פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 755

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, ט"ז בתמוז התשע"ז (10 ביולי 2017), שעה 9:30
סדר היום
שינויים בתקציב לשנת 2017
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

יצחק וקנין

מכלוף מיקי זוהר

אחמד טיבי

מנואל טרכטנברג

מיקי לוי

אברהם נגוסה

בצלאל סמוטריץ'

רחל עזריה

רועי פולקמן

עודד פורר

מיקי רוזנטל
חברי הכנסת
דוד ביטן

סתיו שפיר
מוזמנים
רפרנטית באגף תקציבים, משרד האוצר - שירה דימניק

אגף תקציבים, משרד האוצר - יעל לינדנברג

אגף תקציבים, משרד האוצר - דניאל דוד מלצר

אגף תקציבים, משרד האוצר - איציק יצחק דניאל

אגף תקציבים, משרד האוצר



ליאור בראון

תקציבאית חטיבת הנכסים, משרד האוצר - אורטל גבריאלי חכם

רפרנט שיכון באגף תקציבים, משרד האוצר - יובל טלר חסון

מנהל אגף מימון ותקציבים, משרד הבינוי והשיכון - יוסי שבת

מנהלת תחום בכיר תקציב והתקשרויות, משרד הכלכלה והתעשייה - כרמית יאול

מנהל אגף בכיר תכנון מדיניות, משרד העלייה והקליטה - אופיר להב

מנהלת אגף מערכות מידע ואחראית תקציב, נציבות שירות המדינה - רויטל ויצמן

סמנכ"ל רשות ההגבלים העסקיים - ניסים מזרחי

מנהלת תחום תקציב ותכניות עבודה, רשות המים - מירב כהן בן צור

אגף כספים, רשות מקרקעי ישראל - יאיר כרמל

אגף פיתוח והפעלה, רשות מקרקעי ישראל - רחלי הלפרין

ראש מועצת קדימה צורן, ראש מועצה מקומית - שביט מס

מוזמן/ת - אורלי ארז
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל/ת הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
תמר פוליבוי

שינויים בתקציב לשנת 2017
היו"ר משה גפני
בוקר טוב, אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום, הסעיף הראשון זה שינויים בתקציב לשנת 2017. אני מבין שיש הצעות לסדר של מיקי לוי ושל מיקי רוזנטל.
מיקי לוי (יש עתיד)
תודה רבה אדוני. בוקר טוב לכולם, אני רוצה בתחילת הדיון להעיר שהפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, היה קושי גדול לרכז את כל החומר. אנחנו עבדנו קשה מאוד, הצוות שלי ואני, והנתונים הגיעו מופרדים, מפוצלים, בהפרש של ימים. זה הקשה מאוד על כל ההכנה לדיון הזה, ואנחנו משתדלים לבוא מוכנים בדרך כלל לדיונים. אני אומר לך שאין לי ביקורת על הייעוץ המשפטי של הוועדה, ואני יודע כמה קשה הם עבדו. אני חושב, לדעתי גם הם סבלו מהמצב הזה, ולא ברור לי מדוע זה צריך להיות כך. מאוד הייתי רוצה לשמוע מהייעוץ המשפטי, אם הם הצליחו בכלל לעבור על החומר בצורה יסודית, כי יש לי חשש כבד שלא כך פני הדברים.

בנוסף, שמתי לב שבניגוד לעבר, הפעם דברי ההסבר היו אך ורק מאגף התקציבים. פעם היינו מקבלים דברי הסבר מהמשרדים על כל התכניות שנוגעות לבקשות, והפעם הכול, הכול עבר דרך אגף התקציבים ומידע נוסף שאולי רלוונטי, לא קיבלנו.

ואתה אדוני, להזכיר לך, לפני כמה חודשים ביקשת מהחברים שדיברו וממני לגלות אחריות ולהביא את הנושא של ההעברות התקציביות שלא על פי התקנון.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו באופן חריג הסכמנו.
מיקי לוי (יש עתיד)
היה לנו ויכוח בתוך הצוות, בתוך הקבוצה שמגיעה הנה, ולבסוף אמרנו שנגלה אחריות ציבורית והלכנו אתך בעניין הזה. אבל יש לי תחושה שאגף התקציבים באוצר נוגס בנו עוד פעם ועוד פעם, ואני אומר לכם, אתם הרי מכירים שאני מגן עליהם כמעט, כמעט בכל דבר ועניין, אני יכול לתת לך דוגמה, שבתאריך ה-31 בינואר קיימנו פה דיון בנושא בית החולים רמב"ם, ואגף התקציבים התחייב, בהצעתך בכלל – יש לי כאן את המכתב – עד ה- 15 באפריל להעביר דוח אוצרי בנושא בית החולים רמב"ם לוועדת הכספים.

אבל תראה, מה-15 באפריל עד היום דוח כזה לא הועבר, אבל הם אומרים: יאללה, עוד חבר כנסת שאומר משהו, זה הלך לחלל. אבל אני חונכתי במקום ששמים ת"ת, תיק ביקורת, תיק תזכורת, והנה עוד הפעם אתם מזלזלים בנו – לא הצוות שלכם, אלא הצוות של הבריאות – וזה לא יעבור בשתיקה, אני אומר לכם. עד היום הגנתי עליכם, זה באמת מתחיל להיות לא רציני בעניין הזה. אני בכלל מעוניין לדעת למה כל הבלגן הפעם נעשה.

דבר אחרון, יש לי התנגדות עיקשת לקיצוץ הרוחבי שפוגע בכל משרדי הממשלה, השירותים, ללא הבדלה, כן צריך, לא צריך, עוד הפעם קיצוץ רוחבי; אז למה היו כל התוספות – ואין לי בכלל ספק שזה ישליך על השנים הבאות – בצד הזה יש לי בקשה לחבריי, והדיון הבא הוא על אביב תעשיות מחזור. אם אינני טועה, הוא היחיד בארץ שמבצע מחזור והוא עומד בפני סגירה, ואני מוצא את עצמי יותר מפעם אחת בשנים האחרונות מגן יחד אתך, אדוני, על פיטורי עובדים וסגירת מפעלים. הנה, תמנע נכשלנו והמפעל הזה יעבור לירדן, ועוד כמה וכמה דברים. אני אומר לכם ומבקש מחבריי, כל הסיפור כמה מיליונים מקרן הניקיון שיש שם 100 שקל, כדי להציל את המפעל הזה, היחידי של מחזור בארץ. אם לא, נשנע את הפלסטיק לטורקיה, נמחזר אותו שם ונחזיר אותו לארץ. גם נשלם על האיסוף לאלה שאספו, גם נשנע ונשלם על השינוע, גם נשלם לטורקים וגם נחזיר לארץ חומר גלם שאפשר לקנות מוכן. המחזור יעלה פי שלוש מאשר חומר גלם מוכן.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.

מיקי רוזנטל.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, אני מבקש ממך להגן על כבודה של הוועדה הזאת, או על שאריות הכבוד שנותרו לה. ראשית, בסוגיית ההעברות, אני לא אחזור על מילה ממה שאמר חברי. אני רק אומר לך את הדבר הבא, להסכמה שלנו על הדרך שבה התקיימו ההעברות היה היגיון, שחברי הוועדה יוכלו להבין במה הדברים אמורים ולהצביע בעד או נגד. לכאורה, כל הניירות האלה שקיבלנו עומדים בסף – הם לא עומדים, אבל נאמר – אבל מרוב מילים, כל המילים האלה נועדו שלא נבין. אנחנו צריכים להבין דברים נורא פשוטים, למה מעבירים את הכסף, לאיזו מטרה וכו' וכו'. יש ים של מילים שנועדו רק להסתיר למה זה נועד.

אני חושב שאדוני צריך לפזר את הישיבה הזו וגם את הישיבה אחריה, כי הישיבה אחריה נועדה לבחון את ההתקדמות בתקציב של משרד התרבות, ואנחנו שלושה שבועות מחכים שמשרד התרבות ישלח לנו את הנתונים, ועד הרגע הזה, חצי שעה לפני הישיבה, לא קיבלנו אותו. אני חושב שאי אפשר לקיים ככה דיונים רציניים, אלא אם כן אתה רוצה לעשות חוכא ואטלולא מהוועדה, אז תמשיך לקיים את הדיונים ברמה הזאת. אם אתה מצפה שאנחנו חברי הוועדה נלמד את הסוגיות שעומדות בפנינו ונצביע באופן מושכל עליהן, ראוי שיהיה מונח לפנינו חומר ראוי – זה המינימום הנדרש. בשני המקרים האלה, בישיבה הנוכחית ובישיבה הבאה, לא הונח חומר כזה, ולכן צריך לפזר את הישיבות. תודה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. אני מבקש להשיב, על אף שאני מסכים עם חלק גדול מהדברים, אני באמת מסכים עם זה שלא הגיע החומר לדיון. אנחנו ביקשנו את החומר הזה כבר בשבוע שעבר, הרבה קודם, וגם הישיבה נקבעה למועד מאוחר יותר, היא נדחתה, ולצערי הרב, זה לא קרה.

אני לא חושב לפזר את הישיבה. יכול להיות שאנחנו נצטרך לעשות דברים שהם יותר חמורים, אולי כפי שנאמר קודם, להכניס את זה בתקנון של הכנסת, לקבוע בתקנון של הכנסת עד מתי צריך להעביר חומר. אנחנו על הכול נמצאים בפיילוט כזה, שיכול להיות שהוא לא יצליח, אבל אני כמו רבים מחברי הוועדה, אני רוצה שזה כן יצליח.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה פיילוט? זה נקבע כהסדר מול בית המשפט.
היו"ר משה גפני
אני עכשיו מדבר על הנושא של משרד התרבות, ובואי נעזוב רגע את בית המשפט. אני מדבר על ההסדר עם משרד התרבות. השרה אמורה להגיע לכאן, למסור דין וחשבון כספי. אנחנו קבענו את העניין הזה. אגב, זה גם מופיע בנוהל של ההעברות, אבל זה מופיע מאוד בצמצום ואנחנו הרחבנו אותו. הציע מיקי רוזנטל להרחיב את העניין, עשינו ניסיון עם משרד התיירות, היה יותר מוצלח, גם הגיע מאוחר, אבל היה יותר מוצלח. היום לא הגיע בכלל לפי מה שאני מבין, אפילו הבוקר זה לא הגיע. נצטרך לעשות חשבון עם כל הדבר הזה, איך אנחנו מחייבים את המשרדים להביא את החומר בטרם מתקיימת הישיבה.

אני רוצה להגיד לחבר הכנסת מיקי לוי לגבי הקפדה על ביקורת, אבל גם אצלנו פה מקפידים, אין דבר שהולך לאיבוד, אנחנו לא מפסיקים. עם ערבה מיינס אני לא מתכוון להפסיק. אנחנו נקיים דיון.

המצב הוא פשוט נורא ואיום. היה אצלי שי באב"ד לפני כמה ימים. הוא אמר שהיו לו צעקות גדולות במשרד. היועצים המשפטיים או היועצות המשפטיות של משרד הכלכלה – אנחנו נצטרך לברר את זה – אמרו שאי אפשר להעביר את הכסף. אם אי אפשר להעביר את הכסף, אמרתי לו: היו צריכים להגיד את זה, מתי שאישרנו את ששנסקי 2, יכול להיות שלא היינו מאשרים בכלל.
מיקי לוי (יש עתיד)
או עושים תיקון בחקיקה.
היו"ר משה גפני
כן.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
נכון, אמרנו שלא נכלול את זה בששינסקי מתוך איזה הבטחה שאנחנו נסייע להם.
היו"ר משה גפני
היה סיכום מפורש, זאת די הולכת שולל של הוועדה. הוועדה אישרה, מכיוון שהיא סברה שצריך לאשר את ששנסקי, את ששנסקי 2 במקרה הזה, אבל הוועדה סברה שערבה מיינס לא צריכה להיכלל בתוך העניין. היתה כאן התחייבות, שהיא לא תיכלל, והיא תקבל את התקציב שלה. פתאום, אני לא מדבר על זה שכבר חלק מהנוכחים כאן היו בישיבה שהיתה ישיבה סגורה יחד עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומנכ"ל משרד האוצר. היתה מחלוקת ביניהם כמה כסף צריך להעביר, זאת היתה מחלוקת די מביישת. יושבים שני נציגים בכירים של הממשלה וכל אחד אומר דבר אחר לגבי התקציב, שצריך להעביר לערבה מיינס, אבל לפחות החלק הזה של משרד האוצר פתאום באים ואומרים לנו: לא, הייעוץ המשפטי אומר שאי אפשר להעביר. אם אי אפשר, היה צריך להגיד את זה בשעה שאישרנו את ששנסקי 2.

אני כנראה אקיים דיון על העניין הזה. אני אבקש שיבואו המנכ"לים, שיבואו היועצים המשפטיים, שיסבירו מה הסיפור הזה. על כל פנים, אני עוד לא החלטתי מה אני עושה עם הדבר הזה. אני מרגיש פגוע – אני מרגיש פגוע בשם הוועדה, אני מרגיש פגוע בשמי.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ממה אני אמור להיפגע?
היו"ר משה גפני
אתה לא אמור להיפגע, אתה תעמוד מהצד, ואם אני אומר שנפגעתי, תיפגע גם...המציאות הזאת, שבה אנשים בכירים בחלק השלטוני נותנים התחייבות לכנסת, לוועדת הכספים, ולא מקיימים אותה, רק בגלל שהיועץ המשפטי או היועצת המשפטית אומרים שאי אפשר לעשות – אי אפשר לנהל ככה מדינה, אי אפשר לנהל ככה עניין, ונראה מה אנחנו עושים.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
גפני, אנחנו לא צריכים להיפגע. אם מישהו עושה משהו, אתה יודע, יש מדיניות, צריכה להיות מדיניות שעושים משהו – יש תגובה. אנחנו לא צריכים להיפגע, אני חושב שזאת לא פעם ראשונה שאתה נפגע מאז תחילת הקדנציה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, זה גם לא אישי.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
זה מה שאני אומר, אנחנו לא צריכים להיפגע, אם משהו קורה לא בסדר.
היו"ר משה גפני
הבנתי. זה נעשה בעבר וזה ייעשה גם בעתיד. בסדר, החלק הזה הוא חלק בעייתי.

