פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 587

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, י"ט בכסלו התשע"ז (19 בדצמבר 2016), שעה 19:00
סדר היום
הצעת חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו-2018, התשע"ז-2016
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

רחל עזריה – מ"מ היו"ר

נאוה בוקר

דוד ביטן

מיכל בירן

איתן ברושי

זהבה גלאון

יהודה גליק

יצחק וקנין

מכלוף מיקי זוהר

אורן אסף חזן

אחמד טיבי

מנואל טרכטנברג

מיקי לוי

בצלאל סמוטריץ'

רועי פולקמן

עודד פורר

יואב קיש

מיקי רוזנטל

סתיו שפיר
חברי הכנסת
עבדאללה אבו מערוף

אלי אלאלוף

יוסי יונה

אורלי לוי אבקסיס

אוסאמה סעדי

מרב מיכאלי
מוזמנים
סגן שר האוצר יצחק כהן

שי באב"ד - מנכ"ל משרד האוצר

יעל אנדורן - המשנה לראש אגף התקציבים, משרד האוצר

נדב שיינברג - משרד האוצר

איתי טמקין - אגף התקציבים, משרד האוצר

אליה כץ - אגף התקציבים, משרד האוצר

תמיר כהן - אגף התקציבים, משרד האוצר

דודי קופל - לשכה משפטית, משרד האוצר

אסי מסינג - יועץ משפטי, משרד האוצר

ניר ברקת - ראש עיריית ירושלים

בני ביטון - ראש עיריית דימונה
ייעוץ משפטי
שגית אפיק

שלומית ארליך

אייל לב ארי

עדי עמיתי
מנהל/ת הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
סיגל גורדון; אסתר מימון; חבר המתרגמים

הצעת חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו-2018, התשע"ז-2016
היו"ר משה גפני
ערב טוב, אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. אני מתכבד לתת את זכות הדיבור לראש עיריית ירושלים, הוא ביקש להגיד דברי ברכה אחרי מה שהיה היום, בבקשה בקצרה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הוא יותר בוועדה מאשר בעירייה, אני מוטרד.
ניר ברקת
כשתיגמר בעיית התקציב, לא תראה אותי יותר. ראשית, אני רוצה להזכיר לכולם, שתקציב עיריית ירושלים טרם נסגר. היום פעם ראשונה היתה לנו פגישה - - -
רועי פולקמן (כולנו)
גם תקציב המדינה.
ניר ברקת
כן, אבל אין דיון על תקציב העירייה. היום, פעם ראשונה, על פי עצת חבר הכנסת גפני, היתה לנו פגישה עם שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר. בפגישה הזאת פרסתי בפניו את האתגרים התקציביים של העיר ירושלים. לאחר שהוא עיין בהם ושוחח עם הצוות שלו, הוא ביקש ממני עשרה ימים, עד ה-30 לחודש, להביא תקציב מוסכם בין העירייה לאוצר, שזה ממילא הדבר הכי נכון לעשות. אבל זו הפעם הראשונה שהיה לנו שיח. גם חבר הכנסת גפני לחם, הוא אמר בצורה מאוד ברורה, שהוא רוצה להגיע להסדרה וזאת תמיד ההעדפה שלנו.
היו"ר משה גפני
נכון.
ניר ברקת
אני מבקש מחברי הוועדה, בימים הקרובים אנחנו מתחילים להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי עם האוצר והיעד שלי ברור, תקציב ראוי לעיר ירושלים. יש כאן חברים שהגישו הסתייגויות לתקציב, היו מוכנים לעצור את התקציב או לדון עם התקציב. יש חברים אחרים, 56 כמספר, שחתמו על הצעת חוק ברוח האתגרים והצרכים שלנו. אני מבקש גם ממך, גם מהוועדה, שהגוד וויל שאנחנו נענים לבקשה של האוצר, לכאורה יגידו לי אנשים המנוסים, מה פתאום אתם מעבדים מנופים תקציביים עם משרד האוצר? אז הגוד וויל הזה שלא ישמש לרעה את העיר ירושלים.
היו"ר משה גפני
מאה אחוז. תודה רבה אדוני ראש העיר. חבר הכנסת מיקי רוזנטל ביקש הצעה לסדר.
עודד פורר
גם אני אדוני.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
חברי הכנסת זו ההוכחה לכך שזמנם לא חשוב בכנסת. אני אומר לך את זה כי במהלך השבוע שבועיים האחרונים, מתכנסים, לא מתכנסים, מודיעים, דוחים בשש שעות, מחזירים, זה לא ראוי. זו הערה אחת. הערה שנייה חשובה יותר, אנחנו מתחילים עכשיו דיון על התקציב הכמותי ועל פי החוק והנוהל היה צריך להניח על שולחן הוועדה את הכספים הקואליציוניים, את הנייר. לא שאני אקרא בעיתון, שמיקי זוהר קיבל ככה וההיא לא קיבלה וההוא לא מרוצה, הדבר הזה היה צריך להיות מונח פה. אני מבקש ממך לפני כל דבר אחר, תבקש מהאוצר שייתן לנו את הנייר, שלא יקריא לנו מספרים בעלמא, שיניח לנו נייר עכשיו יחד עם החוק עצמו, זה חלק מהחוק.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
בעקבות הדברים של ראש העיר ירושלים רציתי לומר כך: לא יכול להיות שכל שנה אנחנו חוזרים על המחזה המביש הזה שאתה נאלץ להיות שחקן בו. אני רוצה להזכיר לכולנו, בשנה שעברה הכנסת היתה במצור עם משאיות לשינוע אשפה. הפעם אותו שיח, לא יכול להיות, מדובר בירושלים בירת ישראל. אז יש פה עניין לכולנו לעשות סדר. חבר הכנסת סמוטריץ הגיש הצעת חוק בעניין הזה, בעקבות גם שיחות בינינו אדוני ראש העיר רציתי להגיש חוק דומה, אבל אנחנו באותה סירה. אני קורא לכולנו אדוני היושב ראש, שנפתור את הדבר הזה אחת ולתמיד. זה אפשרי.
היו"ר משה גפני
נשתדל.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
הרי בסוף הכסף מגיע, אלא מה, שצריך לבזות את ירושלים בדרך ודבר כזה לא ייתכן.
היו"ר משה גפני
לא, היום כבר התנהל דיאלוג נורמלי.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
דיאלוג נורמלי, לא נורמלי, אבל לא צריך להגיע לממדים האלה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני רוצה להתחיל רגע בעניינה של ירושלים בירתינו. אין ספק שרצון טוב היא תכונה חשובה אבל לא מספיקה. אמרת קודם אדוני היושב ראש, שהתחיל דיאלוג חיובי. אז אני מנהל מול אגף התקציבים דיאלוג חיובי בהרבה מאוד סוגיות ובדרך כלל הדיאלוג החיובי הוא נורא נחמד אבל את ה-closing הם לא יודעים לעשות, כך קוראים לזה בעולם הביזנס. אז אני בשום פנים ואופן לא מוכן לבנות על הרצון הטוב והדיאלוגים החיוביים ואני מבקש, שאם העניין הזה לא נסגר היום, אז תהיה אמירה שלך כיושב ראש ועדה, שככל שהוא לא ייסגר עד -30 בדצמבר, ועדת הכספים תביא את החוק המדובר לכנסת. כמדומני שהצעת חוק שמובלת על ידי ועדת הכנסת אמורה לחצות משוכות קלות בכנסת מאשר הצעה פרטית שצריכה לעבור גם קריאה טרומית. אני חושב שזה יוכל להרגיע אותנו. זו נקודה ראשונה.

נקודה שנייה, חשבתי שלמדנו לקח מהסיפור של דירה שלישית ומחוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת על תקינות או אי תקינות ההליך ואני חושב שאנחנו חוזרים חזרה ככלב השב על קירו בדיוק על אותו הדבר, מקבלים פה עכשיו ספר שאני לא בטוח שאני יודע לקרוא אותו ולהתאים אותו. קיבלנו אותו בשעה שבע עשרים וחמש חילקו לנו אותו, תיכף תתחיל לעבור מהר מהר על כל המספרים ותרצה שנצביע כמו יו-יו. חשבתי שלמדנו לקח מההליך המאוד לא תקין שבו הוועדה הזאת עבדה על חוק מיסוי ריבוי דירות – חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת - ואני רואה שאנחנו חוזרים חזרה על אותה טעות, עוד פעם נותנים לנו בשבע ומשהו ספר עב כרס עם המון המון תיקונים שאנחנו בקושי יודעים לקרוא אותו ותיכף יבקשו מאתנו להרים ולהוריד את היד כמו יו-יו, בעד, נגד, בעד, נגד.

חשבתי שהפקנו את הלקחים מההליך המאוד לא תקין שבו הוועדה הזאת חוקקה את מס ריבוי דירות ומחוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת, ולמרות זאת אני רואה שאנחנו חוזרים על אותה טעות פעם נוספת ומניחים בפני חברי הוועדה ספר עב כרס שבקושי אנחנו יודעים לקרוא אותו. תיכף יבקשו מאתנו כמו דחלילים להרים יד, להוריד יד, אבל אני לא מתכונן לעשות את זה אם אני לא אבין כל שורה וכל סעיף כאן בדיוק את התיקון ואיך הוא מתחבר לכל העבודה שעשינו בחודשיים האחרונים.

בקיצור אני אומר, שככל שאני לא אבין כאן כל שורה בדיוק איך היא מתכתבת עם מה שעשינו - - -
היו"ר משה גפני
איזה שורה?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
כל שורה בספר עב הכרס הזה, איך הוא בדיוק מתכתב עם חודשיים עבודה שעשינו בוועדה ואיך כל התיקונים באים לידי ביטוי, אז ארים את ידי ואוריד אותה אבל לא בטוח שזה יהיה כמו שאתם רוצים.

אולי בסוף בג"ץ יפסול גם את חוק התקציב, אני לא יודע, זו גם אפשרות.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
בהמשך למה שאמרו קודמי, אני קצת מתבייש כשאני רואה את ראש עיר הבירה מסתובב בכנסת ויושב פה על הספסלים וממתין כמו עני בפתח כדי לקבץ נדבות. אני באמת מקווה, שעד ה-30 בדצמבר יגיעו סוף סוף להסכמה במשרד האוצר. אבל אני שב ומצטרף פה למה שאמר בצלאצל סמוטריץ, צריכה להיות אמירה ברורה של הוועדה, ככל שלא יגיעו להסכמה עד ה-30 לדצמבר אנחנו כוועדה נקדם שני חוקים, גם החוק של בצלאל, יש גם חוק שלי שקורא לפטור את ירושלים מהמצ'ינג ברווחה וחינוך, מה שנותן קדימה את הפתרון מבחינת הסכומים. אחד מהשניים. וראש עיריית ירושלים נפגוש אותו בעיריית ירושלים ולא יושב פה על הספסלים מחכה לאיזה נדבה מוועדת הכספים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני מבטיח לא לריב עם עודד על איזה חוק להעביר, איזה חוק שאתה תחשוב שהכי נכון.
בני ביטון
ברשותך, אני לא יודע אם אתם דנים על זה או לא דנים אבל אנחנו הגענו מישיבה אצל ראש הממשלה. חשבתי שאני מגיע היום להגיד לכל חברי ועדת הכספים תודה רבה על מה שעשיתם בשבוע שעבר עד ארבע לפנות בוקר. אבל ביד אחת הממשלה נתנה לנו – ועדת הכספים נתנה לנו - את נושא עיר עולים וביד השנייה היום אנחנו מתעוררים בבוקר ונערכים לקיצוץ במענקי האיזון. אז ה-230 שקיבלנו בשבוע שעבר, היום אנחנו מורידים. דיברנו עם ראש הממשלה כרגע, דיברנו גם עם שר האוצר וגם עם אמיר לוי ראש אגף התקציבים וביקשנו ממנו דבר אחד, אנחנו מבקשים ממך אדוני יושב ראש ועדת הכספים לבקש ממשרד האוצר, שייתן לנו מכתב, אנחנו מוכנים לחכות עד ה-1.6, שיחריגו לנו את מענקי האיזון עד ה-1.6. יש לכם זמן חצי שנה לחשוב על כל הסיפור הזה ולהחזיר לנו חזרה את הכסף. אם במידה ואנחנו לא מקבלים את המכתב מחר בבוקר אני מודיע פה בשם יושב ראש השלטון המקומי ובשמי, שכל הרשויות המקומיות יושבתו לחלוטין ביום רביעי, חוץ מהחינוך המיוחד.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
חבל שהחולים לא יכולים לשבות, אז הייתם מוסיפים להם גם לתקציב הבריאות.
יעל מבורך
אם תרצו, נקרא את החוק ואחר כך נסביר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
רגע, איפה הדף של ההסכמים הקואליציוניים? אמרת להם לתת לנו.
יעל מבורך
הם מדפיסים את הדף של ההסכמים הקואליציוניים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אדוני היושב ראש, אתה לא רוצה לסכם את הסיכום שלך בעניין ירושלים?
היו"ר משה גפני
אני לא בדעה שצריך ללכת עם יוני, אני מכיר את הנפשות הפועלות. זה התחיל נורמאלי, בוא ניתן לימים לעשות את שלהם. אנחנו פה ולא נרפה מהעניין הזה. אני רוצה שזה ילך בדרך חיובית ולא בדרך שאם לא - אנחנו עושים חוק. אני לא רוצה ללכת בדרך הזאת, היא גם לא תועיל.
רחל עזריה (כולנו)
נכון, אני מסכימה עם כבוד היו"ר.
היו"ר משה גפני
אני חושב שהדרך הזאת לא תועיל, בינתיים צריך לתת את הצ'אנס לעניין הזה. אני לא חולק עליכם אבל אני סבור שצריך ללכת בכיוון חיובי.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אחרי כל כך הרבה שנות ניסיון אנחנו מקבלים את דעתך.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אדוני היושב ראש, אני אשמח להערה קטנה בטרם יעל תציג.
היו"ר משה גפני
בבקשה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני חושבת, שלא קרה כדבר הזה עד התקציב הנוכחי. מה שאנחנו באים לאשר זה תקציב של משרד שלוט באפלה. אפילו המשרד עצמו, אני מדברת על משרד הבינוי והשיכון, לא יודע הלכה למעשה מה התקציב דה פקטו של המשרד. לא בכדי הם לא באו להציג אותו פה בגלל שהיו חילוקי דעות בין שר הבינוי והשיכון לבין אגף התקציבים באוצר מה מתקצבים ואיך.

אני יכולה לומר לך, שמאתמול להיום היו שינויים בתקציב משרד הבינוי והשיכון. אני יכולה לומר לך, שמה שאנחנו מצביעים עליו, לא רק שלא הוצג בוועדה, מה שכתוב בספר התקציב הוא לא התקציב האמתי של משרד הבינוי והשיכון. אנחנו לא יודעים כמה כסף באמת יש לדיור הציבורי, אנחנו לא יודעים כמה כסף יש להשתתפות בשכר דירה, אנחנו לא יודעים אם יש בכלל כסף בפרויקט שכונות שיקום חברתי. אדוני השר, דבר כזה עוד לא היה.

אם דיברתם על מס דירה שלישית והליקויים שחלו בו בגלל שחברי כנסת לא ידעו על מה הם מצביעים, בגלל השינויים של הרגע האחרון, אז אני אומרת לכם, תקציב של משרד שלם עבר שינויים, לא הוצג בוועדת הכספים ואני חושבת שזה פשע להעביר חוק שיש בו סעיף של אחד המשרדים החשובים ביותר במדינה, תוך כדי משבר דיור, תוך כדי משבר אולי החברתי הגדול ביותר שקשור לדיור הציבורי ואנחנו לא יודעים על מה אנחנו מצביעים. גם בתקציב שהוגש לנו יש עיוותים, הם לא מסתדרים מבחינת המספרים. לא סתם לא הגיע השר כי לא רצה לעמוד באותו תקציב שהוצג לו על ידי משרד האוצר, שאותו לא אישרו במשרד הבינוי והשיכון.

האם אנחנו באים להיות חותמת גומי למשהו שייצקו בו תוכן בהמשך? האם זה יעמוד למבחן בג"ץ? אני לא יודעת, יכול להיות שהתקציב או מה שהושג בין אתמול להיום הוא משהו טוב שנרצה להצביע עליו בעד. אבל מאחר ואנחנו לא יודעים - - -
יצחק וקנין (ש"ס)
שר הבינוי והשיכון מאותה מפלגה של - - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
זה לא רלבנטי.
יעל מבורך
אם רוצים, אני יכולה לתת הסבר.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
את רוצה להציג את תקציב משרד השיכון? השר בעצמו לא רוצה להציג אותו. אז אני שואלת, איך אנחנו כחברי כנסת יכולים לאשר תקציב של משרד שהשר בעצמו לא מאמין בו כי אם היה מאמין בו, היה מציג אותו פה. אני שואלת, האם המספרים הם המספרים הסופיים המוחלטים?
זהבה גלאון (מרצ)
שאלה טובה היא שואלת.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
זו שאלה לייעוץ המשפטי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כל התקציב הזה הוא בלוף, הרי אנחנו מצביעים, עושים קיצוץ, עושים שינויים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
גם פה, מה שמוצג היום זה לא מה שהוצג בין משרד האוצר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
היועצת המשפטית צריכה להתייחס לזה, איך אפשר להצביע על תקציב שלא הוצג כאן בוועדה?
היו"ר משה גפני
התשובה היא כזאת. עם כל הכבוד לטיעונים שהם טיעונים טובים, אני לא מתווכח בכלל על הטיעונים, הממשלה מאשרת את התקציב, היא מביאה את זה לכאן. אם נעשים שינויים – ותיכף נשמע מיעל מבורך - נעשה קיצוץ, למשל, אז צריך להציג את הקיצוץ, צריך להגיד מה קוצץ ולהביא דפי החלפה. אם נעשים שינויים, צריך להביא גם דפי החלפה, צריך לדעת את הדברים האלה. אם יש הסכם קואליציוני אז צריך להביא גם את ההסכם הקואליציוני. לפי דעתי בעבר זה לא היה, אבל היום זה בסדר. מעולם לא הגיע לפה שר לדיון על התקציב. מעולם. אני לא זוכר מקרה כזה, לא שר שיכון, לא שר אוצר ולא שר תחבורה, לא הגיעו לדיון על התקציב. הדיון על התקציב היה דיון קצר. היה שנה בכנסת השמונה עשרה שהעברתי את תקציב המדינה בעשר דקות. הדיונים היו קודם. הדיונים היו מול המשרדים. הדיונים היו בחוק ההסדרים, הדיונים היו בדברים אחרים. הדיון על התקציב הוא דיון שנעשה במליאת הכנסת.
מיקי לוי (יש עתיד)
היא דיברה על טרום התקציב.
היו"ר משה גפני
אני הבנתי. זה גם נעשה אצלכם. זה לא דבר שאנחנו המצאנו אותו עכשיו.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מה זאת אומרת, הצביעו על תקציב שלא ידעו מה המספרים בו?
היו"ר משה גפני
ידעו את המספרים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אבל משרד השיכון בעצמו לא יודע מה המספרים הסופיים.
היו"ר משה גפני
אם משרד השיכון לא יודע, שיעשה מה שהוא מבין.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הוא לא הציג אותו פה בגלל זה. אנחנו יכולים לעצום עין ולהגיד כן. אבל שר השיכון לא הגיע ולא הציג אותו בוועדת הכספים.
יצחק וקנין (ש"ס)
לא סתם אמרתי לך, שהוא מאותו מפלגה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אז מה אני יכולה לעשות, צריך להגיד, תצביעי כי הם מאותה מפלגה?
היו"ר משה גפני
הזמן שעמד לרשות הוועדה בנושא של חוק ההסדרים וחוק התקציב היה זמן קצר, הקצר ביותר בהיסטוריה המוכרת לי.
זהבה גלאון (מרצ)
שהיא קצרה.
היו"ר משה גפני
היא קצרה. היא קצרה מדי לטעמי, אמרתי את זה גם בדיונים במליאת הכנסת וגם בדיונים שהתקיימו מול יושב ראש הכנסת ומול היועץ המשפטי של הכנסת ומול הממשלה, זה דיון קצר. נקבע עם שר השיכון - לא קבענו עם כל השרים אבל עם שר השיכון נקבע - פעמיים, פעם אחת הוא היה אצל בן גוריון והוא דחה את זה והוא ביקש לבוא בכל זאת אחרי הפעמיים שזה נדחה, שלא באשמתנו, ביקש לבוא השבוע. מה אני אגיד לך, הוא באמת ביקש לבוא. לא הסתדר, היינו עסוקים באותו לילה עם מיסוי הדירה השלישית, לא היה מכובד להביא אותו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כי זה היה דיון כזה מכובד.
היו"ר משה גפני
לא היתה שום כוונה, הוא רצה לבוא, אנחנו רצינו שהוא יבוא, הזמנו אותו מתחילת הדרך, קבענו מועדים, לא הסתדר, אני מודה בעניין הזה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אתה מודע לזה, שהתקציב שמופיע בפנינו הוא שונה מהתקציב שסיכמו בין משרד השיכון למשרד האוצר?
היו"ר משה גפני
לא.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
ואתה יודע שהם עדיין לא סיכמו סופית?
היו"ר משה גפני
לא, ושהם יגידו ועכשיו יגיעו - - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אז אולי שהיועצת המשפטית תיתן את דעתה לגבי - - -
היו"ר משה גפני
אבל זה לא היועצת המשפטית.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
בוודאי, כי אנחנו מצביעים על משהו שאנחנו לא יודעים מהו.
היו"ר משה גפני
יעל צריכה להציג את זה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
יעל, התקציב של משרד השיכון הוא סופי? מה סוכם אתמול בלילה? אני אגיד לכם מה סוכם אתמול בלילה? אתם רוצים שאני אציג אותו? הרי אני יודעת ואתם יודעים שאני יודעת, אבל חברי הכנסת שבוועדה גם צריכים לדעת.
היו"ר משה גפני
תודה. אורלי תודה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא פייר שיש לך קרוב משפחה במשרד.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני רוצה שגם אתם תדעו דברים שסוכמו, מה כן ומה לא, על מה אנחנו מצביעים.
היו"ר משה גפני
יעל, את צריכה לחלק את ההסכם הקואליציוני.
יעל מבורך
יש לנו תיקון אחד קטן, מכינים את זה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אפשר לשאול שאלה?
היו"ר משה גפני
בבקשה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
שאלה שנוגעת למה שהתרחש אתמול והיום. אתמול הממשלה החליטה על קיצוץ רוחבי. הקיצוץ הרוחבי למיטב ידיעתי לא בא לידי ביטוי בדפי ההחלפה. כלומר, אנחנו נמצאים במצב - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מצביעים על תקציב של טיבי.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
מיקי, אל תעזור לי. כלומר, אנחנו יודעים היום כמעט בוודאות, שהתקציב שאנחנו מצביעים עליו יהיו בו שינויים בסך 1.2 מיליארד שקל, יש להניח מיד אחרי שנאשר את התקציב הזה. ואז יש פה בעיה אינהרנטית, אני לא זוכר מצב כזה, שממשלה מחליטה יום לפני דיוני התקציב פה על קיצוץ רוחבי שלא בא לידי ביטוי בתקציב.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אולי הוא כבר הוטמע.
היו"ר משה גפני
יעל, מתי יגיע הדף?
יעל מבורך
טמיר עושה בו תיקון אחד קטן, מדפיס ומכניס אותו לדיון.
היו"ר משה גפני
אפשר להמתין. אין שם דברים דרמטיים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא הבנתי מה המשמעות שאנחנו נצביע עכשיו על התקציב בלי ההטמעה של קיצוץ הפלאט.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
במידע שהגיע אלי נאמר, שהקרן הקיימת לישראל תעביר מאות מיליונים לתכנית פיתוח הצפון. אם זה נכון, אתה תמיד אמרת, שלפני שמעבירים כספים מקק"ל, צריך לאשר את זה בוועדת הכספים. אם זה נכון, אז יש פה תקלה. האם משרד האוצר מעביר כספים מקק"ל בטרם אושרו הכללים של העברת כספים מקק"ל. אני כמובן מברך על פיתוח הצפון, רק רוצה לומר, הבקשה שלנו היתה, שקק"ל יעביר לחידוש התשתיות בהתיישבות על פי הסכם שהיה בעבר ושר האוצר הקודם ביטל אותו במחי יד אחת 100 מיליון שקל. אין טבעי יותר מזה, שהכסף מקק"ל יחזור לאדמה שממנה הוא הגיע אם קק"ל הוא מקור תקציבי.

דבר שני שאני רוצה לשאול, מה היתרות התקציביות של רשות מקרקעי ישראל? במקומות שעומדים לרשותי יש מיליארדים שנמצאים בקופה של רשות מקרקעי ישראל, אותה רשות שלוקחת אינסוף על הקרקע ומוזילה אותו מעט מאוד, למרות שהאוצר מתהדר שהוא עושה הנחות בקרקע. אם יש שם יתרות גדולות, כדאי לשים לב, ראיתי שלקחו יתרות מהטוטו, מהפיס, מרשות שדות התעופה, ואני שואל את נציגת האוצר, כמה יתרות יש בתקציב רשות מקרקעי ישראל?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ברושי, זו בעיה הרבה יותר קשה בגלל שאת כל התקציב של צה"ל דרומה לא רושמים מתוך ספר התקציב. זה מיליארדים על מיליארדים שאמורים לבוא ממכירה של הגוש הגדול באזור שדה דב וזה עובר ישירות לממן את קהילת המודיעין וכו' דרך רמ"י, וזה לא משוקף בתקציב. הם עושים את זה דרך רמ"י מבלי שזה מופיע בתקציב.
מיקי לוי (יש עתיד)
זו הוצאה מותנית בהכנסה.
יעל מבורך
לגבי החלטת הממשלה מאתמול: החלטת הממשלה אתמול היתה לקצץ 1.3% באופן רוחבי מכל משרדי הממשלה, למעט תקציבי שכר, הכוונה מתקציבי הקניות של משרדי הממשלה כדי לממן שורה של נושאים. חלק מהנושאים - - -
יוסי יונה (המחנה הציוני)
אגב, למה לא מקצצים בשכר?
יעל מבורך
אני אסביר הכול ואז אענה גם על שאלות. חלק מהשינויים שלגביהם החלטת הממשלה נותנת מענה הן סוגיות שעלו פה בכנסת במהלך אישור התקציב. למשל, הגידול שנעשה בהטבות המס בחוק עידוד, כמו למשל, השינוי שנעשה בחוק של הקיבוצים.
היו"ר משה גפני
אני מבקש להפסיק את הדיבורים. יעל מסבירה, אני מבקש שיקשיבו.
יעל מבורך
עלו סוגיות שיש להן משמעות תקציבית בכנסת בהליך אישור התקציב. נתתי כמה דוגמאות כמו גידול בחוק עידוד, שינויים בהצעת החוק של הקיבוצים ועוד סוגיות שעלו במהלך הדיונים בכנסת, שיצרו איזשהו סוג של בור תקציבי.
היו"ר משה גפני
כמה עלו השינויים בקיבוצים?
יעל מבורך
השינויים בקיבוצים מוערכים בכ-150 מיליון ₪.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
כלומר, פחות ממה שציפיתם?
היו"ר משה גפני
כן, פחות.
יעל מבורך
נכון.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
מראש זה לא היה ריאלי.
יעל מבורך
בשביל להשלים את הפערים האלה לממשלה יש שתי חלופות, היא יכולה להעלות מסים או להפחית הוצאות.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אז מה הפעולה המאזנת?
יעל מבורך
היא החליטה להפחית הוצאות והיא גם אמרה, שבמהלך 2017, למעשה ביוני 2017 הממשלה תבדוק את תחזית ההכנסות שלה ואם היא תראה שההכנסות יהיו יותר גבוהות מהמצופה היא תוכל להחזיר את הסכום הזה. אם לא, היא שריינה לעצמה את התקציב המאזן בצד ההכנסה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
שזה הפלאט?
יעל מבורך
אני מסבירה את הפלאט, זה חלק ממנו.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אז כמה ייכנס עכשיו מהמיסוי של הקיבוצים?
יעל מבורך
במקום 500, כ-350. זו דוגמה, היו עוד סוגיות שהיו בוועדה. זה רכיב אחד. רכיב שני - - -
היו"ר משה גפני
רגע, אני רוצה לסכם את מה שאמרת. אמרת, ששומרים את הקיצוץ הזה, ייראו אם הממשלה מסתדרת בלעדיו, לא יבצעו אותו.
יעל מבורך
לבעיות שנוצרו בצד ההכנסה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
סליחה יעל, אני לא רוצה להקשות פה אבל יש משהו שאני לא מבין. הרי העניין של הקיבוצים זה בצד ההכנסות, לא בצד ההוצאות. הקיצוץ פלאט הוא הגדרתי בצד ההוצאה.
יעל מבורך
נכון, זה מה שאמרתי.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אם מקצצים בצד ההוצאה זה אומר, שסך כל ההוצאה הממשלתית כפי שהיא באה לידי ביטוי בספר התקציב היא יותר נמוכה. וגם, כאילו שאתה מתחת למגבלת כלל ההוצאה, שזה דבר תמוה, בדרך כלל זה לא מה שקורה במקומותינו.
יעל מבורך
זה קרה במקומותינו מספר פעמים בשנים האחרונות. זה קרה כדי לאזן פעולות בצד ההכנסה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
עם כל הכבוד, את אומרת, בגלל החוק על הקיבוצים, יש סיכוי שההכנסות משם יהיו 150 מיליון שקל פחות. כאשר צד ההכנסות בתקציב בכלל בנוי על תחזית, כאשר 150 מיליון זה בגדר טעות סטטיסטית בתחזית הזאת. על זה אתה מחליט מראש לקצץ בהוצאות?
היו"ר משה גפני
השאלה ברורה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אבל איפה יש לך צד הכנסות של 1.3 מיליארד? 150 מיליון אתה מדבר הוצאות על 1.3 מיליארד.
יעל מבורך
אני אענה על השאלה. כזכור, הממשלה בהצעת החוק שהניחה לפני הכנסת הגדילה את גובה הגירעון והקטינה את ההתאמות שהיא היתה צריכה לעשות בצד ההכנסה, היא העלתה אותו ל-2.9 בשנתיים. ולכן תכנית ההתאמות שהגישה הממשלה, בפרט זו שהוגשה לכנסת, היא בסדר גודל של 2 מיליארד שקל בצד ההכנסה. אני מקווה שאני זוכרת נכון את המספר, אם אני טועה אז 3 מיליארד שקל. זה סדר גודל ההתאמות בצד ההכנסה.

כשהכנסת שינתה היקף של חצי מיליארד שקל, זה שינוי משמעותי ביחס לתכנון ולכן היא מאפשרת לעצמה להפחית בהוצאות. אם יתברר שההכנסות יותר גבוהות, תחזיר את זה. אם לא, היא איזנה כרגע את הפעולה שהכנסת עשתה, שזה בעצם להרחיב את צד ההכנסה כדי להתכנס לגירעון.

הדבר השני שהקיצוץ של אתמול נועד לממן הוא סיכומים עם המפלגות לשימושים קואליציוניים, נקרא להם כך. השימושים האלה נכנסים לתוך בסיס התקציב, כפי שמתחייב מנוהל היועץ, זה מה שנמצא בדפי ההחלפה שתיכף נעבור עליהם, שמונחים בפניכם, ששלחנו לוועדה לפנות בוקר. אחרי שיצאנו מהממשלה הכנו את דפי ההחלפה ושלחנו לוועדה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
השינויים של אתמול נמצאים בדפי ההחלפה?
יעל מבורך
השינויים שנוגעים להסכמים הקואליציוניים - - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
רק להסכמים הקואליציוניים.
היו"ר משה גפני
לא הקיצוץ.
יעל מבורך
לגביהם אומר נוהל היועץ, שהם ייכנסו לבסיס התקציב, הם נמצאים פה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
כמה זה? תני לנו לגבי הסיכומים הקואליציוניים האחרונים.
יעל מבורך
אנחנו נציג את הכול. אנחנו נציג את דפי ההחלפה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
זה בצד לאן הכסף של הקיצוץ מיועד. אבל אז המקור של הכסף הוא לא בדפי ההחלפה?
יעל מבורך
הוא גם, אני תיכף אתייחס למקור. הוא גם כי התקציב הוא מאוזן. תן לי להשלים לגבי הסוגיה השלישית ואז אתייחס למקורות. הסוגיה השלישית נוגעת לשינויים שעשתה הכנסת בצד ההוצאה. אני אתן דוגמה, למשל, שמימון בחירות, יחידת המימון לא תהיה 42 שקלים אלא תהיה 56 שקלים. שינויים שעשתה הכנסת בצד ההוצאה. השינויים האלה, הממשלה החליטה שהאיזון שלהם יבוא מאותו קיצוץ רוחבי. כרגע נביא מקורות אחרים, נסמן אותם, תיכף אגיד אותם בקווים כלליים ואז נעבור עליהם שורה שורה, אבל מטבע הדברים הם לא נכנסים בבסיס התקציב מהטעם הפשוט, שישיבת הממשלה הסתיימה אתמול בערב, עכשיו כל משרד ממשלתי צריך להחליט ולהודיע איפה הוא הולך להפחית את השיעור הזה. הדבר הזה לא נמצא כרגע בבסיס התקציב. בדיוק כך נעשה בשנה שעברה בעת אישור התקציב. אם אתם זוכרים, התכנסה הממשלה, כדי לאזן את תהליך התקציב היא עשתה קיצוץ רוחבי של 0.7%, גם הוא לא נכנס לבסיס התקציב, הוא הוגש לוועדת הכספים במהלך השנה. ועדת הכספים אישרה אותו או דחתה אותו, כל מה שקרה אתו בסופו של דבר. התהליך הזה זהה לחלוטין למה שקרה בשנה שעברה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אבל בשנה שעברה היה לכם עודף מגביית מסים, האם אז לא ביצעם את הפלאט, כמו שאת אומרת עכשיו?
יעל מבורך
בשנה שעברה החוסרים שהיו לנו בתוך תהליך התקציב לא היו בצד ההכנסה אלא היו בצד ההוצאה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
כן, אבל בסופו של דבר היו לכם יותר הכנסות. אז לא היה פלאט על תנאי? היום את אומרת שהפלאט הוא על תנאי, אז הוא בשונה משנה שעברה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אם מדברים על שנה שעברה, בדיוק על זה היתה הביקורת בשנה שעברה, אמרנו, איך אתם מביאים את זה ברגע האחרון. ועכשיו עושים את אותו הדבר ואומרים שהיה תקדים בשנה שעברה.
היו"ר משה גפני
ברגע האחרון זה לא דבר מסובך, זה דבר שנמצא על השולחן.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה נמצא על השולחן?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
יעל, יש שיקום שכונות בתקציב החדש של משרד השיכון?
יעל מבורך
מה שיש כרגע בתקציב משרד השיכון זה מה שנמצא.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אין.
יעל מבורך
אני רק אשלים את התמונה ואז אם תרצו ניכנס לתוך הפירוט של השורות. לגבי המקורות שלהם אנחנו מביאים את דפי ההחלפה שעכשיו מונחים בפניכם, אנחנו נראה בדפי ההחלפה את המקורות אבל רק כתמונת מאקרו. הסיכומים הקואליציוניים, חלקם הארי אושר בהחלטת הממשלה באוגוסט. אכן הממשלה סימנה מקורות.
היו"ר משה גפני
מה היה למשל באוגוסט?
יעל מבורך
היתה החלטה על 680 מיליון ₪ לכלל המפלגות כאשר הפירוט היה צריך להיכנס לחוק התקציב.
היו"ר משה גפני
ואז היה מקורות.
יעל מבורך
נכון. אנחנו עכשיו מפשירים את אותה תקנת רזרבה שיש בה 680 מיליון שקל ומפרקים אותה לשורות המפורטות, תיכף נראה את זה שורה אחרי שורה. זה בעצם רק העברה של מסגרת לתוך השימושים הפרטניים שלה כדי שהחוק ישקף בצורה טובה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אתמול אישרנו בוועדה הזאת את הקיצוץ הקודם של 1.8, את הקיצוץ הרוחבי.
יעל מבורך
הקיצוץ שאתם אישרתם הוא לשנת 2016.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
נכון.
יעל מבורך
זה שני דברים שונים.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אבל בבסיס.
יעל מבורך
לא. פנייה שמגיעה לוועדת הכספים בהגדרה היא לא בבסיס, היא על השנה השוטפת.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אבל נקודת ההתחלה של התקציב הבא - - -
היו"ר משה גפני
לא הבנתי, שוב. הקיצוץ שאישרנו אתמול, תגדירי אותו.
יעל מבורך
הקיצוץ שאישרתם אתמול הוא לשנת 2016 בלבד.
היו"ר משה גפני
הוא לא מבסיס התקציב.
יעל מבורך
הוא לא בבסיס התקציב.
מיקי לוי (יש עתיד)
והוא יסתכם ב-5.2%?
יעל מבורך
לא, לא.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
בכמה מסתכם הקיצוץ הרוחבי בבסיס, על בסיס החלטת הממשלה של אתמול שבא לממן את ההסכמים הקואליציוניים שנכנסים לדפי ההחלפה?
איתי טמקין
אני אעשה סדר בכמה שאלות שנשאלו. הוועדה אישרה אתמול קיצוץ רוחבי של 2% בתקציב 2016. הוועדה אישרה קיצוץ רוחבי של 2% בתקציב 2016. בעת אישור תקציב המדינה לשנים 2017-2018 שהתקיים בממשלה ב-11 באוגוסט, הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי של 4.5% שיחל החל משנת 2017. בנוסף לאותו קיצוץ של 4.5% שיחל משנת 2017, אתמול הממשלה החליטה על קיצוץ רוחבי נוסף של 1.3%.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
כמה זה בסך הכול בכסף ביחד?
איתי טמקין
5.8%. 5.8% זה אותם שני קיצוצים רוחביים שהממשלה החליטה עליהם, האחד ב-11 באוגוסט, והשני הממשלה החליטה עליו אתמול. שני הקיצוצים האלה ביחד מסתכמים ב-5.8%.

