פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 769

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, כ"ג בתמוז התשע"ז (17 ביולי 2017), שעה 12:00
סדר היום
שינויים בתקציב לשנת 2017
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

נאוה בוקר

דוד ביטן

מיכל בירן

איתן ברושי

יצחק וקנין

מכלוף מיקי זוהר

אחמד טיבי

מנואל טרכטנברג

מיקי לוי

בצלאל סמוטריץ'

רחל עזריה

רועי פולקמן

עודד פורר

טלי פלוסקוב

מיקי רוזנטל
חברי הכנסת
ענת ברקו

אכרם חסון

אוסאמה סעדי

נורית קורן

סתיו שפיר
מוזמנים
רפרנטית אגף תקציבים, משרד האוצר - מעין ספיבק

רפרנטית תעסוקה באג"ת, משרד האוצר - ביין ותד

רפרנט משרדי מטה-אג"ת, משרד האוצר - חזי כהן

רפרנטית מים באג"ת, משרד האוצר - רעיה עדני

אגף התקציבים, משרד האוצר - אייל טולדו

רפרנט משרדי מטה-אג"ת, משרד האוצר - חזי כהן

אגף התקציבים, משרד האוצר - עמרי בן חורין

אגף תקציבים, משרד המשפטים - פנחס פרנקל

קמ"ד תקציבי הסדרים, משרד הביטחון - תום גבעתי

מרכזת בכירה בחטיבת תקציבים, משרד החוץ - סימה נח ימין

מנהלת תחום תקציבים, משרד החקלאות - סיון ינקוביץ'