עכשיו אני רוצה לדבר לגבי ההעברות. אנחנו לא עשינו העברות זמן רב. אני לא רציתי להביא העברות. אגב, אם שמתם לב, גם לא הבאתי את הקיצוץ הרוחבי. יש קיצוץ רוחבי, שנמצא כבר זמן רב מאוד, והוא אושר כבר לפני מספר חודשים. לא הבאתי אותו, מכיוון שאני לא למדתי אותו, זאת אומרת: אני לא למדתי איך מעבירים כסף פתאום לדברים שמשרד האוצר חפץ ביקרם ופה פתאום מקצצים בכל המשרדים. משהו לא מסתדר לי. יכול להיות שזה בגלל שלא למדתי ליבה, אבל במתמטיקה זה לא מסתדר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
קיצוץ נטו קוראים לזה, נטו קיצוץ.
רחל עזריה (כולנו)
לדעתי זה קיצוץ ברוטו, אפשר לבדוק. קיצוץ טרה.
היו"ר משה גפני
אבל מה שהיה צריך לעשות כדי להביא קיצוץ, היה צריך להביא תכנית. היה צריך להביא תכנית, היה צריך להגיד: התכנית אומרת שהאזרחים מקבלים א', ב', ג', ד' וזה בסדרי עדיפויות מהמדרגה הראשונה, ולכן צריך לעשות פעולות, או להוריד תקציב במקומות מסוימים, או צריך להביא כסף בעקבות העלאת גביית המסים, או לקצץ קיצוץ רוחבי. היינו מקבלים החלטה מושכלת, כללית, לא מן דבר כזה שפתאום עם פינצטה אתה מקבל קיצוץ רוחבי. אני לא הצלחתי עוד להבין, עד שאני לא אבין, אני לא אביא את זה, ומישהו יצטרך להסביר לי, כדי שאני אוכל להסביר לחברים. אני לא יודע מה להסביר בקיצוץ הרוחבי, מה להגיד לחברי הוועדה, למה הקיצוץ הרוחבי הזה מתקיים. יש העלאה מאוד משמעותית, שאנחנו מברכים עליה, בהכנסות למדינה. יש מצב שבו יש יתרת עודפים בכל הנושא הזה של קופת המדינה, אז למה צריך לקצץ קיצוץ רוחבי? עד שאני לא אבין את זה, אני לא אביא את זה לוועדה. לכן ההצעה לסדר בעניין של הקיצוץ הרוחבי, כרגע לא עומדת על סדר-היום, לא היום ולא ביום רביעי.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל הבעיה עם זה – זה לא הקיצוץ, הבעיה עם זה שיש שם המון תקציבים שצריכים לעבור שלא עוברים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא לא - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
תביא רק את התקציבים, אבל אל תביא את הקיצוץ.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
למה לקצץ? יש עודפי תקציב, למה לקצץ? מה קרה?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא הבנת, אני נגד.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה פתאום לקצץ? אל תתחיל ככה, הפוך.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני רוצה לא לקצץ.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הו, בצלאל, תתחיל עם זה. הבעיה היא שכשהכול תקוע - - -
היו"ר משה גפני
בצלאל, אני אתן לך לדבר, אבל חכה. אין בעיה, אנחנו יכולים להיות כאלה שהולכים לטיול, אולי לאילת, לחוף החדש שסידרו שם, ופה הם יעשו מה שהם רוצים, הם יביאו העברות, קיצוצים והעברות בתוך הקיצוצים ואנחנו לא נוכל לעשות כלום. בסדר, זה גם טוב, ניסע לאילת, זאת תכנית.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
נטו, נטו חוף...היית?
רחל עזריה (כולנו)
זה ברוטו חוף, כבר דנו על זה...
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
החוף היה צריך להיקרא על שם גפני, וכחלון - - -
היו"ר משה גפני
מיקי זוהר, רצית להגיד משהו. אני באמצע ההסבר, אבל תדבר בקצרה.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
ראיתי את הבקשה לקיצוץ של 1.4 מיליארד שקל. ראיתי שהצדיקו את הקיצוץ הזה בכספים הקואליציוניים - - -
היו"ר משה גפני
איך שאמרת "כספים קואליציוניים" - - -
עודד פורר (ישראל ביתנו)
כספים קואליציוניים וביטן נכנס.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
שמעתי שההצדקה לקיצוץ הזה, חלק מההצדקות לקיצוץ הזה, בהתאם לאופן בו אגף התקציבים רצה להציג את זה, זה להסכמים הקואליציוניים שנעשו עם חברי הקואליציה, בסדר גודל של 30 מיליון שקל.
היו"ר משה גפני
כן, סכום קטן מאוד באופן יחסי.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
כן, אבל זו הצדקה, איך ישכנעו אותנו להצביע בעד הקיצוץ?
היו"ר משה גפני
בסדר, את זה אמר בצלאל.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
הרי הרעיון הוא באמצעות כספים קואליציוניים. הגעתי היום בבוקר כדי לומר שאני אצביע נגד הקיצוץ. אני לא בעד הקיצוץ הזה, אני חושב שהוא קיצוץ לא טוב, ולכן אני מתכוון להתנגד אליו ולעשות כל שביכולתי באמצעות הכלים הפרלמנטריים שלי, הקואליציוניים שלי והפוליטיים שלי, כדי שהקיצוץ הזה לא יעבור בוועדת הכספים.
היו"ר משה גפני
דוד, אתה ידעת שזה מה שהוא הולך להגיד?
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
לא, אבל אני לא מתאם אתו דברים, בזמן האחרון הפסקנו לתאם – אבל אנחנו נחזור, אנחנו חוזרים לתאם.
דוד ביטן (הליכוד)
הוא צריך כותרת, אז הוא אומר, מה אני אעשה.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
לא לא לא, זו לא כותרת חברי חבר הכנסת ביטן, זאת לא כותרת, זו אמירה.
דוד ביטן (הליכוד)
אני תומך ביושב ראש.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אז גם אני תומך ביושב ראש הוועדה, לדעתי גם הוא לא תומך בקיצוץ.

אני קודם כל מודה לאגף התקציבים, שבאמת הזכירו את סיבות הקיצוץ וציינו בצורה ברורה שהם רוצים לקצץ בשבילי ובשביל חבריי לקואליציה, אבל אנחנו מוותרים על זה, והם יכולים לקחת חזרה גם את הכספים הקואליציוניים אם הם רוצים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מעולה.
קריאה
זו כותרת.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אנחנו לא מוכנים לעשות את הקיצוץ הזה בשביל שום מחיר בעולם, ולכן אנחנו מודים להם מראש על ההבנה וההתחשבות, אבל אנחנו עומדים על עקרונותינו.
רחל עזריה (כולנו)
גפני, גם אתה מוכן להחזיר את כל ההטבות שניתנו לחרדים בקדנציה הזאת?
היו"ר משה גפני
לא, אני לא מוכן להגיד שום דבר בהצהרות.
דוד ביטן (הליכוד)
אם תחזירי את ה-460 שקיבלת, הוא מוכן.
רחל עזריה (כולנו)
230 להארכת חופשת לידה, אתה רוצה לבטל הארכת חופשת לידה? רק שאני אוודא. אתה רוצה לבטל הארכת חופשת לידה, ביטן?
דוד ביטן (הליכוד)
איך הגעתם לכספים הייחודיים?
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אגף התקציבים מצדיקים את הקיצוץ בכספים הקואליציוניים.
דוד ביטן (הליכוד)
זו חוצפה, ככה אתם אומרים באמת?
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
הם אומרים: אנחנו צריכים לקצץ בגלל הכספים הקואליציוניים.
דוד ביטן (הליכוד)
אתם לא מתביישים?
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אתה מבין למה אני אומר את מה שאני אומר?
היו"ר משה גפני
גברתי רחל עזריה, אמרתי בישיבה אצל רז נזרי לפני - - -
דוד ביטן (הליכוד)
שיחזירו את ה-430 - - -
היו"ר משה גפני
אני אוציא את שניכם, זה לא מרכז ליכוד פה. עם כל הכבוד, המדינה שייכת לשר האוצר ולא לכם, תהיו בשקט...אני מבקש לענות לחברת הכנסת רחל עזריה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אבל אתה עוד לא ענית לנו.
היו"ר משה גפני
אתה חושב שאני אשאיר אתכם בלי לענות? לפני שבועיים היתה ישיבה אצל רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, זה מופיע בפרוטוקול שאמרתי באופן חד משמעי: אצלנו הכספים הקואליציוניים הולכים לסעיפי תקציב, חינוך וכל מה שנלווה לעניין, ששם אנחנו מופלים לרעה. אמרתי שאני מוותר על הכספים הקואליציוניים, לא יהיה יותר תקציב במדינת ישראל, שיהיו בו כספים קואליציוניים של יהדות התורה. אמרתי, הכול ייכנס בבסיס התקציב, מה שראוי שייכנס – ייכנס. מה שלא ראוי שייכנס, שלא ייתנו כספים קואליציוניים.
רחל עזריה (כולנו)
הבטחת הכנסה לאברכים זה מוגדר - - -?
היו"ר משה גפני
את רוצה להיכנס אתי לפרטים? נטו משפחה גם לא ראוי.
רחל עזריה (כולנו)
באמת לא ראוי?
היו"ר משה גפני
לא, תיכף אני אסביר גם למה, עם כל הכבוד.
רחל עזריה (כולנו)
זה דווקא מאוד ראוי.
היו"ר משה גפני
אני נותן לכם את הכוח כדי לעשות פוליטיקה ובחירות, ואת עוד באה לספר לי פה על הבטחת הכנסה, על כמה אברכים.
רחל עזריה (כולנו)
שיעור תעסוקת נשים קפץ - - -
היו"ר משה גפני
מאה אחוז, תני לי לענות, אל תיכנסי באמצע. את באמת דואגת לכל החלשים ולמסכנים ולחופשת לידה והכול - -
רחל עזריה (כולנו)
ולהורים לילדים - - -
היו"ר משה גפני
- - עד שזה מגיע לסטודנטים. כשעשינו את זה בחוק של הבטחת הכנסה, את נגד.

אני רוצה לומר לכם לגבי העניין הזה, לא יהיה תקציב, אני רוצה שזה יהיה בבסיס. מה שלא ראוי שיהיה בבסיס, שלא יהיה, מי מתנגד לזה? מתנגד לזה אגף תקציבים. הוא רוצה להחזיק אותי עם כספים קואליציוניים כל הזמן, רק הוא לא מצליח.
קריאה
לא רק אותך.
היו"ר משה גפני
אבל אצלי זה לא הולך לו.
דוד ביטן (הליכוד)
לא הולך לו כלפי אף אחד, אבל אם זה הנימוק שהם נימקו, כרגיל, זאת חוצפה.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
למה אני אומר את מה שאמרתי? סתם אמרתי?
דוד ביטן (הליכוד)
הם כל הזמן משקרים, זה איום ונורא.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אנחנו אשמים - - -
היו"ר משה גפני
אבל מיקי, אני באמצע רשות דיבור.
דוד ביטן (הליכוד)
זה שקר.
היו"ר משה גפני
דוד, מה זה פה עם הליכוד הזה?
מיקי לוי (יש עתיד)
אני אגן עליהם.
היו"ר משה גפני
ואז הודעתי, זה מופיע בפרוטוקול ונדמה לי אפילו שזה מופיע בהחלטה - - -
דוד ביטן (הליכוד)
הם משקרים.
היו"ר משה גפני
דוד, אני באמצע הדיבור.
דוד ביטן (הליכוד)
יש לך דז'ה וו כל פעם שהיית סגן שר אוצר...
היו"ר משה גפני
דוד. כשאישרתי פה את בקשות משרד האוצר, לא ידעתי, למשל כשעשינו נקודת זיכוי לילדים או דברים מהסוג הזה, לא ידעתי - - -
דוד ביטן (הליכוד)
מה זה רלוונטי?
היו"ר משה גפני
דוד, זה מפריע.
דוד ביטן (הליכוד)
- - -
היו"ר משה גפני
- - לא ידעתי שאחרי זה – זה יהיה בתעמולת בחירות ברחובות. אם זה בתעמולת בחירות ברחובות, אני גם צד בעניין, בלעדיי זה לא היה עובר.
רחל עזריה (כולנו)
אתה רוצה גם - - -
היו"ר משה גפני
אל תעני לי, אני עשיתי כל מאמץ על מנת שכל הנושאים הללו שאתם מגדירים אותם כנטו משפחה, יעברו כאן, ועברו פה אחד.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה רק לשנתיים בהוראת שעה, לא נתתם להכניס את זה לחוק.
היו"ר משה גפני
אל תפריעו לי, ועברו פה אחד.

אני אתן לך עוד דוגמה. אנחנו דנו על קצא"א, דנו על זה כבר לפני 10 או שמונה חודשים.
רחל עזריה (כולנו)
נכון.
היו"ר משה גפני
דרשנו שהחוף שנמצא שמה בקצא"א, יעבור לעיריית אילת.
רחל עזריה (כולנו)
וישבנו בחדר - - -
היו"ר משה גפני
לא, זה היה הרבה קודם.
רועי פולקמן (כולנו)
גפני, אבל מה הטענה שלך?
היו"ר משה גפני
אין לי טענה.
רועי פולקמן (כולנו)
אחלה - - -
היו"ר משה גפני
רק אל תפריעו לי.
רועי פולקמן (כולנו)
זה פשוט ממלכתי.
היו"ר משה גפני
רק אל תפריעו.
מיקי לוי (יש עתיד)
כולה לשנתיים - - -
היו"ר משה גפני
מיקי, העברתי את זה, לא שאלתי אותך מה זה, אני עשיתי את זה, לא אתה.
רועי פולקמן (כולנו)
ברור, אבל זה ממלכתי.
היו"ר משה גפני
אז תהיה בשקט, אז תירגע.
רחל עזריה (כולנו)
אחד הדברים הכי חשובים. זה מאפשר להורים להתפרנס בכבוד.
רועי פולקמן (כולנו)
אין קואליציה ואופוזיציה, "נטו משפחה" זה ממלכתי, גם לחרדים, גם לחילוניים, אבל זה ממלכתי. כשזה סקטוריאלי – זה הכול.
היו"ר משה גפני
שמונה חודשים היתה החלטה כאן בוועדה, שהחוף הזה עומד ריק המון שנים, ולכן צריך להעביר אותו לעיריית אילת לעניין הזה. אמרנו אז שאם חוק קצא"א יבוא לכאן, נקבל החלטה בחוק. זה עבר לאבי דיכטר, עבר לוועדת החוץ והביטחון קצא"א, ואז הוא בא אלי ואמר לי: אני לא יכול להעביר את קצא"א, אני לא יכול להעביר בוועדת החוץ והביטחון, אני מבקש ממך, אתם יותר מיומנים כאן בעניין, תעבירו את חוק קצא"א.