עם כל הקיצוצים הרוחביים האלה צריך לציין, שהתקציב משנת 2017 לשנת 2016 והתקציב לשנת 2018 לשנת 2017, על אף כל הקיצוצים האלה, מדובר בשני הגידולים הגדולים ביותר מבחינה נומינאלית שהיה בתקציב בשנים האחרונות, וזה על אף הקיצוצים הרוחביים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
כמה הקיצוצים בסך הכול? עלות, אל תדבר באחוז, שהציבור יידע בכמה כסף מדובר.
איתי טמקין
5.8%, כל אחוז הוא באזור ה-900 מיליון שקלים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
5.5 מיליארד קיצוץ רוחבי, זה מה שאתה אומר?
איתי טמקין
אני חושב שמה שאמר חבר הכנסת סמוטריץ הוא די משקף את המציאות. לקרוא לזה התייעלות או קיצוץ רוחבי, זה להסתכל על צד אחד של הסיפור. הצד השני של הסיפור, אתמול הממשלה החליטה לקחת את הכסף הזה מהמקומות האלה ולהגדיל את התקציב במקומות אחרים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מהם המקומות האחרים? תחזרו על זה בשביל הפרוטוקול, מהם המקומות האחרים? קיצוץ ברווחה, בבריאות ובחינוך בשביל להגדיל את מה, מהם ההסכמים הקואליציוניים?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
בשביל מה? בשביל להוסיף 400 מיליון שקל לסל הבריאות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
להוסיף 140 מיליון שקל לתאגיד השידור כי לראש הממשלה יש איזה גחמה שלא לסגור אותו. ולעמונה 100 מיליון.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
150 מיליון.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
ולדיור הציבורי לא נשאר?
היו"ר משה גפני
עם כל הכבוד, אם אפשר להפסיק את הדיאלוג הזה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אבל למה אנחנו לא מקבלים את הנייר.
היו"ר משה גפני
אני מחכה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה זה מחכה, הלכו להמציא את הדפוס עכשיו? אני אגיד לך למה, הם מחכים שזה לא יהיה בחדשות. מה זה התרגילים האלה? למה לא שמים את הנייר הזה? מישהו עוד צריך לקבל כמה לירות בקצה?
יעל מבורך
מסיבות של עוד מקצה שיפוצים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אז אי אפשר לדון, אי אפשר לקיים את הדיון הזה. זה לא בסדר.
היו"ר משה גפני
יש לכם נייר שאפשר לחלק אותו ושתקריאו אותו?
איתי טמקין
בוצעו תיקונים אחרונים, אנחנו עוברים על זה עכשיו.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אז למה התכנסנו אם אין לכם את הנתונים?
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
איתי, לא קיבלתי תשובה לשאלה ששאלתי. שאלתי, כמה מהקיצוץ שהממשלה החליטה עליו אתמול, שהולך ליעדים שהם בבסיס, כמה זה בכסף וכמה זה באחוזים? 1.2 מיליארד היו קיצוצים אל מול ההסכמים הקואליציוניים, כמה זה?
איתי טמקין
אני אפרט. סדר גודל של פחות או יותר 1.3 מיליארד שקל שאתמול הממשלה החליטה על התאמה רוחבית בתקציב, התחלק כך: 350 מיליון שקלים מתוך זה עבור מימון של הסכמים קואליציוניים שעלותם גדלה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מה זה עלותם גדלה? כמו מה?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
יש נגיד 230 מיליון שקל של רחל עזריה כל שנה לאיזה משהו לא ברור בכלל. אגב, לכולנו אין בכלל כספים קואליציוניים. רק עכשיו הארכנו את חופשת הלידה, אז עכשיו אנחנו ניתן מענק - - -
רחל עזריה (כולנו)
כשאתה נותן כסף לחברים שלך, הכול בסדר. בצלאל, כואב לך כי השנה לא קיבלת כספים. הוא פשוט לא קיבל כסף קואליציוני אז הוא נורא נורא כועס.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני מסתפק בפחות מ-10% ממך.
יעל מבורך
התשובה היא, כ-325 מיליון שקל להסכמים קואליציוניים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
איזה הסכמים קואליציוניים, מה בהסכמים הקואליציוניים? מה העלות? ההסכם עם גפני ויהדות התורה, ההסכם עם הבית היהודי, ההסכם עם ש"ס, תפרטו לנו מה עלה, למה המחיר גם עלה? משהו במדד המחירים השתנה כל כך שבעצם מדובר עכשיו על 300 ומשהו מיליון שקל?
יעל מבורך
סדרי העדיפויות של ממשלת ישראל.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
סדרי העדיפויות של ממשלת ישראל, במה הם השתנו, תלמידי ישיבות, עמונה ומה עוד?
זהבה גלאון (מרצ)
אני רוצה לשאול שאלה, מה העלות של הפחתת מס החברות?
יעל מבורך
העלות של הפחתה כללית - לא של חוק עידוד – כ-900 מיליון שקלים בשנה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
המס על דירה שלישית מכסה את זה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
תהיו ברורים, 2 מיליארד הורדנו ממס החברות. אנחנו מדברים על 2%. כמה זה 2% של מס החברות?
יעל מבורך
קצת פחות מ-2 מיליארד שקל.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
2 מיליארד. קפצנו מ-900 מיליון ל-2 מיליארד.
איתי טמקין
בשנה הראשונה העלות של מס החברות הוא 900 מיליון שקלים ובשנה השנייה זה גדל ל-1.8 מיליארד שקלים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
זאת אומרת 3 מיליארד כמעט. כמעט 3 מיליארד.
איתי טמקין
העלות השנתית בגין הורדת 1% מס חברות היא 900 מיליון שקלים. בשנת 2017 יורד 1% במס החברות ולכן העלות היא 900 מיליון שקלים. בשנה השנייה מצטרפת עוד הורדה של עוד 1% ולכן העלות השנתית בשנת 2018 היא 1.8.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
לא. היא 1.8 בנוסף לשוטף של ה-900 מיליון.
איתי טמקין
לא, היא 1.8 בסך הכול.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
התקציב הוא דו שנתי. זה 2.7 לשנתיים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
זה לא 1.8.
זהבה גלאון (מרצ)
אני יכולה להמשיך בשאלה שלי? אני מודה לכם על הדיון. לא קיבלתי תשובה, לא סיימתי. אנחנו מדברים כאן על קיצוץ ממש דרמטי ממה שתואר כאן, הקיצוץ הרוחבי המצטבר, ההוא ואתמול ומחר ומחרתיים. אני שואלת, למה לא לבטל את ההחלטה שקיבלנו כאן בוועדה על ההפחתה של מס החברות? תראו במה מקצצים? מקצצים קיצוץ פלט בשירותים החברתיים הרוחביים, ברווחה, בחינוך, בבריאות, בדיור הציבורי. אז למה שלא נעשה רביזיה בחשיבה שלנו? אני אומרת ברצינות, תראו את מי זה משרת ההפחתה הזאת של מס החברות?
היו"ר משה גפני
שאלת שאלה, אני נותן לך תשובה. התקיים דיון בוועדה, היתה דעה של חלק מחברי הוועדה, שבסדרי העדיפויות לא כדאי להעביר סכום כל כך גדול להפחתת מס חברות, עדיף לעשות דברים אחרים. דיברנו על כך בוועדה באריכות.
זהבה גלאון (מרצ)
חבר הכנסת גפני, אני הייתי בדיון הזה.
היו"ר משה גפני
אני מבקש לומר, התקיים דיון ארוך על העניין הזה, אנחנו ביקשנו פירוט מדויק וקיבלנו פירוט מדויק. זה היה די מזעזע מבחינתנו, זאת האמת. היה מדובר, שלפי דעת חלק מהחברים, לא כולם, חלק גדול מהחברים חשבו שצריך להקטין את ההפחתה במס החברות ולקחת את זה לנושאים אחרים. דיברתי עם שר האוצר, שר האוצר לא מסכים. למה שר האוצר לא מסכים? הוא טוען, שיחסית למה שקורה בעולם ובמציאות הזאת שאנחנו רוצים לעודד חברות להגיע לכאן, היות וחברות עוברות לחו"ל, הוא סבור שהפחתת מס החברות היא רפורמה חשובה שצריך לבצע אותה. אז יש בתקציב המדינה הפחתה במס על יחידים.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
חברות שמגיעות לכאן זה בגלל חוק עידוד השקעות הון, לא בגלל ה-2%.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
נכון מאוד.
זהבה גלאון (מרצ)
אני הייתי בדיון הזה ואני שייכת לאלה שהציעו לא לקבל את ההפחתה הזאת. אבל התקבלה החלטה ולא הייתי עושה עליה רביזיה או לפחות מעלה את השאלה. כל חברי הכנסת שהצביעו כמוך בעד הפחתת מס החברות - - -
היו"ר משה גפני
כל חברי הקואליציה.
זהבה גלאון (מרצ)
כל חברי הקואליציה לא ידעו, לא לקחו בחשבון שהולך להיות הקיצוץ הרוחבי הזה, 1,2,3,4. בכל זאת אתם לא רובוטים. קיבלתם את ההחלטה הזאת, אל"ף לא ידענו שיהיה כזה קיצוץ, לא ידענו מה גובה הקיצוץ.
היו"ר משה גפני
אני אומר את האמת שלי, אני ידעתי מהקיצוץ שאישרנו אתמול, ידעתי, הוא היה מונח כאן על שולחן הוועדה, הוא לא היה דבר נעלם, ידענו שזה הולך לקרות. הקיצוץ הקודם גם ידענו עליו. לגבי הקיצוץ של אתמול בממשלה, כרגע המצב הוא, שעד מאי לא ייקרה עם זה שום דבר, אלא אם כן אני טועה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
חלק כבר קורה. החלק הזה של ה-350 כבר קרה.
היו"ר משה גפני
לא, זה הקודם.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
לא, לא. לכן אני הקשיתי. נכון או לא? החלק הזה של ה-350 כבר קרה.
היו"ר משה גפני
יש לי רק בקשה, תדברו בקול אחד. אני הבנתי, שהקיצוץ לא מתבצע עד בערך מאי.
איתי טמקין
אני לא מכיר את מה שאמרת עכשיו לגבי הסיפור הזה של חודש מאי. כן, הקיצוץ הזה כרגע לא הגיע.
היו"ר משה גפני
רבותי, אני מכריז על עשר דקות הפסקה, יש הצבעה במליאה.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אנחנו מקוזזים. הצבעה פה אחד. בוא נגמור את התקציב.

(הישיבה נפסקה בשעה 20:20 ונתחדשה בשעה 20:30.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את ישיבת הוועדה, אני מבקש לחלק את הדפים של ההסכם הקואליציוני. יעל, אני מבקש להקריא את הדפים.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
רק לפני כן, הערה אולי נשמעת טריוויאלית, אבל צריך להתחשב באנשים שהעיניים שלהם לא יכולות להבחין בפרונט של 5. מה קרה, למה אי אפשר להציג את זה?
היו"ר משה גפני
ההערה היא הערה נכונה ולכן אני מבקש משרד האוצר תחליטו מי יקריא את המספרים. יש לי בקשה ממשרד האוצר, אני לא מתכוון לחזור על מה שהיה ביום חמישי בלילה. יש לי בעיה עם תפילת שחרית לכן אני מבקש, אם אפשר לעשות את הדברים יותר מהר, להקריא מהר יותר ולא להיגרר אחרי שאלות.
יעל מבורך
אני אקריא ואנחנו גם נענה על שאלות.

"בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה מספר 1,1801 בדבר יישום הסכמים פוליטיים בעלי משמעות תקציבית, כל הסכם פוליטי תקציבי שנערך אגב אישור הצעת חוק התקציב בכנסת יוקרא לפרוטוקול טרם אישור חוק התקציב.

בהתאם לאמור, להלן יפורטו רשימת ההסכמים הפוליטיים תקציביים שהושגו בעל פה עם חברי הכנסת מהסיעות השונות כחלק מקידום הפעילות בשלבים שונים של חקיקת התקציב והצעת החקיקה לתכנית החקיקה לשנים 2017 ו-2018 וההצבעה על הצעות החוק כאמור, בשים לב לתפקידם של חברי הכנסת בכנסת.

התקציבים כאמור ישולבו בתקציבי המשרדים הרלוונטיים בהתאם לפירוט הבא, כחלק מהצעת חוק התקציב".

לפניכם מונחת פה טבלה, היא אכן בפרונט קצת קטן - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
קטן? את יכולה לקרוא את זה?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הכסף גדול, הכתב קטן.
שגית אפיק
אם אפשר שבשנה הבאה הפרונט יהיה גופן 12 דויד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר בשנה הבאה שלא תחתמו על הסכמים קואליציוניים?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני מבקש הסבר.
יעל מבורך
מדובר בשורה של הסכמים קואליציוניים עם יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הכספים, שנוגעים לשורה של נושאים בתחומי החינוך, ירושלים, פנים, רשויות מקומיות, פריפריה ונגב, שירותי דת, בריאות, חינוך וחקלאות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו רוצים הסבר.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אנחנו רוצים לדעת כמה כל אחד קיבל.
יעל מבורך
יש פה טבלה ממש מפורטת.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בתחום החינוך: אחזקת תלמידים בפנימיות, בטיחות במוסדות. אני רוצה לדעת מה זה?
יעל מבורך
אני אקריא.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
איפה לפנימיות, להנהלה, לילדים, למה?
יעל מבורך
אני אענה על זה באופן כללי. התקציב שמונח פה בפניכם הוא נמצא ברמת התכנית, כלומר, ברמת החוק. הדרך שבה הוא יוקצה זה לפי איך המשרד הממשלתי יחליט שיש להקצות אותו, לפי הנוהל ולפי כל דין. אם בתקנה הזאת יש מבחן תמיכה, הוא יוקצה לפי מבחן תמיכה. אם יש שם קול קורא, הוא יוקצה לפי קול קורא. הכול לפי איך שיחליטו השר של המשרד הרלוונטי, המנכ"ל של המשרד הרלוונטי וגורמי המקצוע של המשרד, לרבות היועץ המשפטי.
היו"ר משה גפני
אני מבקש לומר לחברי הוועדה, הכספים, מה שאמרה עכשיו יעל, זה הרבה יותר קיצוני ממה שהיא אמרה. חלק גדול מהכספים שהיו כאן בשנה שעברה, בסופו של דבר לא הגיעו ליעדם. לא הגיעו ליעדם מכיוון שצריך לעבור תהליך. היום אין דבר כזה שקובעים סכום מסוים ואומרים זה עובר למקום מסוים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אורן חזן קיבל, נאוה בוקר קיבלה. אורן חזן – 5 מיליון.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כאן כתוב במסמך ממשלתי, ששילמנו שוחד פוליטי, אפילו לא כתוב לאיזה מטרה. כתוב, שחבר הכנסת מיקי זוהר קיבל 20 מיליוני שקלים, אורן חזן 5 מיליון שקלים, נאוה בוקר 5 מיליון שקלים ואפילו לא יודעים למה. שוחד, כדי שיצביעו בעד. עוד לא היה דבר כזה. אנחנו לא יכולים להצביע בעד הדבר הזה. זה שוחד פוליטי, אין מילים אחרות: אם תצביע בעד תקבל את הכסף.
יעל מבורך
"יצוין כי בהתאם להנחיית היועץ אין ליישם הסכמים פוליטיים תקציביים המייעדים תקציב לגופים מסוימים. במקרה שלא ניתן להימנע מהקצאה לגופים ציבוריים בעלי היבטים מיוחדים שהם ורק הם יכולים לספק את הייעוד העומד בבסיס ההקצאה האיסור לא יחול, ובמקרה שלא ניתן תחויב בחוות דעת משפטית מקדימה.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אפשר לקבל הצעות מפאינה?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
לאן אורן חזן רוצה לקחת את ה-5 מיליון שקל שנתתם לו?
יעל מבורך
כל מה ראינו עכשיו בטבלה שנמצאת בעמוד 1 נמצא בתוך בסיס התקציב. לגבי הקצאות שהייעוד שלהם יש בו מה שאנחנו קוראים לו "נהנה בודד", גוף אחד שהתקנה במבחן שלה מגיעה רק לגוף אחד, אנחנו נוקטים שם משנה זהירות ולא מכניסים את הכסף הזה באופן ישיר לתוך התקנה אלא מחכים לחוות הדעת ולהנחיות של גורמי המקצוע, בין אם זה החשב ובין אם זה היועץ המשפטי של המשרד.

זה מה שאתם רואים בטבלה בעמוד השני. בבדיקה רואים שם גופים שבהם יש נהנה בודד בתקנה, גוף אחד שהוא זה שמקבל את התקציב.

בבדיקה שאנחנו עשינו במערכות הממשלתיות מול הבקשות שהתקבלו מהגורמים הרלוונטיים עולה, שחלק מההקצאות שהתבקשו בהתאם לסיכומים אכן מיועדות לגופים מסוימים. במצב זה, מאחר וטרם נבדקה משפטית האפשרות לאשר הקצאה זו, מצורפת רשימת הייעודים והסכומים אשר לא מתבקש לאשרה בשלב זה ויש צורך לבחון אותה בהמשך ובמידת האפשר לבצע את כל הפעולות הנדרשות בהתאם לנהלים הקבועים והנחיית היועץ לצורך הקצאתם.

אמר היושב ראש והוא צודק, אכן חלק מהדברים בשנה שעברה לא הוגדרו ואכן לא הוקצו ולהלן הרשימה, אתם רואים אותה בטבלה: יו"ר הקואליציה, יו"ר ועדת הכנסת, יו"ר ועדת הפנים ויו"ר ועדת הכספים לשורה של נושאים שכרוכים בשירותי דת, פריפריה ונגב גליל, פנים, חינוך וכיוצא בזה.

עוד סוכם עם יו"ר ועדת הפנים כי ככל שהממשלה תקדם הצעת חוק לשיפוי חלקי ודיפרנציאלי לרשויות מקומיות בגין תשלום החזר הוצאות לחברי מועצה על השתתפות בדיוני מועצה וועדות המשנה, בהשתתפות ממשלתית של עד 50%, משרד האוצר לא יתנגד לה.

עוד סוכמו שלושה הסכמים פוליטיים תקציביים עם חבר הכנסת מיקי זוהר על סך 20 מיליוני שקלים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
20 מיליון שקלים למה?
היו"ר משה גפני
רגע, היא באמצע.
יעל מבורך
עם חבר הכנסת אורן חזן על סך של 5 מיליוני שקלים, עם חברת הכנסת נאוה בוקר על סך 5 מיליוני שקלים. כל אלה באופן חד פעמי לכל אחת משנות התקציב 2017-2018. בשלב זה טרם פורטו על ידי חברי הכנסת האמורים רשימת הייעודים וייעשה מאמץ לשלבם עוד קודם להצבעה במליאה לקריאה שנייה ושלישית, ככל שלא ניתן יחול על האמור סעיף 28 להנחיית היועץ בטרם הבקשה להעברות תקציביות ליישום הסיכום כאמור.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
למה הח"כים הספציפיים האלה קיבלו - - -
היו"ר משה גפני
אם אתם רוצים להתנהל ככה, אני אעבור להצבעה וזהו, לא יהיה דיון. לא יכול להיות הדבר הזה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו נעלבים כי לנו לא הציעו.
היו"ר משה גפני
בסדר, אז יציעו לכם, אבל לנהל דיון תרבותי.
יעל מבורך
אבקש את התייחסותו של אסי מסינג, היועץ המשפטי במשרד האוצר. רק אסיים להקריא את המסמך ואז הוא יתייחס לסוגיה הזאת לכספים שטרם הגיע ייעודם.

"עוד סוכם עם חבר הכנסת מיקי זוהר כי ככל שתקודם הצעת חוק בדבר סינון, על בסיס וולונטרי, של אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה, משרד האוצר לא יתנגד לעלותה התקציבית. יובהר, כי טרם בוצעה במשרד האוצר בחינה מקצועית של הנושא".

בנוסף, יובהר כי ביום 11 באוגוסט 2016 – זה יום אישור התקציב בממשלה - וביום ה-18 בדצמבר 2016, קרי אתמול, אישרה הממשלה יישום נוסף של הסכמים קואליציוניים אשר כרוך בהתאמת תקציב המדינה לשנים 2017-2018 לפי סכומים נוספים שיחולקו לתחומים בתקציבי משרדי הממשלה השונים. התחומים כפי שאושרו בהחלטת הממשלה ואשר הושלמה לגביהם הבדיקה המשפטית והמקצועית טרם קבלת החלטת ממשלה מפורטים בפירוט התקציב, לרבות דפי החלפה שהונחו בפני הוועדה. לגבי התחומים שטרם הושלם האמור, הם יתוקצבו בתכנית עתודה של המשרד הרלבנטי והעברת התקציבים מתכנית העתודה הייעודית לתכנית הרלבנטית תותנה בחוות דעת משפטית של היועץ המשפטי של המשרד הרלבנטי טרם העברת בקשה לוועדת הכספים של הכנסת, כפי שנעשה בשנה שעברה. ואכן חלק מהבדיקות האלה, במקרים הרלבנטיים, לא אפשרה את העברת הכספים ובחלקם כן.

לעניין זה יצוין לגבי החלטת הממשלה מיום 18 בדצמבר 2016, מאתמול:

בכל הקשור לסעיף פעולות גרעיני משימה עירוניים, הרי שהיא פעולה שטרם התקבלה החלטה בינמשרדית לעניין זה.

בכל הקשור לפיתוח התיישבות כפרית באמצעות החטיבה להתיישבות, יובהר כי מימוש התקציב כפוף לצווים שיפוטיים, ככל שיינתנו, במסגרת עתירה לבג"ץ שהוגשה ביחס להחלטת ממשלה של האצלת סמכויות לחטיבה להתיישבות.

בכל הקשור לתכנית היובל הובהר כי מימושה ייעשה בהתאם למנגנוני הפעולה של תכנית היובל ואגף מורשת במשרד ירושלים ומורשת.

לגבי כל מה שהקראתי עכשיו במסמך הזה, אין בעצם שילוב התקצוב בתחומי התכניות השונות כדי לגרוע מכך שהביצוע של התקציב ייעשה בהתאם לנהלים המקובלים על פי הכללים המחייבים כל משרד ובכפוף לכל דין.

תקציב אשר יימצא שהוא מממן פעילות או סוג פעילות הממומנים כבר על ידי אותו משרד או משרד אחר, יצורף לתכנית התקציבית הקיימת באותו עניין ויבוצע באותו אופן, למניעת כפל מקורות מימון.

לאחר הקצאת הסכומים כאמור בתקציבי המשרדים לא היה יותר לצד לסיכום מעמד כלשהו בעניין הכספים האמורים.
היו"ר משה גפני
יש לי רק שאלה אחת, לאחר מכן אאפשר לחברים לשאול. אני ביקשתי להעביר כסף למשרד הבריאות עבור המרכזים לנפגעות לתקיפה מינית. למה יש פה כוכבית, שזה כאילו מישהו יחיד? אני מעביר לכל המרכזים.
איתי טמקין
לגבי התקנות של משרד הבריאות, יש שם שלוש בקשות למשרד הבריאות - - -
היו"ר משה גפני
למה זה, למה הכוכבית?
איתי טמקין
קיבלנו את כל הבקשות מכל הגורמים שאתם היו סיכומים תקציביים יחסית במועדים מאוחרים השנה, מה שאפשר לנו רק באופן חלקי להתאים את התקציב. במשרד הבריאות, בגלל שהיו שינויים במבנה התקציב השנה, התקנות שקיבלנו בסיכום הזה לא היו רלבנטיות לשנות התקציב 2017 ו-2018. בסד הזמנים שהיה לנו לא היתה לנו אפשרות למצוא את התקנות הרלבנטיות לנושא הזה השנה, אמרנו, שלא מדובר בנהנה בודד אלא מסיבה טכנית שלא הספקנו להתאים את התקציב.
היו"ר משה גפני
אותו הדבר גם על תכניות לקידום בריאות?
איתי טמקין
שלוש התכניות האחרונות שמסומנות בכוכבית.
היו"ר משה גפני
גם מה שאמרתי, נפגעות תקיפה מינית.
איתי טמקין
נכון, גם הרביעית, בעצם ארבע תכניות.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
גפני, כמה בסך הכול קיבלת, יותר ממיקי זוהר או פחות?
היו"ר משה גפני
אני לא יודע.
אסי מסינג
בכל מה שקשור להסכמים הפוליטיים עם חברי הכנסת מיקי זהר, אורן חזן ונאוה בוקר, עמדתי היא, שיש מקום לפרט את הייעוד.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מה הייעוד?
אסי מסינג
ולהוסיף אותם ולתקן אותם - - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הם החליטו לאן או שהם עושים עכשיו בדיקה? הם עושים סקר שוק?
מיקי לוי (יש עתיד)
בניגוד למה שאתה קיבלת אדוני, יש הגדרה לנפגעות אונס - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו יודעים לפחות שזה לא כסף מגזרי.
מיקי לוי (יש עתיד)
היו דברים כאלה בעבר ויהיו גם בעתיד, אבל לא ראוי שלא תהיה שורה עבור מה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זה נראה כמו שוחד, זה מריח כמו שוחד, כנראה שזה שוחד.
היו"ר משה גפני
זה לא יוכל להגיע - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה זה לא? אדוני, זה כספי ציבור.
היו"ר משה גפני
באמת, לא חשבתי שזה כספי ציבור, חשבתי שזה כספים פרטיים של מישהו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הפך להיות.
היו"ר משה גפני
לא הפך להיות שום דבר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
ככה כתוב.
היו"ר משה גפני
היום אין מציאות כזאת. אין אף אחד בעולם, שנמצא כאן במדינה שיכול להעביר - - -
יוסי יונה (המחנה הציוני)
זה לא נכון.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, זה מקובל עליך הדבר הזה?
היו"ר משה גפני
זה נכון ועוד איך. אסי, מה אתה מציע לעשות?
אסי מסינג
אני מציע, כשיפורטו הרשימות אפשר לעשות עוד תיקונים. מדובר בסופו של דבר בסכומים קטנים. ניתן לעשות את השינויים עוד הלילה.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אני רוצה להגיד כך אדוני היושב ראש, קודם כל שאלה אליכם, הכספים האלה לחברי הכנסת הספציפיים, מדובר בכל שנה 17 ו-18, כלומר סה"כ 60 מיליון?
יעל מבורך
יש בטבלאות פירוט - - -
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
לא, לא, אני שואל על הכסף שלא בטבלאות.
יעל מבורך
נכון.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
אני מבקש שכולנו נשמע את הנתון הזה, שמדובר על 60 מיליון שקל חד פעמי שהולכים – כתוב כאן: 20 מיליון למיקי זוהר, 5 מיליון לנאוה בוקר ו-5 מיליון לאורן חזן כל שנה. אני רוצה להדגיש, שמדובר בסך הכול על 60 מיליון שקל.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
ועל פרויקט שיקום שכונות חברתי אין לכם שקל.
היו"ר משה גפני
אי אפשר לעשות את זה כך.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
ידידי באופוזיציה, אני אומר בצורה ברורה, אנחנו לא יכולים לאשר מבלי שיש בפרטי פרטים הייעודים של הכסף הזה. אין דבר כזה. אני אגיד יותר מזה, אם לא מגיעים לסיכום על זה, מה שצריך לעשות, אפשר לייעד את הכסף הזה במקום אחר, ברזרבה וכו'. לא יכול להיות שיעבור כאן תקציב שמכיל את הפסקה הזאת כפי שהיא כתובה. לא יהיה דבר כזה. זה חמור.

שאלה אחרונה ליעל מבורך ואמיר לוי, אני שואל שאלת תם, איפה תקנת המחנכים שעליה דיברנו מספר פעמים ויש הסכמה של כולם שזה צריך להיות בפנים, כולל היושב ראש. אני חושב שאני מתנהל בדרך ארץ.
היו"ר משה גפני
זה לא קשור.
מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני)
זה כן קשור. אני לא מוכן להיות כל הזמן כמו עני בפתח שמבקש משהו, שכל שנה היה וכל מה שצריך להגיד, כן זה יהיה.
היו"ר משה גפני
אני דיברתי עם אנשי משרד האוצר, העיקרון של מה שהבנתי מהם, שזה יחזור חזרה כמו שהיה בשנה שעברה.
אסי מסינג
האלטרנטיבה הקיימת כרגע כפי שהיא מוצעת כאן, שזה יעבור החלטת ממשלה ולאחר החלטת ממשלה יעבור לוועדת הכספים של הכנסת.
היו"ר משה גפני
זאת המגמה פה?
אסי מסינג
זה מה שרשום כאן. אני סבור, שיש מקום שפירוט השימושים מתבצע עוד הלילה בטרם יוצבע בקריאה שנייה ושלישית בוועדה.
היו"ר משה גפני
תודה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני אמרתי ואסי הקדים אותי, שזה לא ראוי, גם היה בעבר וזה כנראה יהיה גם בעתיד, לא ראוי שהתוספות האלה יהיו מעופפות באוויר ככה ללא ייעוד, הייעוד צריך להיות מוטמע, ברור, חד משמעי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, יש כספים קואליציוניים ויש כספים קואליציוניים. היועץ המשפטי לממשלה מחייב כל שינוי שעושה חבר כנסת בתקציב לרשום את זה ככספים קואליציוניים. אני לא מתווכח עם ההוראה. יש חלק מהכספים ראויים מאוד, הכספים האלה חלקם הולכים למטרות ראויות וציבוריות וכלליות, אפילו לא מגזריות. אבל, יחד עם זה נוצר בנייר הזה מסמך שאני מזועזע ממנו עד עמקי נשמתי. כותבים, אנחנו נותנים שוחד לשלושה חברי כנסת, עם שמותיהם תמורת 60 מיליון שקל אנחנו קונים את תמיכתם בתקציב. זה דבר חסר תקדים, זה שוחד, אפילו המטרה לא כתובה, היעד עוד לא ברור, אבל קודם כל מבטיחים להם את הכסף והם יצביעו תמורת זה עבור התקציב. זה דבר אחד אבל זה לא נגמר בזה, זה הרבה יותר חמור מזה.

סוכם ואני לא מכיר שאגף התקציבים מסכים למשהו כשהוא לא מציין את תקציבו, סוכם עם יושב ראש ועדת הפנים, שהם ישלמו כסף החזר הוצאות לחברי מועצה והממשלה תשתתף בזה עד 50%. כמה זה עולה, 20 מיליארד בשנה, 20 מיליון בשנה? לא מצוין פה כמה כסף. עוד לא היה דבר כזה, איזה מן דבר זה? זה נייר שמפרט כמה כסף ישולם על כל הצעה קואליציונית שחבר כנסת הצליח להשיג והדבר הזה לא מפורט. אי אפשר להעביר את זה בלי שאנחנו יודעים את ההערכה התקציבית של זה.

