ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 12/12/2016

בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 393

מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

יום שני, י"ב בכסלו התשע"ז (12 בדצמבר 2016), שעה 13:15
סדר היום
1. בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, של חה"כ בוקר נאוה

2. בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, של חה"כ בן ראובן איל

3. בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, של חה"כ אבו מערוף עבדאללה

4. בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, של חה"כ עמאר חמד

5. בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, של חה"כ חסון אכרם
נכחו
חברי הוועדה: מירב בן ארי- מ"מ היו"ר
חברי הכנסת
נאוה בוקר
מוזמנים
אריה ברקוביץ - ראש אגף בינוי, ביה"ח רמב"ם, משרד הבריאות

יהודה רון - סמנכ"ל בכיר, ראש מינהל תכנון ובינוי, משרד הבריאות

סא"ל בני ברוש - מהנדס ראשי, פיקוד העורף, משרד הבטחון

מוני מטס - מנהל מחוז חיפה, רח"ל, משרד הבטחון

רן אדלשטיין - מנהל ענף ציוד ותשתיות, משרד הבריאות
מנהלת הוועדה
ענת כהן שמואל
רישום פרלמנטרי
עופרה ארגס - חבר המתרגמים

בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, של ח"כ אכרם חסון (מס' 5063(.

בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, של ח"כ עבדאללה אבו מערוף (מס' 5003).

בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, של ח"כ איל בן ראובן (מס' 4972).

בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, של ח"כ נאוה בוקר (מס' 4967).

בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם, של ח"כ חמד עמאר (מס' 5053).
היו"ר מירב בן ארי
אני פותחת את ועדת העבודה הרווחה והבריאות, היום 12.12.2016 י"ב כסלו תשע"ז, אני אחליף את יושב ראש הועדה חבר הכנסת אלי אלאלוף. הוועדה עוסקת בדיון מהיר שהוגש אליה בנושא בית החולים הממוגן במרכז הרפואי רמב"ם של חברת הכנסת נאוה בוקר, חברי הכנסת איל בן ראובן, עבדאללה אבו מערוף חמד עמאר ואכרם חסון.

יש פה נציג של בית החולים. חשוב מאוד. אני רוצה לתת לחברת הכנסת נאוה בוקר להציג בבקשה את הדיון המהיר.
נאוה בוקר (הליכוד)
שלום ותודה רבה ליושבת הראש, חברת הכנסת מירב בן ארי. תראי, לפני חמישה חודשים בערך ערכתי ביקור בבית החולים רמב"ם ובאמת התרשמתי מההשקעה ומהמחשבה שהושקעה שם בכל פרט וכבר בסיום נאמר לי שבגלל שבית החולים התת קרקעי לא זוכה לתקציב שמיועד לאחזקה שלו אי אפשר לבצע בו עבודות אחזקה שוטפות ולצערנו כפועל יוצא מזה המוכנות שלו לקליטת פצועים בזמן מלחמה, בזמן חירום, נפגעת. אי אפשר להשתמש בו. זה מצב אבסורדי שקיים בית חולים, בית חולים תת קרקעי שהייתה בו השקעה מטורפת של מיליונים והוא לא זוכה לתקציב עבור טיפול שוטף. והמשמעות היא שבעצם אין שם בית חולים לשעת חירום. זה מסכן את חיי האזרחים שלנו.
היו"ר מירב בן ארי
מה המצב שם היום, מה ראית? כמה זמן לא נעשו שם - - -
נאוה בוקר (הליכוד)
אני חושבת שמדובר בכמה שנים אבל נציג בית החולים יסביר לנו את זה. אני אומרת שבמדינת ישראל עלולה לפרוץ מלחמה בכל רגע ואזור הצפון בכלל מועד לפורענות אז צריך להעביר את הכספים האלה לבית החולים וכמה שיותר מהר. אנחנו צריכים לחשוב על כל אותם מאות אלפי אזרחים שנמצאים בצפון שחוסר התקצוב הזה חורץ את הדין שלהם. אני חושבת שלא צריך לחכות עד שיקרה אסון. אני אשמח אם תתני לנציג בית החולים להסביר.
היו"ר מירב בן ארי
תודה רבה. אני אציין לפרוטוקול שחבר הכנסת אכרם חסון הגיש גם שאילתה בנושא, דיבר כאן באמת על מה שגם חברת הכנסת בוקר אמרה ובצדק על העניין שבעת מלחמה ותחת ספיגה, והוא דיבר כאן על עלות אחזקה של 3 מיליון ₪, אתה תיכף תתייחס לזה.
נאוה בוקר (הליכוד)
אני יכולה לשאול, יש כאן נציג האוצר?
היו"ר מירב בן ארי
לא, אבל ניתן לבית החולים לומר איפה הקושי, ואם צריך נפנה לאוצר. כתב השר פה "משרד הבריאות רואה חשיבות רבה לשמירה על כשירות ומוכנות בית החולים בחירום ולכן נעשים מירב המאמצים לסגירת נושא האחזקה במסגרת תקציב 2016. בשנת 2017 ואילך בכוונת משרד הבריאות לבצע בדיקת היתכנות בדבר הכנסת עלויות אחזקה על בסיס התקציב. מדובר באתגר למערכת הבריאות, לצורך כך נדרש שיתוף פעולה של מערכת הבריאות עם רח"ל, רשות החירום הלאומית שלה תפקיד חשוב במוכנות כלל המערכת לחירום."