עברנו מסע ייסורים נוראי מבחינת הישיבות בוועדה, בגלל שכל רגע מגיע נציג אחר של הממשלה ואומר הפוך. לא שהוא אומר הפוך מהחבר שלו, הוא אומר בערב הפוך ממה שהוא אמר בבוקר, זה פשוט לא להאמין.
דוד ביטן (הליכוד)
רגע, אני אפסיק אותך שנייה, יש בעיה אחת רצינית. פנתה אלי משפחה שקיבלה את הכסף של "נטו משפחה" ואמרה: למה קיבלתי את זה בברוטו?
רחל עזריה (כולנו)
כבר דיברנו על זה, טרה.
דוד ביטן (הליכוד)
הם קיבלו את זה בברוטו, לא בנטו.
רחל עזריה (כולנו)
הם לא קיבלו את זה בברוטו, זה נקודות זיכוי, אין את זה בברוטו. הם התבלבלו עם ההבראה...
היו"ר משה גפני
בסופו של דבר, אנחנו קואליציה ואופוזיציה, העברנו את חוק קצא"א לטובתה של מדינת ישראל, עם כל הבעיות הכרוכות בכך, אלה שגלויים ואלה שכמובן נשארו חסויים עם כל מה שנלווה לעניין הזה.
דוד ביטן (הליכוד)
לא מתחשבים ביושב ראש הוועדה, בפרסומים...
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
גפני ואני העלינו את זה, נלחמנו על החוק הזה, וכחלון הולך לגזור קופון על זה.
רועי פולקמן (כולנו)
- - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יש גבול לחוצפה. תאמין לי, יש גבול. אני מכבד אותך פולקמן, יש גבול, לא מזמינים אותנו. הוועדה עשתה זה, זה חצוף.
רועי פולקמן (כולנו)
כששר התחבורה - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
חופים במדינת ישראל זה שר הפנים, אם כבר מדברים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
- - - חצוף אני אומר לך ואני אומר שזה לא בסדר. אני אומר לך, ואני לא בן-אדם שנאבק על קרדיט, זה לא בסדר.
רועי פולקמן (כולנו)
זה מעגלים שונים. כביש 1 ירושלים לדוגמה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא מעגלים - - -
היו"ר משה גפני
אני מבקש להשלים. אנחנו בחוק הזה, שהיה קשה להעביר אותו בגלל חילוקי הדעות בתוך הממשלה ובין האנשים בינם לבין עצמם, יש למשל איש בכיר אחד במערכת הביטחון, שהגיע לוועדה בשעה 10:30, אמר את מה שאמר, שהאמירה שלו היתה מאוד חשובה לנו, לאחר שהוא קיבל כנראה נזיפה – אני לא בטוח בזה, כיוון שזה לא היה בוועדה – הוא בא למחרת ואמר ההפך ממה שהוא אמר יום אתמול. עצובה מאוד תמונת המצב הזאת.
דוד ביטן (הליכוד)
ב-10 שנים זה - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
ביטן, אני מגן עכשיו על זכותו של היושב ראש.
היו"ר משה גפני
אנחנו עמדנו על כך שבתוך החוק יהיה סעיף שאומר כדלהלן – כך כתוב בחוק קצא"א שאנחנו העברנו, אף אחד לא ביקש את זה מאתנו – אנחנו כתבנו בחוק שהחוף שעליו מדובר, הגדרנו בדיוק את החוף שעליו מדובר בחוק, יעבור לעיריית אילת לשימוש, נדמה לי שזה היה חוף צוללנים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
שני חלקים, חלק צוללנים וחלק - - -
היו"ר משה גפני
לא, לא נכנסנו לעניין הזה, אמרנו שזה ציבורית נכנס לשם. זאת לא סלילת כביש או בניית גשר, לא, זה חוק שנעשה כאן, קואליציה ואופוזיציה, גם אתה היית שותף לעניין הזה.
רועי פולקמן (כולנו)
אני לא מבין את האירוע, אתה מרגיש מקופח?
היו"ר משה גפני
אני לא מרגיש שום דבר, אני חושב שזה מעשה לא הגון. כאשר מדובר על זה שסידרנו את החוף, לא אומרים כלום על ועדת הכספים. זה לא שר האוצר עשה את זה, זה לא ראש הממשלה עשה את זה, זה לא פקיד כזה או אחר עשה את זה. אנחנו עשינו את זה פה, אנחנו, אף אחד לא ביקש.
רועי פולקמן (כולנו)
תודה.
היו"ר משה גפני
על לא דבר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
היה כאן משהו לא ראוי, הלכו וגזרו סרטים. זה לא אנחנו, זה גפני ומיקי, היה ראוי שיפרגנו להם.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בישורת האחרונה - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
החופים בכלל שייכים לשר הפנים, על מה אתם מדברים?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, אבל מאיפה זה התחיל?
מיקי לוי (יש עתיד)
האחריות של החופים של שר הפנים.
היו"ר משה גפני
ברגע שיגיעו אלינו בקשות של משרד האוצר, אנחנו צריכים להחליט האם זה באמת לטובת המדינה, האם זאת באמת תמונת המצב, או שזה חלק ממערכת בחירות – שאני תומך בה דרך אגב. אבל לא עושים דבר כה באמצע קדנציה.
יצחק וקנין (ש"ס)
יש פה איזה תמימות, ממתי היו שלטי חוצות שנתיים לפני הבחירות?
היו"ר משה גפני
אף פעם.
רחל עזריה (כולנו)
בסדר, אז זה לא שנתיים לפני.
יצחק וקנין (ש"ס)
אנחנו בבחירות.
רועי פולקמן (כולנו)
מתי היה "נטו משפחה"? עכשיו יש.
מיקי לוי (יש עתיד)
אבל זה רק לשנתיים, מה תעשו בעוד שנתיים? מסכן שר האוצר הבא, מאיפה תביאו את הכסף? אז למה לא עשיתם את זה בחקיקה? למה זה בהוראת שעה? למי אתם מספרים את הסיפורים האלה?
היו"ר משה גפני
מיקי, הסתיים החלק הפילוסופי.
דוד ביטן (הליכוד)
מה, עד עכשיו סתם היה דיון?
היו"ר משה גפני
לא, החלק הפילוסופי, אנשים באו בטענות. למה, אין לך טענות?
דוד ביטן (הליכוד)
יש לי.
היו"ר משה גפני
אז מה, אני יכול למנוע מאנשים שיש להם טענות?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אני מציעה שגם אתה תתלה שלטים של "נטו גפני" וזהו, נסגור את הסיפור.
דוד ביטן (הליכוד)
לא, זה ברוטו, לא נטו.
היו"ר משה גפני
אמר לי אתמול מישהו בכיר במדינה, בכיר: מה שאנחנו רוצים, שתפסיק להיות ממלכתי. אני לא אשים שלטים באמצע קדנציה, כשאנחנו עובדים פה על הנושא של דברים ענייניים.
רועי פולקמן (כולנו)
גפני, ממלכתיות זה במעשים, לא בדיבורים. ממלכתיות עושים במעשים, לא בדיבורים. הבעיה היא לא הדיבורים, הבעיה עם המעשים. אז אם עושים דברים שהם לא לעם ישראל, ויש הרבה כאלה, גם שלך - - - שלטים על מס הכנסה שלילי.
היו"ר משה גפני
אבל אין לך מה לצעוק, הוא רוצה באמת שאני לא אהיה ממלכתי.
רועי פולקמן (כולנו)
כשעושים משהו סקטוריאלי, אז אפשר לשים שלטים על נושאים ספציפיים. כשעושים משהו ממלכתי, זה מצוין. לכן זה לא בדיבורים, זה במעשים – הממלכתיות. נכים, אתה מוביל ארבעה מיליארד שקלים, אתה עומד בפרונט של זה.
דוד ביטן (הליכוד)
4.12.
רועי פולקמן (כולנו)
יפה מאוד, כסף של מדינת ישראל, וכולנו גאים בזה מאוד.
דוד ביטן (הליכוד)
אתה שומע? אני גם הולך לפרסם, אנחנו נעשה מודעה אחת בתל אביב של כל חברי ועדת הכספים ביחד, אני לא צוחק...אם אני לא עושה, אל תקראו לי דוד ביטן... שבוע ימים, כל המדינה תדבר על זה...ולידך אני כותב סגן שר האוצר...
מיקי לוי (יש עתיד)
אבל זה החבר שלך דודי אמסלם כל הזמן אמר: הנה, אתה היית סגן שר האוצר, אתה יודע.
דוד ביטן (הליכוד)
פנתה אלי איזו משפחה: כחלון אומר נטו וקיבלתי את זה ברוטו...

ואלה, אני מביא איזה צלם ואני עושה את זה, אל תדאגו...רק תגידו איפה זה יהיה, זה רק שלט אחד...
היו"ר משה גפני
דוד, אתה מפריע לי. תגידו לי מתי אני יכול להמשיך. אני ישבתי עם אגף התקציבים וביקשתי – אני אמשיך לדבר, בגלל שאני מביא את ההעברות עכשיו להצבעה.
דוד ביטן (הליכוד)
איזה העברות?
היו"ר משה גפני
העברות שיש על סדר היום.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אחרי הדיון החשוב שהיה עכשיו, אתה לא יכול להביא את ההעברות - - -
היו"ר משה גפני
יש משרדים שלא נוגעים לאגף התקציבים, שמחכים כבר חודשים ולא יכולים לעבוד.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני גם רוצה לשמוע את הייעוץ המשפטי, אם הצליחו - - -
היו"ר משה גפני
יש עשרות רבות של העברות, עשרות רבות של עודפים, אני לא מדבר על הקיצוץ הרוחבי שמתעכב הרבה זמן.

אמרתי כדלהלן שאני מבקש על פי הנוהל להביא, ואני אתמול גם קבעתי אצלנו פה בוועדה, מה שעומד בנוהל להביא היום לדיון ולהצבעה. מה שלא עומד בנוהל, וזה שרות רבות נוספים, יידחה ליום רביעי, ומה שלא יעמוד בנוהל ביום רביעי, יידחה לשבוע הבא. יש לי את הזמן לזה, אני לא הולך לפגוע במשרדים. יבוא מישהו ויגיד שהוא רוצה דיון מיוחד על משרד מסוים, אנחנו נעשה את זה, אבל אני לא יכול לעכב, שעל הגב שלי יהיו משרדים שלא יכולים לתפקד. לא יהיה דבר כזה. לכן יש היום מספר העברות שעומדות בנוהל.

ביקשתי ממנהל הוועדה לא להפיץ בין חברי הוועדה העברות או הסברים, שלא עוברים את הלשכה המשפטית, שאנחנו עומדים בנוהל. אני לא רוצה שמישהו יקום כאן ויאמר שיש דברים שלא עומדים בנוהל. לכן, מה שיעמוד לדיון או להצבעה, זה אותן העברות ועודף אחד שהיה עוד מהסיבוב הקודם, שעומד בנוהל. נקיים בהם את הדיון ונצביע. אני מבקש גם מחבריי לאופוזיציה – אני אאפשר, אבל אי אפשר כל היום על הנושא הזה, כבר אין לנו את הזמן אפילו להצביע.
דוד ביטן (הליכוד)
חצי שעה בזבזנו על דברים אחרים.
היו"ר משה גפני
ואז אני אבקש להביא את הנושאים הללו לדיון עכשיו ולהצבעה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אדוני היושב ראש, הערה אחת בקצרה, זה לא רק עניין של עמידה בנוהל במובן הטכני הצר. אפשר לעמוד בנוהל ולא להבין כלום.

