ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 06/08/2017

אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה (רשימה שסימנה: 11-657-17), אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 61 לחוק מיסוי מקרקעין (רשימה שסימנה: 11-661-17)

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 793

מישיבת ועדת הכספים

יום ראשון, י"ד באב התשע"ז (06 באוגוסט 2017), שעה 10:00
סדר היום
1. אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 61 לחוק מיסוי מקרקעין (רשימה שסימנה: 11-661-17)

2. אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה (רשימה שסימנה: 11-657-17)
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

מיכל בירן

איתן ברושי

מיקי לוי

רחל עזריה

רועי פולקמן

מיקי רוזנטל
חברי הכנסת
אילן גילאון

דב חנין

יוסי יונה

שלי יחימוביץ

יעל כהן-פארן

איילת נחמיאס ורבין

איציק שמולי
מוזמנים
מנהל מחלקת מלכ"רים, משרד האוצר - ארז אורעד

סטודנטית, מחלקת מלכ"רים, משרד האוצר - ליהי מדיוני

מנהל מחלקה, רשם העמותות - בנימין למקין
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל/ת הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
הילה מליחי

אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 61 לחוק מיסוי מקרקעין (רשימה שסימנה: 11-661-17(

אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה (רשימה שסימנה: 11-657-17)
היו"ר משה גפני
בוקר טוב. אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. מיקי לוי, אתה ביקשת הצעה לסדר, נעשה את זה קצר. אני לא שמתי לב שסדר היום אצלנו הפך להיות סדר יום קשה מאוד היום.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
כי הרבה עובדים מפוטרים. הרבה עובדים עשויים להיות מפוטרים.
היו"ר משה גפני
אי-אפשר לברוח מזה. כוועדה שאכפת לה מהעניין, אנחנו מטפלים בזה גם בפגרה. אני משבח את חברי הוועדה על זה שהגיעו בפגרה, אני הייתי בטוח שנהיה פה שניים-שלושה חברי כנסת, ומתברר שלחברי הכנסת יש אחריות ציבורית גדולה, במיוחד כאשר מדובר על עובדים. אני משבח את זה. מיקי לוי, בבקשה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אדוני, פניתי אליך בשבוע שעבר בבקשה דחופה לכינוס דיון דחוף נוכח ההחלטה מחודש אפריל – אני רוצה שתקשיב. עסקינן בדיני נפשות, אתה יודע שאני לא מעלה סתם. בשבוע שעבר ביקשתי ממך לכנס דיון דחוף בנושא המתמחים בפריפריה, שהמענקים בוטלו להם למרות ששלוש שנים כן אישרו להם כפי שהתחייב משרד הבריאות גם כלפי חברי הוועדה הזו, כלפיך – הפרוטוקול רושם – וגם כלפי המתמחים, טרם החלטתם באיזה בית חולים לעשות את ההתמחות. לאחר בירור עם היועצת המשפטים, גברת שגית, כשהוועדה העלתה את הנושא הזה, הממונה על השכר, על דעת עצמו קיבל החלטה – יעקב ערן, שאני מעריך אותו מאוד מהעבודה המשותפת בפעם הקודמת – ללא ידיעת שר הבריאות וללא ידיעת ההסתדרות הרפואית – ואני בדקתי את זה – להפסיק את המענקים לסטז'רים בפריפריה. אני מבקש שהוועדה תשלח בכמה כסף מדובר, למה מפרים התחייבות שלטונית כלפי חברי ועדת הכספים, ועל אחת כמה וכמה כלפי הסטז'רים. יש לי מסמכים רשמיים שההטבה הזו מצוינת בהם. אני מבקש כי יצא מכתב עם השאלות הללו לממונה על השכר, ושנפעל להחזר המענקים.

