ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 10/07/2017

חוק הרשויות המקומיות (בחירות) (תיקון מס' 48), התשע"ז-2017

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 447

מישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה

יום שני, ט"ז בתמוז התשע"ז (10 ביולי 2017), שעה 10:30
סדר היום
הצעת חוק הרשויות המקומיות (בחירות) (תיקון - הצבעת שוהים במוסדות), התשע"ו-2016
נכחו
חברי הוועדה: דוד אמסלם – היו"ר

אכרם חסון
חברי הכנסת
דוד ביטן
מוזמנים
בינה רונן - עוזרת ראשית, משרד הפנים

מעין ספיבק - רפרנטית פנים, משרד האוצר

עמי ברקוביץ - ממונה חקיקה, משרד המשפטים

שמעון שי שלום גז - מפקח ארצי בשירות לאזרחים ותיקים, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

רון עוזרי - יו"ר, אגוד בתי האבות ודיור מוגן בישראל

משה טולדו - מזכיר, אגוד בתי האבות ודיור מוגן בישראל

פיני קבלו - סמנכ"ל, מרכז השלטון המקומי

שביט מס - ראש מועצה קדימה צורן

מאיר דהאן - ראש מועצה מזכרת בתיה

דוד אריאלי - ראש מועצה קריית טבעון

שלמה קטן - ראש מועצה אלפי מנשה

איציק ברוורמן - ראש עיריית פתח תקווה

שלום בן משה - ראש עיריית ראש העין

יוסי ברודני - ראש עיריית גבעת שמואל

מירב שמולי - שדלן/ית (גלעד יחסי ממשל ולובינג), מייצג/ת את א.ב. אגוד בתי אבות ודיור מוגן בישראל
ייעוץ משפטי
תומר רוזנר
מנהל/ת הוועדה
לאה קריכלי
רישום פרלמנטרי
איה לינצ'בסקי

הצעת חוק הרשויות המקומיות (בחירות) (תיקון - הצבעת שוהים במוסדות), התשע"ו-2016
היו"ר דוד אמסלם
שלום לכולם. אני חתום על הצעת החוק המונחת בפנינו, יוזמה של חבר הכנסת ביטן. הוא דיבר אתי על הנושא והקרדיט הוא שלו בעניין. סיפור בתי החולים לטעמי, מורכב יותר אפילו מבתי האבות. בבתי חולים יושבים אנשים חולים, לעיתים משותקים ולא יכולים לזוז, בבתי אבות יש אנשים מבוגרים שחלקים יכולים - - -
דוד ביטן (הליכוד)
יש גם חולים.
היו"ר דוד אמסלם
חלק מהם יכולים לנוע. אנחנו מכבדים את האנשים האלה, בסופו של דבר אדם שיושב בבית החולים, אם הוא לא מממש את הזכות שלו, זה עוול. שכשתיקנו את החוק לבתי סוהר לפני מספר חודשים, חייבנו את המדינה שיאפשרו להם להצביע במוניציפאלי. אז בוודאי אדם ששוכב בבית חולים, נמצא בבית אבות, אני חושב שזה אך מוסרי מהמדינה לדאוג שהאנשים האלה יצביעו, לרוב מדובר באנשים מבוגרים במצב גופני קשה ואלה ההורים שלנו. בבחירות לכנסת אפשרו להם את זה, אבל זה לא קיים בעיריות ולכן אנחנו חושבים שצריך לתת להם את הכבוד הראוי, אלה האנשים שבנו את המדינה ואת כל מה שאנחנו רואים פה.
דוד ביטן (הליכוד)
אני רוצה להדגיש שבבתי האבות יש גם קשישים ויש אנשים שחולים ממש.
היו"ר דוד אמסלם
אתה צודק במובן הזה שבבתי האבות יש אנשים תשושי נפש, אנשים מוגבלים ויש גם אנשים שלא מוגבלים. בבתי חולים כולם חולים, אחרת לא היו מאשפזים אותם בבית החולים. המצב בתי החולים מעט יותר גרוע מבתי האבות.