הרי זה לא עניין טכני לעשות וי וי וי על הנוהל. אני רוצה להתייחס לזה במלוא הרצינות ובכובד ראש.
היו"ר משה גפני
בסדר גמור, יש פה נציגי המשרדים והם יסבירו. אני לא צריך להסביר את זה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
כשמדובר בעמידה בנוהל, זה כדי שנוכל להבין על מה מדובר.
היו"ר משה גפני
בסדר, בשביל זה נציגי המשרדים כאן, הם צריכים להבהיר ולהסביר, איפה העודף הראשון שנשאר מהפעם הקודמת.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גפני, יש העברות שכן הופצו לנו בשבוע שעבר ובכל זאת לא נמצאות כאן היום.
היו"ר משה גפני
אמרתי לא להפיץ הכול, אפילו גם בלי ההחלטה אם יש דברי הסבר מלאים, ומכאן ואילך לא יופצו יותר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל אני שואל איך אני יכול לדעת.
היו"ר משה גפני
ההעברות עליהן אתה מדבר, דבר אתנו, אני אגיד לך מה הבעיה. אין העברה שעומדת בנוהל שלא נמצאת כאן, צריך לעמוד בנוהל, לכן אנחנו נקיים עכשיו ישיבות ברצף.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ולמה אחרי כל כך הרבה זמן לא עומדים בנוהל?
היו"ר משה גפני
לא יודע. אה, לא הסברתי, אתם משגעים לי את השכל, אני ישבתי עם אגף תקציבים. ביקשתי מהם שלא רק הם יתנו את דברי ההסבר, אלא גם המשרדים הרלוונטיים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
היתה פה מלחמת עולם על זה.
היו"ר משה גפני
המשרדים הרלוונטיים נותנים יותר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
סיכמתם?
היו"ר משה גפני
לא סיכמנו, אין את זה בנוהל.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא, האוצר לא הסכים אז.
היו"ר משה גפני
רגע, יש בנוהל דברי הסבר. באו אגף התקציבים, מאמיר לוי, יעל מבורך וכולם, ואמרו: אנחנו יודעים לתת דברי הסבר כמו המשרדים, אנחנו ניתן את דברי ההסבר. הם נימקו את מה שנימקו, אני לא הולך להעלות את זה כאן, ואנחנו עכשיו בניסיון עם הנושא הזה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אבל התנאי היה שנציג המשרד יהיה בוועדה.
היו"ר משה גפני
נציג המשרד יהיה בוועדה, זה ברור, זה בנוהל, אבל אגף התקציבים אומר: אני יכול לתת את דברי ההסבר כמו המשרדים, לא כתוב בשום מקום שאני מנוע מלתת את דברי ההסבר. אנחנו עכשיו בפיילוט כזה, בגלל שבינתיים דברי ההסבר שהם נותנים הם טובים, הם לא דברי הסבר לא טובים. הם דברי הסבר מלאים ונציגי המשרדים נמצאים כאן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אני רוצה לבקש ממך בקשה. כשאנחנו ישבנו פה בדיוני התקציב, התחייב בפני הוועדה מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, בעקבות עשרות פניות שהוא קיבל ממני וגם ישיבות בוועדת השקיפות בנושא ובדיקות כאן בוועדה, שהם יחזירו תשובה בעניין של פתיחת מערכת מרכב"ה.
היו"ר משה גפני
את מעלה את זה באופן קבוע. היות ואני לא מעסיק את שי באב"ד בטלפון, אני לא יודע לענות לך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני יכולה רק להשלים את הדברים? אני המתנתי עכשיו שלושת רבעי שעה כשעשיתם את - - -
היו"ר משה גפני
שבוע אני מחפש אותו, הוא לא עונה לי. אני לא יודע לענות לך, תדברי אתו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני יכולה לסיים?
היו"ר משה גפני
כן, את אומרת את זה כל הזמן, כאילו אני אחראי על שי באב"ד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
נכון, יש לכך סיבה.
היו"ר משה גפני
אני כבר משיג יותר מהר את ראש המטה שלו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה נורא אנרגטי היום, גפני, תן שנייה לסיים. אם לחברי הכנסת של הוועדה תהיה גישה ישירה למערכת מרכב"ה ואנחנו נוכל לראות את תוצאות המדינה במעקב ממש יום יומי, ייפתרו פה כל כך הרבה סיפורים בעייתיים - -
היו"ר משה גפני
אני בעד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - להעברות התקציביות ומחוץ להעברות התקציביות. להזכירך, בשנים האחרונות אנחנו כבר חשפנו עשרות פעמים מטעויות ועד שקרים של ממש וסיפורי שחיתות בעבירות שהתגלגלו בסוף ליעדים שהם לא היעדים שנמסרו לוועדה, בלי פיקוח, מקומות שאחר כך בית המשפט והמשטרה נאלצו לחקור אותם.

פתיחה של מערכת מרכב"ה לחברי הכנסת זה דבר - -
היו"ר משה גפני
אבל זה לא בידיים שלי, מה את מבקשת ממני?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בוודאי שזה בידיים שלך. ישב פה מנכ"ל משרד האוצר, וגם ישב פה - -
היו"ר משה גפני
אבל אני לא משיג אותו בטלפון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - וישב פה גם ראש אגף תקציבים והבטיחו לוועדה שהם ימסרו לי תשובה בעניין הזה כבר לפני יותר מחצי שנה, גפני. יותר מחצי שנה. החשכ"לית לשעבר סירבה באופן שיטתי להגיע לוועדה לדבר על זה.
היו"ר משה גפני
אני דיברתי איתה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הם לא מעבירים את המידע. בסופו של דבר, הם ענו על מכתב, הבטיחו שהם כבר עד לפני חודש יחשפו חלק מהמערכת.
היו"ר משה גפני
תודה. אני אתך בעניין הזה. אבל את לא יכולה לקחת את רוב הזמן עכשיו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לקח שלושת רבעי שעה להילחם על פרסומות ושלטים. גפני, אני מבקשת ממך שהוועדה תכנס על זה דיון, ושאתה תדרוש ממשרד האוצר להחזיר תשובות לחברי הכנסת. איזה סיבה יש בעולם למנוע גישה למערכת הזו? מה הבעיה?
היו"ר משה גפני
בסדר, אני אתך ואני אעשה את זה, נראה איך אני עושה את זה. אני אדבר איתם עוד הפעם, כשאני אשיג אותם בטלפון.
דוד ביטן (הליכוד)
למה קוראים לזה המרכב"ה דווקא?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מיליארדי שקלים המדינה שילמה למערכת.
היו"ר משה גפני
עודף, בקשה מספר 001 – 41. זה היה עוד בעודף הקודם, מי מסביר את זה?
דניאל מלצר
הפנייה התקציבית נועדה להעברת עודפים מחויבים - -
היו"ר משה גפני
זו לא פנייה תקציבית, זה עודף.
דניאל מלצר
בסדר, העברת העודפים המחויבים משנת התקציב 2016 לשנת התקציב 2017 בסך של כ-42 מיליון שקלים במזומן. הסיבות העיקריות שבגינן נוצרו העודפים הן עלויות תפעול שוטפות של רשות המים ופעולות ייעוץ רב שנתיות.
היו"ר משה גפני
אני רוצה להסביר לחברים על מה מדובר. בפעם הקודמת שהיה 80% של העודפים שאישרנו, הרפרנט של רשות המים לא יכול היה להגיע וזה נדחה. לאחר מכן לא עשינו עודפים, אז זאת ישיבה ראשונה מאז שזה נדחה, ואז גם דובר על העניין הזה, אז תדעו שמה שמובא פה כעודף זאת סגירה של העודפים הקודמים.
דניאל מלצר
אני רק אשלים שמירב מרשות המים נמצאת פה, אם תרצו לשאול שאלות נוספות.
היו"ר משה גפני
יש שאלות?
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אני פשוט רוצה להבין, השימוש באותם 42 מיליון שקל יהיה אותו שימוש במקור ב-2016, שפשוט יבוצע בשנת 2017?
מירב כהן בן צור
זה עבור חוזים שנפתחו בשנת 2016 והתשלום בגינם עדיין לא הסתיים באותה שנת תקציב.
מיקי לוי (יש עתיד)
אבל זו הרשאה להתחייב?
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
לא לא, זו לא הרשאה להתחייב. אין שינוי בשימוש של אותם 42 מיליון. זה דבר שצריך לציין כאן, כי כאן אתם בעצם מסבירים את המקור של הכסף, הוא לא בוצע, אבל צריך להגיד גם מה הייעוד של אותה העברה.
מירב כהן בן צור
זה אותו דבר.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
בסדר, אבל צריך להגיד את זה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה אתם מתכוונים כאן בפעולות ייעוץ?
מירב כהן בן צור
פעולות ייעוץ של רשות המים – שוטף, ייעוץ כלכלי. מדובר בייעוד שוטף ברשות המים, ייעוץ כלכלי, ייעוץ משפטי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
של מי? מי מבצע את הייעוץ?
מירב כהן בן צור
כל מי שזוכה במכרז, ספקים שונים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כמה ספקים? מי מבצע את הייעוץ?
מירב כהן בן צור
זה יכול היות הרבה, יש הרבה מאוד יועצים משפטיים, יועצים כלכליים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זאת אומרת, זה ייעוץ חיצוני או בתוך המשרד?
מרב כהן בן צור
לא, זה ייעוץ שתומך בלשכה המשפטית של המשרד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
עובדים של המשרד או ייעוץ חיצוני?
מירב כהן בן צור
ייעוץ חיצוני.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אז כל הסכום הזה זה לייעוץ חיצוני?
מירב כהן בן צור
42 מיליון זה כולל הוצאות תפעול שוטף של המשרד, בין היתר גם הוצאות ייעוץ.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כמה מהכסף זה לייעוץ חיצוני? זה חלק מהפירוט שצריך להיות פה.
מירב כהן בן צור
19 מיליון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
19 מיליון שקלים לייעוץ חיצוני? מכמה חברות? מכמה ספקים?
מירב כהן בן צור
עשרות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
עשרות ספקים? ה-19 מיליון מתחלקים ביניהם באופן שווה בשווה, או שאחד מקבל יותר?
מירב כהן בן צור
לא, לא באופן שווה בשווה, זה תלוי נושא.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תעבירי לי בבקשה פירוט, יש לך את זה פה?
מירב כהן בן צור
לא פה, זה משהו שהוא באתר מרכב"ה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתר מרכב"ה, כפי שבטח שמעת לפני כמה דקות, אין לנו גישה אליו.
מירב כהן בן צור
בסדר גמור, לי אין פה כרגע את הנתונים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
את יכולה להוציא את זה רגע מאתר מרכב"ה?
היו"ר משה גפני
אם יש לך חומר בעניין הזה – תעבירי לנו, אנחנו ניתן לה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זה "אם"? זאת רשימת ספקים שמקבלים כחברות ייעוץ, בוודאי שיש להם את החומר.
היו"ר משה גפני
בסדר, מה שיש לכם בעניין הזה – תעבירו לנו, אנחנו ניתן לה. מי בעד אישור העודף? מי נגד? מי נמנע?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תעבירי את זה בבקשה עכשיו.

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

נמנעים – אין

בקשה מספר 001 – 41 נתקבלה.
היו"ר משה גפני
העודף אושר.
קריאה
רביזיה.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
רביזיה...
היו"ר משה גפני
על עודף יש רביזיה?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אחמד, עד שרוצים לתת מים לערבים, אתה מגיש רביזיה?
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
אתה נותן, כן?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ברוחב לב, נדיבות של מנצחים...
טמיר כהן
אחמד, בצחוק או ברצינות?
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
בצחוק.
היו"ר משה גפני
שינויים בתקציב – מספר פנייה לוועדה 18. משרד הביטחון, מי מסביר?
ליאור בראון
הפנייה הזו נועדה לתוספת הרשאה להתחייב על סך מיליארד ו-480 מיליון ש"ח. כל ההסברים יימסרו בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון.
היו"ר משה גפני
יש מישהו שיש לו שאלות? זה הולך לוועדה המשותפת. מי בעד אישור הפנייה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

נמנעים – אין

פנייה 18 נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הפנייה אושרה, וזה יעבור לוועדה המשותפת לוועדת הכספים ולוועדת החוץ והביטחון.