בוא נתחיל עם בית החולים, תסביר לנו מה המצב שם. מי אדוני?
אריה ברקוביץ
אני הייתי אחראי מטעם בית החולים ומשרד הבריאות על הקמת בית החולים וכרגע הכנתי יחד עם היועץ מטעם משרד הבריאות את תכנית התחזוקה של אותן מערכות מורכבות שתיכף אני אפרט. ראשית צהריים טובים, אני רוצה להודות לחברת הכנסת נאוה בוקר על תיאום הדיון. זהו דיון חשוב מאוד, המתנו לו זמן רב מאוד. מנכ"ל בית החולים, פרופסור ביאר ודוקטור גולן מתנצלים על אי השתתפותם, הדיון הזה נדחה, הם נמצאים בגיוס תרומות בארצות הברית.

ברמב"ם הוקם בית חולים מוגן ל-2,000 מיטות. לסבר את אוזניכם, זה בית החולים המוגן הגדול מסוגו בארץ ובעולם. הוא נותן מענה אסטרטגי לתושבי חיפה והצפון, ולמעשה הוא אמור לתת לנו מענה ל-2 מיליון תושבים בפריסה של כל צפון מדינת ישראל.

בית החולים הוקם בהחלטה משותפת של משרד האוצר ומשרד הבריאות ב-2009, למעשה הוכתב לנו להקים בית חולים אזורי ולא בית חולים מקומי רק לרמב"ם וחיפה, ל-2,000 מיטות. התקציב של בית החולים להקמתו הושקעו 435 מיליון שקלים, מתוכם המדינה סייעה לנו ב-135 מיליון שקל.
היו"ר מירב בן ארי
והשאר?
אריה ברקוביץ
השאר מתרומות והשאר מהלוואה שבית החולים נאלץ לקחת מבנק מסחרי. רמת המיגון, כפי שתואמה עם פיקוד העורף ונמצא פה רמ"ח מיגון, זה מיגון קונבנציונלי ובלתי קונבנציונלי וכל תיאום התכנון בוצע באופן מלא עם פיקוד העורף וכמובן רשויות מוסמכות נוספות. בית החולים הוא מגה בית חולים, הוא משתרע על 60,000 מ"ר, 3 מפלסים תת קרקעיים, כל מפלס כ-20,000 מ"ר. הוא כולל בין היתר, אני מונה רק את עיקרי הפעילויות: חדרי ניתוח, מחלקות טיפול נמרץ, מחלקות דיאליזה ומחלקות קריטיות נוספות. הקמתו הסתיימה באפריל 2014 ומאז לשאלתכם, הוא לא מתוחזק, כלומר מעל שנתיים וחצי לא מבוצעת שום פעילות תחזוקה ושום בדיקה למערכות המורכבות שלו.
היו"ר מירב בן ארי
אז מה קורה שם?
אריה ברקוביץ
מה שקורה, שלמעשה כפי שחברת הכנסת הגיעה, הגיעו אלינו לביקור עשרות חברי כנסת ושרים, כולם קיבלו את הסקירה המפורטת של כשירותו המוגבלת של בית החולים והבטיחו להעלות את זה בפני הדרגים המתאימים במשרד האוצר ובמשרד הבריאות.

