ואילו בפירוק חברה יש הוראות שאמורות להקל מאוד על התהליך במסגרת הצעת חוק חדלות פירעון, ולכן הפטור שניתן רטרואקטיבית אחרי 7 שנים של התיישנות, שבאים בדיעבד ומבקשים פטור אחורה, נראה לנו כבר לא נכון לשמר אותו, אבל אנחנו כן נותנים גרייס של 5 שנים קדימה שבה ההוראה תמשיך ותהיה בתוקף, אך בעוד 5 שנים מהיום כבר לא.

התחילה של התיקון הזה היא ב-1 בינואר 2018, במקביל לתיקון שאושר כבר לגבי חברות בוועדת החוקה, חוק ומשפט.

יש פה עוד תיקון טכני, של מבנה התקנות של השותפויות. השירותים הם אותם שירותים, שירותי עיון בחברות ובשותפויות, אבל בגלל שאחד מהם אושר בוועדת הכספים ואחד מהם אושר בוועדת החוקה, חוק ומשפט אז היו פערים של שקל במחיר. כאן זה 64 שקלים ושם 63 שקלים; אגרה שנתית היא 1,117 שקלים כאן ו-1,116 שקלים שם. זה דבר שמבלבל מאוד את הציבור וגם אין לו הצדקה. לכן בגלל שהשותפויות הן נספח לחברות, ששם עיקר הפעילות, אנחנו רוצים להפנות לסכומים שנקבעו בחברות.
היו"ר משה גפני
יש העלאה באגרות?
גלי גרוס
אין העלאה באגרות, הכול הפחתה. יש שינוי של מבנה התעריפים בחלק מן העניינים. אם היום היית יכול לשלם פר עמוד, 2 שקלים לאימות של עמוד, היום אתה תשלם 10 שקלים לתעודת התאגדות או 25 שקלים למסמך אחר, אבל זה משנה את כל מבנה התעריף. במקום שתעיין ב-45 שקלים ואז תשלם פר עמוד אתה משלם 10 שקלים לתעודת התאגדות ומקבל את הדברים, וכמובן שב-33 שקלים אתה יכול לעיין בכל התיק במייל ולהדפיס אותו, להעביר אותו ולעשות אתו כל מה שאתה רוצה, כאשר המסמכים מגיעים כבר מאומתים בחתימה דיגיטלית, כלומר אתה מקבל את הכול אליך.

בתקנות המשכון יש תיקון נוסף, שהוא הנחה לשירותים מקוונים של רישום ועדכון, לעומת התעריף הרגיל של ביצוע רישום ועדכון משכון באופן ידני.
דניאל פרץ
עיון נשאר אותו דבר?
גלי גרוס
עיון נשאר אותו דבר כי הפחתנו אותו כבר ב-2010 בוועדת הכספים ל-10 שקלים.
דניאל פרץ
את יכולה להוסיף שנלווית לרשם החברות גם תוכנה שמאפשרת לצפות בכל המסמכים בתיק.
גלי גרוס
כך אמרתי. זה יעלה 33 שקלים. זה שירות מקוון של קבלת כל התיק.
היו"ר משה גפני
מי אתה?
דניאל פרץ
אני עו"ד דניאל פרץ, יושב-ראש לשכת החוקרים הפרטיים. באתי מבית ספר סיני באופקים.
היו"ר משה גפני
אבל אתה לא קשור לזה.
דניאל פרץ
לא.
היו"ר משה גפני
אתה במקצוע. הם נמצאים פה כבר אז אתה חוקר אותם.

נעבור להקראה.
גלי גרוס
יש כמה תיקוני נוסח קטנים, כמו למשל "התשע"ח" במקום "התשע"ז". אקרא את זה כבר בנוסח המתוקן. שלחתי אותו גם לייעוץ המשפטי של הוועדה.

תקנות השותפויות (רישום ואגרות) (תיקון), התשע"ח-2017

"בתוקף סמכותי לפי סעיף 71 לפקודת השותפויות [נוסח חדש], התשל"ה-1975, באישור שר האוצר לפי סעיף 39ב לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, ובאישור ועדת הכספים של הכנסת לפי סעיף 1(ב) לחוק יסוד: משק המדינה, אני מתקינה תקנות אלה:
תיקון תקנה 3א.

1.