לכן אנחנו מבקשים לאשר את הצעת החוק הזו כפי שנקריא אותה. זו הכנה לקריאה ראשונה. אחרי זה, אם הממשלה תבוא ותרצה לעשות התאמות כאלה ואחרות, אין לנו שום בעיה עם זה. מה עמדת משרד הפנים בעניין?
בינה רונן
בינה רונן מהלשכה המשפטית במשרד הפנים. בהקשר של בתי חולים, זה לא נכלל בהצעה המקורית שבאה בפני ועדת שרים לענייני חקיקה. מעבר לזה יש לנו קושי מהותי ביישום ההצעה בנוסח הזה על רקע איחוד הבחירות שממילא מוסיף על הנטל.
היו"ר דוד אמסלם
שכחתי מזה. איחוד בחירות של מה?
בינה רונן
של המועצות האזוריות.
היו"ר דוד אמסלם
להפך. רק עזרנו לכם בעניין. החוק הזה לא מדבר כרגע על המועצות האזוריות. יכול להיות שנתקן את זה גם שם בהמשך. אני רוצה להבין מה הבעיה במהות.
בינה רונן
קיימת מורכבות לוגיסטית.
היו"ר דוד אמסלם
עירבת פה שני דברים. זה שקידמנו את איחוד ימי הבחירות בין הרשויות המקומיות לבין המועצות האזוריות, בזמנו המדינה טענה שאי-אפשר ושזה מסובך על גבול הבלתי אפשרי. בגלל שעשו יום חופש, פתאום המדינה יזמה ואמרה שצריך. אז תחליטו, או שאי-אפשר או שצריך. לעשות בחירות במדינת ישראל זו מערכת לוגיסטית לא פשוטה. בכלל משטר דמוקרטי מצריך הרבה משאבים והרבה לוגיסטיקה. אבל אנחנו משטר דמוקרטי, אנחנו רוצים לאפשר כמשטר דמוקרטי לכל בן אדם לממש את זכות ההצבעה שלו, כל עוד אנחנו יכולים, בוודאי לאנשים מוגבלים. לכן לא הבנתי ברמה האידיאולוגית איפה הבעיה?
בינה רונן
אנחנו חושבים שזה מוסיף על הנטל, שנוסף - -
היו"ר דוד אמסלם
כל החוק מוסיף על הנטל. בוודאי.
בינה רונן
- - בעקבות האיחוד בהצבעות. אנחנו מבקשים להביא את זה לוועדת שרים לענייני חקיקה. אנחנו לא חולקים על החשיבות של זה. בשלב הזה אנחנו לא מרגישים שאנחנו ערוכים לזה, בהתחשב בעובדה שצריכים להעירך גם לבחירות בכלל הרשויות. שנה וחצי זה לא הרבה זמן במושגים האלה.
היו"ר דוד אמסלם
שתי תשובות: פניתם אלינו וביקשתם רשות להחזיר את זה לוועדת שרים ואנחנו הסכמנו. לא החזרתם. דבר שני, אתם יכולים לטעון נושא חדש בהמשך. לא עכשיו.
תומר רוזנר
יכולים לטעון, אבל לא - - -
היו"ר דוד אמסלם
היועץ המשפטי צודק, אתם יכולים לשנות את עמדת הממשלה בהמשך. אנחנו כרגע בהכנה לקריאה ראשונה, רק לא הצלחתי להבין ברמת האידיאולוגית. קודם כל אני רוצה לקבל את עמדת השר בעניין. אני רוצה שהשר יכתוב שהוא לא תומך בזה שאנשים בבתי חולים יוכלו להצביע באמצעות קלפי בבתי חולים אלא שייקחו אותם באמבולנסים לכל מיני קלפיות והכל בגלל שזה עולה כסף.
דוד ביטן (הליכוד)
כמה עולה קלפי ניידת?
היו"ר דוד אמסלם
עשינו דיון לגבי בתי סוהר בגלל שבמדינה דמוקרטית אנחנו רוצים לעודד כל אזרח ולתת לו את הנגישות לבחור. אבל, נראה שכשזה עולה כסף, לא עושים. הרי מחר ישב פה נציג אוצר ויגיד שהבחירות במדינת ישראל עולים 3 מיליארד שקל, בואו נבטל אותם. חסר לנו כסף לחינוך, ראשי הערים עוד מעט יגידו? חסר לבריאות? נבטל את הבחירות. אגב, יהיו כמה אנשים כאן שיגידו באמת למה לא? אני לא האמנתי שמישהו יקום ויטען טענה מהסוג הזה. יש מוסר, קצת דרך ארץ, היגיון. העלות זניחה. זה אפילו לא תקציב הכיבודים של משרד האוצר ועוד כמה משרדים. אוצר בבקשה.
מעין ספיבק
מעין ספיבק מאגף תקציבים.
היו"ר דוד אמסלם
שלום לך מעין ובהצלחה.
מעין ספיבק
תודה רבה. להצעה יש שני פרקים. הפרק הראשון מדבר על הצבעת שוהים במוסדות. קבלנו, כולל התיקונים. הדבר כבר נידון יחד עם משרד הפנים ואין שום בעיה. זה צריך להיות בתוך המכסה של קלפיות נגישות וזה כבר מסוכם ומשאיר את העלות מוכרת.