משרד הבריאות שכר את שירותיו של מומחה בתחום האחזקה לפני כשמונה חודשים כדי שתהיה פה בדיקה אובייקטיבית לצרכים התחזוקתיים של אותו בית חולים, אותו מומחה הכין מכרז ואומדן לתחזוקת בית חולים החירום לשנה והאומדן נאמד ב-3 מיליון שקלים. הוא הוסיף ואמר, לאור הבדיקות שהוא ערך בתוך בית החולים ולמערכות, שנדרשים בנוסף סכום חד פעמי של 300,000 שקל להחזיר את המערכות לכשירות.

קיימת הסתברות לאור אי בדיקת המערכות ואי תחזוקתם שיתגלו ליקויים קריטיים בעת הצורך בשעת חירום או אסון המוני והיינו על חוט השערה לפתיחת בית החולים המוגן בעת השריפה הגדולה בחיפה, אנחנו קיבלנו ממש התרעה להיערך לעניין הזה.

אני רוצה לציין פה שלהבדיל מהשריפות, פה לא יהיה ניתן לשכור את הסופר טנקר, אין לזה תחליף, לבית החולים המוגן הזה ולתשתיות שלו. או שהוא יהיה בכשירות או שפשוט לא יהיה מענה וכל ההשקעה האדירה הזאת עלולה לרדת לטמיון. מנהל בית החולים מבקש להבהיר שמבחינתו הוא לא רואה את המשימה הזאת כפחותה מרכש כלי טייס חדש לצה"ל ואנחנו מבקשים ללא דיחוי לקבל החלטה לממן את ה-3 מיליון שקל.
היו"ר מירב בן ארי
שר הבריאות היה אצלכם?
אריה ברקוביץ
בוודאי. היה מספר פעמים.
היו"ר מירב בן ארי
נו אז מה, זה 3 מיליון שקלים מתוך תקציב של מיליארדים. מה? אני לא מצליחה להבין את זה. לא דיברת עכשיו על 50 מיליון, אמרת 3 מיליון ועוד 300,000 שקל.
אריה ברקוביץ
לכן אנחנו מתוסכלים. ולכן אנחנו מעלים את זה לכל פורום אפשרי. אני רק רוצה לומר שמבחינת התהליכים, אנחנו בית חולים ממשלתי שלמעשה מחויב לכל חוקי המכרזים. גם מהרגע שזה יתוקצב, זה עניין של בין ארבעה לשישה חודשים להוציא את זה לפועל, כלומר בוודאות אותו בית חולים מוגן לא יתוחזק כבר מעל שלוש שנים.
היו"ר מירב בן ארי
מי נציג משרד הבריאות? בבקשה.
יהודה רון
אני קצת אשלים נתונים. הפרויקט באמת היה בעלות של כ-430, 440 מיליון, משרד הבריאות השתתף בסופו של דבר ב-200 מיליון, חלק מזה כפי שנאמר היה הלוואה שנלקחה תמורת הכנסות שתגענה מהחניון כי בשעת רגיעה המקום עובד כחניון.
היו"ר מירב בן ארי
הוא עובד עכשיו כחניון.
יהודה רון
כן. והחלק האחר בא כמובן מתרומות. אני לא אחזור על מה שאמר כבר אריה לגבי החשיבות של המתקן הזה. המתקן הזה כפי שנאמר התחיל עם 730 מיטות, בהחלטה של ועדת האשפוז העליונה לשעת חירום הוחלט להפוך את זה למתקן מרחבי יותר לכל אזור הצפון וכך בעצם הגענו ל-2,000 מיטות ותוך כדי זה, אריה מכיר, נאלצנו לעשות איזו שהיא אתנחתא בביצוע ולעשות רה-תכנון על מנת לאפשר מיגון של כמעט כל שלושת הקומות.