מנהלת תחום תקציבים, משרד החקלאות ופיתוח הכפר - ענת רפאלי-פלד

סגן בכיר למנהל הרשות לתכנון, משרד החקלאות - אסף לוי

אגף תקציבים, משרד האוצר - ליאור בראון

רפרנט מאקרו באג"ת, משרד האוצר - כפיר בטט

רפרנט תעשייה ומסחר באגף התקציבים, משרד האוצר - עידו סופר

יועץ השר, משרד החקלאות - יהושע מאיר סט

היועצת המשפטית, משרד החקלאות - אפרת אביאני

חשבת החט"ל, משרד החקלאות ופיתוח הכפר - רחל ירום

עוזרת בקרה תקציבית, משרד החקלאות ופיתוח הכפר - אביה רוזן

מנהלת תחום תקציב ומכרזים, משרד הכלכלה והתעשייה - כרמית יאול

מנהל אגף תיאום ובקרה, משרד הפנים - ליאור פנחס שחר

אגף תכנון ומדיניות, משרד הפנים - יותם שדה

מנהל תחום בקרה ותקצוב, משרד הפנים - ששון דקל

מנהלת תחום תקציב ורכש, משרד התקשורת - אליאנה רובנוביץ

מנהלת תחום בכירה תקציבים, הנהלת בתי המשפט - חיה עזו

תקציבן, רשות האוכלוסין וההגירה - אלי אלפסי

מנהל אגף בכיר הנדסה ותשתיות, רשות מקרקעי ישראל - יורי גמרמן

ראש מועצה אזורית-מטה בנימין - אברהם רואה
ייעוץ משפטי
שגית אפיק

שיר שפר
רכזת בכירה בוועדה
אורית ארז
רישום פרלמנטרי
הילה מליחי

שינויים בתקציב לשנת 2017
היו"ר משה גפני
רבותי, אני מתכבד לפתוח את ישיבת הוועדה.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
העניין פה פשוט, ברגע שהכניסו את זה וכבלו את המיגון של האוטובוסים יחד עם הקיצוץ הרוחבי, זה אומר שהם תקעו את המיגון של האוטובוסים לפחות בכמה חודשים. אני מניח שהם עושים את זה - - -
היו"ר משה גפני
מיקי, תבקש יפה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני גם אמרתי לו, תבקשו יפה ואנחנו נתמוך גם.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אנחנו מבקשים ממשרד האוצר להפריד את מיגון האוטובוסים מהקיצוץ הרוחבי.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
ומה עם בניית עמונה? גם עמונה היא חלק מהקיצוץ הרוחבי.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אני חושב שבתור מחאה נגיש רביזיות על כל ההחלטות שיתקבלו היום.
היו"ר משה גפני
לא, לא, לא.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
למה לא?
היו"ר משה גפני
בגלל שיש משרדים שצריכים לעבוד.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אז שיפרידו את המיגון מהקיצוץ הרוחבי.
היו"ר משה גפני
אז בוא נדבר אתם שיפרידו.
היו"ר משה גפני
אז תגיד לי. אם לא, נגיש רביזיות על הכול. אני למדתי את זה ממך, אדוני.
היו"ר משה גפני
לא, לא למדת ממני.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אתה לימדת אותי.
היו"ר משה גפני
אבל עשיתי את זה נקודתית, לא נגד כל המשרדים. רשות המים – אתה מגיש רביזיה. בוא נסכם כך – מי הבכיר מהאוצר? מי אחראי על הקיצוץ הרוחבי?
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אין.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הם מפחדים להגיד.
רעיה עדני
הצוות המתכלל של האגף לא כאן, אבל אני אייצג אותם.
היו"ר משה גפני
מי נמצא? יש לנו בקשה, מכל חברי הוועדה, קואליציה ואופוזיציה – מדובר על המיגון של כלי רכב שבשבוע שעבר נשרף שם רכב אחד. גם כשהייתי נגד – לא חשוב.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא משנה, אנחנו בעד.
היו"ר משה גפני
אני ביקשתי להעביר את הכסף הזה. מדובר בפיקוח נפש. יש פה רבים מהקואליציה – למשל רכז הקואליציה בוועדת הכספים לא מוכן להצביע בעד הקיצוץ הרוחבי, וגם אני רוצה הרבה הסברים. אחרי ששיבחתי היום מאוד את שר האוצר ואת כל מה שנלווה לעניין, אני סבור שלא צריך להביא קיצוץ רוחבי כשמעבירים כסף לכל מיני נושאים שהנושאים האלה לא נדונו כאן. אבל נניח את הוויכוח הזה בצד. יכול להיות שישכנעו אותי, בסדר, נביא את זה אם יהיה רוב, זה יעבור. קודם צריך לשכנע אותי ואחרי זה צריך לגייס פה רוב. זה ייקח זמן. את המיגון אני מבקש להפריד, להביא אותו בפנייה נפרדת. אנחנו, גם האופוזיציה וגם הקואליציה - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני מרכז את האופוזיציה פה, ואנחנו גם מבקשים את זה.
היו"ר משה גפני
מיקי רוזנטל אמר את זה בשם האופוזיציה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בגלל שמדובר בפיקוח נפש, אנחנו תומכים בזה.
רעיה עדני
אנחנו נבדוק את זה.
היו"ר משה גפני
תני לי תשובה היום אם כן או לא.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
בינתיים נגיש רביזיות.
היו"ר משה גפני
רגע עם הרביזיות.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
זה עובד.
היו"ר משה גפני
זה לא עובד. יש פה דברים שלא עובדים.
רעיה עדני
אדוני היושב-ראש, לכל תוספת תקציבית צריך גם מקור. המקור והתוספת, לצערנו, באים יחד. אני חושבת שיהיה קשה להיענות לבקשה שלכם.
היו"ר משה גפני
הבנתי. תגידו תשובה שלישית, זה בסדר. מה המקור של נטו משפחה?
רעיה עדני
אני צריכה לבדוק לך. אני לא מטפלת בזה באופן אישי, אני אבדוק לך.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
למה אנחנו צריכים לבקש מהאוצר? למה אנחנו לא יכולים להודיע לאוצר?
היו"ר משה גפני
אי-אפשר.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
להודיע לו שאנחנו מפצלים?
היו"ר משה גפני
אתה לא יכול לפצל.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
תודיע, נראה שאי-אפשר.
היו"ר משה גפני
אתה לא יכול.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
למה? מי קבע? יש פה יועצת משפטית.
מיקי לוי (יש עתיד)
אתה יכול רק לא להעביר, אתה לא יכול - - -
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אז לא נעביר. בואו נפזר את הישיבה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אתה יכול לא להעביר, להגיד להם אני לא מעביר.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אז בואו נפזר את הישיבה.
מיקי לוי (יש עתיד)
לא, לא נעביר.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
מה אנחנו שווים אם כל הזמן אנחנו רק מבקשים בקשות - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
איתן, הנכון הוא לא להעביר את זה. אם הם לא מפצלים, לא מעבירים כלום.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אז תפזר את הישיבה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
חכה לתשובה, אולי הם כן יפצלו?
היו"ר משה גפני
אני לא רואה שפה הולך להיות משהו בהסכמה.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
כשאתם בעצמכם יודעים שזה מופרך, אתה לא יכול לצפות שאנחנו נסכים לזה.
היו"ר משה גפני
אתה הולך להגיש רביזיה?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אם הוא לא מגיש רביזיה, אני מגיש רביזיה. מה זה חשוב?
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מצטרף.
היו"ר משה גפני
אבל יש הבדל. אתה מרכז את האופוזיציה. בבקשה, סתיו שפיר ביקשה הצעה לסדר. אני מבקש לא להפריע ליושבת-ראש הוועדה לשקיפות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יש כסף למיגון של האוטובוסים של היישובים. הבטחתי שיפרידו את זה, אנחנו רוצים לתת להם את הכסף.
מיקי לוי (יש עתיד)
הם עשו יחד את הכול?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אם אין הצבעות - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הם עשו את זה בקיצוץ הרוחבי. זה לא שייך לפוליטיקה.
היו"ר משה גפני
יש הצבעות. עם כל הכבוד, המדינה לא תיעצר. מה זה אין הצבעות?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני לא רואה פה אף אחד מהקואליציה.
היו"ר משה גפני
בנוגע למשרדים יש פה דברים שהם סתם - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זה פיקוח נפש.
היו"ר משה גפני
אפילו אני באופוזיציה לא עשיתי את זה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני זוכרת מקרים אחרים. אולי הזיכרון שלי לא כמו פעם. גפני, אני לא יודעת קראת את התגובה של משרד החקלאות. ביקשנו ממשרד החקלאות פירוט מה קורה עם הכסף של החטיבה להתיישבות. כל חברי הכנסת כאן ביקשו תשובות. משרד החקלאות טען בישיבה הקודמת שהיה בלבול בדפי ההסבר. אתם אמרתם שהייתה טעות, שבדפי ההסבר כתוב גרעינים תורניים אבל זה לא לגרעינים תורניים.
מיקי לוי (יש עתיד)
עירוניים. עירוניים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה היה אמור להגיע לגרעינים בפריפריה, אבל זה לא מגיע לגרעינים בפריפריה, כפי שהוכח בדוח מבקר המדינה מלפני חודשיים. כולנו פה דרשנו תשובות, והנה התשובה של משרד החקלאות: דברי ההסבר אינם שגויים, אולם התפרשו באופן שגוי על-ידי הנוכחים בדיון ועל כן נדרשת הבהרה. אחרי זה יש עוד שתי פסקאות.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני רוצה להבין, כשיש קליטה לא קלטנו?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא קלטנו, אבל הפרוטוקול קלט.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא ברור מי לא קלט, אבל אחר-כך יש עוד שתי פסקאות שבהן משום מה אני לא מוצאת את אותם דברי הסבר שעליהם נדרשת הבהרה. זה נראה יותר כמו 'לכו חפשו את החברים שלכם', אם אני קוראת את זה בקצרה. אין פה שום הסבר.
היו"ר משה גפני
איפה את קוראת? היו דברי הסבר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הם שלחו לנו דברי הסבר. אלה אמרו טעות, אלה אמרו לא טעות. אלה אמרו שגגה.
היו"ר משה גפני
הם חזרו ואמרו זו לא טעו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, יש לי הצעה, לפני שסתיו ממשיכה. אדוני, אנחנו רוצים להפריד את הכסף. אנחנו מוכנים להצביע בעד כל ה-1.3 מיליארד, להוציא את הכסף של הגרעינים בלוף האלה, של הרמאות, של השוחד של הבית היהודי.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
הם לא הסכימו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו רוצים להוציא את זה ונצביע בעד. האופוזיציה תצביע בעד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, להזכיר מה הייתה ההצעה – היה פה משהו מוזר. הייתה הפחתה של 48 מיליון שקלים, אבל הגדלה של קרוב ל-300 מיליון שקלים, שאותם הם עושים בהרשאה להתחייב. מה שאומר שבפעם הבאה שהם יגיעו לפה – הם לא יצטרכו להגיע לפה והם לא יצטרכו לתת הסברים לאן עוברים הכספים של החטיבה להתיישבות. הופיעה בדברי ההסבר פסקה שאומרת שזה הולך לאותם גרעינים משימתיים של אורי אריאל, כמו שכבר גילינו בעבר.
רעיה עדני
זה לא הופיע בדברי ההסבר, חברת הכנסת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
נושא שיש עליו דוח מבקר המדינה עכשיו. נושא שנמצא עכשיו בבדיקה של היועץ המשפטי לממשלה, ועדיין, ברוב חוצפה רוצים להעביר לשם כסף.
רעיה עדני
אפשר - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סליחה, אני באמצע הדברים שלי.
רעיה עדני
אבל את אומרת דברים לא מדויקים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני עדיין באמצע הדברים שלי. תחכי בסבלנות. איזו חוצפה.
היו"ר משה גפני
סתיו, אני אאפשר לך. אני אאפשר ואני אבקש ממך גם תגובה לדברים שלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אחרי שבמהלך הדיון אומרים נציגי משרד החקלאות ונציגי האוצר שהייתה בכלל טעות, עכשיו במשרד החקלאות כותבים: הדברים אולי התפרשו באופן שגוי – זה מודגש – על-ידי הנוכחים בדיון, ועל כן נדרשת הבהרה. בבקשה תבהירו מי מהנוכחים בדיון פירשו את הדברים באופן שגוי, אם זה משרד האוצר, אם זה חברי הכנסת, אם זו החטיבה להתיישבות, אם זה משרד החקלאות. לא כל-כך ברור מהדברים כאן. אחר-כך כתוב שמדובר בהתחייבות לטווח ארוך. אין פה שום פירוט – לא של היישובים שאליהם אתם מעבירים את הכספים, לא של המחוזות, לא של הגרעינים עצמם, אם אתם מעבירים את זה לגרעינים. אין פה הסבר אם בסוף זה כן גרעינים או לא גרעינים. אם זה כן גרעינים, כמה כספים מתוך זה הולכים לגרעינים? לאילו גרעינים זה עובר? האם אותם אנשים שהיו מעורבים בפרשה שנחשפה בדוח מבקר המדינה הם עדיין אותן דמויות שמקבלות כספים מתוך הסכום הזה? כל הדברים האלה, אם אתם לא יודעים לשלוח לנו תשובה מפורטת בכתב, כפי שהייתם אמורים לעשות כשהגשנו את הרביזיה – יושב-ראש הוועדה, אני מבקשת שאנחנו לא נדון - - -
היו"ר משה גפני
סתיו, תודה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני הוא איש ישר, והוא לא יצביע על ההעברה הזאת. אין שום סיכוי שהוא יצביע על ההעברה המושחתת של החברים שלכם. אין שום סיכוי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו רוצים תשובות.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
יש לי הצעה לסדר. אדוני היושב-ראש, חברי הכנסת, משהו שלא קשור לסדר-היום. זה חשוב. היו אצלך מספר דיונים חשובים, אדוני היושב-ראש, בנושא המכס על הטונה. היום מתפרסמת הודעה – איפה נציגי האוצר והכלכלה – שכפי שאמרתי מקודם על הבריאות, היא עושה צחוק מכולנו. היא אומרת שמשרד הכלכלה בוחן להביא טונה ללא מכס. לא מספיק שסגרו מפעלים לאחרונה, זה איום על מאות עובדים במפעלים שאתה מכיר אותם מקרוב. פה כבר היו דיונים שדרשנו מהאוצר והכלכלה להשאיר מינימום מכס ולא רק 12%. אמרת להם אין לי יכולת לכפות עליכם, אבל אני אחכה לכם בסיבוב, אני אתקע אתכם איפה שאני אחליט. אני זה גפני. עכשיו באים לפה עם הציניות הזאת ואומרים מה שאמרתם פה זה לא חשוב, אנחנו נוריד גם את מעט המכס שנשאר על טונה. חברים יקרים, עם כל הכבוד להבהרות האלה, הוקמה ועדה בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שייבש את התעשייה, לבחון את המצב. בתוך הדיונים האלה רוצים לפגוע במאות עובדים. אני מבקש שתקרא לאוצר ולכלכלה לא לעשות שינוי בטונה לפני שיהיה פה דיון.
היו"ר משה גפני
תודה. בבקשה, תשיבי. תשובה לסתיו שפיר. מי המשיבה?
סיון ינקוביץ'
סיון ינקוביץ', מנהלת אגף תקציבים במשרד החקלאות. מה שעלה כטעות בהבנה בדיון ביום רביעי הוא המחשבה שיש בפנייה לשינויים תקציביים איזשהו סכום שקשור לגרעינים המשימתיים, בעוד שאין כך הדבר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה היה כתוב בדברי ההסבר.
סיון ינקוביץ'
בדברי ההסבר היה כתוב שתכנית 330801, פעולות אחרות, באחריות משרד החקלאות. התכנית הזאת כוללת גם תקציבים עבור החטיבה להתיישבות, גם תקציבים עבור הגרעינים המשימתיים וגם דברים נוספים. זה היה תיאור כללי של התכנית. בפסקה של דברי ההסבר, שמתייחסת לשינויים התקציביים בפנייה הנוכחית נאמר שמופחתים 48 מיליון שקל שיועדו בבסיס התקציב לפעילות לחיזוק ההתיישבות שמבוצעת על-ידי החטיבה להתיישבות, והם מועברים לתקנה אחרת שהיא תקנת הרשאה להתחייב כדי לאפשר חתימה על הסכם שהוא ארוך טווח עם החטיבה להתיישבות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סליחה, זה לא הסבר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, לא קיבלנו שום הסבר. זה לא הסבר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתם אמרתם שיש בעיה או טעות בדפי ההסבר, עכשיו את אומרת משהו שונה. שנית, אם אתם רוצים להעביר לאיזשהו - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לאן הכסף הזה הולך?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - תסבירו לאן.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני לא מבין, אנחנו לא זכאים לדעת לאן הכסף הזה הולך?
היו"ר משה גפני
לאן הכסף הולך? לאן הכסף הולך?
רחל ירום
רחל ירום, חשבת החטיבה להתיישבות.
היו"ר משה גפני
לאן הכסף הולך?
רחל ירום
אני אסביר. במסגרת ההסכם שנחתם באפריל השנה, יש מתווה של פעולה. השר פרסם מדיניות לפני שבועיים. בימים אלה החטיבה להתיישבות עובדת על תכנית העבודה שתפורסם להערות הציבור באינטרנט למשך תקופה של שבועיים. כשהערות הציבור יאושרו, אנחנו נדע לתת לכם תכנית עבודה מסודרת.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, אי-אפשר לאשר דבר כזה, אני מצטער.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שיעשו תכנית, ואז - - - הכסף. מה הדבר הזה?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל כל במשרד זה עובד ככה. אתה מאשר תכנית, ואז אתה מוציא מכרז, בוחר זכיין. - - - אתה יודע מי האנשים שמקבלים בקצה את - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אתה יודע מה זה אומר?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
יש תכנית עבודה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
פעם חשבנו שזה שוחד, עכשיו היא אומרת ניתן את זה, נראה, בעתיד הוא יחליט. זה שוחד. לזה קוראים שוחד פוליטי. הבית היהודי מעביר כספים לעצמו.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני לא יודע אם זה מה שזה אומר, אבל ככה זה עובד.
מיקי לוי (יש עתיד)
לאן הולך הכסף? לאן הולך הכסף?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, זה לא יכול להיות. אין דבר כזה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מיקי, אל תהיה לא רציני.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זה שוחד.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתה מעביר תקציב לביטוח לאומי? אתה לא יודע לאן זה הולך. אתה יודע - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אי-אפשר להעביר את זה. אני יודע.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתה לא יודע - - - לאיזה מקום זה הולך.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
- - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתה מעביר תקציב למשרד הבריאות, אתה לא יודע לאיזה בית חולים הוא הולך. אתה לא יודע לאיזה בית חולים הוא הולך.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בצלאל - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
סעיפי המשנה בכל תקציב מפרטים לאן הכסף הולך. אני לא יכול להעביר לחטיבה להתיישבות כחטיבה אחת.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מיקי, אתה לא צריך להעביר, הקואליציה תעביר. אתה לא חייב להעביר.
מיקי לוי (יש עתיד)
תעבירו. במסגרת השחיתות תעבירו גם את זה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
בוא נשים את הדברים על השולחן. בכל משרד ממשלתי אתה מעביר את התקציב, והמשרד מחלק אותו לפי הקריטריונים שלו, לפי תכנית העבודה שלו, הפרמטרים שלו.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה לא המקרה. זה לא המקרה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה בדיוק המקרה. אתה מעביר תקציב לחטיבה, והחטיבה תפעיל אותו לפי החוק והנהלים, החלטת הממשלה וההסכם. זו תכנית העבודה שלה, זה הכול.
היו"ר משה גפני
אני מדלג על זה. אני מדלג.
מיקי לוי (יש עתיד)
יופי, דלג.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, אני רוצה זכות דיבור בעניין הזה. אדוני, לאור מה שנמסר פה, שמדובר בכסף חדש, בסעיפי תקציב חדשים. לאור העובדה שהממשלה חתמה הסכם עם החטיבה להתיישבות, מתקצבים משהו. בוא נראה מה הם מתקצבים. הם לא אומרים. אומרים זה כסף עתידי, נראה.
סיון ינקוביץ'
זה פשוט לא - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
סליחה, אני לא הפרעתי לך. אתם כמו נאשמים בבית משפט, שכל רגע משנים גרסה. יש בעיה באמינות של הדבר הזה, גם אתם.
רועי פולקמן (כולנו)
לא, אל תהפוך אותם לנאשמים בבית משפט, רוזנטל. אל תהפוך אותם לנאשמים בבית משפט, רוזנטל.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בישיבה הקודמת הם אמרו שזו טעות. עכשיו הם אומרים משהו אחר.
רועי פולקמן (כולנו)
אבל למה אתה הופך אותם לנאשמים בבית משפט? זה לא בית משפט פה, רוזנטל.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זה לא בית משפט, אבל יש בעיה עם הגרסה. לכן אני מציע את הדבר הבא: אדוני, אנחנו לא רוצים לפגוע בפעילות השוטפת של המשרדים. לכן אנחנו מבקשים להוציא רק את הדבר הזה, ואנחנו נצביע בעד. להוציא את העניין של הגרעין ואנחנו נצביע בעד.
היו"ר משה גפני
אתם מסכימים?
סיון ינקוביץ'
אין מה להוציא את הגרעינים כי אין שום דבר - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
את כל הכסף של החטיבה להתיישבות.
היו"ר משה גפני
רגע, תנו לה לענות.
סיון ינקוביץ'
יש תקציבים שהיו קיימים בבסיס התקציב עבור החטיבה להתיישבות.
היו"ר משה גפני
בסדר, לא מוציאים את זה.
סיון ינקוביץ'
אנחנו ממירים אותם ממזומן להרשאה להתחייב.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה לא כסף חדש, זו העברה של מזומן להרשאה, גפני. זו העברה של מזומן להרשאה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתם באים לכאן ומבקשים להעביר כסף בלי לדווח לחברי הכנסת לאן? אחרי כל מה שקרה עם החטיבה להתיישבות, אתם עדיין מעזים להגיע לכאן ולבקש מאתנו להעביר - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא קרה שום דבר עם החטיבה להתיישבות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - מאות מיליוני שקלים בלי לדעת לאיפה? - - - איך אתם לא מתביישים?
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מצהיר בשם חברי שאנחנו רוצים למגן את האוטובוסים, מדובר בחיי אדם. בכלל לא חשוב שהם כרגע ביהודה ושומרון. אני מתחייב בשם חבריי לתמוך בתקציב מיגון האוטובוסים. את התקציב הזה צריך להפריד מהחברה להתיישבות. זה עוד הפעם אותו תרגיל שאתם עושים בכל פעם מחדש – כורכים מין שאינו במינו. מספיק עם העניין הזה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מיקי, אתה יודע שעושים את זה גם בתקציבים לערבים.
קריאה
אחמד, תגיב.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כל הערבים להשתחוות עכשיו.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אחרי שהוא יגנה את הפיגוע, הוא יספר לך איך עושים את זה. אחמד, גינית כבר את הפיגוע?
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
זה היה מעשה שפל.
היו"ר משה גפני
רבותי, אני מבקש להצביע על הרביזיה של רשות המים, 41004. הייתה רביזיה בישיבה הקודמת על רשות המים. שמנו את זה בסדר-היום, אני מבקש להצביע על הרביזיה הזו, זו רביזיה שסתיו ביקשה. 41004. מי בעד הרביזיה – ירים את ידו. זה על רשות המים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אם יורשה לי, הסיבה שביקשתי את הרביזיה היא כדי להבין עם איזה חברות ייעוץ רשות המים התקשרה בסכום של 19 מיליון שקלים. קיבלתי מהם את הפירוט. כמעט כל החברות הן בפטור ממכרז. כמעט כולן, אחת לאחת, פטור ממכרז.
היו"ר משה גפני
הגיעה רשימה, את קיבלת אותה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כמעט 20 מיליון שקלים. חברי הוועדה צריכים לדעת על מה הם מצביעים.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה – ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד אישור הרביזיה – 8