וזה עוד לא נגמר בזה, חבר הכנסת מיקי זוהר גם הצליח להוציא מהאוצר, מאגף התקציבים, אני לא יודע איך, אני אשאל אותו כי זה באמת חסר תקדים: הצעת חוק שתאסור על אתרי הימורים וכל מיני דברי תועבה – אנחנו לא יודעים מה זה תועבה, הרי מה שבעיניו של מיקי זוהר תועבה, אולי אני תועבה בעיניו, אולי אומנות זה תועבה בעיניו, אולי חילול שבת בעיניו זה תועבה, אולי אוטובוסים בשבת זה תועבה. כל זה נכתב במסמך שהאוצר חתום אתו, שזה חסר תקדים.
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
שהאוצר מתחייב לממן.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מתחייב לממן את זה שאנחנו לא יודעים כמה זה יעלה, ויותר גרוע מזה, אנחנו לא יודעים מה זה אומר. הנייר החצוף הזה, לא היה דבר כזה אדוני, באמת, אני כבר כמה שנים פה, ראיתי הסכמים קואליציוניים, אבל טינופת כזאת עוד לא ראיתי.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
האמת, אדוני היושב ראש, כנראה שאורן חזן, נאוה בוקר ומיקי זוהר שווים הרבה יותר מ-160,000 המשפחות עם החוסר ביטחון של קורת גג מעל הראש. אנחנו לא רואים תקציב לשיקום שכונות חברתי אבל אנחנו רואים שהחבר'ה פה שווים 60 מיליון שקל. אני פונה אליהם לבוא לתרום אותם ליעד מאוד טוב כי הם עדיין לא החליטו. אבל עדיין הכסף הזה הוא כסף לא נקי. כאילו נתנו לבן אדם איזה הערכת שווי, אני לא מבינה, מיקי זוהר שווה 20 מיליון, אורן חזן 5 מיליון, לפי מה זה נקבע? וזה כרטיס פתוח למה שהם רוצים, מחר הם יכולים לשים את זה על הימורים או הרצון לפתוח בתי קזינו. ההתנהלות של משרד האוצר בסיפור הזה היא מבישה, אתם קונים פה קולות, אין מילה אחרת, אבל את ה-160,000 חסרי קורת גג, בהם אתם לא יודעים לטפל, להם אתם לא יודעים להעביר תקציבים. אני חושבת שהדבר הזה הוא ביזיון. ברגע שאנחנו יודעים לאן הכסף הולך, מילא, למשל כשיש תקנה, אז אדוני, לא התכוונתי לומר כמה נתנו לך כי אני רואה שבכספים שיושב ראש ועדת הכספים מקבל, אז יש פה אהדה לנושאים, חלקם נושאים שאני חתומה עליהם.
היו"ר משה גפני
זה על פי בקשות של חברי הוועדה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני לא מבינה, הם אפילו לא נמצאים פה כדי להגן על הכסף שהם הצליחו להשיג בצורה מאוד מוזרה. אולי היו מלמדים אותנו איך, או לפחות להגיד לנו, תשבו בשקט, תשנו בשקט, הייעוד הוא ייעוד טוב. זה נשמע כאילו הם הולכים לעשות סקר שוק איפה כדאי להם להשקיע את ה-60 מיליון שקל האלה. מדובר על 60 מיליון שקל כאשר שיקום שכונות חברתי, שקל אחד לא הכנסתם. נראה לכם הגיוני? 60,000 ילדים נמצאים היום בדיור הציבורי, להם לא מצאתם כסף אבל לשלושה ילדים מהקואליציה מצאתם 60 מיליון שקל. זו בושה וחרפה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה, אמרת את זה כבר שלוש פעמים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
וצריך להגיד את זה מאה פעמים.
היו"ר משה גפני
אי אפשר, אין זמן.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
צריך לעצור את זה שגית, זה לא נורמאלי.
היו"ר משה גפני
מה את רוצה משגית?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
היא יועצת משפטית.
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
אני רוצה להגיד, שלאחרונה היו לי דיונים באוצר בכל מיני דברים שקשורים לטיפול בנפגעות פגיעה מינית ועוד כל מיני דברים כאלה, ואמרו לי קלה ונחרצה, תבואי, תראי צרכים מקצועיים מה השתנה, איזה שימוש עלה, איזה יוקר של השימושים עלה ואז נהיה מוכנים לשקול. מאוד התרשמתי מהעבודה המקצועית ומהשמירה על הקופה. עכשיו אני תוהה מה קסמם של מיקי זוהר, אורן חזן ונאוה בוקר?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני אגיד לך, בבוקר אורן חזן הצביע נגד בוועדת הכספים, הוא הצביע חמש פעמים נגד, על כל אצבע הוא קיבל מיליון. ככה קונים אותם.
היו"ר משה גפני
הוא לא הצביע חמש פעמים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זאת אומרת, כל הצבעה היתה שווה 2 מיליון.
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
אני קצת מוטרדת מהאפליה בתוך הקואליציה, אני מוטרדת גם מהאפליה בתוך הליכוד כי מה מותר מיקי זוהר על נאוה בוקר ואורן חזן? זה כאילו שני חברי כנסת לא שווים חצי מיקי זוהר, יש גבול.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אבל הם שווים הרבה יותר מדירות נ"ר במשרד השיכון.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אדוני היושב ראש, אני רוצה לשאול, בעמוד 3, הפסקה של הגרעינים העירוניים, אנחנו יודעים שבשנה האחרונה הם רעבו ללחם בגלל חוסר הסדרה גם בוויכוחים שהיו בין משרד המשפטים למשרד החקלאות וגם בדברים נוספים. אני לא מבין מה כתוב פה, לעומת זאת אני יודע מה אני רוצה. אני רוצה שהגרעינים האלה, הגרעינים העירוניים זה לא פוליטי, זה חברתי, קהילתי לממשלה שמתיימרת להיות כזאת. הם היו רעבים ללחם בשנה האחרונה, לא בצדק. הייתי רוצה לבקש מהיושב ראש, שהנושא הזה לא יהיה בהסכמים מתחת לשולחן אלא מעל השולחן.

ב-2017-2018 ביקשנו להוסיף 7 מיליון שקל כל שנה לגרעינים העירוניים, בלי מתווכים שהוזכרו פה. במקום להגיד ישר, תתנו לזה כסף משום שזה דבר חיוני, הממשלה התעללה בהם, פגעה בהם והם באמת גילוי כושר עמידה. אני מבקש שזה יהיה חלק מהתקציב. לא ברור לי מה כתוב פה.
יוסי יונה (המחנה הציוני)
אדוני היושב ראש, הדבר המעניין, ה"אני מאמין" של ההטבות עצמן לא נמצאים כאן אתנו וזה תמוה מאוד. מעבר לכך שחברי כאן טוענים בצדק רב, שזה נתפס ונראה מסריח, שוחד פוליטי כדי להבטיח את התמיכה של חברי הכנסת - - -
אלי אלאלוף (כולנו)
אני בעד להגיד לחברי הכנסת האלה שיקבלו את הסכום הזה, שיעבירו את זה למטרה קדושה כמו 1,200 ילדים של אור שלום.
מיקי לוי (יש עתיד)
מצוין.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
היום "שברת" את הראש בוועדת העבודה והרווחה מאיפה להביא 7 מיליון, להציל 1,200 ילדים בסיכון.
מיקי לוי (יש עתיד)
פה יש 60 מיליון.
יוסי יונה (המחנה הציוני)
אדוני היושב ראש, אני שמח על הערות הביניים כי אני גם רוצה להוסיף אחת משלי. יושבים כאן פקידי משרד האוצר ויודעים מאבק ממושך שלי כדי שהם יבטיחו - - -
היו"ר משה גפני
חברי הכנסת, נא לשבת. מה זה שמסתובבים שם?
יוסי יונה (המחנה הציוני)
מזה חצי שנה אני ניאבק כדי שילדים חולים בני שלוש וארבע, שיקבלו תקציב של 4 מיליון שקל לחינוך שמגיע להם כמו ילדים אחרים ואני עומד בפני חומה בצורה. 4 מיליון שקלים, ריבונו של עולם כדי לתקן איזשהו עיוות שממשלת ישראל התחייבה להוריד את הרף של חינוך חינם לגילאי שלוש עד ארבע. והנה, אני מגיע לכאן ואני רואה, שכל מה שעליך לעשות, שיהיה לך את הכוח הזה להוריד ידיים ואתה מקבל תקציבי אישי כדי להבטיח את התמיכה שלך בתקציב. אבל מעבר לכך אדוני היושב ראש, שים לב מה זה אומר על הפוליטיקה שלנו, שהיום בא חבר כנסת, הוא נמצא ביחסי קליינטלה עם הבוחרים שלו. זה לא המדינה הביאה את הכסף, זה לא הצעת חוק כפי שאנחנו מבקשים להעביר ואנחנו מקבלים את הסכמתם של חברי הכנסת, אלא כוח הסחיטה הייחודי, האישי שלי למול הכנסת ורק על ידי כך אני מקבל את הכסף. זה אבסורד, זה מושחת, אין שום סיבה שזה ייקרה ואנחנו צריכים פה, יחד עם האוצר, להקים קול כנגד התועבה הזאת. אני מצטרף לכל החברים שלי שמתנגדים בתוקף לשיטה כזאת של העברת תקציב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לפני שנתיים ישבנו כאן בוועדה, בזמנו היה יושב ראש אחר לוועדה, ניסן סלומינסקי – היום הוא במצב אחר, לא ניכנס לזה – ישבנו כאן בוועדה ואני במשך שנה התרעתי בפני היועץ המשפטי לממשלה והייעוץ המשפטי כאן בוועדה על אי סדרים באופן ניהול התקציב ובהעברות תקציביות לגופים שונים ומשונים, שהרבה ממה שראינו כאן בוועדה נגזרו מהסכמים פוליטיים שהתבצעו שלא בפומבי, ללא פרוטוקולים, בסכומים שהגיעו לפעמים למיליארדי שקלים במצטבר, שהועברו לגופים שלא פרסמו את התקציב שלהם, שהגיעו לכאן לוועדה וסיפרו לנו שהם תומכים בפריפריה, אבל אז הסתבר, שלא פריפריה ולא נעליים, העבירו כספים למטרות פוליטיות של עסקני מפלגות, של פוליטיקאים מהקואליציה והכול נעשה מאחורי גבה של הוועדה כשאנחנו כאן נדרשים להצביע על העברות תקציביות בקצב מסחרר. ואי הסדרים האלה שאותם הבאתי ליועץ המשפטי לממשלה בזה אחר זה, היו פה מקרים רבים ששמענו כאן הרבה פעמים ולא צריך לפרט עליהם, הגיעו בשלב מסוים גם לחקירות משטרה. בחקירות המשטרה התברר פתאום, שכספים קואליציוניים, שכספים שנבעו מאותם דילים פוליטיים שימשו באופן מושחת העברות של כסף ציבורי לאנשי עסקני מפלגות שישבו בקואליציה, מאחורי גבו של הציבור ועל חשבון הציבור.

לאחר פניות חוזרות ונשנות שלי ליועץ המשפטי גם הגיעה ההנחיה הזאת, הנחית היועץ, שהיום דורשת לפרסם את ההסכמים. אני חייבת להגיד לך אדוני, כשאני מסתכלת על הטבלה הזאת שמתפרסמת בפעם השנייה, של ההסכמים הפוליטיים, אני מתביישת בכנסת. אני חושבת שברשימה הזאת נמצאים גם ח"כים שתופסים מזה איזה שהיא גאווה, כאילו הם הצליחו להשיג לעצמם תקציבים. זה מזכיר לי תקופות אפלות בוועדה ורואים את זה בפרוטוקולים, שח"כים יושבים ודנים על כמה כסף שווה כל אצבע בוועדת הכספים, שכל זה מכספי ציבור.

אנחנו עדים כאן למצב שבו ממשלה לא רוצה לקבוע סדרי עדיפויות. ממשלה שאתמול קיצצה 3.5 מיליארד שקלים, מהם 30 מיליון שקלים בדיור הציבורי, בסיוע לזכאי דיור ציבורי, ו-4 מיליון בכבאות, 20 מילון בסבסוד צהרונים לילדים של הורים עובדים באוכלוסיות מוחלשות, ממשלה לא רוצה לקבוע סדרי עדיפויות.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
היא קיצצה 36 מיליון שקלים לדירות נ"ר, תזכירי את זה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אדוני היושב ראש, אני אשמח לתשומת לבך. לצערי הרב את אותם אי סדרים שזיהינו אנחנו באופוזיציה, אתה היית שותף באותה אופוזיציה, אותם אי סדרים בתקציב שראינו לפני שנתיים, אותן העברות פוליטיות ודילים פוליטיים שאחר כך משרתים פוליטיקאים במפלגותיהם ועסקניהם וחלקם גם הם יגיעו לחקירות משטרה כי גם פה יש סימנים ראשונים לשחיתות עמוקה בשימוש בכספי ציבור. את אותם סדרים אנחנו רואים גם כאן בטבלה הזאת ובאופן ניהול תקציב המדינה שמוגש כאן לכנסת.

כעובדה אדוני, שאנחנו את התקציב עד לרגע זה עדיין לא ראינו אותו במלואו בשעה שהלילה אמורים להצביע. העובדה, ששורה ארוכה של החלטות ממשלה והבטחות לתושבים כמו לתושבי הצפון, כמו למגזר הערבי, כמו ליוצאי אתיופיה, כמו לעניים, הבטחות ממשלה שננקבו בהן סכומים ברורים של כסף, עדיין לא מופיעות בתוך התקציב על אף שבמשרד האוצר טוענים שהן אמורות להגיע מאיפה שהוא, הן נמצאות בסעיפים השקופים של האנשים השקופים, בכספים שקופים שלעולם לא יגיעו לאנשים האלה. אדוני, אני מבקשת את תשומת לבך, הדבר הזה הוא חשוב. מעבר לכל הכספים האלה, גם פה נופלים אותם אי סדרים. פוליטיקאים שקיבלו פה כסף שאפילו לא ברור לאן הוא מגיע ומה השימוש שלו, יושבים פה אנשי המקצוע של האוצר ואת זה אתם מאשרים בתקציב? זה יכול להיכנס לתקציב המדינה? איפה סדרי העדיפויות של הממשלה הזאת, היא לא יכולה לקבוע אותן?
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שנייה, רק במשפט אחרון. אני אפנה עם הנושא הזה ליועץ המשפטי לממשלה, אני חושבת שחלה פה שגיאה באופן שבו הדבר הזה מפורסם ואני גם פונה לייעוץ המשפטי של הכנסת, אני חושבת שזאת אחריותכם לשמור על כבודה של הכנסת ועל מעמדה כרשות המחוקקת והמפקחת על עבודת הממשלה.

אני רוצה להתריע בפני הוועדה, כשאנחנו נגלה בחודשים הקרובים, בשנה הקרובה, עוד פעם חקירות משטרה סביב פוליטיקאים, תדעו מאיפה המקור הזה הגיע: מההסכמים הפוליטיים המלוכלכים האלה בכספי ציבור שעכשיו הוועדה מתבקשת לאשר אותם ואסור לה לאשר אותם אם אכפת לה מכסף ציבורי.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
כמה דברים. דבר ראשון, אני לא מסכימה עם חברתי סתיו שפיר, שכל הסכם לכשעצמו אינו סביר, שהמטרות הן מטרות ציבוריות. בסופו של דבר זה מה שאנחנו עושים בכנסת, אנחנו מתווכחים על משאבים ועל סדרי עדיפויות. אבל יש דברים שכן צורמים לי. אני כן חושבת שהיה ראוי, שחברי הכנסת שקיבלו צ'ק פתוח, יישבו כאן ויסבירו מה התכניות שלהם, מה הם מתכוונים לעשות, לאיזה מטרות ציבוריות זה הולך. אני חושבת שזה הדבר הבסיסי ביותר כדי לראות שלא מדובר בשוחד פוליטי. שאני מסכימה אתך, חברת הכנסת שפיר, שיש גם אופציה כזאת. המינימום של המינימום, שהם יישבו כאן ויסבירו.

אני חושבת שיש כאן שתי מטרות שרבים מאתנו מלווים כבר בין שנה לשנתיים, האחת היא תקנת המחנכים של אנשים שעובדים בפריפריה, מתנדבים, מעל 20 שעות בשבוע. השנייה, הגרעינים העירוניים, שאנחנו ממש בגלל הבעיות הבירוקרטיות שהמדינה רבה בינה ובין עצמה, הגיעו כמעט לפת לחם. אני לא מבינה למה דווקא הפעילות הזאת, שהיא פעילות חינוכית, שכולם מסכימים עליה וברובה היא מכל קצוות הקשת הפוליטית, למה דווקא אותם אתם מחזיקים כבני ערובה?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני רוצה לשאול קודם כל ביחס לסעיף קטן (2) בעמוד 3, הסייג הלא ברור הזה ביחס לחטיבה להתיישבות, צווים שיפוטיים. שתי שאלות. הרי לכאורה כל תקציב שיש בתקציב המדינה הוא כפוף האם ייצאו צווים שיפוטיים או לא ייצאו.
אסי מסינג
עלו כאן שתי הערות ביחס לשתי שאלות. כמו שהסברנו קודם לכן, אנחנו נמצאים בחלק שעבר החלטת ממשלה אגב הסכמים קואליציוניים ורק במקומות שבהם היתה חוות דעת משפטית של הלשכה המשפטית של המשרד הרלוונטי שובץ הכסף והמקור בבסיס התקציב. אלה הן הערות של היועצים המשפטיים והעמדות המקצועיות של המשרדים, שמצאנו לנכון לפרט אותן מעבר למה שהן פורטו בדברי ההסבר להצעת החלטת הממשלה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא הבנתי למה - - -
אסי מסינג
אני אסביר. במקרה הספציפי הזה ישנה עתירה תלויה ועומדת ולכן היה חשוב להבהיר שההקצאה - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
נורא חשוב, אם לא תבהירו את זה, אי אפשר להעביר תקציב. אתם מבלבלים את המוח, תסלחו לי. אני מבקש, לקראת ההצבעה במליאה על מיסוי דירה שלישית תהיה הסתייגות שאומרת, שהכול כפוץ לזה, זה מיליארד שקל כמעט בצד הכנסות המדינה, שהכול כפוף לזה שלא יהיו צווים שיפוטיים שפוסלים את החוק הזה. זאת שאלה ראשונה.

שאלה שנייה ואני מבקש התייחסות משפטית גם של היועץ המשפטי וגם של היועצת המשפטית של הוועדה, אני מבקש התייחסות משפטית לשאלה, לפי איזה קריטריון מחליט האוצר מה נחשב כסף קואליציוני שמוגדר הסכם פוליטי שצריך להיות מונח כאן ומה לא? מהדוגמה שנתתי קודם, שאתמול אישרו בממשלה גם 230 מיליון שקל בכל שנה, זה 460 מיליון שקל לרחל עזריה, לחוק מטופש, אנחנו שנים נלחמים להאריך את חופשת הלידה, הארכנו את חופשת הלידה לנשים, עכשיו מי שתחזור שבוע קודם תקבל מענק מהמדינה. הארכנו את חופשת הלידה כדי שיקצרו אותה כדי שאפשר יהיה לקבל כסף מהמדינה.
רחל עזריה (כולנו)
לפחות תדע את החומר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
230 מיליון שקל בשנה, לשנתיים זה 460 מיליון. איכשהו, מה שנוח להם לרשום כהסכם פוליטי הוא פוליטי. אני מבקש לדעת, מה הקריטריונים, מי קובע, מה נחשב הסכם פוליטי? האם כל מה שהוא למפלגה של שר האוצר הוא לא נחשב כסף פוליטי - - -
היו"ר משה גפני
די, שאלת.
מיקי לוי (יש עתיד)
אדוני, אנחנו ראויים להסבר.
היו"ר משה גפני
תיכף הם יענו. שאלת, תקבל תשובה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אדוני היושב ראש, חברי חברי הכנסת, נראה לי שאם הייתי משתתף לפני כחודש בוועדת הכספים אולי גם אני הייתי מקבל פה כמה מיליונים. חבל שלא השתתפתי.
מיקי רוזנטל
כמה אתה רוצה?
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אני רואה פה 20 מיליון. עכשיו הבנתי את הנאום של אורן חזן - - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הבנת למה הוא אמר תודה לראש הממשלה?
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
תודה ותודה ותודה, הוא קיבל 5 מיליון שקל.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני לא אמור לקבל תשובה?
היו"ר משה גפני
אתה תקבל תשובה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
גם אני רוצה תשובה על העניין התקציבי.
היו"ר משה גפני
תקבל תשובה. אני מבקש, תאמר בקצרה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
עוד לא התחלתי.
היו"ר משה גפני
זה לא בסדר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה לא בסדר?
היו"ר משה גפני
זה לא בסדר. עם כל הכבוד, את סדרי הדיון אני קובע. אוסאמה בבקשה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אני מפנה למסמך הזה של משרד האוצר, כתוב שם, שאי אפשר להעביר תקציבים ולאשר תקציבים בנושאים מסוימים, בוודאי שאי אפשר לאשר כספים לחברי כנסת. מה זאת אומרת, חברתי נאוה בוקר 5 מיליון שקל? מה זה?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
10 מיליון, 5 בכל שנה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
קחי 20 מיליון, 30 מיליון. מה אנחנו מחלקים לכל חבר כנסת תקציב על מנת לקנות את היד שלו? ואם אני לא מרים את היד שלי אז יבואו ויתחננו אלי?

יש משהו שאני רוצה להדגיש, רוב הכספים פה הם כספי שוחד, אומרים בערבית "עינאכ עינאכ", אבל לפחות סוכם עם יו"ר ועדת הפנים, ככל שהממשלה תקדם הצעת חוק לשיפוי חלקי ודיפרנציאלי לרשויות מקומיות בגין תשלום החזר הוצאות לחברי מועצה על השתתפות בדיוני מועצה, ועדות משנה, בהשתתפות ממשלתית של עד 50%, משרד האוצר לא יתנגד לזה. לא רק שהוא לא יתנגד, אנחנו הגשנו הצעות חוק, לפחות אני הגשתי הצעת חוק, זה עלה במליאה ונאמר שיטפלו בזה תוך כמה חודשים. אני חושב שצריך לקדם ולעגן את זה. אם לאוצר יש כל כך הרבה כסף לחלק, בוודאי שחברי מועצות שמשתתפים בדיונים והיום לא מקבלים שום גמול, מגיע להם גמול על ההשתתפות בישיבות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יש פה שני סעיפים, האחד עם חבר הכנסת אמסלם, שנוגע למימון הוצאות, והשני עם חבר הכנסת מיקי זוהר. האם יש לזה היבט תקציבי? קודם כול תגידו כמה זה עולה. לא היה בחיים דבר כזה שאתם מבטיחים משהו ואתם לא יודעים כמה זה עולה.
אסי מסינג
לפני הסיכומים הספציפיים אני אתייחס באופן כללי. יש למעשה שני סוגים של סיכומים שיש להם משמעות תקציבית. הראשון שבהם הוא הסכם קואליציוני, והשני הוא סיכום פוליטי שנכרת אגב ההליך התקציבי. כל הסכם קואליציוני צריך לעבור החלטת ממשלה לפי הנחיית היועץ, וכך נעשה אתמול במסגרת דיון בממשלה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתה לא עונה מה נקרא "קואליציוני".
אסי מסינג
ההסכמים הפוליטיים כוללים כל מה שנחתם אגב דיון בתקציב ומפורטים כאן. באשר לאמירה שנאמרה אתמול בממשלה – היתה אמירה של שר האוצר שפועל לקידום נושא מענק לידה. זו הצעה שלו, לא מדובר פה - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ברגע שזה המפלגה שלו זה בסדר?
רחל עזריה (כולנו)
בצלאל, מה הסיפור? מה הסיפור? רק כשזה לכל מיני קבוצות - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא. לא כואב לי - - -
רחל עזריה (כולנו)
ממש כאב לך. אני בשוק.
קריאות
- - -
רחל עזריה (כולנו)
מבחינת בצלאל אסור שום דבר. מה זה הדבר הזה?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
רחל, אני מאוד בעד. את יכולה להמשיך לצווח עד מחר, אני מאוד בעד, רק תגידו סיכום קואליציוני, זה הכול. אני רוצה לדעת האם ה-60 מיליון שקל למיגון אוטובוסים שעבר אתמול זה נחשב קואליציוני. האם 150 מיליון שקל - - -
קריאות
- - -
אסי מסינג
ההנחיה אינה כוללת החלטות ממשלה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני שואל אותך, 60 מיליון שקל למיגון אוטובוסים שנסגר פה, זה קואליציוני?
היו"ר משה גפני
אסי, אני מבקש, תקשיב אלי. אתה לא עונה לאף אחד בלי רשות ממני. אני קורא לך לסדר פעם שנייה, בצלאל.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא קראת לי פעם ראשונה.
היו"ר משה גפני
קראתי לך. אתה אפילו לא מקשיב.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אם לא שמעתי, זה לא נקרא.
היו"ר משה גפני
אני מצטער מאוד, פה יתקיים דיון מסודר. אם לא יהיה דיון מסודר, אנשים יצאו. מספיק עם הדבר הזה. כאילו שאנחנו לא יודעים, כאילו מישהו פה עולה חדש.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
הוא לא עונה, גפני.
היו"ר משה גפני
אז הוא לא עונה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
הוא צריך לענות.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
עיר קולטת עלייה כבר היה פה ...
היו"ר משה גפני
נכון. בדיוק. אסי, תמשיך.
אסי מסינג
אני אשלים את דברי.
היו"ר משה גפני
אתה לא עונה על שאלות שאתה נשאל באמצע, רק אם אני מרשה. בבקשה. מספיק כבר. כמה לילות צריך לחגוג פה?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא יודע. זה לוקח זמן לבנות את השלטון פה - - -
היו"ר משה גפני
הרבה כסף. נכון, מאה אחוז. הלאה. אסי, בבקשה.
אסי מסינג
כמו שאמרתי קודם לכן, ההנחיה מתייחסת אך ורק לסיכומים שנכרתו אגב הליך התקציב ויש צורך לפרט אותם במהלך הדיונים בוועדת הכספים בכנסת לפני הקריאה השנייה והשלישית. החלק הראשון של ההנחיה מתייחס להסכמים קואליציוניים שחייבים לעבור החלטת ממשלה ומפורטים בהחלטת ממשלה, החלק השני הוא כספים שנכרתו בסיכומים בין גורמים פוליטיים, וההנחיה אינה פוסלת הגעה לסיכומים כאלה שאמורים לבצע מדיניות בסופו של יום.

כל מה שעוגן אתמול בהחלטות ממשלה, אתמול או קודם לכן במהלך הדיונים בשבועות האחרונים בממשלה והתקציב לבין ההליך שנעשה כאן לצורך אישור התקציב אינו צריך לעבור, לפי ההנחיה, שום שיקוף במסגרת הדיונים פה בוועדה, למעט כמובן התיקון של המספרים, ככל שנדרש לתקן את המספרים, כפי שהבאנו את זה לכאן.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
לפני שאמיר לוי - - -
היו"ר משה גפני
לא. אני לא מסכים.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
יש לי שאלה לאסי.
היו"ר משה גפני
לא.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אבל יש לי שאלה לאסי.
היו"ר משה גפני
אז יש לך.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מה זה הסכם פוליטי?
היו"ר משה גפני
הוא ענה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מה הוא ענה? הוא לא ענה כלום.
היו"ר משה גפני
אמיר, בבקשה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מה זה הסכם פוליטי?
אמיר לוי
לפני שאני נותן תשובות פרטניות לשאלות שעלו כאן, עלתה כאן הערה כללית על ההליך או על הנוהל שמונח כאן על שולחנכם. אגב, זה קורה בפעם השנייה, זה קרה גם בפעם הקודמת.

יש חלוקת תפקידים בינינו, כעובדי ציבור, לביניכם, כנבחרי ציבור – התפקיד שלכם זה לקבוע סדרי עדיפויות, וזה מה שעושה הממשלה וזה מה שאתם עושים ככנסת. זה התפקיד שלכם, גם למי שיושב בממשלה וגם לכם כחברי כנסת שיושבים כאן. הנוהל שגובש בין היועץ המשפטי לממשלה לבינינו, שעל בסיסו הנחנו את המסמך עכשיו, הוא נוהל שנועד בשונה ממה שהיה נהוג בעבר, לשים את הסיכומים הפוליטיים שמתקבלים בכנסת אגב הליך החקיקה – לשים לכם את זה בצורה שקופה על השולחן, בצורה מפורטת.

אני רוצה להזכיר שגם בשנה שעברה, לא רק שראיתם את המסמך הזה וכך יקרה גם השנה, בתחילת ינואר אנחנו גם מגישים מסמך עם רמת פירוט יותר גבוהה. כאן אתם רואים ברמת פירוט של שש ספרות, ונגיש לציבור ברמת פירוט של שמונה ספרות. אני חושב שתפקידנו כפקידי ציבור זה להנגיש לכם את זה – לכם זה לנציגי הציבור ולציבור – זה מה שאתם רואים כאן. העובדה שאתם מקיימים דיון כזה, אני חושב שהוא מתאפשר בגלל שקבענו נוהל כזה ביחד עם היועץ ואנחנו מקפידים עליו ומקיימים אותו עד לקצה. זה מה שאנחנו עושים כאן.
היו"ר משה גפני
מה מוגדר הסכם פוליטי?
אמיר לוי
אני חושב שאסי ענה על זה.
אסי מסינג
אני יכול לחזור שוב. אני יכול גם לקרוא את ההגדרה אם אתם רוצים מהנחיית היועץ: הסכם פוליטי בעל משמעות תקציבית, הנכרת במסגרת הליך חקיקת חוק התקציב. זה הסכם בעל משמעות תקציבית, שנערך בין שר האוצר או ראש ממשלה או מי מטעמם לבין שר, חבר כנסת, או סיעה מסיעות הכנסת. זהו הסכם שנערך אגב אישור הצעת חוק התקציב בממשלה או אגב הליכי אישורה בכנסת, בכלל זה מדובר גם בהסכמים עם שר בנוגע לתחום אחריותו שאיננו בתחום סמכויות המשרד שהוא עומד בראשו ואינו נוגע לתחום שהוא מופקד עליו כשר. לסוג זה של הסכמים תכלית של הסדרה רחבה יותר, והיא עוסקת במגוון פעולות מכריתת ההסכם ועד ליישומו.
היו"ר משה גפני
אמיר, הלאה.
אמיר לוי
עכשיו אני חוזר עוד פעם - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
שאלתי - - -
אמיר לוי
אני הולך לענות. חבר הכנסת, הבטחתי לך. אני לא אתחמק משום שאלה. האמן לי, האינטרס שלנו שזה יהיה שקוף. אני רוצה שתצביעו כשאתם יודעים הכול.
היו"ר משה גפני
בבקשה. כן, אמיר.
אמיר לוי
עלו כאן כמה שאלות. קודם כול "תקנת מחנכים" ו"תקנת גרעינים עירוניים". אני רוצה להזכיר שיש תקציב בבסיס התקציב. עם זאת, בשנה שעברה, כשהעברתם את תקציב, 2016-2015 הושג סיכום פוליטי, שגם הוכרע לגביו, הוא היה חלק מהרשימה, נדמה לי של 11 מיליון שקלים נוספים, חד-פעמי. אולי אני לא מדייק בסכום, אבל זה סדר הגודל. הסיכום הזה היה בשנה שעברה. אין סיכום לגבי תקציב 2018-2017 - - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
10 מיליון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה זה חד-פעמי? זה סכום שהוא דרוש - - -
אמיר לוי
אני רוצה לסיים בבקשה לענות. אין לגביו - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה זה לא בבסיס?
אמיר לוי
אני מסביר שזה היה סיכום חד-פעמי, זה לא היה סיכום עם משרד, זה לא נמצא בבסיס התקציבי. הושג לגביו סיכום פוליטי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה זה לא בבסיס?
היו"ר משה גפני
לא קיבלת רשות.
אמיר לוי
אני לא יכול לענות כך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - -
היו"ר משה גפני
למה? בגלל שלא רוצים לתת שוחד פוליטי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה זה לא בבסיס?
היו"ר משה גפני
עם כל הכבוד, אני נלחם בשביל זה. למה את נכנסת באמצע?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה לא נלחמת שזה יהיה בבסיס?
היו"ר משה גפני
לא קיבלת רשות. אמיר, בבקשה, לגבי תקנת המחנכים.
אמיר לוי
קודם כול, הושג לגביו הסכם שמוגדר "הסכם פוליטי", לפי הנוהל של היועץ. הוא היה הסכם חד-פעמי לתקציב 2016. הקצבנו את זה, עמדנו בזה. אין לגבי זה הסכם פוליטי לתקציב 2018-2017. עם זאת, אני רוצה להדגיש - - -
היו"ר משה גפני
לי אמרו אחרת לגבי מה שיהיה ב-2018-2017.
אמיר לוי
אתם זוכרים היטב את הסיכום. עם זאת, אני רוצה גם לענות על השאלה השנייה שנשאלה בהקשר הזה על בסיס התקציב. אחרי עבודה מקצועית עם משרד החינוך, התקציב הזה שבבסיס התקציב, שהיה חצי מיליון שקל לפני משהו כמו ארבע שנים, עומד היום על כ-6 מיליון שקלים. זאת אומרת, נעשתה עבודה מקצועית בין שני המשרדים ובסיס התקציב הוגדל מחצי מיליון ל-6 מיליון.

שאלה מס' 2 שעלתה, לגבי עלות שיפוי חברי מועצה, ההסכם הפוליטי עם חבר הכנסת אמסלם. קודם כול המסגרת שזה יהיה – אם תהיה הצעת חוק כזאת, הפרטים עדיין לא נסגרו – זה עד 50%, כמה שיהיה – האם זה יהיה דיפרנציאלי או לא וגם אם תהיה הצעת חוק כזאת או לא, זה גם כן עוד לא נסגר בצורה סופית, ככל שתהיה הצעת חוק כזאת הסכמנו לא להתנגד.

אני מעריך שהעלות, בלי שאנחנו יודעים עדיין את הפרטים, לא תעלה על 20 מיליון שקלים, ואם תהיה הצעת חוק כזאת, זה מופיע לכם בנייר ואתם יודעים בדיוק מי העלה את הצעת החוק הזאת, איך היא תקודם. הנה אמרתי לכם הערכת עלות, אנחנו נציג לכם את זה בפנייה תקציבית מסודרת.