בית החולים "גליל" בנהריה. למרות כל מה שעשינו כאן, השקענו פה שעות על שעות על שעות, מצבו המתדרדר של בית החולים בנהריה והסיכון האפשרי לצמצום השירותים שלו לתושבי כל הצפון: - -
דב חנין (הרשימה המשותפת)
זה לא סיכון, מפסיקים - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
נהריה, שלומי, מעלות וכל אלה, מתפרסמות עכשיו הודעות שבית החולים מצמצם את השירותים הרפואיים שלו ל-600,000 תושבים בצפון הארץ. לא רק שלא נתנו לו את ה-300 מיליון, יש לו עכשיו חוסר של 30 מיליון מדי חודש בחודשו. אני מבין שתושבי גוש דן, תל אביב, ירושלים, במקומות שאנחנו גרים בהם – החיים שלהם שווים יותר מאשר חייהם של תושבי הצפון. וכך המדינה אמרה שצריך לשמור על תושבי הפריפריה, למרות שאני לא אוהב את המושג הזה. אני מבקש בפגרה לקיים דיון דחוף, זה לא יכול להמשיך כך. לא יכול להיות שכולם ימשיכו להתעלל בבית החולים בנהריה.

נושא שלישי – הטבות מס מצד האוצר לרוכשי אופנוע בעל שלושה גלגלים. כאן בוועדה הזאת – ואתה נתת את ידך לעניין הזה – הורדנו את המסים על אלה שרכשו אופנועים בעלי שלושה גלגלים במטרה להתגבר על חלק מתאונות רוכבי האופנוע. וראו זאת פלא, חד-צדדית האוצר, אגף התקציבים, מבטל החלטה שלנו, של הוועדה הזאת. מתחילים לקושש כסף, 1.8 מיליון שקל. זה סכום ההטבה, לא חשוב אחר-כך שעושים תאונות, חיים נגדעים, והטיפול בפצועים בבית החולים יעלה עשרות מונים. הוועדה קיבלה החלטה באופן חד-צדדי, אגף התקציבים מבטל את זה. אדוני, אני מבקש שיצא מכתב דחוף – אסור להם לבטל החלטה של ועדת הכספים.

