ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 12/07/2017

צו רשות שדות התעופה (מתן שירותים בשדה התעופה עובדה) (תיקון), התשע״ז-2017

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 551

מישיבת ועדת הכלכלה

יום רביעי, י"ח בתמוז התשע"ז (12 ביולי 2017), שעה 9:00
סדר היום
צו רשות שדות התעופה (מתן שירותים בשדה התעופה עובדה) (תיקון), התשע"ז-2017
נכחו
חברי הוועדה: דב חנין – מ"מ היו"ר
מוזמנים
עו"ד בלשכת היועמ"ש, משרד התחבורה - רון חלפון

ראש מדור תשתיות אזרחיות, משרד הביטחון - ערן גוזף

ראש אגף תפעול מעברי גבול ושדות תעופה פנים א, רשות שדות התעופה - יואב אורן

מוזמן/ת - חגית הניג

שדלן/ית - חגי נצר

שדלן/ית - רות פרמינגר

שדלן/ית - סער אלון

שדלן/ית - תמיר אפורי
ייעוץ משפטי
אביגל כספי
מנהל/ת הוועדה
לאה ורון
רישום פרלמנטרי
הדס צנוירט

צו רשות שדות התעופה (מתן שירותים בשדה התעופה עובדה) (תיקון), התשע"ז-2017
היו"ר דב חנין
בוקר טוב, אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכלכלה. על סדר-היום: צו רשות שדות התעופה (מתן שירותים בשדה התעופה עובדה). זה נושא שמובא לידיעת הוועדה. מי מציג?
רון חלפון
אני, רון חלפון ממשרד התחבורה. סעיף 5א4 לחוק רשות שדות התעופה קובע שתפקידיה של רשות שדות התעופה הם בין השאר לתת בשדה תעופה צבאי שירותים לתעופה האזרחית, בהתאם לצו שקובע שר התחבורה, בהסכמת שר הביטחון ובידיעת ועדת הכלכלה.

משנת 89' שדה תעופה עובדה פועל ב- - - תעופה אזרחי. רשות שדות התעופה מקימה עכשיו שדה תעופה אזרחי חדש ברמון. עד פתיחת השדה עדיין שדה תעופה עובדה ימשיך לתת שירותים לתעופה האזרחית. אנו מבקשים להאריך את תוקף הצו עד ששדה התעופה רמון ייפתח, פלוס תקופת היערכות מסוימת.
היו"ר דב חנין
אני רואה 120 ימים מיום תחילת הפעילות התעופתית המסחרית בשדה התעופה ברמון. יש לכם הערכת זמן, על מתי אנו מדברים?
רון חלפון
אנו מקווים שזה יהיה לקראת סוף 2017.
היו"ר דב חנין
שרמון יפעל, ואז אתם אומרים עוד כמה חודשים תקופת היערכות.
רון חלפון
הרעיון הוא שלא תהיה תקופת חפיפה בין עובדה לבין רמון – ברגע שרמון נפתח, הוא נפתח, אבל כשפותחים שדה תעופה, יכולות להיות תקלות. יכולות להיות בעיה עם תהליכים, התנגדות של ירדנים. אי-אפשר לדעת מה יהיה. לכן אנחנו משאירים לעצמנו את האופציות.
היו"ר דב חנין
תודה רבה. מישהו רוצה להתייחס לנושא?

נקריא, בבקשה.
רון חלפון
בתוקף סמכותי לפי סעיפים 5(א)(4) ו- 57 לחוק רשות שדות התעופה, התשל"ז – 1977 בהתייעצות עם מועצת הרשות, באישור שר הבטחון ובידיעת ועדת הכלכלה של הכנסת אני מצווה לאמור:

1. בסעיף 3 לצו רשות שדות התעופה (מתן שירותים בשדה התעופה עובדה), התש"ן– 1989 (להלן – הצו), במקום "עד יום כ"א בתמוז התשע"ז (15 ביולי 2017) או עד יום הפעלת שדה התעופה תמנע על שם אילן ואסף רמון, לפי המוקדם מביניהם" יבוא "עד תום 120 ימים מיום תחילת הפעילות התעופתית המסחרית בשדה התעופה רמון"; שר התחבורה והבטיחות בדרכים יפרסם באתר האינטרנט של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הודעה על מועד פקיעת תוקף הצו.

2. תחילתו של צו זה ביום כ"ב בתמוז התשע"ז (16 ביולי 2017).
תיקון נוסח קל
המירכאות בסעיף 1 צריכות לעבור לסוף – במקום אחרון המילה רמון, צריך להיות אחרי המילה הצו, בסוף המשפט.
היו"ר דב חנין
תודה, אדוני.

אנחנו רק מבקשים להביא לתשומת לבכם וגם למחות על כך, שהצו הזה, שאמור היה לפוג בשבת, הובא לוועדה אתמול. אנו מבקשים שתעביר את המסר הלאה לגורמים הממונים עליך, שהציפייה שלנו בוועדת הכלכלה, שעובדת רבות עם משרד התחבורה בהמון נושאים, שתודיעו לנו מבעוד מועד, כדי שגם אנחנו נוכל להיערך, וכדי שנוכל לבצע לפעמים עבודת חשיבה על דברים. זה לא נוהל נכון. זה לא דבר שהפתיע אתכם, שהצו הזה עומד לפוג בשבת. נערכים מראש – לא ברגע האחרון.
רון חלפון
אדוני צודק לחלוטין. אנחנו נדרשנו לסמכויות של משרד הביטחון ושל חיל האוויר. הדברים לקחו זמן. אדוני ודאי צודק, שלא צריכים להביא צו שלושה ימים לפני שהוא פוקע. בכל אופן אנחנו מודים לוועדה על ההיערכות המהירה ועל הדיון המהיר.
היו"ר דב חנין
תודה, אדוני. אני באמת מבקש שתעביר את זה לידיעת הממונים עליך.

גברתי מנהלת הוועדה, אני חושב שכדאי להפנות את תשומת לבו של מזכיר הממשלה, לאו דווקא במקרה הזה, אלא לומר שאנו כוועדה, מבקשים, כדי לחזק את שיתוף הפעולה שלנו ואת העבודה העניינית שלנו עם הממשלה, לבקש שייצא נוהל ברור, שאומר שכשצווים אמורים להסתיים, צריך מועד מספיק לעבודת הוועדה לפני כן. אני חושב שמכתב כזה של הוועדה, יכול לסייע.
לאה ורון
הצו הובא לידיעת הוועדה.
היו"ר דב חנין
תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 09:30.

קוד המקור של הנתונים