ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 21/11/2016

ליגת הנשים בכדורסל

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 289

מישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט

יום שני, כ' בחשון התשע"ז (21 בנובמבר 2016), שעה 10:00
סדר היום
ליגת הנשים בכדורסל
נכחו
חברי הוועדה: מירב בן ארי – מ"מ היו"ר
חברי הכנסת
זוהיר בהלול

מרב מיכאלי

איילת נחמיאס ורבין

עאידה תומא סלימאן
מוזמנים
גיא אטיאס - ראש אגף בכיר תקצוב תכנון ואסטרטגיה, משרד התרבות והספורט

עפרה שרון - יועצת משפטית, משרד התרבות והספורט

חביב קטן - מנהל תחום תקציב, משרד התרבות והספורט

עומרי קולין - עוזר מנכ"ל ויו"ר, המועצה להימורים בספורט

שי כרם - מנכ"ל מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

אורי קידר - יועץ משפטי, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

בועז גדות - עו"ד, משרד עורכי דין כבירי-נבו-קידר

מיכל כפרי ירדני - יו"ר המועצה הציבורית לקידום ספורט נשים, אתנה

שלי אלקיים - יועצת חינוכית, ייעוץ חינוכי וארגוני
מנהלת הוועדה
יהודית גידלי
רישום פרלמנטרי
סמדר לביא, חבר המתרגמים

ליגת הנשים בכדורסל
היו"ר מירב בן ארי
בוקר טוב. היום ה-21 בנובמבר 2016, כ' בחשוון תשע"ז, ישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט. זו ישיבת מעקב. הייתה ישיבה, מתי היינו כאן? היינו פה כבר בנושא של כדורסל נשים.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
לא, רק בוועדה לקידום מעמד האישה.
היו"ר מירב בן ארי
נכון, היינו אצל חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, בוועדה לקידום מעמד האישה. עסקנו שם בנושא של כדורסל נשים.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
היו שתי ישיבות בנושא או שלוש.
היו"ר מירב בן ארי
אוקיי, אז הנושא הוא ליגת הנשים בכדורסל, על התקצוב של ליגת הנשים בכדורסל. נתחיל כמובן בברכות, נבחרת ישראל נשים בכדורסל, על הניצחון המרשים השבוע. ברומניה זה היה, נכון? נתחיל בלברך אותן ושיהיה להן בהצלחה בהמשך.

אני מציעה שנתחיל עם מיכל כפרי-ירדני, יושבת ראש המועצה הציבורית לקידום ספורט נשים. בואי תסבירי.
מיכל כפרי ירדני
אני לא חושבת, מירב, שאני הפונקציה, אני פשוט הערתי קודם. אני הגעתי כי ראיתי לעצמי חובה להגיע, הייתי בטוחה ש - - -
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
שהמשרד יגיע.
מיכל כפרי ירדני
אני חושבת ש - - - האמת היא שאני לא יודעת, מה שאמרתי לכם קודם, אני חושבת שההליכה לבג"צ היא אמצעי, אבל בג"צ קובע מתווה ולא יותר מזה והתהליך שמתחולל - - -
היו"ר מירב בן ארי
מה המצב של הבג"צ הזה כרגע?
מיכל כפרי ירדני
זה הם יגידו, אני חושבת שעדיף שאתם תתייחסו.
היו"ר מירב בן ארי
אוקיי, אתה תתייחס.
מיכל כפרי ירדני
אבל יש פה קודם כל שאלה, אני חושבת שהמכשלה הכי גדולה, שגם החסם בנושא הזה הוא בעיקר נובע מזה שאין עוד הכרה ציבורית בעניין של כדורסל נשים. אין, בטח לא ברשויות. כלומר אפשר למצוא רשות, נגיד מהקבוצות שמשחקות, נגיד שירושלים מתוקצבת בסכום לא גדול והרצליה פי שלושה, פערים אדירים. זאת אומרת זה עניין של מודעות. אבל הנושא לא חלחל, לא לציבור הרחב ולא לרשויות.

אישית אנחנו הכנו הצעה למועצה הלאומית לספורט שמחוללת שינוי גדול. אנחנו לא חושבות שעל הכתפיים של אתנה או של המועצה הציבורית כל השינוי צריך לבוא, או אנחנו צריכות לחולל אותו. אנחנו שמחות להשתתף בזה ובוודאי ובוודאי להשקיע בדור ההמשך, בקדטיות, בכלל אנחנו משקיעות בענפי הכדור, אבל מהתקציב שלנו, זה לא עובד בדרך או זה לא יכול להיות בכלל מענה, ונוסף על העובדה שאנחנו גם לא יכולות לחלק כסף כפי שאנחנו רוצות. אמות המידה נקבעו על ידי ועדת לובצקי. הנושא מוכתב לנו ולכן אנחנו סבורות, בגדול, אם תשאלו אותי, ברמה המאוד עניינית שלנו שהדרך או התכנית שצריכה להביא ולחולל שינוי בכל הנושא של הכדור, כדורסל במקרה הזה, אבל זה כולל גם ענפי הכדור האחרים ואנחנו באמת, כתוצאה מהמשבר שקרה לפני שנתיים קבענו איזה שהם guidelines כדי שנוכל לנסות לסייע לכדורעף, לכדורסל.

אנחנו גם לא יכולות, זה צריך להיות ברור, לסייע רק לכדורסל, זה ברור מאליו. יש ענפי כדור אחרים, אני לא רוצה שיעתרו נגדנו לבג"צ ויגידו רגע רגע, בוקר טוב, מה פתאום רק לכדורסל? אז בנינו איזה שהוא מודל - - -
היו"ר מירב בן ארי
תקצוב של ספורט נשי באופן כללי.
מיכל כפרי ירדני
יפה. כשעבר התקציב בזמנו במשבר הראשון, אנחנו שמחנו, בנינו, הייתה תכנית מנטורינג וכיוצא בזה וכך יכולנו לתת. אנחנו, או לפי המנדט שיש לי במועצה הציבורית לספורט הנשים, אנחנו לא יכולות לתת את הכסף, יש לנו שלושה נושאים שדרכם אנחנו יכולות לחלק תקציבים. אחד זה באמצעות היחידה לספורט הישגי, לפי רשימת מכולת די סגורה, השני באמצעות שינוי עמדות בציבור, שלוש, בקרב בניית מנהיגות נשים בספורט. חוללנו איזה שהוא שינוי לפני כשנתיים ואנחנו נכנסנו לפרויקטים ברשויות המקומיות. כמובן זה בסדר גודל לא גדול, ברשויות המקומיות, הן בפרויקטים ברשויות והן באמצעות איגודים, המספר הוא לא גדול. אנחנו גדלות, אבל אם התקציב שלנו יגדל נוכל לעשות יותר.