משהו טוב, חיובי לסיום. זוכר אדוני את המאבק באגף התקציבים בנושא חברות הארנק? הם רצו שלושה חודשים, אנחנו הסתודדנו ואמרנו לא יעזור להם כלום, עד סוף השנה. בהצבעת בזק סיכמנו שההטבות האלה של 25% במקום 33% יהיו עד לסוף השנה. גם רשות המסים מודה שהיא מצפה לשלושה מיליארד שקל. יש מיליארד שקל עודף בגלל ההצבעה הזאת, ובגלל ההתעקשות של היועצת המשפטית וגם שלך. אבל אף אחד מהם לא יבוא ויגיד תודה רבה.
היו"ר משה גפני
קודם כל, אני מודה לך על הדברים שהעלית. לגבי הנושא הראשון, אני מוציא מכתב לערן יעקב, כמובן עם העתקים. אנחנו נעקוב אחרי זה. לגבי הנושא של האופנועים, אני ראיתי את המכתב שלך, אני רוצה ללמוד את זה יותר., אם אכן הדברים כפי שאתה מציג אותם הם כאלה, אכן נטפל בזה. דיברתי עם שר הבריאות לגבי הנושא של בית החולים "גליל" בנהריה. אנחנו קיימנו על זה כמה דיונים, ואם אכן יתברר שזו תמונת המצב, אנחנו נטפל בזה. אני שמח על כך שוועדת הכספים הפכה להיות כתובת לכל כך הרבה בעיות, בגלל שחלק מהבעיות נפתרות. הנושא של שתולה נפתר רק לאחרונה. זה לא הדבר היחיד.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
זה לקח הרבה זמן. כי לא עזבת.
היו"ר משה גפני
בקדנציה הקודמת המפעלים נסגרו. לא זמן, כן זמן, נסגר.
רחל עזריה (כולנו)
ההצעה לסדר שלי, כבוד היו"ר. יש לי גם הצעה לסדר. האמת היא שהיא גם קשורה לבריאות. אני אעשה אותה בקצרה. הנושא הוא הרפואה בירושלים, זה מתחבר מאוד. משבר הדסה, שאנחנו יודעים עליו היטב, וכל מה שהתגלגל אחר-כך עם המחלקה ההמטו-אונקולוגית, העלו לסדר-היום לא רק את הנושא של רפואה בירושלים, אלא גם הנושא של בתי החולים הציבוריים שנתקלים בבעיות חוזרות ונשנות. בית החולים "שערי צדק" מתמודד עם אתגרים לא קטנים. אני יודעת שכבוד היו"ר מכיר את זה היטב, את הנושא של בית החולים "שערי צדק", והצורך בסיוע. יש להם 16 מיליון שקל שהם כספי תמיכות בינוי שפורסמו לציבור והם נשארו במשרד הבריאות ולא עוברים. זה אירוע של משרד הבריאות, ואני מבקשת את סיועך ועזרתך בנושא הזה של בית החולים "שערי צדק" כדי להקל עליהם. אני חושבת שבכלל אנחנו צריכים לקיים דיון בנושא בתי החולים הציבוריים.
היו"ר משה גפני
השאלה היא אם אנחנו מקיימים את הדיון הזה, או שוועדת העבודה, הרווחה והבריאות.
רחל עזריה (כולנו)
זה על העברה תקציבית.
היו"ר משה גפני
זה נושק אחד לשני בגלל שיש פה גם כסף, אבל גם בריאות.
רחל עזריה (כולנו)
אז אפשר לעשות את זה ביחד. לא אכפת לי, אין בעיה, אפשר לעשות את זה ביחד.
היו"ר משה גפני
בסדר, נדבר על זה.
רחל עזריה (כולנו)
אני חברה בוועדת כספים, לכן אני מעלה את זה פה. הנושא של בתי החולים הציבוריים והתקצוב של בתי החולים הציבוריים – הם נופלים בין הכיסאות בגלל שהם לא קופות החולים הגדולות שיש להם בגלל ה - - -. אנחנו דנו בזה אז, אבל זה הולך ומחמיר, ובירושלים זה נושא שהוא עוד יותר חמור.
היו"ר משה גפני
אני אדבר אתך על זה. נראה מה לעשות.
רחל עזריה (כולנו)