מבחינת הפרק השני שנוסף, פרק ח3. אתחיל ואגיד שמבחינת הערכות תקציביות אנחנו מסתמכים על ההערכות של הבחירות לכנסת, שזה הכי קרוב שיש ואם יש הבדל, כנראה שזה הבדל שהוא גדול מזה, בגלל שהוא דורש עוד פעולה לוגיסטית. מדובר על לפחות חמישה מיליון שקלים לפי המפקח על הבחירות.
היו"ר דוד אמסלם
פעם בחמש שנים.
מעין ספיבק
זה לא משנה, כי כשמדובר בשנה אחת עדיין סעיף 40א' לחוק יסודות התקציב עדיין רלוונטי.
היו"ר דוד אמסלם
לא מדובר בשנה, מדובר ביום עם חמישה מיליון שקלים.
מעין ספיבק
זה בסדר, אף אחד לא מתעכב על זה.
היו"ר דוד אמסלם
ההערכה היא חמישה מיליון שקלים?
מעין ספיבק
לפחות. זה מציב אותנו כן בבעיה ומהבחינה הזאת היינו רוצים שזה יחזור לוועדת השרים ביחד עם העלות החדשה הזו ויישקל מחדש.
היו"ר דוד אמסלם
יכולתם להחזיר את זה לוועדת שרים עד היום.
דוד ביטן (הליכוד)
הבעיה שוועדת שרים הבאה היא אחרונה.
היו"ר דוד אמסלם
חודשיים אמרנו להם שאם הם רוצים להחזיר, שיחזירו. לא החזירו, חיכו לדיון ועכשיו אומרים. אז אנחנו נעשה את זה בהצבעה ואם ירצו, הממשלה תשנה את עמדתה בהמשך הדרך.
דוד ביטן (הליכוד)
אני מציע משהו כזה. ועדת שרים האחרונה היא הוועדה הזו. נצביע קריאה ראשונה, נביא לוועדת שרים, אם לא תהיה בעיה, נביא את זה לשנייה ושלישית עד סוף המושב.
עמי ברקוביץ
בגלל שוועדת השרים האחרונה תהיה מאוד עמוסה, אני מקווה שיתאפשר לנו להביא את זה לוועדת השרים.
היו"ר דוד אמסלם
למה לא הבאתם את זה עד עכשיו? אומר לי תומר היועץ המשפטי שבחודשיים האחרונים, טענתם שאתם רוצים להחזיר ואמרו לכם להחזיר ולא החזרתם.
עמי ברקוביץ
בדרך-כלל אנחנו מחזירים לוועדת שרים רק אחרי שזה עובר בוועדה. כיוון שאם נניח הוועדה לא תקבל את זה.
היו"ר דוד אמסלם
איך אתה יכול להחזיר את זה לוועדת שרים אם זה עבר את הוועדה? זה לא היה בהתניה הראשונה.
עמי ברקוביץ
נכון, לכן צריך להחזיר את זה אחרי. נניח בדיון היום - - -
דוד ביטן (הליכוד)
אין בעיה. אני אביא את זה ביום ראשון על חשבון הליכוד. בכל מקרה נעביר את זה בקריאה ראשונה.
היו"ר דוד אמסלם
אנחנו נעביר את זה בשבוע הבא.
עמי ברקוביץ
אם זה יהיה ביום ראשון בוועדת שרים, לפי החלטה של ועדת שרים, כיוון שהנושא הוא נושא משמעותי עקרוני שיש לו גם את הצעדים - - -
דוד ביטן (הליכוד)
זה לא עקרוני, רק תקציבי.
עמי ברקוביץ
מצד שני יש את ההיבט התקציבי, זה נושא שחייב לחזור לוועדת שרים.
דוד ביטן (הליכוד)
כמה אנשים מאושפזים בדרך-כלל?
היו"ר דוד אמסלם
זה לא משנה, היא מעריכה את העלות בחמישה מיליון שקלים.
דוד ביטן (הליכוד)
לא בכסף. כמה אנשים?
תומר רוזנר
משרד הבריאות אמר שאין לו בעיה.
דוד ביטן (הליכוד)
נניח 10,000 איש?
היו"ר דוד אמסלם
אפילו פחות.
דוד ביטן (הליכוד)
זה חצי מנדט.
בינה רונן
מהנתונים של הבחירות לכנסת, בלי הפילוח לבתי חולים, נתונים שכוללים גם מוסדות לגמילה מסמים וכו', כוללים קרוב ל-30,000 בעלי זכות בחירה.
היו"ר דוד אמסלם
מנדט שלם למדינת ישראל ואתם שמים אותו בצד. מזל שבבסיסי צה"ל אתם לא עושים את זה. זה יותר מורכב אבל לפחות שם אין את האומץ המוסרי לומר שחיל, בגלל שהוא נמצא במוצב, עולה כסף להביא לו קלפי אז לא נביא לו. אבל לאבא של החייל שיכול להיות שמאושפז בבית חולים, זה כן.
בינה רונן
בבתי חולים יש תת מערך שמנהל את הבחירות - - -
דוד ביטן (הליכוד)
אין בעיה. אני אביא את זה ביום ראשון לוועדת שרים.
רון עוזרי
רון עוזרי, יושב ראש אב"א, איגוד בתי אבות ודיור מוגן בישראל. אנחנו מייצגים גם בתי דיור מוגן, בתי אבות לתשושים, בתי אבות לסיעודיים, כפי שצוין פה בהצעת החוק, הסוגים האלה באמת נכללים. כשהייתי בבית ספר כבוד היושב-ראש, למדו אותי שכשאני עולה לאוטובוס הזקן זה לא נטל. הזקן חשוב לפני הכול. אם אני יושב באוטובוס, אני צריך לדאוג לכך שיגיע וישב בכיסא שלי.

