ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 18/01/2017

תקנות התעבורה (תיקון מס' 4), התשע״ז-2017

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 619

מישיבת ועדת הכספים

יום רביעי, כ' בטבת התשע"ז (18 בינואר 2017), שעה 10:30
סדר היום
תקנות התעבורה (תיקון מס'), התשע"ז – 2016 – עדכון קבוצות המחיר לרכב
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

איתן ברושי
מוזמנים
רפרנט תחבורה באג"ת, משרד האוצר - אליהו מורגנשטרן

מנכ"ל, איגוד יבואני הרכב - יעקב יהודה רודד
ייעוץ משפטי
שלומית ארליך
מנהל/ת הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
אתי אפלבוים

תקנות התעבורה (תיקון מס'), התשע"ז – 2016 – עדכון קבוצות המחיר לרכב
היו"ר משה גפני
אני פותח את הישיבה. על סדר-היום: תקנות התעבורה (תיקון מס' ), התשע"ז-2016, עדכון קבוצות המחיר לרכב.

מי מציג?

לפני שאתה מציג, אני רוצה לומר כדלהלן: משרד התחבורה הביא אלינו את התקנות בשבוע האחרון של 2016, כאשר מטבע הדברים, הוא היה צריך להביא את זה הרבה זמן קודם. הוא גם לא הביא את זה חתום ולא מסודר פרוצדוראלית.

המציאות הזאת, שבה המשרד לא עושה את עבודתו, אתם לא עושים את עבודתם, תגידו את זה לבעלי הרכבים, ליבואני הרכב, לבעלי הרכבים. אל תגידו שוועדת הכספים אשמה. אל תבואו ושאני מעכב. איפה שאני מסתובב, אני מעכב.

אני רוצה להקריא לכם מכתב שכתבתי לישראל כץ בתאריך כ' בטבת, תשע"ג, 2.1.2013. אני כמובן לא אקריא את כל המכתב אבל אני אקריא את הקטעים הרלוונטיים:

"בעוד שלמשרדך", אני אומר לישראל כץ, "לפני ארבע שנים, הפעם הקודמת שנדרשנו לאשר את התקנות הללו, בעוד שלמשרדך היה זמן רב להכין את התקנות, יושב ראש הכנסת ויושב ראש ועדת הכספים נתבקשו על-ידי משרדך לסיים את מלאכתם בתוך יממה אחת".

זאת אומרת, חיכיתם במשרד התחבורה, חיכיתם שבועות וחודשים. לאחר מכן אתם מבקשים ממני להעביר את זה ביממה אחת וגם מיושב ראש הכנסת.

"לא רק שהדבר אינו אפשרי מבחינה פרוצדוראלית, כפי שפירטתי לעיל, אלא שגם מבחינה מהותית אין ליושב הכנסת שקיבל על עצמו את הבדיקה הראשונית. האם מדובר בבקשה שדיון בה הכרחי במהלך פגרת בחירות", אז היה פגרת בחירות, " והן ועדת הכספים נדרשת לעבודה מקצועית וקפדנית. כך הוועדה פעלה לאורך כל שנות כהונתי כיושב ראש ועדת הכספים ולא יהיה זה ראוי שעתה נפעל אחרת.

"יתרה מזאת, אף לפני שנתיים", זה אצלכם סיסטמתי, זה כל הזמן חוזר על עצמו. "אף לפני שנתיים כשהובא עדכון קבוצות הרכב הקודם, נוסח התקנות באותו עניין הגיע לוועדת הכספים ברגע האחרון. ביום יט' בטבת, התשע"א, 26.12.2010, אמנם הוועדה אישרה אותו בתוך ימים ספורים".

אני לא עכבתי את זה, זה אושר בתוך ימים ספורים. "ביום כט' בטבת, התשע"א, 5.1.2010, אך למרבה הפלא", אני כותב לשר כץ אז, "עד עצם היום הזה, שנתיים תמימות התקנות לא פורסמו ברשומות".

אני קורא מכתב. אם זה לא נכון אני מוכן להסיר את החסינות, תתבעו אותי לדין.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אם זה נכון, אז מה העונש שהם ישלמו?
היו"ר משה גפני
אני אצטרך לאשר את זה. תכף תשמע מה שהם עושים עכשיו.