נגד – 6

נמנעים – אין

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
שמונה נגד שישה. הרביזיה לא התקבלה, ולכן התקציב של רשות המים התקבל, כפי שהיה בישיבה הקודמת. אני רוצה לעבור מהר על העודפים. 05005, עודף. בבקשה.
אייל טולדו
אייל טולדו, משרד האוצר. הפנייה התקציבית נועדה להעברת עודף תקציב משנת 2016 לשנת 2017 על סך של 64,841 אלפי ש"ח. סעיף 05 כולל את משרד האוצר, כולל את החשב הכללי, רשות החברות, אגף שכר, מינהל הדיור ועוד יחידות נוספות, כמו גם את רשות המסים. מכיוון שמדובר בגופים תפעוליים, מרבית העודפים הם מהתקשרויות תפעוליות שנעשו בסוף השנה והן משולמים בשנה העוקבת. אשמח לפרט על דברים נוספים.
היו"ר משה גפני
יש שאלות? מי בעד אישור העודף הזה – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד אישור פנייה 05005 – רוב

נגד – מיעוט

נמנעים – אין

הפנייה נתקבלה.
היו"ר משה גפני
העודף אושר. 06004.
מעין ספיבק
שלום, מעין ספיבק מאגף תקציבים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גפני, אם אני מתקזז עם אוסאמה, אני יכול ללכת? אתה מעביר את זה?
היו"ר משה גפני
אני אביא את זה להצבעה. אם יהיה רוב, זה יעבור. אם לא, אז זה לא יעבור.
דוד ביטן (הליכוד)
יהיה רוב, למה לא? אני וגפני ביחד. מה הבעיה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גם הליכוד וגם יהדות התורה מצביעים ביחד על השחיתות של הבית היהודי, באמת? יכול להיות הדבר הזה?
דוד ביטן (הליכוד)
איזו שחיתות?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
החבר'ה האלה גונבים מאות מיליוני שקלים מכספים שנועדו לפריפריה – לאופקים, לשדרות, לירוחם – ואתם מצביעים בעד? אתם לא מתביישים?
דוד ביטן (הליכוד)
יש שם תושבים שגרים שם. זו לא שחיתות. זו לא שחיתות.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
יש לה מזל שאין לנו קריזה להגיש תביעות דיבה על כל הקשקושים שלה. זה לא לרמה ולא לכבוד ולא לזמן שלנו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איפה יש אנשים שגרים? זה עובר לרמת אביב ג' ולשנקין, עמותות - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
ביטן, זה לא שייך. אף פעם לא הצבענו על כסף שכתוב עליו גנבים. לא היה כזה. כתוב על הכסף הזה גנבים. זה לא יאמן. אתם נותנים לזה יד. איך אתם נותנים לזה יד?
היו"ר משה גפני
מיקי, לא היה?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
היה, אבל לא ככה. לא ככה, עם חותמת גנבים. היו גנבים קטנים, אבל לא עם חותמת גנבים.
דוד ביטן (הליכוד)
סתיו, לא כל דבר הוא שחיתות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה היה בדוח מבקר המדינה.
דוד ביטן (הליכוד)
מה זה שייך? דוח מבקר המדינה זה שחיתות?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גם המבקר - - -
דוד ביטן (הליכוד)
זו לא שחיתות. הוא אומר הערה טכנית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא טכני, ממש לא טכני. כנראה שלא קראת את הדוח. הוא אומר שישבו אנשי הבית היהודי במשרד של אורי אריאל ותפרו לעצמם מכרזים ותפרו לעצמם - - - כדי להעביר לעצמם כספים מירוחם ומאופקים לתוך כל מיני גרעינים תורניים שלהם ברמת אביב וברמת השרון, בשנקין, כדי לעשות החזרה בתשובה. תקרא פעם אחת את דוח מבקר המדינה.
היו"ר משה גפני
סתיו, זה מפריע, אנחנו לא עוסקים עכשיו - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שחיתות זה לא מפריע, אבל להגיד פה את האמת זה מפריע.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא יכול להיות דבר כזה. זה חמור מאוד. זו שחיתות לשמה. אתה לא יכול לתת לזה יד.
היו"ר משה גפני
בבקשה, בואו נראה את העודף.
מעין ספיבק
מדובר בפנייה להעברת עודפים בסף 18.6 מיליון שקלים משנת 2016 לשנת 2017. מדובר בעיקר בהתחייבויות חוצות שנה בנושאים תפעוליים ושירותים שוטפים. - - - מונחות בפניכם, אז אתם מוזמנים לשאול שאלות.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. למישהו יש שאלות?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה זה? לא הבנו כלום.
היו"ר משה גפני
העודף של משרד הפנים, מערכת הבחירות.
קריאה
פעולות ההנהלה, הפיקוח על הבחירות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זו ההערה פה – התחייבויות יצאו בסוף דצמבר במזומן?
היו"ר משה גפני
לא הבנתי, מה את שואלת?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זה אומר שההתחייבויות כבר יצאו בדצמבר ואין לכם זמן - - -
שגית אפיק
תכנית 062201, שירותי דת שוטפים. תגידי את השם שלך לפרוטוקול.
מעין ספיבק
מעין ספיבק. אני לא הבנתי את השאלה, שוב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מהם שירותי הדת? איפה הם ניתנים? משהו שמופיע בכל אחת מהתכניות – ההתחייבויות הוצאו בסוף דצמבר כך שלא נותר זמן לתשלום.
היו"ר משה גפני
שירותי דת זה עדות נוצריות.
רועי פולקמן (כולנו)
זה העודפים המחויבים. הם הוציאו התחייבות, חתמו על מכרז ולא שילמו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שאלתי למה.
היו"ר משה גפני
זה לא שירותי דת יהודיים, סתיו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הייתה לנו החלטה, גפני, שכשמעבירים לפה עודפים מחויבים, גם אומרים לנו מה ההתחייבויות.
היו"ר משה גפני
מה הפירוש במשפט הזה?
ששון דקל
ששי דקל, מנהל אגף בקרה ותקצוב במשרד הפנים. שירותי דת – הכוונה לשירותי דת לעדות הלא יהודיות. שירותי דת שוטפים, אלה ההוצאות השוטפות של העדות הלא יהודיות. פיתוח מבני דת זה בנייה ושיפוץ של מבני דת לעדות לא יהודיות. בדרך כלל זה במתכונת של תקציבי פיתוח, מקבלים הרשאה.
היו"ר משה גפני
מה המשפט הזה שההתחייבויות הוצאו בסוף דצמבר – זה כתוב כל הזמן – כך שלא נותר זמן לתשלום המזומן. מה זה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איפה הפירוט של ההתחייבויות?
ששון דקל
ההתחייבויות יצאו לפועל בסוף השנה הקודמת ולא הספיקו לשלם אותן עד סוף - - -
היו"ר משה גפני
ולכן צריך לשלם את זה השנה, ולכן אתם מבקשים את העודף.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ולוקח לכם כמעט שמונה חודשים אחרי שההתחייבות - - -
היו"ר משה גפני
לא לוקח להם, הם הביאו את זה קודם.
רועי פולקמן (כולנו)
לא, הוועדה עיכבה.
היו"ר משה גפני
זה לא הוועדה עיכבה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הוועדה לא עכבה. הוועדה לא עכבה שום דבר. אל תאשימו את הוועדה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סתם מחכים לכסף שמונה חודשים?
היו"ר משה גפני
סתיו, נעשה סדר. הוועדה לא עכבה. היה סיפור עם הנושא של הנוהל וכל מה שנלווה לעניין. העברנו עודפים 80%. זה מה שמשרד האוצר העביר. הוא השאיר אצלו 20%. העודפים שאתם רואים עכשיו, מדובר על ה-20% הנותרים, זה הסיפור. ולכן הגיעה עוד פעם כמות גדולה של עודפים, שאנחנו לא מביאים את זה אלא לאחר שיש דברי הסבר שעומדים בנוהל, זה הכול.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אז בעצם מדובר בעודפים מחויבים, לא בעודפים רגילים. אנשים במשך שמונה חודשים לא קיבלו תשלום מאז שבוצעה ההתחייבות?
היו"ר משה גפני
כן.
קריאה
לא. לא.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שמונה חודשים.
היו"ר משה גפני
כן. למה את שואלת אותו? תשאלי אותי. אני שאלתי את משרד האוצר למה אתם לא מביאים 100% מהעודפים, הם נתנו לי הסבר. זה המצב. דווקא זו לא הבעיה.
ששון דקל
החלק העיקרי של - - -
היו"ר משה גפני
אוקיי, הבנו. אני הסברתי. אתה לא חייב להסביר הכול, אני גם יודע להסביר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי שאלה נוספת למשרד הפנים אחרי שהם מסיימים. אבל אני לא הבנתי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הממשלה קיבלה את ההחלטה על המאגר הביומטרי השנה. השנה. ובכל זאת יש העברת כספים למאגר הביומטרי.
היו"ר משה גפני
עשו את זה קודם.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, לא, לא. מתי התקבלה ההחלטה על המאגר הביומטרי?
היו"ר משה גפני
תשובה, משרד הפנים. שואל מיקי רוזנטל על המאגר הביומטרי, איך יש עודף פתאום?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כן, הרי זה לא תקצוב חדש, זה היה ישן. המאגר הביומטרי היה צריך להסתיים בשנה שעברה. ועכשיו פתאום מעבירים כסף למשהו שהיה צריך להסתיים.
היו"ר משה גפני
השאלה הובנה. תשובה בקצרה.
ששון דקל
המאגר קיים כבר מספר שנים. רק לאחרונה הוא קיבל - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, לא, לא, זו לא תשובה, אדוני. המאגר היה צריך להיסגר בסוף השנה שעברה.
ששון דקל
לא, הוא לא נסגר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא יכולות להיות לכם העברות כספים כי המאגר אושר רק השנה. מה היתרות האלה? אתה לא יכול לתת לי תשובה ממשהו שלא היה. אני שואל אותך - - -
ששון דקל
המאגר קיים בכל מקרה. הוא היה קיים לפני כבר כמה שנים, וצריך - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
המאגר היה קיים כבר כמה שנים, אני יודע. אדוני, תקשיב לשאלה. אתה פוטר אותו ככה, בלי תשובה? הוא לא עונה. המאגר היה אמור להיסגר, החלטת הממשלה הייתה לפתוח אותו. למה יש כספים עודפים על משהו שהיה צריך להיסגר? היה צריך לסיים אותו.
ששון דקל
יש פרויקטים של הקמת המאגר שנמשכים ועוד לא הסתיימו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
המאגר קיים כבר חמש שנים.
ששון דקל
היה צריך להרחיב אותו, לטייב אותו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אתה רציני? אני רוצה תשובה על הדבר הזה. אין תשובה.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפנייה, הבקשה – ירים את ידו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו נגד. בעניין הזה אנחנו נגד. כי לא קיבלנו תשובה. מי נגד?