אני חושבת שהסוגיה של הכדורסל, של מִנהלת הכדורסל, כל הנושא של הכדורסל צריך טיפול שורש ולא פלסטר שמדביקים כל פעם. טיפול השורש הוא טיפול מאוד מקיף, הוא טיפול של שינוי עמדות והטמעת מסרים, ובוודאי ובוודאי, אני לא רוצה לזרוק מספר מהשרוול, אני לא זוכרת בדיוק את המספרים, אבל סדר גודל של, לא יודעת, 400,000 שקל היה צריך לתת לכל קבוצה אם לא יותר, ובטח לא את הסכומים שנותנים לנו.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
80,000, אם אני לא טועה, נותנים היום.
היו"ר מירב בן ארי
כן, אני קראתי פה 800.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
800,000? לא 80?
היו"ר מירב בן ארי
התקציב בסך הכול 800,000.
קריאה
לפי המודל החדש זה אמור להיות 450, אם זה יעבור.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
כמה זה היה?
קריאה
היום זה 150.
היו"ר מירב בן ארי
אז מה זה המודל החדש?
מיכל כפרי ירדני
המודל החדש, אתה יכול אחר כך להיכנס לזה. אנחנו באמת שברנו את הראש איך אפשר לעשות את זה במסגרת הכללית. מה שאני רוצה להגיד, תחשבו, אם אין סכום גדול, אם אין תקציב גדול, הכול נכנס לפרוטוקול?
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
כן, הכול נכנס.
היו"ר מירב בן ארי
כל מילה שאת אומרת.
מיכל כפרי ירדני
את מבינה? ברגע שאין לך הרבה כסף, המטרה היא שתהיינה שחקניות ישראליות, אבל תחשבי, מה את יכולה, נגיד אם את מביאה שחקניות, גם יש לך שחקניות ישראליות וגם יש שחקניות זרות שם, מי את יכולה להביא? את יודעת, כסף הוא נתון מאוד משמעותי, תקן אותי אם אני טועה. יפה, ואני מצפה שאני לא היחידה שאמרה דברים כהווייתם בצורה מנומסת. אני אסתפק בזה, אחרי שהוא ידבר אולי אני אוסיף עוד.
היו"ר מירב בן ארי
בסדר. חברת הכנסת תומא סלימאן.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
כן, כי אני אצטרך ללכת לדיון. אני חושבת שהנושא הזה כבר עלה פעמיים בוועדה לקידום מעמד האישה ופנינו למשרד ולצערי הרב, לא המשרד ולא מועצת הספורט הואילו בטובם לענות אפילו לפנייה של הוועדה, דבר שהוא בעיניי חמור ביותר. היחס גם בדיונים היה יחס מזלזל ובעיניי זה היחס שמקבלת ליגת העל של כדורסל נשים.
מיכל כפרי ירדני
אני חולקת עלייך.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
את יכולה לחלוק, אני אומרת מה שאני רואה.
היו"ר מירב בן ארי
היא אומרת מה שהיא חושבת.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
אני אומרת מה שאני חושבת, אני אומרת מה שאני רואה ואת היחס שקיבלו עד עכשיו. אני חושבת שצריך לתת מחשבה מאוד בסיסית נכון וכוללת איך לשנות את המצב הזה. כדי לשנות את המצב הזה, אנחנו שמענו שחלק מהכסף לא מועבר או שלא מקצים אותו, בגלל שזה קשור בפרסום וכדורסל נשים לא כל כך מקדם פרסומת ופרסומים, אז אנחנו אמרנו שאם היה איזה שהוא מקדם בתוך חישוב התקציבים, כי אנחנו יודעים, אין מודעות לענף הספורט הזה, אז אנשים לא צופים בו, כשיתחילו לצפות בו ולשדר אותו ואנשים יתחילו לראות ולראות שיש ספורט אמיתי בעניין הזה, יתחילו לראות יותר ואז הפרסום יעלה גם כן.

אז אני חושבת שצריך מקדם, לחשב מקדם, קודם כל שישודר יותר הספורט הזה. דבר שני, שבתוך התקציב יהיה מקדם שהוא לא קשור בפרסום, לא קשור ביכולת הפרסום אלא ממש לתת. בסופו של דבר אם ימשיכו לתקצב, שהחזקים יקבלו יותר והחלשים יקבלו פחות, המוחלשים, לא החלשים, הן עושות ספורט נהדר, אבל אם ימשיכו לתקצב בצורה כזו הפער יישמר והן לא יוכלו לעמוד על הרגליים, הן לא יוכלו לתת משכורות כדי שהשחקניות יוכלו באמת לשחק כדורסל כמו שצריך, לא יוכלו להביא שחקניות רכש זרות ואין, הן לא יתקדמו לשום מקום.

אז אני חושבת שצריך החלטה יסודית, אנחנו רוצים לתמוך בענף הספורט הזה או לא, ואם כן, אז כן לאפשר יותר שידורים וכן לקבוע איזה שהוא פרמטר נוסף בתוך חישוב התקציבים שיגיד מהתחלה, 'אנחנו מפצים על הפער הקיים', כדי שיוכלו להתקדם הלאה. זה לא יכול להיות שכל פעם הם פותחים את העונה בלי שיהיה להם התקציב הדרוש, זה לא יכול להיות. זה לא היה קורה בשום ענף אחר. אני חושבת שהגיע הזמן לקחת אחריות על זה. אולי ועדת החינוך תצליח להוסיף למאמץ שנעשה עד עכשיו ולהגיע לתוצאה.
מיכל כפרי ירדני
ברשותך, אני קודם אמרתי שאני חולקת על חברת הכנסת. אני רוצה להגיד לך דבר אחד, מהיכרותי הטובה את משרד התרבות והספורט ולא רק עכשיו, ידיהם כבולות, אני חושבת שהמשרד מאוד מעוניין לסייע. לא נתקלתי בזה שאין שם מודעות, בכל הרמות, אני חושבת שהמשרד מאוד רוצה לסייע וידיו כבולות, זה הכול, הוא לא קובע את אמות המידה לחלוקה. הוא לא קובע את זה. הוא פועל - - - אני לא רואה דרך שהוא יכול לעשות את זה, אני חושבת ש - - - משהו אחר לגמרי.
היו"ר מירב בן ארי
הבנתי. עורך דין אורי קידר, בבקשה.
אורי קידר
אני היועץ המשפטי של מִנהלת ליגת הנשים בכדורסל, אנחנו עתרנו לבג"צ. קודם כל אני רוצה להגיד לכם תודה על הדיון הזה, שבעיניי הוא מאוד חשוב, חבל שמשרד הספורט לא נמצא כאן.
היו"ר מירב בן ארי
נכון.
אורי קידר
ואני גם רוצה להגיד תודה למיכל. אני חושב שלכולנו כאן יש מטרה משותפת וזה קידום נשים. אנחנו רואים את העתירה הזאת, אמנם היא באה על הנושא של כדורסל נשים, אבל מבחינתנו היא אפילו לא עתירת ספורט, היא עתירה פמיניסטית מובהקת ובעניין הזה אני חושב שמיכל ואתם עושים עבודה נפלאה ואני חושב שזו גם הסיבה שזימנתם את הדיון הזה, כי זה באמת מה שחשוב.