"לא פורסמו ברשומות".

"במכתבך אלי", אני כותב לשר התחבורה, "אתה מבקש שוועדת הכספים תפעל לתקן עתה גם את העיוות הזה", שגם את אי הפרסום ברשומות, שלא אנחנו עושים אותו אלא אתם, את זה אני גם נדרש לתקן.

"והנה, במקום לגלות אחריות ולמצוא את הדרך היעילה ביותר לתיקון טעות שנוצרה במשרדך, מצא לנכון, מי שמצא, להודיע ליבואני הרכב כי אין הם רשאים לשחרר רכבים בשל אשמה של ועדת הכספים".

אני כותב, יש לנו תהליך ארוך בעניין הזה ואני כותב לשר התחבורה.

מה קרה היום? בשבוע האחרון אותו דבר מה שהיה בכל הפעמים הקודמות. בשבוע האחרון של שנת 2016 אתם מביאים אלינו תקנות על יבואני הרכב. על הנושא הזה שעכשיו הוא פה לדיון. הוא לא היה נכון מבחינת הפרוצדורה, הוא היה צריך להיעשות אחרת. אמרנו לכם את זה ותיקנתם את זה אחרי כמה ימים.

מאז אני מקבל, גם בעיתונים, גם במכתבים, וגם בטלפונים, שלא יכול להיות שאני אפגע באלפי בעלי רכבים שייבאו רכב מחו"ל רק בגלל שאני לא רוצה לחתום.
זאת אומרת כך
ועדת הכספים זה בכלל מקום של חתימה. לא צריך דיון, לא צריך שום דבר, צריך לקבל את התקנות ולחתום. אז זה רק חתימה.

איך אתם – אתם הכוונה לכל המערכת – איך אתם לא מתביישים לעשות את זה? אצלכם הבעיות פעם אחר פעם אחר פעם ואחרי זה אתם גם מאשימים אותנו. וחוטא יוצא נשכר. לא עושים את העבודה, פוגעים באלפי אזרחים שרוצים את הרכב שלהם ובכלל אתם לא אשמים, מי שאשם זה גפני.

ככה מופיע בעיתונים, כך מופיע בפניות, כך מופיע במכתבים. פוגשת אותי מנהלת ועדת הכלכלה. היא אומרת: גפני, למה מתעכב העניין הזה, פונים אלינו כל הזמן? סיפרתי לה את כל הסיפור. היא חזרה למי שפנה אליה.

אין לי כלי ענישה לעניין הזה. אני רק דורש בתוך שבועיים תשובה על הפניות שהיו לי למשרד התחבורה, לשר התחבורה. גם עכשיו למה זה קרה? הכי יפה שהמנכ"לית אומרת לי בטלפון עכשיו: זה נכון, היתה אצלנו תקלה. בסדר, אז נערכנו לתקלה הזאת. כאילו אתה חי באיזה ג'ונגל?
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אז למה לך לאשר את מה שהם רוצים?
היו"ר משה גפני
בגלל שזה ללכת נגד אלפי אזרחים.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
לא, אנחנו נתקן קצת את הבקשה, נוריד משהו מהבקשה ולא נאשר אותה כלשונה. ניתן להם עונש.
היו"ר משה גפני
אני מבקש תשובה.
יעקב יהודה רודד
אני מנכ"ל איגוד יבואני הרכב.

אני לא רוצה להיכנס לכל מה שאמרת.
היו"ר משה גפני
למה שתיכנס?
יעקב יהודה רודד
אני מניח שיש לזה בסיס.
היו"ר משה גפני
יש לכם אשם אז למה אתה צריך להיכנס?
יעקב יהודה רודד
אבל העונש שכביכול אתה טוען זה לא למשרד התחבורה, זה לאותם 3,500 אזרחים.
היו"ר משה גפני
זה נמצא על סדר-היום, אנחנו נאשר את זה.