הצבעה

בעד אישור פנייה 062201 – 9

נגד – 6

נמנעים – אין

הפנייה נתקבלה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
רביזיה.
היו"ר משה גפני
תשעה נגד שישה ויש רביזיה של מיקי רוזנטל.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
ושל סתיו.
מיקי לוי (יש עתיד)
של כל האופוזיציה.
היו"ר משה גפני
08004, משרד המשפטים. האמת היא שהייתי מדלג על זה, אבל בבקשה.
אייל טולדו
אייל טולדו, אגף תקציבים. הפנייה נועדה להעברת עודפים מחויבים משנת 2016 לשנת 2017 בסך של 78,864 אלפי ש"ח. סעיף 08 מורכב משלושה גופים: משרד המשפטים, מערכת בתי המשפט ורשות האכיפה והגבייה.
היו"ר משה גפני
תגיד לי, אין העברות בעודפים של בתי הדין הרבניים או שאין להם בכלל כסף?
מיקי לוי (יש עתיד)
יש.
אייל טולדו
בסעיף נפרד.
מיקי לוי (יש עתיד)
איך אצלם בסעיף נפרד? תסביר לי.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אדוני, לא נקבע בנוהל שעודפים יוצגו שלוש שנים אחורה? אני לא רואה את זה פה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כן, נקבע. הם לא עומדים בנוהל, לא קיבלנו תשובות על שום דבר. אתם רוצים לעשות רוב דורסני של הקואליציה, גפני? גם אנחנו עכשיו נתחיל את העניינים שלנו. לא קיבלנו, זה לא עומד בנוהל.
מיקי לוי (יש עתיד)
- - - פורר, למה זה מעל שלוש שנים?
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אנחנו ביקשנו שעודפים יוצגו שלוש שנים אחורה, ואני לא רואה - - -
היו"ר משה גפני
שנייה, אפשר לדבר בוועדה הזאת, אפשר להגיד מה שרוצים. אני מכבד את האופוזיציה, וזה בסדר גמור. אין עודף או העברה – יש עוד המון – שלא מגיעים לוועדה. מגיעים לכאן רק מי שנבדק בלשכה המשפטית, ויש את ההיסטוריה, שחולקה לחברי הכנסת, ולכן אלה נמצאים. יש המון שנמצאים עדיין אצלנו וזה לא מגיע לדיון. אני מקפיד על הנוהל.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כן, אבל התשובות שאנחנו מקבלים - - -
היו"ר משה גפני
אתם רוצים לעשות אופוזיציה על העודפים? אני בעד.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, אנחנו לא רוצים. אנחנו רוצים להיות ענייניים. הבעיה היא שאנחנו שואלים שאלות ענייניות ואנחנו לא מקבלים תשובות. לא ענו לנו.
היו"ר משה גפני
כן ענו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא ענו על הגרעינים. לא ענו, אמרו בלה, בלה, בלה. זאת תשובה? אנחנו לא מקבלים תשובות.
קריאה
מה קשור הגרעינים?
קריאות
- - -
טלי פלוסקוב (כולנו)
קצת כבוד לאנשים שיושבים פה ועובדים יום וליל. איך אתה יכול להגיד בלה, בלה, בלה? קצת כבוד לאנשים האלה, מיקי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו לא שואלים על כל דבר. אנחנו שואלים שאלות קונקרטיות ספציפיות שאנחנו רוצים להבין, ולא מקבלים תשובות.
היו"ר משה גפני
לוועדה מגיעה העברה או עודף לאחר שהיא נבדקה על-ידי הלשכה המשפטית שהיא עומדת בנוהל, נקודה. מה שלא עומד בנוהל ואין היסטוריה למשל, לא מגיע.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
שיביאו לנו לפה עם היסטוריה.
היו"ר משה גפני
יש, זה נשלח לחברי הכנסת?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בקובץ שאי-אפשר לפתוח.
היו"ר משה גפני
אנחנו דיברנו על כך שנעביר את התוספת שצריך בדברי ההסבר אחד-אחד ולא בקובץ שלם. מה השאלה למשרד המשפטים? אני מסכים להצביע נגד.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, גם מקודם, לא קיבלנו תשובות. קיבלנו שזו לא הייתה רמאות, זו הייתה שגגה. באמת הבנו למה הולך הכסף עכשיו, של הגנבים מהבית היהודי.
אייל טולדו
העודפים האלה נוצרו בגין התחייבויות שנוצרו בסוף שנה בגין הוצאות תפעול. מדובר ביחידות שהן תפעוליות באופי שלהן, על כן אלו רוב העודפים. כמו כן, הפרויקטים מתמשכים, חוצי שנים, כגון פרויקט הקלטת דיונים בבתי המשפט ושיפורים ושינויים במערכת כלים שלובים בהוצאה לפועל.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ואיפה כל הפירוט של ההתחייבויות?
אייל טולדו
- - - העברתי אליכם.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
27 מיליון שקל על נייר צילום?
רועי פולקמן (כולנו)
ההיסטוריה כן, הפירוט של ההתחייבויות זה לא - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה לא להעביר פירוט של ההתחייבויות?
רועי פולקמן (כולנו)
זה לא הנושא.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה הבעיה, רועי?
רועי פולקמן (כולנו)
כי הוועדה הגדירה מה היא מבקשת - - - תמיד אפשר לבקש עוד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני שאלתי שאלה אחרת. אנחנו מפקחים על התקציב - - -
רועי פולקמן (כולנו)
כי הייתה הסכמה על-ידי השר. בואי נסגור את זה בינינו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רועי, אני אספר לך משהו, לא כל הכספים האלה הם עודפים מחויבים באמת. - - -
רועי פולקמן (כולנו)
אי-אפשר להתקיל אותם, זה בינינו. - - - בנוהל.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הוועדה תחליט שהיא נותנת לנו אישור לגשת ל"מרכבה" ולראות את זה בעצמנו. כל עוד אתם במשרד האוצר מתנגדים לזה והעומד בראש מפלגתך מתנגד לזה, שפקידי האוצר בבקשה יואילו להוציא לנו את הפלט הזה.
רועי פולקמן (כולנו)
בכל פעם יש עוד בקשות. את צריכה להחליט מה את רוצה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ביקשתי גישה ל"מרכבה".
רועי פולקמן (כולנו)
יש לזה בעיות כאלה ואחרות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איזה בעיות יש?
רועי פולקמן (כולנו)
נדבר על זה. זה לא הדיון עכשיו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איזה בעיות יש? זה בדיוק הדיון.
היו"ר משה גפני
אבל אני לא אישרתי. אני לא מבין, זה כאילו אני לא קיים פה.
רועי פולקמן (כולנו)
גפני, יש נוהל - - - וסתיו כל פעם מוסיפה עוד. עכשיו מה הפירוט של ההתחייבויות. זה לא חלק מהנוהל. לפחות בואי נהיה הוגנים לשני הצדדים. אם הם לא עומדים בנוהל - - -
היו"ר משה גפני
לא, אם הם לא עומדים בנוהל, זה לא מגיע.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני רק מבקשת להבין מה הסיפור לתת לנו גישה למערכת. שנה לא מקבלים תשובות, מה הסיפור?
רועי פולקמן (כולנו)
אם כן עומדים, אז די. אי-אפשר כל היום לחפש, זה לא הזמן עכשיו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אפשר לשים מגנומטר של שוחד. כשזה צועק שוחד, שוחד, נעצור את הכספים. מה אתה אומר?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא צריך מגנומטר, אפשר לשבת פה ולהגיד שוחד. כל הכספים - - - זו סתם חותמת גומי. גפני, אתה רוצה להיות חותמת גומי?
היו"ר משה גפני
עם כל הכבוד, את לא יכולה להגיד לי מה לעשות. פרופ' טרכטנברג קיבל רשות דיבור. את רוצה להשתלט על הדיון?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני רוצה שהדיון הזה לא יהיה.
היו"ר משה גפני
אני לא רוצה לתת לך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הם לא מעבירים לנו, הם חושבים שכל חברי הכנסת מטומטמים. זה מה שהם חושבים. יושבים פה, מעבירים פה - - -
היו"ר משה גפני
אבל עם כל הכבוד, אנחנו לא בזה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
חושבים שאף אחד לא מבין על מה אתם מדברים. מתייחסים בביזוי לוועדה הזאת. חברי הכנסת מהקואליציה מצביעים פה על עיוור. הכספים מושחתים, ואתה מצפה שפשוט נשב פה ונסתום את הפה.
היו"ר משה גפני
אני מבקש להפסיק. אני מבקש להפסיק. אני מבקש להפסיק. בבקשה, חבר הכנסת טרכטנברג.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
שתי שאלות, הראשונה – בסעיף 3 מיקור חוץ של עורך דין. משרד המשפטים עושה מיקור חוץ למי? למה?
אייל טולדו
בפרקליטות המדינה קיימת יחידה לתביעה יזומה במסגרת המחלקה האזרחית. במסגרת היחידה הזאת מעסיקים עורכי דין במיקור חוץ לבצע כל מיני פעילויות שהן מוסכמות בוועדה - - -
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
כמה עורכי דין? מה ההיקף של התופעה הזאת? זו תופעה שאותנו מדאיגה, מיקור חוץ בכלל.
היו"ר משה גפני
מי נמצא כאן ממשרד המשפטים?
פנחס פרנקל
פרנקל פנחס, אגף תקציבים, משרד המשפטים.
היו"ר משה גפני
מה זה המיקור חוץ? שואל חבר הכנסת פרופ' טרכטנברג על איזה היקף מדובר?
פנחס פרנקל
בתביעות של כל הממשלה נגד חברות ביטוח. מדובר על סדר גודל של 40 מיליון שקל.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
כמה עורכי דין מועסקים במיקור חוץ?
פנחס פרנקל
משרדי עורכי דין, לא עורכי דין - - -
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
למה המשרד נזקק להיקף כזה של מיקור חוץ, בהינתן שמדובר על משרד המשפטים, שלכאורה, היכולות הן פנימיות?
פנחס פרנקל
מדובר על פעילות כזאת שמביאה הרבה כסף למדינה. פעילות שמביאה הרבה כסף למדינה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אבל מה זה שייך? השאלה היא למה אתם עושים את זה במיקור חוץ?
אייל טולדו
אם אפשר להוסיף, פרקליטות המדינה קובעת תיקים שהם תיקי דגל, שהם תיקים מהותיים שהם מטפלים בהם באמצעות עורכי דין של הפרקליטות, פרקליטים ופרקליטות. ככל שמדובר בתיקים אחרים שהם לא בעלי חשיבות מכרעת, מעבירים אותם למיקור חוץ.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אבל אתה לא עונה למה. למה זה טוב? מה רע בפרקליטות המדינה? למה לא להעסיק פרקליטים בתוך המדינה, שיש להם מחויבות למדינה ולא להפוך את זה - - -? הכוח הגדול שיש למשרד המשפטים להעמיד אנשים לדין ולחרוץ גורלות, אתם מפריטים אותו. איזה מן דבר זה?
פנחס פרנקל
מדובר על תביעות אזרחיות, לא מדובר על פליליות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
נו, מה זה משנה? למה להפריט?
פנחס פרנקל
מדובר על תביעות בכסף, לא מדובר על פלילי.
היו"ר משה גפני
אנחנו מבקשים ממשרד המשפטים להפסיק עם התופעה הזאת. אנחנו מבקשים לקחת עורכי דין שיעבדו בתוך המשרד. אין סיבה להוציא הוצאות כאלה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אני רוצה להגיד משהו. בהזדמנות החגיגית הזאת שאנחנו עוברים על העודפים האלה, זה לא רק כדי לדייק בפסיק, אלא זו הזדמנות להסתכל על מה שקורה בתוך המשרד בנקודת זמן מסוימת. יש כסף, יש משהו מאחוריו. זו סוגיה שאני לא הייתי ער לה כשדנו על תקציב המדינה, וצריך לתת את הדעת עליה. יש לי עוד הערה. במספר סעיפים – 1, 4 וכולי – כתוב יתרת התחייבויות שוטפות כגון. כתוב מספר פעמים כגון. הכגון הזה לא מוצא חן בעיני כי מבקשים שימוש בעודפים, זה צריך להיות למטרות מוגדרות, לא כגון. מה הדברים שהם לא כגון? אתה יודע, זו גם מן התחכמות משפטית שלא מוצאת חן בעיני.
פנחס פרנקל
מדובר על כל ההוצאות השותפות של משרד המשפטים.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אבל שים לב למה שקורה בסעיף 4.
פנחס פרנקל
אלה ההוצאות השוטפות של משרד המשפטים, לא מדובר על - - -
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
לא, אבל אני נותן לך דוגמאות. לך לסעיף 4. תראה מה שכתוב בסעיף 4. כתוב הוצאות תפעול שוטפות כגון הקמת המרכז – זה דבר מוגדר מאוד.
היו"ר משה גפני
רבותי, עם כל הכבוד, חבר הכנסת טרכטנברג צודק. אני אומר את זה לכל הרפרנטים, אני מבקש להפסיק עם הכגון. אנחנו מדברים פה על העברות כספיות, תכתבו רשימה של 900 פרויקטים, שזה יהיה כתוב. אני מקבל את זה עכשיו. אני יודע מה זה, אנחנו הכרנו את העניין הזה של הקמת מרכז להשתלמות שופטים, אישרנו את זה. כגון צריך לרדת גם מהעודפים וגם מההעברות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר לבקש מהם את כל רשימת ההתחייבויות. זה לא דורש מהם שום מאמץ, זה נמצא במערכת. הם צריכים להדפיס אותה. כל רשימת ההתחייבויות שבגינן יש עכשיו עודפי תקציב, זה הכול.
היו"ר משה גפני
אני מבקש שתעבירו את מה שהיא מבקשת. מי בעד אישור הבקשה – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד אישור פנייה 08004 – רוב