המתקן הזה הסתיים, ואכן צריך היה לתחזק אותו. בהתחלה הייתה פניה של בית החולים לתוספת תקנים, בסביבות 14 אם אני לא טועה. הנושא הזה עלה בדיונים עם האוצר, האוצר כמובן לא שש לתת תקנים וביקש מאתנו, ממני, לחוות דעה, אנחנו מתעסקים באחזקה אבל בעיקר בבינוי - - -
נאוה בוקר (הליכוד)
אחרי זה כשיהיו הרוגים הם יפצו את כולם.
יהודה רון
בכל אופן, הנושא הזה נדון יחד עם בית החולים ולצורך העניין כפי שאמר אריה מינינו יועץ מטעמנו, את רוני ולדמן שהוא יועץ לאחזקה, מהבכירים ביותר בארץ. בסופו של דבר הוא הציע שלוש חלופות. אני נותן את הקדם ואגיע אחר כך לנקודה החשובה שהיא התקציב. בסופו של דבר ההמלצה שלו שהתקבלה גם על ידינו וגם על ידי בית החולים הייתה לעשות את זה באמצעות חברה חיצונית שהיא תיתן את התחזוקה כאשר כמובן בית החולים יעמיד את האנשים שעסקו בפיקוח על אותו גוף.

לצורך זה כמובן צריך לפרסם מכרז, העלות שהוערכה על ידי רוני ולדמן, אותו יועץ, הייתה באמת כפי שנאמר 3 מיליון שקלים. הנושא הזה עלה בדיונים במשרד, יחד עם וובה, שהוא סגן ראש המועצה לביטחון לאומי. האוצר טען שזו בעיה שלנו, המשרד ניסה להלביש את זה על בית החולים ובצדק בית החולים אמר "זה לא בעיה רק שלי אלא בעיה לאומית" כפי שאמרתי וובה לקח על עצמו להשיג מהאוצר את התקציב הזה. לא הושג, בסופו של דבר - - -
היו"ר מירב בן ארי
לפני כמה זמן הוא לקח על עצמו את התפקיד הזה?
יהודה רון
וובה, זה היה לפני בערך שנה.
היו"ר מירב בן ארי
והוא לא הצליח להשיג.
יהודה רון
ברגע שקיבלנו את האומדן, שהיועץ עשה את האומדן, בערך כ-3 מיליון, בלי התוספת החד פעמית, התקיים דיון אצלנו במשרד יחד עם וובה ומנכ"ל המשרד, הוא לקח על עצמו להשיג את התקציב. בסופו של דבר התקציב הזה לא הושג, הייתה טענה שרח"ל צריכה לממן את זה. אבל בואו לא ניכנס לעבר, אני לחלוטין מסכים עם כל מי שיגיד שזה לא היה צריך להמשך כל כך הרבה זמן. אני אגיד את זה בצורה הכי ברורה שיכולה להיות: השקיעו פה מאות מיליונים ולא יכול להיות שיתעסקו ב-3 מיליון. אני מסכים.