אני מדבר על כ-50,000 זקנים שמתגוררים בבתי דיור מוגן, בבתי אבות לתשושים או עצמאיים, בבתי אבות לסיעודיים ותשושי נפש. אותם 50,000 אנשים, זה הבית שלהם, הם לא באים לבלות שם שבוע שבועיים. אין סיבה שבמדינת ישראל מישהו יצטרך להתחנן להצעת חוק, שאותם 50,000 יהיו זכאים להצביע כמו כל אזרח.

בבחירות באים אלי הדיירים ושואלים, אנחנו צריכים לקחת מונית ספישל כדי להצביע? אנחנו בעונש? אתה יודע שאני הולכת עם ההליכון ויש לי מחלות, אני צריכה לקבל עונש כדי להצביע? לכן אני אומר שכולנו, כנסת ישראל וגם פקידי המדינה, צריכים ברגע זה לעשות את הכול כדי שאותם אנשים שמתגוררים - - -
היו"ר דוד אמסלם
אנחנו הבאנו את החוק לבתי האבות. אין על זה ויכוח. אנחנו רוצים להרחיב אותו לבתי החולים. זה כל הסיפור.
רון עוזרי
אני רוצה להפריד בין הדברים ולהסביר מה ההבדל. אני לא מזלזל באנשים שבבתי חולים, אבל אנשים שמאושפזים בבתי חולים באים לשבוע שבועיים להבדיל מאדם אחר שזה מקום מגוריו הקבוע. אלה שני סוגים שונים, אל תערבבו ביניהם, תדונו עליהם בנפרד. אני לא נכנס לבתי חולים אבל אין סיבה לעצור את בתי האבות בגלל בתי החולים כי אלה שני דברים שונים. זו לא אותה חבילה. זה הבדל בין אדם שבא באופן זמני לאדם שזה הבית שלו. אז קודם תאפשר לאדם שזה הבית שלו, אחרי זה תדון על בתי חולים.
היו"ר דוד אמסלם
אין ויכוח על בתי האבות. שים את זה בצד. הכול מוסכם.
רון עוזרי
אז שיעבירו את זה כבר, לא לעכב את זה.
היו"ר דוד אמסלם
בשביל זה אנחנו פה. באנו כדי להעביר את זה.
רון עוזרי
אגב, כל מי ששהיה מעורב בבחירות להסתדרות ואני אומר את זה לזכותכם, השלטון המקומי, חבר הכנסת ביטן, כל מי שהיה מעורב, בהסתדרות, שם מעבירים דברים מהר, נתנו לזקנים להצביע בבתי האבות.
דוד ביטן (הליכוד)
אין אתך ויכוח.
רון עוזרי
חבר הכנסת ביטן, אתה בין האנשים שמטפלים ומכירים את הנושא, כמה שנים אני מחכה לזה? שש שנים.
היו"ר דוד אמסלם
קמנו היום מוקדם רק כדי לשנות את החוק הזה.
רון עוזרי