בתקנה 3א(ד) לתקנות השותפויות (רישום ואגרות), (להלן – התקנות העיקריות) –

(1) במקום הגדרת "המדד החדש" יבוא:

""המדד החדש" – המדד שפורסם בחודש אוקטובר שלפני יום השינוי;(2) בהגדרת "המדד היסודי", במקום "לאחרונה לפני" יבוא "בחודש אוקטובר שלפני"."

זה תיקון שביצענו גם בחברות וגם בעמותות. אנחנו רוצים להקדים את מועדי העדכון של האגרות כדי להיות ערוכים טוב יותר ל-1 בינואר שאז הן מתעדכנות אז אנחנו קצת מקדימים את המועד שנוכל, לגבי המדד שפורסם, לבצע את העדכון.

"תיקון תקנה 3ב

2.

בתקנה 3ב לתקנות העיקריות, בכותרת השוליים, בסופה יבוא "הוראת שעה".

הוספת תקנה 5

3.

אחרי תקנה 4 לתקנות העיקריות יבוא:

"תוקף

5.

תוקפה של תקנה 3ב לחמש שנים מיום תחילתן של תקנות השותפויות (רישום ואגרות) (תיקון), התשע"ח–2017.".

תיקון התוספת הראשונה

4.

בתוספת הראשונה לתקנות העיקריות –
בכותרת, המילים "או באחוזים" – יימחקו;

(2) בפרט 1, במקום "2,615" יבוא "הסכום בעד רישום חברה, למעט חברה לתועלת הציבור, כנקוב בפרט 1 לתוספת לתקנות החברות (אגרות), התשס"א–2001 (להלן – תקנות החברות אגרות)";"
שגית אפיק
את בעצם מפנה אותנו לתקנות שאישרתם בוועדת החוקה, חוק ומשפט במקום לקבוע אצלנו בתקנות את הסכום. זה בעייתי. אנחנו רוצים שהסכום יישאר פה, בתקנות האלה. את יוצרת מצב שבו הסמכות של הוועדה די מיותרת אם את מפנה לתקנות שמאושרות בוועדת החוקה, חוק ומשפט. כל עוד לא משנים ועושים הסמכה אחת לכל הקובץ הזה, כדי שתישאר סמכות לוועדה צריך לכתוב את הסכום.
גלי גרוס
אני רוצה לענות ולנסות לשכנע למה בכל זאת זה נעשה כך, ואם לא אז ייתכן שצריך לעשות איזו הבחנה בין הסכומים, כי אחרת נישאר עם אותה בעיה שקיימת היום. הבעיה שקיימת היום, הסברתי קודם, נובעת מכך שבגלל פערי ההצמדה יש לנו הפרשים של שקל, 2 שקלים, לפעמים לטובה ולפעמים לרעה, בשותפויות או בחברות לפי העניין. בפועל מערך השירותים שלנו גם בשותפויות וגם בחברות הוא פחות או יותר זהה. יש דברים שהם שונים במקצת, כמו אגרת רישום שותפות כללית, שבה לא נגענו, אבל אגרת רישום שותפות מוגבלת, אגרה שנתית וכל שירותי העיון הם שירותים זהים כאשר העיקר, מטבע הדברים, יש לנו בערך 360,000 חברות הרשומות במאגר וכ-9,000 שותפויות אז מרכז הכובד בצריכת כל השירותים ובתשלום כל האגרות הוא בחברות. להבנתנו גם אנחנו וגם הציבור מתבלבלים מאוד כאשר בחברות זה 64 שקלים ואילו בשותפויות זה 63 שקלים.
שגית אפיק
הפער של השקל נגרם כתוצאה מכך שבוועדת החוקה, חוק ומשפט מאשרים את זה ביום ראשון ואילו בוועדת הכספים מאשרים את זה ביום שלישי?
גלי גרוס
נכון. הוא נובע מהפרשי ההצמדה. נכון שהבעיה הייתה אקוטית יותר בתיקון הקודם, שבו בוועדת החוקה, חוק ומשפט אושר בדצמבר 2009 ואילו בוועדת הכספים אושר במרץ 2010. כל הזמן נשמר ההפרש הזה.
שגית אפיק
אנחנו כל הזמן המתנו וברגע שבוועדת החוקה, חוק ומשפט אישרו אנחנו אישרנו את זה. מצד שני, גם לאזרח שרוצה לדעת מה האגרה שחלה עליו הרבה יותר קל לפתוח את התקנות ולראות מספר מאשר לראות הפניה למקום אחר ולחפש את זה שם. אם נוצר הפרש של שקל – בסדר, אני מבינה.
היו"ר משה גפני
אני מציע שנכתוב סכום ואם בפעם הבאה יהיה פער בין האישור של ועדת הכספים לבין האישור של ועדת החוקה, חוק ומשפט אז אנחנו נפנה וזהו, אבל היום אנחנו רוצים לעשות את זה יחד, שוועדת הכספים תישאר עם סמכותה.
גלי גרוס
אגיד בהקשר הזה, לגבי כל הסכומים החדשים שאנחנו קובעים, ובגלל שמועד התחילה לגבי כולם אמור להיות 1 בינואר 2018 גם פה וגם בוועדת החוקה, חוק ומשפט, אז ברגע שנקבע את הסכום של 33 שקלים אין בעיה. הבעיה מתעוררת לגבי אגרת הרישום והאגרה השנתית, כשבחברות זה סכומים שנקבעים מן העבר, הם לא סכומים חדשים שנקבעו אגב הדבר הזה, ולגביהם יכול להיות קושי. אני חושבת שיכולה להיות אמירה מהותית של הוועדה, שאומרת שאגרת רישום של שותפות מוגבלת זהה לחברה. זאת האמירה המהותית, כי במהות זה תאגיד שהוא בעל אופי דומה, וכנ"ל לגבי האגרה השנתית של שותפויות. ביתר השירותים, בגלל שהתקנות ייכנסו לתוקף באותו מועד והסכומים יקבעו כאן מחדש אני מקווה שהבעיה המתמטית של הפרשי ההצמדות לא תתעורר באותה מידה. אבל לגבי אגרת הרישום אני חוששת שאם לא נעשה את זה אז נמשיך לגרור את הפערים האלה מדי שנה ואין להם באמת הצדקה, אפילו שעכשיו אנחנו מדברים על כניסה אחודה לתוקף.
שגית אפיק
לא תיקנתם גם שם את התקנות האלה?
גלי גרוס
באגרת רישום הוספנו רק הנחה לרישום מקוון של חברה אבל לא נגענו בסכום. שם יש בעיה. בכל מה שקבענו סכומים נראה לי שזה פחות בעייתי. ההצמדות פשוט יתחילו מאותו מועד.

