ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 20/03/2017

חוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע העבירה (תיקון מס' 6), התשע"ז–2017

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 363

מישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט

יום שני, כ"ב באדר התשע"ז (20 במרץ 2017), שעה 11:00
סדר היום
הצעת חוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע העבירה (תיקון מס' 6) (הוספת מגבלה לעניין לימודים), התשע"ז–2017 (פ/2185/20) (כ/688)

הצעת חברי הכנסת יעל גרמן, חיים ילין, עליזה לביא, מיקי לוי, קארין אלהרר, יואל רזבוזוב, יעקב פרי, עיסאווי פריג', מיכל רוזין, מירב בן ארי, עודד פורר, אורי מקלב, יחיאל חיליק בר, דב חנין, אוסאמה סעדי, עבדאללה אבו מערוף, סתיו שפיר, אילן גילאון, אלי אלאלוף, יפעת שאשא ביטון, יוסי יונה, תמר זנדברג וטלי פלוסקוב – הכנה לקריאה שנייה ושלישית
נכחו
חברי הוועדה: יעל גרמן – מ"מ היו"ר
מוזמנים
ליאנה בלומנפלד מגד - מחלקת ייעוץ וחקיקה, משרד המשפטים

אפרת ליפשיץ פרקש - עוזרת ראשית ליועמ"ש, המשרד לביטחון פנים

רפ"ק עדי זגורי - ק' ייעוץ וחקיקה, מדור נפגעי עבירה, משטרת ישראל, המשרד לביטחון פנים

אודיה איפרגן - הלשכה המשפטית, משרד הרווחה

כרמית פולק כהן - יועצת משפטית, המועצה לשלום הילד

איילת רזין בית אור - יועמ"שית, איגוד מרכזי הסיוע
ייעוץ משפטי
נעמה מנחמי
מנהל הוועדה
אסף פרידמן
רישום פרלמנטרי
אירית שלהבת

הצעת חוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע העבירה (תיקון מס' 6) (הוספת מגבלה לעניין לימודים), התשע"ז–2017 (פ/2185/20) (כ/688) – הכנה לקריאה שנייה ושלישית
היו"ר יעל גרמן
שלום לכולם, בוקר טוב, אני מודה לכל המשתתפים.

כידוע לכם, בדיון האחרון על התיקון לחוק דנו באפשרויות שונות, בין השאר להחיל בתוך החוק הזה אפשרות למנוע מעבריין גם לחזור למקום תפילה או למדרשה דתית. קיבלתי את חוות הדעת של משרד המשפטים, שאמר: לא נעשה את זה בחופזה. אם אכן אנחנו רוצים לעשות את התיקון הזה, זה יהיה תיקון בפני עצמו. אי לכך, אני מבקשת לעבור להקראה.
נעמה מנחמי
נעבור להקראה של הנוסח שעבר בקריאה הראשונה. למיטב הבנתי, הוא נשאר כפי שהוא, אלא אם כן יש למישהו איזו הערה. אקרא את הנוסח המשולב ככל שהוא רלוונטי.

בסעיף 2 נוסיף את ההגדרה ""מוסד לימודים" – לרבות מוסד להכשרה מקצועית."

את סעיף 3 אקרא כולו מאחר ויש בו כבר הרבה תיקונים.

סעיף 3 – צו המגביל חזרת עבריין מין לסביבה נפגע העבירה

"(א) בית-המשפט רשאי להטיל על עבריין מין, בצו, מגבלות על מגורים, עבודה או לימודים במוסד לימודים בקרבת מקום המגורים או מקום העבודה של נפגע העבירה או בקרבת מוסד הלימודים שנפגע העבירה לומד בו (בחוק זה – מגבלות), אם שוכנע, לאחר שקיים דיון בעניין, כי יש צורך בהטלת מגבלות משום שלנפגע העבירה עלול להיגרם נזק נפשי של ממש אם עבריין המין יתגורר, יעבוד או ילמד בקרבת מקום מגוריו או מקום עבודתו של נפגע העבירה או מוסד הלימודים שהוא לומד בו; בהחלטה לפי סעיף זה יביא בית-המשפט בחשבון, בין השאר, את הפגיעה שתיגרם לעבריין המין בשל הטלת המגבלות."