אני רוצה להתחבר לעניין, הייתה פה מחלוקת אם כן יש זלזול או אין זלזול. אני רוצה להגיד לכם, בחוויה שלי, לא רק זלזול, זלזול והתנשאות והשפלה והתנהלות כוחנית ושוביניסטית והסברתית, כשהם מלמדים אותנו מה להגיד ואיך להגיד. רק אם אני אתן בתור דוגמה - - -
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
מי זה הם?
אורי קידר
הם זה משרד הספורט והטוטו. ואם אני אתן רק כדוגמה את הטענה הזאת, שכדורסל נשים לא מביא עניין ולא מביא צפייה ולא מחזיק את עצמו, אז אני אגיד ככה, בלי כסף ממשלתי כל ענפי הספורט התחרותיים בארץ קורסים בשנייה, כולל הכדורגל, עם כל הרספקט שיש אליו, קורס בשנייה. זה שהטוטו תומך בכדורגל, הוא לא תומך בכדורגל כי הכדורגל מפרנס את הטוטו, הוא תומך בכדורגל כי הטוטו זה אולד בויז קלאב, שכבר עשרות שנים יושבים שם גברים מתחום הספורט, בעיקר מתחום הכדורגל, זה הדירקטוריון והם מחלקים את הכסף של הכדורגל לכדורגל וככה הם רואים את זה. מבחינתם לתת כסף לנשים זה במקרה הטוב מס שפתיים, וכשהעת לוחצת, כמו עכשיו שיש להם סכסוך עם משרד האוצר, אפילו אין את מס השפתיים הזה שצריך לשלם. מבחינתם ספורט נשים זה מטרד, זה לא קיים, זה לא מעניין, זה לא מעניין אותם. הם לא שמים את הכסף אז זה לא קורה, אז זה לא מעניין את הציבור.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
ראינו את זה בדיונים, הכוחניות וה - - -
אורי קידר
עלה פה הנושא של שחקניות זרות. על תמריץ ישראליוּת, מה שנקרא, שאנחנו מקיימים אותו יותר מאשר כדורסל גברים, אנחנו מזיעים מול משרד הספורט כבר שנה וחצי, אחרי שהבטיחו לנו שנקבל את זה, ואנחנו לא מצליחים להוציא מהם את הכסף. וזו בעיניי הנקודה הכי חשובה, הנקודה הזאת שקצרה ידו של משרד הספורט מלהושיע.

ונקודה שהיא קשורה, שאתנה מוגבלת בחלוקת הכספים. בוודאי שאתנה מוגבלת בחלוקת הכספים, הכסף בשנה שעברה עבר דרך אתנה בתור צינור, הייתי אומר כמו - - -
קריאה
תתבטא בזהירות.
אורי קידר
אני? אני לא חלק מהממשלה, מותר לי להגיד מה שאני חושב. לי זה הזכיר את פיטום האווזים, דחפו להם צינור לגרון והעבירו משם את הכסף. זה שאתנה לא אוהבות את זה, זה ברור, זה שאנחנו לא אוהבים את זה, זה ברור, זה לא כסף של אתנה, זה לא יצא מהכיס של אתנה, זה כסף מהטוטו שעבר כי לא רצו לתת תקציבי שיווק שהם פיקציה, אז במקום זה אמרו 'איך ניתן לכם פיקציה? ניתן לכם דרך אתנה'. בסדר. צריך למצוא פתרון לתת כסף.

אני אתן לכם דוגמה מה משרד הספורט עושה כשהוא רוצה לתת כסף. 50 מיליון שקל. כשהיה ברור להם שאי אפשר יותר לחלק תקציבי שיווק לכדורגל, כי זה לא חוקי, הורידו 50 מיליון שקל מה-80 מיליון שהיה לתקציב פרסום לכדורגל, הורידו 50 מיליון, שמו את זה בשמירה ואבטחה, כששמירה ואבטחה זה כסף שהולך ישר רק למגרשי כדורגל, שם יש אלימות, שם יש גזענות, שם צריך, זה הרבה גברים ויצרים ושם צריך את הכסף.
גיא אטיאס
זה לא רק כדורגל, זה כדורסל, כדורעף, כדוריד.
קריאה
לרבות מנהלת נשים - - -
גיא אטיאס
לרבות מנהלת נשים - - -
אורי קידר
תרשה לי, מתוך ה-50 מיליון - - -
גיא אטיאס
אבל אלה אמירות שהן לא נכונות.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
מי מדבר?
היו"ר מירב בן ארי
תגיד רק את השם שלך, לפני שאתה - - -
גיא אטיאס
גיא אטיאס, משרד התרבות והספורט.
אורי קידר
מעולה.
היו"ר מירב בן ארי
תיכף אתה תתייחס בנפרד.
אורי קידר
מתוך 50 מיליון שקל, שלא במקרה ירדו מה-80 מיליון ונותר 30 מיליון, שגם עליהם אני אומר מילה, 50 מיליון שקל הולכים בראש ובראשונה ובעיקר לכדורגל, זה עיקר השמירה והאבטחה.
גיא אטיאס
מה זה בעיקר? מה האחוזים?
היו"ר מירב בן ארי
סליחה רגע, גיא, זה לא עובד ככה. לא מתפרצים בוועדה. בן אדם יסיים ותגיד את מה שיש לך לומר. זה גם ועדת חינוך, זה לא רק ועדת ספורט.
אורי קידר
ותרבות. עוד 30 מיליון שקל הולכים לכדורגל. בעיקרם, מתוך זה מעל 25 מיליון שקל הולכים ל - - -
היו"ר מירב בן ארי
זה שרוב הכסף הולך לכדורגל, אתה לא מחדש פה, לא לי ולא לאף אחד, נראה לי.
אורי קידר
מה אנחנו צריכים?
היו"ר מירב בן ארי
גם נוכח ההישגים המפוארים של נבחרת ישראל, לדעתי יש value for money, לא? הכול זוהר.
אורי קידר
בכדורסל נשים או בכדורגל?
היו"ר מירב בן ארי
בכדורגל גברים בעיקר.
אורי קידר
זה נכון. אנחנו מוכנים שאת כל התקציב ישלמו לפי ההישגים הבינלאומיים, זה מבחינתנו לגיטימי.
היו"ר מירב בן ארי
כן, זה גם סוג של קריטריון.
אורי קידר
אבל הישגים של נשים לא נספרים כל כך במשרד הספורט.
היו"ר מירב בן ארי
הנקודה ברורה.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
מה קיבלתם עד עכשיו?
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
למרות שישנו הישג אדיר עכשיו, אנחנו חווים הישג אדיר.
היו"ר מירב בן ארי
כן, דיברנו על ההישג האדיר.
אורי קידר
כן, ראש הוועדה בירכה על ההישג. אני אוסיף עוד דבר אחד, אני לא רוצה להאריך. בלי בג"צ לא הייתה נפתחת הליגה. הגענו בבג"צ לזה שבג"צ נתן צו למשרד הספורט אחרי שהוא השתכנע שהם לא משתפים פעולה, ולטוטו, והוא אמר להם שהם צריכים להציג מתווה שיאפשר את פתיחת הליגה. הם הציגו מתווה והתקווה שלנו זה לוודא שמה שנכתב על הניירות לבית המשפט, ואנחנו מסתמכים על זה, באמת יקרה. בשביל זה צריך שהמועצה הלאומית לספורט תאשר את ההגדלה.
היו"ר מירב בן ארי
תיכף המועצה הלאומית להימורים בספורט - - -
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
לא הועברו 450,000 שקלים לכל קבוצה?
אורי קידר
עוד לא אושרו ה-450 לפי קריטריונים - - -
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
של בג"צ, אבל בג"צ קבע.
היו"ר מירב בן ארי
אנחנו נשמע את שי כרם, מנכ"ל מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל. תגיד לנו מה קורה גם עם ה-450,000 שקל.
שי כרם
קודם כל תודה רבה.
היו"ר מירב בן ארי
אתה מנכ"ל חדש?
שי כרם
אני מנכ"ל חדש, החלפתי את תמר בליץ.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
מברוק.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
בהצלחה.
שי כרם
בהחלט אתגר גדול שאני נכנס אליו, אמנם תפקיד, לצערי כרגע עדיין קטן, מפאת חוסר התקציבים הקיימים, אבל אני, כגבר שגם שיחק כדורסל בעבר, אני רואה אתגר גדול מאוד באמת לקדם.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
איפה שיחקת?
שי כרם
שיחקתי בהפועל משגב בצפון, לא בליגות גבוהות, אבל בהחלט אני בא מהתחום ואני מרגיש זיקה גדולה ורצון לקדם את הנושא.