לגבי השאלה השנייה של סינון אתרי הימורים - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
של חבר הכנסת מיקי זוהר. מה המשמעות התקציבית?
אמיר לוי
גם כאן אין עדיין הצעת חוק מסודרת או בצורה מפורטת - - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אתה אפילו לא יודע על איזה סינון אתר מדובר.
היו"ר משה גפני
אורלי.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הוא מדבר על אתרים של הימורים, הוא אפילו לא יודע שמדובר פה על אתרים עם תכנים פוגעניים כמו פורנוגרפיה וכדומה. הוא בא ומדבר אתך על חוק מסוים לפרוטוקול, והכוונה של מיקי זוהר זה לחוק אחר. אז תסלחו לי, תחזירו את הכסף.
אמיר לוי
בסוף המשפט של הפסקה - - -
היו"ר משה גפני
אתה לא עונה.
אמיר לוי
אני לא עונה, אני עונה ליושב-ראש.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
זה לא לסינון אתרים של הימורים.
היו"ר משה גפני
אורלי, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה. זה לא יכול להיות כך.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הוא אמר שהכסף הזה לסינון אתרי הימורים, זה אומר שהוא אפילו לא יודע לאן הכסף הולך.
היו"ר משה גפני
בסדר. הוא ימשיך הלאה.
אמיר לוי
חבר הכנסת רוזנטל, בסוף אותה פסקה כתוב שיובהר כי טרם בוצעה במשרד האוצר בחינה מקצועית של הנושא הזה. כלומר, גם כאן אנחנו לא יודעים לתת מענה. עם זאת, אנחנו מעריכים את העלות על בסיס מה שהספקנו ללמוד ככזאת שלא תעלה על 3 מיליון שקלים. ושוב, אין עדיין התחייבות חד-משמעית בעניין הזה. זאת הערכתנו. ושוב, ככל שתקודם הצעת חוק כזאת, זה יוצג לכם - - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
זה בנוסף ל-20 מיליון שקל שהבטחתם לו?
אמיר לוי
זה מוצג לכם. זה בנפרד.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
זה בנוסף?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כן.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
גם 20 וגם זה?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כן. חד-משמעית זה בנפרד.
היו"ר משה גפני
תסיים.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
גפני, כשאתה היית באופוזיציה, לא היית נותן דקה. הייתי פה. מה קרה לך? איך אתה נותן שיכתבו דברים כאלה? אתה רואה דבר כזה ואתה שותק? אני אומר לך את האמת– לאן הגענו?
היו"ר משה גפני
אלעזר, אני קורא לסדר מהר היום.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
זה בסדר, תקרא.
היו"ר משה גפני
כן, אמיר.
אמיר לוי
אני סיימתי. להסכמים פוליטיים אסי מסינג יענה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אתה לא עונה לי על השאלה. השאלה היתה כדלקמן. יש מה שעבר החלטות ממשלה, שיש לו יעד, ויש כאלה שלא עברו החלטות ממשלה כי הם נחתמו היום. אורן חזן בבוקר הצביע נגד ואז - - -
אלעזר שטרן (יש עתיד)
- - -
היו"ר משה גפני
אלעזר אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה. מיקי רוזנטל מדבר, אתה פשוט מפריע לו, ואני רוצה לסיים עם השאלות. אנשים קיבלו תשובות.
זהבה גלאון (מרצ)
יש לי שאלה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
חברת הכנסת בוקר הודיעה בצהרים שהיא תצביע נגד התקציב וקניתם אותה בכסף, אבל אפילו לא ציינתם יעד. האם זה קביל שתגידו שחבר כנסת מסוים יקבל X כסף, אפילו בלי שיש יעד? אם זה לא קניית שלטון בכסף אני לא יודע מה זה קניית שלטון בכסף. אני לא יודע. אני באמת לא יודע, ויש לי איזה ניסיון קטן.
היו"ר משה גפני
מיקי, שאלת.
זהבה גלאון (מרצ)
חבר הכנסת גפני, גם אני עוד שאלה. אני פה רחוק, אתה לא שומע אותי.
היו"ר משה גפני
תמשיך, אני לא נותן עכשיו שאלות.
אמיר לוי
להמשיך את התשובה לחבר הכנסת רוזנטל – חבר הכנסת רוזנטל, אני מניח ששאלתך מתכוונת לפסקה על הסיכום הפוליטי עם חבר הכנסת זוהר, חברת הכנסת בוקר וחבר הכנסת חזן.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
נכון.
אמיר לוי
אז אני רוצה להדגיש כאן שני דברים. קודם כול, אם תסתכלו בסוף הפסקה הזאת כתוב שאם לא יהיה לנו פירוט קודם להצבעה, אז יחול על האמור סעיף 28 להנחיית היועץ. סעיף 28 קובע שאם ועדת הכספים לא ראתה את הפירוט, קרי, אם אתם לא רואים את הפירוט, זה מחייב, א', החלטת ממשלה – לא יכולה להיות פנייה תקציבית בלי החלטת ממשלה עם פירוט – ו-ב', גם בפנייה התקציבית שתעבור לאישורכם תהיה הפניה מסודרת למה זה נועד.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מתי זה?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
למה לא לכל התקציב? 400 מיליארד - - -
אמיר לוי
חבר הכנסת רוזנטל, אני רוצה להשלים את התשובה לך. עם זאת, אמר קודם היועץ המשפטי שלנו, שעמדתו שגם זה צריך להיות מושלם עוד הלילה לפני שתצביעו, ואני מקווה שעובדים על זה, כדי שתראו את זה כמו שאתם רואים, את שתי הטבלאות - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
למה שנצביע? נחכה ונראה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני רוצה לשאול את ראש אגף התקציבים מתי האוצר מתכוון להביא את הקיצוץ הרוחבי. זו שאלה רצינית, כבדה.
זהבה גלאון (מרצ)
אז גם אני שואלת. גפני, זה לשאלה שלך למה אין תקנת מחנכים, מה קורה עם תקנת המחנכים.
היו"ר משה גפני
הוא ענה על זה.
זהבה גלאון (מרצ)
לא, אני רוצה לענות על זה. אני רוצה לשאול אם זה נכון. הבית היהודי לא מקבל כספים פוליטיים, הוא מקבל כספים קואליציוניים, וככה הבית היהודי הורג את תקנת המחנכים. מכיוון שתקנת המחנכים היתה בקטע של הסכם פוליטי, והבית היהודי לא עושה הסכם פוליטי, אלא קיבל את כל הכסף שלו, כולל אתמול את ה-60 מיליון למיגון כלי הרכב או האוטובוסים, אז הוא מקבל הכול בהסכמים הקואליציוניים, וכך הוא הורג את תקנת המחנכים. אם שאלת, אז אני עונה לך תשובה. אני לא יודעת אם זו התשובה.
היו"ר משה גפני
זהבה, אני לא רוצה לפתוח עכשיו.
זהבה גלאון (מרצ)
מה זאת אומרת שאתה לא רוצה?
היו"ר משה גפני
אמיר, אני מודיע לכם, תקנת המחנכים לא מזוהה אתי, אני לא מתכוון שהעניין הזה יישאר כך. זה היה בשנה שעברה עם סכום מסוים - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
תסביר. תסביר.
היו"ר משה גפני
דיברתי על זה. אני לא הולך להסביר שום דבר. דיברתי על זה.
זהבה גלאון (מרצ)
תסביר. תסביר איך הבית היהודי הורג - - -
היו"ר משה גפני
אני אדרוש שזה יהיה כמו בשנה שעברה. אני מבקש להתחיל להקריא את החוק. אני מבקש להתחיל להקריא את החוק.
מיקי לוי (יש עתיד)
אדוני, שאלתי שאלה רצינית מאוד.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
מיקי לוי רוצה לשאול שאלה על מה שאמר אמיר.
היו"ר משה גפני
אני לא נותן.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
לא. אתה לא יכול לא לתת.
קריאות
- - -
מיקי לוי (יש עתיד)
זה לא יכול להיות. אנחנו צריכים להצביע, אנחנו רוצים תשובות. ההסכם הזה מריח נורא ואיום.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
איל ינון אישר את המסמך הזה? איל ינון אישר את המסמך הזה? נאוה, החלטת לאן? היום אתם צריכים להעביר את המקום שאליו אתם רוצים להעביר את הכסף. החלטת לאן את נותנת 10 מיליון?
היו"ר משה גפני
הצעת חוק התקציב. בבקשה.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
כמה כסף יהיה כתוב על השם של גפני? אתה לא מתבייש? תלמד מנאוה, אתה יותר ותיק.
היו"ר משה גפני
אולי תירגע?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אתה יותר ותיק.
היו"ר משה גפני
לא קראת את המסמך.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
קראתי. אני קראתי. לא רק קראתי, שאלתי - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא קיבלנו תשובות לשאלות שלנו.
מיקי לוי (יש עתיד)
אדוני היושב-ראש, שאלה מאוד פשוטה לראש אגף התקציבים. מתי - - -
היו"ר משה גפני
נגיע לתקציב, יש פה שני חלקים. בבקשה, להקריא את החוק. חברי הוועדה, יש פה הצעת חוק התקציב, הוא חוק קצר. אני מבקש להשלים אותו. לאחר מכן מגיע התקציב, כשבתקציב יש דפי החלפה. הם יצטרכו להקריא את דפי ההחלפה עם ההסברים שלהם. בבקשה, הצעת חוק התקציב.
דודי קופל
חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו-2018, התשע"ז–2016
פרק א'
פרשנות

הגדרות

1.

(א) בחוק זה –

"חוק יסודות התקציב" – חוק יסודות התקציב, התשמ"ה–1985‏;

"סעיף תקציב" – סעיף בתוספת הראשונה, בתוספת השנייה, בתוספת השלישית או בתוספת הרביעית הקובע את ההוצאות של משרד ממשלתי, של רשות ציבורית או של גוף ציבורי או של נושא בעל היקף או חשיבות המצדיקים את קביעתו בסעיף נפרד, המחולק לתחומי פעולה לפי הצורך;

"שנת הכספים 2017" – התקופה המתחילה ביום ג' בטבת התשע"ז (1 בינואר 2017) ומסתיימת ביום י"ג בטבת התשע"ח (31 בדצמבר 2017);

"שנת הכספים 2018" – התקופה המתחילה ביום י"ד בטבת התשע"ח (1 בינואר 2018) ומסתיימת ביום כ"ג בטבת התשע"ט (31 בדצמבר 2018);

"תחום פעולה" – חלק של סעיף תקציב המוקצה לעניין מסוים, המחולק לתכניות לפי הצורך;

"תכנית" – חלק של תחום פעולה המוקצה לעניין מסוים.

(ב) לכל מונח אחר בחוק זה תהיה המשמעות הנודעת לו בחוק יסודות התקציב.
פרק ב'
התקציב לשנת הכספים 2017

תקציב ההוצאה לשנת הכספים 2017

2.

(א) הממשלה רשאית להוציא בשנת הכספים 2017 סכום של 446,817,453,000 שקלים חדשים (להלן – תקציב ההוצאה לשנת 2017), המורכב מתקציב רגיל בסך 319,761,943,000 שקלים חדשים ומתקציב פיתוח וחשבון הון בסך 127,055,510,000 שקלים חדשים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מאיפה בא השינוי?
שגית אפיק
תגמור את סעיף קטן (ב) ותסביר.
היו"ר משה גפני
בדיוק.
דודי קופל
(ב) חלוקת תקציב ההוצאה לשנת 2017 לסעיפי תקציב, לתחומי פעולה ולתכניות, תהיה כמפורט בתוספת הראשונה, בטור שכותרתו "הוצאה".
שגית אפיק
תסביר את סעיף 2 ולמה שיניתם את הסכומים שם.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גם אני חושב שזה נושא חדש. סכומים כאלה זה בטוח נושא חדש. גפני, אני טוען שזה נושא חדש. נשמע לי מאוד לא הגיוני. תסבירו, אולי אם נשמע הסבר טוב, נגיד - - -
איתי טמקין
החלק המילולי של הצעת חוק התקציב מפרט את הדברים הבאים: הוא מפרט את מסגרות התקציב, מה ההוצאה הכוללת, והוא מחלק שני סוגים של הוצאה. בתקציב, מה שמובא לפניכם, מה שנקרא "תקציב רגיל" ומה שנקרא "תקציב פיתוח וחשבון הון". דבר שני שהצעת חוק התקציב מפרטת זה הכמויות שיש בתקציב, כלומר, סך כוח-האדם. השינויים שבוצעו בכוח-האדם מול הצעת החוק שהממשלה הגישה לקריאה הראשונה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
כוח-האדם נמצא פה? בסעיף הזה? בסעיף 2? פה זה מחולק לתקציב רגיל וחשבון הון.
איתי טמקין
- - - אם תרצה, אני אסיים ואסביר. בסעיף מס' 5 להצעת החוק, כפי שניתן לראות בוצע שינוי בהיקף כוח-האדם בתקציב המוצע.
שגית אפיק
את סעיף 2 הסברת?
איתי טמקין
לא אני מסביר - - -
שגית אפיק
אתה מסביר את כל השינויים ביחד.
איתי טמקין
כל השינויים ביחד. השינוי בהיקף כוח-האדם התבצע לבקשתה של הכנסת - - -
קריאות
- - -
היו"ר משה גפני
אני מבקש לא לדבר. מה זה? מספיק כבר. אני מבקש לסגור את הדלת, לא לתת לאנשים להיכנס כי הם עומדים פה ומדברים.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
גפני, הבעיה שלי שיש לי תמונות כשהיית באופוזיציה, מה עשית פה בשעות האלה. אתה מבין את הבעיה?
איתי טמקין
אני מזכיר לחברי הוועדה שיש שלושה סעיפים בתקציב שהמסגרות שלהם לא נקבעות במשרד האוצר. משרד האוצר מציע הצעת חוק לכנסת בקריאה ראשונה, לאחר קריאה ראשונה אנחנו מקבלים מאותם גופים, שזה הכנסת, מבקר המדינה, ומימון מפלגות – אנחנו מקבלים את הצעת החוק שלהם, אין לנו שליטה עליה. אחרי שהגשנו את הצעת התקציב לקריאה הראשונה, קיבלנו מהכנסת שינוי במסגרת כוח-האדם שלה, והשינוי הזה בא לידי ביטוי כאן במסגרת התקציב הכוללת של סך כוח-האדם. זה פעם אחת.

עכשיו אני מדבר על השינויים שנעשו בסעיף 2 - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
הבנתי את זה. מה השתנה בכוח-האדם?
איתי טמקין
הגשנו תקציב עם היקף כוח-אדם אחד, הכנסת מאשרת תקציב לעצמה כידוע, הכנסת הגישה תקציב עם כוח-אדם שונה - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה השינוי היחיד? שינויים אחרים אין.
איתי טמקין
אין שינוי בכוח-אדם בשאר המשרדים, כן.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
בכנסת זה בעיה, זה שלנו... ביטן, נכון? זה של הבית היהודי... זה קואליציוני שלנו...
איתי טמקין
לגבי השינוי שנעשה במסגרות התקציב. מסגרת התקציב הכוללת שמופיעה בשורה השנייה בסעיף 2, שמדברת על 446.8 מיליארד שקל, לא משתנה וגם לא יכולה להשתנות - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
תקרת ההוצאה.
איתי טמקין
זה לא בדיוק תקרת ההוצאה, אבל כן, היא כפופה פחות או יותר לתקרת ההוצאה. אני לא אכנס פה לדקויות. הדבר הזה לא משתנה.

מה שכן השתנה זה החלוקה הפנימית של התקציב. התקציב מחולק מבחינת התקציב – מי שיש לו את החוברת הכחולה, יכול לראות את החלוקה באופן ברור – לשני רכיבים מרכזיים. רכיב ראשון "תקציב רגיל" מה שנקרא, והרכיב השני פיתוח וחשבון הון. בעקבות השינויים שעשינו להצעת חוק התקציב בימים האחרונים, והובאו לפניכם הבוקר בדפי ההחלפה, הוסטו כספים מרכיב אחד לרכיב שני, ולכן השינויים האלה בסך-הכול - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מה זה ההסטה הזאת? אם הסך-הכול הוא סך-הכול, בשביל מה הסטת?
היו"ר משה גפני
תיכף נראה את זה בתקציב.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
מה נותן המשחק הזה? מה ההבדל אם זה בסעיף הזה או בסעיף הזה?
איתי טמקין
אני אסביר. מבחינתנו הדבר הזה נבנה באוטומט. אם מפלגה מסוימת, לדוגמה, יישמנו את ההסכם שלה בתקציב המדינה שהוגש לפניכם פה היום בבוקר – מפלגה מסוימת מבקשת לתקצב כסף בסעיף שנמצא תחת סעיפי הפיתוח, אתה תראה את הדבר הזה משתקף כאן בגג הפיתוח. אם מפלגה אחרת ביקשה להעביר מפיתוח לתקציב רגיל, אתה תראה את הדבר הזה מתבצע כאן ותראה את שינוי הגגות הזה בא לידי ביטוי בחלק הזה של הצעת התקציב.

סך השינויים שרואים בסעיף 2 מתייחס לשני סוגים של שינויים. סוג ראשון לגבי אותם שינויים שמוטמעים באותם הסכמים שדיברנו עליהם קודם. ודבר שני, גם כאן חלו שינויים בתקציבי הכנסת ומבקר המדינה שבאים לידי ביטוי כאן.
היו"ר משה גפני
הלאה.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
למה אתה צריך להסביר את זה? למה אי-אפשר לכתוב שמיקי זוהר יחליט אחר-כך ויסביר לך?
היו"ר משה גפני
די. סעיף 3, בבקשה. מי קורא?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
למה צריך להסביר את זה?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
טענתי נושא חדש, גפני.
היו"ר משה גפני
בסדר, אני לא אצביע על זה. סעיף 3.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני מבינה שעד סוף הערב בצלאל מקבל כסף.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בהתחלת הערב אמרתי שזה שוחד, אבל פקידי האוצר צודקים, זו סחיטה באיומים. זו היתה סחיטה באיומים.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
למה הם משתפים פעולה עם זה?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כי אין להם ברירה. פוליטיקאי שם להם אקדח פה ואומר שהוא לא יצביע בעד התקציב.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
גפני, אתה לא אחראי על הבושה? אתה רוצה שאני אקרא לליצמן?
דוד ביטן (הליכוד)
בתקציב הקודם 240 מיליון שקל בגלל ההסתייגויות שלכם.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
היה כתוב "לרופאים בפריפריה", לא לכיס של מיקי זוהר. היה כתוב למה זה.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
ביטן, אתה לא מתבייש שאתה לא שם?
דוד ביטן (הליכוד)
240 מיליון שקל.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הכול היה למטרות ציבוריות.
דוד ביטן (הליכוד)
גם אצלם זה למטרות ציבוריות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אורן חזן זה מטרה ציבורית? ממתי אורן חזן נהיה מטרה ציבורית?
היו"ר משה גפני
הלאה. מי קורא?
יהודה גליק (הליכוד)
להשתיק את אורן חזן זו לא מטרה ציבורית?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בבוקר הוא הצביע נגד. אמרתם לו: כמה שווה ההצבעה?, הוא אמר לכם: כל הצבעה 2 מיליון, נתתם לו 10 מיליון. תסתור אותי, ביטן. תגיד שזה לא היה ככה. תגיד שזה לא היה ככה, ביטן.
דוד ביטן (הליכוד)
לא היה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בבוקר הוא הצביע בוועדת הכספים נגד ההסכם, ישבתם אתו בצהריים כמה שווה הצבעה – 2 מיליון כל הצבעה.
דוד ביטן (הליכוד)
אין קשר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
ככה כל הצבעה 2 מיליון.
דוד ביטן (הליכוד)
240 מיליון.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
סחיטה באיומים. זה אפילו לא שוחד, סחיטה באיומים.
דוד ביטן (הליכוד)
אתם לקחתם 240 מיליון שקל בתקציב הקודם, 240 מיליון האופוזיציה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
לא. זה היה סעיפים שהצענו בתקציב.
קריאות
- - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
תתביישו. הייתם יכולים להעביר את החוק - - -
קריאות
- - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לקנות חבר כנסת בכסף? תתביישו.
דוד ביטן (הליכוד)
לקחתם כספים ייחודיים - - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
ביטן, העברנו כספים למענקים לרופאים שהגיעו לפריפריה.
דוד ביטן (הליכוד)
היה סעיף בחוק.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
לאן הכסף של מיקי זוהר הולך? למה הוא לא החליט? מה זה? צ'ק פתוח?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
תתביישו. לפחות אל תגן אל זה. אתה לקחת כסף למטרה ציבורית, אני לא אומר על זה מילה - - -
דוד ביטן (הליכוד)
אתם גם לקחתם, לקחתם כספים ייחודיים.
קריאות
- - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
- - - כסף למעונות, לנשים מוכות. זה בסדר גמור. הוא לקח את זה לכיס ואתה מגן על זה? תתבייש.
דוד ביטן (הליכוד)
הוא צריך להביא את הרשימה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
שיכתוב שיקום שכונות אולי, ואז יהיה תקציב לשיקום שכונות חברתי - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אולי לקזינו - - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
- - בתקציב היום אין.
דוד ביטן (הליכוד)
אני בעד שיקום שכונות.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הצעתי לו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא היה דבר כזה.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
ביטן, למה לא כתוב על כל התקציב נגיד ראש הממשלה? ב-400 מיליארד הוא יצטרך להביא - - -
היו"ר משה גפני
אלעזר. אלעזר - - -
אלעזר שטרן (יש עתיד)
גפני, תעזוב אותך, אני ילד טוב ביחס למה שאתה עשית פה. אני זוכר, גם אתה לא היית חבר ועדה, רבת עם ליצמן - - -
היו"ר משה גפני
אין דבר כזה ביחס למה שהיה , צריך להיות ילד טוב ביחס לעכשיו.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אתה רוצה את התמונות האלה? יש לי.
היו"ר משה גפני
סעיף 3.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
לא, אבל - - -
היו"ר משה גפני
די, אלעזר. לא רוצה. סעיף 3.
שגית אפיק
"נוסף על תקציב ההוצאה לשנת 2017 - -
אלעזר שטרן (יש עתיד)
למה לבזבז מילים? למה לא כתוב ששר האוצר יחליט אחר-כך?
שגית אפיק
- - רשאית הממשלה להוציא בשנת הכספים 2017 - -
היו"ר משה גפני
די.
שגית אפיק
- - כהוצאה מותנית בהכנסה כמשמעותה בסעיפים 5(א) ו-5(ב) - -
אלעזר שטרן (יש עתיד)
באמת אני אומר לך.
שגית אפיק
- - לחוק יסודות התקציב - -
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אין בושה. אתם הייתם, תגידו לנו: עשיתם. לא עשינו. לא ראיתי דברים כאלה.
שגית אפיק
- - להלן – תקציב ההוצאה המותנית בהכנסה לשנת 2017, סכום של 44,917,387,000 שקלים חדשים, - -
אלעזר שטרן (יש עתיד)
איך אנשים הולכים ברחוב, עכשיו יתנפלו עליהם כל - - -
היו"ר משה גפני
אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
שגית אפיק
- - המורכב מתקציב רגיל בסך 33,869,212,000 שקלים חדשים ומתקציב פיתוח וחשבון הון בסך 11,048,175,000 שקלים חדשים."

(ב) חלוקת תקציב ההוצאה המותנית בהכנסה לשנת 2017 לסעיפי תקציב, לתחומי פעולה ולתכניות, תהיה כמפורט בתוספת הראשונה, בטור שכותרתו "הוצאה מותנית בהכנסה".
אלעזר שטרן (יש עתיד)
נאוה, יש לך אבטחה?
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
כמה מיליונים זה?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
נאוה, יש לך אבטחה? עכשיו תלכו ברחוב, יש לך כמה מיליונים - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
כמה מיליארד זה?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
יבקשו ממך מיליונים.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
כמה מיליונים זה?
שגית אפיק
הרשאה להתחייב לשנת הכספים 2017

4.

הממשלה רשאית להתחייב בשנת הכספים 2017, בגבולות הסכומים הנקובים בתוספת הראשונה ביחס לכל סעיף תקציב, תכנית ותחום פעולה, בטור שכותרתו "הרשאה להתחייב".

שיא כוח אדם לשנת הכספים 2017

5.

(א) הממשלה רשאית, בשנת הכספים 2017 - - -
היו"ר משה גפני
נא לכנס את ועדת הכנסת, סמוטריץ טוען נושא חדש.
דוד ביטן (הליכוד)
נושא חדש. לא נעשה, אז יגידו אנשים אחרים - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
את היח"צנות – 10 מיליון. 50 מיליון - - -
קריאות
- - -
שגית אפיק
שיא כוח אדם לשנת הכספים 2017

5.

(א) הממשלה רשאית, בשנת הכספים 2017, למלא משרות עד לשיא כוח אדם של 93,999 משרות.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
סמוטריץ 20 מיליון הולך? אתה מוותר? על 25 מיליון? סמוטריץ בחייאת דינק.
היו"ר משה גפני
אלעזר, אתה לפני קריאה שלישית.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
סמוטריץ, 30 מיליון, תוותר על נושא חדש? אל תהיה כזה.
היו"ר משה גפני
הלאה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתה ממש מעליב אותי, אלעזר. אלעזר, נראה לי - - - כל-כך בזול.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
- - - אם מיקי זוהר קיבל 20 מיליון, הוא רוצה 50.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
גפני, פעם אחרונה – 50 מיליון. קונה?
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
הצעה לסדר. אלעזר.
קריאות
- - -
יצחק וקנין (ש"ס)
אלעזר, 30 מיליון פעם ראשונה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
- - - זה לא פוליטי, זה לא קואליציוני, זו המפלגה של שר האוצר.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אתה מוכן לתרום משהו לשיקום שכונות חברתי?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
גפני, סמוטריץ כבר אישר 50 מיליון, הוא מוותר על נושא חדש.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אנחנו צריכים לבקש ממנו לשיקום שכונות חברתי, כי שר האוצר לא נתן? מיקי, שיקום שכונות חברתי.
שגית אפיק
(ב) חלוקת שיא כוח האדם האמור בסעיף קטן (א) לסעיפי תקציב, לתחומי פעולה ולתכניות, תהיה כמפורט בתוספת הראשונה, בטור שכותרתו 'שיא כוח אדם" ובטור שכותרתו "משרות עב"צ (עבודה בלתי צמיתה)".
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
הצעה לסדר.
היו"ר משה גפני
רגע, אני אתן לך. היא תסיים לקרוא.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
למה שתסיים? לא תסיים. אולי היא לא צריכה לסיים. היא לא צריכה לסיים בכלל. אני מציע משהו לסדר. היא לא צריכה לסיים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
איזה סעיף היא קוראת עכשיו?
שגית אפיק
אני בסעיף 6 עמוד 2.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
איזה סעיף?
שגית אפיק
6.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
סעיף 5 זה גם נושא חדש. לא שמעתי שקראת.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אם אפשר לכתוב שמות על 5 מיליון - - -
היו"ר משה גפני
על מה אתה טוען נושא חדש?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
סעיף 5 גם כן. זה נראה לי ממש חדש.
היו"ר משה גפני
על איזה עוד סעיף טענת נושא חדש?
שגית אפיק
סעיף 2.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
טענתי בהתחלה על סעיף 2.
היו"ר משה גפני
אני מבקש להצביע.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
רגע. הצבענו על שם החוק? יש לי הסתייגות לשם החוק.
זהבה גלאון (מרצ)
אדוני, יש לי הסתייגות על שם החוק.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, יש לנו הסתייגויות על שם החוק קודם כול – החוק לקניית שלטון בכסף. תגידו את האמת.
דוד ביטן (הליכוד)
אפשר להגיד על כל נושא "נושא חדש"?
שגית אפיק
זו לא שאלה מקצועית.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
צריך היגיון.
שגית אפיק
לכאורה כן.
דוד ביטן (הליכוד)
הוא יכול על כל מילה?
שגית אפיק
לא כל מילה, רק השינויים שהם עשו ביחס לכחול הוא יכול.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
כל שם זה נושא חדש, שגית. נאוה בוקר זה לא נושא חדש?
שגית אפיק
זה לא נמצא בחוק שאתם מצביעים עליו.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
למה זה לא נושא חדש?
קריאות
- - -
היו"ר משה גפני
הצעה לסדר, אמרת. בבקשה. הצעה לסדר קצרה.
דוד ביטן (הליכוד)
אני יכול לקבל החלטה כללית ששינוי סכום זה לא נושא חדש?
היו"ר משה גפני
דוד, למה אתה מתווכח? אני עובר על כל החוק ומסביר.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
הצעה לסדר עם הצבעה. אני מציע להפסיק את הביזיון הזה, את הבושה הזאת, את המאפיונרים האלה שעושים את כל החוק הזה. למעשה אני מציע להפסיק לאלתר את דיוני הוועדה והביזיון הזה. תודה.
היו"ר משה גפני
הלאה.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
תצביע בבקשה, גפני. תצביע.
היו"ר משה גפני
אמרת.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
אמרתי הצבעה.
היו"ר משה גפני
תודה.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
תצביע בבקשה.
היו"ר משה גפני
הלאה.
יצחק וקנין (ש"ס)
אני משכלל את הנושא שלו שכל זה נדחה עד אחרי חנוכה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו בעד.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
גם אנחנו.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
גפני, אתה לא מצביע?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
זה חג של אור, זה מכניס אותנו לחושך.
יצחק וקנין (ש"ס)
אם אתה פה, יש אור גדול.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
הכול כאן אידיוטי - - -
היו"ר משה גפני
אני לא מקבל את ההצעה הזאת. אנחנו ממשיכים הלאה.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
- - -
היו"ר משה גפני
הלאה.
שגית אפיק
מפעלים עסקיים – תקציב, הרשאה להתחייב, שיא כוח אדם ותחזית תקבולים לשנת הכספים 2017

6.

(א) נוסף על תקציב ההוצאה לשנת 2017 ועל תקציב ההוצאה המותנית בהכנסה לשנת 2017, רשאית הממשלה להוציא בשנת הכספים 2017 במסגרת תקציב מפעלים עסקיים סכום של 22,333,294,000 שקלים חדשים; חלוקת הסכום האמור לסעיפי תקציב, לתחומי פעולה ולתכניות, תהיה כמפורט בתוספת השנייה, בטור שכותרתו "הוצאה".

(ב) נוסף על ההרשאה להתחייב כאמור בסעיף 4, רשאית הממשלה בשנת הכספים 2017 להתחייב במסגרת תקציב מפעלים עסקיים - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אני מבקשת להסתייג על הסעיף.
קריאות
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני מבקשת להסתייג על הסעיף.
היו"ר משה גפני
את לא יכולה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זאת אומרת?
היו"ר משה גפני
היה תאריך, אפשר היה להגיש הסתייגויות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סליחה, במהלך הדיון מותר לנו להגיש הסתייגויות.
היו"ר משה גפני
לא.
שגית אפיק
הוצאנו מייל עם תאריך שעד אליו אפשר היה להגיש הסתייגויות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סליחה, למה הנוכחות שלנו כאן? בשביל מה היא? אסור לנו להגיש הסתייגויות במהלך דיון בוועדה?
שגית אפיק
היתה אפשרות להגיש הסתייגויות בכתב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הגשנו מראש, ואנחנו רוצים להגיש פה בוועדה.
שגית אפיק
לא הגשתם מראש, אבל היתה אפשרות להגיש.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אנחנו רואים פעם ראשונה את המספרים החדשים. אתם לא מתירים לנו להגיש הסתייגויות?
היו"ר משה גפני
סתיו, אנחנו עוברים על החוק.
שגית אפיק
על המספרים פתחו - - -
היו"ר משה גפני
בכנסת השמונה-עשרה העבירו את התקציב בעשר דקות. הפכתם הכול לעדלאידע - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה התפקיד פה של חברי כנסת?
היו"ר משה גפני
אין תפקיד.
שגית אפיק
על המספרים היום פתחו לכם את המערכת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תחזור בך מהדברים שאמרת עכשיו.
קריאות
- - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
גם אנחנו קיבלנו אתנן פוליטי... הכול אנחנו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תחזור בך ממה שאמרת עכשיו. אנחנו מגנים על הקופה הציבורית וזאת החובה שלנו לשאול את השאלות. יש לנו הסתייגויות על התקציב ואנחנו רוצים לשאול.
היו"ר משה גפני
הלאה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא קיבלתי תשובות לשאלות ששאלתי פה באופן מאוד מנומס וראוי. לא קיבלתי שום תשובה לשום שאלה עד לרגע זה. אני רוצה להגיש הסתייגויות על הסעיפים האלה. מתי אפשר יהיה לעשות את זה?
היו"ר משה גפני
בשנה הבאה...
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בשנה הבאה אין תקציב, גפני. בשנה הבאה אין תקציב.
היו"ר משה גפני
עם כל הכבוד, נקבע תאריך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סליחה, לפי תקנון הכנסת מותר לחברי כנסת להגיש הסתייגויות לוועדה.
היו"ר משה גפני
היועצת המשפטית אמונה עלי בנושא של תקנון הכנסת, עם כל הכבוד. הלאה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
באיזה סעיף את עכשיו?
שגית אפיק
אני בעמוד 2, סעיף 6(א), בסיפה שלו.

"חלוקת הסכום האמור לסעיפי תקציב, לתחומי פעולה ולתכניות, תהיה כמפורט בסתוספת השנייה, בטור שכותרתו "הוצאה".
קריאות
- - -
היו"ר משה גפני
אדוני. מי עומד שם? מי עומד שם?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
גפני, למה אתה מפריע לה?
היו"ר משה גפני
אני מבקש מכל אלה שיושבים כאן שיצאו החוצה, כל מי שיושב מסביב.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כולם? כולם?
היו"ר משה גפני
כולם, לצאת החוצה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אפשר לשאול מה עם ההסתייגויות שלנו?
היו"ר משה גפני
אוסאמה, לא קיבלת רשות. אני מבקש מכולם לצאת החוצה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רגע, אדוני, זה העוזרים שלנו. מה הם עשו?
היו"ר משה גפני
- - -
מיקי לוי (יש עתיד)
הם לא דיברו בכלל.
היו"ר משה גפני
אז תזיזו אותם.
מיקי לוי (יש עתיד)
הם לא דיברו, זה אנחנו מפריעים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הח"כים עושים את הבלגן.
היו"ר משה גפני
הם עומדים, הם מנהלים שיחות - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
בסדר, אל תעמדו.
היו"ר משה גפני
אני מבקש, אל תעמדו.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
גפני, כבוד למה? למה אתה רוצה כבוד?
היו"ר משה גפני
אני לא רוצה שום דבר. אתה אומר "כבוד".
היו"ר משה גפני
כל מי שעומד, יצא החוצה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
כבוד למיקי זוהר - - -
היו"ר משה גפני
אורלי, אני קורא לך לסדר פעם שנייה. מספיק. באמת, מה זה הדבר הזה פה? נבלה פה לילות?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
ברור.
מיקי לוי (יש עתיד)
כן. איזו שאלה?
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
- - -
היו"ר משה גפני
על איזה דברים? אני אתן לך.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
הם אומרים שקיבלתי 20 בזמן שקיבלתי 40... וזה לא בסדר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זה מה שכתוב, מיקי.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
עם המע"מ זה מגיע ל-50?
מיקי לוי (יש עתיד)
תדרוש. תדרוש את כל מה שכתוב...
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אל תטעו את הציבור. קיבלתי 40 ולא 20.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
על מה קיבלת?
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
מה זה "על מה"?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
על ההצבעה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
על מה קיבלת? אתה הממשלה, אתה מחלק כסף? מה זה?
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
בטח, מה חשבת? אנחנו לא רוצים לקדם אג'נדה?
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מה זה, כל אחד מקדם אג'נדה?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
החלטת מה האג'נדה, מיקי? אתה צריך עד סוף הערב להעביר את האג'נדה בכתב.
זהבה גלאון (מרצ)
מה זה אג'נדה, מיקי?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
הכול מתחת לשולחן - - -
קריאות
- - -
אלעזר שטרן (יש עתיד)
גפני, 60 מיליון אמרתי - - -
היו"ר משה גפני
אני קורא לך לסדר פעם שלישית, תצא. תקריאי הלאה.