נעבור לסעיף קטן (ג), לפסקה (3):

"(ג) (3) הוטלו על עבריין המין מגבלות שיש בהן כדי להשליך על מקום מגוריו, מקום עבודתו או מוסד הלימודים שבו הוא לומד, בקרבת מקום המגורים או מקום העבודה של נפגע העבירה או מוסד הלימודים שנפגע העבירה לומד בו בצו לפי חוק ההגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין, התשס"ו-2006 (בסעיף זה – צו פיקוח), רשאי בית-המשפט לקיים דיון בבקשה שהוגשה לפני תום תקופת הפיקוח כאמור בצו או לפני ביטול או שינוי של מגבלות כאמור, ואם מצא שיש צורך בכך מנימוקים מיוחדים שיירשמו – בתוך שלושה חודשים מתום תקופת הפיקוח או מביטול או שינוי המגבלות כאמור; בהחלטה לפי פסקה זו לא יוטלו על עבריין המין מגבלות מחמירות יותר מאלה שהוטלו עליו במסגרת צו הפיקוח.

(ד) החליט בית-המשפט להטיל מגבלות, יקבע את המגבלות כאמור בפסקאות (1) ו-(2), והכל במידה שאינה עולה על הנדרש כדי למנוע נזק נפשי של ממש לנפגע העבירה:

(1) יקבע את תקופת הזמן שבה ייאסר על עבריין המין להתגורר, לעבוד או ללמוד במוסד לימודים בקרבת מקום המגורים, או מקום העבודה של נפגע העבירה או מוסד הלימודים שנפגע העבירה לומד בו, ובלבד שהתקופה לא תעלה על שלוש שנים; בית-המשפט רשאי להאריך את התקופה מעת לעת לתקופות נוספות שלא יעלו על שלוש שנים כל אחת, אם שוכנע כי מתקיים האמור בסעיף קטן (א);

(2) יקבע את האזור שבו ייאסר על עבריין המין להתגורר, לעבוד או ללמוד במוסד לימודים, לפי נסיבות העניין; קביעת האזור תיעשה, ככל הניתן, תוך שמירה על סודיות המען של מקום המגורים או מקום העבודה של נפגע העבירה או מוסד הלימודים שנפגע העבירה לומד בו.

סעיף 4 – מינוי מומחה מטעם בית המשפט

(א) בית-המשפט המקיים דיון לפי סעיף 3, רשאי למנות מומחה מטעמו אשר יחווה את דעתו בכתב על מצבו של נפגע העבירה; חוות הדעת תכלול הערכה של הנזק הנפשי שעלול להיגרם לו כתוצאה ממגורים, עבודה או לימודים של עבריין המין בקרבת מקום מגוריו או מקום עבודתו של נפגע העבירה או מוסד הלימודים שהוא לומד בו (בחוק זה – חוות דעת); בהחלטתו אם למנות מומחה, יביא בית-המשפט בחשבון את עמדת עבריין המין.

סעיף 7 – עיון חוזר, ערר וערעור

(א) עבריין מין שהוגבל במגורים, בעבודה או בלימודים לפי חוק זה רשאי לפנות לבית-המשפט שנתן את הצו בבקשה לעיון חוזר אם נתגלו עובדות חדשות או נשתנו הנסיבות ממועד מתן הצו."

אלו התיקונים.
היו"ר יעל גרמן
האם יש הערות כלשהן? אין. תודה.

נעבור להצבעה. אני מצטערת שאני פה לבדי אבל כידוע לי אין מתנגדים, וזה רק בגלל העומס הרב שקיים היום במשכן, שכל אחד נמצא במקום אחר. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 1

נגד – אין

נמנעים – אין

הצעת חוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע העבירה (תיקון מס' 6) (הוספת מגבלה לעניין לימודים), התשע"ז-2017, נתקבלה.
היו"ר יעל גרמן
הצעת החוק נתקבלה פה אחד.

אני מודה לכולם ומקווה שגם נשלים את התיקון שלא יאפשר לעבריין מין לחזור למקום תפילה. אני חושבת שזה יהיה תיקון חשוב מאוד, אבל נעשה את זה כמובן בשיתוף.

תודה רבה. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 11:10.

קוד המקור של הנתונים