אני רוצה לומר שבנוסף למה שאמר אורי קידר, קודם כל לשאלת חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, אנחנו נמצאים היום במצב של אפס תקציב. אפס תקציב, זאת אומרת שבכלל לא קיבלנו. עם כל ההבטחות של משרד הספורט על נושא של 450,000 שקל, איזה שהוא תקציב דרך אתנה, 900,000 שקל, הכסף, 800,000 שהיו אמורים להגיע בעונה הקודמת, טרם התקבל, אמרו, נעביר את הכסף והתכתבויות איתם, אנחנו מכירים את גרירת הרגליים של משרד הספורט.
היו"ר מירב בן ארי
גיא, אני רואה שאתה עסוק שם, רק שתיקח בחשבון שאתה תענה על הדברים שנאמרים. בדרך כלל גברים לא יכולים להיות גם בטלפון וגם להקשיב, אז חבל. תקשיב למה שהוא אומר, אני רוצה לדעת.
שי כרם
גם ההרגשה שלי, כמי שמתעסק בפרקטיקה, כל ההתנהלות מול משרד הספורט, מול סגן ראש מינהל הספורט, היום אין ראש מינהל ספורט, יש רק סגן, ומול היועץ המשפטי, זורקים אותנו מאחד לשני, מה קורה? שום דבר, אין תשובות, כל אחד זורק את הכדור לשני וההרגשה היא באמת כאילו שמנסים לנפנף אותנו ושבו בצד ויום אחד אולי תקבלו את הכסף. בינתיים בקופת המנהלת ולקבוצות, לא רק למנהלת, גם המנהלת שצריכה לעבוד וגם הקבוצות, צריך לזכור שרוב הקבוצות - - -
היו"ר מירב בן ארי
אז ממה בעצם אתם - - -
שי כרם
אין, אפס, אני חודש הבא עובד בהתנדבות.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
לא הייתם אמורים לקבל 2 מיליון שקלים?
היו"ר מירב בן ארי
800,000.
שי כרם
מה שהבטיחו, 800,000 שקל מתקציב שנה שעברה, טרם הועבר.
היו"ר מירב בן ארי
עונת 2015.
קריאה
עונה קודמת, שהבטיחו לנו לפני שנה כבר.
שי כרם
הנושא של ההבטחה, של ה-450,000 שקל, זה כמו שאמר אורי, זה בכלל משהו שעוד לא עבר במועצה הלאומית לספורט, איזה שהן אמות מידה חדשות שצריכים לאשר, עוד לא אושרו, טרם אושרו, ויותר מכך, יש את העניין, הכספים האלה נלקחים מתוך כספי החלוקה של הטוטו. הטוטו כרגע, גם כאוס שם, נמנעים מלחתום על הסכמים כיוון שאומרים שהרפורמה החדשה של האוצר, ייתכן שתגרום להקטנת ההכנסות של הטוטו, הקטנת הרווחים וכפועל יוצא גם ה-450 לא מובטחים. יכול להיות, אמרו, שאם הרווחים יקטנו ל-300 מיליון, אז בהתאם גם יקטנו התמיכות שהבטיחו. כך שהכול על הנייר מאוד יפה ומאוד ורוד, אבל בפועל גם הכספים האלה שהבטיחו כביכול שיעברו ב-2016 לא יעברו ב-2016, הם יעברו ב-2017, כיוון שהטוטו מחלק את הכספים שלו לפי שנה קלנדרית ולא לפי עונת המשחקים. זאת הסיטואציה. זו סיטואציה מאוד מאוד קשה שכרגע החלטנו - - -
היו"ר מירב בן ארי
אבל מה הם אומרים?
שי כרם
הם לא אומרים כלום. אני בתקשורת ישירה עם דודו מלכא, סגן ראש מינהל הספורט, הוא אומר לי 'דבר עם עפרה', היועצת המשפטית, עפרה לא עונה. שוב, בשורה התחתונה שום דבר. הליגה כרגע מתקיימת, אבל בעוד חודש יושבי ראש קבוצות פונים אליי ואומרים לי 'שי, מה קורה?', בחודש הבא, הפועל ראשון לציון שאין לה - - - צריך לזכור שרוב הקבוצות, למעט אולי מכבי אשדוד ורמת השרון ורמת גן, רמת חן בליך, שיש להם איזה שהיא תמיכה מהמועצה המקומית, רוב הקבוצות, הפועל ראשון לציון, זכרון, פתח תקווה, אין להם איזה שהיא תמיכה גדולה מהמועצה המקומית, הם לא מקבלים כסף, הם נשענים על אותם כספי ציבור שהגברים נשענים, מהטוטו. מהטוטו הגברים בכדורסל מקבלים 14 מיליון כספי שיווק, נקרא לזה ככה, שחלק מזה זה גם מענקים, מענק ישראליוּת, מענק אירופה, אשדוד עכשיו, שהגיעה לאירופה, כל קבוצה בגברים מקבלת 250,000 שקל מענק אירופה, ככה חיזוק. הנשים, אפס, שום דבר.

