ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 17/07/2017

קליטה סלולרית ואינטרנט מהיר ביו"ש

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 47

מישיבת ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון

לענייני איו"ש

יום שני, כ"ג בתמוז התשע"ז (17 ביולי 2017), שעה 9:30
סדר היום
קליטה סלולרית ואינטרנט מהיר ביו"ש
נכחו
חברי הוועדה: מרדכי יוגב – היו"ר
מוזמנים
ענת אסיף - עו"ד, ייעוץ וחקיקה, משרד המשפטים

עומרי בן חורין - רפרנט תקשורת, אגף התקציבים, משרד האוצר

שלמה ועקנין - קב"ט מועצת יש"ע

דן קאפח - מנהל מערכות מידע, טכנולוגיה ותקשוב, מועצה אזורית הר חברון

גד דיעי - עוזר מנכ"ל המועצה האזורית שומרון

ישראל גנץ - מועצה אזורית מטה בנימין

שמוליק סיידון - בזק

ענת בן משה - פלאפון

עמית קליין - פלאפון

יצחק נעים - סלקום

מוטי גליצר - סלקום

ניר יוגב - סלקום

אלכס שלו - מנהל אגף הרכישה, הקמה ורישוי, PHI

עומר שרעבי - אגף הרכישה, PHI
מנהל/ת הוועדה
שמואל לטקו
ראש תחום ביטחון
אסף דורון
רישום פרלמנטרי
אהובה שרון, חבר תרגומים

קליטה סלולרית ואינטרנט מהיר ביו"ש
היו"ר מרדכי יוגב
לפי סעיף 120(ב), הישיבה פתוחה. למיטב זיכרוני זה דיון מספר 17 בנושא הכיסוי הסלולרי באיו"ש.

ביטאתי גם הבוקר בפני משרד המשפטים ואמרתי שהצורך הוא גם ביטחוני, גם בטיחותי והוא גם מרקם החיים האזרחיים והוא מתערבב יחד, בעיקר בצירים בהם התנועה היא אחודה, מפיגועים, כפי שהיה בשבת, והיו שניים, ירי, גם על רכב חולף ליד עטרת וגם על פילבוקס באותו ציר. באותה מידה גם תאונות דרכים משולבות. אם כן, זה גם ביטחוני, גם בטיחותי וגם השילוביות הזאת, כל זה בנוסף למרקם החיים, ולא שאני לא בעד שיהיה גם כיסוי סלולרי בערבה ובגליל. אתמול הייתי בגליל בחלק מהצירים בהם זה היה חסר, בירידות מחורפיש או במקום אחר, אבל השילוביות הזו של ביטחוני, בטיחותי ושיתופיות על הכבישים, בכבישים משותפים עם אוכלוסייה פלסטינית גדולה, זה אולי הדבר המובהק שנותן את הייחוד.

אני מסתכל על ענת משום שלתת עוד דבר אחד בהתקדמות, צעד קטן לאנושות, ואני מדבר בעין הטובה על הכוס המתמלאת שמנכ"ל ראש הממשלה יחד עם משרד האוצר והביטחון דיברו על שלושים מיליון. הקידום שלהם לביצוע הוא איטי מאוד. אתמול סוף סוף משרד הביטחון העביר למשרד המשפטים ומשרד המשפטים העביר את זה לבחינה שלו, איך לממש את התקציב. אני מקווה שהדבר הזה יביא לידי כך שהתקציב הזה יועבר למתאם הפעולות בשטחים שהוא גוף ממשלתי של משרד הביטחון והוא יהיה זה שיוציא את זה לפועל.

אני כבר אומר ומבקש לסיכום שאנחנו נדרוש – לטקו, נדרוש – ממתאם הפעולות בשטחים, מהמינהל האזרחי, קמ"ט תקשורת, להגיש לוועדה תוך עשרה ימים, עד ה-27 ביולי, את התכנית לאבחון הפערים הסלולריים. הם אמרו שהם עושים תכנית לאבחון.
שמואל לטקו
מיפוי.
היו"ר מרדכי יוגב
מיפוי. כן. כולל לוחות זמנים. שיגישו לנו.
אסף דורון
כבר ביקשנו.
קריאה
הם לא הגישו.
היו"ר מרדכי יוגב
נכון. נבקש מהם להגיש זאת תוך עשרה ימים. אני גם חושב, וכאן אני אתייחס לנושא הבא, ואליכם, לחברות האזרחיות, ומיד נעבור לעבודה פרטנית בעניין, שבמידה ולא נקבל את התכנית הזו למיפוי – וזה בלי קשר למאמצים של העברת הסכום לביצוע וממנו לתיאום מול החברות בעבודה שאפשר שתהיה גם רגולטיבית על ידם ולא בהכרח במכרז – אנחנו נזמן את שר הביטחון לדיון דחוף על הכיסוי הסלולרי ביו"ש.

מכאן לפערים שאתם רואים כאן, כל אחד והסיפור שלו. נצטרך להבין למה לא הגיע מנכ"ל ראש הממשלה, שקלנו לקיים את הישיבה בבית של מנכ"ל תקשורת וגורמי משרד הביטחון, אנחנו באיזה קצר עם שר הביטחון שנוגע להערות שוליים שלנו. אחת מהן, אני מוצא לנכון גם להתנצל, האשמתי את סגן רמ"ה בדיווחים שגויים לגבי הנתונים הדמוגרפיים ביהודה ושומרון. מסתבר שזה לא ממנו אלא מרשות המים. לא ניכנס כאן לפינות האלה. כתוצאה מזה הוא הטיל סגר על גורמי מערכת הביטחון שלא להגיע. לטקו, אתה יכול להעביר לכל אחד כאן תמונות שלי מתחבק ומתנשק עם פולי. אין בינינו שום מתח אלא הפוך מכך, הערכה ופה ושם חילוקי דעות וזה תמיד בסדר.

אני מציע שנדלג על השלב, ואני אומר, ענת, תודה רבה על ההגעה. אני רק מבקש ממך תשובה לשאלה אחת והיא מה לוחות הזמנים כדי שתעבירו את ההמלצה שלכם.
שלמה ועקנין
מה שעבר ממשרד הביטחון למשרד המשפטים והצורך הביטחוני מבצעי או משולב?
היו"ר מרדכי יוגב
לא. איך לממש. ניתן לענת להסביר ולומר את הדברים.
ענת אסיף
להבהיר את הדברים. אני אתמול בבוקר קיבלתי פנייה מהייעוץ המשפטי של משרד הביטחון שמתארת את השתלשלות העניינים, מתארת מתווה מסוים של דרך שהם רוצים לממש את התקציב ועל בסיס המתווה שתואר שם ביקשו את התייחסותנו המשפטית. אנחנו החזרנו, מלבד העברת הדברים אצלנו בתוך המחלקות שלנו, באופן מידי למשרד הביטחון שאלות הבהרה כי התיאור של איך הם הולכים לממש את התקציב, לא היה ברור. בהמשך היום גם הבנו שהסיכום של פגישת המנכ"לים שהוסדרה בדיון הקודם כאן, בדיון הקודם נאמר שב-22 ביוני תתקיים פגישה בין המנכ"לים, לקראת הערב אתמול אני הבנתי שהסיכום מאותה פגישת מנכ"לים שלא הועבר אלינו, לא בדיוק תואם את תיאור מימוש הכסף כפי שנכתב אלי. שוב העברנו שאלות הבהרה בעניין הזה.

מה שחשוב לי לחדד, כבוד היושב ראש, זה שהייעוץ המשפטי לממשלה, מחלקת ייעוץ וחקיקה אליה אני שייכת, אנחנו לא אלה שאמורים לומר למשרדים איך הם מחלקים את אותם שלושים מיליון שקלים אותם החליטו להקצות לטובת הפרויקט החשוב הזה. המשרדים המקצועיים, בראשם משרד הביטחון מול המינהל האזרחי ומשרד התקשורת, הם אלה שצריכים לומר מהי התכנית לחלוקת הכסף. האם הכסף הזה מיועד להקצאת תקני כוח אדם במינהל האזרחי הא ותו לא, האם הכסף הזה מיועד להקמה פיזית ממש של התשתיות האלה ואחר כך השכרה או איזשהו פורמט לחברות הסלולר, או חלופה אחרת שאתמול הבנתי מבין השורות היא שזאת בכלל לא התכנית.

זאת אומרת, משרד המשפטים לא יכול לייצר עבור המשרדים המקצועיים את תכנית הפעולה. משרד המשפטים בכובענו כייעוץ משפטי לממשלה יכול לתמוך או להעלות הסתייגויות ושאלות לגבי המסגרת המשפטית לתכנית הפעולה הזאת. את התכנית צריכים לעשות המשרדים המקצועיים ונכון לרגע זה, הגם שהמכתב הזה נשלח אלי אתמול בבוקר, משרד המשפטים איננו יודע מה התכנית לעשות עם הכסף ובתוך איזה מסלול משפטי אנחנו נמצאים.

אם אנחנו מדברים על סבסוד לחברות סלולריות דרך משרד התקשורת, זה עולם משפטי אחד שצריך להיבחן בין היתר במבחנים של עדיפות לאומית. אם אנחנו בנושא של הקצאת תקנים, העברה בתוך משרד הביטחון למינהל האזרחי, את אגדה אחרת שנבחנת במסגרות משפטיות אחרות.