תודה.
היו"ר דוד אמסלם
אמרתי לך גם בתחילת הדרך, יוזם ההצעה הוא חבר הכנסת ביטן ששיתף אותי בעניין.
תומר רוזנר
שאלה למר עוזרי, בבחירות לכנסת שהיו, כשהחוק הזה היה כבר קיים, המידע שקבלנו שהיה קושי לקבל הסכמה של בעלי מוסדות להציב קלפיות במוסדות שלהם. האם אתה צופה שבמצב החדש יהיה שינוי?
היו"ר דוד אמסלם
אני אחזור על השאלה, אנחנו רוצים להשוות את המצב בין הבחירות לכנסת לבחירות המוניציפליות. בבחירות לכנסת בחלק מבתי האבות היה קושי להציב קלפיות. הוא מבקש שבמסגרת השינוי, תבקשו באחד הכנסים שלכם ממנהלי בתי האבות, שזה חלק מהשירות שניתן לדיירים, שלא יתנגדו להציב שם קלפיות ושלא יערימו קשיים.
רון עוזרי
מקובל. הערה נכונה. אנחנו מקבלים את זה על עצמנו.
פיני קבלו
אנחנו מחפשים תמיד איך להגביר את השתתפות המצביעים. אני חושב שהצעת החוק של חבר הכנסת ביטן ושלך היא הצעה טובה שאנחנו מבקשים להכיל על הרשויות המקומיות שאכן תהיינה קלפיות באותם מקומות.
היו"ר דוד אמסלם
אתם תומכים בנו? ברוך השם. פעם אחת אתם תומכים בנו זה גם טוב. נעבור להקראה.
תומר רוזנר
אני רק אסביר לגבי השינויים המרכזיים שיש מההצעה המקורית. לבקשת הממשלה, השינוי המרכזי הוא שלגבי הקלפיות במוסדות תהיה אפשרות להציב באותם מקומות את הקלפיות הנגישות שמאפשרות לכל תושבי העיר שנזקקים לקלפי נגישה בשל מוגבלות בניידות להצביע באותן קלפיות שנמצאות במוסדות האלה, בבתי האבות ובמוסדות הסיעודיים האחרים. אם יוחלט כך, הקלפיות האלה יבואו במכסת הקלפיות הנגישות שצריך להציב באותה רשות מקומית.

נקודה נוספת שצריך להדגיש, שהקלפיות במוסדות יתייחסו למי שזכאי להצביע באותה רשות מקומית שבה מדובר, להבדיל מהנושא של בתי חולים, בהם הקלפיות ההצבעה במעטפות כפולות והיא הצבעה ארצית, בכל בית חולים אפשר להצביע לכל עיר. בקלפיות שבמוסדות זה בתחום אותה רשות מקומית. אלה השינויים המרכזיים.
גלעד קרן
הצעת חוק הרשויות המקומיות (בחירות) (תיקון) - הצבעת שוהים במוסדות(, התשע"ז-2017.