אז זאת הסיטואציה כרגע, שאנחנו נמצא את עצמנו בעוד חודש-חודשיים. כבר עכשיו אנחנו בקופה ריקה, אני מחודש הבא עובד בהתנדבות עבור המנהלת, והקבוצות, יכול להיות שלא יצליחו לשלם אפילו שכר לשחקניות.
היו"ר מירב בן ארי
הבנתי. עמרי, מהמועצה להימורים בספורט, עוזר מנכ"ל ויו"ר.
עומרי קולין
כמו שכולם פה בטח יודעים, הטוטו מעביר דרך שני ערוצים, יש תמיכות והקצבות וזה כמובן, כמו שאמרה מיכל, דרך ועדה ציבורית, ויש את הנושא של ההסכמים השיווקיים. אתם רוצים שנדבר על זה אחרי זה או קודם שגיא יענה?
היו"ר מירב בן ארי
לא, גיא יענה בסוף על הכול, ככה זה בדרך כלל עובד, המשרד עונה בסוף.
עומרי קולין
בנוגע להקצבות והתמיכות, כמו שאמרתי, יש ועדה ציבורית. אמרתם פה, באמת, קבוצת כדורסל מקבלת כ-150,000 שקלים. רק שתדעו לכם, שזה יותר אפילו מקבוצת כדורסל גברים.
יהודית גידלי
למה? כמה גברים מקבלים?
עומרי קולין
מיד אני אומר לך, אני חושב ש-107, אבל אני אוודא זאת כדי לא להטעות. כן, זה 128,000 שקלים לעומת 107,000 שקלים.
היו"ר מירב בן ארי
זה הדיון על כדורסל נשים.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
איכשהו, אני פשוט ראיתי מעט נשים, אני רואה רק גברים סביב השולחן. איפה הנשים?
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
בדיוק.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
איפה הנשים?
היו"ר מירב בן ארי
איילת, גם הגעת באיחור, לא להפריע. בדיוק עומרי מהמועצה מדבר. עומרי, בבקשה. שאלנו אותך שאלה, כמה כסף?
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
128, אמרת.
עומרי קולין
לא, 153,000 מול 128,000 שקלים.
יהודית גידלי
לא, תחזור על המספרים.
עומרי קולין
153,000 שקלים מול 128,000.
יהודית גידלי
לנשים 153,000?
עומרי קולין
נכון.
יהודית גידלי
ולגברים?
עומרי קולין
128. כמובן זה ממוצע, זה כ-. גם מיכל דיברה פה על אתנה, שהטוטו מעביר מיליוני שקלים, זאת אומרת הייתה החלטת ממשלה מ-2008, מיכל, תקני אותי אם אני טועה, על 80 מיליון שקלים.
מיכל כפרי ירדני
בוודאי. אני חושבת שהטוטו היה מאוד פרו נשים.
היו"ר מירב בן ארי
אני לא מתעסקת באג'נדות עכשיו.
עומרי קולין
לא, זה לא עניין של אג'נדות, חשוב שנבין מאיפה מגיעים הכספים.
היו"ר מירב בן ארי
תגיד לי, עומרי, מי מחליט? אתם אחד דרך תמיכות ואחד דרך תקציבי שיווק.
עומרי קולין
נכון, כל מה שקשור להקצבות ותמיכות, זה לא קשור אלינו, זה ועדה ציבורית נפרדת, כפי שאמרו אורי ומיכל. אין לנו נגיעה. זאת אומרת אנחנו מקבלים, הכסף שמצטבר בסוף השנה, אנחנו מחלקים אותו לפי אמות מידה ברורות, מסודרות ואין לנו שום נגיעה. הנושא של כספי שיווק, אתם בטח יודעים שאנחנו לא יכולים לעשות מסלול שהוא עוקף תמיכה, אנחנו לא יכולים לקחת חסות שהיא שיווקית ולסווג אותה כהקצבה. לא רק אני אמרתי את זה, גם יו"ר המנהלת בעצמה אמרה את זה לא אחת. במקרה הזה אתם בטח יודעים שגם הרייטינג וגם המיתוג שנמצא בליגת הנשים, היא לא מכניסה את הכסף ולכן - - - לא רוצים להיות עבריינים במובן הזה שאנחנו נותנים כספים, אומרים שזה כספי שיווק, כשזה לא כספי שיווק, כי זה הקצבה, כי מבחינת כספי שיווק אנחנו מסווגים את זה כהוצאה כדי שתהיה הכנסה, אבל אנחנו רואים בסוף השנה כמה הימרו בכדורסל נשים, כמה הימרו בכדורסל גברים ו - - -
היו"ר מירב בן ארי
זאת אומרת ההחלטה שלך אם לתת כסף לשיווק היא בעצם על פי רייטינג - - -
עומרי קולין
היא נגזרת, כשמו כן הוא, של השיווק. בדיוק, מירב.
היו"ר מירב בן ארי
אז מה בעצם ההשפעה של משרד הספורט עליכם בחלוקת התקציבים?
עומרי קולין
אני חושב שזה המקום להעביר את המענה לגיא.
היו"ר מירב בן ארי
גיא, אני רואה שאתה יושב שם מחויך, אז בטוח הבאת איתך מזוודה של כסף, לא?
גיא אטיאס
לא, אני, ברשותך, אם יש לי את זכות הדיבור אז אני ארצה להתייחס לכול בצורה קצת הרבה יותר מקיפה ומלאה כי נאמרו פה לא מעט דברים - - -
היו"ר מירב בן ארי
בבקשה. אתה רוצה שחברי הכנסת ישמעו.
גיא אטיאס
גיא אטיאס, לפרוטוקול, ראש אגף בכיר לתקצוב, תכנון ואסטרטגיה במשרד התרבות והספורט. נתחיל רגע בכותרות קצת הגבוהות יותר. התייחסו פה כולם להסכם השיווק. חשוב להבין שהסכם השיווק הוא הסכם כלכלי מסחרי שמי שמנהל אותו זה הטוטו. אחת התלונות העיקריות שהיו תחת הסכם השיווק להתאחדות לכדורגל, וזו הייתה טענה בדיוק הפוכה ממה שנשמע פה, שההתאחדות לכדורגל, שהיה הסכם השיווק על 80 מיליון ₪, כולם טענו שתחת הכותרת של הסכם השיווק ניתנה תמיכה לעולם הכדורגל במתווה של הסכם השיווק. המשרד, ביחד עם משרד האוצר, לאורך השנים הוריד את הסכם השיווק, שזה הסכם כלכלי מסחרי, שהשווי שלו בסוף נמדד בשורת הרווח וההכנסות, עומרי/הטוטו מוסמך לעשות הסכמים שאמורים להגדיל את המחזור שלהם, הם לא אמורים לעשות שום הסכם שהוא לא כלכלי. הסכם השיווק, שעליו כולם פה מלינים בשלב זה, ירד מ-80 מיליון ל-30 מיליון, עם עולם הכדורגל.
היו"ר מירב בן ארי
מתי? ממתי זה ירד?
גיא אטיאס
29 ליתר דיוק, 27 ועוד 2.
היו"ר מירב בן ארי
מתי זה ירד?
גיא אטיאס
עכשיו, ההסכם שהולך להיחתם עכשיו היה 57-8 בשנה שעברה, עכשיו הוא הולך להיחתם על 29 מיליון. אז לבוא ולהגיד שעולם הכדורגל הרוויח או מרוויח? עולם הכדורגל עובר טלטלה מאוד גדולה, אפשר לראות את זה בכותרות שמאיימים פעם או פעמיים לא לפתוח או כן לפתוח את הליגה או להשבית את הליגה. כלומר לבוא ולטעון שבהסכם השיווק יש תעדוף לגוף זה או אחר, אני חושב שההיפך הוא הנכון, ולראיה הסכם השיווק מול ההתאחדות לכדורגל ירד מ-80 ל-29 מיליון.