בפועל הציבור, לפחות על פי הניסיון שלנו, לא פותח את התקנות. הוא מסתכל באתר שלנו לראות מה עלות השירותים ואז הרבה יותר פשוט לו, להערכתנו, ברמה של השקיפות והשירות לציבור, כשהוא רואה "נסח חברה/שותפות – 10 שקלים" והוא לא מתחיל לחפש מה היה כתוב בוועדת העדכון של האגרות בשנה זו וזו. הרי הסכומים האלה גם מתעדכנים מדי שנה.
שגית אפיק
על זה ויתרת כבר. נשארת עם האגרה השנתית, שדווקא לגביה אני לא יודעת מה זה משנה. למה זה צריך להיות אחיד אם זה נגרר?
גלי גרוס
אין סיבה שלא. הסיבה שקבענו את הסכום כפי שקבענו כבר ב-2009 הייתה כדי לאחד סכומים, כי לשיטתנו הם מקבלים אותו סוג של שירותים ואין סיבה לאבחנה הזאת. בפועל מה שקרה, וזה העדכון האחרון של 1 בינואר 2017, האגרה המופחתת בחברות הייתה 1,116 שקלים והאגרה המופחתת בשותפויות הייתה 1,117 שקלים, כך קרה בפועל; הדיסק בשותפויות עולה 64 שקלים והדיסק בחברות עולה 63 שקלים. זה מה שקרה כתוצאה מן ההפרשים הקטנים האלה. נראה לנו שזה מבלבל מאוד. גם יש שירותים שצריך לעשות אבחנה בין שותפויות לחברות למרות שבפועל אין הבדל.
היו"ר משה גפני
למה זה מופרד?
שגית אפיק
כי בתקנות החברות יש הסמכה לאשר על ידי ועדת החוקה, חוק ומשפט ובתקנות השותפויות אין בפקודת השותפויות הסמכה לאף ועדה לאשר את האגרות. לכן מכוח סעיף 1(ב) לחוק-יסוד: משק המדינה זה מגיע לוועדת הכספים לאשר את האגרות האלה. ברגע שהם רצו ליצור האחדה הם פנו לוועדת החוקה, חוק ומשפט, שם אישרו את תקנות החברות, והם צריכים לקבל את אישור התיקון בתקנות השותפויות.
היו"ר משה גפני
אנחנו יכולים עכשיו לאשר את אותו סכום כפי שאישרו בוועדת החוקה, חוק ומשפט?
שגית אפיק
כן. זה מה שהיא מבקשת ממך.
גלי גרוס
זאת הכוונה בכל מקרה.
היו"ר משה גפני
אז מה הבעיה?
גלי גרוס
אני רציתי על דרך ההפניה.
היו"ר משה גפני
את זה הבנתי. אבל מה מפריע לך שנכתוב גם בזה סכומים עכשיו?
שגית אפיק
היא מסכימה, למעט בשני מקרים. במקרים האלה היא אומרת שיישאר ההפרש של השקל. היא מדברת על שני מקרים שלא אושרו עכשיו. רוב האגרות שמופיעות כאן אושרו בוועדת החוקה, חוק ומשפט ותחילתן ב-1 בינואר 2018. ברגע שנאשר את אותם מספרים והמדד ייכנס ב-1 בינואר 2018 לא יהיה הבדל ביניהם. יחד עם זה, יש את אגרות הרישום והאגרה השנתית לחברות, שלא עדכנו אותן עכשיו מול ועדת החוקה, חוק ומשפט, הסכום שלהן הוא היסטורי משנת 2009-2010. בסכום הזה יש הפרש של שקל בינינו ובינם. מכיוון שהמדדים שם לא אחידים מ-2018 אלא הם מדדים שממשיכים מ-2009, ההפרש הזה, שפעם מתבטא בשקל ופעם אולי ביותר או בפחות, יישאר. לכן בשני המקרים האלה היא מבקשת שתיעשה הפניה לתקנות ההן. זה בעצם האגרות הכי משמעותיות, אלה האגרות הגבוהות.
גלי גרוס
כן. ועדת הכספים כבר קיבלה את העיקרון שצריכה להיות האחדה. האגרות השנתיות בחברות לא שונו עוד מלפני 2009.
שגית אפיק
ולשנות עכשיו גם את המדד לגבי שתי האגרות האלה לא יפתור את הבעיה?
גלי גרוס
זה לא ישנה. המדד משמר את ההיסטוריה הריאלית של כל השינויים שהיו עד לאותו רגע.
היו"ר משה גפני
אני מציע שנישאר עדיין עם הסכומים גם כאן. אני מציע שלקראת ינואר נראה. אולי נוותר על כל הנושא הזה ונעביר הכול לוועדת החוקה, חוק ומשפט. אבל כשאנחנו מפנים – אני חושב שזה לא לעניין.
גלי גרוס
בינואר עוד לא נדע.
היו"ר משה גפני
כאשר תדעו שיש פערים.
גלי גרוס
אני מניחה שיהיו פערים כי היו פערים לאורך כל השנים.
היו"ר משה גפני
נקווה שלא.