הוספת פרקים ח2 וח3

בחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה–1965 ,אחרי סעיף 84יג יבוא:

"פרק ח2 : הצבעת שוהים במוסדות
84 יד'. הגדרות
בפרק זה –
"מוסד" - כל אחד מאלה
בית דיור מוגן כהגדרתו בחוק הדיור המוגן, התשע"ב– 2012 , מעון לזקנים כמשמעותו בחוק הפיקוח על מעונות, התשכ"ה–1965 ומוסד סיעודי כהגדרתו בחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב) התשנ"ה–1995 , שבו שוהים לפחות חמישים בני אדם ששמם כלול בפנקס הבוחרים של הרשות מקומית.

84טו'. קלפיות לשוהים במוסדות.

(א) (1) לא יאוחר מהיום ה-53 שלפני יום הבחירות לכל המועצות כאמור בסעיף 4 ,ימסור שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים לשר, רשימה של כל המוסדות ויציין לגביהם פרטים נוספים כפי שייקבע בתקנות.

מנהל הבחירות יקבע, על פי הרשימה האמורה בפסקה (1) מקומות קלפי לשוהים במוסדות (בפרק זה – קלפי לשוהים במוסדות).

על אף האמור בפסקה (2) לא יקבע מנהל הבחירות מקום קלפי לשוהים במוסדות במוסד בבעלות פרטית, אלא בהסכמת המחזיק במקרקעי המוסד.

נקבע מקום קלפי כאמור בסעיף זה שיש בו סידורי גישה והצבעה מתאימים לאנשים המוגבלים בניידות, יראו בו כמקום קלפי שנקבע לפי סעיף 31א, ויחולו עליו הוראות אותו סעיף לעניין הצבעת אנשים המוגבלים בניידות.

(ב) שוהה במוסדות ששמו כלול בפנקס הבוחרים של רשות המקומית מסוימת, רשאי להצביע בבחירות לכל המועצות כאמור בסעיף 4 בקלפיות מיוחדות שיוצבו בכל לשוהים במוסדות באותה רשות מקומית, במוסד בו הוא שוהה, על פי כללים שיקבע השר. מקומות הקלפי יובאו לידיעת השוהים במוסדות ושאר הנוגעים בדבר בדרך שיקבע השר, לפי המלצת שר הבריאות ושר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

84טז'. סדרי הצבעה.

השר, בהתייעצות עם שר הבריאות ושר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, יקבע הוראות בדבר סדרי הפעלתן ועבודתן של הקלפיות לשוהים במוסדות ובכלל זה סדרי הפעלתן ועבודתן של הקלפיות לשוהים במוסדות ושעות ההצבעה בקלפיות בכלל או בקלפי מסוימת, וכן פרסום רשימות המועמדים לרשות המקומית שנמסרו לפי חוק זה.

ביום הבחירות, לפני פתיחת הקלפי במוסד, ייתן המוסד לכל שוהה אישור בכתב בדבר היותו שוהה במוסד לפי טופס שייקבע בתקנות.

שוהה במוסד המצביע בקלפי לשוהים במוסדות יזהה את עצמו כאמור בסעיף 60 ויציג את האישור כאמור בסעיף קטן (ב).

על הצבעת שוהים במוסדות בקלפיות לשוהים במוסדות יחולו הוראות סעיף 31א(ו) עד (ח), בשינויים המחויבים.

פרק ח'3: בחירות בבתי חולים.

84יז'. הגדרות.

בפרק זה –

"בית חולים", "מאושפז" – כהגדרתם בפרק י3 לחוק הבחירות לכנסת.

84 יח'. קלפיות למאושפזים.

מאושפז רשאי להצביע בבחירות לכל המועצות כאמור בסעיף 4 בקלפי למאושפזים המוצבת בבית חולים שבו הוא מאושפז.