(אלעזר שטרן יוצא מחדר הוועדה)
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מה עם ההסתייגויות שלנו, גפני? מתי? הגשנו הסתייגויות?
היו"ר משה גפני
כשאני אחליט.
שגית אפיק
(ב) נוסף על ההרשאה להתחייב כאמור בסעיף 4, רשאית הממשלה בשנת הכספים 2017 להתחייב במסגרת תקציב מפעלים עסקיים, בגבולות הסכומים הנקובים בתוספת השנייה ביחס לכל סעיף תקציב, תחום פעולה ותכנית, בטור שכותרתו "הרשאה להתחייב".

(ג) נוסף על מספר המשרות שהממשלה רשאית למלא בשנת הכספים 2017 לפי סעיף 5(א), רשאית הממשלה בשנת הכספים 2017 למלא משרות במפעלים עסקיים עד לשיא כוח אדם של 26,838 משרות; חלוקת שיא כוח האדם האמור לסעיפי תקציב, לתחומי פעולה ולתכניות, תהיה כמפורט בתוספת השנייה, בטור שכותרתו "שיא כוח אדם" ובטור שכותרתו "משרות עב"צ (עבודה בלתי צמיתה)".

(ד) תחזית התקבולים לכיסוי תקציב המפעלים העסקיים בשנת הכספים 2017, היא כמפורט בתוספת השנייה.
פרק ג'
התקציב לשנת הכספים 2018

תקציב ההוצאה לשנת הכספים 2018

7.

(א) הממשלה רשאית להוציא בשנת הכספים 2018 סכום של 460,012,622,000 שקלים חדשים (להלן – תקציב ההוצאה לשנת 2018), המורכב מתקציב רגיל בסך 337,058,660,000 שקלים חדשים ומתקציב פיתוח וחשבון הון בסך 122,953,962,000 שקלים חדשים.
מיקי לוי (יש עתיד)
באותו סעיף נושא חדש.
שגית אפיק
(ב) חלוקת תקציב ההוצאה לשנת 2018 לסעיפי תקציב, לתחומי פעולה ולתכניות - -
היו"ר משה גפני
מי אדוני?
קריאה
- - -
היו"ר משה גפני
בסדר, אז מה. אין חסינות לעוזרים פרלמנטריים.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
הוא לא מפריע, הוא לא מדבר. מה קרה?
היו"ר משה גפני
הוא עומד שם. אמרתי לא לעמוד.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אז עומד, אז מה. הוא שם את התקע. מה הבעיה?
היו"ר משה גפני
בסדר. הלאה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
הוא הפריע לקריאה?
היו"ר משה גפני
אני לא רוצה לבלות עוד לילה. היה לי מספיק.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה יקרה, גפני.
שגית אפיק
- - "תהיה כמפורט בתוספת השלישית, בטור שכותרתו "הוצאה".

תקציב ההוצאה המותנית בהכנסה לשנת הכספים 2018

8.

(א) נוסף על תקציב ההוצאה לשנת 2018 רשאית הממשלה להוציא בשנת הכספים 2018, כהוצאה מותנית בהכנסה כמשמעותה בסעיף 5(א) ו-(ב) לחוק יסודות התקציב (להלן – תקציב ההוצאה המותנית בהכנסה לשנת 2018), סכום של 41,959,581,000 שקלים חדשים, המורכב מתקציב רגיל בסך 31,558,557,000 שקלים חדשים ומתקציב פיתוח וחשבון הון בסך 10,401,024,000 שקלים חדשים.

(ב) חלוקת תקציב ההוצאה המותנית בהכנסה לשנת 2018 לסעיפי תקציב, לתחומי פעולה ולתכניות, תהיה כמפורט בתוספת השלישית, בטור שכותרתו "הוצאה מותנית בהכנסה".

הרשאה להתחייב לשנת הכספים 2018

9.

הממשלה רשאית להתחייב בשנת הכספים 2018, בגבולות הסכומים הנקובים בתוספת השלישית ביחס לכל סעיף תקציב, תחום פעולה ותכנית, בטור שכותרתו "הרשאה להתחייב" - -
מיקי לוי (יש עתיד)
נושא חדש.
שגית אפיק
אין פה נושא חדש.
מיקי לוי (יש עתיד)
למה? יש כאן. תסתכלי, יש שינוי בסכום.
שגית אפיק
זה בסעיף 10.

- - תחום פעולה ותכנית, בטור שכותרתו "הרשאה להתחייב".

שיא כוח אדם לשנת הכספים 2018

10.

(א) הממשלה רשאית, בשנת הכספים 2018, למלא משרות עד לשיא כוח אדם של 94,491 משרות.
מיקי לוי (יש עתיד)
שלומית, נושא חדש. תודה.
היו"ר משה גפני
אוקיי.
שגית אפיק
(ב) חלוקת שיא כוח האדם האמור בסעיף קטן (א) לסעיפי תקציב, לתחומי פעולה ולתכניות, תהיה כמפורט בתוספת השלישית, בטור שכותרתו 'שיא כוח אדם" ובטור שכותרתו "משרות עב"צ (עבודה בלתי צמיתה)".

מפעלים עסקיים – תקציב, הרשאה להתחייב, שיא כוח אדם ותחזית תקבולים לשנת הכספים 2018

11.

(א) נוסף על תקציב ההוצאה לשנת 2018 ועל תקציב ההוצאה המותנית בהכנסה לשנת 2018, רשאית הממשלה להוציא בשנת הכספים 2018 במסגרת תקציב מפעלים עסקיים סכום של 22,273,038,000 שקלים חדשים; חלוקת הסכום האמור לסעיפי תקציב, לתחומי פעולה ולתכניות, תהיה כמפורט בתוספת הרביעית, בטור שכותרתו "הוצאה".

(ב) נוסף על ההרשאה להתחייב כאמור בסעיף 9, רשאית הממשלה בשנת הכספים 2018 להתחייב במסגרת תקציב מפעלים עסקיים, בגבולות הסכומים הנקובים בתוספת הרביעית ביחס לכל סעיף תקציב, תחום פעולה ותכנית, בטור שכותרתו "הרשאה להתחייב".

"(ג) נוסף על מספר המשרות שהממשלה רשאית למלא בשנת הכספים 2018 לפי סעיף 5(א)" - - -. נדמה לי שיש לכם פה טעות, זה צריך להיות 10(א). תסתכלו.
איתי טמקין
נכון.
שגית אפיק
(ג) - - - רשאית למלא בשנת הכספים 2018 לפי סעיף 10(א), רשאית הממשלה בשנת הכספים 2018 למלא משרות במפעלים עסקיים עד לשיא כוח אדם של 28,249 משרות; חלוקת שיא כוח האדם האמור לסעיפי תקציב, לתחומי פעולה ולתכניות, תהיה כמפורט בתוספת הרביעית, בטור שכותרתו "שיא כוח אדם" ובטור שכותרתו "משרות עב"צ (עבודה בלתי צמיתה)".

(ד) תחזית התקבולים לכיסוי תקציב המפעלים העסקיים בשנת הכספים 2018, היא כמפורט בתוספת הרביעית.
היו"ר משה גפני
סתיו, אני מבקש לשבת. ביקשתי לא לעמוד. לא לעמוד, זה מפריע.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זה מפריע? אנחנו שקופים. אי-אפשר לדון באמת על החוק.
היו"ר משה גפני
צריך להגיש בזמן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - -
היו"ר משה גפני
לא להפריע. לא להפריע.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא הפרעתי.
היו"ר משה גפני
בסדר, אחרי זה נשמע לגבי הסתייגויות. אני אפעל על-פי החוק. הלאה.
שגית אפיק
פרק ד': הוראות שונות

תחולת חוק יסודות התקציב

12.

אין בהוראות חוק זה כדי לגרוע מהוראות חוק יסודות התקציב, וכל שינוי בסכומים הנקובים בחוק זה ובאופן חלוקתם ייעשה בהתאם להוראות החוק האמור.

תחילה

13.

תחילתו של חוק זה ביום ג' בטבת התשע"ז (1 בינואר 2017).

פרסום

14.

חוק זה יפורסם ברשומות בתוך שלושה חודשים מיום קבלתו.
היו"ר משה גפני
תודה. אני מבקש לדעת לגבי ההסתייגויות. תאמרי לי מה לעשות.
שגית אפיק
יש שני חלקים לחוק התקציב. החלק האחד הוא החלק שקראנו עכשיו, זה החלק המילולי. לחלק המילולי נתנו לכם מועד להגשת ההסתייגויות, הנוסח היה בפניכם, הנוסח הזה לא השתנה, למעט במספרים, ולכן אי-אפשר להגיש לגביו הסתייגויות, למעט אלה שכבר הוגשו לנו בעבר עד המועד שנתנו.

ביחס לחלק המספרי - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איפה מופיע בתקנון שאפשר למנוע מחברי כנסת להגיש הסתייגויות בזמן הדיון? איפה זה מופיע בתקנון.
שגית אפיק
אם מודיעים מראש, יש סעיף מפורש שאומר בתקנון - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
על המספרים החדשים אפשר להגיש הסתייגויות עכשיו.
שגית אפיק
עוד לא דיברתי על המספרים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא. על המספרים החדשים בחלק המילולי.
שגית אפיק
עוד לא דיברתי על המספרים. יש סעיף מפורש שקובע ביחס להסתייגויות בוועדה, סעיף 86(א), שניתן לקבוע "עד מועד מוקדם יותר, לאחר סיום הדיון ולפני שהחלה ההצבעה בוועדה, שעליו הודיע מראש יושב ראש הוועדה". הודענו לכם את זה מראש לגבי החלק המילולי.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
יש שינוי.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא שינוי. היה דיון בחוק הזה. כתוב שלאחר הדיון ולפני ההצבעה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא היה מעולם דיון.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
סליחה, חברתי המלומדת כתוב לאחר הדיון ולפני הצבעה, ולא היה דיון.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני מייעצת לך לעבור לאופוזיציה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
הוא יקבל 200 מיליון היום.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
בתקנון כתוב שאחרי הדיון ולפני הצבעה. לא התנהל דיון בחוק הזה, ולכן לא יכולתם למצוא מועד מוקדם, עם כל הכבוד. אם היה דיון, הייתם יכולים למצוא מועד מוקדם.
יצחק וקנין (ש"ס)
סמוטריץ, תגיד כמה אתה רוצה, אני אסדר לך עכשיו.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני רוצה שההליך יהיה תקין, אני לא רוצה שיפסלו את החוק הזה כמו שיפסלו את החוק של מיסוי דירה שלישית.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
בדיוק, בצלאל.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
שגית, אני צודק או לא?
שגית אפיק
לא.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
כתוב לאחר הדיון ולפני הצבעה.
שגית אפיק
לאורך כל החודש האחרון קיימנו דיונים באמצעות - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא היה דיון על החוק הזה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא על החוק הזה. מעולם לא התקיים דיון.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מתי היה דיון?
שגית אפיק
לגבי החלק המספרי - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
איזה סעיף זה בתקנון?
שגית אפיק
86(א).
היו"ר משה גפני
סתיו שפיר ובצלאל סמוטריץ – השידוך הזה הוא דבר חשוב מאוד לטובת עם ישראל...
מיקי לוי (יש עתיד)
משיח בשערי ירושלים...
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני מייעצת לבצלאל באופן קבוע להיות חלק מהאופוזיציה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
צריך לבדוק את העניין. אני חושב כמשפטן ואת ממש טועה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הוא יעשה פחות נזק.
היו"ר משה גפני
אני מבקש לעבור לתקציב.
שגית אפיק
הסתייגויות לגבי החלק המספרי – היתה לכם מערכת הסתייגויות שיכולתם להסתייג בה עד למועד מסוים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר גם להצביע בשלט רחוק ולא להיות פה. אנחנו כאן נוכחים.
שגית אפיק
כיוון שיש דפי החלפה ויש מספרים ששונו, המערכת נפתחה שוב לטובתכם כדי שתוכלו להגיש הסתייגויות נוספות לחלק המספרי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שגית, קיבלנו את התקציב ב-09:30 בבוקר.
שגית אפיק
פתחו למספר שעות. הודיעו במייל.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מ-09:30 בבוקר היינו בדיונים.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
איפה הדיון היום שפתחו - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מתי מגישים הסתייגויות? ב-09:30 בבוקר - - -
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
איפה הדיון שפתחו היום במערכת?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני - - -
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
שאלתי, שגית, לא ענית לי. שאלתי על תיקוני המספרים בחלק המילולי לא על ההתאמות. אם יש עכשיו שינוי וזה מספרים חדשים, אפשר להגיש הסתייגויות על זה.
היו"ר משה גפני
מאה אחוז. אי-אפשר להגיש הסתייגויות. אני מקבל את הנחייתה של היועצת המשפטית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא היה פה דיון.
היו"ר משה גפני
אני יכול לדבר בוועדה הזאת או שרק את תדברי?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תלוי.
היו"ר משה גפני
אני מודיע לחברי הוועדה: אני מקבל את הוראותיה ואת הנחיותיה של היועצת המשפטית של הוועדה, בין אם זה מוצא חן בעיני - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
לא נכון.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
במיסוי דירה שלישית לא קיבלת את זה.
קריאות
- - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
למה לא קיבלת במיסוי דירה שלישית? למה לא קיבלת?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, מה היית עושה היום, לו היית חבר כנסת פשוט, לא יושב-ראש ועדה, והיו אומרים לך שאפילו להתנגד, הדבר הבסיסי הזה של הסתייגויות לתקציב, החוק הכי חשוב שהממשלה מעבירה – אפילו את זה אסור לך לעשות בוועדה? איך, גפני, חבר הכנסת היה מגיב לדבר הזה?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
גפני, הצעה לסדר. מאחר שלא התקיים דיון גם בנושא משרד הבינוי והשיכון, לא יכולנו להגיש הסתייגויות, ולכן אנחנו מבקשים לקיים את ההליך.
היו"ר משה גפני
ברור. ברור.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
גם בנושא הזה וגם במשרד הבינוי והשיכון.
היו"ר משה גפני
ברור.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
לא ברור, אנחנו רוצים לעבוד ולהגיש עוד הסתייגויות.
היו"ר משה גפני
אני מודיע לך שלא יוגשו הסתייגות, אלא לפי הנחיות היועצת המשפטית.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מתי? מתי?
היו"ר משה גפני
לא יהיו הסתייגויות.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אבל לא היה דיון על משרד הבינוי והשיכון, אז איך נגיש הסתייגויות?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה לא חוקי.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
שגית, לא היה דיון על משרד הבינוי והשיכון.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מתי היה דיון בחוק הזה, גפני? מתי היה דיון?
קריאות
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - - יגידו: השם ישמור, מה זו התקופה האפלה הזאת שנחתה על הכנסת? זה מה שישאלו. זה פשוט לא יכול להיות. חברי כנסת לא יכולים להתנגד לחוק התקציב? לא יכולים להציע לו שיפורים?
מיקי לוי (יש עתיד)
מתי מתכוונים להגיש אותו?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
שגית, מאחר שמשרד השיכון לא הציג פה, לא יכולנו להציג הסתייגויות? מה אנחנו עושים לגבי התקציב של משרד השיכון?
היו"ר משה גפני
אורלי.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
איך אני אגיש הסתייגויות? לא היה דיון?
שגית אפיק
הנוסח הכחול של משרד השיכון היה פתוח גם בפניכם.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אין שום דיון וזה לא הוצג בכלל.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סליחה, יושב-ראש הוועדה, מתקבל פה שהיה סיכום עם הוועדה, עם היועצת המשפטית, שהסתייגויות, כמו שאתם קוראים להן, "קנטרניות", יוגשו מראש בכתב, והסתייגויות מהותיות אפשר להגיש עד הרגע האחרון כאן בוועדה.
שגית אפיק
לא. אני אענה לך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה היה הסיכום מול חברי הכנסת ממה שאני מבינה עכשיו מחברי לסיעה.
שגית אפיק
הסיכום היה גם לגבי חוק ההסדרים וגם לגבי חוק התקציב, לגבי כל מה שהיה בנוסח כחול. היה מועד שעד אליו אפשר היה להגיש הסתייגויות. שוחחנו עם העוזרים, שלחנו מיילים, שלחנו גם תזכורות כדי שתגישו במועד. לגבי פרקים שסברנו שהשתנו לחלוטין עד למועד ההצבעה, נתנו מועדים מאוחרים יותר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה השתנה לחלוטין.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מה עם משרד הבינוי והשיכון?
שגית אפיק
החלק המילולי הוא הכחול, לכן אין הסתייגויות.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מתי היה דיון בחלק המילולי?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
לא היה דיון על משרד השיכון. איך אני אמורה להגיש הסתייגויות?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מתי היה דיון?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני שואלת אותך, מה אנחנו כחברי כנסת אמורים לעשות? אולי תוציאו אותנו מהכנסת כדי שנשלח את ההודעות שלנו לוועדה בכתב מראש כדי שתוכלו לגרוס אותן? ביקשתם את ההסתייגויות - - -
היו"ר משה גפני
אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אתה יכול גם להוציא אותי, הרי ממילא הנוכחות שלי כאן - - -
היו"ר משה גפני
אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
די, באמת.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מה עם ההסתייגויות שלנו על החלק המילולי? גפני, מה עם ההסתייגויות שלנו?
היו"ר משה גפני
נצביע על זה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אני מבקש להצביע לפני החלק המספרי, על כל ההסתייגויות.
היו"ר משה גפני
מאה אחוז. מה שהוגש, נצביע.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתם מבקשים מראש, אבל אחר-כך דורסים גם את סדרי הדיון במליאה, ואי-אפשר להגיש את ההסתייגויות, אפילו לא במליאה, כי גם לזה יש לוח-זמנים מוגבל מצד הקואליציה. אתם לא משאירים לכנסת שום יכולות לפקח על התקציב, וזה החוק הכי חשוב שהכנסת מעבירה. זה בלתי נתפס מה שאתם עושים פה עכשיו.
קריאה
- - -
היו"ר משה גפני
כשהיא דיברה פה ואני התבזיתי, כשהיה התקציב הדו-שנתי, את אמרת לי לתת לה לדבר והתבזיתי כמו אני לא יודע מה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בזכות זה הוועדה קיבלה את היכולת שלה להצביע על העברות תקציביות. אתה צריך להודות לי. בזכות הדבר הזה הוועדה קיבלה את היכולת להצביע על העברות תקציביות, זה היה חיוני שחברי הכנסת יוכלו להסתייג מהצעת החוק האיומה שהונחה פה בוועדה.
היו"ר משה גפני
אני קורא אותך לסדר פעם שלישית, לצאת. אי-אפשר לדבר פה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אמרתי את דברי.
היו"ר משה גפני
קיבלתי את עמדתה של היועצת המשפטית שזה היה לרעתי. הלאה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
במיסוי דירה שלישית לא קיבלת.
שגית אפיק
אנחנו עכשיו עוברים לדפי החלפה לחלק המספרי. דפי החלפה – נעבור עליהם לצד הצעת החוק בחלק מהספרי. תפתחו בבקשה בעמוד 16 בנוסח הכחול.
היו"ר משה גפני
בבקשה.
שגית אפיק
ב- 6 אין החלפה, זה סעיף 01 – נשיא המדינה ולשכתו. סעיף 02 זה סעיף הכנסת, הסעיף אושר על-ידי ועדה משותפת לוועדת הכנסת וועדת הכספים. יש לזה דף החלטה שמבטא את החלטת הוועדה המשותפת.
היו"ר משה גפני
אני מבקש לא לעמוד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני מבקשת התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
חמש דקות הפסקה. התייעצות סיעתית.

(הישיבה נפסקה בשעה 22:31 ונתחדשה בשעה 22:40.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את ישיבת הוועדה, אנחנו מקריאים את דפי ההחלפה.
שגית אפיק
אנחנו מקריאים את נוסח ההצעה בחלק המספרי. אנחנו בעמוד 18. אמרנו שאנחנו מדלגים על סעיף 02. אנחנו בעמוד 18, סעיף 04 – משרד ראש הממשלה. יש לכם שם שינויים. אתה רוצה לקרוא?
איתי טמקין
אני אקרא את השינויים. בסעיף 04, הסעיף הראשי - - -
היו"ר משה גפני
אם אפשר, איתי, שכולם יבינו את מה שאתה אומר, אבל תגיד את זה מהר.
איתי טמקין
בעמוד שכותרתו "עמוד זה מחליף את עמוד 18", בסעיף הראשי, סעיף 04 – משרד ראש הממשלה, במקום 1,999,080 מיליארד שקלים יבוא 2,044,180 מיליארדי שקלים. זה בסעיף הראשי. אני עובר לחלוקה למטה. בתחום 51, תחת אותו סעיף, זה משרד ראשי – במקום 625,113 מיליוני שקלים יבוא 626,713 מיליוני שקלים. בתחום 51, תוכנית עזר, פרויקטים והחלטות ממשלה – במקום 42,250 יבוא 43,850. בתחום 52, משרדי ממשלה ולשכות שרים – במקום 164,890 יבוא 165,890. השינוי האחרון בעמוד הזה חל בתחום 52, תוכנית 12, משרד ירושלים ומורשת. הסכום שהונח בכחול הוא 37,971 מיליוני שקלים, הסכום החדש 38,971 מיליוני שקלים.
שגית אפיק
לא קראת במשרדי ממשלה ולשכות שרים את ה-128. הרשאה להתחייב קראת?
איתי טמקין
סליחה, אני אתקן. השינויים שדיברתי עליהם היו בהוצאה. בהרשאה להתחייב התבצעו שינויים בסעיף הראשי מ-1,222,625 מיליארד שקלים ל-1,292,625 מיליארד שקלים. זה בא לידי ביטוי בתחום 52, שהפך להיות מ-128 מיליון ל-198 מיליון. זה בא לידי ביטוי בתוכנית 52, 03, שהפכה להיות מאפס ל-70 מיליון במשרד התפוצות.
שגית אפיק
אנחנו עוברים לעמוד 21, 05 – משרד האוצר.
איתי טמקין
לא, עמוד 19, לפני משרד האוצר. אנחנו עדיין במשרד ראש הממשלה. אנחנו עדיין במשרד ראש הממשלה, בסעיף 19. בעמוד 19 חלו השינויים הבאים: במשרד פיתוח הנגב, בתחום 63 – 423,721 עכשיו מגיע 466,221.
היו"ר משה גפני
אני לא שומע את מה שהוא אומר.
איתי טמקין
בתחום 63, תוכנית 03, בפיתוח הנגב והגליל – במקום 381,120 מגיע 423,620. בתחום 70, שזה רזרבות, במקום 62,604 מגיע 66,604. ברזרבה לעמידה במגבלה, תוכנית 01 – במקום 62,604 יבוא 66,604. זה לעמוד 19.

בעמודים 20, 21, 22 ו-23 אין שינויים.

(היו"ר רחל עזריה, 23:10)
שגית אפיק
זה משרד ראש הממשלה. 05 – משרד האוצר, 06 – משרד הפנים, 07 – המשרד לביטחון פנים. עכשיו אנחנו בעמוד 24 בנוסח הכחול, שזה סעיף 08 – משרד המשפטים.
איתי טמקין
הכול מדובר על שנת 2017.
שגית אפיק
נעבור ככה עמוד-עמוד.
איתי טמקין
בסעיף משרד המשפטים – 08, בסעיף הראשי, חל שינוי של מיליון שקלים, 3,358,101 מיליארדי שקלים הופכים להיות 3,359,101 מיליארדי שקלים.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה נושא חדש? יש שינוי.
שגית אפיק
זה שינוי של החלק המספרי. בחלק המספרי נתנו לכם את האופציה להסתייג. אני לא חושבת שזה נושא חדש.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אולי תענו על כמה שאלות.
היו"ר רחל עזריה
אחר-כך.
איתי טמקין
הדבר הזה בי לידי ביטוי בתחום 56, שכרגע נמצא על 94,713 מיליוני שקלים והופך להיות 95,713. אפשר לראות את אותו שינוי גם ברמת התוכנית.

אנחנו בעמוד 25 עכשיו. "עמוד זה מחליף את עמוד 25". בעמוד הזה סיימנו את השינויים. השינוי הבא חל בעמוד 29. המשמעות היא שעמודים 26, 27 ו-28 נשארים בנוסח הכחול.
שלומית ארליך
בעצם עמוד 26 זה משרד החוץ – 9, סעיף 10 זה המטה לביטחון לאומי, ואז אנחנו עוברים לעמוד 28, שזה גמלאות ופיצויים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איתי, למה העברתם את זה רק בארבע ספרות ולא בשש כמו שנהוג עם התקציב?
איתי טמקין
זה בשש ספרות.
טמיר כהן
יש שתיים למעלה של הראשי.
היו"ר רחל עזריה
עמוד 29, בבקשה.
שלומית ארליך
זה סעיף הוצאות שונות, סעיף 13.
איתי טמקין
הוגש לכם בכחול על 3,016,329 מיליארדי שקלים. השינוי כרגע הוא ל-2,516,329 מיליארדי שקלים. זה בא לידי ביטוי בתחום 01, שהפך להיות מ-3,016,329 ל-2,516,329. ניתן לראות את זה בתוכנית 31, שנמצאת תחת תחום 31, הוצאות ביטחוניות מותנות. הסכום זה הוגש על חצי מיליארד ובהצעה החדשה הוא יעמוד על אפס.
שלומית ארליך
לסעיף 14, בחירות ומימון מפלגות, אין דפי החלפה. אנחנו עוברים לעמוד 31.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר להסביר את ההשלכות של השינוי הזה?
היו"ר רחל עזריה
לא עכשיו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אנחנו דנים כרגע בסעיף.
היו"ר רחל עזריה
כשיש משהו מהותי. בבקשה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש שם קיצוץ. אפשר להבין רק את ההשלכות שלו?
היו"ר רחל עזריה
עמוד 30. בבקשה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
השלכות זו שאלה מהותית.
איתי טמקין
עמוד 30, סעיף 15.
שלומית ארליך
עמוד 31.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הבנו שאסור לנו להגיש הסתייגויות, אבל להבין את ההשלכות של השינויים פה במספרים?
היו"ר רחל עזריה
זה לא הזמן, סתיו. אני מצטערת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אז מתי הזמן?
היו"ר רחל עזריה
דיברנו הרבה מאוד כשלא היית בארץ.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איזה שקרנית את. ההצעה הזאת לא הגיעה עדיין לדיון. איזה שקרנית. תחזרי בך עכשיו.
היו"ר רחל עזריה
טוב, בסדר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תחזרי בך עכשיו. את משקרת לוועדה. משתמשת בתפקיד שלך, שקיבלת כרגע, להחליף את גפני ומשקרת לוועדה. תחזרי בך עכשיו. תתנצלי על האמירה הזאת ותחזרי בך עכשיו.
איתי טמקין
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אל תשקרי כאן בוועדה. איזה חוצפה.
היו"ר רחל עזריה
אני מבקשת שתתני - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני רוצה להבין בהשלכות התקציביות של השינוי הזה בתקציב בבקשה. זאת לא הסתייגות, זאת בקשה לתשובה מהותית על ההשלכות בתקציב הזה.
איתי טמקין
- - -
היו"ר רחל עזריה
אף אחד מהוועדה לא יכול לקיים דיון ענייני כי את מפריעה.
איתי טמקין
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא. כי את משקרת, בגלל זה אי-אפשר לקיים דיון ענייני. איתי, לא רק רחל עזריה כאן, יש פה עוד חברי כנסת, ואני מבקשת את ההשלכות התקציביות של השינויים שאתה מקריא פה.
היו"ר רחל עזריה
את רוצה שאני אקרא אותך לסדר? אני מבקשת שתתני לנו להמשיך לקיים - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
החלטת שלהיות בסדר זה רק לשבת פה בשקט.
היו"ר רחל עזריה
- - - כשאנחנו מקיימים את הדיון. סתיו, אני מבקשת - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי שאלות על התקציב הזה.
היו"ר רחל עזריה
אני אתן לך זמן לשאול, לא כרגע.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מתי? מתי?
היו"ר רחל עזריה
לא כרגע.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מתי הזמן?
היו"ר רחל עזריה
כשנגיע להסתייגות מהותית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מתי הזמן? אין הסתייגויות. אי-אפשר להגיש הסתייגות.
היו"ר רחל עזריה
בבקשה.
איתי טמקין
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אסור לנו. מתי אפשר לשאול על השינויים בתקציב.
איתי טמקין
- - -
היו"ר רחל עזריה
כשיהיו הסתייגויות מהותיות. לא עכשיו.
איתי טמקין
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל אין כאלה. מתי אפשר לשאול שאלות על התקציב?
היו"ר רחל עזריה
אני קוראת אותך לסדר פעם ראשונה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מתי אפשר לשאול שאלות על התקציב?
איתי טמקין
- - - הוצאות ביטחוניות - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רק תגידי שעה, תגידי זמן שבו מותר לנו לשאול שאלות על השינויים שיש פה.
איתי טמקין
- - -
היו"ר רחל עזריה
כשהיושב-ראש יחזור אנחנו נדבר אתך. בסדר?
איתי טמקין
- - - בזה סיימתי את עמוד 31.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אז תפסיקי את הדיון בינתיים.
היו"ר רחל עזריה
לא, לא. אנחנו מתקדמים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תפסיקי את הדיון בינתיים. זה נושא חדש. אני מבקשת נושא חדש על הסעיף שקראת עכשיו ועל כל הסעיפים שקדמו לו מאז שגפני יצא מהחדר. נושא חדש על זה ועל כל הקודמים, מאחר שלא מסבירים לנו פה את ההשלכות של השינויים התקציביים האלה.
איתי טמקין
היושבת-ראש, אנחנו בעמוד 31, סעיף 16, הוצאות חירום אזרחיות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל אמרתי "נושא חדש". מתי דנים על זה בוועדת הכנסת?
איתי טמקין
הגג של הוצאות חירום אזרחיות עמד על 596,012 מיליוני שקלים, וכרגע הוא יעמוד על 611,012 מיליוני שקלים. זה בא לידי ביטוי גם אחר-כך בתחום 18, שזה תחום הרזרבה, שעמד על 14,568 וכרגע יעמוד על 29,568.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
נושא חדש גם על זה.
איתי טמקין
זה בא לידי ביטוי גם בתחום ותוכנית הרזרבה, שעומדת כרגע על 14,568 ולאחר השינוי תעמוד על 29,568 מיליוני שקלים. בזה הסתיימו השינויים בעמוד 32.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
נושא חדש.
איתי טמקין
בעמוד 33 אין שינויים לסעיף תיאום הפעולות בשטחים. סעיף 18 – הרשויות המקומיות, יש שינויים ואני אסביר אותם.
שלומית ארליך
איתי, שים לב שחסרה לך פה התוכנית.
איתי טמקין
חסר לי הסעיף. חסר לי כאן סעיף 18, נכון.
היו"ר רחל עזריה
בעמוד 32?
איתי טמקין
בעמוד 34.
שלומית ארליך
חסרה השורה הראשונה שמראה לכם שבסעיף 18, רשויות מקומיות, התקציב עומד על 4,996,860, וההרשאה על 712,750.
איתי טמקין
נכון. אין שינוי בהרשאה בסעיף הזה. יש מספר שינויים בסעיף הזה, ואני אסביר אותם. בתחום 11 הסכום המקורי היה 4,514,659, הסכום החדש יהיה 4,525,659 מיליארדי שקלים.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
איפה זה מופיע?
שלומית ארליך
זה מופיע לכם בדפי ההחלפה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר את ההשלכות של השינוי התקציבי הזה בבקשה?
איתי טמקין
תחום 11, תוכנית 01, העברות לרשויות - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איך זה הולך להשפיע על רשויות מקומיות? באיזה תקנות זה הולך להשפיע?
איתי טמקין
- - היה 4,500,596 מיליארדי שקלים - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גברתי היושבת-ראש, לא מעניין אותך מה קורה ברשויות מקומיות?
איתי טמקין
- - זה יהיה 4,502,596.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איך זה הולך להשפיע עליהם? תסביר לנו את ההשפעות התקציביות.
מיקי לוי (יש עתיד)
איתי, אני רוצה להגיד משהו לסדר, ברצינות. הרי אני צריך לעבור מהסעיפים עצמם לשינויים פה. אין אדם בחדר הזה שמסוגל לעשות את זה.
איתי טמקין
אני יכול להסביר משהו על מה שהיה עד עכשיו?
מיקי לוי (יש עתיד)
אם היה לי קל לראות את השינוי, אז בסדר.
איתי טמקין
חבר הכנסת מיקי לוי, תן לי להסביר. מה שהיה עד לפעם הזאת שהגשנו דפים חדשים לגמרי. לבקשת הייעוץ המשפטי של הוועדה הפעם עשינו בדיוק את מה שאתה אומר. אם תסתכל בדפים הלבנים שהוגשו לך, לדוגמה העמוד שמחליף את עמוד 34. אני אתן דוגמה, חבר הכנסת לוי. "עמוד זה מחליף את עמוד 34", זו הכותרת. אתה רואה את העמוד הרלוונטי? זה ממוספר לפי הסדר.
מיקי לוי (יש עתיד)
ראיתי.
איתי טמקין
במקומות שהתחלפו להם מספרים זה קו שמוחק את המספר הקודם, ומצד שמאל המספר החדש. השינוי הזה התבצע לבקשת הייעוץ המשפטי של הוועדה, כדי שחברי הכנסת ייהנו ממשהו יותר קריא.
היו"ר רחל עזריה
אני חושבת שזה מאוד מקל. בבקשה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אפשר לשאול?
איתי טמקין
תיכף נדבר. שנייה אחת. בתחום 11, העברות ברשויות המקומיות, כשהסכום המקורי היה 4,514,659 מיליארדי שקלים, הסכום החדש יהיה 4,525,659 מיליארדי שקלים. בהעברות לרשויות, שזה תוכנית 01, תחת תחום 11, היו 4,500,596 מיליארדי שקלים וזה יהיה 4,502,596 מיליארדי שקלים. תחום 90 זה הרזרבות היה 82 - - -
שלומית ארליך
מה עם 02, מענקים לרשויות מקומיות?
איתי טמקין
02, מענקים לרשויות המקומיות. נכון. תודה, לשלומית. היו 46,0163 מיליוני שקלים והפכו להיות 23,063 מיליוני שקלים.
שלומית ארליך
אצלי מופיע שהיה 14,063.
איתי טמקין
14,063. כן.