אני אוציא מכתב בהמשך היום.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. אני הולך לפי הסדר. הסעיף הראשון הוא אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 46 ואישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 61. ארז אורעד, הממונה על סעיף 46. אני מבקש לפני שאתה אומר, נדמה לי שמיקי לוי העלה בישיבה הקודמת את הסיפור ההוא. בסעיף 61, בבקשה שהגשתם יש את מאיר קקון, שעלה חשד מסוים. אני מבקש לדעת, אני רואה שהוא נמצא ברשימה. מה המצב שלו?
ארז אורעד
בוקר טוב לכולם. כבוד היושב-ראש הרב משה גפני, חברי ועדת הכספים וחברים נכבדים אחרים של הכנסת, אני מביא לשולחנכם, שולחן ועדת הכספים, שתי רשימות לאישור ועדת הכספים לפי סעיף 46. רשימה שמספרה 11-657-17 לאישור מוסדות ציבור כזכאים להטבות מס לפי סעיף 46, ורשימה נוספת, שאנחנו נרחיב עליה את הדיבור לפי סעיף 61ד לחוק מיסוי מקרקעין. הרשימה הזאת, מספרה 11-661-17. שתי הרשימות האלה מובאות לשולחן ועדת הכספים לאישור של הוועדה. אני אתייחס בקצרה למה שהעלה חבר הכנסת מיקי לוי.
מיקי לוי (יש עתיד)
אתה רוצה ללכת לפי הרשימה?
ארז אורעד
לא, אנחנו נלך לפי מה שאתה רוצה, אין בעיה.
היו"ר משה גפני
נלך לפי הסדר. ארז, השאלות הן כדלהלן: אני מבקש לדעת אם בבדיקות שלכם העליתם איזשהו ממצאים שאנחנו צריכים לדעת עליהן, שיש אתם בעיות, אין ניהול תקין או שאין דברים אחרים או שיש בעיות.
מיקי לוי (יש עתיד)
חד-משמעית. אני שלחתי לו רשימה מקדימה.
היו"ר משה גפני
תשובה על זה. אחרי זה נדבר על 61.
ארז אורעד
לגבי הרשימה הזאת שלחת לי רשימה מקדימה?
מיקי לוי (יש עתיד)
כן, לא? טעות שלי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה אמרנו? מה התשובה? יש לו 30 מיליון מחזור, לא רע.
ארז אורעד
הרשימה הזאת נבדקה על-ידי המפקחים של מוסדות ציבור ומלכ"רים. היא הועברה לוועדה הציבורית הפנימית בתוך רשות המסים. התקיים עליה דיון בשיתוף נציגי ציבור, שיתוף נציגי משרד המשפטים וכיוצא בכך, ומצאו אותם מבחינה מקצועית, טכנית, קריטריונים פרוצדורליים – ואני מדגיש כאן, לא מחלוקת ציבורית עמוקה – שהם ראויים לעלות לאישור ועדת כספים. היא עברה לאישור מנהל רשות המסים, שיש לו האצלת סמכות משר האוצר, והגיעה כאן לשולחנכם. מעבר לזה, אין לי מה להוסיף לגבי הרשימה.
היו"ר משה גפני
אין מחלוקת ציבורית עמוקה לגבי אלה שנמצאים כאן.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
למה האישור הוא רטרואקטיבי אדוני?
ארז אורעד
האישורים לגבי סעיף 61 – זה לא בידי – ניתנים באופן רטרואקטיבי. אני אפתח חלון קטן – סעיף 46 הוא סעיף שנותן זיכוי לתורם לעמותה מסוימת שיש לה אישור של מוסד ציבורי, וזה מעתה ואילך. זאת אומרת, הסתמכות של צד ג'.
היו"ר משה גפני
זה לא רטרואקטיבי.
ארז אורעד
כאן אני לא יכול לתת 46 רטרואקטיבי, אלא בסעיף 61, בדרך כלל מבקשות אותו אותן עמותות שהיו זכאיות לאישור של מוסדות ציבור, לא ביקשו את זה בזמן, הייתה להן עסקה, זה חוק מסמ"ק. זה נותן להם פטורים ממס רכישה, ממסי מכירה, שבח למיניהם וכיוצא בכך. ואז הם באים לוועדת הכספים. ועדת הכספים החליטה לפני שנים רבות – לפני היותי בתפקיד – שבעניין 61ד אנחנו נותנים אישורים רטרואקטיביים. אני אומר כאן לפני ועדת הכספים – אני חושב שצריך להגביל את האישורים האלה, וזה המקום - - -
היו"ר משה גפני
אנחנו דנים על העניין, ונראה אם נשנה עוד פעם את החקיקה. נדבר על זה.
ארז אורעד
על שולחנכם יש הצעת חוק שאני רוצה - - -