עכשיו שורת הרווח גדלה והטענה היא למה כששורת הרווח גדלה, איך זה מוקצה? אז בוא נעשה גם בזה סדר. 50% מהכסף הולך ללובצקי, שזה מבחני התמיכה שכולם פה מדברים - - -
קריאה
זה כבר לא לובצקי, להזכירך זה כבר לא לובצקי.
היו"ר מירב בן ארי
הנדלר.
גיא אטיאס
הנדלר, הוא קרא לזה לובצקי, אפשר לראות 12 מתוך 30 מיליון שירדו מ-80 ל-57-8, 12 מיליון הלכו לתבחינים לובצקי. זה 50% למיטב ידיעתי שהלכו לתבחינים ו-50% הלכו לשיטור, שמי הנהנה העיקרי בשיטור? נטען פה עולם הכדורגל, אז צר לי להגיד, כדורסל, כדורגל, כדוריד וכדורעף. כשבאים בעלי הקבוצות ואומרים - - -
קריאה
גברים.
גיא אטיאס
קודם כל שיטור, מי שמחליט על שיטור זה, עם כל הכבוד, לא אני כמדינה. יושבת המשטרה, היא קובעת מה יהיה השיטור, מה סדרי הגודל בשיטור, באים בעלי הקבוצות ואומרים 'חברים, זה לא הוצאה על ספורט', וגם אותם כדאי לשמוע. אז לבוא ולהגיד שהמשרד פעל להעביר את הכסף לכדורגל, אז קודם כל 50% הלך ללובצקי ברמת העובדות.
אורי קידר
זה היה הוצאה של הקבוצות קודם.
היו"ר מירב בן ארי
רגע, תגיד לי שנייה רגע. הנקודה הזאת ברורה לי, אני לא מתעסקת - - -
גיא אטיאס
לא, אבל יש פה אמירות שנאמרו, אז חשוב שנדייק, כי בית המשפט קבע שמה שהמשרד עשה הוא לגיטימי ולראיה - - -
אורי קידר
מה?
גיא אטיאס
קח את פסק הדין, תקרא אותו.
היו"ר מירב בן ארי
רגע, בוא תתקדם.
אורי קידר
חיים בסרט.
גיא אטיאס
אנחנו חיים בסרט כנראה. נמשיך מפה. אז קודם כל הכסף שיורד לשורת הרווח - - -
היו"ר מירב בן ארי
לא הבנתי - - -
אורי קידר
לא, הוא אומר שבית המשפט פסק לטובתם, הוא הוציא צו על תנאי. הוא פסק לטובתנו.
גיא אטיאס
הוא לא עצר את הסכם השיווק, לראיה.
אורי קידר
הוא לא הוציא צו ביניים, כנראה הוא לא - - -
גיא אטיאס
יכול להיות. אם הוא היה סבור שנעשה כזה עוול אז זה היה קורה. אתם ביקשתם צו ביניים ולא קיבלתם, אבל בוא נשים את זה בצד ונתרכז בדיון.
היו"ר מירב בן ארי
תמשיך.
גיא אטיאס
לגופו של עניין, המשרד באמצעות המועצה העליונה לספורט, הכסף שירד משורת השיווק, הרי שורת השיווק, כולם צריכים להבין, בסוף יש שורת רווח, שורת הרווח מוקצית לעולם הספורט בצורה שוויונית על פי תבחינים. 50% מהכסף הזה הלך לגופי הספורט במנגנון עד ללובצקי, תבחינים אובייקטיביים לחלוטין. הכסף גדל לכל הגורמים, לפי התבחינים, שלא אנחנו קבענו אותם, ועדה ציבורית קבעה אותם. צד אחר קיבל הנושא של שיטור וסדרנות.