בתחום 90 היה 82,201 ויהפוך להיות 99,201. גם בתוכנית 01, תחת תחום 90, רזרבה להתייקרויות, שהיתה 82,201, תהפוך להיות 99,201.

(היו"ר משה גפני, 23:19)
איתי טמקין
חסרה, כמו שאמרת, שלומית, בתחילת הסעיף - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה היא גדלה בכל-כך הרבה?
איתי טמקין
אני רוצה לציין שבתחילת העמוד הזה מופיע, כמו שאמרת, הסכום של סך-כול הסעיף, שבתקציב המקורי עמד על 4,996,860 מיליארדי שקלים וכעת יעמוד על 5,024,860 מיליארדי שקלים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה הרזרבה כאן גדלה בעוד שתוכניות אחרות קטנו?
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
ביקשתי לשאול, אדוני היושב-ראש, על הסעיף הזה. אפשר?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני לא מבינה, האוצר מדבר פה רק בהוראת היושב-ראש? אי-אפשר לענות על שאלות בדיון?
היו"ר משה גפני
זו הוראה שלי.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אני שואל אותך. אדוני היושב-ראש - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר לקבל תשובה? סליחה רגע. שאלתי שאלה.
היו"ר משה גפני
בבקשה, תענו לה.
איתי טמקין
על-פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה הן ההסכמים שהוצגו כאן היום בפני חברי הוועדה והן ההסכמים הקואליציוניים בין חברי המפלגות, אם מדובר בנהנה בודד במקרה של הסכמים שהושגו עם חברי הכנסת, ואם מדובר בהסכמים עם מפלגות שלגביהן עדיין לא הוגשה חוות-דעת משפטית של המשרד, התקציב מתוקצב בשלב זה ברזרבה המשרדית. לאחר הגשת חוות דעת משפטית ו/או אישור שלמרות שנהנה בנהנה בודד אין בעיה בהקצאת הכספים, הכסף יעבור ויהיה על זה הסבר בפנייה התקציבית. זה יבוא בפנייה התקציבית מהרזרבה לשימוש הספציפי - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אם הכסף לא יאושר משפטית?
איתי טמקין
הוא יישאר ברזרבה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כלומר, לא ישתמשו בו, הוא יחזור לקופת האוצר.
איתי טמקין
הוא יחזור לתשלום החזר - - -
היו"ר משה גפני
אוסאמה, רצית לשאול?
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
כן.
היו"ר משה גפני
בבקשה. בקצרה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - - הם לא מגיעים לשם ונשארים בעודפים של האוצר.
היו"ר משה גפני
סתיו, לא הרשיתי שאלה נוספת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הסברתי את התשובה שהיתה.
היו"ר משה גפני
הוא ענה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מה עם קרן הארנונה? איפה זה מופיע פה?
איתי טמקין
קרן הארנונה הוגשה כחלק מבסיס התקציב. לא היו פה שינויים.
היו"ר משה גפני
תודה, הלאה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
יש עוד שאלה. כתוב רק "מענקים לרשויות המקומיות", בעוד שבמקורי, בכחול, כתוב "מענקים לרשויות המקומיות ביו"ש".
איתי טמקין
זה נכתב.
שלומית ארליך
הם סימנו את הטבלה בגודל - - -
היו"ר משה גפני
זה נשאר.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
זה 23. אז יש תוספת?
שלומית ארליך
אותו דבר.
איתי טמקין
זה אותו דבר. אני רק אבהיר שאין שינוי לאורך כל הכחול – אין שינוי בשמות של התוכניות.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
יש שינוי מ-14 מיליון ל-23 מיליון. זה נושא חדש.
היו"ר משה גפני
אי-אפשר לקרוא לזה נושא חדש, אבל נראה אחרי זה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אני שואל עוד שאלה בעניין הזה של הרשויות המקומיות. בדף הזה שנתתם לנו בעניין ההתחייבות לחברי המועצות המקומיות, איפה מופיע פה העניין הזה - - -
היו"ר משה גפני
אמיר לוי הסביר את זה קודם.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
האם זה מופיע פה ברזרבה?
היו"ר משה גפני
הוא הסביר שלא.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
זה לא מופיע?
היו"ר משה גפני
לא.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מה ההערכה שלהם לסעיף הזה?
היו"ר משה גפני
הלאה. הלאה. תמשיך.
איתי טמקין
העמוד הבא שיש בו שינויים זה עמוד 35, סעיף מדע, תרבות וספורט. סעיף 19, הסעיף הראשי, עמד על 1,496,897 מיליארד שקלים, הסעיף החדש יעמוד על 1,500,897 מיליארד שקלים. השינוי הזה בא לידי ביטוי גם בתחום 42, מינהל התרבות, שעמד על 959,670 מיליוני שקלים וכעת יעמוד על 963,670. הדבר הזה גם בא לידי ביטוי בתוכנית מינהל התרבות שעמדה על 896,670 מיליוני שקלים ותעמוד כעת על 900,670 מיליוני שקלים. זה סך השינויים להתאמות 35.
מיקי לוי (יש עתיד)
- - - משרד המדע והחלל, התרבות.
היו"ר משה גפני
הלאה.
היו"ר משה גפני
אנחנו רק מקריאים את דפי ההחלפה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אנחנו שואלים ברצינות.
היו"ר משה גפני
זה החלפת דפים, זה הכול.
איתי טמקין
סעיף 20 – משרד החינוך. הסעיף המקורי שהוגש לשנת 2017 עמד על 52,786,862 מיליארדי שקלים. עמוד זה מחליף את עמוד 36. זה מה שאני עכשיו מקריא, היושב-ראש. להמתין?
היו"ר משה גפני
איזה עמוד?
איתי טמקין
עמוד זה מחליף את עמוד 36.

הסעיף החדש יעמוד על 53,805,091 מיליארדי שקלים. השינוי הזה בא לידי ביטוי בתחום 45, חינוך התיישבותי, שעמד על 3,204,712 מיליארדי שקלים. הוא יעמוד עכשיו על 3,205,712 מיליארדי שקלים. השינוי הזה גם בא לידי ביטוי בתחום 45, בתוכנית 05, אחזקת תלמידים בפנימיות, שעמדה על 865,930 מיליוני שקלים ותעמוד כעת על 866,930 מיליוני שקלים.

אני ממשיך ל"עמוד זה מחליף את עמוד 37". תחום 46, תוכניות חינוכיות משלימות, עמד על 3, 666,870 מיליארדי שקלים, זה יעמוד על 3,680,370 מיליארדי שקלים.

תוכנית 01, קידום ילדים ונוער, עמדה על 753,038 מיליוני שקלים ותעמוד על 759,038 מיליוני שקלים. גם ב-46, 02, פעילויות ופרויקטים, יש שינוי. הוא עמד על 713,265 מיליוני שקלים ויעמוד על 717,765 מיליוני שקלים. בתחום 46, תוכנית 04. חינוך בלתי פורמלי – הסכום עמד על 799,157 מיליוני שקלים, הסכום החדש יעמוד על 82,157 מיליוני שקלים. אני עובר לתחום 49, תמיכות בנושאי יהדות. תמיכות בנושאי יהדות היה 1,049,741 מיליארד שקלים והפך להיות 1,057,241 מיליארד שקלים. 49, 02, "מוסדות תורניים", עמד על - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר להבין את פשר השינוי? זה גם נובע מהסכם קואליציוני?
איתי טמקין
בתחום 49, תמיכות בנושאי יהדות היה 1,049,741 מיליארד שקלים, יהיה 1,057,241 מיליארד שקלים. ב-49, 01, תרבות יהודית, במקום 46, 698 מיליוני שקלים יבוא 59,698 מיליוני שקלים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר פירוט על השינוי הזה, בבקשה?
איתי טמקין
49, תוכנית 02, מוסדות תורניים היה 1,003,043 מיליארד שקלים - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יושב-ראש הוועדה, אפשר בבקשה פירוט על השינוי? אחרת אפשר פשוט להעביר, כי אין פה מקום לשאלות.
איתי טמקין
- - יבוא 1,004,543 מיליארד שקלים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר פירוט על השינוי הזה ומה ההשלכות שלו?
היו"ר משה גפני
לא, לא, לא.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מאיפה מגיע הכסף?
היו"ר משה גפני
לא, לא, לא. אני רק רוצה להגיד לחברת הכנסת סתיו שפיר את הקונוטציה שבה אנחנו עוסקים. אנחנו עוסקים בזה שהחליפו דפים שצריך לקרוא אותם, אלא אם כן יש משהו דרמטי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני מנסה להבין את המקור של - - -
היו"ר משה גפני
להבין? היית צריכה לקרוא את זה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה דרמטי. אני קוראת את הספר. כרגע זו הפעם הראשונה שאנחנו יכולים לקרוא אותו, כי שלחתם לנו אותו הבוקר, ומאז אנחנו בדיונים. אני מבקשת להבין את פשר השינוי הזה. הבטחת שיהיה פה דיון כדי להבין את השינויים.
היו"ר משה גפני
אני לא נותן להסביר עכשיו את הפירוט הזה. את לא רוצה, תצביעי נגד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בשביל מה אנחנו פה?
היו"ר משה גפני
אילולא היו החלפות, לא היה דיון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תודיע מראש שאין דיון ושזאת הקראה טכנית, אז לא נהיה פה. בבוקר אמרתם שתאפשרו דיון על השינויים האלה.
היו"ר משה גפני
מה פירוש שלא תהיו פה? איך אני אסתדר לבד?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בבוקר אמרת שתאפשר דיון.
היו"ר משה גפני
איך אני אסתדר לבד אם לא תהיו פה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני באמת לא יודעת. חבל מאוד שתהיה פה לבד. יהיה מאוד מביך שישב פה רק בן אדם אחד ויצביע פה אחד, הפה היחיד בוועדה, על התקציב כולו.
היו"ר משה גפני
להקריא. אם לא היו החלפות לא היה - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מתי ניתן לעשות פה דיון על מה שהוא מציג?
איתי טמקין
- - - 1,571,046 מיליארד שקלים יהפוך להיות 2,567,275 מיליארדי שקלים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אני מבקשת. אמרת בבוקר - - -
היו"ר משה גפני
הלאה.
איתי טמקין
51, 01, רזרבה להתייקרויות, 1,522,784 מיליארד שקלים יהפוך להיות 2,519,013 מיליארדי שקלים. זה סך השינויים לעמוד 38.

אני עובר לעמוד 39, השכלה גבוהה. סעיף השכלה גבוהה בעמוד 39. בעמוד 39, השכלה גבוהה, חלו השינויים הבאים. הסעיף שהוגש לכנסת עמד על 10,549,017 מיליארדי שקלים, הסעיף החדש יעמוד על 10,551,017 מיליארדי שקלים. השינוי הזה גם בא לידי ביטוי בהתאמה באופן זהה בתחום 12 ובתוכנית 12, 01, רזרבה. פעמיים יש שם שינויים בין 303,548 מיליוני שקלים ל-305,548 מיליוני שקלים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
היתה רק שאלה על זה. שאלה מהותית. למה הרזרבה פה גדולה ולא התקציב שמשרת תוכן? למה דווקא הרזרבה מוגדלת?
איתי טמקין
התשובה היא תשובה בדיוק זהה למה שעניתי קודם. במקרים שבהם לא התקבלה חוות-דעת משפטית מתאימה מהמשרד, ובמקרה הזה הגוף הרלוונטי בות"ת, הבקשה של היועץ המשפטי היתה לתקצב את זה ברזרבה באותו סעיף, ולאחר המצאת אישור משפטי מתאים להעביר את זה מהרזרבה לייעוד הרלוונטי.
היו"ר משה גפני
הלאה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
נניח שלא יהיה אישור משפטי?
איתי טמקין
הכסף יישאר ברזרבה. עניתי על זה קודם.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הכסף לא יצא למעשה על השכלה גבוהה ולא על חינוך.
היו"ר משה גפני
אם את רוצה לסחוט זמן, זה בסדר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני חושבת שצריך לתקן את זה.
היו"ר משה גפני
את לא יכולה לתקן את זה. הוא ענה את התשובה הזאת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה לא חושב שכדאי לתקן את זה?
היו"ר משה גפני
יכול להיות. נדון על זה בשבוע הבא... הלאה.
איתי טמקין
אני בסעיף 22, בעמוד 40. זה המשרד לשירותי דת ובו חלו השינויים הבאים: הסעיף הזה הוגש לוועדה, כשגובהו היה 659,133 מיליוני שקלים, גובהו החדש יהיה 722,133 מיליוני שקלים. בתחום 01, המשרד לשירותי דת, הסעיף הוגש על 459,080 מיליוני שקלים, הסכום החדש יהיה 522,080 מיליוני שקלים. בתחום 01, תוכנית 01, מועצות דתיות, הסכום שהוגש לכנסת היה 297,793 מיליוני שקלים, והסכום שהובא כעת לאישור הוועדה יהיה 310,293 מיליוני שקלים. בתמיכה בשירותי דת, תחום 01, תוכנית 02. תמיכה בשירותי דת היתה 63,890 מיליוני שקלים, עכשיו יופיעו 104,897 מיליוני שקלים. בתוכנית 03, בתי עלמין, הסכום היה 31,073 מיליוני שקלים, והסכום החדש יהיה 33,573 מיליוני שקלים. השינוי האחרון יהיה ברזרבה, תחום 01, תוכנית 08, הסכום שהוגש לאישור הוועדה כשהתקציב הוגש לכנסת היה 19,354 מיליוני שקלים, הסכום החדש יהיה 26,354 מיליוני שקלים. בזה תמו השינויים בעמוד 40.
שלומית ארליך
אנחנו בעמוד 41.
איתי טמקין
אנחנו בעמוד 41, משרד הרווחה. במשרד הרווחה חלו השינויים הבאים. סעיף 23, משרד הרווחה והשירותים, הסכום המקורי היה 6,857,929 מיליארדי שקלים, הסכום החדש יהיה 6,877,929 מיליארדי שקלים. זה בא לידי ביטוי בתוכנית 09 ובתוכנית 09, 02, רזרבה להתייקרויות, פעמיים אותו שינוי. היו שם 204,520 מיליוני שקלים שהופכים להיות 224,520 מיליוני שקלים. פעמיים ברזרבה להתייקרויות.

אני עובר ברשותך, היועצת המשפטית, לעמוד 42.
שלומית ארליך
בעמוד 42 אין שינוי בדפי ההחלפה.
איתי טמקין
אין שינויים, נכון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש שאלה לגבי 41.
שלומית ארליך
אפשר לבטל את דף ההחלפה הזה.
איתי טמקין
אפשר לבטל את ההחלפה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רק שאלה לגבי 41. חלק מתוכנית הצפון אמורה להופיע בסעיף פה של משרד הרווחה. באיזה תקנות היא נמצאת?
היו"ר משה גפני
תשובה. זאת שאלה רצינית.
איתי טמקין
אני לא מכיר את הסעיף הזה. אני לא יודע להגיד איפה זה מתוקצב ואיפה זה לא מתוקצב. אין תשובה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
היינו מצפים לראות את זה פה בשינויים שאתם עורכים. הבטיחו לנו באוצר שהכסף של תוכנית הצפון ייכנס לתקציב, עד להצעת התקציב הזאת. רק תגיד לי באיזה תוכנית זה נמצא, את המספר, שאני אוכל לברר את זה באינטרנט.
היו"ר משה גפני
הוא לא יודע.
איתי טמקין
אמרתי בשיא הרצינות שאינני יודע.
היו"ר משה גפני
הבנתי. 43.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יכול להיות שזה לא בתקציב אם זה לא נמצא פה לאישור?
היו"ר משה גפני
יכול להיות שזה לא בתקציב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איך נצביע על התקציב, גפני?
היו"ר משה גפני
אני באמת לא בטוח איך אני אצביע.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני באמת שואלת אותך איך תצביע.
היו"ר משה גפני
עניתי לך. אני אראה מה המצב. אני יכול או להצביע בעד, או נגד, או להימנע. הלאה-הלאה, איתי.
איתי טמקין
אני בעמוד 43. בעמוד 43 מתרחשים השינויים הבאים, השינויים יהיו כדלהלן: משרד הבריאות, הגג שהוגש לוועדה עמד על 33,129,624 מיליארדי שקלים, הגג החדש יעמוד על 33,133,424 מיליארדי שקלים. זה בא לידי ביטוי בתחום 20, תחת סעיף 24, קופות חולים ובתי חולים, ובתחום 20, תוכנית 03. יש שם שני שינויים זהים. התקציב שהוגש עמד על 26,388,731 מיליארדי שקלים והתקציב החדש יהיה 26,392,531 מיליארדי שקלים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רק שאלה אחת, גפני. גפני, רק שאלה אחת.
היו"ר משה גפני
כן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ההמלצות של ועדת גרוטו לחיזוק הרפואה בצפון, זה נכנס פה בתוכנית? הובטח שזה ייכנס לתקציב.
היו"ר משה גפני
הממשלה הזאת, לא כל מה שהיא הבטיחה היא קיימה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אנשים בצפון מתים בגלל שלא הוסיפו שם - - -
היו"ר משה גפני
לא על זה הדיון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש עכשיו שינויים, אז למה זה לא נכנס לבסיס התקציב?
איתי טמקין
גברתי היועצת המשפטית של הוועדה, אין שינויים גם בסעיף 25, ברשות לניצולי שואה, גם אין שינויים בסעיף 26, המשרד להגנת הסביבה , גם אין שינויים בסעיף 27, הקצבות לביטוח לאומי, גם אין שינוי בסעיף 29, משרד הבינוי והשיכון, לא נמצא שינוי גם בסעיף 30, משרד העלייה והקליטה, וגם בסעיף 31, הוצאות ביטחוניות שונות - - -
קריאות
- - -
איתי טמקין
ועל כן אני עובר לעמוד 51, משרד החקלאות. ובמשרד החקלאות חלו השינויים הבאים. משרד החקלאות – גובה הסעיף הראשי של משרד החקלאות הוגש לוועדה על 1,930,734 מיליארד שקלים, הסכום החדש יהיה 1,930,764 מיליארד שקלים. בתחום 03, רזרבות, הסכום שהוגש לוועדה היה 54,038 מיליוני שקלים - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
איתי, אנחנו לא מצליחים לעקוב. בלבן, באיזה עמוד?
איתי טמקין
"עמוד זה מחליף את עמוד 51".

תחום 03, רזרבות, היה 54,038 מיליוני שקלים, זה יהפוך להיות 69,038 מיליוני שקלים. בתחום 03, תוכנית 01, רזרבה להתייקרויות, היה 41,445 מיליוני שקלים, זה יהפוך להיות 56,445 מיליוני שקלים. בתחום 06, תמיכות בחקלאות, זה היה 1,055,981 מיליארד שקלים, זה יהפוך להיות 1,058,981 מיליארד שקלים. בתחום 06, 02, תמיכות ומחקרים בחקלאות, היה 1,055,981, זה יהפוך להיות 1,058,951 מיליארד שקלים.

היועצת המשפטית של הוועדה, אין שינויים בעמוד 52, משרד החקלאות - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר להאט טיפה את הקצב שנוכל גם לראות את הדברים שאתה אומר וגם לך זה יאפשר - - -
שגית אפיק
את 08 קראת?
איתי טמקין
08 מה?
שגית אפיק
08, פעולות אחרות באחריות?
איתי טמקין
איזה שינוי יש שם?
שגית אפיק
התווספו 82,000 מיליוני שקלים.
איתי טמקין
זה אותו סכום. יכול להיות שבו זה נכנס.

(היו"ר רחל עזריה, 23:36)
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מתי הדיון בנושאים החדשים שביקשתי?
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מבקש להפסיק את הדיון. גברתי היושבת-ראש, תפסיקי את הדיון כי יש רביזיה. אי-אפשר להתחלק לשניים.
היו"ר רחל עזריה
לא.
מיקי לוי (יש עתיד)
מה זאת אומרת "לא"? תגידו לי, אני יכול להתחלק לשניים? יש רביזיה.
היו"ר רחל עזריה
יש עוד חברי סיעה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רגע-רגע, למי יש כאן סכין שתחתוך אותי לשניים?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
שגית, לא היה דבר כזה שיש הצבעה באותו זמן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא היה דבר כזה.
מיקי לוי (יש עתיד)
טענו לנושא חדש, אנחנו צריכים ללכת להצבעה.
היו"ר רחל עזריה
אני בודקת עם הייעוץ המשפטי. שנייה אחת. הפסקה חמש דקות, עד 23:40. בבקשה.
היו"ר משה גפני
לא עושים הפסקה.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה לא עובד. אתה רוצה שיחלקו אותי לשניים? זה לא בסדר. אם יש נוהג, צריך לקיים את הנוהג. אתם רוצים משחק, נשאיר אתכם לבד עוד פעם ותמשיכו לבד באמת. היתה רביזיה, אני יכול להתחלק לשניים, רגל פה רגל שם? לפחות האולמות היו צמודים.
היו"ר משה גפני
הם צמודים.

(הישיבה נפסקה בשעה 23:35 ונתחדשה בשעה 23:40.)
היו"ר משה גפני
ממשיכים, 23:40. ההפסקה נקבעה עד עכשיו. אנחנו מחדשים את הישיבה. הלאה. איתי, עכשיו תהיה כמו חבר כולל.
איתי טמקין
אמרתי שלא הייתי, אני אנסה.
שגית אפיק
בדקת לנו את 51?
איתי טמקין
בדקתי את 51, מה שהיועצת המשפטית שלומית ארליך אמרה זה נכון, התחום 08 היה אפס ועכשיו יש יהיה 82 מיליון. תחום 08, 01, פעולות אחרות והכול, זה היה אפס ויהפוך להיות 82 מיליון.

סעיף 45 עמוד 64, אין שינויים באמצע. אין שינויים בסעיף משרד האנרגיה והמים, עמוד 53. אין שינויים. בסעיף 35, הוועדה לאנרגיה אטומית, אין שינויים. בסעיף 36, משרד הכלכלה, אין שינויים. בסעיף 37, משרד התיירות, אין שינויים. בסעיף 38, תמיכות בענפי המשק, אין שינויים - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי גם שאלה על משרד הכלכלה והשינויים.
איתי טמקין
- - בסעיף 39, משרד התקשורת, אין שינויים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כבוד היושב-ראש, אפשר טיפה להאט? אנחנו בדיון רציני.
איתי טמקין
- - בסעיף 39, משרד התחבורה, אין שינויים. בסעיף 41 - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה רץ על כל הסעיפים.
איתי טמקין
בסעיף 42, מענקי בינוי ושיכון, אין שינויים. בסעיף 43, הידוע בכינויו "המרכז למיפוי ישראל", אין שינויים. בסעיף 45, תשלום ריבית ועמלות, שם כן יש שינויים, ולכן אני עובר אליו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי שאלה למקום שאין בו שינויים.
שגית אפיק
עמוד 64 בלבן.
איתי טמקין
תשלום ריבית ועמלות היה 38,415,000 מיליארדי שקלים, זה יהפוך להיות 38,220,655 מיליארדי שקלים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני לא מבינה. חברי הכנסת פה בוועדה הם תפאורה? יש לי שאלה על סעיף שכתוב שאין בו שינויים - - -
איתי טמקין
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי סיבות להאמין - - -
היו"ר משה גפני
רגע. רגע. רגע. תני לו לסיים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הוא רץ על אותו סעיף - - -
היו"ר משה גפני
אז הוא רץ - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה סעיף לפני חמישה סעיפים.
היו"ר משה גפני
אני רוצה שהוא ירוץ.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל יש סעיף לפני חמישה סעיפים.
היו"ר משה גפני
רגע, אני אאפשר לך. תני לו סיים.
איתי טמקין
סעיף הריבית, מלוות פנים, שזה תחום 05, היה 31,821,000 מיליארדי שקלים, יהיה במקום זה 31,626,655 מיליארדי שקלים. בתוום 05, 02, מלוות סחירים, הוגשו לוועדה לקריאה ראשונה 13,749,000 מיליארדי שקלים ובמקום זה יהיה 13,554,655 מיליארדי שקלים. אלה כל השינויים בעמוד 64.
שלומית ארליך
איתי, רק שימו לב שהעמוד שמחליף את עמוד 66 בעצם מחליף את עמוד 64. הוא מופיע פעמיים, אבל הכותרת שלו אחרת.
אורן אסף חזן (הליכוד)
אדוני היושב-ראש, אני רוצה לשאול שאלה.
היו"ר משה גפני
לא, לא.
אורן אסף חזן (הליכוד)
אמיתי.
היו"ר משה גפני
לא, לא. אתה לא יכול.
אורן אסף חזן (הליכוד)
בבקשה.
היו"ר משה גפני
רק שהוא ישלים.
אורן אסף חזן (הליכוד)
שישלים, אין בעיה, ואז אני אוכל לשאול שאלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
להשלים מה? באיזה שלב מותר לשאול שאלות?
אורן אסף חזן (הליכוד)
סתיו, החברים שלך בוועדה סוגרים דילים על כספים קואליציוניים - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
באיזה שלב אפשר לשאול שאלות?
אורן אסף חזן (הליכוד)
- - - זה מה שאני מנסה להבין.
היו"ר משה גפני
אורן.
אורן אסף חזן (הליכוד)
הם סוגרים דילים על כספים קואליציוניים.
היו"ר משה גפני
אורן. אורן.
אורן אסף חזן (הליכוד)
על זה את לא צועקת?
קריאות
- - -
אורן אסף חזן (הליכוד)
טרכטנברג ומיכל בירן מאחורי הקלעים - - -
היו"ר משה גפני
אורן. אני מבקש לדבר - - -
אורן אסף חזן (הליכוד)
אני אחשוף את הפרצוף של כולכם.
היו"ר משה גפני
אורן, אני אוסר עליך לחשוף את הפרצוף של כולם.
מיקי לוי (יש עתיד)
הוא אסר עליך להגיד את זה.
איתי טמקין
אני בסעיף 47 - - -
היו"ר משה גפני
סתיו, מה רצית לשאול?
אורן אסף חזן (הליכוד)
- - - כסף מאחורי הקלעים.
מיקי לוי (יש עתיד)
אורן, מי קיבל כסף?
אורן אסף חזן (הליכוד)
יושבים מאחורי הקלעים עכשיו טרכטנברג ומיכל בירן, ובשביל לצמצם הסתייגויות מקבלים כסף.
קריאות
- - -
מיקי לוי (יש עתיד)
מה אתה צוחק, מיקי מכלוף?
אורן אסף חזן (הליכוד)
עושים סיבוב פה על היושב-ראש היקר שלנו ועל הציבור.

סתיו, אני לא מבין אותך, למה את לא צועקת על זה? אמיתִי. אני אשמח שכשתשאלי את השאלות תשאלי גם את השאלה הזאת.
היו"ר משה גפני
אורן, אתה מפריע לי.
אורן אסף חזן (הליכוד)
כמה עולות הסתייגויות?
היו"ר משה גפני
זה לא פייר. אני רוצה לסיים.
אורן אסף חזן (הליכוד)
הורו לה לשחוט את כולנו ולהגיד שקיבלנו - - -
היו"ר משה גפני
אז תגיד את זה אחר-כך.
אורן אסף חזן (הליכוד)
- - -
היו"ר משה גפני
אורן, מספיק. סתיו, בבקשה. בקצרה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי מספר שאלות. הוא רץ בסעיפים, סליחה.
היו"ר משה גפני
אין החלפה.
שגית אפיק
סתיו, הוא רק מקריא את דפי ההחלפה.
היו"ר משה גפני
אמרתי, ואני חוזר ואומר בפעם השלישית, מה שהוא עושה עכשיו הוא מקריא את דפי ההחלפה. אין דיון עכשיו שאת מתחילה דיון מחדש על כל העניין הזה. שאלות על דפי החלפה תשאלי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בלי קשר אני מגישה דיון מחדש על הסעיפים האלה, כי זה נושא חדש שהגיע לפה ולא ראינו אותו קודם. לגבי הסעיף של כלכלה - - -
היו"ר משה גפני
לא הבנתי. מה היה המשפט?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כל הנתונים שהגיעו לכאן עכשיו הם נושאים חדשים.
היו"ר משה גפני
את טוענת על הכול נושא חדש?
היו"ר משה גפני
ודאי. ודאי.
היו"ר משה גפני
בסדר, אני מבקש להמשיך להקריא.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רגע, יש לי שאלה.
היו"ר משה גפני
לא רוצה לשמוע שום דבר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה?
היו"ר משה גפני
בגלל שאני לא רוצה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כרגע נתת לי את רשות הדיבור.
היו"ר משה גפני
איתי, לא לתת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אתה לא מקיים דיון. הבטחת הבוקר שנקיים דיון.
קריאות
- - -
איתי טמקין
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סליחה, חברי הקואליציה, אין לכם שום רצון שנקיים דיון סביר?
איתי טמקין
- - -
אורן אסף חזן (הליכוד)
גם לחברים שלך באופוזיציה אין רצון. הם יושבים מאחורי הקלעים - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - - לדון - - -
היו"ר משה גפני
אורן, אני יכול לבקש ממך להפסיק?
איתי טמקין
בתחום 04, תוכנית 01, מימון הסכמים - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
משרד הכלכלה. גפני, סליחה, הוא רץ בין הסעיפים. הלוא אף אחד לא מקשיב לו. אני רוצה לשאול שאלות על הסעיפים האלה.
היו"ר משה גפני
הלאה.
איתי טמקין
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתם לא מאפשרים להכניס הסתייגויות/ זה המינימום לאפשר לנו לשאול שאלות על התקציב הזה. שגית.
איתי טמקין
בסעיף 53, משפטים ובתי משפט, אין שינוי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני מבקשת לשאול שאלות על הסעיף.
היו"ר משה גפני
אני לא נותן לך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל נתת לי לפני שנייה.
היו"ר משה גפני
לא נותן לך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא אפשרת לי לשאול - - -
היו"ר משה גפני
ברגע שאמרת שהכול נושא חדש.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא אפשרת לי לשאול את השאלה. הבטחת הבוקר, גפני, שיהיה על זה דיון.
היו"ר משה גפני
אמרה לנו היועצת המשפטית של הוועדה – תקשיבי אלי, אני מציע שתלמדי עוד דבר – שאלתי את היועצת המשפטית, רציתי לקצר את הזמן, פעם לא היה כאן ככה, פעם תקציב היה מאושר בין עשר דקות לחצי שעה - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה בחיים לא היית מאפשר לתקציב להיות מאושר בצורה כזאת מבזה בלי שאנחנו יודעים מה יש בו.
היו"ר משה גפני
היא אמרה לי - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אני פונה רגע למוסר שלך. בחיים לא היית עובר על זה.
היו"ר משה גפני
את לא רוצה לשמוע, חבל על הזמן. תמשיך הלאה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בחיים לא היית נותן לזה לעבור ככה כחבר כנסת. בחיים.
היו"ר משה גפני
היא לא רוצה לשמוע אפילו מה שיש לי לומר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני רוצה תשובות לשאלות על הסעיפים שהוא קרא עכשיו.
היו"ר משה גפני
לא תקבלי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני רוצה תשובות.
היו"ר משה גפני
את רוצה, תישארי ברצון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הבטיחו לי היום בוועדה שתוכנית לצפון נכנסת, מאות מיליונים למשרד הכלכלה. איך יכול להיות שזה לא נכנס למשרד הכלכלה?
אורן אסף חזן (הליכוד)
- - -
היו"ר משה גפני
אורן, מספיק. אני לא רוצה לשמוע.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה לא נכנס שום דבר לתקציב? הבטיחו לי שתוכנית גרוטו לשיפור מערכת הבריאות בצפון תיכנס לתקציב משרד הבריאות. איפה זה בתקציב. איפה זה?
איתי טמקין
היה 267,148 מיליוני שקלים - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איתי, אני מבקשת שתענה לשאלות האלה.
היו"ר משה גפני
את לא רוצה לשמוע.
איתי טמקין
- - -
אורן אסף חזן (הליכוד)
- - -
היו"ר משה גפני
היא לא רוצה לשמוע. הלאה.
איתי טמקין
01, רשות הטבע והגנים, היו 267,148 מיליוני שקלים, זה יהפוך להיות 268,648 מיליוני שקלים.
אורן אסף חזן (הליכוד)
- - - מה קורה פה?
שגית אפיק
איפה אתה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גם על הסעיף הזה נושא חדש.
איתי טמקין
סעיף 54 - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גם נושא חדש.
איתי טמקין
- - תחום 13, תוכנית 01, רשות הטבע והגנים. שגית, אני יכול להמשיך?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שגית, אפשר לרגע לבקש את חוות-הדעת המשפטית על האופן שבו מתנהל הדיון הזה? אי-אפשר לשאול על התקציב שום שאלה?
אורן אסף חזן (הליכוד)
זה לא דיון, סתיו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סותמים לחברי הכנסת את הפה, אז מה התפקיד של חברי הכנסת פה? לשבת ולהצביע בלי לדעת על מה מצביעים?
קריאה
נעתור לבג"ץ.
איתי טמקין
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה מה שאתה רוצה, שחברי כנסת יעתרו לבג"ץ שהם לא יכולים לדון בתקציב? אתה יודע שזה פגיעה בבג"ץ וזה פגיעה בדמוקרטיה.
איתי טמקין
- - - זה יהפוך להיות 268,648 מיליוני שקלים. בתחום 13, רשות הטבע והגנים, מ-267,148 מיליוני שקלים זה יהיה 268,648 מיליוני שקלים.
אורן אסף חזן (הליכוד)
איזה עמוד אתה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בחיים לא הצביעו כל-כך מהר על תקציב המדינה. בחיים. פשוט לא היה דבר כזה.
היו"ר משה גפני
הלאה.
אורן אסף חזן (הליכוד)
זה לא בסדר שאת לא נותנת לו לדבר.
היו"ר משה גפני
אני מנסה להסביר, היא נכנסת לי באמצע הדברים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה מוזמן להסביר כמה שאתה רוצה. אני רוצה תשובות לשאלות.
היו"ר משה גפני
מאה אחוז. בסדר, הבנתי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, תסביר.
היו"ר משה גפני
אני מסביר לך מה היה עם היועצת המשפטית בבוקר. באמצע שאני מדבר - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בבקשה תסביר. אני מחכה לשמוע את תשובתך.
היו"ר משה גפני
כשהוא יסיים אני אסביר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זה יסיים? את כל הצעת התקציב?
היו"ר משה גפני
כשהוא יסיים אני אסביר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי שאלות לסעיפים.
שגית אפיק
סתיו, אנחנו עכשיו בדפי החלפה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי שאלות לסעיפים שהוא קורא.
היו"ר משה גפני
אין דבר כזה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, הבטיחו לי היום בוועדה שתוכנית הצפון תיכנס לסעיפים האלה. אני רואה שהיא לא נכנסה לסעיפים, אני מבקשת תשובות.
היו"ר משה גפני
הלאה, איתי.
יצחק וקנין (ש"ס)
סתיו, באיזה שעה קמת היום?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מוקדם מאוד.
יצחק וקנין (ש"ס)
אני ב-04:00 בבוקר.
איתי טמקין
אני בסעיף 60 - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - -
היו"ר משה גפני
איפה אתה?
איתי טמקין
אני בעמוד 72.
שגית אפיק
71 – אין לו דפי החלפה.
איתי טמקין
בעמוד 72 המצב הוא כזה. החוק הכחול הוגש על 719,224 מיליוני שקלים, והוא יהיה 765,624 מיליוני שקלים. הרשאה להתחייב עמדה שם על 2,704,837 מיליארדי שקלים, וההרשאה להתחייב החדשה תהיה - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה הפשר של השינוי הזה?
איתי טמקין
אני יורד לכיוון - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סליחה, מה ההסבר לשינוי הזה?
איתי טמקין
בתחום 06, חידוש מבנים, היו 349,955 מיליוני שקלים - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איתי, אתה לא שומע את השאלה שלי.
איתי טמקין
היושב-ראש פה אמר - - -
היו"ר משה גפני
בבקשה. הלאה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה עונה גם לחברי הכנסת, לא רק ליושב-ראש.
היו"ר משה גפני
הלאה.
איתי טמקין
- - - היו 349,955 מיליוני שקלים - - -
שלומית ארליך
רגע, איתי, בהרשאה להתחייב.
איתי טמקין
אני תיכף אגע בהרשאה להתחייב.