מספר פנייה לוועדה – 34, תקציבי הפיתוח של משרד השיכון.
דניאל מלצר
הפנייה עתה היא לבצע התאמות בתקציב משרד הבינוי והשיכון. במסגרת הפנייה מתוקצבים 430 מיליון שקלים. הפנייה כוללת התאמות בסך של כ-430 מיליון שקלים. השינויים העיקריים הם: 160 מיליון שקלים לטובת ביצוע עבודות פיתוח לבנייה חדשה בביצוע ישיר על ידי משדר השיכון; 200 מיליון שקלים לטובת מימון פעולות שיקום שכונות; 28 מיליון שקלים לטובת פעולות לשיקום תשתית והקמת מוסדות ציבור ביישובי מיעוטים ובדואים בצפון ובדרום; ו-35 מיליון שקלים בהרשאה להתחייב לטובת תגבור תקציבי תחזוקת הדיור הציבורי.
היו"ר משה גפני
מי נמצא כאן ממשרד השיכון?
יוסי שבת
אני רק אסביר מה יש לנו פה. הסיכום התקציבי שלנו עם משרד האוצר נחתם ברבעון הראשון של 2017, ולכן יש בו תקציבים שנמצאים חלקם במסגרת הסיכום התקציבי, למשל שיקום שכונות. יש פעולות של עבודות פיתוח ב-160 מיליון, שהם לפי התקדמות השיווקים והצורך בעבודות פיתוח. אנחנו מבצעים התאמות תקציב, זה הכנסות שמתקבלות במשק סגור, ואנחנו מעבירים לביצוע. יש כאן תקציבים לתחזוקת דיור ציבורי. יש כאן תקציבים להחלטות ממשלה למיעוטים, שהיה צריך כסף תוספתי של המשרד, והחלטת ממשלה לבדואים דרום, שהתקבלה רק ב-2017 והיא גם מתוקצבת כאן.
מיקי לוי (יש עתיד)
כל מה שאמרת באמת ראוי, ואין לי בעיה עם זה שזה ראוי, אבל השאלה שלי היא למה זה לא הופיע למפרע בספר התקציב? הרי אלה לא דברים שנולדו אתמול בבוקר, למה זה צריך לבוא בצורה הזאת?
יוסי שבת
הסברתי. אם זאת החלטת ממשלה של בדואים דרום – היא התקבלה ב-2017.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה 28 מיליון, הלאה.
יוסי שבת
אם זה שיקום שכונות, עיקר התקציב כאן 200 מיליון לשיקום שכונות, זה היה בסיכום תקציבי שנחתם רק – הוא לא נחתם בזמן שהתקציב התקבל, הוא נחתם רק – ברבעון הראשון של 2017.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
השאלה היא למה.
יוסי שבת
כי היו מחלוקות בין משרד השיכון לבין משרד האוצר, ויש פה ביצוע של עבודות תשתית ובנייה חדשה, שאת זה אנחנו מבצעים לפי קצב התקדמות והצלחת מכרזים, אנחנו מתאימים את התקציבים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לאיפה הכסף הולך בשיקום שכונות ובדיור ציבורי?
יוסי שבת
קודם כל, שיקום שכונות, ה-200 מיליון – כל הכסף הזה היה בתיאום עם ראשי הרשויות. יש חלוקה בכל שכונות השיקום בכל הארץ. חלק הולך לתמ"א 38, לנגב גליל, ליישובים במרכז, למועצות אזוריות ולמיעוטים. יש קריטריונים מאוד ברורים. הכול סוכם עם ראשי הרשויות והובהר לראשי הרשויות. החומר התפרסם והופץ. אם אתם רוצים, אולי אני אעביר לוועדה את הפירוט המלא, מצגת שכוללת את כל ההסברים, את החלוקה של התקציבים, לאיזה פעילויות הם הולכים והייעוד שלהם.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מטרות ראויות וטובות, אני רק רוצה לשאול את נציג האוצר, כמה כסף יש היום בסעיף 47 רזרבה כללית, שממנו לוקחים את הכסף? זה יעזור לנו לנומרטור. אנחנו בדרך כלל רוצים מקורות תקציביים.
היו"ר משה גפני
אם אתה דואג לנומרטור, זה דווקא מוצא חן בעיניי, זה אפילו מרגש.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מה שבדרך כלל עושים פה זה מעבירים מסעיף מסוים לרזרבה ומהרזרבה למשרד. עכשיו אני רואה שמעבירים מהרזרבה.
מיקי לוי (יש עתיד)
כי החזיקו כל כך הרבה רזרבות.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני רק שאלתי כמה כסף יש ברזרבה.
מיקי לוי (יש עתיד)
לנו תקעו נומרטור ופתאום התגלו רזרבות.
דניאל מלצר
זה סעיף מעבר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה לא סעיף מעבר.
היו"ר משה גפני
בצלאל, אתה לא מנהל דיאלוג, אתה שואל שאלה – אתה מקבל תשובה. אם אין תשובה, לא תהיה תשובה. כמה יש ברזרבה? תגיד שאתה לא יודע, בגלל שאתה לא יודע.
דניאל מלצר
מדובר בסעיף מעבר, זה לא שנשמר שם כסף.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל מאיפה הכסף הגיע? מה זאת אומרת מעבר? לא העברת אליו כסף פה בפנייה הזאת, בדרך כלל זה מה שאתם עושים, לכן שאלתי את השאלה.
דניאל מלצר
התשובה לשאלה – אין כסף, זאת תחנת מעבר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מאיפה הגיעו ה-429 מיליון האלה?
יוסי שבת
אני אסביר לכם. חלק מהכסף בא מתקציבים של משק סגור שהתקבלו מהכנסות מפיתוח, וחלק מהכסף – נניח 200 מיליון – של שיקום שכונות זה כסף שהאוצר ידע שיהיה סיכום תקציבי עם משרד השיכון, אבל כל עוד לא נחתם, האוצר לא שם את זה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אז אני שואל כמה עוד כסף כזה, שהאוצר יודע ולא יודע - - -
היו"ר משה גפני
בצלאל, הוא לא יודע.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אז שיברר רגע. יש לו טלפון, צלצל רגע, מישהו במשרד האוצר יפתח את זה במחשב.
היו"ר משה גפני
יש לו טלפון, אז לפי דעתי הוא לא יודע לאן להתקשר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתה מוכן לעזור לו? אני צודק שההעברה הזאת היא חריגה.
היו"ר משה גפני
דניאל, אתה יודע לענות על זה, כמה רזרבה יש? תברר ותחזור אלינו. חשוב לנו לדעת כמה כסף יש ברזרבה. בצלאל עוד לא איבד את כל התמימות, נשארה לו קצת...
יוסי שבת
אני אעביר לוועדה את השימוש.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
משק סגור – יש הכנסות למשרד השיכון, והכספים האלה הולכים לסעיף 47?
יוסי שבת
לא, הם נמצאים בסעיף 70, וזה חשוב - - -
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אבל אז מה שכתבו לא נכון. אתה צריך להבחין בין שני הדברים האלה, בין כספים שבאים מהרזרבה הכללית 47 לבין הכספים שבאים מהמשק הסגור לצורך פיתוח, נכון?
יוסי שבת
נכון.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
זה רק 160 מיליון, זה בא מסעיף 70?
יוסי שבת
ה-160 מיליון, מקורו בהכנסות שהמשרד קיבל ונמצאים במשק סגור והמשרד מפעיל בהתאם להתקדמות הצלחות השיווקים והבשלות של האתרים בפועל.
היו"ר משה גפני
אתם נותנים 62 מיליון שקל ליישובי ההתנתקות?
יוסי שבת
יש ביישובי ההתנתקות 34 מיליון.
היו"ר משה גפני
כתוב פה 62.
היו"ר משה גפני
בהרשאה להתחייב, בפנייה הזאת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
006 – 70.
היו"ר משה גפני
במקום להסתכל על הרזרבה הכללית, תסתכל על הסעיפים הפנימיים, הם יותר חשובים.
יוסי שבת
יש לנו ביישובי ההתנתקות - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מה זה, זה תשתיות כאילו?
יוסי שבת
אין ביישובי ההתנתקות - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לכם 700601 – יישובי ההתנתקות, הרשאה להתחייב 62 מיליון שקל. אגב, הצלחתם לברר כבר לאיפה נעלמו ה-13 מיליארד שקלים האחרים שהעברתם כביכול למפוני גוש קטיף אבל הם נעלמו בקופות הקטנות של הבית היהודי? בדקתם את זה כבר?
היו"ר משה גפני
סתיו, זה לא בסדר, אנחנו באמצע שאלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה שלא בסדר זה לגנוב כסף מאנשים, זה לא בסדר.
היו"ר משה גפני
תני לי לקבל תשובה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
תן לה להמשיך לדבר שטויות, היא עושה לנו שירות כל כך טוב עם הקשקושים האלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הזנחתם אותם, בעטתם בהם ולקחתם את כספם, ואתה עוד מעז לדבר בשמם. אין גבול לצביעות.
היו"ר משה גפני
הרשאה להתחייב – 62 מיליון.
יוסי שבת
את החלק הזה אני צריך לבדוק, לתת לכם תשובה יותר פרטנית, אני אסביר.
היו"ר משה גפני
לא, אל תסביר. אני מבקש שתיתן תשובה, זה חלק מההעברה, אני לא יכול בלי זה. כשתחזור עם תשובה, אני אצביע על זה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל לא הבנתי מה היתה השאלה.
היו"ר משה גפני
השאלה היתה מה זה הכסף הזה של 32 מיליון שקל ליישובי ההתנתקות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל יש פה שאלות נוספות.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ומה זה הפיתוח תשתיות ומוסדות ציבור ביישובי המיעוטים, סעיף 700304.
היו"ר משה גפני
הוא הסביר את זה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא, אבל איך זה מתחלק? לאן זה הולך?
היו"ר משה גפני
אה, אתה רוצה לדעת את היישובים?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
כן, נראה לי, זה בערך כמו יישובי ההתנתקות.
היו"ר משה גפני
זה אפשר אחרי ההצבעה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא הבנתי למה.
היו"ר משה גפני
בגלל שאתה מבקש פירוט, אני לא ביקשתי.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה מה שביקשת, אז מה השאלה?
היו"ר משה גפני
אני ביקשתי לדעת מה זה הכסף הזה. אולי תצטרף אלי לשאלה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל גפני, יש לי שאלה נוספת שלא הספקתי לשאול.
יוסי שבת
ביישובי ההתנתקות אין שינוי תקציבי.
היו"ר משה גפני
מה זה הכסף הזה? מה זאת הבקשה?
יוסי שבת
אין בקשה ליישובי ההתנתקות, בגלל זה לא מסתדר לי.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה בבסיס, הוא רואה את העמודה של הבסיס.
יוסי שבת
בגלל זה לא מסתדר לי, אין בקשה להעברת תקציב ביישובי ההתנתקות.
היו"ר משה גפני
אז למה זה פה?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
כי זה בבסיס, זה בטור של הבסיס.
היו"ר משה גפני
אה, את כל הכסף של משרד השיכון מביאים עכשיו? מה אתה עושה ככה עם הראש? אתה ראית את ספר התקציב של משרד השיכון? הכול מופיע פה?
יוסי שבת
אין שינוי, אין תוספת תקציב ליישובי ההתנתקות.
היו"ר משה גפני
ואין גם צורך?
יוסי שבת
אין תוספת תקציב.
היו"ר משה גפני
אין צורך?
יוסי שבת
כרגע אין צורך, יכול להיות שזה בשוליים, אם יש פעילות, זה בשוליים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כמה ממשפחות מפוני קטיף עדיין בלי בית?
היו"ר משה גפני
הוא אומר שזה לא בפנייה פה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא משנה, אתם אמורים לעקוב. זה נמצא בתוך התקציב שלהם.
היו"ר משה גפני
יש עוד כאלה שאין להם פתרון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
נכון, לא שאין להם פתרון, הממשלה מנעה מהם פתרון, למרות שהיא לקחה – 13 מיליארד שקלים נעלמו שם בקופות של אורי אריאל והבית היהודי.
היו"ר משה גפני
בסדר.

מספר פנייה לוועדה 34, מי בעד?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רגע גפני, היתה לי שאלה נוספת.
היו"ר משה גפני
מי נגד?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אתה חתכת פה את השאלות שלי באמצע - -
היו"ר משה גפני
מי נמנע?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - ויש לי שאלה פה על נושא אחר.

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

נמנעים – אין

פנייה 34 נתקבלה.
היו"ר משה גפני
בהעברה הזאת?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כן, על שיקום שכונות. אתה עצרת אותי באמצע.
היו"ר משה גפני
בסדר, אנחנו אישרנו את זה, אני מאפשר לך לשאול.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יוסי, בשיקום שכונות יש לכם בתקציבים של השנים הקודמות שנה אחרי שנה יש העברה תקציבית ואז אתם מגיעים לחוסר ביצוע, מ-2013 והלאה כל פעם אותו דבר, מגיע לכם בתקציב על שינוייו 95 מיליון שקלים, בביצוע זה רק 75 מיליון. 2014 – 98 מיליון, בביצוע רק 72 מיליון, 2015 – 63 מיליון, בביצוע רק 42 מיליון שקלים, כלומר היו אמורים להצטבר פה כבר עודפים של עשרות מיליוני שקלים, שהייתם אמורים להעביר ולהשקיע בשיקום שכונות. אני לא רואה את הדבר הזה באמת קורה כאן.
יוסי שבת
אז אני אסביר. בשיקום שכונות התקציבים שניתנו הם בהרשאות, אז אני לא יודע אם את מדברת במונחי הרשאה או במזומן. כל ההרשאות הופעלו. אם את מדברת במונחי מזומן, זה תהליכים שנבנים יחד עם היישובים עצמם ותהליך הביצוע הוא יותר מורכב. אם צריך, אני יכול להעביר בכתב או שנשב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לאיפה נעלם כל הכסף הזה לאורך השנים?
יוסי שבת
לא, הכסף לא נעלם, הרשאות להתחייב בוצעו כולם במלואם, אנחנו לא נשאיר הרשאות בשיקום שכונות, אין דבר כזה. הביצוע הוא רב-שנתי, בהתאם להתקדמות והתיאום מול כל רשות, זה תהליך יותר מורכב. לפעמים זה תיאום של שיפוצים, מתחמים והיתרי בנייה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה יודע להגיד לי פה על כל שקל מהכספים שהצטברו בעודפים – כי אתם לא ביצעתם את התקציבים האלה – איפה זה נמצא עכשיו ולאיזה פרויקט זה שייך?
יוסי שבת
אל"ף, אנחנו יודעים להצביע איפה התקציבים האלה. בי"ת, לגבי התקציבים הגדולים שיש פה היום, אני אעביר לוועדה את הפירוט לאן הולך כל תקציב לכל יישוב, ושם רואים שאלה תהליכים יותר מורכבים, זאת אומרת אלה תהליכים רב-שנתיים.
היו"ר משה גפני
אוקי, תעביר את זה לוועדה.