אני לא יכולה לומר לוח זמנים לגבי הבחינה שלנו כשאין לנו עדיין את התשתית של מה רוצים לעשות ואני מצרה מאוד על כך שבדיון כזה, שהיא בעיקר מקצועי ולא משפטי, נציגת הממשלה היחידה זאת אני.
היו"ר מרדכי יוגב
גם נציג האוצר.
ענת אסיף
סליחה. נעים מאוד. אולי הוא יוכל להשלים אבל כל הכיוונון של העניין הוא לכאורה מתי משרד המשפטים ישחרר את חוות הדעת. זאת פשוט לא השאלה אלא אם כן אני לא הבנתי נכון.
אסף דורון
אנחנו כל הזמן קיבלנו את הרושם שבאמת היו כמה דילמות לאפשרויות פעולה, מה עושים עם הכסף. החלטות פנימיות. אנחנו קיבלנו את הרושם שקיבלו כבר את המתווה והתקבלה החלטה ואת אותה החלטה עכשיו רוצים לקבל עליה גושפנקא משפטית. בעצם אנחנו למדים ממך עכשיו שעדיין אנחנו נמצאים באיזשהו שיג ושיח.
ענת אסיף
שוב, יכול להיות שיש איזשהו כשל בהבנה שלי. אם אתם או נציגי הממשלה האחרים שנמצאים כאן יודעים לומר לפרוטוקול - - -
היו"ר מרדכי יוגב
אני יודע מה כרגע לאור המציאות, שאני מלכתחילה לא רציתי שזה ילך דרך מתפ"ש אלא שזה יצא לחברות ולרגולציה של קמ"ט שתקשורת, בהנחה שזה כרגע יוצא, לבחון דרך מתפ"ש, כל שלושים האתרים הבסיסיים, הוא מאבחן, הוא קובע את המפרטים שלהם, את העלויות שלהם ואחר כך הוא עושה רגולציה עם החברות ומוסר בידן הקמה – עשר, עשר, עשר – בחלוקה שהם קובעים והם מקימים בעצם סבסוד של מתאם הפעולות בשטחים, דרכו או ממנו, קמ"ט תקשורת כמוציא את זה אל הפועל, אבל על ידי החברות, באמצעות החברות, ולצורך זה הוא זקוק גם – כך אני ניסחתי להם – ללא יותר מאשר עד עשרה אחוזים לצורך שכר או פעילות של הוצאת הדבר הזה אל הפועל, של ביצוע המיפוי, של המפרטים, של מהנדס, של מי שאחר כך מפקח בשטח על הביצוע. תקנים זמניים בסדר גודל, ולראייתי הפרויקט הזה שלוש שנים, אנחנו אמרנו חמש שנים שמא הזמן יברח, עד חמישה תקנים זמניים. מבחינתי שיהיה כתוב לשלוש שנים כי בעיני זה פרויקט שצריך לצאת תוך שלוש שנים. חברות יודעות להקים, כל אחת עשרה מגדלים, בשלוש שנים.
ענת אסיף
אין לי ויכוח. זה בכלל לא תחום ההתמחות שלי.
היו"ר מרדכי יוגב
מדוע את צריכה את הפרטים הללו?
ענת אסיף
אתה מתאר את הפרטים כמו שאתה מכיר אותם ואני לא ראיתי את הפרטים האלה במסמכים רשמיים של הממשלה. לא ראיתי מסמך ממשרד התקשורת שמפרט מהו המסלול שבו הם מתכוונים לתת את הסבסוד או את ההטבה או כל דבר אחר. לא ראינו דבר כזה. על הדבר הזה הם גם צריכים להסביר את העניין הזה מול אזורים אחרים וכולי. לא ראינו מסמך כזה במשרד המשפטים. אדוני מדבר על שילוב של צרכים ביטחוניים, בטיחותיים וכולי, שגם אלי מדברים מאוד לאינטואיציה אבל להבנתי, אני לא הייתי בדיון של המנכ"לים, סיכום המנכ"לים מצייר תמונה שנראית מעט אחרת. הוא מדבר על העובדה שמדובר בפרויקט אזרחי במהותו, שמשרד הביטחון מוכן לסייע לקידומו. זה נשמע קצת אחרת מתיאור של צורך ביטחוני, בטיחותי מעורב.
היו"ר מרדכי יוגב
משרד הביטחון לא מסייע לפרויקטים אזרחיים נטו ללא זיקה ביטחונית. על תקן של מורה חיילת לבית ספר שדה הוא מתנגד.
ענת אסיף
אדוני, אני רק יכולה לחיות מפי העמדות המקצועיות של משרדי הממשלה. זה לא משנה מה אני קוראת בעיתון או מה אנחנו מתרשמים בתחושות הבטן. יש משרד ממשלתי שרוצה להקצות תקציב לנושא מסוים, הוא יודע לנמק את זה. אפשר לבקר אותו, אפשר להתווכח אתו, הוא צריך לשם כך להיות בדיון.
היו"ר מרדכי יוגב
למה לא מספיק שהיועץ המשפטי של משרד הביטחון ייתן לזה את הגושפנקא?
ענת אסיף
היועץ המשפטי של משרד הביטחון לא נתן גושפנקא לכלום. הוא לא נתן כלום. הוא כתב לי שהיה דיון, נא חוות דעתך.
היו"ר מרדכי יוגב
ואם הוא מחזיר את הבקשה לחוות דעתך ואומר שהוא מגבה את זה משפטית?
ענת אסיף
הוא לא צריך לגבות אותי משפטית. אני צריכה לגבות אותו משפטית. אני לא רוצה להכניס אתכם לדיון על איך עובדים יועצים משפטיים למשרדי ממשלה.

אגב, אני מציעה לכם, במסגרת חימום היחסים עם משרד הביטחון, תבקשו לראות את סיכום הדיון של המנכ"לים. גם אני רק שמעתי עליו מכלי שני. לא הייתי בדיון הזה.
היו"ר מרדכי יוגב
אני לא אוהב לכנות את מדינת ישראל בשמות גנאי. בעיני המדינה חשובה מאוד אבל יש כאן מעשה חלם, נקרא לזה כך, ממשרד ראש הממשלה ועד שילוב המשרדים. סליחה שאני אומר, אבל אני מבין שאת לא מבינה איך זה יוצא לפועל. אני חושב שהרבה יותר משמעותי שאת נותנת גושפנקא לעצם הסכום. על איך בדיוק, יחליט מתפ"ש.
ענת אסיף
לא.
היו"ר מרדכי יוגב
מתפ"ש הוא גורם רציני. אם הוא עושה את זה בצורה לא ראוי, נצטרך להכניס אותו לכלא.
ענת אסיף
היועץ המשפטי לממשלה לא נותן גושפנקא לסכומים. הוא מסתכל על מתווה העברה עם חוות דעת משפטית של המשרד המקצועי שמעביר את הכסף ומחווה את דעתו האם הדברים הם בסדר או לא.
היו"ר מרדכי יוגב
אחרי כן יחד עם הנהלת הוועדה אשקול איך אנחנו פועלים. זה לא בהכרח יחייב לזמן שוב את החברות אלא את הקודקודים לחלם ההחלטות של מנכ"ל ראש הממשלה ויכולת הרגולציה של המימוש שלהן בין שלושה משרדי ממשלה. אין לי יותר מה לומר ואני לא רוצה לגזול את הזמן אלא להתקדם.

ברוך הבא ישראל גנץ, סגן ראש המועצה האזורית מטה בנימין.

האוצר.
עומרי בן חורין
מתנהל כאן שיח מקצועי של איך בדיוק ומה עושים. ספציפית לגבי שאלות המקצועיות, אין לנו מה להוסיף.
היו"ר מרדכי יוגב
אבל את הסכום הזה אתם מכירים?
עומרי בן חורין
אנחנו מכירים. זה גם היה על שולחן הוועדה בפעמים הקודמות ולא השתנה.
שלמה ועקנין
הסוגיה הייתה האם מתנגדים או לא מתנגדים למימון כוח אדם. זאת הייתה השאלה.
עומרי בן חורין
יש כמה נקודות שצריך לפתור, ביניהן סוגיית כוח האדם והיא תיפתר.
שלמה ועקנין
לזה התכוונתי.
עומרי בן חורין
מה שדיברתם עכשיו, זה לא בהכרח קשור לכוח אדם.
היו"ר מרדכי יוגב
אני כן מבקש לומר לך, וזה יהיה בסיכום הוועדה, שהיו לי שיחות עם עופר מרגלית וגם חיברתי לענת שחשבתי שזה ביניהם, שמתאם הפעולות בשטחים, המינהל האזרחי, קמ"ט תקשורת, להבנתנו גם את המטריה, יעידו כאן אנשים, לא יוכל לבדו בחוסר התקנים שלו להתגבר על הוצאה לפועל של ביצוע כזה ויידרש לתקנים זמניים – אני אומר בכוונה זמניים – של עד חמישה אנשים, של עד שלוש שנים, של עד עשרה אחוזים מכל הפרויקט. אלה המגבלות שרצינו לשים והכול יצטרך לבוא בדין וחשבון. זה לא יוכל לצאת אל הפועל בלי זה.
עומרי בן חורין
אני לא מתווכח בנושא הזה. כשזה יידרש, אנחנו נסכם את זה עם המינהל האזרחי וזו אחת מהסוגיות שמן הסתם יצטרכו לפתור והן ייפתרו. הסוגיה של חוות הדעת, היא סוגיה אחרת. היא לא קשורה לזה. היא קשורה לעצם העברה של התקציב. כל התקציב הוא לא לתקנים. כל התקציב הוא להקמה.
היו"ר מרדכי יוגב
לביצוע, בוודאי. תשעים אחוזים הם לביצוע.
עומרי בן חורין
זאת הסוגיה.
היו"ר מרדכי יוגב
אני ארשה לעצמי לקחת את הדיון למקום אחר מדוגמה אחרת של אתמול ואז נחזור לחברות כדי לא לבזבז על זה זמן. אתמול היינו בסיור ועדת העבודה והרווחה בצפון. תכנית לפיתוח הצפון שמה שני סכומים גדולים – שירה גרינברג אצלכם מטפלת בזה – של 520 מיליון שקלים לקיצור תורים ו-253 מיליון שקלים להקמת בית חולים שיקומי, גריאטרי, פסיכיאטרי. הפערים בצפון בנושאים מסוימים הם לא נורמליים. מכשיר לזיהוי סרטני שבאוכלוסיות במרכז הארץ יש אחד למאה אלף ובצפון אין אף אחד למיליון ורבע תושבים. משרד הבריאות רואה את עצמו יוצא ידי חובה כי בנובמבר הוא ישים אחד בצפת. אין אף מכשיר כזה ואז זיהויים כאלה מחכים בתורים. העשירים נוסעים לאסותא ונוסעים לתל אביב והעניים מסטרתנים בהיקפים הרבה יותר גדולים. אמרה הרופאה המחוזית, בשוטף, אמר קמ"ט תקשורת, צריך להתחיל לנהל את הבית חולים הזה, את ההקמה שלו, יש כסף. היא רופאה מחוזית עם כל הבעיות שיש לה והיא לבד כרופאה מחוזית עם המטה שלה, זה לא זז. צריך פרויקטור לידה. צריך לקחת מהסכום הגדול הזה מישהו ברמת קרפ"ר לשעבר, מנהל בית חולים לשעבר, מישהו שמבין רפואה ומבין ניהול, מר"פ צפון לשעבר, שהיא תשים אותו בכמה אחוזים מתוך הסכום הגלובלי כדי שיתחיל להניע את המערכת הזאת. מישהו כמו פרופסור גרוטו שנודע בתקשורת. אחרת זה לא יזוז ברוורס.