עוד נתון שכדאי שנכיר, שחקן על המגרש, אתנה. יושבת פה יושבת ראש אתנה, הם מקבלים כסף מתוקף החלטת הממשלה, שמי שקידם את החלטת הממשלה זה המשרד והיא לא חייבה את הטוטו. הטוטו נעתר להחלטת הממשלה ומקצה כספים לטובת המועצה לקידום נשים. המועצה לקידום נשים, גם היא לא עובדת בחלל ריק.
עומרי קולין
רק פה נקודה, התקציב המקורי היה 80 מיליון שקלים, הטוטו עד היום, העביר, מיכל, את יודעת את זה טוב ממני, כ-122 מיליון שקלים עד היום.
גיא אטיאס
ויש החלטה עכשיו להגדיל את הסכום, דרך אגב, שגם היא - - -
קריאה
לפרוטוקול - - -
גיא אטיאס
לא, אבל המועצה העליונה לספורט אישרה את זה.
היו"ר מירב בן ארי
שנייה רגע. מיכל, סליחה, זה מפריע לי. אני לא באה עכשיו לדבר על תרומתו של משרד הספורט לספורט הנשים.
גיא אטיאס
לא, אבל יש פה טענות - - -
היו"ר מירב בן ארי
עזוב, יש לי טענות, אני מנהלת הוועדה ואני רוצה לדעת איך יכול להיות שמנהלת הכדורסל - - - תתייחס לעניין הזה, איפה הכסף שלהם? איפה ה-450,000 והאם מחודש הבא הוא מתחיל לעבוד בהתנדבות או לא?
גיא אטיאס
אז אני רוצה, ברשותך, להתייחס.
היו"ר מירב בן ארי
אז תתייחס לזה.
גיא אטיאס
אז אני מתייחס, ברשותך. חשוב להבין, ואחרי שסיפרתי את זה, שהמִנהלות, לא מנהלת הכדורסל ולא מנהלת הכדורגל, מתוקצבות מתקציבי הספורט. הן אמורות להיות גורם עצמאי, ואפשר לבדוק את זה, שאמור להביא כסף לקבוצות ולא להישען על כספי המדינה. תפקיד המנהלת הוא עסקי לחלוטין וזה הבלבול הכי גדול בכל הדיון הזה. תקציבי המנהלות, גם הכדורסל, אפשר לבחון את זה, מביאים כסף לעולם הכדורסל.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
כן, אבל צריך לתת לו את התשתית ואז הוא יכול לגייס כסף. אם הוא לא - - -
גיא אטיאס
שנייה, ברשותך, אני גם אתייחס - - -
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
הבטיחו לו 800,000 - - -
גיא אטיאס
קודם כל לא הוא מושבת, הקבוצות, ותיכף נראה איך טיפלנו בקבוצות.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
לא, גם הוא מושבת, הוא ממחר מושבת.
גיא אטיאס
הוא גוף עסקי, הוא צריך להביא מסחר. המנהלת קמה כדי - - -
שי כרם
איזה כסף מביאה מנהלת הכדורסל בגברים?
גיא אטיאס
הסכם השיווק הכי גדול שנעשה אי פעם, הביאה את זה מנהלת הכדורגל החדשה, והסכם הכדורסל, אנחנו - - -
שי כרם
כסף לא ציבורי. טוטו, עם כל הכבוד, זה כסף ציבורי.
גיא אטיאס
טוטו? לא נעים לי להגיד לך, אתה נותן כסף למנהלת?
קריאה
כן.
גיא אטיאס
כן, איך?
קריאה
30 מיליון לפי ה - - -
אורי קידר
30 מיליון שקל אתם נותנים למנהלת בשביל להעביר ימי שידור, אתם התחייבתם - - -
גיא אטיאס
מנהלת? התאחדות. בבקשה ממך, התאחדות. התאחדות או מנהלת?
היו"ר מירב בן ארי
מה אתה אומר?
גיא אטיאס
אני רוצה רגע להמשיך, ברשותך. משרד הספורט מכיר בחשיבות של המנהלת לקידום ספורט נשים ולכן משנה קודמת נעשה מאמץ במשרד לנסות להגיע לתקציב שיעמוד על 2.4 מיליון ₪, זה יצא בכתובים, אבל מה? כשנבחן הנושא, ולכן אמרתי, הסכם השיווק הוא כלכלי, כששמנו את הכול בסרגלים ובחנו את זה עניינית, יותר מ-1.148, ליתר דיוק, אם מישהו רוצה 1.2, אנחנו ניסינו להעביר, ו-1.149 החשב הכללי סלאש גורמים בתוך המשרד, עם אנשי המקצוע מהטוטו, סברו שאי אפשר לתת יותר. המשרד עשה מאמצים, פנה לחשב הכללי להגדיל את הסכום ונענה בסירוב כי הוא לא הצליח להצדיק את זה מבחינה מקצועית. הלכנו לסעיף שנקרא סעיף ישראליוּת וגם בו ניסינו להגדיל בעוד 800,000 ₪, כדי להגיע ל-2 מיליון. גם פה החשב הכללי, היה דיון אצל סגן ממונה החשב, מוטי אלישע, והוא לא קיבל את עמדת המשרד, כי קשה להצדיק את זה כלכלית אם זה לא כלכלי.
קריאה
למה לגברים יש?
גיא אטיאס
תשאל, כי הגברים יודעים להצדיק את זה כלכלית. מה לעשות?
היו"ר מירב בן ארי
רגע, הבנתי את העניין הכלכלי - - -
גיא אטיאס
שנייה, ברשותך, רק ל - - -
היו"ר מירב בן ארי
לא, אבל אתה ברשותי וברשותי ואתה לא עונה לי על מה שאני שואלת.
גיא אטיאס
אבל אני רוצה את כל התמונה - - -
היו"ר מירב בן ארי
לא, אבל אני לא רוצה את כל התמונה של מצב הספורט במדינת ישראל.
גיא אטיאס
מה את רוצה?
היו"ר מירב בן ארי
אם הייתי רוצה הייתי מזמינה לפה את מנכ"ל המשרד, או מדברת עם דודו מלכא בטלפון, אני לא צריכה עכשיו שתיתן לי סקירה, אני רוצה שתסביר לי האם מנהלת הנשים בכדורסל מחודש הבא נסגרת במדינת ישראל. תסביר לי. כי אין כסף לקבוצות.
גיא אטיאס
אז יש החלטה - - - המשרד כתב מסמך מאוד מפורט שבו הוא אומר את הסכומים שהמנהלת, היא הולכת לקבל 900 מתוך מיליון וחצי - - -
היו"ר מירב בן ארי
מתי?
קריאה
זה בלי כיסוי, נו.
היו"ר מירב בן ארי
מתי היא תקבל את הכסף הזה?
גיא אטיאס
המשרד כתב לבית המשפט שהוא צריך להסדיר את כל התהליכים בין חודשיים לשלושה, בית המשפט אמר שהוא נותן לנו שלושה חודשים לבוא ולתת דיווח, אנחנו נעמוד במסגרת הזמנים האלה.
היו"ר מירב בן ארי
מתי זה היה השלושה חודשים?
גיא אטיאס
בית המשפט, יגיד פה עורך הדין.
היו"ר מירב בן ארי
לפני כמה זמן?
אורי קידר
מ-3 בנובמבר.
היו"ר מירב בן ארי
אוקיי, אבל מה בינתיים?
גיא אטיאס
בינתיים אמרנו שייקח להסדיר את הפרוצדורה הזאת בין חודשיים לשלושה ובית משפט הסכים.
היו"ר מירב בן ארי
אבל מה יעשו הקבוצות?
גיא אטיאס
שנייה, פירטנו לבית המשפט את כל מה שאנחנו צריכים לעשות, יש מסמך מסודר שכתבנו שלב אחרי שלב מה הפעולות הנדרשות מהמשרד לבצע על מנת לעמוד בהעברת הכספים שהוא התחייב לשני דברים, 900,000 שקל של ספורט נשים מתוך 1.5 מיליון, ולעשות שינוי תבחינים, להגדיל מ-150 ל-450. פירטנו בפני בית המשפט את כל ההליכים, אמרנו לו, למרות שזה הליך שאמור לקחת יותר מפרק הזמן של שלושה חודשים התחייבנו שעד שלושה חודשים זה ייגמר.
אורי קידר
אבל את ה-800,000 הייתם יכולים להעביר מיד, לא כתבתם שלא תעבירו אותם. עכשיו אתה מחדש לנו שהחשב אסר להעביר את ה-800,000. לבית המשפט כתבתם משהו אחר.
גיא אטיאס
תביא את ההחלטה, תקריא אותה.
אורי קידר
לא את ההחלטה, את מה שאתם כתבתם.
גיא אטיאס
תקריא. אני מבקש. לכן אני אומר, יש פה הליכים פרוצדורליים שאנחנו נגמור אותם בפרקי הזמן שהתחייבנו בבית המשפט וזהו.
היו"ר מירב בן ארי
מה בינתיים?
גיא אטיאס
אין לנו יכולת בירוקרטית - - -
היו"ר מירב בן ארי
יש לך איזה שהוא פתרון?
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
למה למשוך את זה? מה זה קשור לבית המשפט?
גיא אטיאס
מה זה קשור? יש הליכים בירוקרטיים שהמשרד צריך לבצע. מי שחושב שלהעביר כספים זה חשב יושב וחותם על צ'ק, אז הוא לא מכיר את המנגנון הבירוקרטי ש - - -
קריאה
אבל זה משנה שעברה, אלה כספים של שנה שעברה.
גיא אטיאס
אז אני אומר לך שלא, כתבנו את זה לבית המשפט, שאלה כספים - - - ה-800,000 הם לעונה הנוכחית. גם את זה לא כתבנו?
קריאה
אבל הם הובטחו כבר השנה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
מירב, סליחה שאני - - - את מכירה אותי, היה לי קשה לשבת כל כך הרבה זמן בשקט ואני מודה לזוהיר, לחבר הכנסת בהלול, שתמיד נמצא איתנו בדיונים האלה על ספורט נשים. יש פה בכלל עניין עקרוני, עכשיו מה קרה? בגלל שאנחנו כל הזמן מנהלות דיונים עקרוניים על כמה חשוב ספורט נשים וכמה חשוב לעודד ילדות צעירות לעשות ספורט, אז אנחנו מגיעים בסוף לבוכהלטריה, באמת לתכלס. אני אומרת לך שאנחנו כבר, מירב ואני, בשנה שעברה אני פניתי לראש הממשלה בעניין הזה, כי זה כבר באמת, תסלח לי שאני מתבטאת במילה כזאת לא סימפטית, אבל זה קצת מאוס, כי אני אומרת לכם, זה לא יכול להיות.