מספר פנייה לוועדה 42 עד 44, עמוד 9.
יעל לינדנברג
הפנייה התקציבית נועדה להעברת 3.7 מיליוני ש"ח ו-83 מיליון ש"ח בהרשאה להתחייב לסעיף 36, זה תחום תעסוקה במשרד העבודה כיום, עבור פעולות לעידוד תעסוקה. אני אפרט – תקציב של 815 אלפי ש"ח למנהלת השירות האזרחי לאומי לצורך קידום מסלול של שירות לאומי לנוער עם רישום פלילי, נציג המשרד יוכל לפרט על זה אם יהיה צורך; העברה של כ-13 מיליון לשירות התעסוקה בגין הרחבה של תכנית מעגלי תעסוקה בלשכות שירות התעסוקה; הרשאה של 50 מיליון ש"ח עבור בינוי מעונות יום בפריפריה במגזר הערבי, במגזר החרדי; הרשאה של 32 מיליון לשיפוץ בתי ספר מקצועיים לנוער; והעברה של מיליון וחצי שקלים עבור תקצוב מרכזי הכוון במגזר הערבי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה כל הדברים האלה לא נמצאים בתוך התקציב?
יעל לינדנברג
לכל אחד יש את ההסבר שלו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני קראתי את ההסברים, אני עדיין לא מבינה למה זה לא נכנס לבסיס התקציב.
יעל לינדנברג
לצורך העניין, בשירות לאומי התכנית של הרישום פלילי זה משהו שכעת אושר על ידי משרד המשפטים, וסוכם שרק לאחר שהמנגנון יאושר על ידי כל הגורמים - - -
עודד פורר (ישראל ביתנו)
יש נציג משרד? שנציג המשרד יענה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סבסוד שהות ילדי הורים במעונות יום, הכשרת נוער, על כל הדברים האלה לא ידעתם בתקציב?
היו"ר משה גפני
מי נציג המשרד?
מיקי לוי (יש עתיד)
הרי זה דברים ארוכי טווח.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה כל הדברים האלה לא נמצאים בבסיס התקציב?
כרמית יאול
יש דברים שכנראה יש תיאום מאוחר יותר עם משרד האוצר על סכומים מאוחרים יותר, ולא הכול נכנס לבסיס התקציב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מתי נחתמו ההסכמים על כל אחת מהתכניות האלה? אגב, זה הפירוט שאתם צריכים להכניס פה לפי הנוהל.
יעל לינדנברג
לדוגמה, התקציב של שירות התעסוקה, מעגלי תעסוקה, זו תכנית שקיימת במגוון – והיא אושרה בחודשים האחרונים, כלומר לאחר אישור התקציב, על ידי שר הרווחה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אבל למה זה מגיע ממשרד הכלכלה ולא ממשרד הרווחה?
יעל לינדנברג
פה תחום תעסוקה היה במשרד הכלכלה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
את זה אנחנו יודעים.
יעל לינדנברג
הוא עבר, סעיפי התקציב לא עברו, כלומר זה טכנית לא עבר. אתם רואים את זה 36 – משרד הכלכלה. בפועל, התקציב נמצא - - -
עודד פורר (ישראל ביתנו)
זאת אומרת בתי ספר מקצועיים שצריכים להיות במשרד החינוך. זה נמצא במשרד הרווחה, ובפועל זה דרך משרד הכלכלה.
יעל לינדנברג
בתי ספר מקצועיים - -
עודד פורר (ישראל ביתנו)
- - צריכים להיות במשרד החינוך.
יעל לינדנברג
- - רוב רובם טכנולוגיים במשרד החינוך.
היו"ר משה גפני
אני רק רוצה שתדעו, יש פה כסף שהולך למשפחתונים. אנחנו קיימנו על זה כאן דיון. אני הייתי בתיאום עם השר חיים כץ והצלחנו – יותר נכון, הוא הצליח, אני עזרתי לו כמיטב יכולתי – להביא כסף למשפחתונים שמופיעים בהעברה, וההעברה הזאת היא חיונית לנשים עובדות. שתדעו שזאת העברה שאנחנו מחכים לה הרבה זמן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה שלא ברור זה למה אי אפשר לתכנן כלום.
היו"ר משה גפני
אי אפשר לתכנן, קיימנו פה דיון הרבה לאחר אישור התקציב. את צודקת, אם אפשר היה לתכנן, הייתי מתכנן עוד כמה דברים, גם שרים הייתי מתכנן, איזה שר יהיה איפה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אדוני, יש לי הערה אחרת, תכנית מספר 5 – עידוד תעסוקת אוכלוסיות ייעודיות, לרבות חרדים, ערבים, אנשים עם מוגבלויות וכו'. כמה כסף?
יעל לינדנברג
מיליון וחצי.
היו"ר משה גפני
אני אגיד לך למה, יש לי תשובה. אני לא יודע לגבי הפנייה הספציפית הזאת, אבל כל הזמן רוצים להגיד שהם מעודדים חרדים שישתלבו בשוק העבודה, אבל לא עושים לזה שום דבר. נותנים מיליון שקל כדי שיוכל להגיד, זה הכול.
יעל לינדנברג
לא, יש תכנית.
היו"ר משה גפני
לא, אמרתי בצחוק.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
לא, אבל ההערה שלי רצינית. לא יכול להיות שלמטרה כל כך חשובה – אתה יודע, צריך לעשות פרוצדורה למיליון וחצי, אין גמישות של מיליון וחצי שקל שמה - - -
כרמית יאול
- - - לבקשה הזאת כבר נכנסו בבסיס התקציב, המון תקציבים כבר נמצאים וזה רק שאריות.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אני יודע זאת, אני אומר שבניהול נכון של סעיף תקציבי כל כך חשוב, היתה צריכה להיות גמישות של כמה עשרות מיליונים ולא לבוא לוועדת הכספים על מיליון וחצי. אני לא בא בטענות על עצם העניין, אלא אני אומר שזה לא מתקבל על הדעת שאין גמישות כזאת.
כרמית יאול
המשרד עושה מה שהוא יכול במסגרת תקציבים מאוד גדולים כדי לקדם את נושא התעסוקה.
היו"ר משה גפני
אז שואל פרופ' טרכטנברג, למה זה סכום כזה קטן.

מי בעד אישור הפניות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

נמנעים – אין

פניה מספר 42 עד 44 נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הפניות אושרו.

45 עד 46 – הרפורמה בשוק ההון האנושי בנציבות שירות המדינה.
איציק דניאל
הפנייה נועדה להעביר סך של 13 מיליון שקלים לנציבות שירות המדינה, לטובת הרפורמה בניהול ההון האנושי בנציבות המדינה.
היו"ר משה גפני
מה זה רפורמה בהון האנושי בשירות המדינה?
איציק דניאל
יש רפורמה שהממשלה החליטה עליה בשנת 2011 לשפר את המנגנונים של ניהול ההון האנושי. זה אומר בהיבטים של אצילת סמכויות למשרדים, היבטים של חיזוק כוח האדם וניהול כוח האדם במשרדים, היבטים של גיוס ומיון כוח אדם איכותי יותר למגזר הציבורי. היתה גם ועדה בראשות חבר הכנסת פולקמן פה בכנסת, שליוותה את הרפורמה. הנושא הזה מתוקצב עכשיו בגלל שהוא מותנה ביישומם של אבני דרך. ממש בתחילת פברואר 2017, החל פיילוט של אצילת סמכויות למשרדים, ובעצם נציבות שירות המדינה האצילה חלק מהסמכויות שלה אל המשרדים, בגלל זה הנושא מגיע אליכם - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שלושה מיליון שקלים לחברות ייעוץ, מי הן?
איציק דניאל
התקציבנית של המשרד - - -
רויטל ויצמן
הייעוץ מתחלק לתכנון תכניות לניהול ההון האנושי. למעשה, זה משהו חדש, שלא תוכנן בעבר; רק לתכנן את ההון בשירות המדינה זה לא משהו שנעשה. הערכות מצב לניהול ההון האנושי אלה לא דברים שנעשו, ואנחנו משתמשים בייעוץ.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שירות המדינה, אין לה כבר את הניסיון הנדרש כדי לעשות את התכנון בעצמה?
רויטל ויצמן
לתכנן יחד עם האצלה ולטווח הארוך, לצערנו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מי החברות האלה?
רויטל ויצמן
פארטו, חברות ייעוץ.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
פארטו?
רויטל ויצמן
פארטו, לוטם, יש מכרזים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מי החברות? חלק מכרזים, חלק בפטורים - - -
רויטל ויצמן
בסך הכול זה שלושה מיליון ויש מכרזים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שלושה מיליון זה הרבה כסף, יש אנשים שחייהם היו ניצלים באמצעות שלושה מיליון שקלים, הרבה אנשים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
נו, סתם דמגוגיה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כמה כסף כל אחת קיבלה?
רויטל ויצמן
אני לא זוכרת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא רשום לפניכם מי החברות?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גפני, אני כופר בשאלה הזאת, איזה מן דבר זה? יש מכרז, וזה לא רלוונטי מי החברות, אנחנו לא מעסקים עם כסף פרטני, לחברה כזאת נאשר ולחברה כזאת לא נאשר. מה זאת אומרת? יש להם מכרזים. אנחנו מבקשים לא לדעת איזה חברות, יש מכרזים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אם היית קצת לומד לעומק מה קורה בתקציב המדינה, אז היית יודע.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
תודה רבה על הציונים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אל תפגין פה את הבורות הזאת.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
תודה רבה על הציונים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גם לך זה היה צריך להיות חשוב כשליח ציבור.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
בורה מדברת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בבקשה, מי החברות האלה וכמה כסף לכל אחת.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני לא מוכן שיודיעו כאן מי החברות האלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סליחה? זכות הציבור לדעת על כל שקל שיוצא.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גפני, אני מבקש שלא יגידו מי החברות האלה, אלא אם כן זה יהיה אחרי ההצבעה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה כספי ציבור, תפסיק עם הדמגוגיה ועם השטויות האלה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
את תצביעי על חברה ספציפית, מה זה הדבר הזה? תקיימי דיון אצלך בוועדת השקיפות ותזמיני אותם והם יספרו לך מי החברות. גפני, אפשר להצביע בבקשה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה הבעיה? אין לכם רשימה עם מי עבדתם?
עודד פורר (ישראל ביתנו)
לבוא ולהצביע על זה אם חברה כזו או אחרת זכתה במכרז? השאלה שהיא שואלת היא שאלה בלתי חוקית, היא מציבה אותנו בניגוד עניינים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לדעת לאיפה מופנים כספי ציבור? אתם יודעים שמדינת ישראל מוציאה מיליארדי שקלים על חברות ייעוץ.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
תקיימי דיון בוועדת השקיפות. סתיו, תקיימי אותו בוועדת השקיפות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - - בוודאי שאעשה, ופטורים ממכרז.
היו"ר משה גפני
סתיו, אמרת את דבריך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - - משרדי הממשלה.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפניות?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני.
היו"ר משה גפני
לא רוצה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה עובד לפי - -
היו"ר משה גפני
- - אני עובד לפי מה שאני אומר. שאלתי את היועצת המשפטית, והיא אומרת לא להביא לפני הצבעה את החברות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה?
היו"ר משה גפני
מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

נמנעים – אין

פניות 45 עד 46 נתקבלו.
היו"ר משה גפני
הפניות אושרו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה?
היו"ר משה גפני
בגלל שאי אפשר על פי החברות.
שגית אפיק
אם את רוצה לקבל את הנתונים של החברות, אפשר להעביר אליך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
קודם כל, כל נתוני המכרזים אמורים להיות מפורסמים באתר האוצר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אנחנו לא מצביעים לפי חברה מסוימת, זה הכול.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בוודאי שזה מופיע לפי חברות. גפני, אני מבקשת להגיד משהו.
היו"ר משה גפני
אני לא נותן לך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה לא?
היו"ר משה גפני
בגלל שאני לא נותן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה לא? רק סמוטריץ יכול לדבר פה והקואליציה? רק הקואליציה יכולה לדבר פה? 45 דקות אתם יכולים לעשות פה מלחמת קרדיטים, אבל להגיד פה משהו עניני אי אפשר?
היו"ר משה גפני
באמת, באמת, את מקבלת הכי הרבה רשות דיבור כאן, למה את סתם אומרת?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני לאורך כל תחילת הדיון לא פציתי את פי.
היו"ר משה גפני
אבל זה לא היה על ההעברות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני מבקשת להסביר לך מדוע השאלות האלה. למה כולם מגינים על חברות הייעוץ, מה הולך אתכם? אתם עובדים בשבילם? בשביל מי אתם עובדים?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אנחנו רק רוצים להשאיר לך עבודה לוועדה, שתוכלי לעשות קמפיין פריימריז בוועדה לשקיפות...
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בשביל מי אתם עובדים? משרדי ממשלה כבר לא יכולים לתכנן אסטרטגיה ומדיניות? הם צריכים להפריט את הכול לחברות ייעוץ, שעובדים בהם עובדי משרדי ממשלה לשעבר ביותר כסף?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
יאללה קדימה, הביתה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איזה חוצפה ובורות, זה לא ייאמן. נותנים למדינה להתנהל רק בידי גורמים חיצוניים כאילו שמשרדי הממשלה לא יכולים לעבוד ולתכנן בעצמם, ולא מעניין אף אחד לקבל תשובות לשאלות האלה. כל שנה בכל משרד עשרות מיליונים לחברות פרטיות, שהמון פעמים מעסיקות עובדי משרד לשעבר, והממשלה הופכת להיות תלויה בהן, ולא מעניין אתכם לדעת איך הכסף הזה עובר?
היו"ר משה גפני
כשיסתיים העניין, היא תגיד את עמדתה לגבי העניין הזה. בבקשה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה צריך פה בכלל עמדה של ייעוץ משפטי? זה מידע ששייך לציבור, מה זה שאלה משפטית? אני רוצה לקבל תשובות לשאלות שלי.
שגית אפיק
אין בעיה שאת תקבלי את הנתונים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גפני, אתה צריך עזרה? כתוב לך בתקנות, שאתה יכול לקרוא לסדר פעם ראשונה, פעם שנייה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני רוצה לקבל אותם בוועדה. מעולם, אבל מעולם, לא קיבלתי נתונים בדיעבד אחרי ישיבה של הוועדה, כשהתבקשו הנתונים האלה במהלך הוועדה. אם החלטתם עכשיו לדרוש את הדרישה הזאת ולהבטיח לי נתונים, בבקשה תעמדו מאחורי כל הדרישות בעבר. ארבע שנים, בחיים לא קיבלתי מידע אחרי הוועדה שהתבקש כאן בוועדה מהמשרדים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
הקמנו לך ועדה רק בשביל זה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בשביל זה יש דיונים בוועדת הכספים, ובשביל זה אנחנו מבצעים פיקוח פרלמנטרי.
היו"ר משה גפני
תגידי לי מה את לא מקבלת, אני אפנה למשרדים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אז אני אעביר לך את כל הפניות מהעבר.
היו"ר משה גפני
תביאי לי את הפניות, אני אפנה למשרדים ואת תקבלי אותן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה הבעיה לבדוק שנייה באתר למי הם העבירו את הכסף? על מה יש פה מלחמה כזאת?
היו"ר משה גפני
לא, אני לא רוצה. אני לא רוצה, היא תסביר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש פה לחברים אינטרס עם חברת פארטו, מה קרה?
עודד פורר (ישראל ביתנו)
זה העניין, זה מה שאת לא מבינה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תקבלו את המידע, מה קרה?
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אם את תצביעי לפי חברה כזו או אחרת, יש בעיה. אז מה עניינך איזה חברה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני אסביר לך, עודד. אני רוצה לדעת אם עבדו עם מכרזים או בלי מכרזים.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
זאת שאלה אחרת, תשאלי אם עבדו עם מכרזים.
היו"ר משה גפני
היא ענתה שהכול עם מכרזים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני רוצה לדעת אם החברה מקבלת כסף כבר שנים אחרי - - -
היו"ר משה גפני
אי אפשר לקיים את הדיון הזה עכשיו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני רוצה להבין אם זאת אותה חברה - - -
היו"ר משה גפני
בסדר, היועצת המשפטית תגיד אחרי זה את דעתה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - - תכירו, ככה זה עובד.
היו"ר משה גפני
תסבירי בבקשה רשויות פיקוח.
שירה דימניק
הפנייה נועדה להעברה של סכום של שני מיליון שקלים, ארבעה תקנים ונלוות ושעות העסקה של סטודנטים לצורך העסקה של שני סטודנטים עבור הרשות להגבלים עסקיים. הפנייה מועברת כעת, היות וההחלטה על תוספת המשאבים התקבלה לאחר אישור - - -
היו"ר משה גפני
נציג המשרד, בבקשה.
ניסים מזרחי
הפנייה, כמו שתואר פה, באמת באה לתקצב תוספת של ארבעה תקנים לרשות להגבלים. מדור בשני עובדים למחלקת חקירות ומודיעין, כלכלן ועורך דין למחלקות המשפטית והכלכלית. תוספת שני מיליון השקלים היא ברובה לרכישת אמצעים טכנולוגיים, במיוחד למחלקת מודיעין. הרשות לוקחת חלק במחלק משותף לרשויות אכיפה, שמבוצע על ידי משטרת ישראל בעיקרו לצרכי האזנות סתר – רשות ניירות ערך, רשות להגבלים עסקים, רשות המסים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא הבנתי, אתם עושים את זה לבד או משטרת ישראל?
ניסים מזרחי
לא, משטרת ישראל עושה את זה, כי אנחנו הרשות לא מוסמכת לעשות האזנות סתר באופן עצמאי כמובן. אנחנו משלמים למשטרה והם עושים לנו את ההאזנות.
היו"ר משה גפני
למה אתם צריכים האזנות סתר?
מיקי לוי (יש עתיד)
אם כולם במדינה היו ישרים, לא היה צריך האזנות סתר.
ניסים מזרחי
בגדול, עבירת הגבלים עסקיים היא עבירה התנהגותית. בואו תראו מכרזים, שחלקם הגדול מפוענח באמצעות האזנות סתר.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. מי בעד אישור הפניות? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – 1