היו"ר משה גפני
אוקיי. מיקי, יש לך שאלות?
מיקי לוי (יש עתיד)
סידורי 2.
ארז אורעד
רגע, אתה רצית להתייחס לגבי מאיר קקון.
היו"ר משה גפני
לגבי קקון, בבקשה. סעיף 61.
ארז אורעד
לגבי מאיר קקון – כאן אני חוזר ומדגיש, ואני רוצה לומר את זה, ושירשם גם לפרוטוקול, אותו מאיר קקון שהוטל בו דופי בישיבה הקודמת של ועדת הכספים הוא לא אותו אדם, הוא אדם אחר. יש לנו גם תעודת זהות שלו לפי פסקי דין שהוצאנו. הופנה מכתב חריף גם אליך, כבוד היושב-ראש, משה גפני, מעמותת "אוהל אשר" שהיא צעקה על השבר הזה. אומרים: הרב מאיר קקון שליט"א הוא אדם ישר דרך, עוסק בלימוד תורה.
היו"ר משה גפני
מי כותב את זה?
ארז אורעד
"אוהל אשר". פשוט הטלתם פה כתם על אדם.
היו"ר משה גפני
בקיצור, זה לא אותו אדם. זה לא תכנית "חיים שכאלה".
ארז אורעד
זה לא אותו אדם. אין לו עסק בבורסה, אין לו שום דבר, בוודאי לא בניירות ערך.
היו"ר משה גפני
ומה שהעלה חבר הכנסת מיקי לוי?
ארז אורעד
אין פה שום שאלה, קודם כל. מה שאני מבקש שיירשם לפרוטוקול, שמאיר קקון מעמותת "אוהל אשר" נקי כפיים בנושא הזה.
שלי יחימוביץ (המחנה הציוני)
איך אתה יודע?
מיקי לוי (יש עתיד)
- - - סייגתי את דברי.
ארז אורעד
יש מושג כזה, חבר הכנסת מיקי לוי, שניזהר - - -
היו"ר משה גפני
די ארז, יש לנו סדר-יום ארוך. לא נתחיל לדון מה זה נקי כפיים. אני מודה לך, תודה. מיקי, שאלות ונתקדם.
מיקי לוי (יש עתיד)
מהרשימה החדשה, סידורי 2. פתחיה מוסדות לחינוך מיוחד. אני מבקש לבדוק האם ליצחק גולדקנופף – נכון לשנת 2010 הוא היה מנכ"ל פתחיה מוסדות לחינוך מיוחד. האם יש לו תפקיד רשמי בעמותה זו, שכיום המחזור השנתי שלה הוא מעל 52 מיליון שקל?
ארז אורעד
הוא המנכ"ל של העמותה.
מיקי לוי (יש עתיד)
הוא מנכ"ל העמותה?
רחל עזריה (כולנו)
אבל הוא מנכ"ל של עוד די הרבה עמותות, לא?
ארז אורעד
לגבי העמותה הזאת ששאלה, לפי הרישומים שלי וביקורת של המפקח, הוא מנכ"ל העמותה.
רחל עזריה (כולנו)
הוא לא מנכ"ל של עוד כמה עמותות?
ארז אורעד
יכול להיות.
רחל עזריה (כולנו)
וזה בסדר מבחינתכם?
היו"ר משה גפני
מה השאלה, מיקי?
מיקי לוי (יש עתיד)
יש מלא עמותות שהוא מנכ"ל שלהן. הבן אדם שולט על מיליונים.
היו"ר משה גפני
מה אתה רוצה שהוא יעשה?
מיקי לוי (יש עתיד)
אני שואל אם זה תקין בעיניך.
ארז אורעד
אין שום מקום בחוק שאומר שהוא יכול להיות מנהל חברה אחת.
רחל עזריה (כולנו)
לא, זה לא אותו דבר, חברה ועמותה שמקבלת תרומות.
היו"ר משה גפני
עם כל הכבוד, אלו דיונים מעניינים מאוד. אמרת, זה לא תפקידך מבחינת החוק לבדוק. אני מכיר את הרב גולדקנופף. גם רחל עזריה מכירה אותו. הוא עומד בראשן של הרבה עמותות, אבל הוא עושה דברים טובים. אם הוא עבר את הביקורת של המחלקה, אז הוא צריך לקבל סעיף 46. הוא עושה עבודות טובות.
מיקי לוי (יש עתיד)
הלאה, סעיף 11. אין לו ניהול תקין. לבית הכנסת "לב הגבעה" אין ניהול תקין.
ארז אורעד
יש אישור של הגשת מסמכים. נמצא איתי פה מר בני למקין, עורך דין מרשם העמותות שיעיד על כך.
היו"ר משה גפני
רשם העמותות לגבי ניהול תקין, בבקשה.
בנימין למקין
לכל העמותות פה יש אישור ניהול תקין. יש כאלה שכתוב אישור על הגשת מסמכים, אבל זה לגבי עמותות חדשות יחסית, אבל זה עדיין אישור ניהול תקין מבחינת הוועדה, תמיד היה ככה.