אי אפשר. זה קצת מצחיק.
גלי גרוס
בגלל זה אני מציעה לצמצם רק לשתי האגרות האלה.
היו"ר משה גפני
אבל שתי האגרות האלה הן האגרות החשובות. לא ידעתי את זה.
גלי גרוס
גם האגרה על העיון של הציבור חשובה.
היו"ר משה גפני
אני מציע שייקבע סכום. נחליט עכשיו שלקראת המדד הבא או לקראת מה שיקרה בהמשך נקיים דיון נוסף. אולי אציע לוותר על זה.
גלי גרוס
המשמעות היא להתקין את זה מחדש, זה החשש.
לאה רקובר
נחזור לוועדה אחרי עדכון המדד הבא.
היו"ר משה גפני
בסדר, ואז נקבל החלטה.
גלי גרוס
אם כך, התיקון בפרט 1 לא נדרש כי האגרה כבר קיימת. נוריד אותו.
היו"ר משה גפני
בסדר.
דניאל פרץ
אפשר שאלת ביניים? לא שמעתי התייחסות לעמותות, למשל. הרי זה תחת רשות התאגידים.
גלי גרוס
לגבי העמותות, היה תיקון מקביל שבוצע גם ביחס לעמותות, שנדון בוועדת החוקה, חוק ומשפט.
שגית אפיק
זה נדון ואושר שם.
גלי גרוס
השירותים האלה ניתנים גם לעמותות. לפעמים יש פערים טכנולוגיים, אבל בעיקרון רוב השירותים זהים.
היו"ר משה גפני
בואו נסיים את העניין הזה.
גלי גרוס
אם כך, התיקון בפרט 1 [בפסקה 4(2)] מיותר כי פשוט נשארים עם מה שקיים.
גלי גרוס
"(3) במקום פרט 4 יבוא:
בשקלים חדשים