אם הייתי בן אדם נורמלי, ואני לא, לא הייתי שם את זה בכלל על סדר היום ותלכו למשרד התחבורה שייעשה את העבודה שלו. אבל אני בן אדם לא נורמלי. אז אני מביא את זה ואני אאשר את זה. זה חוזר על עצמו. אני מקריא לכם מכתב מ-2010.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אז נאשר 900.
יעקב יהודה רודד
במי פגעת?
איתן ברושי (המחנה הציוני)
תן להם עונש, טרטר אותם קצת.
היו"ר משה גפני
תן להם עונש, לא בעניין הזה.
יעקב יהודה רודד
המצב העכשווי, בגלל הסאגה הזאת, נכון לאתמול יש 3,500 אזרחים שממתינים לכלי רכב. הבעיה היא קצת יותר עמוקה מפני ששינוי קבוצות הרכב בעצם, לאותם 3,500 אזרחים, מוזיל את האגרה. יושב ראש הוועדה לא פעם אחת התבטא שהאגרות במדינת ישראל הן מהגבוהות. המצב היום הוא כזה: קבוצות הרכב האלה הוזילו למספר לא מבוטל של צרכנים את אגרת הרישוי, מה שכולנו חושבים שהיא גבוהה.
כלומר, אתה היום אומר
בוא במקום 1,00 - - -
קריאה
הוא לא יעשה את זה.
היו"ר משה גפני
לא זה הדיון.
יעקב יהודה רודד
בדיוק.

אתה לא מעניש את מי שמאשם, אתה מעניש אזרח ששילם במיטב כספו וממתין לרכב כבר שלושה שבועות. בעצם אתה אומר שאתה מונע ממנו את הוזלת האגרה.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
לא התכוונתי לזה.
היו"ר משה גפני
איתן, תודה.

שבוע שעבר לא אישרנו את החוק של האגרות, בגלל שביקשנו ממשרד האוצר להוזיל את האגרות. אנחנו חושבים שהן גבוהות מידי. אני אבוא בדברים איתם כדי לעשות את זה.

דבר שני. אנחנו נאשר את התקנות. אני יודע שזה פגיעה מהאזרחים. אני רק הייתי מצפה מאנשים מרכזיים ביבואני הרכב שיגידו את האמת ולא אמרתם עד לרגע זה.
יעקב יהודה רודד
מה לא אמרנו?
היו"ר משה גפני
לא אמרתם שמי שאשם זה משרד התחבורה, זה הכול. בסדר, אין לי בעיה. כנראה שיש לכם עסקים עם משרד התחבורה ואתם לא רוצים לריב איתם.

הרבה פעמים החברים שלי אומרים לי: למה אתה צריך לריב עם כל העולם? מה אני צריך לריב עם משרד התחבורה?
יעקב יהודה רודד
כמו שאתה לא אוהב שמאשמים אותך בדבר שאתה לא אשם, אני גם לא אוהב שמאשימים אותי. לפני מספר חודשים אני הוצאתי מכתב חתום בחתימתי, הן למשרד התחבורה והן למשרד להגנת הסביבה, כי גם השינוי בנוסחת מיסוי ירוק משנה את מחיר הרכב. אמרתי: קחו בחשבון שאנחנו - - -
היו"ר משה גפני
מה התשובה שקיבלת?
יעקב יהודה רודד
קיבלתי שיעשו את מיטב המאמצים.
היו"ר משה גפני
וכשהגיע סוף דצמבר ולא הגיעו לכאן התקנות, מה עשית?
יעקב יהודה רודד
פניתי למשרד התחבורה יותר מפעם אחת ויותר מפעמיים.
יהודה בר אור
אני יו"ר איגוד המוניות הארצי.

יש הרבה מוניות שמחכים להם וזה רכב עבודה שלהם. אני דווקא פניתי למשרד התחבורה גם בטלפון וגם במכתב. כמו שאתה לא קיבלת תשובה, גם אני לא קיבלתי תשובה, אדוני.
היו"ר משה גפני
רק הבדל אחד. אתה לא צריך לאשר את התקנות שלהם ואני כן צריך לאשר.
יהודה בר אור
אבל אני יכול לעשות להם צרות בכבישים, ואני אעשה להם אם הם ימשיכו כך.
היו"ר משה גפני
אני ציפיתי שמישהו מרכזי בעניין של יבואני הרכב שיגיד את האמת. לא שיגן עלי ולא שיתקוף אותם אבל שיגיד את האמת. שייקח את הנתונים מתי הגיעו לפה התקנות? מתי הגיעו בפעם הקודמת? מתי הגיעו לפני שתי פעמים? מתי זה הגיע לפה? זה הכול, שיגיד את האמת.
אלי מורגנשטרן
תודה רבה על הדברים. חשוב שהביקורת נאמרה.