נגד – מיעוט

נמנעים – אין

הפנייה נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה. 09006.
חזי כהן
חזי כהן, אגף תקציבים. 09, משרד החוץ. הפנייה התקציבית נועדה להעברת עודפים מחויבים משנת 2016 לשנת 2017 בסך 37.7 מיליון ש"ח במזומן לתכניות התקציב הבאות לתפעול המטה בארץ. הפנייה נועדה להעברת 37.7 מיליון ש"ח לתכניות שבמשרד החוץ, בעיקר תפעול נציגויות בחו"ל. למשרד החוץ יש הרבה פרויקטים של בינוי ארוכי טווח, התחייבויות שוטפות.
היו"ר משה גפני
שאלות על משרד החוץ? מי בעד הבקשה – ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד פנייה 09006 – רוב

נגד – אין

נמנעים – אין

הפנייה נתקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה משרד החוץ? רביזיה.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה. יש רביזיה.
מיקי לוי (יש עתיד)
משרד החוץ, תגידו לחבר'ה שלכם, אני בעדכם כל הזמן, אבל אתם תוקעים אותנו. חברי הכנסת לא יכולים לנסוע במשלחות.
היו"ר משה גפני
12004.
מיקי לוי (יש עתיד)
אי-אפשר לחדש דרכונים.
היו"ר משה גפני
עם כל הכבוד, לא מנהלים פה דיאלוג. 12004, גמלאות ופיצויים. מי מציג את זה?
מיקי לוי (יש עתיד)
דרכון דיפלומטי. אני צריך לנסוע לתת הרצאה על טרור. אתם לא רוצים שאני אסע לתת הרצאה על טרור? בסדר. גם אני לא אתן לכם להעביר תקציב.
נורית קורן (הליכוד)
המרכז להשתלמויות שופטים, אני רוצה לדעת מה הולכים לעשות שם.
היו"ר משה גפני
שאלה לגבי הנציגויות שופטים.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מכבד עובדים שנאבקים על הזכויות שלהם, אבל - - -
נורית קורן (הליכוד)
אני רק רוצה לשאול את משרד המשפטים על מספר 4 במשרד המשפטים, התכנית של הוצאות תפעול – הקמת מרכז להשתלמות שופטים. מישהו יכול להגיד לי מה הולכים לעשות שם?
אייל טולדו
הנציגה שלהם כבר יצאה כי הפנייה הועברה. כחלק מהתכנית האסטרטגית מקימים מרכז להשתלמויות שופטים שאמור להדריך שופטים, לתת להם כל מיני כלים משמעותיים.
נורית קורן (הליכוד)
איפה רוצים להקים את זה? הרי עכשיו זה נמצא בנווה אילן ומשלמים שכירות. למה צריך להקים את המרכז?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יש כבר מרכז.
נורית קורן (הליכוד)
אין מרכז.
אייל טולדו
ההקמה - - - של ההקמה של כל התשתיות ולהכין את כל הדבר הזה, שנבנה מחדש. זה בהתאם לתכנית אסטרטגית - - -
היו"ר משה גפני
רק שנייה. היות שאישרנו והנציגה יצאה, אני מבקש פירוט של העניין הזה, להעביר אלינו ולהעביר לחברת הכנסת, שהיא תקבל את מלוא הפירוט.
אייל טולדו
אין בעיה.
היו"ר משה גפני
אני בינתיים אגיש על זה רביזיה. עד שתקבלי את כל הפירוט ותגידי לי שקיבלת הכול.
נורית קורן (הליכוד)
תודה רבה.
היו"ר משה גפני
גמלאות ופיצויים בבקשה.
רעיה עדני
אפשר לשנות את הסדר? הרפרנט הרלוונטי עוד לא הגיע.
היו"ר משה גפני
13005? גם לדלג?
אייל טולדו
לא. פנייה תקציבית שנועדה להעברת עודפים מחויבים משנת 2016 לשנת 2017 על סך 27,361 אלפי ש"ח. סעיף 13, מדובר בסעיף הוצאות שונות המורכב, בין היתר מהוצאות של רשות המסים בגין החזרי מע"מ לדיפלומטים וגופים בין-לאומיים. משרד הפנים, שנותן במסגרת הסעיף אשראי לרשויות אשר מסורבות אשראי מהבנקים, כמו גם התחייבויות בין-לאומיות, תשלומים בגין השתתפות מדינת ישראל - - - רוב העודפים בסעיף נבעו מכך שהעברת האשראי לרשויות מקומיות בתכנית ההבראה מותנה בעמידה באבני דרך. בהקדם הכסף יחויב בעת מתן האשראי, והביצוע יכול להתפרס מעבר לשנה שוטפת. מדובר על 22 מיליון שקל מתוך - - -
היו"ר משה גפני
שאלות. מי בעד הבקשה – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד אישור פנייה 13005 – רוב

נגד – אין

נמנעים – אין

הפנייה נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה. 16008. יש פה מיגון ניוד של מיליון שקל, לא העברה גדולה. זה עודף משנה שעברה. מי מסביר?
ליאור בראון
ליאור בראון, אגף תקציבים. הפנייה התקציבית נועדה להעברת עודפים מחויבים משנת 2016 לשנת תקציב 2017 בסך של 6,290,000 ש"ח עבור הנושאים הבאים: ציוד של אב"כ, איום בלתי קונבנציונלי, מיגון הניוד ביהודה ושומרון, מיגון יישובי סובב עזה, הוצאות תפעול ופרויקטים של רשות חירום לאומית.
היו"ר משה גפני
רבותי, מי בעד הבקשה – ירים את ידו. מי נגד? אין. מי נמנע? אין.