אני מסביר את זה לך כי אני מבקש שתבינו את העניין כי אני כבר מכוון, ענת, אני לא שואל שאלות אלא אני נותן להם תשובות. אני אומר כאן על השולחן שאני מתכוון להיפגש עם שר הביטחון ועם מתאם הפעולות בשטחים. זה יבוא לפתרון. תבינו אתם באוצר שזה לא יוכל לצאת אל הפועל רק בסכום כי בסוף מישהו צריך להוציא את זה לפועל. אנחנו יודעים הרבה שנים שהמינהל האזרחי גם חסר בכוח אדם. יש לי גם ביקורת על אופן העבודה אבל גם באמת חסר כוח אדם. לכן להוציא פרויקט כזה באופן חד פעמי למשך איקס שנים, צריך שם איזשהו פרויקטור. צריך אדם שיודע לנהל את האבחון הזה, את המיפוי, אחר כך לייצר עליו את המפרטים אם כך הוא מתכוון או שהוא ייתן את זה לחברות. צריך מישהו נוסף לידו שיוציא את זה לפועל. אני בעד לתת את זה לחברות שיודעות לעשות את זה יותר טוב מכולם.
אסף דורון
זה בדיוק העניין. אתה מעדיף להעביר את זה לחברות חוזה דפ"א א'. יש כמה דפ"אות.
היו"ר מרדכי יוגב
את זה נפתור.
אסף דורון
עד שלא יחליטו איזו דפ"א - - -
ענת אסיף
מי זה העשרה מיליון השלישי? תקשורת, ביטחון ומי עוד?
היו"ר מרדכי יוגב
תקשורת, ביטחון ואוצר.
ענת אסיף
גם עם משרד האוצר אנחנו לא יודעים מה המתכונת של הניצול של עשרה מיליון אלה.
היו"ר מרדכי יוגב
אל תשאלי שאלות שהן יותר קשות מהעניין. אלה שלושים מיליון יחד שיש להם שלושה מקורות ובמצ'ינג הזה צריך להוציא אותם אל הפועל בהקמת מקסימום תרנים אבל מתוך הברוטו הזה, בלי להוסיף שקל, צריך מתוכו לקחת לפחות עשרה אחוזים כדי שתהיה יכולת מימוש. לשים את מינימום האנשים שצריך למינימום זמן שצריך אבל עם תקלות אפשריות, במינימום אחוזים מתוך העניין ואני אומר עד חמישה אנשים, עד שלוש שנים, עד עשרה אחוזים אתם אפשר יהיה להוציא את הפרויקט הזה לפועל בדרך כלשהי. אני יודע איך הייתי מוציא אותו לפועל. אין לך מומחים גדולים מאלה שישנם כאן. אחרי המיפוי הראשוני שהייתי עושה, ואת המיפוי הזה גם צריך להוציא לאיזו חברה ולממש את זה, אבל הכול עדיין עד עשרה אחוזים לצורך שכר ופעילות כדי להיות בר יכולת להוציא את כל היתר, תשעים אחוזים, עבור ההקמה בפועל.

עומרי, זאת צריכה להיות הנוסחה. אני אומר אותה גם מבחינתי, ככל שהוועדה הזאת יכולה להשפיע, שנעביר אותה הלאה ולא שמתפ"ש או המינהל האזרחי ינסה להיות הקבלן של כל הדברים האלה. זאת לא המומחיות שלו. המומחיות היא של החברות וכך זה נעשה כל הזמן. הוא צריך לתת את האבחון הראשוני כי זה מה שהוא רוצה ואני לא יכול לקחת את זה ממנו. אני לא יכול לתת לו פקודות. הוא רוצה לעשות את המיפוי, הוא רוצה לתעדף אותו, אני מוריד בפניו את הכובע למרות שכבר עשינו את זה כאן בוועדה הרבה שנים. הוא צריך את המינימום של עשרת האחוזים כדי לממש. הכספים יחד בתוך אותה קופה. זה לא שהחלק של האוצר יהיה עבור זה והחלק של התקשורת יהיה עבור זה והחלק של הביטחון יהיה עבור זה. שלושים מיליון אלה, מתוכם בתוך קופה אחת של מתאם הפעולות בשטחים שבדרך הזו הוא יוציא את זה לפועל.

אחריותי לדרוש ממנו שתוך עשרה ימים הוא מביא לנו איך הוא עושה את זה ולזמן אותו לכאן, כולל במחיר ההתנגשות אתם.
שלמה ועקנין
אני מתעקש על הקטע. אני מבין שמבחינת האוצר אין לנו תשובה לגבי מימון סעיף כוח אדם. עומרי, אני רוצה לעשות לך הקבל בתחומים אחרים. אתה חושב שיש פרויקט אחר כלשהו שלא מתקיים בצורה הזאת? מיגון ירי, אני אעשה לך הקבלה למיגון ירי. יש גורמים תקציבים במשרדים כאלה ואחרים, כולל אתכם מן הסתם, אתם גם מובילים בתחום, ומה נראה לך, שיושב אותו רב סרן בפיקוד העורף ומייעץ איך למגן את האוטובוס? הוא מממן בצורה כלשהי אחרת את הנתח של הייעוץ והליווי. זה אותו כנ"ל. בכל פרויקט יש דבר כזה אלא שעכשיו שלפו אותו החוצה ומיקדו אותו כאילו בכוח אדם. כאן אולי הקושי.

אני אומר לך שבכל פרויקט יש מימון של ייעוץ וליווי.
היו"ר מרדכי יוגב
בהחלט. אנחנו נעבור לפרטני. נצטרך לפתור את הבעיה הזאת, את החלם הזה. אני אתייעץ גם עם הנהלת הוועדה אחרי הדיון כדי לראות איך לממש את זה, גם בגלל המורכבויות כאן. לכן אני מעדיף אחר כך לחשוב על זה יחד עם הנהלת הוועדה.

נעבור על האתרים ועל הסטטוס שלהם. חברת פלאפון. צריך לומר תודה על ההתקדמויות. נעבור אחד אחד ונראה התקדמויות. כל מקום שכזה, אנחנו יודעים כבר את היכולת שלו להציל חיים בפעם הבאה.
שלמה ועקנין
חוזרים לתכנית המקורית.
היו"ר מרדכי יוגב
כן. חוזרים לתכנית המקורית. תזכרו שאני אמרתי שמרגע שיהיה כסף, זה יסתבך. אני אומר את זה כאן. לטקו, אתה זוכר? אמרתי שמרגע שיהיה כסף, זה יסתבך. העדפתי שלא יהיה כסף.
שלמה ועקנין
תירגע. לא יהיה כסף.
היו"ר מרדכי יוגב
יהיה כסף.
ענת בן משה
בסוף היחידים שמספקים את הסחורה, אלה חברות הסלולר.
היו"ר מרדכי יוגב
נכון. אני אומר לכם תודה.

שלמה, סיור משמעותי לחברות הסלולר. אני לא צוחק. מגיע לעשות. תודה. נרשום את זה כאן.
ישראל גנץ
בסוף זה ייפול עלינו.
היו"ר מרדכי יוגב
אתר אפרת, גבעת הדגן. היה אמור להיות סיור פיזי לנקודה.
עמית קליין
לא היה. ישב כאן קובי עוזר שר הביטחון ואמר שהוא מטפל בזה. שלמה יכול לתת קצת יותר פירוט בנושא אבל לא הייתה פנייה. בנוסף פנינו לראש מועצת אפרת לתאם פגישה ועד היום לא תואמה פגישה. בתיווך של קמ"ט תקשורת, בתיווך של שלמה. לא הייתה פגישה. בין השורות הבנו שיש שם התנגדות של אופוזיציה ולכן הוא לא רוצה להוציא את זה לפועל, אבל שוב, זה לא משהו רמשי אלא בין השורות. אנחנו ממתינים.
היו"ר מרדכי יוגב
אם הדבר הזה הוא כך, אנחנו נשאיר את זה באחריות עוזר שר הביטחון. נטיל היום הרבה אחריות על שר הביטחון עד מנכ"ל תקשורת.