אני מאגף תקציבים משרד האוצר.
היו"ר משה גפני
נתלה את זה על הקיר במסגרת.

מי הגברת שיושבת לידך?
ברוני חירמן
אני ממשרד התחבורה.
היו"ר משה גפני
אני אבקש שתתייחסי אחריו גם כן לעניין הזה.
אלי מורגנשטרן
מאחר והביקורת הופנתה בעיקר למשרד התחבורה אז אני בוודאי לא אגיב בשמם.

אני אציין את ברוני שיושבת לידי והצוות שעשה את העבודה על האגרות, השקיע הרבה מאוד עבודה בתוך הבירוקרטיה הפנימית בממשלה. כל פנייה כזאת, לפני שהיא מגיעה לוועדת הכספים, צריכה לעבור ועדת אגרות בתוך משרד האוצר וצריכה לעבור אישורים של השרים. זה תהליך שלוקח הרבה מאוד זמן. הוא גם תלוי במידע של אגרות רכב של שנת 2016.

זאת אומרת, יש פה איזה פרדוקס מבחינת מתי אפשר להתחיל את התהליך.
היו"ר משה גפני
מתי אפשר?
אלי מורגנשטרן
התחלנו את זה בנובמבר.
ברוני חירמן
לא, התחלנו לפני.

אני מנהלת תחום כלכלה במשרד התחבורה.

עדכון גבולות קבוצות מחיר נבחן מידי שנה במשרד התחבורה במטרה לאפשר עדכניות של גבולות הקבוצות ולמנוע מצב שמחיר הרכב עומד להתייקר בסכומים של 1,000 – 2,000 שקלים כתוצאה משינוי בסל המטבעות, כשתוצאה משינויים במיסוי, כתוצאה משינויים במדד המחירים לצרכן. כדי למנוע מצב שאותו רכב שנקנה בדצמבר במחיר של 119,000 שקלים ואחרי ה-1 בינואר הוא מתייקר בעוד 1,000 שקלים, כדי למנוע מצב שאותו רכב, במקום להיות מסווג 2 יסווג לקבוצה 3 וישלם לכל אורך חייו אגרת רישוי גבוהה יותר, זאת המטרה בעצם של עדכון גבולות הקבוצות.
היו"ר משה גפני
את זה הבנתי.

תעני לי בבקשה על שאלות.

מתי לפי דעתך זה היה צריך להגיע לכאן? מתי היתה אפשרות להביא את זה לדיון בוועדה? לא לחתימה, אולי לדיון.
ברוני חירמן
אני אסביר על התהליך. אנחנו כל השנים עשינו את הבדיקות לפי תוצאות של חודש נובמבר, כי הרעיון הוא לראות מה קרה למטבעות העיקריים בהם מיובאים הרכבים לישראל, בין סוף שנה קודמת לסוף שנה נוכחית. עשינו כל השנים לפי שערי מטבעות של סוף חודש נובמבר.