היו"ר משה גפני
ומה זה לשנה?
ארז אורעד
אני רוצה להסביר את זה. קודם כל לשנה, אני עוד פעם חוזר ואומר, כבוד הרב גפני, מכיוון שלא רצינו לתת לעמותות לחכות שנתיים, עשינו סיכום עם רשם התאגידים, שהוא גם רשם העמותות לקבל אישור ניהול תקין תחליפי, דהיינו, עמותה שרוצה לפתוח ולעשות פעילות מבורכת לא תעוכב - - -
היו"ר משה גפני
אמרת את זה בישיבה הקודמת.
ארז אורעד
אמרתי את זה, ואני אגיד את זה עוד פעם.
היו"ר משה גפני
אתה אומר את זה עכשיו בגלל שיש ציבור גדול יותר.
ארז אורעד
בוודאי, שכולם ידעו. אני אגיד את זה עוד פעם.
מיקי לוי (יש עתיד)
אבל אני רושם את התאריך, כי אני רוצה דיווח בעוד שנתיים שיש ניהול תקין.
שגית אפיק
בעוד שנה. הוא מקבל רק לשנה.
ארז אורעד
במקרים כאלה, חבר הכנסת מיקי לוי, זה אישור לשנה בלבד.
מיקי לוי (יש עתיד)
אתה תבוא ותדבר. סידורי 12, עמותת "חן לחיים", יניב בן דוד. אני מסייג את דברי. אני מבקש מכם לבדוק, הוא נחשד בהונאה של מיליונים והורשע בעניינה של רשות המסים, הפקיד חשבוניות מזויפות. אני מבקש לעכב את זה. אני אתן לך את כל הפרטים ואני מסייג את דברי. סעיף סידורי 12. אדוני, אני מבקש לעכב את האישור.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני מצטרף לבקשה, גם אנחנו קיבלנו תלונות על זה. אני לא יודע אם זה אותו אדם אגב. בגלל ההערה הקודמת שלכם – השם הוא ודאי, אבל תבדקו את זה.
היו"ר משה גפני
מיקי, חשד לפלילי, אנחנו מעכבים. ארז, אנחנו מבקשים בדיקה מחודשת של העניין הזה, אם הוא יכול לקבל סעיף 46.
ארז אורעד
רק להגיד לפרוטוקול, אנחנו לא יודעים לגבי כל אחד אם יש חקירות או לא. אי-אפשר לבדוק את הנושאים האלה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הוא גם הורשע.
היו"ר משה גפני
אין בעיה. אין לאף אחד טענה. כפי שאנחנו נוהגים בקדנציה הזאת, אני מבקש, אם אכן החשדות שהעלה מיקי לוי הן נכונות, לא להביא את זה לאישור. תבדוק את זה יותר עמוק. אם אכן החשדות אינן נכונות ויתברר כפי שהתברר במקרה הקודם, שמדובר במישהו אחר, אז תביא אותו בישיבה הבאה. תודה רבה, אנחנו מוציאים את זה מהרשימה.
מיקי לוי (יש עתיד)
לא גמרתי, יש לי הרבה חשודים. סעיף 16.
היו"ר משה גפני
אתה לא מקשיב למה שעושים. העלית חשד לפלילים, אמרתי להוציא את זה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני ממשיך ברשימה. אני ממשיך ברשימה. תודה רבה אדוני. סעיף 16, שירשם בפרוטוקול שאין לו ניהול תקין.
ארז אורעד
הגשת מסמכים. אותו דבר כמו התשובה הקודמת.
שגית אפיק
שים לב שהוא לשנה.
מיקי לוי (יש עתיד)
לשנה. אני מקבל את התיקון. סעיף 21 – האם העומד בראש העמותה הזו הוא יהושוע יואל, אותו יהושוע יואל מעיריית חדרה אשר הורשע בעבירות שוחד ומרמה?
היו"ר משה גפני
מאיפה הוא משיג את זה? אתה עדיין במשטרה?
מיקי לוי (יש עתיד)
אם יש רמאים, למה שאני אתן להם? יהושוע הורשע בכל הנושא של עיריית חדרה לפני מספר שנים – קבלת שוחד, עבירות שוחד ביחד עם ראש העירייה. אם זה אותו בן אדם, אני לא מוכן.
ארז אורעד
אנחנו נבדוק את זה. לשם ייעול, אני מציע שבפעם הבאה אנחנו נחובר למאגרי המידע של מיקי לוי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