לכן בסופו של דבר המשרד קיבל החלטה, הוא מעמיד לזה תקציב השנה, כפי שנאמר כבר, וידאג להכניס את זה בבסיס התקציב של בית החולים מהשנה הבאה.
היו"ר מירב בן ארי
יפה. אז רק כדי שנהיה סגורים: לתקציב 2016 זה נכנס ונכנס בנוסף ל-2017-2018 בבסיס.
יהודה רון
ייכנס בבסיס של 2017.
אריה ברקוביץ
אני מקווה שזה לא על חשבון התקציב השוטף של בית החולים.
יהודה רון
אתם תדאגו שזה לא יהיה על החשבון. אני אומר את זה בצורה ברורה, זה לא צריך להיות על חשבון תקציב בית החולים. זה צריך להיות תוספתי.
נאוה בוקר (הליכוד)
זה תלוי בכם, זה תלוי במשרד הבריאות.
היו"ר מירב בן ארי
לא, הנה הוא כבר אמר.
יהודה רון
אני אמרתי, אני אומר את זה, זה לא צריך לבוא על חשבון התקציב השוטף של בית החולים, זה נושא בפני עצמו. הם יכולים לבקש לחסוך וכולי, אבל זה צריך לבוא מעבר לתקציב, מעבר לאישור תכנית העבודה הרגילה של בית החולים, על זה צריך לבוא סכום נוסף. אני מניח שכשדנים בתכנית העבודה יש גם נושאים נוספים.
היו"ר מירב בן ארי
קודם כל זו בשורה נהדרת ואני מאוד שמחה שבאת.
יהודה רון
אני אומר את זה לוועדה, לא היה צריך למשוך את העניין הזה יותר מדי זמן.
היו"ר מירב בן ארי
זה גם דבר כל כך טריוויאלי, מקום שמתוקצב במאות מיליונים, על 3 מיליונים, אתה יודע, אני כבר מתחילה לחשוב לעצמי איך - - -
יהודה רון
ככה זה מגיע בסוף לוויכוח מי צריך לממן.
היו"ר מירב בן ארי
כן, זה דבר שהוא טריוויאלי. אבל אני רוצה להבין משהו אחד, מתי יוכלו להגיד לאדון ולדמן, אותו אחד שנתן כאן את ההצעה, מתי באמת הם יוכלו להגיד לו "תשמע, יש את הכסף, אפשר להתחיל לעבוד"?
יהודה רון
לא, הוא לא עושה את זה. רוני ולדמן הכין את העבודה, הכין מכרז, המכרז נמצא אצלי. אני גם יושב ראש ועדת המכרזים, אני אמור לפרסם אותו אבל על מנת לפרסם אותו כפי שאת יודעת, צריך שתהיה התחייבות מימונית. מה שאני מחכה לאישור הזה שדובר עליו לקבל אותו באופן פורמלי ואז אני יכול לפרסם מכרז. אני מניח שבתחילת ינואר המכרז הזה יתפרסם, אנחנו אמורים לפרסם.
היו"ר מירב בן ארי
אוקיי, זאת אומרת, נאוה חשוב שתשמעי - - -
נאוה בוקר (הליכוד)
אני חייבת להגיד, חבר הכנסת אכרם - - -
היו"ר מירב בן ארי
כן, הקראתי את ה - - - של אכרם. גם הזכרתי את שמו כמציע וגם - - -
נאוה בוקר (הליכוד)
הוא בוועדת הפנים הוא מתנצל, הוא ינסה להגיע בהמשך.
היו"ר מירב בן ארי
הכל בסדר. הקראנו גם את התגובה, ולא פסחנו על אכרם חסון. אבל חשוב לי שתקשיבי כי את פה בתוך העניינים, שביקשתי לדעת כרגע איך זה עומד מבחינת המכרז. הוא אמר בצדק, שבתחילת ינואר המכרז - - -
יהודה רון
אני מקווה שבמהלך ינואר נקבל את האוקיי ונוכל לפרסם.
היו"ר מירב בן ארי
אנחנו נעקוב כמובן כוועדה. בסדר גמור.
נאוה בוקר (הליכוד)
יצא בינואר המכרז?
היו"ר מירב בן ארי
כן. וכבר יש לו את כל ההערכה. המכרז כבר מוכן.
נאוה בוקר (הליכוד)
אתה מעריך שתוך כמה זמן הוא יתחיל בתחזוקה? תוך כמה זמן אמורה להתחיל החברה בתחזוקה?
יהודה רון
ברגע שייבחר זוכה.
נאוה בוקר (הליכוד)
שלושה חודשים בערך?
יהודה רון
אני מניח, כן. ברגע שייחתם.
נאוה בוקר (הליכוד)
חשוב שיהיה דד ליין לסיפור הזה.
היו"ר מירב בן ארי
אנחנו נעקוב.
יהודה רון
אגב, זה מכרז לא פשוט. האחזקה כאן היא די מורכבת. כפי שנאמר כאן מדובר ב-60,000 מטר, מערכות אלקטרו מכניות כבדות, גם מיזוג אויר, גם חשמל, גם אינסטלציה. צריך לתחזק את זה, אי אפשר כמובן לקחת כל חברה שעוסקת בצורה כזאת או אחרת באחזקה, זה חייב להיות רק חברות רציניות שמסוגלות לעמוד, גם כח אדם מקצועי ואיכותי וגם מסוגלות להבטיח שזה קבוע, פרמננטי, לא שהיא תתחיל ואחרי שנה תפסיק.
נאוה בוקר (הליכוד)
אני אדם אופטימי אבל מעולם לא היה לי דיון שהגענו להישג - - -
היו"ר מירב בן ארי
בוועדה הזאת אנחנו סוגרים עניינים. זו ועדה רצינית.
יהודה רון
אז אני יכול לא לבוא.
נאוה בוקר (הליכוד)
זה טוב שהגעת וחשוב שהגעת.
היו"ר מירב בן ארי
עדיף שיבואו נציגים של המשרדים ויתנו בשורות מאשר שאני אשב פה מול נציגי משרדים שהם - - -
יהודה רון
אסור שסיטואציה מהסוג הזה, בסופו של דבר יוחלט מה שיוחלט, בעקבות זה שמתקיים פה דיון. הנושא הזה נסגר עוד קודם.
היו"ר מירב בן ארי
עירבת את וובה ש- - -
יהודה רון
וובה מעורב בזה מהתחלה.
היו"ר מירב בן ארי
אנחנו גם מודעים לפרופורציות של הוועדה.
יהודה רון
הנושא נפתר, אבל ביקשתם לקיים את הדיון בכל זאת.
נאוה בוקר (הליכוד)
אני שמחה לשמוע כי באמת כל מה שקשור בהצעת חיים זה בנפשנו.
יהודה רון
אולי עדיף שיהיו עוד מתקנים כאלה בבתי החולים.
נאוה בוקר (הליכוד)
תדאגו לזה.
היו"ר מירב בן ארי
בני ברוש, אתה מפיקוד העורף, מהנדס ראשי, הגעת כנציג של משרד הבטחון. איך בעצם המעורבות שלך בבית החולים?
בני ברוש
פיקוד העורף מעורב מבחינת החוק בהליך הרישוי, זאת אומרת בהיתרי הבניה, ואחרי זה עם הבנה של משרדי הממשלה ועם משרד הבריאות לאורך השנים גם מה שנקרא באישור האכלוס. סוג של טופס 4, אבל בעצם בתי החולים והמרכזים הרפואיים לא זקוקים לטופס 4 כי החשמל ממילא מגיע אליהם אז זה רק עניין של הבנה. בהיתרי הבניה אנחנו רוצים לראות, בהתאם למספרי המטופלים שנותן לנו משרד הבריאות, אנחנו מבקשים לראות שיש מספיק אמצעי מיגון לכולם, שזה עומד בכללים שלנו של הפרדות, של עוביי מיגון, של פתרון לבעיה הקונבנציונלית והלא קונבנציונלית, כולל לרבות בבתי חולים זה גם קירור כשיש מצב לא קונבנציונלי, זאת אומרת מערכות מיזוג האוויר ממשיכות לעבוד, וזה אני מניח, חלק גדול מהתקציב פה. זה מהלך היתר הבניה, וטופס אכלוס גם, אנחנו מבקשים לראות שזה בוצע לפי היתר הבניה והמערכות עובדות ובית החולים אטום, בית החולים הזה, באמת בית החולים הממוגן, מעבר לזה שזה כל אזור הצפון הוא משלים פערי מיגון מאוד גדולים בבית החולים, זאת אומרת כל המבנה המרכזי חוץ ממקלט בחלק התחתון יש לו פער מיגון מאוד גדול. זה לא שזה איזה שהוא טיוב אלא בלעדיו אין שם מיגון נאות, למעט בכמה מבנים חדשים.