אתר גשר ביר זית.
עמית קליין
זה נמצא בעבודת מטה לדמ"צ. יש את כל הנתונים ואת כל הדברים, גם אצל קמ"ט משרד הביטחון, גם אצל משרד התקשורת. יש גם רישיון תקשורת בפועל לעמוד הזה. בפועל זה מעוכב אצלם כי יש איזו התנגדות של המחליף של אבי כהן שטוען שאין צורך ביטחוני למרות שיש מכתב של מח"ט בנימין.
היו"ר מרדכי יוגב
מי זה המחליף של אבי כהן?
עמית קליין
אני לא זוכר את שמו.
היו"ר מרדכי יוגב
מי זה אבי כהן?
שלמה ועקנין
קצין קשר פיקוד מרכז.
עמית קליין
מקש"פ מרכז. כרגע זה אצלם. אני במעקב אחרי קמ"ט תקשורת בנושא כי הוא בעצם מקדם את כל העניין.
היו"ר מרדכי יוגב
בסדר. באחריות קמ"ט תקשורת.
שלמה ועקנין
ברשותך, אני לא מכיר דרך אחרת. מי שהגדיר את הצורך, זה מח"ט הגזרה. אני מאוד מבקש, ישראל, אם אפשר, אני ביקשתי את זה גם מהקב"ט שלכם שזה יעלה שוב.
היו"ר מרדכי יוגב
ברור לגמרי. אנחנו נבקש לישיבה הבאה לזמן גם את מקש"פ מרכז. הוא היה כאן פעמיים בשתי ישיבות בעבר, שני קמ"טים, ואנחנו נבקש לזמן אותו לישיבה הבאה ולו רק בשביל תורן אחד.
ישראל גנץ
שאלה. אנחנו מדברים כאן, בג'אוול הקימו לאחרונה אצלנו הרבה מאוד תרנים על בסיס עמודים בצדי הדרך באישור של קמ"ט תקשורת. בצד הדרך לא צריך אישור, לא דמ"צ ולא כלום.
שלמה ועקנין
אתה גם יודע מי היועץ שלהם.
ישראל גנץ
זה אותו גובה.
היו"ר מרדכי יוגב
מי היועץ שלהם?
שלמה ועקנין
היועץ שלהם הוא לשעבר מנהל החברה לפיתוח בנימין.
ישראל גנץ
יונתן?
שלמה ועקנין
כן.
ישראל גנץ
לא משנה, אבל אני שואל למה אנחנו צריכים להתעקש על דמ"צ וסיפורים?
היו"ר מרדכי יוגב
ככה, כי מדינת ישראל עובדת סטטוטורית.
ישראל גנץ
קמ"ט תקשורת אומר שהם זה בזכות הדרך, במקום עמוד תאורה הוא מרים עמוד, מה הבעיה?
היו"ר מרדכי יוגב
באחריות קמ"ט תקשורת. אין לי תשובה טובה.

פילבוקס, מעבר תאנים.
עמית קליין
כרגע האופציה נפסלה. ב-27 לחודש יש לנו עוד סיור. גם רמזו לנו לא ללכת לכיוון ... צבאיים כי זה תוקע את כל העניינים.
היו"ר מרדכי יוגב
לבחירת מיקום. ב-27 ליולי סיור לבחירת מיקום חדש.
עמית קליין
נכון. בדיוק.

גם חרמש אותו דבר.
היו"ר מרדכי יוגב
מה שנקרא מעבר ריחן.
עמית קליין
כן.
היו"ר מרדכי יוגב
באותו יום" ב-27 ליולי?
עמית קליין
כן.
היו"ר מרדכי יוגב
שלמה, אתה יכול להשתתף שם?
שלמה ועקנין
אם יזמינו, אין בעיה.
היו"ר מרדכי יוגב
תעשה תיאום בבקשה עם פלאפון וקב"ט יו"ש.
שלמה ועקנין
חרמש לא ברשימה.
עמית קליין
כן. היא ברשימה.

לגבי עינב. יש היתר בנייה ואנחנו בתחילת בינוי.
היו"ר מרדכי יוגב
עינב, מגדל המים. הוצא היתר בנייה.
עמית קליין
יש היתר בנייה. אנחנו בתחילת בינוי.
היו"ר מרדכי יוגב
יפה. עד מתי?
עמית קליין
פלוס-מינוס ארבעה חודשים. זה קיץ, אוגוסט, חגים, ספטמבר.
היו"ר מרדכי יוגב
בקיצור, עד סף אוקטובר, בעזרת השם.
עמית קליין
אם הכול יעבור חלק.
היו"ר מרדכי יוגב
אין סיבה שלא. מותר לקוות. נחזור אליכם לנושאים נוספים. על אספר מיצד כבר עליתם?
עמית קליין
לא.
היו"ר מרדכי יוגב
מה התכניות? סוף 2017?
ענת בן משה
אמרנו גם בדיון הקודם שזה רק ב-2018 וזה כתוב גם בפרוטוקול הדיון.
היו"ר מרדכי יוגב
בסדר. תחילת 2018. זה רבעון ראשון.
ענת בן משה
2018.
היו"ר מרדכי יוגב
הייתם בסוף 2017, תחילת 2018. תישארו ברבעון הראשון.
ענת בן משה
לא. היינו ב-2018 ואתה מושך אותי לסוף 2017.
היו"ר מרדכי יוגב
לא. אני מושך אותך לרבעון רשון של 2018.
ענת בן משה
בסדר.
היו"ר מרדכי יוגב
סוף רבעון ראשון.