בקלפי למאושפזים יהיו רשאים להצביע גם שוטרים המוצבים בה לשם שמירת הסדר וכן עובדי הצוות הרפואי של בית החולים אם נוכח מנהל בית החולים או מי שמנהל בית החולים הסמיכו לכך כי קרוב לוודאי שאותו עובד לא יוכל לממש את זכות ההצבעה שלו בדרך אחרת; לעובד כאמור יינתן אישור בכתב המעיד על זכאותו להצביע בקלפי למאושפזים לפי טופס שנקבע בתקנות.

לא יאוחר מהיום ה-53 שלפני יום הבחירות לכל המועצות כאמור בסעיף 4, ימסור שר הבריאות לשר רשימה של כל בתי החולים ויציין לגביהם פרטים נוספים כפי שנקבע בתקנות.

השר, לאחר התייעצות עם שר הבריאות, יקבע, לא יאוחר מהיום ה-30 שלפני יום הבחירות, את בתי החולים שבהם יוצבו קלפיות למאושפזים. הקלפי תעמוד, במידת האפשר, במקום מרכזי בבית החולים שהוא נוח לגישה למאושפזים; השר יקבע את מקום הקלפי בתוך בית החולים, לאחר התייעצות עם שר הבריאות או מי שהוא מינה לכך ורשאי הוא לקבוע כי בבית חולים יוצבו יותר מקלפי אחת או שקלפי אחת תוצב במקומות שונים בבית החולים או בבתי חולים שונים, בשעות שייקבעו על ידו.

84יט'. הרכב ועדות הקלפי.

לכל קלפי למאושפזים תמונה ועדת קלפי בת שני חברים שהם עובדי המדינה וכן ימונה מזכיר ועדת קלפי; אחד מחברי ועדת הקלפי שמונה כאמור יהיה היושב ראש; דרכי מינוים של חברי ועדות הקלפי למאושפזים ומזכיריהן ייקבעו בהוראות לפי סעיף 84כ.

על ועדות קלפי למאושפזים לא יחולו הוראות סעיף 34(ה).

84כ'. סדרי ההצבעה.

השר, בהתייעצות עם שר הבריאות, יקבע הוראות בדבר סדרי הפעלתן ועבודתן של הקלפיות למאושפזים, ובכלל זה שעות ההצבעה בקלפיות בכלל או בקלפי מסוימת, וכן הוראות בדבר דרך הפרסום בבתי החולים של שעות ההצבעה ושל מקום הקלפי בבית החולים.

ביום הבחירות, לפני פתיחת הקלפי בבית החולים, ייתן בית החולים לכל מאושפז אישור בכתב בדבר היותו מאושפז לפי טופס שנקבע בתקנות; מאושפז שהתקבל לבית החולים ביום הבחירות עד לשעות שיקבע השר, לאחר התייעצות עם שר הבריאות או מי שהוא מינה לכך, יקבל אישור כאמור עם אשפוזו.

מאושפז המצביע בקלפי למאושפזים יזהה את עצמו כאמור בסעיף 60 ויציג את האישור כאמור בסעיף קטן (ב).

על הצבעת מאושפזים בקלפיות למאושפזים יחולו הוראות סעיפים 31(א) (ז) ו0(ח) ו- 84ח (ד) ו-(ה) בשינויים המחויבים.

84כא'. תעמולת בחירות.

חומר תעמולה לא יודבק ולא ייתלה בבית חולים.

תעמולת בחירות ברבים, בעל-פה, על כל צורותיה, אסורה בבית חולים

84כב'. סמכויות מיוחדות.

הוראות סעיף 61א' יחולו, בשינויים המחויבים, על הבחירות בבתי חולים.
היו"ר דוד אמסלם
הערות לנושא? אם אין הערות, מי בעד החוק כפי שהקראנו אותו, כולל כל התיקונים, שירים את ידו.

הצבעה

בעד – רוב

נגד – אין

נמנעים – אין

הצעת חוק הרשויות המקומיות (בחירות) (תיקון - הצבעת שוהים במוסדות), התשע"ו-2016, נתקבלה והיא תעבור להצבעה בקריאה ראשונה.
היו"ר דוד אמסלם
תודה רבה לכולם, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:55.

קוד המקור של הנתונים