נמנעים – אין

פניות 50 עד 51 נתקבלו.
היו"ר משה גפני
אחת נגד, למה? את נגד האזנות סתר?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי גם רביזיות על כל הפניות הקודמות.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. הפנייה אושרה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כשלא מספקים לחברי הוועדה תשובות לשאלות - - -
היו"ר משה גפני
מספר פנייה לוועדה 54.
דניאל מלצר
הפנייה נועדה להעברת סכום של כ-982 מיליון שקלים לתקציב רשות מקרקעי ישראל בהרשאה להתחייב. הפנייה מתקצבת שתי תכניות שונות: האחת, הוצאות חטיבת השמירה, שכוללת גם תוספת עבור פעולות אכיפה במגזר הבדואי בנגב, בהתאם להחלטת ממשלה מס' 2397 מפברואר 2017.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
כמה כסף יש בחלק הזה?
דניאל מלצר
לחטיבת השמירה יש תוספת של 109 מיליון שקלים בהרשאה להתחייב. בנוסף, הפנייה כוללת תוספת לפעולות עסקיות, שכוללת מימון פעולות ביטוח שנובעות מהסכמי הגג שנחתמו בשנה האחרונה על ידי רשות מקרקעי ישראל, בין היתר באופקים, באר יעקב, אור יהודה, אילת ומעלות-תרשיחא.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה חוזר שוב לאותה שאלה של הרזרבה הזאת, שפתאום יש בה עוד כמעט מיליארד שקל ושזה בא משום מקום והכול רק למשרדים של האוצר, זאת אומרת: רשות מקרקעי ישראל, משרד השיכון. בצד כמה מיליארדים.
דניאל מלצר
מדובר בהרשאה להתחייב.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מה זה משנה? זה כסף. אני יכול להצביע נגד בינוי ויוקר הדיור? אבל נראה ששמו בצד כמה מיליארדים ברזרבה. שים לב שבכל הפניות האחרות מעבירים ממקום למקום.
רחל עזריה (כולנו)
רגע, מה זה האוצר? האוצר זה לא הציבור?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא, אני רק שאלתי כמה כסף יש. בסדר, אבל גם אנחנו מייצגים ציבור ויש לנו כל מיני אינטרסים ודברים שאנחנו רוצים ואומרים שאין כסף. אנחנו רוצים קצבאות לנכים, ואומרים שאין כסף, ועכשיו מעבירים מיליארד שקל מהרזרבה.
מיקי לוי (יש עתיד)
למה צריך קיצוץ רוחבי כשיש כסף?
רחל עזריה (כולנו)
אתה באמת seriously עכשיו הולך לדבר אתי על זה שלנכים אין כסף-יש כסף?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
בטח, אני לא יודע, אתם אומרים את זה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איפה לדבר על זה אם לא בוועדת הכספים?
רחל עזריה (כולנו)
תגני על זכויות - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא, אני מגינה על הנכים, יש 30 מיליארד שקלים בעודפי תקציב בשנה האחרונה.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפנייה? מי נגד?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל תהיה לנו תשובה על הרזרבה?
היו"ר משה גפני
אני אבקש מהם תשובה. מי נגד?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
נגד נגד, נפלה ההצעה.
היו"ר משה גפני
לא, לא נפלה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
נפלה, מה לא.
היו"ר משה גפני
לא, לא נפלה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
סליחה, אנחנו גם רוצים להוריד את יוקר המחיה. לעומת זאת, לא יכול להיות שיעבירו ככה מיליארד שקל בלי שנבין מה זה. זאת שערורייה.

הצבעה

בעד – 6

נגד – 3

נמנעים – אין

פנייה 54 נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הפנייה אושרה.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
רביזיה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
כמה הצביעו בעד וכמה נגד?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו רוצים רביזיה על הדבר הזה.
היו"ר משה גפני
בסדר.

מספר פנייה לוועדה 57, משרד הקליטה בבקשה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
למה זה לא היה בתוך התקציב, הם לא ידעו את זה? מיליארד שקל.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא היה דבר כזה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מיקי, אנחנו נצביע נגד ברביזיה?
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
לא לא, אנחנו בינתיים נשאיר את זה ככה.
היו"ר משה גפני
יש הרבה רביזיות על הפנייה הזאת, כולל של האופוזיציה וכולל של מיקי זוהר, רכז הקואליציה, זה הדבר הכי גרוע.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני גם מצטרף.
היו"ר משה גפני
אתה גם רביזיה?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
- - - מיליארד שקל בלי הסבר, בלי שום דבר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ולמה זה לא בתוך התקציב, ומאיפה זה בא?
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
הרסתם לי את הרביזיה.
מיקי לוי (יש עתיד)
היום מה שקורה פה זה לא יאומן.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
ככה מעבירים מיליארד שקל? איפה היו דברים כאלה?
מיקי לוי (יש עתיד)
לא יאומן.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
באמת, חצופים.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
בצלאל, הרסתם לי את הרביזיה, כי עכשיו כשכולם מגישים, הרביזיה שלי כבר לא משמעותית.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
השאלה היא לא מה מגישים, השאלה היא - - -

אם תצביע על הרביזיה, אז היא תהיה יותר משמעותית.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גפני, כמה זה ה-flat כרגע?
היו"ר משה גפני
מי הסביר, רשות מקרקעי ישראל? יש רביזיה של רבים מחברי הוועדה. אני אאשר את הרביזיה, ואתה תצטרך לבוא, ולבוא עם מישהו מרשות מקרקעי ישראל.
דניאל מלצר
הם פה.
היו"ר משה גפני
לא, אבל מישהו בכיר, בגלל שפה מדובר על סכום גדול מאוד.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מיליארד שקל.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
למה זה לא בתקציב?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
וגם מיליארד שקל - - -
היו"ר משה גפני
אבל לא הבנתי עכשיו שום דבר, עומד יושב ראש הוועדה ואומר: אני פותח את הרביזיה ואני מבקש דיון יותר ארוך על זה, ואתם צועקים עלי, אני לא הבנתי.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
להפך.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, אנחנו אתך לגמרי, אנחנו מחזקים אותך.
דניאל מלצר
אדוני היושב ראש, יש הסברים מפורטים.
היו"ר משה גפני
כן, אני יודע, ראיתי. אני יודע, בישיבה הבאה שנקיים את הרביזיות אני אבקש שתבוא רשות מקרקעי ישראל – לא רוצה להגיד בכיר או לא בכיר. אני הייתי מעדיף שיבוא המנכ"ל של רשות מקרקעי ישראל ויסביר, מפני שמדובר על סכום גדול. לא צריך להעמיד אותנו במבוכה, חברי הקואליציה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ושעד אז תהיה גם תשובה על הרזרבה הזאת, כמה יש בה ולמה זה שמור.
היו"ר משה גפני
אבל זה לא הם.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה אגף תקציבים.
היו"ר משה גפני
כן, אגף תקציבים, שיבוא עם תשובה כמה יש ברזרבה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ולמה זה.
היו"ר משה גפני
ברגע שתהיה תשובה כמה יש ברזרבה, אין בעיה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כמה יש ברזרבות? אנחנו רוצים לדעת.
היו"ר משה גפני
משרד הקליטה.
אופיר להב
הפנייה נועדה לתקצוב של 250 מיליון ש"ח בהרשאה להתחייב, שזה בעצם מתוקצב בבסיס ב-2018, בדו-שנתי. יש לנו 250 מיליון השנה, 250 מיליון ב-2018 וסיכום עם משרד האוצר, עם אגף התקציבים, ביקשנו להקדים את מה שסוכם שנמצא בבסיס של 2018 לשנה ולצאת כבר עכשיו עם 500 מיליון שקל לדיור ציבורי לעולים, זאת התוספת. יש שינויים פנימיים.
היו"ר משה גפני
שאלות, בבקשה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בתעסוקה, מדע ויזמות.
אופיר להב
כן, ויש עוד כמה דברים של - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה רוצה להסביר ואז אני אשאל?
אופיר להב
מה שאת רוצה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני פשוט מסתכלת על התקציב שלכם אחורה, והוא נראה קצת מוזר. ב-15' התקציב גדל באיזה 505 בהעברות תקציביות מ-185 מיליון שקלים ל-290 מיליון שקלים כמעט, אבל בסוף ההוצאה, הביצוע שלו רק עומד רק על 165 מיליון שקלים. שנה לפני כן בערך אותו סיפור, בבסיס היה 170 – ההוצאה בסוף היתה 170. שנה לפני כן אותו סיפור, הבסיס 173 מיליון שקלים – הגדלתם ל-250 מיליון ובסוף ההוצאה היא רק 150 מיליון שקלים, אז מה קורה עם הכסף הזה? מעבירים לשם כספים ובסוף זה חוזר לקופת המדינה?
אופיר להב
לא, את מדברת על ביצוע בפועל. בתחום התעסוקה הרבה מאוד מהביצוע זה ביצוע שנגרר גם בהתחייבויות ועודפים. רוב הסיוע שלנו של תעסוקה זו התחייבות לפרט, והיא נגררת – לרוב זה קורס, כל ואוצ'ר, כל קורס בערך 10 חודשים, משלמים חלק בהתחלה אבל את הרוב אנחנו משלמים בסוף, ובגלל זה הביצוע נגרר גם לשנה. כל שנה הוא נגרר, יש עודפים טבעיים בתחום הזה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא לא, סלח לי, המספרים אחרים לגמרי.
אופיר להב
אני לא רואה את המספרים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אל"ף, זה באינטרנט. אנחנו מדברים על תקציב שעבר, של מיליארד שקל על פני ארבע שנים, כולל העברות תקציביות, מיליארד שקלים – בסוף מתוכו מה שאתם מצליחים להוציא זה פחות מחצי מיליארד שקל. כלומר, יש שם חצי מיליארד שקלים, שמועברים כאיזה עודף כלשהו, וזה לא באמת נכנס משנה לשנה, זה כל פעם עובר. אני מדברת על ארבע שנים, כולל בתקופה שלכם.
מיקי לוי (יש עתיד)
ארבע שנים. אם אתם לא מנצלים את הכסף, תחזירו אותו לדברים מעולים יותר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
חצי מיליארד שקל חזר בעצם לקופת המדינה, זה מה שאנחנו רואים פה עכשיו.
אופיר להב
לא, לא קופת המדינה, זה עודפים מחויבים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל זה לא גמיש, אז זה אומר שאין פה כסף חדש. זה אומר שלא מוציאים את הכסף, מעבירים עוד כסף בהעברה תקציבית, ובסוף לא מוציאים את הסכום הראשוני.
היו"ר משה גפני
סתיו, שאלת שאלה. אני מבקש תשובה.
אופיר להב
קודם כל, הנתונים שאת נותנת על הביצוע – אין לי אותם, כי מה שביקשתם בנוהל זה את הנתונים של התקצוב, לא של הביצוע. אבל לפי המספרים שאת מציינת – אני לא יכול להתייחס לזה נקודתית, כי אני לא רואה אותם מולי, אבל בגדול – יש עודפים מחויבים, וזה דבר טבעי של פעילות שמתמשכת. בדברים של תשלומי פרט לפי חוק, כמו סל קליטה, כשכסף משולם לחשבון בנק של העולה כל חודש, אין עודפים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
חצי מיליארד שקל זה סביר בעיניך?
אופיר להב
זה תלוי בהיקף הפעילות של המשרד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זאת אומרת?
אופיר להב
משרד של 2.2 מיליארד שקל יש בערך - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אנחנו מדברים פה על ארבע שנים. חצי מהסכום שהעברתם בארבע שנים האלה חזר לקופת המדינה.
אופיר להב
הוא לא חזר לקופת המדינה, הוא בעודפים מחויבים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אז זה אומר שאתם לא מתקצבים מחדש.
היו"ר משה גפני
זה חוזר על עצמו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה אומר שמה שאתם עושים כל שנה זה לשים פחות או יותר את אותו כסף, כי אתם לא מוציאים אותו, זה מה שאתה אומר. או שזה חוזר לקופת המדינה, או שאתם לא מתקצבים מחדש – אין פה עוד אופציה, הכסף לא מתאדה לאוויר.
היו"ר משה גפני
הבנתי, זה חוזר על עצמו כבר פעם שלישית. סתיו, אמרת את זה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא מעניין אותך לדעת את התשובה?
היו"ר משה גפני
הוא נתן תשובה, מה שהוא יודע.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, זה לא מעורר שאלות?
היו"ר משה גפני
מעורר שאלות. הוא אומר שזה לא חוזר לקופת המדינה, זה נשאר בתוך המשרד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אז מה קורה אתו?
היו"ר משה גפני
זה נשאר בתוך המשרד.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זאת שאלה עקרונית, מה לעשות. למה יש פער כזה? זאת לא שאלה של טורדנית של סתיו, זאת שאלה אמיתית.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
בסעיף 2 בדברי ההסבר הסכום של ההתקשרות עם חברת מחקר, יש פה טעות, זה 500,000 שקל או חמישה מיליון שקל?
אופיר להב
לא, זה 3.500 מיליון על פני חמש שנים.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
זה כתוב הפוך.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
3.5 מיליון שקל לחברת סקרים?
אופיר להב
לחמש שנים, זה בהרשאה להתחייב 3.5 מיליון. זה לחמש שנים, אנחנו עושים סקר ענק. לחמש שנים אנחנו עושים 32 מדדי קליטה, כי בנינו את זה במשך חודשים ארוכים. אמרנו שיש 32 מדדים של קליטה. אנחנו רוצים לשאול את אותו שאלון כל שנה במשך חמש שנים בחמש שפות.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מה המטרה של השאלון?
אופיר להב
כדי להבין איך אנחנו משתפרים משנה לשנה, או מה אנחנו עושים טוב או לא טוב, במדדים שכוללים גם מדדים - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אז זה סך הכול 4.5 מיליון שקל לחמש שנים.
אופיר להב
לא, זה 3.5 מיליון.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
למה? 1,000 מזומן.
אופיר להב
המיליון זה השנה הראשונה שעולה יותר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה 4.5, זה מיליון מזומן ועוד 3.5 הרשאה להתחייב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אותו סיפור שאמרתי קודם קורה עם התקנה שלהם של קליטת עולי אתיופיה, אותו סיפור.
היו"ר משה גפני
רגע, אבל לא קיבלת רשות, עכשיו מיקי רוזנטל.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גם שם הכספים חוזרים משום מה לקופת המדינה, מה זה הדבר הזה?
היו"ר משה גפני
לא לענות, לא לענות. ביקשתי לא לענות. את יודעת מה, זה קצת מוגזם, אני נותן לחברים אחרים, את נכנסת באמצע, קצת נימוס.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
חבר הכנסת נגוסה חושב שהוא יכול להסביר לנו, אז אני מעביר לו את זכות הדיבור, אולי הוא יענה על השאלה.
אברהם נגוסה (הליכוד)
זה עצוב מאוד לראות את הכספים האלה של רזרבה שהזרימו, עוד פעם מגלגלים את זה כאשר עולים חדשים תקועים במרכזי קליטה במשך שנים. אתם טוענים שאין להם כסף כדי להוציא אותם ממרכזי קליטה לדיורי קבע, ועכשיו רוצים גם להעתיק אותם כמו רכוש, לגלגל אותם ממקום למקום. יש מספיק כסף.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא קיבלנו תשובה.
היו"ר משה גפני
נמשיך את זה בישיבה הבאה. אתה רוצה להצביע ושתהיה רביזיה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא, למה להצביע על זה?
היו"ר משה גפני
מי בעד?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא לא, אז אנחנו מבקשים - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הביאו לפה אנשים, שיסבירו לאיפה הכסף הזה הלך.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
מה אתם תוקעים את זה? אם אתם רוצים לתקוע את זה עכשיו, בוא נתקע הכול.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
או שאנחנו מקבלים הסבר, למה מתקצבים את זה בתקצוב יתר כל שנה, וההסבר יניח את דעתנו, או שאתם רוצים לעשות חוכמות פוליטיות.
אופיר להב
אין פה תקצוב יתר, אנחנו לא מחזירים פה שום כסף, לא בנושא של קליטת עולי אתיופיה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אלה הנתונים. זה לא נכון, תסתכל על הנתונים של התקציב.
היו"ר משה גפני
אני קורא לך לסדר פעם ראשונה. מספיק עם הדבר הזה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לי אתה קורא לסדר?
היו"ר משה גפני
מספיק, הוא מדבר באמצע, את מפריעה לי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - - נתונים ולי אתה קורא לסדר? הוועדה יכולה היתה לעשות את הבדיקה.
היו"ר משה גפני
אבל עם כל הכבוד, אנחנו עכשיו באמצע שהוא משיב, מה את נכנסת באמצע?
אופיר להב
תקציב מחויב, ואגב זה לא רק למשרד הקליטה, זה לכל משרדי הממשלה, זאת המהות של עודפים מחויבים. כשאומרים כסף חוזר, כסף נעלם, כסף מתוקצב ביתר ואחר כך חוזר, זה מה שנקרא העודף הלא מחויב. אין לנו כזה, או ממש בשוליים במקומות של צפי שלא קרה בסוף במדויק. אין לנו כזה.