אם אנחנו כבר אתכם. בעמנואל סוכם?
עמית קליין
בעמנואל סוכם. היינו בשטח. העתקנו את מיקום התורן לצד השני של הגג. יש כבר תכניות. סיכמתי כבר עם מנכ"ל המועצה שאני אגיע להחתים אותו על פניות, אבל באותה שיחה הוא חזר והדגיש שהם יסרבו לבקשה הזאת וזה יעבור למינהל האזרחי. צריך לקחת את זה בחשבון. אלה לוחות זמנים מאוד ארוכים. מבחינתנו אנחנו רצים קדימה. תוך שבועיים אני אביא את התכניות גם לחתימת החברות, נחתום כולם, נגיש את התיק.
שלמה ועקנין
מתי אתה מעריך שזה יצא למועצה? צריך לבדוק איך זה מסתנכרן עם הוועדה העליונה.
עמית קליין
אני מניח שתוך חודש-חודש וחצי אנחנו נגיש את התכניות.
אלכס שלו
אתה יודע מה משתמע מזה. תכריחו אותנו להקים אתרים. בחייכם, עשו לנו טובה. תכריחו אותנו להקים אתרים.
שלמה ועקנין
אני רוצה להגיד לך משהו. אנחנו לא נכריח אף אחד להקים אתרים. אני בטח שלא. מי שלא רוצה, אז לא.
אלכס שלו
זה חלק מתהליך.
שלמה ועקנין
זה לא שום תהליך. זה לא תהליך ולא נעליים.
היו"ר מרדכי יוגב
שלמה, תהיה בקשב לסיפור. זה לא קשור למט"ה של ספטמבר, לבינוי יחידות דיור. זה מט"ה שמתכנסת לדברים נוספים.
עמית קליין
לא. מתכנסת פעמיים בשנה. תמ"א 56, מט"ה מתכנסת פעמיים בשנה.
אלכס שלו
ואז יבואו ראשי המועצות ביו"ש ויגידו שבאמת חברות הסלולר לא מקימות כלום.
היו"ר מרדכי יוגב
עד כאן.
גד דיעי
אולי אפשר לבדוק ברבבה או משהו.
אלכס שלו
לא. כבר היינו.
היו"ר מרדכי יוגב
חברת סלקום, נווה יאיר. על כביש 465 במוצב.
יצחק נעים
חזרנו לנקודה הזאת אחרי הדיון הקודם. הלכנו לטרקומיה. ביקשנו להחליף ולא מצאנו פתרון. הוועדה ביקשה שנחזור לנקודה על מנת לתת פתרון. אני יכול להגיד שלמעלה מחצי יום נסענו על הציר הלוך-חזור, גם לבדוק את הפער של הכיסוי שיש שם. רק כדי להבין, יש שם גבעה שלמעשה חוסמת חלק מהציר שמתעקל סביבה. מדובר על מספר מאות מטרים.
היו"ר מרדכי יוגב
יש שם פערים בגזרה שמי שמכיר אותה, היו בה גם תאונות דרכים וגם ירי. עד בית אריה-עופרים. עד האזור של הצומת של הכביש צפון-דרום.
יצחק נעים
אנחנו ממש חרשנו את הציר, הפכנו שם כל אבן, יש חור של כיסוי שנובע מבעיה טופוגרפית שהוא מספר של מאות מטרים, מקסימום קילומטר. בכל מקרה, גם לזה יש פתרון אבל פתרון יחיד שהוא תורן מצלמה של משרד הביטחון שהוא פשוט ממוקם בזווית מסוימת שיכול לחדור את חור הכיסוי הזה. הבעיה היחידה היא שלמעשה – מעבר לזה שעדיין אין לנו אישור של משרד הביטחון לעלות על התורן – אין חשמל בנקודה ולמעשה צריך לראות איך מביאים לשם חשמל.
היו"ר מרדכי יוגב
זה מחוץ למוצב? זה לא במוצב?
יצחק נעים
התורן הוא תורן עצמאי. הוא לא במוצב.
היו"ר מרדכי יוגב
על הכביש?
יצחק נעים
אני יכול לשלוח נ.צ. מדויק. הוא לא על הכביש. הוא על גבעה שצופה על הציר מזווית שונה. למעשה יש לנו את האתר בבריכת מקורות של עופרים שהוא מכסה חלק גדול מהציר והתורן ממוקם בזווית, כך שהוא יכול לתת כיסוי גם לחלק הבעייתי. העניין הוא שאין שם חשמל והוועדה, במידה והיא תוכל, לסייע.
היו"ר מרדכי יוגב
אני לא יודע לתת לך תשובות.
שלמה ועקנין
למה לא במוצב?
יצחק נעים
הוא לא יפתור את הנקודה הזאת. היינו בכל נקודה אפשרית. אין לנו איזשהו אינטרס מיוחד ללכת לתורן הזה.
היו"ר מרדכי יוגב
הפילבוקס שנמצא על מצוקי עבוד?
יצחק נעים
היינו גם שם. לא נותן פתרון. הכול עניין של זוויות. כלומר, תסתכלו על המפה, תראו את הכיסוי ותצליחו להבין למה התורן הזה הוא הנקודה היחידה שרואה את המקום.
היו"ר מרדכי יוגב
אם זה כך, וזה ההיבט המקצועי, אני חושב, גם שואל, להשאיר את זה לאבחון, למיפוי של קמ"ט תקשורת כי אחרת לא נגמור את זה. נפיל את זה על כתפיו כאחראי.
ישראל גנץ
יצא אצלו מכרז?
היו"ר מרדכי יוגב
אני לא יודע. אנחנו מבקשים עכשיו תוך עשרה ימים שיציג לנו. אם לא הוא, אז שר הביטחון. אחרי הוועדה אני אבקש את זה ולא עכשיו.
יצחק נעים
זו הסיבה שבדיון הקודם אנחנו הצענו, דווקא מתוך רצון לקיים, להחליף את הנקודה.
היו"ר מרדכי יוגב
לא נידרש לחברות. אנחנו נזמין אותו בלבד.
יצחק נעים
בדיון הקודם, לא גילינו משהו חדש, הצענו להחליף את הנקודה אבל הוועדה החזירה אותנו לשם וזה מה שעשינו.
היו"ר מרדכי יוגב
אנחנו עוברים ל-PHI. ואדי חרמיה, יישר כוח גדול. קיבלתם היתר בנייה בדיעבד?
אלכס שלו
לא. עוד לא קיבלנו.
היו"ר מרדכי יוגב
היתר תקשורת לסלקום?
אלכס שלו
לא יודע. סלקום משדרים.
היו"ר מרדכי יוגב
אם כן, נשאר היתר בנייה. מצפה חגית.
עומר שרעבי
ממתין לקמ"ט שמורות הטבע. אנחנו נוציא מכתב לקמ"ט תקשורת. למרות כל הדרישות שלו שמילאנו, זה לא מקובל עליו והוא רוצה שם איזה עיצוב מיוחד. העיצוב שאנחנו נותנים לא מקובל עליו. אנחנו מעבירים לקמ"ט תקשורת מכתב לקדם את זה.
היו"ר מרדכי יוגב
מבחינתי באחריות רמ"ה להשתלט עליו. אספר מיצד, פלאפון, עלייה לאתר. עליתם?
עמית קליין
לא. עוד לא. דיברנו על זה.
היו"ר מרדכי יוגב
נכון. פדואל, סיור לאתרים חלופיים.
עומר שרעבי
היה סיור. נבחרה שם אופציה של מתקן הטיהור של המים בבית אריה. כרגע נמצא בעבודה אצלנו. אנחנו מקדמים את האופציה הזאת.
היו"ר מרדכי יוגב
ענת, אני מציע שתלכי לעשות את העבודה כדי שנקבל תשובות. תשאלי את השאלות, תשלחו להם בחזרה את השאלות.
ענת אסיף
כבר שלחתי את השאלות.
היו"ר מרדכי יוגב
מה המתווה שאתם מתכוננים להוציא לפועל ובאיזו דרך אתם מתכוונים להוציא את הפרויקט אל הפועל.
ענת אסיף
שאלנו את השאלות.
היו"ר מרדכי יוגב
אם אנחנו משחררים אותך לשעת עבודה, אולי יהיו לנו גם תשובות. תודה. ניפגש בוועדות.

מתקן טיהור של בית אריה.
עומר שרעבי
אנחנו מנסים לקדם את האופציה הזאת.
שלמה ועקנין
מה זה מנסים? זה המיקום. מבחינתכם הוא מאושר?
עומר שרעבי
זה המיקום.
היו"ר מרדכי יוגב
את זה למעשה צריך לקדם מול בית אריה-עופרים.
שלמה ועקנין
זה בסדר. זה מתואם.
עומר שרעבי
במקביל.
היו"ר מרדכי יוגב
מה אתם מעריכים בלוחות זמנים של קידום סטוטורי?
עומר שרעבי
תוך חודשיים נגיש.
היו"ר מרדכי יוגב
עד סוף ספטמבר, מעריכים ומקווים. הר גיל המערב.
עומר שרעבי
זה סיפור של אופציות. עדיין בחיפוש של אופציות. נבחרו שתי אופציות שנפסלו על ידי קמ"ט תקשורת על בעלויות והשנייה נפסלה מבחינתנו הנדסית. נצא לסיור בשבועיים הקרובים.
היו"ר מרדכי יוגב
קמ"ט תקשורת מודע לזה?
עומר שרעבי
בוודאי. אחת האופציות נפסלה על ידו.
היו"ר מרדכי יוגב
יש לכם יום של סיור?
עומר שרעבי
טרם. אנחנו נקבע סיור בשבועיים הקרובים.
אסף דורון
נפסלה על ידו, כי למה?
היו"ר מרדכי יוגב
אחת על קרקעות.
עומר שרעבי
בעלויות.
היו"ר מרדכי יוגב
כביש טנא-מעבר מיתר.
עומר שרעבי
טנא, מעבר ורחלים, אריאל, שני הצירים האלה הם בסיורים. עוד שבועיים, עשרה ימים, ב-27 ליולי יהיו סיורים.
שלמה ועקנין
המועצה שומעת.
עומר שרעבי
זה יתואם אתה. הם ידעו על כך. גם אתה.
שלמה ועקנין
גם על הר גילה.
היו"ר מרדכי יוגב
זה שומרון. גם שומרון וגם חברון. שניהם ב-27? באותו יום?
עומר שרעבי
כן. אנחנו נצא כנראה מפוצל.
היו"ר מרדכי יוגב
הייתה המלצה של המינהל האזרחי לגבי רחלים-אריאל בנופי נחמיה שהם יותר מבוססים באדמות המדינה.
עומר שרעבי
זה נשקל.
היו"ר מרדכי יוגב
אתם מכירים את זה.
שלמה ועקנין
היינו שם ביחד.
עומר שרעבי
זה נבחן וזה לא אושר בשתי הועדות.
היו"ר מרדכי יוגב
בבקשה תהיו ערים לזה מולם. גד, גם אתם.
שלמה ועקנין
היו צריכים לבחון את זה מקצועית.
עומר שרעבי
לפני חודש וחצי.
היו"ר מרדכי יוגב
בסדר. הנושא של המלצת מינהל אזרחי, היא לא רלוונטית.

נעלה. אני פונה למועצה.
ישראל גנץ
נעלה, היה צריך לבדוק נקודה שונה, 472. קיבלנו לפני שבוע חוות דעת של קמ"ט תקשורת, של העוזר שלו שמואל, שמבחינה מקרקעית, אחרי בדיקה עם ענף תשתית, זה לא אפשרי.
עמית קליין
לכן ה-נ.צ. לא הגיע אלי.
ישראל גנץ
אנחנו ביקשנו לא להעביר עד שאנחנו מטפלים בזה עם ענף תשתית. ענף תשתית נתן תשובה שלילית לגבי הנקודה. זה נמצא באדמות סקר.
היו"ר מרדכי יוגב
אתם ממשיכים לבחון נקודה?
ישראל גנץ
לא. כרגע הנקודה היחידה מבחינת חברות הסלולר, זה מה שהן טוענות, מגדל המים. אין לנו שום כלי אחר. בסוף הן בעלי הדעה ואין לנו יכולת להתמודד ברמה המקצועית. יש עכשיו שתי חלופות כאשר החלופה הראשונה אותה הציע קמ"ט תקשורת, לחכות למיפוי שלו, שהוא יבחן נקודות כאלה ואחרות. החלופה השנייה להגיש את הבקשה לאתר ולהוציא היתר על מגדל המים.