"4. בעד עיון בנסח שותפות,
באינטרנט, לכל שותפות

10 שקלים;"
זה יאפס את הסכומים אל מול מה שהיה.
היו"ר משה גפני
כמה היה קודם?
גלי גרוס
10 שקלים.
היו"ר משה גפני
אז אין הפחתה.
גלי גרוס
לא, אבל אנחנו רוצים לקבוע עכשיו סכום בסיס שיתעדכן ב-1 בינואר 2018, מעתה ואילך.
היו"ר משה גפני
אם יש הפחתה – תגידי. בשביל זה הדובר נמצא פה...
גלי גרוס
בסדר.

"(4) במקום פרט 5 יבוא:

בשקלים חדשים


"5.

בעד עיון בתיק שותפות סרוק, באינטרנט, לכל שותפות

33 שקלים;"

כאן זה הפחתה משמעותית. זה בעצם שירות חדש.
היו"ר משה גפני
כמה היה קודם להערכתך?
גלי גרוס
קודם התעריף של השירות הזה נגרר אחרי השירות של הדיסק הצרוב, שעלה 64 שקלים בשותפויות. עכשיו אנחנו מפחיתים את זה ל-33 שקלים. בעצם זה שירות חדש.

"(5) במקום פרט 5א יבוא:"5א. בעד –
בשקלים חדשים

קבלת תקליטור (cd) צרוב
של תיק שותפות סרוק

63 שקלים בבנק הדואר ו-68 שקלים;"

זה שירות שלא נגענו בו בוועדת החוקה, חוק ומשפט ולא קבענו אותו מחדש. אלה הסכומים שהיו קודם. אני בודקת ורואה שכן קבענו אותם מחדש, למען הבהירות.

"קבלת העתק של תעודת התאגדות או תעודת שינוי שם או תעודה כאמור משוחזרת

10 שקלים;"

היום תעודת התאגדות בשותפויות עלתה 10 שקלים אבל תעודת שינוי שֵם הייתה כרוכה בעיון בתיק והדפסת עמודים ואז תשלום פר עמוד.
היו"ר משה גפני
כאן זה מתאזן.
גלי גרוס
"(6) פרטים 5ב ו-5ג – יימחקו, ולפני פרט 6 יבוא:

בשקלים חדשים

"5ד.

קבלת העתק מסמך מסוים מתיק השותפות הסרוק, לכל מסמך

25 שקלים;"

זה מה שקבענו עכשיו בוועדת החוקה, חוק ומשפט.

"(7) בפרט 6 –

(א) אחרי "פירוק השותפות" יבוא "ובלבד ששולמה עד סוף חודש מרס של אותה שנה";"

התיקון בסעיף קטן (ב) מיותר אם אנחנו בעצם לא מאחדים את הסכומים לסכום הקודם.

"(ג) במקום "פברואר" יבוא "מרס";"

פה זה הקלה נוספת. אנחנו מאפשרים תשלום של האגרה המופחתת עד סוף מרץ ולא עד סוף פברואר, גם כדי לעשות האחדה עם העמותות וגם לתת לציבור קצת יותר זמן להתכונן.
שיר שפר
אז האגרה תישאר 1,117 שקלים ולא 1,116 שקלים?
גלי גרוס
אני לא רואה טעם לגעת בסכומים כי גם 1,116 שקלים ב-1 בינואר כבר ישתנה. הפערים באגרות הללו, של הרישום והאגרה השנתית, יישמרו. אנחנו חשבנו שזה מבלבל מאוד את הציבור וגם פחות נוח לנו אבל זה מה שוועדת הכספים מבקשת.
שיר שפר
אז משאירים כפי שזה עכשיו, 1,117 שקלים.
גלי גרוס
כן. אין טעם לגעת בזה כי התיקון הזה לא ימחק את הפערים.