השנה, כדי לא להגיע למצב שהגענו אליו, אמרנו שאנחנו נעשה לפי תוצאות של חודש אוקטובר.
היו"ר משה גפני
מתי זה היה צריך להגיע לפה לפי החלטה שלכם?
ברוני חירמן
אנחנו התחלנו את הבדיקות מיד בתחילת חודש נובמבר, שזה מאוד מוקדם, במטרה לסיים את כל התהליכים הבירוקרטיים עד סוף שנת 2016. מאחר ולפני שהתקנות יכולות להגיע לוועדת אגרות, הן צריכות גם לקבל אישור של מחלקת הנוסח במשרד המשפטים, אנחנו פעלנו השנה באמת מוקדם. התקנות הגיעו לוועדת האגרות לפני ה-20.11.2016, אחרי אישור של משרד המשפטים, שגם שם יש תחנה שהיא לא קצרה. היה לנו אישור של ועדת האגרות הבין משרדית רק בחודש דצמבר. יש גם שלב של חתימה של שר האוצר. הוא צריך לאשר את הפרוטוקול.
היו"ר משה גפני
עד סוף 2016 לא היתה חתימה.
ברוני חירמן
רק לקראת סוף דצמבר היתה החתימה של שר האוצר. אין לי פה בדיוק את התאריך המדויק אבל באמת השנה הקדמנו בחודש, על-מנת לעמוד בדד ליין הזה כי אנחנו יודעים שאנחנו מגיעים למצבים האלה, לצערנו הרב וגם בשנים הקודמות זה קרה.
קריאה
שר האוצר חתם ב-19.12.
היו"ר משה גפני
שר האוצר חתם ב-25.12. אני לא יכול להביא את זה לדיון בוועדה כשאין לי חתימה של שר התחבורה.

יש לי עניין לפגוע בבעלי הרכבים? אמנם כל בעלי הרכבים מצביעים למחנה הציוני אבל יש איזה חמישה אנשים שמצביעים ג'. מה, יש לי עניין לפגוע? זה-25.12.
אלי מורגנשטרן
שר האוצר חתם ב-19.12.
היו"ר משה גפני
אבל שר האוצר לא מספיק פה. אני מדבר על משרד התחבורה, 25.12.

אני רוצה שהיא תשלים.
ברוני חירמן
אני לא חושבת שהיינו יכולים להתחיל לפעול לפני - - -
היו"ר משה גפני
מתי גמרתם את העניין הזה עם ועדת האגרות ומשרד המשפטים, בתחילת דצמבר?
ברוני חירמן
אין לי פה - - -
היו"ר משה גפני
אני יודע, אני חצי עובד של משרד התחבורה.

למה זה נחתם ב-25?

אין לי טענות. אמרה לי המנכ"לית שהיא יודעת שהיתה תקלה אצלם, אני לא אומר את המילים המדויקות אלא את הנוסח, והם נערכו לעניין הזה שיהיה כמה ימים בתוך ינואר. מה פירוש המילה של המנכ"לית שנערכתם לכמה ימים בתוך ינואר? מה עשיתם מול בעלי הרכבים?
ברוני חירמן
רק שניה. קודם כל, ועדת האגרות היתה ב-18.12 ולמחרת כבר שר האוצר חתם, שזה הישג לא מבוטל. מכיוון שהבנו שעלולה להיות בעיה, אנחנו אפשרנו לפתוח רישום של כל אותם כלי רכב שהמחירים שלהם לא הושפעו. אפשרנו להתחיל רישום של אותם כלי רכב שלא נופלים באותם טווחים של קבוצות שעלולות להשתנות. זאת אומרת, רוב דגמי הרכב כן אפשרנו.
היו"ר משה גפני
אני שואל, אם עכשיו נאשר את התקנות, האם יהיו בעלי רכבים שייפגעו כתוצאה מזה שזה לא אושר פה בדצמבר? שזה לא הגיע לכאן בדצמבר? האם יהיו כאלה שייפגעו? האם יש לכם דרך לפצות אותם?
יהודה בר אור
ברור שנפגעו. המונית שלי היתה צריכה לצאת בראשון לחודש ועכשיו ה-20 לחודש. ברור שניפגע.
ברוני חירמן
המונית לא משלמת אגרה לפי קבוצת רישוי.
יהודה בר אור
אני לא משלם 17%? למה את אומרת לא?
ברוני חירמן
אני מדברת על אגרות. קבוצות מחיר משמשות אך ורק לקביעת אגרות רישוי רכב. זה שהמחיר של המונית שלך השתנה כתוצאה ממיסוי ירוק, זה לא קשור.
היו"ר משה גפני
אני שואל האם יהיו בעלי רכב, שכתוצאה מהעובדה הזאת שזה התעכב עד שהגיע לכאן ואי אפשר היה אפילו אם הייתי רוצה והייתי רוצה. אם היה אפשר לפצות את האנשים שנפגעו מהעבודה הזאת? אתם אשמים בזה.
יעקב יהודה רודד
יש כ-3,500 כלי רכב נכון להיום.
היו"ר משה גפני
מה הבעיה שלהם?
יעקב יהודה רודד
שהם תקועים.
היו"ר משה גפני
אבל אם הם ישוחררו עכשיו נגרם נזק?
יעקב יהודה רודד
הנזק היחידי הוא שתיאורטית הם היו יכולים לקבל את הרכב ב-1 בינואר.
אבי קרמר
אני דובר ארגון מורי הנהיגה בישראל.