למאגר הזה קוראים "גוגל".
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מסייג את דברי. בזהירות. אבל אין לי ברירה. אני מסייג את דברי. יבדקו אם מדובר באותו אדם, אם לא, אני מתנצל למפרע. סעיף 41, סידורי – אין לו ניהול תקין, אין דוחות חודשיים, אין כלום שם. יש קצת בלגן.
ארז אורעד
זאת השנה כמו מקודם.
רחל עזריה (כולנו)
איך זה נקרא?
היו"ר משה גפני
"אם.אס. ישראל" בע"מ. זה לשנה, גם חדש כנראה.
ארז אורעד
אושר לשנה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אין לו דוחות כספיים, נכון?
ארז אורעד
אכן. אושר לשנה בשל מחזור נמוך. יש לנו הוראת ביצוע שבדרך שאומרת שמחזור מינימלי צריך להיות 30,000 שקל. בין 30,000 ל-50,000 שקל, על מנת שתהיה לנו הוכחת רצינות, אנחנו נותנים את האישור לשנה בלבד כפי שנחתם בעמותה הזאת.
דב חנין (הרשימה המשותפת)
איך נותנים אישור אם אין את כל האישורים?
שלי יחימוביץ (המחנה הציוני)
איך יש שורה כזו של עבריינים? זה מזעזע. כל עבריין יכול לפתוח עמותה?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אין לו דוחות כספיים.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
כל עבריין יכול להיות ראש ממשלה, אז לפתוח עמותה?
קריאות
- - -
מיקי לוי (יש עתיד)
אבל יש לו כסף ציבורי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אין חשדות נגדו, רק אין לו ניהול תקין.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא צריך תעודת יושר כדי להקים עמותה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני לא אומר שצריך.
ארז אורעד
המסלול של העמותות הוא כזה: המשפך הראשוני נמצא לשמאלי, רשם העמותות. הם בודקים את כל הסידורים, בודקים את המטרה הציבורית. אז זה מגיע לרשות המסים. אנחנו נמצאים בקצה הדרך ועושים את הבדיקות ככל יכולתנו.
מיקי לוי (יש עתיד)
אז גם הוא לשנה?
ארז אורעד
זה לשנה, כתוב לשנה.
מיקי לוי (יש עתיד)
האחרון שיש לי, אדוני. סעיף סידורי 43 – שיירשם בפרוטוקול, אין ניהול תקין.
היו"ר משה גפני
זה גם לשנה.
ארז אורעד
אותו דבר – הגשת מסמכים.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני חייב לציין את זה בפרוטוקול.
ארז אורעד
אישור הגשת מסמכים לשנה בלבד.
היו"ר משה גפני
מיקי, יש עוד? לנוכח ההערות של חבר הכנסת מיקי לוי, אנחנו מוציאים באופן זמני את סעיף 12 ו-21. העלה חבר הכנסת מיקי לוי חשדות שהתפרסמו, לא שאנחנו יודעים מהם. אנחנו מבקשים בדיקה חוזרת של הנושאים הללו, של שתי העמותות שהעלה חבר הכנסת מיקי לוי. אנחנו לא נצביע עליהן עכשיו, הן יוצאות מהרשימה. אנחנו נצביע על הרשימה בלעדיהן. אני מבקש לבדוק את זה בדיקה נוספת. כפי שאמרתי, אם אכן יתברר שהחשדות מוצדקים, לא להביא את זה, לא נאשר להם. אם החשדות לא מוצדקים – החליפו שם, או שהוא לא עשה עבודת מחקר, אומנם הוא היה איש משטרה, אבל היום הוא לא איש משטרה – צריך לבדוק את זה אם מעלים חשדות. עשינו את זה ברוב הישיבות הקודמות, ולכן אנחנו מוציאים כרגע את שתי העמותות הללו. אני מצביע על השאר, על הרשימה 11-657-17. מי בעד אישור מלבד שתי העמותות האלה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד אישור רשימה 11-657-17 – פה אחד