הצבעה

בעד אישור פנייה 16008 – פה אחד

נגד – אין

נמנעים – אין

הפנייה אושרה.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה. אנחנו עוברים לבקשה מספר 33005, משרד החקלאות.
סיון ינקוביץ'
סיון ינקוביץ', מנהלת אגף התקציבים, משרד החקלאות. הפנייה נועדה להעביר 91.675 אלפי ש"ח - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
סתיו, תסתכלי על זה עכשיו.
היו"ר משה גפני
לא, אין החטיבה להתיישבות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יש. מה לא? הגרעינים במספר 6. הם העבירו את זה ל-6. היה סעיף 7, העבירו את זה לסעיף 6.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כן, כן, אותו דבר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אותו דבר בדיוק, בלי הסבר בלי שום דבר.
מיקי לוי (יש עתיד)
23, עוד פעם גרעינים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, אני מבקש לא להצביע על זה, אנחנו לא קיבלנו הסבר מספק.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה פשוט ביזוי של הוועדה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, אני מבקש לא לקיים על זה דיון. לא קיבלנו נייר מספק, אני מבקש לא לקיים על זה דיון.
סיון ינקוביץ'
מדובר - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא קיבלנו על זה הסבר, לא לקיים דיון ולא לקיים הצבעה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אם זה פה, כנראה קיבלנו הסבר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא קיבלנו שום הסבר.
סיון ינקוביץ'
דברי ההסבר הועברו על-פי הנוהל שתואם בין אגף התקציבים לבין - - - הכול על-פי הנוהל.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא נכון. אדוני, לא קיבלנו על זה הסבר. אני מבקש לא להצביע על זה ולא לדון על זה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני לא מבין מה שאתה רוצה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני רוצה הסבר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני אסביר לך.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אתה לא מסביר, אדוני. עם כל הכבוד לך, לא אתה מסביר. יש הסברים שצריכים לבוא מהמשרדים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ההסברים יבואו מהמשרדים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא קיבלנו הסברים, אני מבקש לא להצביע על זה ולא לקיים דיון.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל לא קיבלת הסברים בשום דבר. הצבענו עכשיו על עשרה עודפים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני רוצה הסבר בכתב על הדבר הזה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתה יכול לרצות.
היו"ר משה גפני
בבקשה להסביר את זה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, בכתב. בכתב.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אין בכתב. אתה לא תקבל שום דבר יותר ממה שקיבלת בכל העודפים שהעברנו עכשיו. לא יהיה פה סטנדרט כפול.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני אחליט אם זה מספק אותי.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתה לא חייב, תצביע נגד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אז לא מעבירים את הכסף.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, זה לא לפי הנוהל.
היו"ר משה גפני
הסבר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אנחנו לא צריכים את האישור שלך להעביר כספים.
היו"ר משה גפני
רק שנעשה סדר בעניין הזה. דברי ההסבר שהגיעו ממשרד החקלאות על העודפים הם על-פי הנוהל. לצורך העניין של שאלות מהסוג הזה – אני לא מדבר דווקא על המקרה הזה, אבל גם במקרה הזה – יושבים פה נציגי המשרדים, גם של משרד האוצר וגם של המשרד הרלוונטי, במקרה הזה, משרד החקלאות. כל שאלות שיש בעניין הזה, אפשר לשאול ולקבל תשובות. ההצבעה היא פוליטית. הקואליציה כנראה תדרוש להצביע בעד.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, בסוף הדיון הקודם סוכם שאנחנו נקבל פירוט איזה גרעינים, איפה בארץ. איזה גרעינים מקבלים כסף. אנחנו רוצים פירוט, זה הכול, אולי זה גרעינים טובים?
מיקי לוי (יש עתיד)
אתה צריך להגן עלינו, אנחנו מבקשים פירוט.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו ביקשנו בישיבה הקודמת ולא קיבלנו גם עכשיו. ולכן אני מבקש לדחות את ההצבעה.
היו"ר משה גפני
תסבירי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לאן הכסף הולך, לאיזה גרעינים ספציפיים? לא לעשות לי פה חנות חמניות.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל אסור לך להצביע על משהו ספציפי הרי. אם זה חברים שלך, אתה תצביע בעד, אם לא, תצביע נגד?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
למה, כי אתה עושה משהו אחר?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ודאי שכן.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אתה עושה משהו אחר? אתה מצביע רק בשביל החברים שלך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה חלק מהעבריינות הזאת ועדיף שתסתום את הפה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אין לי מושג לאן זה הולך. אין לי שמץ של מושג לאיזה גרעינים זה הולך.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
תתבייש. בצלאל, אין לך שמץ של מושג?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני סומך עליהם שהם עושים עבודה טובה. זה מפעל - - -
קריאות
- - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
בדיון הקודם, כשביקשו להניח את הפירוט על המכרזים, אמרנו אנחנו לא מוכנים לקבל. סתיו ביקשה, אמרנו סליחה, אנחנו לא מצביעים על העברת כסף לחברה X או לחברה Y. אנחנו מצביעים על הסעיף, אנחנו סומכים על המשרד שהוא מממש את הסעיף הזה לפי - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא, לא, אנחנו מפקחים על התקציב.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
ככל שאתה מתנגד יותר, ככה החשד שלי עולה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני לא מתנגד. אין בעיה. אני מתנגד רק למוסר כפול.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה ממש מתבלבל, אתה לא מבין בכלל מה העבודה של - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני מתנגד רק למוסר כפול, מיקי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אתה מתנגד לקבל פירוט.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מיקי, אתה התנגדת לפירוט הזה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני רוצה פירוט.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתה התנגדת לפירוט הזה בשבוע שעבר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא יכול להיות שוועדת הכספים תצביע על כסף שעדיין נמצא ומתנהל בבדיקה של היועץ המשפטי לממשלה אחרי דוח מבקר חמור שפורסם רק לפני חודשיים - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אין שום בדיקה של היועץ המשפטי לממשלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - וועדת כספים כאילו כלום תצביע על עוד כסף כזה. זה לא יכול להיות.
יצחק וקנין (ש"ס)
אדוני, היועצת המשפטים על משרד החקלאות נמצאת פה, תסבירי. תני לנו לשמוע הסבר, ברצינות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ותסלחו לי, אבל גם אתה, הפקידים המקצועיים, לא יכולים לתת לדבר הזה לעבור בלי שום בדיקה אחרי מה שראינו שקרה במשרד שלכם. הייתי במקומכם מגיעה לפה עם הרבה מאוד צניעות ואחרי בדיקה מעמיקה מאוד של הכספים האלה, ולא אומרת מתישהו בעתיד ניתן לכם מידע. כי מה שעלה מדוח המבקר זה שישבו אנשים של אורי אריאל במשרד שלכם ותפרו לעצמם מכרזים.
קריאות
זה לא נכון. זה לא נכון. זה לא נכון מה שאת אומרת.
אפרת אביאני
לא, זה היה במשרד השיכון, בבקשה. זה היה במשרד השיכון, זה לא היה במשרד החקלאות. אני יכולה בבקשה להתייחס אדוני? אני אפרת אביאני, היועצת המשפטית של משרד החקלאות. יש פה, להבנתי, שני נושאים שמאוד מלהיטים את הדיון בוועדה. יש פה שתי סוגיות – אחד הנושא של גרעיני משימה. הנושא של גרעיני המשימה עבר למשרד החקלאות בממשלה הזאת.
מיקי לוי (יש עתיד)
במסגרת הסכמים פוליטיים.
אפרת אביאני
בסדר. אבל משרד החקלאות מטפל בו לפי הכללים המקובלים בתחום הזה, שזה אומר במסגרת נוהל תמיכה לפי סעיף 3א לחוק יסודות התקציב. נוהל התמיכה הזה אומר שהוא מאושר על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, הוא עובר הערות ציבור והוא מתפרסם ברשומות. בתשובה לחברת הכנסת סתיו שפיר, אין יותר הקצאות כספים לגרעינים דרך החטיבה להתיישבות. אין יותר. זה משהו שקרה בממשלה הקודמת במשרד השיכון. דוח מבקר המדינה אמר מה שאמר. אנחנו לקחנו את הדוח הזה לתשומת לבנו עוד לפני שהוא התפרסם. אנחנו לקחנו בחשבון את הלקחים האלה. אין כספים שעוברים לגרעינים דרך החטיבה להתיישבות, אך ורק לפי סעיף 3א לחוק יסודות התקציב. כל שאלה שיש לכם בעניין הזה - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו רוצים את הרשימה.
אפרת אביאני
אתם תקבלו את הרשימה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, עכשיו אנחנו רוצים לפני שמצביעים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל אין דבר כזה. אנחנו בשום מקום לא מקבלים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בצלאל, עם כל הכבוד לך.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני לא אתן לכם לייצר - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
- - - חדש.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתה יכול לבקש עד מחר, אתה לא תקבל. אתה לא תייצר סטנדרט כפול לא לחטיבה, לא למשרד החקלאות ולא לגרעינים. אתה יכול לבקש הכול.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא אתה תגיד לי מה - - - אתה יכול להעביר לי מעטפה פה למטה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מיקי, אתה יכול לבקש הכול, אתה לא תקבל. עוד רגע יבוא לכאן רוב של הקואליציה וזה יעבור.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אתם תעשו את זה בדורסנות, ואנחנו נצעק את הצעקות שלנו.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אפשר לקרוא לקואליציה עכשיו?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אתם רצידיביסטים, כמו פדופילים. גם הם חוזרים לזירת הפשע, וגם הבית היהודי.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
תודה. תודה על ההשוואה. מיקי, זה מה זה במקום.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
- - - לכסף ציבורי.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מיקי, תודה על ההשוואה, ממש במקום. אתה גילית בגרות יוצאת מגדר הרגיל עכשיו.
ענת ברקו (הליכוד)
תגיד לי, אדוני יושב-הראש, למה אתה נותן לו לדבר בצורה כזו? מה זה האמירות האלה? מה זה הדבר הזה? לא יאומן.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתה רשאי לבקש.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הייעוץ המשפטי גם אומר שאני רשאי לבקש. זו זכותי. זכותי לקבל את הרשימה. אני רוצה לדעת למה אנחנו מעבירים את הכסף.
היו"ר משה גפני
מה זה הדבר הזה? אני מבקש להפסיק.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה זה מה זה הדבר הזה? 300 מיליון שקל. גנבים. אני מעשיר גנבים.
ענת ברקו (הליכוד)
אחר-כך הוא מתנצל, אבל הוא מדבר שטויות.
יצחק וקנין (ש"ס)
אני רוצה לומר משהו. אני חושב שהיועצת המשפטית של המשרד הסבירה את זה כל-כך יפה, אמרה את הדברים בצורה הכי גלויה. אני לא מבין מה המהומה פה על לא כלום.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני אסביר.
יצחק וקנין (ש"ס)
זאת העברה כמו כל ההעברות. אתם רוצים סתם לתקוע אותה, אז תתקעו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני מבקשת להסביר.
מיקי לוי (יש עתיד)
לא, לא, לא. איציק.
יצחק וקנין (ש"ס)
אני אומר לך שאני לא אתקע אותה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו רוצים רשימה, איציק, מה הבעיה?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אנחנו לא מצביעים על רשימה. אסור לנו להצביע על רשימה. אסור לנו. זה ניגוד עניינים להצביע על רשימה.
מיקי לוי (יש עתיד)
מה הבעיה? יש כאן חוות דעת של היועצת המשפטית של הוועדה שאומרת שיכולים חברי הכנסת לבקש - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אם לא היה לסיפור הזה היסטוריה, יכולנו להעביר את זה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
תביאו רשימה, נאשר את הכסף.
היו"ר משה גפני
אני אעבור להצבעה. אני מבקש את הרשימות שיש בעניין הזה.
קריאה
הרשימות פורסמו באתר האינטרנט.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא, הם אומרים שאין להם מידע על זה.
היו"ר משה גפני
אני מבקש להעביר לוועדה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
נפיץ את זה בין חברי הוועדה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני רוצה לקבל מידע על זה. אני רוצה להגיד משהו לפני שאתה מצביע. אפרת, אני אסביר לך למה אנחנו נמצאים - - -
היו"ר משה גפני
רגע, אבל אי-אפשר, יש התייעצות סיעתית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
וגם חברי ירצו לקבל תשובה. אם היינו נמצאים בוואקום מוחלט ועכשיו פעם ראשונה שההעברה הזאת הייתה מגיעה לחטיבה להעברת כספים, יכול להיות שהיינו מעבירים אותם - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל לא מדברים על החטיבה עכשיו. החטיבה לא פנו בכלל. זו אובססיה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל מאחר ויש לדבר הזה היסטוריה ארוכה שבה במשך יותר משנה החטיבה הסתירה את המידע לאיפה היא מעבירה כספים, והחשדות שאנחנו העלינו הביאו לזה שבסופו של דבר גם היה על זה דוח מבקר המדינה, שחשף את הפשעים ואת השחיתות שהיו שם בכספי ציבור - -
היו"ר משה גפני
אבל היועצת המשפטית הסבירה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה היא הסבירה?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל החטיבה לא פה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - אז גם היום אנחנו שואלים אתכם שאלות שמבקשות דיווח פשוט על כל שקל - - -
אפרת אביאני
- - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
משרד החקלאות, באמת. עכשיו אנחנו יודעים שהכסף יעבור ליעדו.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גברתי היועצת המשפטית, את ממש לא צריכה להתנצל ולהתגונן. זו פוליטיקה וזה קמפיין פריימריז. אל תתערבי בזה. תישארי מקצועית.
מיקי לוי (יש עתיד)
היינו אתך.
יצחק וקנין (ש"ס)
אני מסכים אתך - - - היינו אתך פה - - - שאת רוצה רשימה. את רוצה רשימה? היא אומרת שמפורסמת באתר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא נכון, היא לא. אין רשימה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא נכון, אין רשימה. אנחנו רוצים את הרשימה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
היא אמרה את זה לפני רגע.
קריאה
באתר האינטרנט של משרד החקלאות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לפני רגע אמרתם שעוד לא הוצאתם את - - - הרשאה להתחייב - - -
סיון ינקוביץ'
- - - אבל אלו שני דברים שונים, זה פנייה - - -
אפרת אביאני
אנחנו שלחנו תשובה - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה אתן מתפרצות? התוצאה של זה תהיה שאתם תעבירו את ההרשאות להתחייב - - -
קריאות
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - - שאין בה כלום. אין בה כלום בתשובה שלכם. כתוב בה עם המון אותיות מודגשות שכל הכסף בסדר, אבל לא כתבתם לאיפה עובר הכסף.
אפרת אביאני
אנחנו שלחנו - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתם חוזרים שוב ושוב על מה שעשיתם לפני שלוש שנים במשרד השיכון, אותו דבר. אתם מעבירים תשובות, יש כאן רק כותרות, אין בהן פירוט תקציבי. כל מה שאנחנו מבקשים זה פירוט תקציבי. למה אי-אפשר להעביר את זה?
אפרת אביאני
אתם יכולים להיכנס עכשיו לאתר האינטרנט של משרד החקלאות ושל משרד האוצר, יש לכם שם את כל הפרוטוקולים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא נכון. אבל זה לא נכון. למה נראה לך שאני יושבת מול המחשב? למה את חושבת?
אפרת אביאני
אז בואי אני אראה לך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני יושבת כדי לבדוק את כל הנתונים שאתן אומרות, ואין פה נתונים על הדבר הזה. אתן אמרתן עכשיו בעצמכן שאתן עדיין לא יודעות לאיפה כל הכסף הזה יעבור.
אפרת אביאני
של החטיבה, תפרידי, אלו שני דברים שונים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
את מערבבת העברות, אנחנו בכלל לא בחטיבה. סתיו, זה לא רציני. זה ממש לא לעניין.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אנחנו נסגור את הסיפור של החטיבה, אפרת, רק כשאתם תעבירו פירוט תקציבי - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל עכשיו ההעברה הזאת עוברת דרך משרד החקלאות לגרעינים, לא דרך החטיבה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה אל תתערב. אתה מושחת ואתה אל תתערב.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
בטח שאני אתערב.
היו"ר משה גפני
תפסיקי להגיד את זה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מותר לה. תן לה להגיד את זה, אחרת מי יצביע לה בפריימריז?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תפסיק להתערב. - - -
היו"ר משה גפני
אני לא מסכים לזה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני לא צריך תעודות יושר.
יצחק וקנין (ש"ס)
- - - להגיד לו מושחת כל הזמן. כל מילה שנייה את אומרת לו מושחת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זו לא שפה זולה, זאת האמת. כי כשהוא שולח מכתב לגרעינים שלו ואומר להם תעזרו לבית היהודי בבחירות אחרת לא יועבר לכם כסף, זה שוחד פוליטי וזו שחיתות.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גפני, אתה נתתם להם התייעצות? - - - הוא גנב, זה בסדר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה הסוד בזה? אסור להגיד את האמת? זאת האמת. זאת האמת.
קריאה
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
נכון, אני לא חושבת שהוא צריך לשבת פה, זאת האמת.
היו"ר משה גפני
אני לא מסכים לעניין הזה. סתיו, לא להגיד על חבר כנסת מושחת, אלא אם כן הוכח שהוא מושחת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - - ולהעביר את זה - - - לגנוב כסף מהפריפריה ולהעביר את זה לחברים שלו זו שחיתות, בין אם זה פלילי ובין אם זה לא. לגנוב כספים מהפריפריה זו שחיתות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לכאורה. לכאורה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מיקי, אני הרי לא רוצה לרדת עכשיו לבית שלך ולארנונה שלך. אל תיקח את זה למקומות האלה, זה לא פייר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני לא אמרתי עליך מילה.
היו"ר משה גפני
תגידי, את היועצת המשפטית של משרד החקלאות? מה שמך?
אפרת אביאני
אפרת אביאני.
היו"ר משה גפני
כמה זמן את במשרד החקלאות?
אפרת אביאני
אני במשרד החקלאות 15 שנה.
היו"ר משה גפני
יועצת משפטית?
אפרת אביאני
יועצת משפטית שלוש וחצי שנים. אני רוצה להסביר, אם יותר לי, על הנושא של החטיבה להתיישבות.
היו"ר משה גפני
לא, לא. ההסברים הסתיימו. עכשיו יש הצבעה. עכשיו נדבר על הגשת רביזיה. על 1329 אני אצביע. אחרי ההצבעה על העודף הזה אני עושה הפסקה רבע שעה וממשיכים אחרי זה. 33005, מי בעד העברת העודף הזה – ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד אישור פנייה 33005 – 7