יש לנו כמה רכבים. מורים מכרו את הרכב הישן שלהם מתוך הנחה שהם מקבלים את הרכב החדש. הרכב השני נשאר תקוע בגלל אלה הנסיבות.
היו"ר משה גפני
ועכשיו יקרה משהו? אפשר עכשיו לעשות את זה.
אבי קרמר
יש פה את העניין של השחרור. יש מכוניות שלא ישוחררו. בתקופה הזאת הרכב נתקע. יש כאלה שלא עבדו.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
השאלה שלי: אם בסוף 2017 נהיה עדין לאותו מצב כמו עכשיו?
היו"ר משה גפני
התשובה היא כן.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אם כן, הדיון לא יכול להסתיים כך.
ברוני חירמן
מכיוון - - -
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אני שאלתי, את לא חייבת לענות. צריך אישור של היושב ראש.

כשאמרתי להעניש, בדיוק לזה התכוונתי וגם כהגנה על גפני. בישיבה על האגרות אמרתי לו: תבין היושב ראש, אתה האיש הרע והאחרים זה האנשים הטובים. כך אמרתי לו. יש פה דובר, אז שתצא הודעה שהאחריות מוטלת כולה על הממשלה ולא על הוועדה שאני חבר בה וגפני יושב ראש.

תקשיבו, אנחנו עובדים פה בשביל לשרת את האזרחים. אתם לפעמים שוכחים שאתם משרתי ציבור.

לכן הבעיה היא שזה יחזור על עצמו. לך יש סבלנות ולי לא. אתה פה לכל החיים ואני לא.

תקשיבו לאנשים שעשו משהו בחיים שלהם, אתם עוד בקושי עשיתם משהו. תקשיבו מכאלה שיש להם רזומה יותר עשיר מאשר לפקידי אוצר. תקשיבו משהו.

הייתי גם עובד מדינה ועובד מדינה זה לא גסה. אבל קצת תקשיבו לאנשים שקמים בבוקר לעבודה ובלי הכנסות מהם גם לכם אין תקומה.

לכן אני אומר שאתם לא מבינים את התפקיד שלכם ולכן גפני צריך לחנך אתכם. איך מחנכים? חוסך שבטו שונא בנו, צריך לתת לכם מכה. כל פעם מכה, כדי שתזכרו מאיפה באתם.

אני חושב שאין פה ענישה וזה יחזור עוד פעם אותו דבר ואז עוד פעם גפני ינאם נאום. רק לפני חמש דקות הוא גירש מפה את יואל נווה. אני מכיר את יואל עוד כשהיה רפרנט.

לכן אני אומר לכם שזה לא בא בחשבון הדבר הזה.

לכן אני מציע שהאישור הבא יהיה בנקודת זמן אחרת, אחרת בעוד שנה אותו דבר. תכניס לפרוטוקול נזיפה.
היו"ר משה גפני
מה התקנות?
ברוני חירמן
"תקנות התעבורה, התשע"ז-2016.

בתוקף סמכותי לפי סעיף 70 לפקודת התעבורה, באישור שר האוצר לפי סעיף 39ב לחוק יסודות התקציב, תשמ"ה-1985 ובאישור ועדת הכספים של הכנסת, לפי סעיף א1ב לחוק יסוד משק המדינה, אני מתקין תקנות אלה:

תיקון תוספת הראשונה.

1. בנספח א' שבסוף התוספת הראשונה לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961, אחרי טבלה 1טו יבוא:
טבלה 1טז
1. מחיר הרכב לצרכן בשקלים חדשים עד 101,000.

