ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 25/07/2017

החלטה בדבר תיקון טעות בחוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2015 ו-2016 ), התשע"ו-2015 ( (הגנה על בריאות הציבור מזון)

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 592

מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

יום שלישי, ב' באב התשע"ז (25 ביולי 2017), שעה 8:48
סדר היום
החלטה בדבר תיקון טעות בחוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2015 ו-2016), התשע"ו-2015 ( (הגנה על בריאות הציבור מזון)
נכחו
חברי הוועדה: אלי אלאלוף – היו"ר

עבדאללה אבו מערוף
מוזמנים
שרון גוטמן - עו"ד, שירות המזון הארצי, משרד הבריאות

דן קדרון - תנו יד לחירש ונכים למען נכים

דורון יהודה - יו"ר ארגון נכי הפוליו

ששחון עוזר - ארגון לרווחת הנכים
ייעוץ משפטי
נעה בן שבת
מנהל/ת הוועדה
אתי שבתאי
רישום פרלמנטרי
אהובה שרון, חבר תרגומים

החלטה בדבר תיקון טעות בחוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2015 ו-2016 ), התשע"ו-2015 ( (הגנה על בריאות הציבור מזון)
היו"ר אלי אלאלוף
בוקר טוב לכולם. היום ה-25 ביולי 2017, ב' באב התשע"ז, השעה 8:48 ואני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות.

יש כאן החלטה בדבר תיקון טעות בחוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2015 ו-2016), התשע"ו-2015 (הגנה על בריאות הציבור) (מזון). זה בחוק ההסדרים הקודם.
נעה בן שבת
למעשה מדובר בתיקונים טכניים, ממש השמטות ועדכוני טעויות דפוס שנפלו בחוק המזון, בתיקון שנעשה בחוק הגנה על בריאות הציבור (מזון). התיקון נעשה לפי סעיף 10(א) לפקודת סדרי שלטון ומשפט ואלה רק עניינים שהם טכניים במהותם. טעויות דפוס שנפלו.

אני אעבור עליהם בקצרה.

בסעיף 1, פסקה (א), יש לנו תיקון בשם החוק. במקום "להארכת תוקפן" זה צריך להיות "לתיקון ולהארכת תוקפן".

אחרי כן בסעיף קטן (ב) אנחנו מדברים על שתי הגדרות שהיו בסעיף 177 לחוק, זאת אומרת, בפרק הפיקוח הווטרינרי. במהלך שלבי הניסוח האחרונים התכוונו להעביר אותם להגדרות הכלליות אבל אגב כך הן נשמטו. ההפניה אליהן נשארה. בסעיף קטן (ג), הגדרה של רופא ממשלתי, נשארה הפניה אליהן בטעות אבל הן לא שם ולא שם ושתי ההגדרות האלה של מנהל היחידה הווטרינרית ומנהל השירותים הווטרינריים, שתיהן צריכות לחזור לנוסח. הן ממש נשמטו. יצאו מסעיף והיו אמורות לעבור אבל לא הועברו. בהתאם גם ההגדרה של רופא ממשלתי, לא צריך שם את ההפניה של מנהל היחידה הווטרינרית לסעיף 177 כי שם אין הגדרה וההגדרה הזאת מוגדרת כבר בכל החוק.

בסעיפים הבאות, פסקאות (2), (3) ו-(4), נוגעות לסעיף 97. מופיע שם כאילו יש סימון של סעיף קטן (א) ואין בכלל סעיף קטן (ב).

סעיף (5) ו-(6), שוב שיבושים של מלים. במקום זה, זו. במקום תעודה, תעודת.

כך גם בסעיף (7).

בסעיף קטן (8) נשמטה המילה בסעיף 320 ומופיע רק המספר 320.

בסעיף (9), גם עניין מאוד טכני. במקום הוראה, צריך להיות הוראת.

סעיף 267, בנוסח המקורי סעיף 289א, מדובר שם על סוגים מסוימים של משווקים ויצרנים. דובר על כך שאם מי שמתקיימת בו ההוראה, הממונה לא יטיל עליהם – היה כתוב שם לא יטיל על העוסק. בשינוי הסדר של הסעיף, המלים לא יטיל על העוסק עברו למעלה ונשאר שם על העוסק, למרות שמדובר על אנשים אחרים.

לשם הבהרה אני אקרא את הסעיף כי זה באמת לא ברור. אני קוראת מהנוסח שהיה נוסח להצבעות ביום 4 בנובמבר. הסעיף אמר: "על אף האמור בסעיפים 287 ו-288 – הפסקאות הרלוונטיות – החזיק משווק שאינו יצרן או יבואן של המזון שחל עליו תקן רשמי באישור מאת היצרן או היבואן לפי העניין בדבר התאמת המצרך לדרישות התקן הרשמי או אם סומן המצרך בתו תקן, לא יטיל הממונה על העוסק עיצום כספי לפי הוראות אותם סעיפים קטנים". זאת אומרת, אנחנו מדברים על אותו משווק של היצרן ו/או היבואן שיש בידו אישור על ההתאמה לתקן ואז אמרו שלא יטילו עליו עיצום כספי. כיוון שהשתנה סדר הסעיפים, בטעות נשארו המלים "על העוסק" וכמובן זאת לא המשמעות בה דובר ולא המשמעות שאושרה ולכן המלים האלה מיותרות.

בסעיף 275, אנחנו מדברים באותו סעיף גם על התראה וגם על הוראה. בטעות השתבשו לנו המלים וזה צריך להיות אותה הוראה.

הפניה לחוק המועצה לענף הלול, נשכח אזכור לסעיף קטן (א).

סעיף 317 הוא סעיף שקובע תחולה מיוחדת לגבי כוחות הביטחון. בטעות הפנינו לא לסעיף שמדבר על תחולה על המדינה שממנו מסתייגים אלא לסעיף אחר. גם זה תיקון של הפניה.

גם בסעיף (14), שם החוק או שנת החוק.

את כל התיקונים האלה אנחנו מבקשים מהוועדה לאשר שאכן מדובר בתיקוני טעות ולאפשר לנו לתקן אותם בלי צורך בתיקוני חקיקה.

הדברים האלה עלו. ניסינו לאסוף תיקוני חקיקה לאורך הזמן ועכשיו משהגיע תיקון ראשון לחוק הגנה על בריאות הציבור (מזון) שאושר אתמול, רצינו להביא גם את התיקונים האלה. יתכן שהם לא היחידים, אבל זה מה שמצאנו עד כה.
היו"ר אלי אלאלוף
כל הכבוד לעבודת הנמלים הזו. ללכת לחפש כל פסיק.

משרד הבריאות, היועצת המשפטית, יש לך הערות?
שרון גוטמן
לא. אנחנו מברכים על העבודה שנעשתה.
היו"ר אלי אלאלוף
בראוו למי שעבד.

מי בעד אישור התיקונים כפי שהוסברו? מי נגד?

הצבעה

בעד – פה אחד

החלטה בדבר תיקון טעות בחוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2015 ו-2016 ), התשע"ו-2015 (הגנה על בריאות הציבור מזון), נתקבלה.
היו"ר אלי אלאלוף
התיקונים אושרו פה אחד. תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 08:55.

קוד המקור של הנתונים