הרווחנו כיון שהוא גם תת קרקעי, מעבר לזה שהוא מתוכנן לפי מיגון הקריטריון, יש לנו קריטריון לאורך כל השנים מאוד גדול של פגיעה מאוד קרובה, אז בהיבט הקונבנציונלי ערך המיגון שם הרבה יותר גדול סטטיסטית, אנחנו לא יודעים להבטיח בדיוק איך תהיה הפגיעה, אבל ערך המיגון שם מאוד מאוד גבוה ויספק באמת בטחון גם בהיבט הלא פיזי, אלא בהיבט של התחושה ושל הצוות ושל המטופלים.
היו"ר מירב בן ארי
בסדר גמור. עוד הערות? אוקיי. אני אסכם את הדיון הקצר והחשוב הזה. ראשית אני מודה לכל חברי הכנסת המציעים, אני מודה במיוחד לחברת הכנסת נאוה בוקר שהייתה פה מתחילת הדיון ועד סופו, אין ספק שזה בנפשה כל הנושא של הצלת חיים, בנפש של כולנו אבל אצלה במיוחד זה חלק באמת מהאג'נדה החברתית שלה פה בכנסת וזה חשוב לציין ולפרגן גם, ובאמת לכל חברי הכנסת המציעים, איל בן ראובן, עבדאללה אבו מערוף, חמד עמאר, אכרם חסון. מה שאתם רואים פה שזה חוצה מפלגות, אין קואליציה אופוזיציה, כולנו כמובן מגויסים לזה, ציינו גם את התשובה לחבר הכנסת אכרם חסון של שר הבריאות.