2. מ-101,000 עד 122,000 שקלים

3. מ-122,000 עד 144,000 שקלים

4. מ-144,000 עד 162,000 שקלים

5. מ-162,000 עד 210,000 שקלים.

6. מ-210,000 עד 299,000 שקלים

7. מ-299,000 שקלים ומעלה.

תחילה

2. תחילתן של תקנות אלה ביום ג' בטבת, התשע"ז, 1.1.2017.
שלומית ארליך
לגבי התחילה. בעצם התחילה היא רטרואקטיבית ל-1.1.2017. זה גם בעצם הכותרת לטבלה. השאלה היא האם יש משמעות מבחינתכם? אני מניחה שכתבתם את התחילה כך כי הבאתם את זה בחודש דצמבר. השאלה האם יש משמעות עכשיו לרטרואקטיביות?

הרכב ישוחרר רק עכשיו.
קריאה
יש חשיבות לרטרואקטיבית.
קריאה
אבל אין רכבים ששוחררו כשקבוצת אגרה לא מעודכנת.
יעקב יהודה רודד
הבעיה של קבוצות המחיר זה לא השחרור מהמכס, זה הרישוי, זה תשלום האגרה. באופן תיאורטי יכול להיות רכב משוחרר שלא נרשם.
שלומית ארליך
יש כזה?
יעקב יהודה רודד
יכול להיות.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
זה באופן יחסי לינואר.
היו"ר משה גפני
אני מציע להשאיר את ה-1 בינואר אפילו שאנחנו לא נוהגים לעשות רטרואקטיבית. המציאות היא שכשאין תקנות לא שוחרר אף רכב. היות ואני מכיר את הבירוקרטיה, בעיקר של משרד התחבורה ומשרד האוצר - - -
שלומית ארליך
הוא אמר שיכול להיות ששוחרר ולא נרשם.
היו"ר משה גפני
זה לא משנה.

מה שיקרה זה דבר מאוד פשוט. ישכחו מהאירוע הזה ואז יבואו ביוני. יבוא משרד האוצר לאחד מבעלי הרכבים ויגיד לו שעל השבועיים האלה אתה תשלם יותר כסף. הרי לפי התקנות האלה הוא צריך לשלם פחות. זאת הבירוקרטיה שקיימת, אנחנו רואים את זה, אנחנו סובלים מזה. יבקשו מהם עוד כסף מפני שהחוק או התקנות אושרו מהיום. לכן צריך לאשר את זה רטרואקטיבית ואין ברירה.

אני רוצה לומר לשניכם, גם לך. אתה רפרנט של משרד האוצר עם משרד התחבורה ואת ממשרד התחבורה. אני אומר את זה בלי כעס. אני מבקש בתוך חודש תשובה בכתב, מה קרה בכל שלושת הפעמים שאנחנו מדברים על פריסה של כמה שנים. מה קרה? למה התהליך הזה קורה?

אם אתם תרצו לכתוב שם שאתם מתנצלים בפני, אז אני לא אזרוק את המכתב לפח. אבל אני חושב שמן הראוי שתתנצלו, וזה בסדר.

אבל אם אני לא אקבל תשובות בתוך חודש, בתוך הוועדה יתחילו להיות בעיות של משרד התחבורה. יהיו העברות, יהיו כל מיני דברים. אני רוצה תשובה. את האמת אני רוצה.

אמרת ענישה? אני לא יכול להעניש אזרחים.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
חס וחלילה. עוד פקיד פוטר על זה שהוא לא בסדר.
היו"ר משה גפני
אם תהיה תשובה מסודרת ונוכל לנהל את הדיאלוג הזה, הנה מה טוב. אם לא, ייפסק הדיאלוג. תוכלו ללכת עם ההעברות לוועדת הרפורמות או לוועדות אחרות.

לא יכול להיות, אתם מטיחים האשמות בנו כשאנחנו לא אשמים ולא בפעם הראשונה.

מי בעד אישור התקנות ירים את ידו.

הצבעה

בעד – רוב

נגד – אין

נמנעים – אין

התקנות אושרו.
היו"ר משה גפני
התקנות אושרו.

תודה רבה, אני מבקש תשובות תוך חודש.

הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:55.

[pic] [pic] [pic]

קוד המקור של הנתונים