התקציב שמדברים עליו זה עודף מחויב. עודף מחויב אומר צ'ק של המדינה שמסתובב בחוץ למישהו, שאומר: רגע, אתה עכשיו צורך שירות, אני לא משלמת לך עליו עדיין, כי בהסכם בינינו אתה צריך לקבל אותו רק לפי איזה שהם דוחות ביצוע או לפי איזשהו הסכם של תשלום אחר כך והמדינה וועדת הכספים מעבירה את זה בעודפים כל שנה בשביל שאנחנו נשלם את זה.

דוגמה קלאסית בתעסוקה – ואוצ'ר. בא עולה, מקבל ואוצ'ר שאנחנו נותנים לאיזה נושא. הוואוצ'ר מגיע עד 7,000 שקל, הוא מקבל מאתנו נייר שאומר: לך תעבור קורס שיעלה עד 7,000 שקל, משרד הקליטה משלם לך. בהתחלה אתה מקבל קצת לתזרים מזומנים, את רוב הכסף תקבל כשתסיים את הקורס. אנחנו רוצים לעודד אותו. כל הכסף הזה נקרא עודף מחויב. לקחו 10 חודשים והוא קיבל אותו במהלך אפריל, מאי יוני, זה אומר שזה גלש לשנה אחר כך. סיימנו שנה, הגשנו דוחות, גם דוחות מבוקרים, כמו הרבה משרדי ממשלה, של משרדי רואי חשבון חיצוניים. הכול מבוקר, אנחנו באים ואומרים: אוקי, ככה וככה כסף מסתובב בחוץ בגין ואוצ'רים לאנשים שמשתתפים עכשיו בקורסים, הם צורכים את השירות עכשיו ואנחנו נשלם להם את זה אחר כך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הכול ברור, אבל אתה מבין שזה יכול היה להישמע הגיוני, אם המספרים היו מסתדרים בסוף. אני יושבת מול התקציב המעודכן עם נתוני הביצוע.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
הם לא מסתדרים כי זה קורה כל שנה מחדש.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה שאני רואה כאן זאת שיטה שאנחנו רואים גם בסעיפים אחרים.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
ברור, כי לכולם יש עודפים מחויבים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בזמן שאנשים יוצאים לרחובות למחות על זה שהם לא מקבלים את הזכויות שלהם, כמו המחאה החשובה כל כך של צעירים יוצאי אתיופיה לפני שנתיים; בזמן שהם מוחים על זה שהם לא מקבלים את התשובות שלהם, בזמן שהתכנית שלהם לא תוקצבה בבסיס התקציב, על אף שהובטחה על ידי הממשלה, קורית פה שיטה אחרת, שאתם נותנים כסף בבסיס, במהלך השנה באים לבקש עוד כסף, בסוף מה שיוצא זה עוד פחות מהכסף של הבסיס. כלומר, הכסף התגלגל חזרה לקופה. מה שאתה אומר היה מסתדר, אם בשנה לאחר מכן הכסף הזה היה מתווסף בעודפים, אבל הוא לא מתווסף, קורה בדיוק אותו תהליך שנה אחרי שנה. לא נוסף פה העודף המחויב, זה לא מסתדר עם המספרים.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
כל שנה יש לך עוד פעם עודף מחויב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תפתח את המחשב רגע.
אופיר להב
אני לא יודע לענות על מה שהיא אומרת. לא נראה לי הגיוני, שיש לנו תקנה שאנחנו לא מתקצבים יותר מהבסיס שנה אחר כך, זה לא קיים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה בהחלט לא נשמע הגיוני.
אופיר להב
זה לא קיים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל אלה המספרים.
אופיר להב
יש מצב שהעודפים המחויבים משנה לשנה יכולים טיפה להשתנות, לדוגמה: בשנת 2015 כתבתי את זה מאוד מפורט גם בפניית עודפים שהעברנו, כשביקשתם שלוש שנים אחורה. 2015 – סך העודפים המחויבים, באחוזים מתוך המשרד, שאגב זאת היא לדעתי הדרך - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כמה היה ב-2015?
אופיר להב
היה 26%, בעוד שבכל השנים זה היה בערך 20%. הסברנו ש-2015 היתה שנה לא הגיונית בעליל.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא נכון, 50% עודפים, 20% מחויבים - - -
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אנחנו מנהלים דיון פה על מספרים.
היו"ר משה גפני
די, מי בעד אישור הפנייה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה דיון תיאורטי, אתה לא מנהל אתי עכשיו דיון על מספרים. אם אתה רוצה לנהל דיון רציני, תפתח את המחשב.
היו"ר משה גפני
מי נגד?
אופיר להב
אין לי בעיה לעשות את זה - - -

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

נמנעים – אין

פניה 57 נתקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
היו"ר משה גפני
הפנייה אושרה, יש רביזיה.

הפנייה האחרונה היום, מספר פנייה 73.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא להאמין, כאילו אנחנו בעולם התיאוריה, יש מספרים על המחשב.
היו"ר משה גפני
פנייה 73 מי מסביר?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני לא רוצה לתקוע את משרדי הממשלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כדאי שגם הייעוץ המשפטי של הוועדה יישב מול המספרים המדויקים, כי נמסרים לנו פה מספרים שהם פשוט לא נכונים.
דניאל מלצר
הפנייה נועדה לבצע שינויים פנימיים בתקציב הדיור הממשלתי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סליחה, אני באמת לא חושבת שזאת האחריות שלך, אבל אני לא מבינה למה אנחנו מנהלים דיון, שבו אני לא מקבלת את המספר המדויק של כמה עודפים מחויבים עוברים בשנה.
דניאל מלצר
הפנייה נועדה לבצע שינויים פנימיים בתקציב הדיור הממשלתי. הפנייה כוללת תוספים של 40 מיליון שקלים בהוצאה מותנית בהכנסה לפרויקט העברת המכון הגיאולוגי לגבעת רם, וכן הסטת הרשאה להתחייב בסך כמיליארד שקלים לטובת התחייבות של משרדי הממשלה לתשלומי שכר דירה ליזמים שיבנו את קריית הממשלה בנצרת ואת בתי המשפט בחדרה ובבת ים, שמנוהלים במסגרת BOT.
היו"ר משה גפני
שאלות?

מי בעד אישור הפנייה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

נמנעים – אין

פנייה 73 נתקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רביזיה.
היו"ר משה גפני
הפנייה אושרה. רביזיה. אני רק מבקש שעל שלוש הפניות הראשונות, אם הגישו רביזיות, להסיר אותן. אני מבקש, אלה דברים חיוניים, גם ביטחון, גם הנושא של שיכון וגם הנושא של המשפחתונים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני יכול לדבר על הרביזיות שלי.
היו"ר משה גפני
אני מדבר על כולן, כי זה פשוט מעכב עכשיו דברים חיוניים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הרביזיה שלי נוגעת למיליארד שקל.
מיקי לוי (יש עתיד)
של השיכון.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
רשות מקרקעי ישראל, על זה אדוני הודיע שיהיה דיון מפורט.
היו"ר משה גפני
נכון. תשאיר את הרביזיה - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
על רמ"י משאירים את הרביזיה, מסירים את השאר לבקשתך.
היו"ר משה גפני
בסדר, תודה רבה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
את ביטחון אני לא הגשתי.
היו"ר משה גפני
אני ביקשתי להסיר גם על המשפחתונים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כשימסרו לי תשובות, אני אסיר מה שאתם רוצים.
היו"ר משה גפני
אני מבקש ממך להסיר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה נתת לי להשלים את השאלות שלי ולתת לי תשובות בוועדה? גפני, אני מאוד אוהבת אותך ואתה יודע.
היו"ר משה גפני
את רוצה לפתוח מערכת חדשים חדשה, היא תיפתח. את רוצה לפתוח מערכת יחסים חדשה, היא תיפתח. סתיו, תעשי מה שאת רוצה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זה, אתה מאיים עלי?
היו"ר משה גפני
אני מבקש, אני יושב ראש הוועדה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל מה הבעיה לקבוע רביזיה לעוד חצי שעה?
היו"ר משה גפני
מדובר על משפחתונים. ביקשו ממני חברי ועדה וחברי כנסת נוספים לקיים דיון על העניין הזה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
על משפחתונים לא הגשתי. על הדיור הציבורי אני לא קיבלתי תשובות, זה שני נושאים שונים.
היו"ר משה גפני
על המשפחתונים אין לך רביזיה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אין לי על זה רביזיה, על המשפחתונים אין לי רביזיה. על הדיור הציבורי אני שאלתי שאלות ולא קיבלתי תשובות, ואני רוצה את התשובות שלי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, היא הסירה על המשפחתונים, נשארו שתי רביזיות.
טמיר כהן
גם על הביטחון הוסר, נכון?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ביטחון הוסר, משפחתונים – לא הגשתי, דיור ציבורי שאלתי שאלות והם עוד לא החזירו, כשיחזירו – תעשו מה שאתם רוצים.
היו"ר משה גפני
דיור ציבורי זה משרד השיכון?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שיכון.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
נשארו מבחינתנו שתי רביזיות, אחת על מנהל מקרקעי ישראל, והשנייה על הדיור הציבורי. במנהל מקרקעי ישראל אתה קבעת דיון נוסף, וכשייתנו לה תשובות, היא תסיר את הרביזיה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גם על רשות המים לא קיבלתי תשובות וגם על קליטה לא קיבלתי תשובות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
המשפחתונים עבר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גפני, מה הבעיה לקבוע רביזיה לעוד חצי שעה?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
עזוב, את זה צריך לעשות בהבנות - - -
טמיר כהן
סתיו, הגשת רביזיה על נציבות שירות המדינה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כן, גם על נציבות שירות המדינה.
טמיר כהן
סתיו, גם הגבלים עסקיים?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כן.
טמיר כהן
אז הסרנו רק את ביטחון ואת הנושא של המשפחתונים.
היו"ר משה גפני
בסדר. רבותי, עוד חמש דקות אנחנו מתחילים את הדיון עם השרה.

הישיבה ננעלה בשעה 11:17.

קוד המקור של הנתונים