אני מסכמת, וחשוב שתדעי גם את, חברת הכנסת בוקר. אנחנו מבקשים בינואר לקבל דיווח ממשרד הבריאות שאכן המכרז יצא. הוועדה תחכה לעדכון. אני מבקשת מאדוני מבית החולים רמב"ם, אני מבקשת מהנציגים של משרד הבריאות - - -
נאוה בוקר (הליכוד)
אני רצה להצבעה בוועדת הכספים.
היו"ר מירב בן ארי
בסדר. אני ביקשתי מהם כי הם אנשי המקצוע שעובדים מול הוועדה, הם אמורים לעדכן אותנו, לא כל מנהל בית חולים אבל כמובן ששמורה לך הזכות אם לא קורים הדברים כפי שביקשת או כפי שהוחלט פה, אבל יש כאן אנשים אמינים שהגיעו, סיפרו לנו בדיוק מה הולך להיות ואנחנו מברכים על ההחלטה הזאת. כמובן נחכה שהמכרז יצא וגם שמי שיזכה בו, בשורה התחתונה שבית החולים מתוחזק כפי שהוא צריך להיות.

אין לי ספק שעבודת שטח נעשתה פה לפני הדיון בוועדה. אני יכולה להגיד לך שאני מנהלת הרבה דיונים והרבה פעמים מגיעים רק לפה ואז יוצאים לעבודת השטח. אז עשיתם עבודת שטח ועשיתם עבודת הכנה, וכן, מאוד חשוב שתבוא גם מבחינה הצהרתית, גם מבחינה שאנשים רוצים לדעת תוצאות ונתת כאן תשובה טובה. אני רוצה להודות למשרד הבריאות על ההיערכות שלו, באמת, זה תקציב של 3 מיליון ו עוד 300,000 שקל, זה תקציב פתיר, זה תקציב שאפשר לעשות אותו במסגרת הקיימת, אבל בכל זאת זו התגייסות לטובת העניין.

אני מאוד מאחלת שלכולכם לא תהיה תעסוקה בבית החולים הזה, שיהיה מובטל רוב הזמן ושיהיה רק חניון, אבל לפחות בזמן שהוא קיים, אין ספק שצריך לתחזק אותו בצורה הראויה לו כי לצערי אנחנו חיים במדינה שאנחנו לא יכולים לדעת מאיפה זה יגיע. רצית להעיר משהו?
אריה ברקוביץ
ה-3 מיליון שקלים הם 3 מיליון שקלים לשנה. התקצוב צריך להיות למעשה פרמננטי.
היו"ר מירב בן ארי
הוא אמר, - - - עם הבסיס, שזה נכנס לשם ולא כתוספת. זה בדיוק העניין. בגלל זה הוא ציין את זה, אמר בבסיס. תודה רבה לכולכם.

הישיבה ננעלה בשעה 13:45.

קוד המקור של הנתונים