אחרי שיחה שלי בשבוע שעבר, ביום חמישי האחרון, עם ראש המועצה – מותר להתנגדות, שיגישו התנגדות, אין לנו שום בעיה כמועצה לעשות את זה. מה שצריך לקרות, עמית, אם אתם תוציאו מייל, מכתב ותשאלו מה קורה עם היתר הבנייה או הוועדה נסכם שאנחנו נעשה את זה, אז התושבים קצת יצעקו אבל תהיה קליטה. אנחנו צריכים פנייה ולומר שאין פתרונות, באחריות המועצה לקדם את האתר.
היו"ר מרדכי יוגב
באחריות המועצה האזורית מטה בנימין לקדם עם פלאפון את ההיתר להקמת האתר.
ענת בן משה
ברשותכם, אנחנו נבקש שיפוי למקרה שנידרש לפרק את המתקן הזה כי במעלה שומרון היינו בסאגה דומה. שבוע אחרי שהקמנו את האתר, נתבקשנו לפרק אותו.
היו"ר מרדכי יוגב
בג"ץ.
ענת בן משה
לא. התושבים. בית משפט זה סיפור אחר, אבל הייתה שם התנגדות של התושבים שקיבלה רוח גבית מהמועצה ואחרי שבוע נאלצנו לפרק את האתר.
שלמה ועקנין
אם אני מוציא היתר, אני מוציא היתר.
ענת בן משה
אנחנו מבקשים שיהיה שם שיפוי למקרה כזה.
היו"ר מרדכי יוגב
ברור. נתקדם. אבנת. רישוי מועצה אזורית מגילות.
עמית קליין
יש כרגע איזושהי מחלוקת בין המינהל האזרחי, לשכת תכנון, לבין מועצת מגילות, מי בעצם ידון בתיק. מועצת מגילות אומרת אנחנו לא מוסמכים לדון, לשכת תכנון אומרת שהם כן מוסמכים לדון. אמור לצאת מכתב מלשכת תכנון למגילות, ודרך אגב, המהנדס כבר - - -
היו"ר מרדכי יוגב
המועצה צריכה לשמוח שהיא יכולה לסיים אירוע.
עמית קליין
כנראה שלא. זה תפוח לוהט שכל אחד מעביר אותו מאחד לשני. ביום חמישי אני במינהל האזרחי כדי לסגור את הנושא הזה ולהגיד להם מי אמור לדון או בעצם להמליץ להם.
היו"ר מרדכי יוגב
יש לכם היתר לחיבור חשמל.
ענת בן משה
לא.
עמית קליין
לא. רק אחרי שנקבל את ההיתר נוכל להגיש את זה לחברת חשמל וחברת החשמל, סביר להניח שזה ייתקע גם אצל קמ"ט חשמל, בגלל עבודת המטה שלו.
היו"ר מרדכי יוגב
גם אותו לצורך העניין נרשום לפעם הבאה.
שלמה ועקנין
זה נושא שאני מקווה שנסגור אותו היום. לפני יום חמישי בבקשה.
היו"ר מרדכי יוגב
במעבר ריחן כבר דנו. עסקנו בזה. אבני חפץ, כביש 57, דיברנו. מעבר טרקומיה, היה אצלכם. איפה הוא עומד?
יצחק נעים
החזירו אותנו לכביש 465.
היו"ר מרדכי יוגב
נכון. אם כביש 465 מחכה כרגע למיפוי של קמ"ט תקשורת?
יצחק נעים
צריך להחליט מה אנחנו מתעדפים. כלומר, מה אנחנו עושים.
היו"ר מרדכי יוגב
בכביש 35, מעבר טרקומיה, יש נקודה?
יצחק נעים
אנחנו היינו בסיור וניסינו לאתר נקודות. נקודה אחת שבדקנו נפלה.
ישראל גנץ
אני מציע שב-465, אתה עשית סיורים עם רועי מהמועצה?
יצחק נעים
לא. עם רועי נעשה סיור - - -
ישראל גנץ
דיברו אתך עכשיו על עוד סיור?
יצחק נעים
כן.
ישראל גנץ
מוטי, אני מבקש שאנחנו נקבע סיור בשטח, נבחן את זה ונראה בעיניים. אם נגיע למסקנה שאין חלופות, אז אין חלופות.
קריאה
כמו שאמרו, הרדיו ייתן לכם אפשרויות. זה כאילו הסיכום מהפעם הקודמת. אמרו ש-35, בגלל שלא מצאנו, הרדיו יציע את החלופות וקמ"ט תקשורת יבדוק אותן.
יצחק נעים
לא. בסופו של דבר בסוף הדיון הקודם נתבקשנו לזנוח כרגע את טרקומיה כי יש לנו איזשהו אינטרס אחר.
היו"ר מרדכי יוגב
אני משאיר את זה לאחריות קמ"ט תקשורת אותו נזמן או נזמן את מי שמעליו. נשאיר את זה על כתפיו. מבחינת הכנות או בחינות או כל סיור אחר מול מועצה או רצון טוב, אני מכיר את שני הצירים, זה בהיבט של הצלת החיים שלו וזה בהיבט של העומס שלו והעומס שם בטרקומיה הולך לגדול והוא הולך לקבל עוד תשתיות ועוד רצונות לעוד אזור תעשייה משותף באמת בהיקפים מאוד גדולים מבחינת התכניות, גם של משרד הביטחון וגם של המערכות האחרות.
שלמה ועקנין
למה להגביל אותו בעבודה?
היו"ר מרדכי יוגב
אני לא אמרתי. אבל בסדרי עדיפויות, איפה הוא מתחיל כקמ"ט תקשורת. לכן אני משאיר את זה. זה הכרחי שכאן ישולב בדיון, שאני לא אסכם דברים בלי קמ"ט תקשורת.
שלמה ועקנין
אבל אתה רוצה לבחון את האופציות כאן וכאן.
היו"ר מרדכי יוגב
אמרתי, מבחינתי הבחינה של האופציות היא חשובה, כי אם זה לא יבוצע ראשון, זה יבוצע בעדיפות שנייה. זה לא שזה לא יבוצע.
יצחק נעים
תכנית עבודה ל-2017, שניהם. זה אנחנו יכולים להגיד בוודאות.
היו"ר מרדכי יוגב
נכון. אבל זה כן יהיה בין הראשונים ברגע שהשלושים מיליון האלה ימצאו את הדרך לשחרר אותם. אנחנו ממשיכים להתבחבש של אי יכולת רגולטורית, הנחתות של מנכ"ל ראש הממשלה, לממש את הסיפור.
יצחק נעים
לא מחקנו את כל מה שעשינו עד עכשיו.
היו"ר מרדכי יוגב
לא. ממש לא.
שלמה ועקנין
אתם כן הולכים על סיור?
היו"ר מרדכי יוגב
סיור טרקומיה הוא דבר שלא יהיה עבודה מבוזבזת. קביעת נקודה בטרקומיה היא דבר.
יצחק נעים
אנחנו נמשיך לחפש את הפתרונות האפשריים ונקדם את זה ברמת התכנון. לא ברמת הביצוע.
דן קאפח
זה לא היה סיור כי בסיור היינו כבר.
היו"ר מרדכי יוגב
כן. אנחנו נקדם. סלקום. ציר הרודיון-ירושלים.
יצחק נעים
ציר הרודיון-ירושלים, למעשה כבר בדיון הקודם עדכנו שיישלחו תכניות תוך עשרה ימים ואכן הן נשלחו. לפני שבועיים התקשרו אלינו מהמינהל האזרחי ועדכנו אותנו שהנקודה שקיבלנו מהם, למעשה יוצאת מגבול המשבצת וביקשו מאתנו לתכנן את זה מחדש, כמה מטרים פנימה. עשינו והגשנו. כרגע זה אצל קמ"ט תקשורת.
היו"ר מרדכי יוגב
זה בסמוך למחנה שדמה? נשאר באותו מקום?
יצחק נעים
כן. באותו מקום. כמה מטרים.
שלמה ועקנין
כמה מטרים מחוץ ובצמוד לגדר.
היו"ר מרדכי יוגב
הוגש לקמ"ט תקשורת.

לשם-עלי זהב, מגדל המים.
מוטי גליצר
אין חדש. פנינו לבני אלבז כדי לבחון את זה.
היו"ר מרדכי יוגב
נזמין לדיון הבא גם את קמ"ט איכות סביבה.
מוטי גליצר
יוסי דגן גם דיבר אתו ושלח לו מכתב לבקשתו. העברנו לו את החומרים.
שלמה ועקנין
אני מזכיר כאן סיכום עם אלבז שהתקבל בדיון אצלך, חבר הכנסת יוגב.
היו"ר מרדכי יוגב
הוא אמר שהוא לא רואה בעיה.
שלמה ועקנין
הוא אמר שכל בקשה כזאת שתגיע אליו באמצעות קמ"ט תקשורת, הוא יטפל בה וידאג לאשר אותה.
מוטי גליצר
נחנו נעביר את זה לקמ"ט תקשורת. זה צריך להיות מטופל על ידי משרד הבריאות. החשיפה של החברה עדיין קיימת. אני לא יודע מי זה אלבז, עם כל הכבוד לו, אבל צריך לטפל בזה.
שלמה ועקנין
אם הוא נציג משרד הבריאות עלי אדמות - - -
מוטי גליצר
שידאג לזה, להסיר את ההתנגדות שלו.
שלמה ועקנין
אנא ממך, מה שתופס לגבי כל החברות, יתפוס, אני מבקש, גם עבורכם. אותו נציג מדינה שמוסמך בתוך אותה ועדה לאשר - - -
היו"ר מרדכי יוגב
נסגור את זה. שלמה, זאת מועצה אזורית שומרון. תעביר את הבעיה לקמ"ט תקשורת שידאג לסגור את ההתנגדות של קמ"ט איכות סביבה.
שלמה ועקנין
אתה לא הבנת, לא בין השורות.
היו"ר מרדכי יוגב
הבנתי. זה לא הוא צריך לטפל. צריך להעביר את האישור של קמ"ט איכות סביבה.
מוטי גליצר
אחרי שהוא מקבל היתר, הוא יקבל היתר.
שלמה ועקנין
כנראה שלא הבנתם את האמירה.
היו"ר מרדכי יוגב
הבנתי טוב.

נילי במקומה עומדת. נכון? כרגע אין היתכנות.