נגד – מיעוט

נמנעים – אין

הפנייה נתקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רביזיה.
היו"ר משה גפני
העודף אושר. יש רביזיה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
העודף אושר, הכסף נגנב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש רביזיות על הכול בגלל שאתם מעבירים - - -
היו"ר משה גפני
יש רביזיות על הכול, זה בסדר גמור. אנחנו מחדשים את הישיבה ב-13:45. אני מקווה שברבע שעה נסיים מכיוון שפה אין דברים דרמטיים.

(הישיבה נפסקה בשעה 13:30 ונתחדשה בשעה 13:45.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה. אנחנו חוזרים לבקשה מספר 12004, גמלאות ופיצויים.
כפיר בטט
כפיר בטט, אגף תקציבים, משרד האוצר. הפנייה נועדה להעביר עודף של 436,000 שקלים לתכנית תפעול ייעוץ וביקורת של מינהלת הגמלאות. מינהלת הגמלאות היא המינהלת שמשלמת את הפנסיה התקציבית לכלל עובדי הפנסיה התקציבית שעבדו במדינה. התקנה הזאת היא תקנה של תפעול של המינהלת, והיא נועדה לצורך התקשרות שהחלה בשנת 2016 עם חברת "סומך חייקין" לצורך ביצוע סקר סיכונים.
היו"ר משה גפני
436,000 שקל?
כפיר בטט
נכון.
היו"ר משה גפני
למה צריך כל כך הרבה?
כפיר בטט
יש פה מכרז - - -
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הבקשה – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד אישור פנייה 12004 – רוב

נגד – מיעוט

נמנעים – אין

הפנייה נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה. 36007, מעונות, משפחתונים, צהרונים. משרד הכלכלה, בבקשה.
ביין ותד
ביין ותד, אגף תקציבים. הפנייה התקציבית נועדה להעביר סכום של 85,947 אלפי שקלים למשרד הכלכלה משנת הכספים 2016 לשנת הכספים 2017. מדובר על תכניות כמו סבסוד שהות ילדי הורים עובדים במעונות יום, שזו תכנית של שנת לימוד.
היו"ר משה גפני
כמה כסף?
ביין ותד
מדובר על 16,986 אלפי ש"ח.
היו"ר משה גפני
16 מיליון?
ביין ותד
16 מיליון.
היו"ר משה גפני
אתם עושים צחוק? מה אפשר לעשות עם 16 מיליון?
ביין ותד
זה העודף שעובר.
קריאה
זו השארית של השארית.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הבקשה – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד אישור פנייה 36007 – 3

נגד – אין

נמנעים – אין

הבקשה אושרה.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה. הבטחתם לוועדת הכספים שאתם תעבירו הרבה כסף למעונות ולסבסוד, בסוף אתם עושים משחקים עם זה? היה סיכום פה שהם מעבירים הרבה כסף לסבסוד מעונות, לעידוד נשים לצאת לעבודה. 38005, תמיכות בענפי משק.
קריאה
הרפרנט צריך להגיע בכל שנייה.
היו"ר משה גפני
נחכה, תגיד לו שיבוא מהר. תזכרי לחזור לזה. 68001.
ביין ותד
בין ותד, אגף תקציבים. הפנייה התקציבית נועדה להעביר סכום של 131,195 אלפי שקלים לרשות האוכלוסין משנת הכספים 2016 ל-2017. אנחנו מדברים כאן על פניות כמו שיפור השירות האזרחי, שיפוץ והרחבת לשכות, שהן התחייבויות ארוכות טווח. גם תכניות מחשוב שהן גם בהרשאה להתחייב, שהם גם חוזים ארוכי טווח.
היו"ר משה גפני
שאלות? מי בעד אישור הבקשה – ירים את ידו. מי נגד? אין. מי נמנע? אין.

