ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 26/07/2017

הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון – פיצול דירות) (הוראת שעה),התשע"ו–2016 (כ/673, פ/3044) , בנושא ההסתייגות שנתקבלה במליאה לסעיף 1 – תחולת החוק על בנייה רוויה, תתכנס הוועדה בחדר ועדת הכנסת בשעה 16:10. אם בשעה זו טרם החל הדיון במליאה בהצעת חוק-יסוד: ירושלים בירת ישראל, (כ/735, פ/4346), יחל הדיון בוועדה רק חמש דקות לאחר תחילת הדיון האמור במליאה.

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 133

מישיבת הוועדה המיוחדת לדיון בהצ"ח הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הצ"ח התכנון והבניה (הוראת שעה) ובהצ"ח שירותים פיננסיים חוץ מוסדיים

יום רביעי, ג' באב התשע"ז (26 ביולי 2017), שעה 17:32
סדר היום
הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון – פיצול דירות) (הוראת שעה),התשע"ו–2016 (כ/673, פ/3044), בנושא ההסתייגות שנתקבלה במליאה לסעיף 1 – תחולת החוק על בנייה רוויה, תתכנס הוועדה בחדר ועדת הכנסת בשעה 16:10. אם בשעה זו טרם החל הדיון במליאה בהצעת חוק-יסוד: ירושלים בירת ישראל, (כ/735, פ/4346), יחל הדיון בוועדה רק חמש דקות לאחר תחילת הדיון האמור במליאה.
נכחו
חברי הוועדה: רחל עזריה – היו"ר

דוד ביטן
חברי הכנסת
עודד פורר

אברהם נגוסה
מוזמנים
נדב שמברגר – מוזמן/ת
ייעוץ משפטי
תומר רוזנר

גלעד קרן
מנהל/ת הוועדה
אריאלה מלכה
רישום פרלמנטרי
סיגל גורדון

הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון – פיצול דירות) (הוראת שעה),התשע"ו–2016 (כ/673, פ/3044)

בנושא ההסתייגות שנתקבלה במליאה לסעיף 1 – תחולת החוק על בנייה רוויה
היו"ר רחל עזריה
אני פותחת את הדיון בהצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 117 - הוראת שעה), בנושא הסתייגות שהתקבלה במליאה לסעיף 1, תחולת החוק על בנייה רוויה. עקב קבלת הסתייגות במליאה בעת הקריאה השנייה ביקשתי את החזרת הנושא לדיון בוועדה ומליאת הכנסת אישרה את בקשתי. ההסתייגות שהתקבלה מוחקת מהצעת החוק את הקביעה שהחוק יחול רק על דירות צמודות קרקע.

נושא זה נדון בהרחבה במהלך דיוני הוועדה והוחלט שלא ניתן בעת הזאת להחיל את ההסדר המוצע גם על בנייה רוויה, בעיקר בשל ההשלכות מרחיקות הלכת על המרקם העירוני.

אני לא חושבת שיש טעם לקיים דיון נרחב בנושא זה שוב. אגב, אמרנו שנעבוד על זה עם המרכז לשלטון מקומי.
דוד ביטן (הליכוד)
גברתי היושבת ראש, הבטחנו שאנחנו נקים צוות עם המשרדים הרלוונטיים על מנת לבחון את הסוגיה הזאת בעתיד.
היו"ר רחל עזריה
כמו שצריך, וזה לא צריך להיות בחוק הזה כרגע. לכן אני לא חושבת שיש טעם לקיים דיון נרחב. אני מציעה שנחזור לנוסח כפי שאישרה הוועדה קודם לכן. אבקש להקריא את הנוסח.
גלעד קרן
אני מקריא שוב את פסקה 1א של סעיף 1, הדירה שלגביה מתבקשת ההקלה לדירה צמודת קרקע. אני מקריא שוב את פסקה 13, את ההגדרה לדירה צמודת קרקע: "דירה על מגרש שלפי ייעודו הוא מיועד לבניית ארבע דירות לדונם לכל היותר, כאשר מעליה או מתחתיה אין דירה נוספת".
היו"ר רחל עזריה
אוקי. מי בעד הסעיף כנוסח הוועדה ירים את ידו.

הצבעה

בעד – 4

נגד – אין

נמנעים – אין
היו"ר רחל עזריה
4 בעד, אין מתנגדים, אין נמנעים, תודה רבה, אושר פה אחד. אני מבקשת רביזיה, הרביזיה תידון בעוד חצי שעה. תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 17:35.

קוד המקור של הנתונים