קידה קציף.
מוטי גליצר
כולנו תקווה שעד אחרי החגים זה יהיה. כרגע יש שם סיפור חדש מול רשות שמורות הטבע ואני מקווה שזה יסתדר.
עמית קליין
יש התנגדות של קמ"ט שמורות הטבע לעבודת מטה של סעיד, של קמ"ט חשמל.
היו"ר מרדכי יוגב
ישראל, אני שם את זה לך מול רמ"ה כדי להפיל את ההתנגדות הזאת. אני משאיר את זה גם אצלנו ברשימות.

כביש אדוריים-נגוהות מזרח. דביר. מוצב דביר.
יצחק נעים
ב-24 למאי הגשנו את התכניות לקמ"ט תקשורת. ממתינים לאישור.
היו"ר מרדכי יוגב
כביש 465, עליו כבר דיברנו. נקצר את הסיפור הזה וטוב שאנחנו מקצרים ושיש דברים שמתקדמים.

אתר אריאל. אני מותיר את זה כבעיה. באתר אריאל היה רצון לחבר את החברות לאתר משטרתי.
שלמה ועקנין
בוא נשאל אחרת. למישהו כאן יש פתרון בנושא אריאל או שממתינים?
עומר שרעבי
כרגע יש שלושה תרנים שנמצאים בצמוד למבנה שהמשטרה הקימה. למשטרה יש תורן על הגג בהיתר. בזמנו ביקשנו מאתנו לפרק את התרנים ולמצוא מקום חליפי בגלל המשטרה. פנינו למשטרה וביקשנו שיתנו לנו לעלות על התורן על הגג והיא לא הסכימה. אנחנו כרגע משאירים את האתר.
שלמה ועקנין
בשלב זה האתר נשאר כפי שהוא.
עומר שרעבי
כרגע כן.
שלמה ועקנין
וכרגע הוא נותן מענה במתכונתו הקיימת?
עומר שרעבי
כן.
היו"ר מרדכי יוגב
לכל החברות.
עומר שרעבי
כן. יש שם שלושה תרנים אבל באיזשהו שלב הם יצטרכו להתפרק משם.
היו"ר מרדכי יוגב
אז נדע לטפל.
עומר שרעבי
זה של המשטרה לא יקרה עד שנפרק. זה מה שהם טענו. אין שם אלטרנטיבה אחרת.
היו"ר מרדכי יוגב
הפערים הנוספים. כרגע לא נדבר עליהם כי הם דורשים את התכנית ועוד לא נמצאים דרך קמ"ט תקשורת. בואו נראה אם יש לנו עוד משהו מתוך הסיכומים הנוספים של מנכ"ל ראש הממשלה והמל"ל שלא נגעו בדבר. אני משאיר את זה כרגע ומבקש לא לקבוע כאן את המסקנות לגבי הדברים. אנחנו נקצר את הישיבה ונתכנס סגל הוועדה כדי לקדם את הדברים גם מול שר הביטחון שנמנע מלאשר את העניין הביטחוני מחשש שהכול יוטל עליו וגם מול שרת המשפטים שהבוקר דיברתי עם הלשכה שלה והם פועלים בעניין לקדם את מה שענת אמרה כאן. גם עם ענת היו לי חילופי דברים לפני הישיבה, חילופי שיחה בווטסאפים בבוקר מוקדם. גם אתמול.

סיפור מנכ"ל האוצר, עומרי, אני מבקש שתבינו. זה היה גם בפעם הקודמת. היו לי שיחות עם עופר מרגלית ואחרי השיחות הוא שכנע אותי לרגע, חזרתי למתאם הפעולות בשטחים והבנתי שזה לא יוכל לצאת אל הפועל. זאת אומרת, ההבנה הזאת, אני מבין גם את עמדתו כעמדת אוצר. אני לא אומר את זה בזלזול בעמדתו. אני מכיר ומעריך אבל גם הבנתי שאין סיכוי שיהיו שלושים מיליון שקלים עד שיבוא אליהו, כמו שאומרים. לא תהיה יכולת בידי מתאם הפעולות בשטחים להוציא את הסיפור הזה לפועל, מהמיפוי, האבחון והבקרה על עבודת החברות בכל דרך שזה יצא.

לכן אני אומר שאני שם את גבול הגזרה העליון בכללים. עד חמישה תקנים זמניים, עד שלוש שנים, עד עשרה אחוזים מהפרויקט. יכול להיות שהוא יגיד שמונה אחוזים מהפרויקט, זה כלל אצבע. לא אמרתי כאן משהו שאני יודע להגדיר אותו, אבל אני אומר משהו שיש בו משהו נורמטיבי, משהו מוסרי כדי להוציא פרויקט אל הפועל.

סליחה אני חוזר על עצמי, אני פותח סוגריים וסוגר סוגריים, מונח תקציב שכבר הוצהר פעמיים בצפון, בעכו בספטמבר, ובמעלות בחנוכה, ראש ממשלה, חמישה שרים, שר אוצר, מנכ"ל אוצר, שירה גרינברג על הבמה, יש כסף, אין יכולת בידי הצוות המקצועי של משרד הבריאות לממש אותו כי להקים בית חולים אתה מוכרח פרויקטור. לא יכולה הרופאה המחוזית לנהל פרויקט כזה. היא לא מסוגלת. זה בינוי, זה כוח אדם. אני משוכנע שלאסותא אשדוד היה פרויקטור וזה לא ראש העיר ומנהלת המחוז שניהלו את הקמת בית החולים. אתה חייב כוח אדם לממש שלושים מיליון שקלים.

אנא ממך, תהיה שם כי אחרת זה פשוט לא יצא לפועל.

לכן אני משאיר את זה כאן בסיכומים נוספים. זה שמתאם הפעולות בשטחים נבקש לעשות את הישיבה, את זה אנחנו נקבע אחר כך ואת תכנית הסקר. נושא תכניות בזק, אנחנו לא כאן כרגע. יש לנו נסיגה מובנית ביכולת לעבוד מול משרד התקשורת.
שלמה ועקנין
אולי נשמע כאן את נציג בזק.
היו"ר מרדכי יוגב
סליחה. הוא כאן? סליחה. טעות שלי.
שלמה ועקנין
לפני כן, ברשותך, לגבי נושא שאתה מזכיר לי כל שני וחמישי. שאלתי את השאלה כאן ואני מבקש שהיא תעלה בוועדה כדי שנדע.
היו"ר מרדכי יוגב
תורן מירס, קריית ארבע, חברון.
שלמה ועקנין
אתה מעלה את הסוגיה.
היו"ר מרדכי יוגב
מה הוא בא לתת מענה? זה אצלכם?
אלכס שלו
לא. זה ב-הוט.
שלמה ועקנין
אבל אתם PHI. לא?
אלכס שלו
אנחנו לא מתעסקים עם ה-איידן. איידן זה הוט.
שלמה ועקנין
אתם לא נציגים שלהם.
אלכס שלו
עוד פעם אני אגיד? הוט. איידן זה הוט. אנחנו מתעסקים ב-GSM, בסלולר, ולא מתעסקים ב-הוט. אם הוט יגידו לנו לשקם, נשקם.
היו"ר מרדכי יוגב
אתם לא מתעסקים ב-מירס.
אלכס שלו
נכון.
היו"ר מרדכי יוגב
לכן תקשורת מירס, אתה רוצה להעלות את הבעיה.
שלמה ועקנין
אני לא רוצה להעלות כלום. אתה העלית בפני.
היו"ר מרדכי יוגב
אני מודה שכרגע אני לא זוכר להתייחס לפרטים של הדבר. אני מודה שכל מה שמדברים כאן, מוטמע בי היטב כמו שמוטמעים בי כבישים, כמו שמוטמעות בי תשתיות מים וכולי.
שלמה ועקנין
הנה, יש כאן נציג הגזרה.
דן קאפח
לא תיקנו שם את התקלות, לא תיקנו את המערכת בתורן בג'אלי. זה אומר שאין קליטת מירס לכל המערכות.
היו"ר מרדכי יוגב
למי שייכת המערכת? מי הבעלים שלה?
דן קאפח
הוט מובייל.
היו"ר מרדכי יוגב
כלקוח של משרד הביטחון?
דן קאפח
נכון.
היו"ר מרדכי יוגב
כי זאת תקשורת ביטחונית. לא תקשורת אזרחית.
דן קאפח
לא. הוט מובייל. מ-מירס זה עבר ל-הוט מובייל.
אלכס שלו
הוט מובייל, מירס לשעבר, הם אחראים על האתרים של ה-איידן. הייתה שם שריפה, האתר נשרף וצריך להשקיע סדר גודל של ארבעים אלף שקלים בשיקום. צריך לפנות אליהם שיקבלו החלטה. דרך אגב, עד סוף 2019 לא יהיה יותר איידן והופכים את זה למשהו אחר. יכול מאוד להיות שבצדק הם מתחילים במקומות שצריך להשקיע כסף והם לא משקיעים כסף והם צודקים.
דן קאפח
כרגע המצב המבצעי בשטח זה בתוך הישוב.
היו"ר מרדכי יוגב
אנחנו צריכים כאן נציג של הוט. מירס.
אלכס שלו
לא צריך נציג. צריך לפנות אליכם. נתתי לו את מספר הטלפון, שידבר אתם. הוא צריך לקבל מהם תשובה. מה שהם יגידו לי, אני אעשה. אני לא צריך אותם כאן.
היו"ר מרדכי יוגב
בסדר. בזק. הנושא של התכניות שלכם לפריסת סיבים אופטיים ולהרחבת הממסרים של הגל ביהודה ושומרון.
שמוליק סיידון
בזק פורסת את הרשת שלה ברמה ארצית. זה השירות שאנחנו נותנים ביהודה ושומרון, מקביל לשירות שאנחנו נותנים בכל המקומות האחרים בארץ. כנ"ל הקצבים שאנחנו נותנים.
ישראל גנץ
קצבים של 25 מגה גלישה. זה מקובל בארץ?
שמוליק סיידון
זה לא 25 מגה. ברוב יהודה ושומרון יש לנו שלבים של ארבעים ומאה מגה.
ישראל גנץ
לפחות באזור שלי, אני מטה בנימין, אני מכיר אפיון של הישובים ועובד מול בזק. הם אומרים לי – אני יכול לספר לך על מקרה בישוב שלי – שלא אקח גם 25 כי לא יודעים להגיע ל-25. זה רשמי.
שמוליק סיידון
אני אומר לך שאנחנו בודקים את זה. הקצבים שאנחנו נותנים שם כמעט זהים לקצבים שאנחנו נותנים במקומות אחרים.
ישראל גנץ
אפשר לקבל מיפוי.
היו"ר מרדכי יוגב
אתה יכול להציג לנו מיפוי? לשלוח לנו?
שמוליק סיידון
אני יכול להראות את זה. יש לנו מיפוי מסודר.
היו"ר מרדכי יוגב
תשלח בבקשה לוועדה תוך עשרה ימים את המיפוי של בזק לגבי פריסת הסיבים האופטיים.
ישראל גנץ
וקצב הפריסה בכל ישוב.
שמוליק סיידון
קצב פריסה בכל ישוב, זה לא מיפוי של הסיבים האופטיים. אנחנו מפתחים שירות על סיב נחושת. אלה פתרונות כמו בכל הארץ. אנחנו נותנים את אותו שירות. ביהודה ושומרון, מטבע הדברים, בחלק מהישובים אנחנו מגיעים עם תשתית אופטית.
ישראל גנץ
איך אתה מגיע לישוב, זה לא משנה.
שמוליק סיידון
זה לא משנה. השאלה היא הפריסה בתוך הישוב.
ישראל גנץ
עוד שאלה. טכנאים ושירות. האם יש איזה שהם כללים? האם טכנאי שלך יכול לומר לישוב שהוא בא פעם בשבוע?
שמוליק סיידון
הטכנאים שלנו מגיעים לישוב כשיש תקלות.
ישראל גנץ
תוך כמה זמן? יש פרק זמן שונה ביו"ש לעומת מרכז הארץ?
שמוליק סיידון
לא. אין פרק זמן.
ישראל גנץ
בתל אביב אתה מגיע תוך 12 שעות או תוך 24 שעות?
שמוליק סיידון
יש כללים לטכנאי. שוב, אותו לו"ז אספקה במרכז הארץ וביהודה ושומרון. כמו בישובים אחרים.
ישראל גנץ
גם על זה נצטרך לקבל אמנה. תוך כמה זמן אמורים להגיע. אני יודע שאלינו לפעמים בא טכנאי ואומר לך שהוא מגיע ביום שני, חכה שבוע ובינתיים תסתדר. נבדוק. אם יש אמנה תוך 12 או 24 שעות, מה מקובל, כדי שנדע.
היו"ר מרדכי יוגב
יש לכם אמנה כזאת?
שמוליק סיידון
שוב, הטכנאים מגיעים בהתאם לתקלות.
היו"ר מרדכי יוגב
אבל לוחות זמנים?
שמוליק סיידון
לוחות זמנים, באותם סדרי גודל כמו שיש במרכז הארץ, כמו שיש בשאר הפריפריה, כך זה גם ביו"ש.
היו"ר מרדכי יוגב
כמה זמן זה?
שמוליק סיידון
אין לי כאן תשובות לתת לך.
היו"ר מרדכי יוגב
אם תוכל, שלח לנו גם את זה. לוחות הזמנים. אמנת השירות תישלח גם היא לוועדה.