נגד – אין

נמנעים – אין

הרשימה אושרה.
היו"ר משה גפני
העמותות האלה אושרו.

יש לנו את סעיף 61, שלפי דבריך, לאחר שנבדק העניין שהעלה חבר הכנסת מיקי לוי בישיבה הקודמת מתברר שזה אדם אחר, אין עליו את החשדות האלה. אישרנו את בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. מי בעד אישור סעיף 61 מס' 11-661-17 – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד אישור רשימה 11-661-17 – פה אחד

נגד – אין

נמנעים – אין

הרשימה אושרה.
היו"ר משה גפני
האישורים ניתנו. אני מודה לכם. ארז אורעד, אני מודה לך. אני מודה לך, בנימין למקין, על העבודה שעשיתם. תבדקו בבקשה את שתי העמותות האלה שהוא העלה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:45.

הכנסת

יושב-ראש ועדת הכספים
סימוכין
03243317

בס"ד, ירושלים, ‏‏‏‏י"ט חשון תשע"ח

‏‏‏‏08 נובמבר 2017

לכבוד

מר משה אשר

מנהל רשות המסים

משרד האוצר

ירושלים
הנדון
1. אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

2. אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 61 לחוק מיסוי מקרקעין

מכתבך מיום ג' באב תשע"ז (26 יולי 2017) רשימה מס': 11-657-17

מכתבך מיום ג' באב תשע"ז (26 יולי 2017) רשימה מס': 11-661-17

הנני מתכבד להודיעך כי ועדת הכספים, בישיבתה היום, החליטה לאשר את העמותות הבאות:
לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה
התיאטרון הלאומי הבימה בע"מ

514628247

פתחיה- מוסדות לחינוך מיוחד - אושר לשנה

580266971

כולל דחסידי סוכטשוב- בני ברק - אושר לשנה

580159044

חוות חופש בע"מ

515100246

עמותת זקני כרמל

580186500

מועדון הסייף הפועל כפר סבא

580278315

עמותת ברכה -התמודדות והקטנת הסיכון של סרטן תורשתי

580508075

מנחת אהבה לב אחד

580519122

אורות בני עץ חיים

580494540

עמותת בית הכנסת אחוזה לתרבות יהודית ברחובות

580505014

בית כנסת לב הגבעה שבגבעת שאול ירושלים - אושר לשנה

580625184

יד לדל

580553105

ישיבה ותלמוד תורה כפר חב"ד

580161586

ישיבת אדרת התורה ע"ש הרב אהרון דב ז"ל

580471977

מוסדות לתורה חינוך וחסד צ'רנוביץ – אלעד - אושר לשנה

580611812

מעיין גנים ראשון לציון

580517985

קהילת מעיין גנים פתח תקווה

580581171

מעלות נתן שוהם

580455962

מקש לקידום ישומי תקשורת מחשבים בחינוך תרבות ומדע

580139228

עלמא לינקס בע"מ

514706969

פרי מגדים -מוסדות חינוך גני הדר

580317329

תומכי תורה ע"ש רבי בן ציון הכהן רבין

580586485

קידום הערבית המדוברת

580509081

מכלל -תוכנית תורנית מדעית

580211878

הוד החסד ,הוד השרון

580305530

כפר ירושלמי

580578201

מרכז התורה - פרדס חנה

580087153

ישיבת סולם יעקב אשדוד

580545234

רצון שברצונות

580404614

מוסדות ערלוי באלעד

580357002

בשביל ברוח תנועה רוחנית יהודית

580432409

קהילת "משכנות יעקב" בני ברק - אושר לשנה

580609675

אלף -לקידום ערכי היהדות

580597052

בית כנסת ידיד נפש נוסח ספרד

580587574

כולל תורה ודעת

580359925

קול יעקב מוסדות תורה

580534485

אלחיאת דיר אל חנא

58086766

מפגשים שיוצרים חיבורים

580554244

אם. אס. ישראל בע"מ - אושר לשנה

515323848

שחר - עשיה ציונית

580466043

בית כנסת ספרדי דת"ל (דתי לאומי) הדר גנים פ"ת - אושר לשנה

580607190

העמותה למען משרתי המילואים - אושר לשנה

580554699

קהילת נופי השמש - בית שמש

580501393

זוהר ישי רכסים

580585180

קרית התורה קרית גת

580527893

בית המדרש אור לישראל

580346450

קופת הקהילה "הידור שבהידורים" שע"י ק"ק צאנז אלעד - אושר לשנה

580483709

תורת חיים - מודיעין עילית - אושר לשנה

580586071

מכינה קדם צבאית - לפידות - אמונה

580598357

זכרון ירוחם - אושר לשנה

580277069
לפי סעיף 61 לחוק מיסוי מקרקעין
אוהל אשר – אישור רטרו מיום 23/6/14

580345726

בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית

580213627

בכבוד רב,

חה"כ משה גפני

העתק: מר ארז אורעד, מנהל תחום בכיר מוסדות ציבור ומלכ"רים, רשות המסים בישראל

קוד המקור של הנתונים