ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 20/03/2017

החלטת גמלאות לנושאי משרה ברשויות השלטון (שרים ושאיריהם) (תיקון מס' 2), התשע"ז-2017 – לעניין הפרשות לקופת גמל

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 676

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, כ"ב באדר התשע"ז (20 במרץ 2017), שעה 12:00
סדר היום
החלטת גמלאות לנושאי משרה ברשויות השלטון (שרים ושאיריהם) (תיקון מס' 2), התשע"ז-2017 – לעניין הפרשות לקופת גמל
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר
מוזמנים
אפרת פרוקציה - עו"ד, משרד האוצר
ייעוץ משפטי
אייל לב-ארי

שלומית ארליך
מנהל/ת הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
הדס צנוירט

החלטת גמלאות לנושאי משרה ברשויות השלטון (שרים ושאיריהם) (תיקון מס' 2), התשע"ז-2017 – לעניין הפרשות לקופת גמל
היו"ר משה גפני
שלום רב, אני מתכבד לפתוח את הישיבה. על סדר-היום: החלטת גמלאות לנושאי משרה ברשויות השלטון (שרים ושאיריהם) (תיקון מס' 2), התשע"ז-2017 – לעניין הפרשות לקופת גמל.

שלומית – תקני אותי אם אני טועה; אתם הלשכה המשפטית – אנחנו רצינו שוועדת הכנסת תקבל החלטה. הרי אנחנו עוסקים בשרים ושאיריהם ונשיא המדינה וכו'. ביקשנו שוועדת הכנסת תקבל החלטה. ועדת הכנסת לא הסכימה – היא רצתה שנקבל החלטה. אנחנו קיבלנו החלטה, וקבענו שיש דבר אחד שהוא מעבירים אותו לנושא של הגמלאות, זהו.

שבועיים אחרי זה קיבלה החלטה ועדת הכנסת, והיא קיבלה החלטה על קבוצה של דברים, נושאים שהם עוברים לנושא של גמלאות וכו'.

זה לא יכול להיות דבר כזה. אנחנו רצינו לראות מה הם עושים כדי שיהיה אחיד. אני לא יודע למה בכלל זה מפוצל. אני כל הזמן עובד על העניין הזה, ולא מצליח. הנושא של חברי הכנסת והשרים צריך להיות שם. לא יכול להיות שיגידו: ועדת הכנסת החליטה מה שהחליטה, ופתאום ועדת הכספי היא זו שמחליטה שלא.

אני מבקש ליישר את ההחלטה עם ההחלטה של ועדת הכנסת, ואני מבקש שתגידי את החלטת ועדת הכנסת.
שלומית ארליך
בעצם אשלים את הפינות. בעצם אנחנו קיבלנו החלטה רוחבית לגבי כלל נושאי המשרה – זה כולל את הנשיא, את השרים, חברי הכנסת – התקבל בוועדת הכנסת, כפי שאמרת, והשופטים.

לגבי ההחלטה של השרים, יש שני אלמנטים שאנחנו מבקשים לתקן את ההחלטה האחרונה שקיבלנו, שציינו בהחלטת השרים שיהיה מדובר בהפרשות משכר יסוד, ואנחנו מבקשים לתקן את זה לשכר הכולל.
היו"ר משה גפני
זו היתה החלטת ועדת הכנסת?
שלומית ארליך
הכספים. ההחלטה שלנו פורסמה ברשומות לפני כחודש, ב-22.2.2017. אז האלמנט הראשון הוא העניין של מאיזה שכר; והדבר השני, יש סעיף שמתייחס לזה שאותו נושא משרה רשאי לבקש שיופרשו לקופת גמל מהרכיבים הפנסיוניים. אנחנו והשרים התייחסנו רק לדמי הכלכלה, ואנחנו מבקשים להוסיף ולאפשר להם גם שיוכלו להפריש גם מהוצאות הביגוד.