גם התיקון בסעיף קטן (ה) מיותר.
שגית אפיק
כי משאירים את הסכום ולא צריך הפניה.
שיר שפר
הוא נשאר 1,484 שקלים.
גלי גרוס
זה בכל מקרה. גם סעיף קטן (ד) וגם סעיף קטן (ה) נשארים בלי תיקונים.
היו"ר משה גפני
אבל לא ראיתי הפחתות.
גלי גרוס
ההפחתה המשמעותית הייתה בנושא של 33 שקלים לעומת 64 שקלים. זה נוגע לשירות הנפוץ ביותר; בשינוי שיטת התעריפים; וגם בהארכה של מועד ההגשה.

"תחילה

5.

ׁתחילתן של תקנות אלה ביום י"ד בטבת התשע"ח (1 בינואר 2018)."

בכל מקרה מאחדים את זה ביחד עם התקנות שהותקנו בוועדת החוקה, חוק ומשפט. כל ההוראות ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2018.

תקנות המשכון (סדרי רישום ועיון) (תיקון), התשע"ז-2017

"בתוקף סמכותי לפי סעיף 25 לחוק המשכון, התשכ"ז-1967, באישור שר האוצר לפי סעיף 39ב לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, ובאישור ועדת הכספים של הכנסת לפי סעיף 1(ב) לחוק יסוד: משק המדינה, אני מתקינה תקנות אלה:

תיקון תקנה 15

בתקנה 15(ד) לתקנות המשכון (סדרי רישום ועיון), התשנ"ד-1994 –
במקום הגדרת "המדד החדש" יבוא
"המדד החדש" – המדד שפורסם בחודש אוקטובר שלפני יום השינוי;";

בהגדרת "המדד היסודי", במקום "לאחרונה לפני" יבוא "בחודש אוקטובר שלפני ".
תיקון התוספת השנייה
2.
בתוספת השנייה לתקנות העיקריות –

(1) אחרי פסקה (1) יבוא:

בשקלים חדשים

"(1א) רישום כאמור בפסקה (1)(א) הנעשה בפעולה מקוונת, לתקופה של עד חמש שנים, לכל שנה
32";

(2) בפסקה (3) –

(א) אחרי פסקת משנה (א) יבוא:

"(א1) שינוי כאמור בפסקת משנה (א) הנעשה בפעולה מקוונת
32 ";

(ב) אחרי פסקת משנה (ג) יבוא:

"(ד) הארכת תקופת משכון כאמור בפסקה (ג)(1) הנעשית בפעולה מקוונת, לכל שנה עד חמש שנים
32"."

גם התחילה של התקנות האלה תהיה ב-1 בינואר 2018, י"ד בטבת התשע"ח.
היו"ר משה גפני
יש הערות? אין.

אני ניגש להצבעה על תקנות השותפויות (רישום ואגרות) (תיקון), התשע"ח-2017, עם השינויים שנאמרו פה במהלך הדיון. מי בעד אישור התקנות?

הצבעה

בעד – פה אחד

תקנות השותפויות (רישום ואגרות) (תיקון), התשע"ח-2017, עם התיקונים שהוכנסו בהן, נתקבלו.
היו"ר משה גפני
אין מתנגדים ואין נמנעים. התקנות אושרו פה אחד.

אני עובר להצבעה על תקנות המשכון (סדרי רישום ועיון) (תיקון), התשע"ח-2017, כאמור עם השינויים שנאמרו במהלך הדיונים. מי בעד אישור התקנות?

הצבעה

בעד – פה אחד.

תקנות המשכון (סדרי רישום ועיון) (תיקון), התשע"ח-2017, עם התיקונים שהוכנסו בהן, נתקבלו.
היו"ר משה גפני
אין מתנגדים ואין נמנעים. התקנות אושרו.

אני מודה לכם מאוד.

הישיבה ננעלה בשעה 13:35.

קוד המקור של הנתונים