הצבעה

בעד אישור פנייה 68001 – 3

נגד – אין

נמנעים – אין

הבקשה אושרה.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה. אנחנו חוזרים להעברות. יש לנו העברה של משרד החקלאות. 38 עד 40. הבקשה הוסברה ואנחנו נצביע. מי בעד אישור הבקשה – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד אישור פניות 40-38 – 4

נגד – אין

נמנעים – אין

הפניות נתקבלו.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני רוצה להגיד לך את האמת. לפני חצי שנה עברה החלטת הממשלה על החטיבה. רמת הבירוקרטיה – עם כפית את הקישקע מוצאים שם היועצים המשפטיים כדי שהכול יהיה הכי - - -
היו"ר משה גפני
עברה החלטת ממשלה על דברים שנוגעים אלינו?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא, אני מדבר עכשיו רק על המינהל התקין.
היו"ר משה גפני
זה הבסיס. אתם לא מעבירים את זה. אתם דואגים רק לעצמכם. רק לעצמכם אתם דואגים. 65 עד 66. מספר פנייה לוועדה. זה משרד התקשורת. בזק גם בעניין הזה? 65 עד 66, משרד התקשורת. מי מסביר?
קריאה
בעניין הזה בזק לא.
עמרי בן חורין
עמרי בן חורין, אגף תקציבים. הפנייה נועדה לתגבר את תקציב משרד התקשורת בסך של 5,800 אלפי שקלים. עיקר התגבור הוא לתקצוב שירותי ייעוץ ופרויקטים שבעת בנייה התקציב לא הייתה ודאות שייצאו לפועל.
ענת ברקו (הליכוד)
ייעוץ למה?
עמרי בן חורין
אני אסביר ואתן גם את הפירוט לאילו הפרויקטים ספציפית זה יוצא.
היו"ר משה גפני
חשוב מאוד. היום משרד התקשורת הוא משרד מעניין.
עמרי בן חורין
לדוגמה, מכרז DCT. מכרז DCT הוא מכרז שרתים. השרתים הקיימים במשרד התקשורת הם במצב בינוני. היה מכרז כללי של החשכ"ל שמעבירים את זה לחווה מרכזית, וכל משרד צריך לרכוש לעצמו שרתים ספציפיים. זה מה שמשרד התקשורת מבקש לעשות בכסף הזה. סכום נוסף משמעותי - - -
ענת ברקו (הליכוד)
הוא צריך ייעוץ כדי לרכוש שרתים?
עמרי בן חורין
לא, זה המכרז עצמו, למי מעביר ומי מטפל. סכום משמעותי נוסף הוא מכרז לתמחור תדרים. אגרות תדרים היום בישראל נקבעו בפקודה ישנה מאוד שלא לקחה בחשבון את הפרמטרים הנכונים, בין אם זה תדר איכותי ונמוך או תדר גבוה, הסכום הוא אותו סכום. חשוב מאוד לצאת למכרז ולהעסיק יועץ כדי להבין מה התמחור הנכון של תדרים. זה קורה בכל העולם, חשוב שזה יצא פה. דברים נוספים – מערכת "תדרנט" לניהול כל האגרות וכל התשלומים שמשלמים עבור האגרות. דברים נוספים שיש בפנייה ואפשר לראות, תוספת תקן לבעלי מוגבלויות שאושר על-ידי הנציבות רק לאחר בניית התקציב ועכשיו הם מקבלים אותו.
ענת ברקו (הליכוד)
מה התקן לבעלי מוגבלויות? כמה?
עמרי בן חורין
תקן אחד.
ענת ברקו (הליכוד)
תקן אחד וזהו?
עמרי בן חורין
זה בהתאם להחלטת ממשלה משנת 2012. זה מה שהנציבות אישרה כרגע, זה קרה אחרי אישור התקציב, ולכן אנחנו מביאים את זה עכשיו. אם יש עוד שאלות.
היו"ר משה גפני
יש שאלות? מי בעד אישור הפנייה – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד אישור פניות 66-65 – 4

נגד – 1

נמנעים – אין

הפניות נתקבלו.
היו"ר משה גפני
הפניה אושרה. עברנו על הכול? רביזיות.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
גפני, אני בעד בהצבעה האחרונה. לא נגד, בעד.
היו"ר משה גפני
בקשה מספר 38005, מענקי מחקר ופיתוח, הפעלת הרשות לחדשנות. בבקשה.
עידו סופר
עידו סופר, רפרנט תעשייה ומסחר באגף התקציבים. אני מתנצל על העיכוב. הפנייה נועדה להעברת עודפים מחויבים בסעיף 38, סעיף תמיכות בענפי המשק משנת הכספים 2016 ל-2017 בסך 45,106,000. נפרט על התכניות המרכזיות במידת הצורך.
היו"ר משה גפני
מה זה הפעלת הרשות לחדשנות? מה זו ההפעלה הזו?
עידו סופר
הרשות לחדשנות, תקנת התפעול שלה הייתה - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
עשינו פה חוק.
היו"ר משה גפני
אבל למה 800,000 שקל?
עידו סופר
אני אסביר. זו תכנית חדשה. התפעול של הרשות לחדשנות היה בסעיף 36 עד שנת הכספים 2017. היות והיא הפכה לרשות לחדשנות ולא המדען הראשי, היא עברה לסעיף 38, נפתחה תכנית חדשה שהיא רק תפעול.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. אנחנו עשינו פה את הרשות לחדשנות, הזכיר לי מיקי רוזנטל עכשיו. אנחנו סיכמנו לגבי מעמדם של העובדים. אני שומע שזה עדיין לא הסתיים. מישהו יודע להגיד לי?
עידו סופר
אני אבדוק. אני לא מכיר שיש בעיה, אבל אני אבדוק.
היו"ר משה גפני
נאמר שזה מסתדר, אבל בסוף התברר שיש עדיין בעיות עם העובדים.
עידו סופר
אני אבדוק ואני אעדכן.
היו"ר משה גפני
אני רוצה לדעת אם הסתדר עם העובדים ברשות לחדשנות בגלל שאני בהתחלה שמעתי – אמרו לי – שהסתדר. אחרי זה התברר שזה לא בדיוק.
דוד ביטן (הליכוד)
לא נכון. תבוא, נדבר על זה. אני אסביר לך. אני אסביר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הצבעתם?
היו"ר משה גפני
כן.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אמרנו ב-14:00.
ענת ברקו (הליכוד)
לא, אמרנו רבע שעה, אבל היית עסוק בלקלל, אז לא שמעת את המספר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
סליחה, גברתי, עם כל הכבוד, אנחנו קיבלנו הודעה מוועדת הכספים - - -
היו"ר משה גפני
הרביזיה ב-14:00.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
על זה אני מדבר.
היו"ר משה גפני
זה נגמר ב-13:29, אמרתי הרביזיות ב-14:00.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני צריך להצביע גם על זה רביזיה?
עידו סופר
למה? אם יש שאלות, אשמח לענות, חבר הכנסת רוזנטל.
היו"ר משה גפני
על החדשנות לא הצבענו. 38005, מי בעד אישור הפנייה – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד אישור פנייה 38005 – 4

נגד – אין

נמנעים – אין

הפנייה נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה. עכשיו אני עובר לרביזיות. 05005, משרד האוצר. הוגשה בקשה לרביזיה. מי בעד הרביזיה – ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד אישור הרביזיה – 2

נגד – 3

נמנעים – אין

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא אושרה. 06004, משרד הפנים. מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד אישור הרביזיה – רוב

נגד – אין

נמנעים – אין

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא אושרה. משרד המשפטים, את הרביזיה אני לא מביא בגלל שנורית קורן ביקשה, היא רוצה לדעת והבטחתי לה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כשאני מבקש רשימה, אתה לא מחכה. אני ביקשתי לדעת מי מחברי הבית היהודי מקבל כסף, שוחד פוליטי, ואתה לא רוצה לתת לי את הרשימה.
היו"ר משה גפני
09006, רביזיה על משרד החוץ. מי בעד הרביזיה – ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד אישור הרביזיה – מיעוט

נגד – רוב

נמנעים – אין

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה. גמלאות ופיצויים לא הגישו רביזיה. הוצאות שונות, 13005.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה זה שונות?
היו"ר משה גפני
זה נדון, זה אושר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זה הפנסיה?
היו"ר משה גפני
לא, הוצאות שונות זה לא הפנסיה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה זה הוצאות שונות?
דוד ביטן (הליכוד)
אתה הגשת רביזיה, אתה לא יודע מה זה?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, אני לא הגשתי את הרביזיה הזאת.
היו"ר משה גפני
אתה רוצה שאני אגיד לך?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כן, תגיד לי על מה זה, אני רוצה לזכור.
היו"ר משה גפני
רק סתיו הגישה. מי בעד הרביזיה – ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד אישור הרביזיה – מיעוט

נגד – רוב

נמנעים – אין

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה. הוצאות חירום אזרחיות, 16008. מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד אישור הרביזיה – מיעוט

נגד – רוב

נמנעים – אין

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה. משרד החקלאות. מי בעד רביזיה 33005?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני צריך רביזיה על זה.
היו"ר משה גפני
מה שאישרנו? זו הרביזיה בעודפים. זו רביזיה בעודפים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
סליחה.
היו"ר משה גפני
33005, משרד החקלאות. מי בעד הרביזיה – ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד אישור הרביזיה – 3

נגד – 4

נמנעים – אין

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
על הרשות אנחנו לא מצביעים היום.
היו"ר משה גפני
רק שנייה. טוב, לא מצביעים. אם נצביע, נודיע.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
נזכרתי. בפעם שעברה לא הצבענו על החקלאות, היום הצבענו בפעם הראשונה. עכשיו אני מבקש רביזיה על ההצבעה.
דוד ביטן (הליכוד)
אבל עבר הזמן.
שגית אפיק
זה היה רק על העודף.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, על החקלאות. על משרד החקלאות אני רוצה. על כל משרד החקלאות.
היו"ר משה גפני
לא על הכול.
שגית אפיק
לא, לא, היה עודף, זו הייתה כבר רביזיה.
היו"ר משה גפני
בעודף.
שגית אפיק
בעודף. על זה אי-אפשר לבקש עוד רביזיה. לאחר מכן הייתה העברה שעברה כאן, 3840, על זה עדיין לא הייתה רביזיה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אז על זה אני מבקש רביזיה. תודה רבה.
היו"ר משה גפני
אנחנו נקבע את הרביזיה. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 14:15.

קוד המקור של הנתונים