יש עוד משהו להתייחסות?
דן קאפח
אחרי הדיון הקודם פניתי לשמוליק כי מבחינתנו אמרו עד 15 ולמדתי כמה דברים. האחד, יש עד מאה בישובים. הם עשו איזה שדרוג במרץ.
שמוליק סיידון
אנחנו דיברנו.
דן קאפח
נעשה איזשהו שדרוג כדי לאפשר את זה אבל יש גם את כל הסוגיה של התשתית. אצלנו ביהודה ושומרון לא מדובר על סיבים אופטיים אלא מדובר על שידור כאשר הטלפון משודר. זה לא סיב אופטי אלא אלה שידורים. האינטרנט נקבע מנקודת הקצה, ויש גבול מסוים. זאת אומרת, מי שיכול לקבל מאה, אלה הקרובים ביותר.
שמוליק סיידון
בכל הארץ זה כך.
דן קאפח
השאלה מה הפריסה. כשתושבים פונים, ואחר כך התחברתי לאנשים אצלנו בשטח, אני היום בודק פרטנית ואם יש איזו בעיה ספציפית, אנחנו מנסים לייצר מסלולים. אני אומר שכאן הפריסה תהיה יותר חשובה. אם יש אפשרות בתשתיות הרציניות, אם אפשר כאן טיפה יותר להרחיב בנושא של איך כן לאפשר כי בסוף כשיש ישוב גדול וכולם על אותו צינור, נקרא לו כך, אז יש אחד שיש לו את המאה ויש חלק שיש להם אחרת. אנחנו אומרים שיש להם אפשרות לתת לנו את המאה ויש אנשים שיש להם את זה, אבל הצריכה גדלה. אנחנו צריכים לראות איך התווך הזה כן נותן את הפריסה כי בעיקר עסקים רוצים דברים יציבים עם תשתיות יציבות.
ישראל גנץ
אני חייב להסכים לדבר אחד וחייב לספר לכם סיפור. אם תרצו, אני פעם אביא לכם הקלטה כיד שיהיה לכם משעשע. התקשרו אלי מבזק לפני בערך שנה וחצי. הייתי באמצע ישיבה עם המון אנשים. אמרו לי שישדרגו לי את האינטרנט וכולי. אמרתי להם שיעשו מה שהם רוצים, שדרגו ותעשו. אחרי כמה חודשים אני מסתכל ואני רואה שנכנסתי למסלול של עד מאה מגה. אני לא צריך מאה מגה. נכנסתי למחשב ובדקתי כמה יש לי. אני רואה שיש לי חמישה מגה גלישה. אני מתקשר לגברת והיא אומרת לי: תשמע: זה עד מאה מגה. יש לי את זה מוקלט. היא אומרת לי: זה עד מאה מגה, זה כמה שאנחנו צריכים לתת עד מאה מגה. אמרתי לה שיש לי חמישה מגה. היא אומרת לי: בסדר. אמרתי לה שהם שידרגו לי מ-15 עד מאה. היא אומרת לי: בסדר, אבל מה אתה רוצה? זה עד מאה. זה מה שכתוב בחוזה. תבדוק באותיות הקטנות. יש לי את זה מוקלט.

אתה צודק. זה בכל הישובים.
היו"ר מרדכי יוגב
מעבר לדברים שנאמרו כאן, אנחנו נבדוק את זה עם מנכ"ל תקשורת או עם מחליפו, השר.

יש לכם עוד משהו לומר? לחברות? דברים שאתם רוצים שאנחנו נעביר? לא. אם כן, תודה רבה.
אלכס שלו
אנחנו מבקשים, בגלל החופש הגדול, לקיים את הדיון הבא אחרי הסקר.
היו"ר מרדכי יוגב
אחרי קיצור החופש הגדול. אני מקבל על עצמי. רשמתי שהישיבה הבאה תתקיים אחרי הפגרה, באזור אוקטובר-דצמבר, אחרי שאנחנו כן נקיים ישיבות פנימיות כאן עם שר הביטחון, מתפ"ש, רמ"ה, קמ"ט תקשורת, אוצר, גורמי המערכת המקצועיים. שנדע שאנחנו באים לא רק בבירור פרטני שברוך השם יש בו התקדמויות כאלה ואחרות, אלא גם לתכנית הכוללת יותר.

אני אומר לכם שתסתכלו בסיכומים שלנו אם אתם מזהים – דני, גד וישראל – עוד פערים שלא הוצגו כאן. למרות שמתפ"ש יעשה מיפוי שלו.
ישראל גנץ
אולי יש נקודה מול החברות. יש אצלנו הרבה פערים. סלקום עשתה סיור אצלנו וראתה את זה. אני אקח לדוגמה את צומת גבעת אסף שאלה ניתוקים של טווח של 200-300 מטרים אבל אי אפשר לנהל שיחה. בכביש 60, מירושלים לאריאל.
היו"ר מרדכי יוגב
גם ב-443. אתם יורדים אחרי מחסום עופר לכיוון בין חורון, מתנתק פעם-פעמיים.
מוטי גליצר
אני מתנתק גם בכניסה לישוב שלי ואני גר ליד רמאללה. בכל החברות באותה נקודה יש ניתוק.
ישראל גנץ
השאלה אם יש פתרונות. לא כל פתרון הוא גרנדיוזי של טוב.
מוטי גליצר
גם בגבעת אסף סולקנו מהשטח. היה בגבעת אסף וסולקנו מהשטח. החליטו שזה מיותר.
ישראל גנץ
מי זה החליטו?
מוטי גליצר
אחר כך אני אעדכן אותך.
היו"ר מרדכי יוגב
תודה רבה לכם. אנחנו נתכנס בהמשך, כפי שאמרנו קודם לכן.

הישיבה ננעלה בשעה 10:36.

קוד המקור של הנתונים