היו 349,955 מיליוני שקלים ויהפכו להיות 351,355 מיליוני שקלים. בתחום 06, תוכנית 01, חידוש מבנים במערכת - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה הסיבה לשינוי הזה?
איתי טמקין
- - היו 349,955 מיליוני שקלים - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מביאים בפנינו שינוי תקציבי. מה הסיבה לשינוי הזה?
איתי טמקין
- - עכשיו יהיו 351,355 מיליוני שקלים. ברזרבה וברזרבה לעמידה ביעדים, בתחום 08, תוכנית 01, השינוי הוא מ-21,433 מיליוני שקלים ל-66,433 מיליוני שקלים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איתי, אתה יכול להפסיק לקרוא, כי אף אחד לא מקשיב למה שאתה אומר.
היו"ר משה גפני
אני מקשיב לכל מילה ואני מסתכל בפייסבוק...
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אף אחד פה לא שמע מה אתה אומר.
היו"ר משה גפני
אני שומע כל מילה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הדיון הזה הוא לחינם לחלוטין. או שנשמע הסברים ונקיים דיון, או שאיתי יכול להעביר את המספרים ליועצת ותכניסו את זה לחוק. אתם לא רוצים לקיים דיון.
איתי טמקין
אני אקרא את ההרשאה יש שינוי לעומת דפי ההחלפה, שינוי שצריך להיות בכתב יד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שגית, למה הוא קורא את כל המספרים אם - - -
איתי טמקין
אני בעמוד 72, בהרשאה להתחייב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה עכשיו ההקראה הזאת? אף אחד לא מקשיב לו, הוא סתם גומר את הגרון שלו ואף אחד לא יכול לשאול שאלות.
רועי פולקמן (כולנו)
אני מקשיב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה הנושא האחרון שהוא דיבר עליו?
רועי פולקמן (כולנו)
- - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אף אחד לא יכול לשאול פה שאלות על אף שינוי תקציבי - -
היו"ר משה גפני
הלאה, איתי.
רועי פולקמן (כולנו)
תשאלי בסוף.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - על סכומים שהבטיחו שייכנסו ולא נכנסו.
איתי טמקין
- - - הופיעה הרשאה של 2,704,837 מיליארדי שקלים וכעת ההרשאה להתחייב – שגית, את רושמת? – 2,751,237 מיליארדי שקלים.
שלומית ארליך
רגע, עוד פעם, לא הספקתי. במקום מה?
איתי טמקין
במקום 2,704,837, שמחוק שם. המספר החדש בהרשאה להתחייב שמופיע כרגע הוא לא נכון. המספר שצריך להיות זה 2,751,237 מיליארדי שקלים.
שגית אפיק
2,751,237 מופיע אצלנו בדפי ההחלפה.
איתי טמקין
זה סוכל, ואותו דבר גם סוכל אחר-כך בשני הדברים הנוספים של ההרשאה להתחייב. בסדר, שגית? הבנת?
שגית אפיק
כן.
שלומית ארליך
איפה צריך להיות ה-46? מאיפה הוא מסוכל?
איתי טמקין
העמודה הזאת מיותרת. צריך למחוק את העמודה, להסיט את העמודה ימינה, וזה המספרים.
שלומית ארליך
כל העמודה?
איתי טמקין
יש עמודה מיותרת בעמודה הזה.
שלומית ארליך
יש לי שם 46,400, 46,400, 1,400 ו-45,000.
איתי טמקין
זו עמודה מיותרת.
שלומית ארליך
אמרנו בהרשאה להתחייב שזה 2,751,237, אחר-כך יש תיקון, 391,111 הופך להיות - - -
איתי טמקין
אני ממשיך כבר לעמוד הבא.
שלומית ארליך
הרשאה להתחייב. אבל לא קראת - - -
איתי טמקין
תחום 06, חידוש מבנים, במקום 391,113 מיליוני שקלים זה יהפוך להיות 437,513. אותו דבר קורה בתחום 01, חידוש מבנים, שזה 391,111 הופך להיות 392,513 מיליוני שקלים, ולבסוף היה אפס ברזרבה לעמידה ביעדים, וזה הופך להיות 45,000 מיליוני שקלים.

בעמוד 73, משרד הבריאות, אין שינויים. בעמוד 74, רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול, אין שינויים, ועל כן ברשותכם אני אעבור לסעיף שיכון, סעיף מס' 70. בסעיף שיכון חלו השינויים הבאים, עמוד 75, בסעיף שיכון, הסכום בסעיף עמד על 1,905,823 מיליארד שקלים ועכשיו יהיה 1,906,823 מיליארד שקלים. בתחום 02, שנמצא מתחתיו, היה 1,115,914 מיליארד שקלים, יהיה 1,116,914 מיליארד שקלים. עוד שינוי חל שם בתחום 02, תוכנית 05, פעולות תומכות בבנייה, היה 314,212 מיליוני שקלים ועכשיו יהיה 315,212 מיליוני שקלים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה הפשר של השינוי הזה?
איתי טמקין
אני עובר לסעיף האחרון בשנת 2017 שחל בו שינוי, כי גם בעמוד 76 אין שינויים, בעמוד 73, מפעלי מים, אין שינויים, בעמוד 78, סעיף תעשייה, אין שינויים, בסעיף 78, תיירות, אין שינויים, בסעיף 79, תחבורה, אין שינוי, ועל כן אני עובר לסעיף האחרון שיש בו שינויים בשנת 2017, הוצאות פיתוח אחרות.

בהוצאות פיתוח אחרות חלו השינויים הבאים - - -
היו"ר משה גפני
באיזה עמוד?
איתי טמקין
עמוד 81.
שגית אפיק
סעיף 83.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מה הכוונה בהוצאות פיתוח אחרות?
איתי טמקין
זה הוצאות פיתוח של כל המשרדים שאין להם סעיף פיתוח ייעודי וכן הוצאות פיתוח שלא שייכות לשום משרד ספציפי.
יהודה גליק (הליכוד)
לאיפה הן שייכות?
איתי טמקין
יש משרד מפקח עליהם, אבל במבנה ההוצאה הוא לא משויך - - -
היו"ר משה גפני
בבקשה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי שאלה לגבי זה, איתי. ב-2015 ההוצאות היו 4 מיליארד - - -
היו"ר משה גפני
אני לא מרשה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - - השינויים התקציביים עלו ל-6 מיליארד, אבל הם ירדו אחר-כך - - -
היו"ר משה גפני
לא לענות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לאיפה הכסף הזה הלך?
היו"ר משה גפני
למדתי את התקציב פי אלף יותר ממך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איך השתמשתם בכסף הזה?
היו"ר משה גפני
עם כל הכבוד שאת הולכת - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תן לי גם ללמוד.
היו"ר משה גפני
- - ומשדרת את זה לכל העולם - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מגיע לציבור - - -
היו"ר משה גפני
את לא יודעת כלום, את רק - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה בראש ועדה.
היו"ר משה גפני
פופוליסטיקה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תתביישו שזה ככה. תאפשר תשובה לשאלות.
היו"ר משה גפני
אני קורא לך לסדר פעם שלישית, לצאת החוצה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תאפשר לענות על שאלות.
היו"ר משה גפני
לצאת החוצה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
פשוט תאפשר לענות על שאלות. למה? כי אני שואלת שאלות - - -
היו"ר משה גפני
לצאת החוצה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני שואלת שאלות על התקציב - - -
היו"ר משה גפני
לצאת החוצה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל למה - -
היו"ר משה גפני
לצאת החוצה, בגלל שהוצאתי אותך - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - שאלתי מה קורה בצפון.
היו"ר משה גפני
אני מבקש גם מהעוזר שלה לצאת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הופעתי כדי להבין - - -
היו"ר משה גפני
לצאת.
רועי פולקמן (כולנו)
אפשר ללמוד את זה לפני, גם את יודעת. את לא עושה את זה כדי לדעת.
היו"ר משה גפני
איפה יש סדרן? אני לא מבין מה הולך פה. לא לתת לו לצלם. מה זה? הם מבזים את הכנסת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה לא שואל שאלה אחת.
רועי פולקמן (כולנו)
בניגוד אליך עשיתי שיעורי בית, זה הכול. באתי מוכן לדיונים האלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
- - - תתביישו.

(חברת הכנסת סתיו שפיר יוצאת מחדר הוועדה)
רועי פולקמן (כולנו)
לא באתי לעשות - - -
היו"ר משה גפני
הלאה.
איתי טמקין
בסעיף 83, הוצאות פיתוח אחרות, הסכום שהוגש לוועדה עמד על 2,803,437 מיליארדי שקלים והסכום החדש יהיה 2,805,937 מיליארדי שקלים. זה בא לידי ביטוי בתחום 03, פיתוח משרד ראש הממשלה, שעמד על 501,550 מיליוני שקלים ועכשיו יהיה 504,050 מיליוני שקלים. זה גם בא לידי ביטוי בפרויקטים והחלטות ממשלה בתחום 03 ותוכנית 02. זה היה 390,595 מיליוני שקלים ועכשיו זה יהיה 393,095.

בזה תמו השינויים לשנת 2017, שגית. למה זה? כי אין שינויים בכל הסעיפים. בסעיף 84, תשלום חובות, אין שינויים. אין גם שינויים בתקציב המפעלים העסקיים, אין שינוי במפעלי משרד - - -, עמוד 84. כנ"ל בעמוד 85. בעמוד 86, ביטוח לאומי אין שינויים. גם בעמוד 87 ביטוח לאומי אין שינויים. בעמוד 88, בתי חולים ממשלתיים, אין שינויים. זה גם בעמוד 89. בעמוד 90, בתי חולים, גם כן אין שינוי, זה סעיף 94. גם בסעיף 95, נמל חדרה, אין שינויים. גם בסעיף 98, רשות מקרקעי ישראל, אין שינויים. על כן תמיר יהיה אתכם פה עכשיו בשנת 2018. הכנסת – כמו ששגית הסבירה אנחנו לא מסבירים.
היו"ר משה גפני
אפשר להמשיך.
איתי טמקין
העמוד הזה מחליף את עמוד 102, משרד ראש הממשלה, סעיף 04. 21,900 מיליון שקלים.
שגית אפיק
זה נשאר בוועדה המשותפת ולכן אנחנו לא מצביעים.
איתי טמקין
במקום שני מיליארד ו-21,980 אלף – יבוא שני מיליארד ו-62,180 אלף, תקציב ההוצאה.

בהרשאה להתחייב, במקום מיליארד ו-88,125 מיליון יבוא מיליארד ו-158,125 מיליון שקלים.

בפעולה, סעיף 51, משרד ראשי – במקום 625,974 אלף יבוא 627,574 מיליון שקלים.

בסעיף 51-10, פרויקטים – במקום 42,250 מיליון יבוא 43,850 מיליון שקלים.

בתחום פעולה, סעיף 52, משרדי ממשלה, במקום 174,078 מיליון שקלים יבוא 175,078 מיליון שקלים כהוצאה נטו.

בהרשאה להתחייב, במקום 128 מיליון יבוא 198 מיליון שקלים.

בסעיף 52-03, משרד התפוצות, במקום 9,588 מיליון שקלים יבוא 10,588 מיליון שקלים.
שגית אפיק
יש לך את השבעים אלף בהרשאה להתחייב.
איתי טמקין
נכון. בהרשאה להתחייב, יגדל מאפס לשבעים מיליון שקלים.

זה בעמוד 102. אחר כך נעבור לעמוד 103. עמוד זה מחליף את עמוד 103.

תחום 53, המשרד לפיתוח הנגב והגליל. במקום 353,121 מיליון שקלים יבוא 385,121 מיליון שקלים.

תחום 63-03, תכנית פיתוח הנגב והגליל, במקום 312,713 מיליון שקלים, יבוא 344,713 מיליון שקלים.

בתחום 70, רזרבות, במקום 77,257 מיליון שקלים יבוא 82,857 מיליון שקלים.

בתכנית 70-01, רזרבה לעמידה במסגרת ההוצאה, במקום 77,257 מיליון שקלים יבוא 82,857 מיליון שקלים.

עד כה שינויים בעמוד 103.
שגית אפיק
עכשיו אנחנו בעמוד 108.
קריאה
בעמוד 105, משרד האוצר – אין שינויים.

בעמוד 106, משרד הפנים – אין שינויים.

בעמוד 107, המשרד לביטחון פנים – אין שינויים.

אני עובר לעמוד 108, משרד המשפטים. הסכום של משרד המשפטים עמד על 3 מיליארד, 500 מיליון ו-512 אלף שקלים ובמקום זה יבוא 3 מיליארד ו-501,512 מיליון שקלים.

עד כאן השינויים בעמוד הזה.

נעבור לעמוד הבא, עמוד 109. סעיף משרד המשפטים. תחום פעולה - רזרבה, במקום 98,724 מיליון שקלים יבוא 99,724 מיליון שקלים. תכנית - 65-01 – רזרבות, במקום 98,724 מיליון שקלים יבוא 99,724 מיליון שקלים.

עד כה שינויים בעמוד 109.

עמוד 110, משרד החוץ – אין שינויים.

עמוד 111, המטה לביטחון לאומי – אין שינויים.

עמוד 112, גמלאות ופיצויים – אין שינויים.

אנחנו עוברים לעמוד 113, הוצאות שונות.

הגג של הסעיף עמד על 2 מיליארד ו-850,177 מיליון שקלים. במקום זה יבוא שני מיליארד ו-350,177 מיליון שקלים.

תחום פעולה 01, הוצאות שונות – במקום שני מיליארד ו-850,177 מיליון שקלים יבוא שני מיליארד ו-350,177 מיליון שקלים.

תכנית 01-31, הוצאות ביטחון מותנות, במקום 500 מיליון יבוא אפס.

עד כאן שינויים בעמוד 113.

עמוד 114, סעיף בחירות, מימון מפלגות – אין שינויים.

עמוד 115, משרד הביטחון. הגג עמד על 53 מיליארד ו-858,714 מיליון שקלים ובמקום זה יבוא 53 מיליארד ו-861,814 מיליון שקלים.

תחום פעולה 11, הוצאות ביטחון, במקום 21 מיליארד ו-804,486 מיליון שקלים יבוא 21 מיליארד ו-807,586 מיליון שקלים.

תכנית 01, הוצאות ביטחוניות, במקום 21 מיליארד ו-777,486 מיליון שקלים, יבוא 21 מיליארד ו-780,586 מיליון שקלים.

עד כאן שינויים בעמוד 115.

אני עובר לעמוד 116, הוצאות חירום אזרחיות. הגג של הסעיף, במקום 465,436 מיליון שקלים, יעמוד על 480,436 מיליון שקלים.
שגית אפיק
ברזרבה.
איתי טמקין
תחום 18, רזרבה. במקום 10,651 מיליון שקלים יבוא 25,651 מיליון שקלים.

תכנית 18-01, רזרבות, במקום 10,651 מיליון שקלים יבוא 25,651 מיליון שקלים.

עד כאן עמוד 116.

עמוד 117 – אין שינויים.

עמוד 118, הרשויות המקומיות. גג הסעיף, במקום ארבעה מיליארד ו-985,532 מיליון שקלים יעמוד על חמישה מיליארד ו-2,032 מיליון שקלים.

שינויים בתחום 90, רזרבה, במקום 131,201 מיליון שקלים יבוא 147,701 מיליון שקלים.

תכנית 90-01, רזרבה, במקום 131,201 מיליון שקלים יבוא 147,701 מיליון שקלים.

עד כאן השיניים בעמוד 118.
שגית אפיק
בתחילת העמוד הזה, שתי שורות לא מובנות. האחת, העברות לרשויות המקומיות. תסתכל רגע. 01-01, מענקים שוטפים לרשויות. אין עליהם מספר. אתם משאירים אותם? מוציאים אותם? אנחנו בעמוד 118, העברות לרשויות המקומיות ומענקים שוטפים לרשויות המקומיות. תבדוק את זה.
איתי טמקין
עמוד 119, משרד המדע, התרבות והספורט, הגג של הסעיף הוא מיליארד ו-567,933 מיליון שקלים ובמקום זה הוא יעמוד על מיליארד ו-573,033 מיליון שקלים.

השינויים הם בתחום מינהל התרבות, 42, במקום מיליארד ו-9,170 מיליון שקלים, יבוא מיליארד ו-14,270 מיליון שקלים.

תכנית, 42-02, מינהל התרבות, במקום 946,170 מיליון שקלים, יבוא 951,270 מיליון שקלים.

עד כאן שינויים בעמוד 119.

עמוד 120, משרד החינוך.

במקום הוצאה של 55 מיליארד ו-143,570 מיליון שקלים, יבוא 56 מיליארד ו-174,410 מיליון שקלים כהוצאה נטו. כאשר ההרשאה להתחייב תגדל משני מיליארד ו-147 מיליון שקלים. אין שינוי בהרשאה להתחייב.

עד כאן שינויים בעמוד 120. אני עובר לעמוד 121, סעיף משרד החינוך.

תחום פעולה, תחום 46, תכניות חינוכיות משלימות, משלושה מיליארד ו-764,678 מיליון שקלים לשלושה מיליארד ו-778,178 מיליון שקלים.

תכנית, תחום 46-01, קידום ילדים ונוער מ-918,110 מיליון שקלים ל-924,110 מיליון שקלים.

תחום 46-02, פעילויות ופרויקטים, מ-688,970 מיליון שקלים ל-693,470 מיליון שקלים.

תחום 46-04, חינוך בלתי פורמלי, מ-804,152 מיליון שקלים ל-807,152 מיליון שקלים.

תחום 49, תמיכה בנושאי יהדות, ממיליארד ו-44,917 מיליון שקלים למיליארד ו-49,417 מיליון שקלים.

תכנית 49-01, מ-43,057 מיליון שקלים ל-46,057 מיליון שקלים.

תחום 49-02, מוסדות תורניים, ממיליארד ו-1,860 מיליון שקלים למיליארד ו-3,360 מיליון שקלים.

עד כאן שינויים בעמוד 121.

אני עובר לעמוד 122 שממשיך עם משרד החינוך.

תכנית פעולה, ממיליארד ו-640,77 מיליון שקלים, למיליארד ו-655,011 מיליון שקלים.

תכנית, 51-01, רזרבה להתייקרות, ממיליארד ו-599,561 מיליון שקלים, לשני מיליארד ו-606,401 מיליון שקלים.

אלה השינויים בעמוד 122.

אני עובר לעמוד 123, השכלה גבוהה. גג הסעיף עמד על עשרה מיליארד ו-764,039 מיליון שקלים. הוא יעמוד על עשרה מיליארד ו-766,039 מיליון שקלים.

תחום פעולה 12, רזרבה, מ-309,913 מיליון שקלים ל-311,913 מיליון שקלים.

תחום 12-01, רזרבה, מ-309,913 מיליון ל-311,913 מיליון שקלים.

אלה השינויים בעמוד 122.
שגית אפיק
גם כאן, תחום 01-11, השתתפות במוסדות להשכלה גבוהה. חסר לך 03, השתתפות בקרנות.
מיקי לוי (יש עתיד)
אין שינוי בהשתתפות.
שגית אפיק
אתה אומר שאין שינוי, אז פשוט להוסיף.
איתי טמקין
אני ממשיך לעמוד הבא, עמוד 124, סעיף 22, המשרד לשירותי דת. מ-638,933 מיליון שקלים ל-667,993 מיליון שקלים.

תחום 01, המשרד לשירותי דת, במקום 427,446 מיליון שקלים יהיה 486,146 מיליון שקלים.

תכנית 01-01 למועצות דתיות, במקום 607,378 מיליון שקלים יבוא 321,878 מיליון שקלים.

תכנית 01-02, תמיכה בשירותי דת, במקום 47,716 מיליון שקלים יבוא 89,713 מיליון שקלים.

תכנית 01-03, בלי עלמין, במקום 14,448 מיליון שקלים יבוא 16,948 מיליון שקלים.

אלה השינויים בעמוד 124.

עמוד 125, סעיף 23, משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

משבעה מיליארד ו-362,655 מיליון שקלים לשבעה מיליארד ו-382,655 מיליון שקלים.

בתחום 09, רזרבה להתייקרויות, מ-219,679 מיליון שקלים ל-239,679 מיליון שקלים.

ב-09-02, תכנית רזרבה להתייקרויות, מ-219,679 מיליון שקלים ל-239,679 מיליון שקלים.

עד כה השינויים בעמוד 125.

עמוד 126, משרד הרווחה – אין שינויים.

עמוד 127, משרד הבריאות. גג הסעיף בכחול עמד על 35 מיליארד ו-454,434 מיליון שקלים ועכשיו יעמוד על 35 מיליארד ו-458,234 מיליון שקלים.
השינויים הם
בתחום קופות חולים ובתי חולים, מ-28 מיליארד ו-429,015 מיליון שקלים ל-28 מיליארד ו-432,815 מיליון שקלים.

תכנית 20-03, קופות חולים ובתי חולים, מ-28 מיליארד ו-429,014 מיליון שקלים ל-28 מיליארד ו-432,815 מיליון שקלים.

אלה השינויים בעמוד 127.
שגית אפיק
יש לך את כספי העיזבונות. יש לך 22 ו-22-10 כספי עיזבונות.
איתי טמקין
לא חל בהם שינוי.

אני ממשיך בעמוד 128, משרד הבריאות – אין שינויים.

עמוד 129, הרשות לניצולי שואה – אין שינויים.

עמוד 130, המשרד להגנת הסביבה, סעיף 26 – אין שינויים.

עמוד 131, סעיף 27, הקצבות לביטוח לאומי – אין שינויים.

עמוד 132, סעיף 29, משרד הבינוי והשיכון – אין שינויים.

עמוד 133, סעיף 30, משרד העלייה והקליטה – אין שינויים.

עמוד 134, סעיף 31, הוצאות ביטחוניות שונות – אין שינויים.

אני עובר לעמוד הבא שיש בו שינויים, עמוד 135, משרד החקלאות. בכחול הגג עמד בשנת 2018 על מיליארד ו-827,456 מיליון שקלים והיום הוא יעמוד על מיליארד ו-913,456 מיליון שקלים.

השינויים הם בתחום פעולה 03, רזרבות, מ-53,933 מיליון שקלים ל-68,233 מיליון שקלים.

תכנית 03-01, סעיף התייקרויות, מ-41,369 מיליון שקלים ל-45,669 מיליון שקלים.

תחום פעולה 06, תמיכה בחקלאות, ממיליארד ו-51,025 מיליון שקלים למיליארד ו-52,025 מיליון שקלים.

תחום פעולה 06-02, תמיכות בחקלאות, ממיליארד ו-51,025 מיליון שקלים למיליארד ו-52,025 מיליון שקלים.

עד כה שינויים בעמוד 135.
שגית אפיק
רגע. סעיף 08.
איתי טמקין
נכון. פעולות. תכנית 08-01. מאפס ל-70,700 מיליון שקלים.

עד כאן עמוד 135.

עמוד 136, משרד החקלאות – אין שינויים.

עמוד 137, משרד האנרגיה והמים – אין שינויים.

עמוד 138, הוועדה לאנרגיה אטומית – אין שינויים.

עמוד 139, משרד הכלכלה – אין שינויים.

עמוד 140 – אין שינויים.

עמוד 141 – אין שינויים.

עמוד 142, תחום 38, תמיכות בענפי המשק – אין שינויים.

עמוד 143, סעיף 39, משרד התקשורת – אין שינויים.

עמוד 144, סעיף 40, משרד התחבורה – אין שינויים.

עמוד 145, סעיף 41, הרשות הממשלתית למים ולביוב – אין שינויים.

עמוד 146, סעיף 42, מענקי דיור ושיכון – אין שינויים.

עמוד 147, מרכז למיפוי ישראל, סעיף 43 – אין שינויים.

העמוד הבא שיש בו שינויים, עמוד 148, סעיף תשלום ריבית ועמלות. מ-39 מיליארד ו-775 מיליון שקלים ל-39 מיליארד ו-605 מיליון שקלים. השינוי בא בתחום פנים, מ-32 מיליארד ו-911 מיליון שקלים ל-32 מיליארד ו-741,605 מיליון שקלים. בתחום פעולה 05-04, סבסוד מקורות חוב, משבעה מיליארד ו-523 מיליון שקלים לשבעה מיליארד ו-653,605 מיליון שקלים.

עד כאן השינויים בעמוד 148.

העמוד הבא אליו אנחנו עוברים הוא עמוד 149 – אין שינויים.

עמוד 150, סעיף 47, רזרבה כללית – גג הסעיף עמד על ארבעה מיליארד ו-180 מיליון שקלים ועכשיו הוא יעמוד על שלושה מיליארד ו-500 מיליון שקלים. בתחום 01, הסכום ארבעה מיליארד ו-180 מיליון שקלים כפי שהיה בכחול ועכשיו התחום יעמוד על שלושה מיליארד ו-500 מיליון שקלים.

תכנית 01-04, מימון הסכמים קואליציוניים, מ-680 מיליון שקלים בתקציב שהונח לאפס.

העמוד הבא, עמוד 151 – אין שינויים.

עמוד 152, המשטרה ובתי הסוהר – אין שינויים.

עמוד 153, משפטים ובתי המשפט – אין שינויים.

עמוד 154, סעיף 54, רשויות פיקוח, מ-920,244 מיליון שקלים ל-921,744 מיליון שקלים.
שגית אפיק
רגע. איבדנו אותך. באיזה עמוד אתה?
איתי טמקין
בעמוד 154.
שגית אפיק
בעמוד 150.
שלומית ארליך
שים לב שגם שם יש תכנית 01-05, רזרבת התאמות שלא מופיעה.
איתי טמקין
גם אותה נבקש להעתיק ידנית. אין הרבה שינויים. השינוי היחידי שהיה הוא בתכנית של מימון הסכמים קואליציוניים.
שגית אפיק
בעמוד 154 יש לך את ה-33-02, פעולות.
איתי טמקין
סעיף 54, רשויות פיקוח, הגג היה 920,244 מיליון שקלים והיום מוצע שהוא יהיה 921,744 מיליון שקלים. כאשר תחום 13, רשות הטבע והגנים יעבור מ-241,798 מיליון שקלים ל-243,298 מיליון שקלים. כאשר תכנית 13-01, רשות הטבע והגנים תעבור מ-241,798 מיליון שקלים ל-243,298 מיליון שקלים.

עד כאן השינויים בעמוד 154.
שגית אפיק
יש לך שם את 33-02, פעולות. כנראה קפץ לכם עמוד. תוסיף אותו ידנית.
איתי טמקין
נכון. תודה.

אני עובר לעמוד הבא, עמוד 155 – אין שינויים.

העמוד הבא בו יש שינויים, עמוד 156. סעיף הפיתוח של חינוך. הגג של הסעיף עמד על 571,480 מיליון שקלים ועכשיו מוצע שהוא יעמוד על 617,880 מיליון שקלים כאשר הרשאה להתחייב תגדל משני מיליארד ו-738,577 מיליון שקלים לשני מיליארד ו-784,977 מיליון שקלים.

השינויים המרכזיים יהיו בתחום 06, חידוש מבנים, מ-223,536 מיליון שקלים ל-224,936 מיליון שקלים.

ההרשאה להתחייב גם כן באותו תחום, תגדל מ-393,231 מיליון שקלים ל-439,631 מיליון שקלים.

06-01, תכנית חידוש מבנים במערכת, הוצאה נטו, תגדל מ-223,536 מיליון שקלים ל-224,936 מיליון שקלים בהרשאה להתחייב. הרשאה להתחייב תגדל במקביל מ-393,231 מיליון שקלים ל-394,631 מיליון שקלים. תחום 08, רזרבה, מ-17,023 מיליון שקלים ל-62,023 מיליון שקלים. תכנית 08-01, רזרבה לעמידה ביעדים הפיסקליים, תגדל מ-17,023 מיליון שקלים ל-62,023 מיליון שקלים.

עד כאן השינויים בעמוד 155.
שגית אפיק
ברזרבה לעמידה ביעדים יש גם תוספת.
איתי טמקין
תוספת של הרשאה. ההרשאה תגדל מאפס שקלים ל-45 מיליון שקלים.

עד כאן שינויים בעמוד 156.

עמוד 157, בריאות – אין שינויים.

עמוד 158, רשות האוכלוסין, סעיף 98 – אין שינויים.

עמוד 159 – אין שינויים.

עמוד 160 - אין שינויים בשנת 2018.

עמוד 161, סעיף 03 – אין שינויים.

עמוד 162, סעיף 76, תעשייה – אין שינויים.

עמוד 163, סעיף 78, חקלאות – אין שינויים.

עמוד 164, סעיף 79, פיתוח תחבורה – אין שינויים.

העמוד הבא בו יש שינויים, עמוד 165. הגג של הסעיף יגדל משני מיליארד ו-429,695 מיליון שקלים לשני מיליארד ו-426,195 מיליון שקלים. כאשר השינויים המרכזיים יהיו בתחום 03, פיתוח משרד ראש הממשלה, מ-490,622 מיליון שקלים ל-493,122 מיליון שקלים. תכנית 03-02, פרויקטים להחלטות ממשלה, מ-379,386 מיליון שקלים ל-381,886 מיליון שקלים.

עד כאן השינויים בעמוד 165.

סיימנו.
שלומית ארליך
עמוד שמחליף את עמוד 118.
היו"ר משה גפני
הפסקה חמש דקות.

(הישיבה נפסקה בשעה 00:25 ונתחדשה בשעה 00:30.)
היו"ר משה גפני
לילה טוב. אני מחדש את ישיבת ועדת הכספים.

אני מבקש להקריא את ההסתייגויות.
שלומית ארליך
יש לנו קודם כל הסתייגויות לשם החוק, בשם הרשימה המשותפת וקבוצת מרצ.
אורן אסף חזן (הליכוד)
לבי על החבר'ה מהאוצר שבאמת עושים עבודה טובה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
.... תקציב המדינה.
אורן אסף חזן (הליכוד)
חברת הכנסת בירן שעשתה מאמצים לגייס כסף לגוף הבוחר שלה תמורת ההסתייגות. אני לא מבין מה אנחנו עושים כאן. נסגר או לא נסגר?
היו"ר משה גפני
אני לא יודע. אין לי מושג.