עכשיו אקריא את הנוסח – זה התיקון.
היו"ר משה גפני
זה בדיוק מה שהיה בוועדה – לא יותר ולא פחות.
שלומית ארליך
זה לא בדיוק, כי לחברי הכנסת יש רכיבים נוספים שקיימים להם היום בהחלטה, שלשרים אין – למשל, הוצאות רכב שיכולים להפריש מהם, אבל זה לא קיים לגבי שרים.
היו"ר משה גפני
אני ביקשתי שההחלטה תהיה החלטה תואמת, שווה. יש דברים ששונים כי אצל שר זה שונה מטבע הדברים - בסדר. אבל בסך הכול אנחנו מדברים על אותה החלטה.
שלומית ארליך
כן.

החלטת גמלאות לנושאי משרה ברשויות השלטון (שרים ושאיריהם) (תיקון מס' 2), התשע"ז–2017.

בתוקף הסמכות לפי סעיף 1 לחוק גמלאות לנושאי משרה ברשויות השלטון, התשכ"ט–1969, מחליטה ועדת הכספים של הכנסת לאמור: תיקון סעיף 10א. 1. בהחלטת גמלאות לנושאי משרה ברשויות השלטון (שרים ושאיריהם), התשמ"א–1981, בסעיף 10א – (1) בסעיף קטן (א) – (א) ברישה, במקום "משכר היסוד כמשמעותו בהחלטת" יבוא "מהשכר הכולל כהגדרתו בסעיף 5(א) להחלטת"; (ב) בפסקאות (1) ו-(2), בכל מקום, במקום "משכר היסוד" יבוא "מהשכר הכולל";

(2) בסעיף קטן (ב)(1), במקום "משכר היסוד" יבוא "מהשכר הכולל";

(3) בסעיף קטן (ג), ברישה, במקום "בעד דמי כלכלה לפי סעיף 9 להחלטת שכר שרים וסגני שרים:" יבוא "בעד ביגוד לפי סעיף 6ב להחלטת שכר שרים וסגני שרים ובעד דמי כלכלה לפי סעיף 9 להחלטה האמורה:".

2. תחילה.

בעצם את התחילה אנחנו מבקשים לעשות רטרואקטיבית למועד שבו היתה ההחלטה הקודמת שקבעה את התחילה ל-1.1.2017, לכן גם פה אנחנו מבקשים שהתחילה תהיה ביום 1.1.2017.
היו"ר משה גפני
יש לממשלה התנגדות?
אפרת פרוקציה
לא, אנחנו רק רוצים לציין דבר אחד – אפרת פרוקציה, מהלשכה המשפטית – נראה שהמיקום של ההחלטה צריך להיות דווקא בשכר ולא בגמלאות. אנחנו בוחנים את עניין המיקום. אנחנו רק רוצים להבהיר פה למען הסר ספק, שמדובר לגבי שכר הכולל רק בהפרשים לשרים שלא בתקציבית; שלא תיווצר פרשנות שמישהו חושב שמגיע לו גם תקציבית וגם צוברת. לגבי המיקום – יכול להיות שנביא גם תיקון לגבי המיקום, אבל שיהיה ברור שאין זכאות גם וגם.
שלומית ארליך
בעצם רק נבהיר שפה הכוונה היא לכל ההחלטות באופן רוחבי - לא רק לעניין השרים. נעשה חשיבה לגבי המיקום.
היו"ר משה גפני
בסדר? מי בעד אישור ההחלטה האמורה, כפי שהקריאה אותה היועצת המשפטית? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד ההחלטה – פה אחד

החלטת גמלאות לנושאי משרה ברשויות השלטון (שרים ושאיריהם) (תיקון מס' 2), התשע"ז-2017 – לעניין הפרשות לקופת גמל, אושרה.
היו"ר משה גפני
ההחלטה התקבלה.

תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 13:05.

קוד המקור של הנתונים