מי בעד ההסתייגות של הרשימה המשותפת ו-מרצ? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 3

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
במקום חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו-2018 יבוא הצעות חוק להנצחת מדיניותה הכלכלית נעדרת החזון וחסרת האחריות של ממשלת ישראל. של מרצ והרשימה המשותפת.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 3

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
שלומית ארליך
במקום חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו-2018 יבוא ... על מעמד הביניים ולהכבדת הנטל הכלכלי על השכבות המוחלשות.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 3

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
שלומית ארליך
במקום חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו-2018 יבוא הצעת חוק על ניתוק של ממשלת ישראל מצרכי האזרחים שלה.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 3

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
שלומית ארליך
במקום חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו-2018 יבוא הצעת חוק להעמקת הפערים הכלכליים במדינת ישראל ולהעברת כספי המסים של האזרחים...
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 3

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
שלומית ארליך
הסתייגויות למטרת החוק. עדיין של קבוצת מרצ והרשימה המשותפת. הסעיף יימחק ובמקומו יבוא: מטרתו של חוק זה להבטיח את הישרדותה של הממשלה בכל מחיר ובפרט על ידי חלוקת כספי ציבור למגזרים צרים בעלי השפעה פוליטית אשר חורגת מעבר לכל פרופורציה.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 3

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
שלומית ארליך
הסעיף יימחק ובמקומו יבוא: מטרתו של חוק זה לאחז את עיני הציבור ולחלק צ'ופרים ספורדיים כדי להסוות את היעדר החזון הכלכלי של ממשלת ישראל.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 3

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
שלומית ארליך
הסעיף יימחק ובמקומו יבוא: מטרתו של חוק זה היא להעלות את שיעורי העוני בישראל עוד יותר ובפרט את מצוקתם הכלכלית של הילדים והקשישים כך שישראל תהפוך למדינה הענייה ביותר ב-OECD.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 3

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
שלומית ארליך
הסעיף יימחק ובמקומו יבוא: מטרתו של חוק זה לקחת את כספי המסים של האזרחים... בהתאם...
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני רוצה שיחשפו הסכמים פוליטיים שקרו בזה הרגע או בשעתיים האחרונות.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
לא קרו הסכמים.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 3

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני הבנתי שיש הסכמים עם המחנה הציוני.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
את תוקפת את המחנה הציוני, תוקפת את יש עתיד, תוקפת את הליכוד, תוקפת את ישראל ביתנו. באיזה רשימה תרוצי בפעם הבאה?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
עצמאית. מה, לא הבנת? רשימה חברתית.
שלומית ארליך
הסעיף יימחק ובמקומו יבוא: מטרתו של חוק זה היא לבסס ולהעמיק את היחס המועדף להם זוכים בישראל בעלי ההון תוך התעלמות מופגנת מהנטל הגובר על מעמד הביניים ועל השכבות המוחלשות בישראל ומהנסיקה ביוקר המחיה.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 3

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
היו"ר משה גפני
יש עוד הסתייגויות?
שלומית ארליך
אין.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
הצעה לסדר. אני תהיתי למה הייתה הבדיחה הזאת.
אורן אסף חזן (הליכוד)
כמה קולות תקבלי? כולם צועקים כאן. קיבלו מה שהם רוצים, פתאום שקט.
נאוה בוקר (הליכוד)
אורן, מספיק כבר. יש גבול לכל דבר. אתה בינתיים הולך ומחייך כל היום.
אורן אסף חזן (הליכוד)
זה למטרות חברתיות.
היו"ר משה גפני
בשעה 02:39 תהיינה הצבעות על הרביזיות.
אורן אסף חזן (הליכוד)
אורלי, זה למתפקדים שלך.
היו"ר משה גפני
אנחנו ממשיכים בהצבעה.
שגית אפיק
סעיף 01, לשכת נשיא המדינה לשנת 2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
שגית אפיק
סעיף 04, משרד ראש הממשלה.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל כהצעת הוועדה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
שגית אפיק
סעיף 05, משרד האוצר.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
שגית אפיק
סעיף 06, משרד הפנים.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה.
היו"ר משה גפני
מעכשיו לכל הסעיפים יש רביזיה, אלא אם כן אתה מודיע אחרת.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
גם אני מגישה רביזיה.
היו"ר משה גפני
יש את כל הרביזיות שלך.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
כן.
מיקי לוי (יש עתיד)
אבל כל רביזיה באותו סעיף ספציפי כפול שתיים, זה שנתיים. את חייבת להקריא גם את 2018 מהתחלה.
היו"ר משה גפני
בסדר. מיקי, בסדר גמור.
מיקי לוי (יש עתיד)
ואז רביזיה. גם הרביזיות שהיו לפני כן.
היו"ר משה גפני
אני לא סופר כדי שלא יהיה עין הרע.
שגית אפיק
סעיף 07, המשרד לביטחון פנים.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל. יש רביזיה של מיקי לוי ומיכל בירן.
שגית אפיק
סעיף 08, משרד המשפטים.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 09, משרד החוץ, 2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 10, המטה לביטחון לאומי, 2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 12, גמלאות ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 13, הוצאות שונות ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
קריאה
לא ספרת.
היו"ר משה גפני
לא צריך.
קריאה
לא היה כאן רוב ויזואלי.
שגית אפיק
סעיף 14, מימון מפלגות ל-2017.
היו"ר משה גפני
יש עשרה.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
לי זה לא ברור.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל. יש רביזיות.
שגית אפיק
סעיף 15 עם דפי החלפה, משרד הביטחון ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 16, הוצאות חירום אזרחיות עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 17, תיאום פעולות בשטחים ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
כמובן רביזיות על הכול.
היו"ר משה גפני
כן. ברור.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
כי אני מקווה שתשקלו מחדש את דרככם הרעה.
אורן אסף חזן (הליכוד)
עוד פעם איומים?
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
כולנו היינו בעד. הסכמנו כולנו לקצץ מהסכומים שלנו, אבל אתם באופוזיציה לא מתואמים.
אורן אסף חזן (הליכוד)
היושב ראש, היא לא מצליחה לסחוט.
שגית אפיק
סעיף 18 עם דפי החלפה לשנת 2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 19, מדע, תרבות וספורט עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 20, משרד החינוך עם דפי החלפה לשנת 2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 21, השכלה גבוהה עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 22, המשרד לשירותי דת עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 23, משרד הרווחה עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 24, משרד הבינוי עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 25, הרשות לניצולי שואה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 26, המשרד להגנת הסביבה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 27, הקצבות ל-... ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 29, משרד הבינוי והשיכון ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 30, עלייה וקליטה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 31, שונות ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 33, משרד החקלאות עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 34, משרד האנרגיה והמים ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 35, הוועדה לאנרגיה אטומית ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.

סעיף 36, משרד הכלכלה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 37, משרד התיירות ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 38, תמיכות בענפי משק ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 39, משרד התקשורת ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 40, משרד התחבורה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 41 ... ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 42, מענקי בינוי ושיכון ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 43, המרכז למיפוי ישראל ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 45, תשלום ריבית ועמלות.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 46, חוק חיילים משוחררים ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 47, רזרבה כללית עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 51, דיור ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 52, בתי הסוהר ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 53, משפטים ובתי משפט ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 54, רשויות פיקוח עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 60, חינוך עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 67, בריאות ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 68, רשות האוכלוסין ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 70, שיכון עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 73, מפעלי מים ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 76, תעשייה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 78, פיתוח תיירות ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 79, פיתוח התחבורה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 83, הוצאות פיתוח אחרות עם דפי החלפה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 84, תשלום חובות ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 89, מפעלי משרד ראש הממשלה והאוצר ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 91, פיתוח לאומי ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 84, בתי חולים ממשלתיים ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 95, נמל חדרה ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 98, רשות מקרקעי ישראל ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 01, נשיא המדינה ולשכתו ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.

את לא צריכה להגיד עכשיו 2018 מכיוון שהכול זה ל-2018.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
צריך להגיד בשביל הפרוטוקול.
שגית אפיק
סעיף 04, לשכת ראש הממשלה עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 05, משרד האוצר ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 06, משרד הפנים ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 07, משרד לביטחון פנים ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 08, משרד המשפטים עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 09, משרד החוץ ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 10, מטה לביטחון לאומי ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 12, גמלאות ופיצויים ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 13, הוצאות שונות עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 14, בחירות ומימון מפלגות ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 15, משרד הביטחון עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 16, הוצאות חירום אזרחיות עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 17, תיאום הפעולות בשטחים ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 18, הרשויות המקומיות עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 19, מדע, תרבות וספורט עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 20, משרד החינוך עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 21, השכלה גבוהה עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 22, המשרד לשירותי דת עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 23, משרד הרווחה עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 24, משרד הבריאות עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 25, הרשות לניצולי שואה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 26, המשרד להגנת הסביבה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 27, הקצבות לביטוח לאומי ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 29, משרד הבינוי והשיכון ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 30, משרד העלייה והקליטה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 31, הוצאות ביטחוניות שונות ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 33, משרד החקלאות עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 34, משרד האנרגיה והמים ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 35, הוועדה לאנרגיה אטומית ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 36, משרד הכלכלה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 37, משרד התיירות ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 38, תמיכות בענפי משק ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 39, משרד התקשורת ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 40, משרד התחבורה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 41, רשות למים וביוב ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 42, מענקי בינוי ושיכון ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 43, המרכז למיפוי ישראל ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 45, תשלום ריבית ועמלות עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 46, חיילים משוחררים ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 47, רזרבה כללית עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 51, דיור ממשלתי ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 52... ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 53, משפטים ובתי משפט ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 54, רשות פיקוח עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 60, חינוך עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 67, בריאות ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 68, רשות האוכלוסין ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 70, שיכון ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 73, מפעלי מים ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 76, תעשייה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 78, תיירות ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 79, תחבורה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 83, הוצאות פיתוח אחרות עם דפי החלפה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 84, תשלום חובות ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 89, מפעלי משרד ראש הממשלה והאוצר ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.

השעה עכשיו היא 02:32. הרביזיות יהיו בשעה 03:02.
מיקי לוי (יש עתיד)
המקבץ הראשון של הרביזיות הוא ב-02:39.
שגית אפיק
סעיף 91, פיתוח בריאות ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 94, בתי חולים ממשלתיים ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 95, נמל חדרה ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 98, רשות מקרקעי ישראל ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

הסעיף נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.

הסדר הוא כזה. אנחנו הצבענו על החוק המילולי. מיקי לוי ומיכל בירן הגישו רביזיה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
לא הצבענו על החוק. הצבענו על ההסתייגויות. אני מגיש רביזיה ואחר כך נצביע על הרביזיה ואז תצביע על החוק.
היו"ר משה גפני
טוב. אנחנו הצבענו על החוק המילולי. על החוק המילולי הוגשה רביזיה. הרביזיה תהיה בשעה 02:39 בעזרת השם. אם נצביע על הרביזיה והרביזיה לא תתקבל, נצביע על החוק. לאחר מכן אנחנו נצביע ב-03:02 על הרביזיות של התקציב. אם הוועדה תדחה את הרביזיות, נגמר הסיפור.

אתם מדפיסים את הפירוט הנוסף?
קריאה
כן.
קריאה
הרביזיות הן על כל ההסתייגויות.
מיקי לוי (יש עתיד)
ההצבעה על הרביזיות תהיה ב-03:08.
היו"ר משה גפני
אני רוצה להודיע הודעה. מוריי ורבותיי, אני מבקש להודיע הודעה. אנחנו מברכים את צבי לביא שהוא העיתונאי הוותיק, הרציני והבכיר שמלווה כאן את הוועדה במשך הרבה שנים. אני מבקש בשם הוועדה לברך את העיתונאי הוותיק והבכיר שנמצא כאן בוועדה ומלווה אותה במשך שנים רבות, צבי לביא, השם ישמרהו ויחייהו. אנחנו מברכים אותו באריכות ימים ושנים. בעזרת השם בריאות טובה ואריכות ימים. אמן ואמן.

אני מבקש לברך גם את רחל שמלווה אותנו במשך כל השעות הארוכות האלה. אני מברך אותה בבריאות טובה. תודה רבה.

עכשיו אנחנו עוברים להצבעה על הרביזיות.
שלומית ארליך
רביזיה על שם החוק. הצעת חוק לייבוש תקציבי והנצחת מדיניות הכלכלית נעדרת החזון.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שלומית ארליך
רביזיה על העמקת ממדי העוני.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שלומית ארליך
רביזיה לגבי ... ישראל.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שלומית ארליך
רביזיה לביסוס העמקת פערים כלכליים.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שלומית ארליך
רביזיה על הסתייגויות למטרת החוק. מטרתו של חוק זה להבטיח הישרדות הממשלה.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שלומית ארליך
מטרתו של החוק הוא לחלק צ'ופרים.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שלומית ארליך
להעלות את העוני בישראל.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שלומית ארליך
לקחת מהמסים של האזרח.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שלומית ארליך
מטרתו להעמיק את היחס המועדף.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.

עכשיו מצביעים על החוק. איך מצביעים על החוק?
מיקי לוי (יש עתיד)
סעיף סעיף.
רועי פולקמן (כולנו)
למה? על כל החוק.
מיקי לוי (יש עתיד)
לא.
היו"ר משה גפני
אמיר לוי, אתה רוצה להודיע משהו?
אמיר לוי
כן. בהפסקה שעשיתם, אחד הנושאים שהתבקשנו להביא במסגרת ההסכמים הפוליטיים היה מחסור בתקציב אבטחה במזרח ירושלים. אנחנו אמרנו לא. יחד עם זאת אני כן רוצה לעדכן, למרות שזה לא הכרחי, שדיברנו עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה. באמת יש שם מחסור ותתבצע עבודת מטה שירכז משרד ראש הממשלה יחד אתנו ועם משרד הבינוי שהתקציב הזה נמצא אצלו.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
לא. בטעות זה נלקח מדיור ציבורי בעבר. אם אתם רוצים לחזור על זה ולקחת את שוב פעם את הכסף הזה מהדיור הציבורי, אנחנו לא ניתן לכם. הגזמתם. קחו את זה ממקום אחר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אורלי, תני לו להודיע את ההודעה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
לא. אני יודעת מה היה הסעיף התקציבי בתוך הדיור הציבורי שהלך לשמירה במזרח ירושלים. הדיור הציבורי סבסד את זה. משרד הביטחון או המשרד לביטחון פנים, שהם יסבסדו את זה. למה משרד השיכון? חתכתם להם בסיוע לשכר דירה, חתכתם להם בדיור הציבורי.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה לא דיון עכשיו. זאת הודעה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
בטח שזה דיון. גם כך לא נתתם למשרד השיכון את התקציב שלו כאן, אז עכשיו הם רוצים לקחת כסף מהדיור הציבורי?
אמיר לוי
אני לא יודע איך שמעת שאמרתי את זה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
משרד הבינוי והשיכון לא מופיע בתקציב.
אמיר לוי
היושב ראש, אני אשלים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני רק אומר לך מה אמר היועץ המשפטי לממשלה. הכסף שיוצא מהמשרדים חייב להיות רלוונטי לפעולות המשרד. משרד הבינוי והשיכון לא נותן שירותי אבטחה. תעשו את זה דרך המשרד לביטחון פנים או דרך משרד הביטחון. אם לא, זה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה. זה חייב להיות רלוונטי לאופי של העבודה של המשרד. אני לא יודעת, חוץ מזה שגלנט עומד בראש המשרד ובעבר הוא היה איש ביטחון, איך זה קשור. האם אתם מודעים לזה? זה חייב להיות המשרד הרלוונטי. לא סתם יצאה התקנה הזו.
אורן אסף חזן (הליכוד)
גפני, אפשר להתקדם?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הכספים שיוצאים מהמשרד צריכים להיות רלוונטיים לסוג הפעילות של המשרד. לא בכדי יצא התקצוב הזה של שמירה במזרח ירושלים ממשרד השיכון כי זה כבר לא עומד בהוראות היועץ המשפטי לממשלה. לכן זה צריך להיות דרך משרד שיש לו נגיעה לשמירה כמו המשרד לביטחון פנים או משרד הביטחון. צה"ל וכדומה. לא יתכן שעוד פעם ייקחו מהדיור הציבורי. אל תחזרו אחורנית.
אמיר לוי
תתבצע עבודת מטה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הוא אמר דרך משרד השיכון. למה דרך משרד השיכון? זה לא יכול להיות.
אמיר לוי
זה לא יילקח מהדיור הציבורי.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
בדיוק. תנו התחייבות. שגית, שמירה יכולה לבוא דרך משרד השיכון? הנה, היועצת המשפטית אומרת לא.

תגיד את זה גם לפרוטוקול. אתם לא יכולים לקחת ממשרד השיכון לפעילות של אבטחה. זה לא האופי של המשרד וזה בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה.
אמיר לוי
את הבקשה בעניין מזרח ירושלים העלה חבר הכנסת.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
בתקציב הקודם, אני עוד זוכרת, היו 53 מיליון שקלים דרך הדיור הציבורי וזה הפסיק. אתה שמעת את היועצת המשפטית לוועדה? זה חייב להיות רלוונטי למשרד, לפעילות המשרד שעוסק בזה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גפני, יש עכשיו הפסקה עד הרביזיה?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הסעיף הזה ירד. בוא אני אראה לך – אפס. ב-2015 זה היה 77 מיליון שקלים ובגלל היועץ המשפטי לממשלה זה ירד מסעיף משרד השיכון. אני שולחת אותך ל-70-04-02 במשרד השיכון – אפס בתקציב הזה. אני מכירה את תקציב משרד השיכון, אני חושבת יותר טוב מהשר הרלוונטי.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אבל לא יותר טוב מסגן השר.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
גם.
היו"ר משה גפני
אורלי, זה לא חלק מהעניין.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הם רוצים עוד פעם לקחת את הכסף הזה. אתה לא יכול לתת יד לזה. אסור לך. זה לא יכול להיות דרך משרד השיכון.
היו"ר משה גפני
את צודקת אבל לא מצביעים על מה שהוא אמר. הוא הודיע הודעה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
שלא יעלה להם בראש הרעיון עוד פעם לקחת את זה מהדיור הציבורי כי הוא אמר משרד השיכון.
אורן אסף חזן (הליכוד)
ניקח את זה משיקום שכונות ומהילדים הרעבים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אתם לוקחים כל הזמן.
אורן אסף חזן (הליכוד)
משם נשים אבטחה במזרח ירושלים.
קריאה
... מעמונה.
רחל עזריה (כולנו)
אתה לא מתבייש לדבר כך? הגזמת.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
היא דמגוגית, אחת מהגדולות.
רחל עזריה (כולנו)
איציק כהן אמר משהו על עמונה ואתה מדבר כך על ילדים רעבים בבית שאן? זה חלק מהקטע במפלגה שלכם לרדת על כל מי שלא מספיק עשיר כמוך?
אורן אסף חזן (הליכוד)
זה בגלל שאלי אוחנה לא שם. אם אלי אוחנה היה שם, הכול היה אחרת.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
סוף סוף מישהו כאן מגן על המסכנים מפני החזירות. לא אני ציטטתי. הוא אמר את הדברים. תבדקו בפרוטוקול. מי שלוקח מפיותיהם של מסכנים ורעבים, הוא לא יהודי בעיני.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אנחנו ניקח את זה רק מפיותיהם של המסכנים והרעבים.
יהודה גליק (הליכוד)
הוא אמר את זה בציניות ואני מתנצל בשמו.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני עשיתי את המחקר לאן הלך הכסף של הדיור הציבורי ובאותו מחקר שכולם מצטטים אותו על 2.7 מיליארד שקלים, חלק מהתקציב של המכירה של הדיור הציבורי, אני מכירה את התקציבים האלה לעומק, הלך לשמירה במזרח ירושלים. זה חלק מהמסר שהיה ולכן מהשנה שעברה זה הוסר וירד מתקציב משרד השיכון כי זה לא יכול להיות שם. אתה יודע כמה כסף כבר נלקח מהדיור הציבורי כדי לממן את זה? אני אומרת שזאת מטרה טובה וראויה, צריך לממן שמירה במזרח ירושלים אבל צריך למצוא את הנתיב הרלוונטי. המשרד לביטחון פנים או משרד הביטחון יכולים לתת את זה אבל לא משרד השיכון.

דרך אגב, בתקציב 2016 מופיע אפס ולכן אי אפשר להחיות את זה עכשיו.
מיקי לוי (יש עתיד)
הם לא ייקחו.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הם לא יכולים. זה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה כך שהוא גם לא יגן על זה. קחו את זה ממשרד הביטחון או מהמשרד לביטחון פנים שזה אופי העבודה שלהם. לא ידעתי שבמשרד השיכון יש מאבטחים. זה לא הגיוני. ראוי בעיני שתהיה שמירה במזרח ירושלים. ברור שזה ראוי אבל הדיור הציבורי הוא לא קופה קטנה. אם הכספים היו הולכים למלאי נוסף, לא הייתה בעיה. הבעיה היא שגנבו את הכסף. גם בשלושה מיליארד שקלים אפשר לעשות מלאי נוסף. שלושה מיליארד שקלים הם הכסף שנגנב מהדיור הציבורי. רצו למכור בחמישים אלף שקלים אבל עצרנו את זה. עצרתי את זה. מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה עצרו את זה אבל זה בגלל שאחד מאוד אמיץ העביר לנו את הידיעות האלה ואת המסמכים המפלילים. דרך אגב, מבקר המדינה עוד לא סיים את הבדיקה הזאת. הולך לצאת דוח חמור מאוד.
יהודה גליק (הליכוד)
אי אפשר אתך אורלי. את יודעת הכול.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מה שקשור למשרדים אתם אני עובדת ואני מתמצאת, תאמין לי שאני מכירה את זה.
היו"ר משה גפני
רבותיי, אני מבקש לחלק לכל חברי הוועדה את ההעברות ובמקביל אני מבקש להקריא את מה ששיניתם או הוספתם או הורדתם. אני מבקש להקריא רק את אלה שהוספתם. לא מה שהקראתם קודם לכן.
אסי מסינג
העדכונים מהדף הקודם הם תוספת שיש בסוף העמוד הראשון. בשל לוחות הזמנים לאישור תקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018 לא ניתן היה לשלב בס הצעת חוק התקציב את התקציבים המפורטים להלן ולעניין זה יבוצעו כל הפעולות הנדרשות בהתאם לנהלים הקבועים בהנחיית היועץ לצורך הקצאתם.

הטבלה הבאה מופיעה פעמיים אבל זאת טבלה אחת. יש בה פירוט לפי הסיכומים שהיו עם חבר הכנסת מיקי זוהר, חברת הכנסת נאוה בוקר וחבר הכנסת אורן חזן. הורדה הפסקה שהתייחסה ל-... ונשארה ההתייחסות לסיכום עם חבר הכנסת מיקי זוהר בעניין של קידום הצעת החוק.
היו"ר משה גפני
רגע. הייתה טענה בתחילת הערב על כך שהיה תקצוב לחברי כנסת, שהיה סכום גלובלי ולא היה פירוט לאן זה הולך. עכשיו יש פירוט שמשרד האוצר מקריא. אני מבקש להקשיב ולא לעשות צחוק מעצמנו. דרשנו את הפירוט ויש לנו את הפירוט.
אסי מסינג
אני חוזר שוב. הטבלה המופיעה בעמוד 2 מופיעה גם בעמוד 3, כוללת את הפירוט של הסעיפים עליהם סוכם עם שלושת חברי הכנסת. בשל אילוצי לוחות הזמנים לא ניתן לשלב את זה בהצעת החוק כרגע והם ישולבו בהתאם לנהלים הקבועים בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה לאחר אישור התקציב.
אורן אסף חזן (הליכוד)
למה זה לא בתקציב? לא הבנתי.
קריאה
לבקשת חבר הכנסת חזן מופיעים השינויים לעומת מה שמופיע בטבלה ואני אעבור עליהם בזריזות.

טיפול בהלומי קרב, מיליון שקלים משנת 2017 לשנת 2018.

פעולות למען ילדים חולי סרטן, חצי מיליון שקלים זזים משנת 2018 לשנת 2017.

שירותים לניצולי שואה מתחלק כך שיהיה מיליון בשנת 2017 וחצי מיליון בשנת 2018.

שיקום בתי עלמין שהיה מיליון בשנת 2018 יופיע בשנת 2017.

מענקים ביטחוניים ביו"ש שהיה ב-2017 יהיה ב-2018.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מחלקת טיפול נמרץ בפריפריה. זה מופיע ואתה לא מקריא את זה.
קריאה
זה מופיע. לא הקראתי את מה שאין בו שינוי.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
זה השינוי.
אורן אסף חזן (הליכוד)
צריך להיות מיליון ב-2017 וחצי מיליון ב-2018.
אורן אסף חזן (הליכוד)
בסופו של תהליך, אם הייתי מצביע בעד או נגד, תקציב המדינה יעבור. אני לפחות לקחתי על עצמי בעזרת יושב ראש הקואליציה שהוא חבר וגם מיקי זוהר, מרכז הקואליציה, לפחות להביא מהחלק שלי בתקציב בשורה חברתית ומכאן התולדה של הדבר הזה. אין כאן עניין פוליטי ולא פולישטיקי ולא כל שם אחר. יש כאן עניין חברתי נטו. אם אנחנו כחברי כנסת לא יודעים לנצל את המקום שלנו בהצבעה על התקציב בוועדת הכנסת כדי לעזור לאלה שאין מי שיצעק בשבילם, אין לי זכות להיות כאן.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
אורן אסף חזן (הליכוד)
זה הפער בין הדברים שאמרתי בבוקר לבין מה שנסגר היום.
אסי מסינג
אני רוצה להדגיש שכל מה שפירטנו בסוף המסמך חל כמובן גם על הסיכום הללו ויחולו כל הפעולות הנדרשות בהתאם להנחיית היועץ בעניין הזה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית חולים פוריה מתקדמת צעד נוסף לקראת ההקמה שלה בזכות אורן. אין בבית חולים פוריה מחלקת טיפול נמרץ ילדים ואם ילד טובע בכינרת, אי אפשר לתת לו אפילו את הטיפול וצריך להריץ אותו או לרמב"ם או לעפולה כאשר מדובר בזמן קריטי. אני רוצה לומר שהמחלקה הזו התקדמה צעד נוסף במיליון וחצי נוספים לקראת היעד בזכות אורן חזן.
היו"ר משה גפני
כל הכבוד. יישר כוח.

נצרף את זה לפרוטוקול, את הרשימה שהוגשה עכשיו.

אנחנו עוברים להצבעה על חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו-2018, התשע"ז.

אנחנו עוברים לרביזיות.
רועי פולקמן (כולנו)
למה אתה לא מצביע על החוק?
היו"ר משה גפני
קודם נסיים את הרביזיות.
מיקי לוי (יש עתיד)
יש עוד שש דקות.
היו"ר משה גפני
לא. אני אמרתי בשעה 03:32. יש רביזיות שאנחנו עדיין לא יכולים לעשות אותן אבל יש רביזיות שאנחנו כן יכולים לעשות. את החלק שאפשר, אני אצביע עליו עכשיו. לאט לאט יעבור הזמן ונוכל להצביע על הרביזיות האחרות.
שגית אפיק
רביזיה על 01 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 04 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 05 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 06 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 07 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 08 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 09 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 10 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 12 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 13 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 14 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 15 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 16 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 17 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
דוד ביטן (הליכוד)
היועצת המשפטית, לא כתוב בתקנון שההצבעה היא בהרמת יד. רק אם הוא אומר את זה. אם לא, אני יכול להצביע ברגליים.
שגית אפיק
רביזיה על 18 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 19 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 20 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 21 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 22 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 23 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 24 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 25 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 26 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 25 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 26 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 29 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 30 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 31 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 32 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 33 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.

מאוד קשה עם הדיבורים האלה. מאוד קשה. רבותיי, אני רוצה לסיים את הסאגה הזאת. אני מבקש לא לדבר. בואו נעשה את זה מהר.
שגית אפיק
רביזיה על 34 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 35 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה ל-36 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 37 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 38 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 39 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 40 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 41 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 42 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 43 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 44 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 45 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 46 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 47 ל-2016.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 51 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 52 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 53 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 54 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 55 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 58 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 70 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 73 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 78 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על ... ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על ... ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על ... ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 89 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 91 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 94 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 95 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 98 ל-2017.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 01 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 04 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 05 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 06 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 07 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 08 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 09 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 10 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 12 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
דילגתי על 11?
שגית אפיק
לא. אין 11.

רביזיה על 13 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 14 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 15 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 16 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 17 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 18 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 19 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 20 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 21 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 22 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 22 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 23 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 24 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 25 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 26 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 27 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 28 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 29 ל-2018.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 30 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 31 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 32 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 33 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 34 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 35 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 36 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 37 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 38 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 39 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 40 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 41 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 42 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 43 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 45 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 46 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 47 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 51 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 52 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 53 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 54 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 60 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 67 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 68 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על ... ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 73 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 76 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 78 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 79 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על ... ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 84 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 89 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 91 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 94 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
רביזיה על 98 ל-2018.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.

לסעיפים 1 עד 14, החלק המרכזי של הצעת התקציב. מי בעד אישור ההצעה?
מיקי לוי (יש עתיד)
למה אתה לא מצביע על כל סעיף? מה שתגיד היועצת המשפטית.
יצחק וקנין (ש"ס)
מיקי, שחרר.
שגית אפיק
לא. סעיף שיש בו שינויים, הוא יצביע עליו אחד-אחד.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני סומך עליך.
שגית אפיק
סעיף 1. הצעת חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו-2018, התשע"ז.
היו"ר משה גפני
מי בעד הצעת החוק? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 1 נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף התקבל.
שגית אפיק
סעיף 2.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 2 נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 2 סעיף אושר.
שגית אפיק
סעיפים 3 ו-4.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיפים 3 ו-4 נתקבלו.
היו"ר משה גפני
הסעיפים אושרו.
שגית אפיק
סעיף 5.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 5 נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף אושר.
שגית אפיק
סעיף 6.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 6 נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף אושר.
שגית אפיק
סעיף 7.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 7 נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף אושר.
שגית אפיק
סעיפים 8 ו-9.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיפים 8 ו-9 נתקבלו.
היו"ר משה גפני
הסעיפים אושרו.
שגית אפיק
סעיף 10.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 10 נתקבל.
היו"ר משה גפני
הסעיף אושר.
שגית אפיק
סעיפים 11 עד 14.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיפים 11 עד 14 נתקבלו.
היו"ר משה גפני
הסעיפים אושרו.

הצעת חוק התקציב לשנות הכספים 2017 ו-2018, התשע"ז-2016, גם החלק המילולי וגם החלק המספרי אושרה בוועדת הכספים.

אני מבקש לומר לחברים שהיה מאוד קשה להעביר את החוק הזה. אני אומר מניסיון העבר. היה מאוד קשה. היו כאן דברים שצריך לעשות עליהם בדק בית למה הם קרו אבל הם קרו. קודם כל, קיבלנו תקציב וקיבלנו חוק הסדרים בזמן מצומצם שלא היה כדוגמתו לפי דעתי מאז קום המדינה. אני לא יכול להגיד מאז קום המדינה בוודאות אבל מאז שאני כאן. לא היה פרק זמן כזה קצר. אני רק אומר שלא ויתרנו על שום דבר.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
חוץ מעל תקציב משרד הבינוי והשיכון.
היו"ר משה גפני
בסדר. אני מדבר על חוק ההסדרים. אני מדבר על הכול. אני מודה על הסבלנות של חברי הוועדה ואני מודה לצוות שלנו של הוועדה. אני אודה בעזרת השם במליאת הכנסת בגלל שהעבודה שנעשתה כאן היא ממש הייתה עבודה במסירות נפש. זאת הייתה תמונת המצב.
רחל עזריה (כולנו)
לשגית המדהימה עם התינוקת שלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני רוצה להודות בשם האופוזיציה.
היו"ר משה גפני
אני אאפשר לך. אני מודה לאנשי משרד האוצר, אני מודה לכל מי שעסק בעניין, אני אפרט בדיוק במליאת הכנסת בעזרת השם. לא היה קל אבל בסוף אישרנו את זה וזה לטובת המדינה.

אני נותן למיקי לוי בשם האופוזיציה.
מיקי לוי (יש עתיד)
תודה רבה אדוני. אני רוצה להודות לכל הצוות – לטמיר, לשגית, לשלומית, לאייל – של ועדת הכספים. לך אדוני על כך שלא איבדת את הסבלנות. לגיבורת כל המחזור, שגית ובתה אמילי. תודה רבה.
דוד ביטן (הליכוד)
אני מוסיף על הברכות שלך. קודם כל, כל הכבוד ליושב ראש שגם יש לו ניסיון וגם ידע לעשות את העבודה עם נפשי. פה ושם התעצבנת כשביקשו ממך מיליון שקלים, אבל בסדר.

אני מודה לכל עובדי הכנסת, כמובן לאוצר. גם למאבטחים שלנו ולכל אלה שהביאו לנו שתייה ואוכל. טוב שעשו את זה פעם בשנתיים ולא פעם בשנה.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
לרגע כמעט שכחו שאני מרכז הקואליציה בוועדת הכספים.
דוד ביטן (הליכוד)
האוצר לא שכח.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אתה שכחת. בראש ובראשונה תודה ליושב ראש הוועדה על הניהול היעיל של הדיונים. כמו בתקציב הדו-שנתי הקודם, היה כיף גדול לעשות את התקציב הזה אתך. אני מודה למחלקה המשפטית ולמנהל הוועדה טמיר ולכל צוות ניהול הוועדה על הליווי הצמוד שאנחנו מרגישים אותו יום יום. אנשים לא יודעים להעריך את זה אבל אנחנו יודעים להעריך את המקצועיות, את הנכונות, את הרצינות ואת ההשקעה. זה לא דבר שמובן מאליו ואנחנו מלאי הערכה גם למנהל הוועדה ולהנהלת הוועדה. לדעתי – ואני לא רוצה חלילה לפגוע בשאר עובדי הכנסת – זאת אולי מהוועדות המקצועיות ביותר עם הצוות המקצועי ביותר.

אני רוצה להודות לאגף התקציבים שבסופו של דבר עם כל הקושי והמאבקים והוויכוחים נלחמו באמת על התקציב, נלחמו לא לפרוץ את התקציב. כל אחד עשה את העבודה שלו ובסוף מי שחושב שאגף תקציבים מחלק כספים בקלות, טועה בגדול. אגף התקציבים מרר לנו את החיים ונלחם על העקרונות שלו ואנחנו מלאי הערכה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
לפחות קיבלת ארבעים מיליון שקלים.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
תאמינו לי שביקשתי פי שלוש ובסוף קיבלתי הרבה פחות. עובדה שהם הצליחו לעמוד ביעדים שלהם וגם התקציב הזה הוא תקציב טוב.

אני רוצה להודות לשר האוצר על תקציב חברתי, תקציב שמיטיב עם הציבור, במיוחד עם הציבור החלש. אני יודע מה קורה בתקציב הזה ואני רוצה להודות לו ובראש ובראשונה מעל כולם, עם כל הכבוד, לראש הממשלה בנימין נתניהו כי בסופו של דבר הוא נתן כאן יד חופשית והמון המון ביטחון למשרד האוצר ובסופו של דבר, כשהוא קיבל את התקציב אליו, הוא ידע שהתקציב הזה משרת את האג'נדה לשמה הוא נבחר.

בסופו של דבר, אחרון אחרון חביב, אני רוצה להודות לנדב שיינברג על ההבנה ועל ההתחשבות, ועל ההכלה של הדברים שלא כל כך היה קל להכיל.

אני לא רוצה לשכוח את שי באב"ד, מנכ"ל האוצר. הוא היה בסדר גמור ואני מקווה שאתה מרוצה מהתקציב הזה.
שי באב"ד
שלושים שניות כי השעה 03:30 בבוקר ואני לא רוצה לעכב את כולם. רק להגיד לך אדוני היושב ראש תודה רבה על הדרך בה ניהלת את הוועדה, על הדרך בה ניהלת את כל הדיונים האלה. זה לא היה קל ולא היה פשוט. תודה ליושב ראש הקואליציה דוד ביטן שעזר לנו לכנס את כל האירוע הזה. תודה לחבר הכנסת מיקי זוהר, לכל חברי הוועדה, לשגית ולאמילי – לי יש פינה חמה לאמילי – לכל הייעוץ המשפטי ולכלל עובדי האוצר. אגף התקציבים עבד לילות כימים, בטח בתקופה האחרונה, כדי להביא את הדברים לכאן ולהביא את התקציב לכאן. נמצא כאן טמקין שנראה לי שפעם אחרונה שהוא ידע מה זה לילה, היה לפני כמה ימים טובים. גם אתמול הוא עשה לילה וגם לפני כן. תודה לייעוץ המשפטי של המשרד, לאיליה ולכל הצוות, ליעל, לאמיר, לאסי ולכל הצוות שלו ובכלל לכל עובדי המשרד. תודה רבה לכולכם, שלום ולילה טוב.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. לילה טוב. בוקר טוב. אני מודה לכולם. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 03:30.

קוד המקור של הנתונים