אני מבינה שאתם כל הזמן צריכים לעשות חישובים כלכליים וכל הזמן אנחנו שומעים את זה ומאזינים לזה, כמה ספורט, שותפים בו גברים, כדורגל, אגב אני מאוד מאוד אוהבת כדורגל. אני בכלל מאוד אוהבת ספורט, אני תמיד אומרת את זה, מאוד אוהבת ספורט, גם של גברים וגם של נשים, אבל אני יודעת מה צריך לעשות כדי לטפח מודעות לספורט, אגב גם אצל נשים צעירות ואצל ילדים וגם אצל ילדות. אני יודעת מה צריך מעבר לדברים שהם לא בתחום אחריותו של המשרד, לצערי, שזה המשאבים, המתקנים, כדי לטפח ספורט ומודעות לספורט אצל אנשים צעירים, אם כי עשינו איזה שהיא התקדמות בעניין, אבל אנחנו רואים, זה לא מתחיל בבתי הספר אצלנו. אתה נוסע בחו"ל, אתה רואה את המתקנים שלהם, אתה אומר 'אני לא מתפלא שיש פה משלחות אולימפיות', באמת בבוא היום, של 200 ספורטאים שיודעות להביא מיליון מדליות. ואני אומרת לכם, אין לי שום טענה, אני מוכרחה לומר, לספורטאים של מדינת ישראל, אני באמת חושבת שרובם עושים כמיטב יכולתם במציאות שבעיניי לא מספיק מעודדת, לא ספורט תחרותי וגם לא ספורט לא תחרותי.

בסופו של דבר אני חושבת שאנשים, בליגת הכדורסל, ואת ואני גם טיפלנו אפילו במאמאנט ובכדורשת, שאנחנו שתינו מאוד מאוד אוהבות, אני אומרת לכם, זה לא יעזור שום דבר, בסוף אתם תצטרכו, ההוכחה היא בפודיום. בסופו של דבר אתם תצטרכו לראות איך אתם, כאיזה שהוא סוג של ערך ומטרה חברתית באמת מאוד מאוד חשובה - - -
גיא אטיאס
אנחנו משנים את כל התבחינים עכשיו.
היו"ר מירב בן ארי
אבל בזמן שאתה משנה את התבחינים - - -
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אבל אנחנו לא יכולות לחכות יותר לשינוי התבחינים שלכם, עם כל הכבוד.
היו"ר מירב בן ארי
לא, בזמן שאתה משנה את התבחינים - - - תשמע, זה נכון שאתה עובד על זה, אני לא יוצאת נגד העובדה הזאת, העובדה היא חשובה, אני אומרת שבזמן שאתה משנה את התבחינים ופותר את הבעיות הפרוצדורליות שלך והבירוקרטיות הקבוצות כאן - - -
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
קורסות.
גיא אטיאס
אני חייב להגיד, חברים, יש חשב כללי, יש משרד המשפטים, יש חוק במדינת ישראל - - -
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני לא רוצה שתפעל נגד היועצים, אני לא רוצה שתפעל נגד החוק.
גיא אטיאס
אני לא יכול לעשות שינוי תבחינים לא לפי הכללים. אם מישהו יכול להגיד לי, להנחות אותי, לשלם צ'ק עכשיו למנהלת, אנחנו כמשרד הראשונים לעשות את זה.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אתה יודע את הערכתי הגדולה אליך, אבל מה שיקרה הניתוח יצליח אבל החולה ימות. תנסו לבדוק איך אתם יכולים לאפשר להם תזרימי חיים. אי אפשר, המנהלת שובקת חיים ואנחנו אומרים שבית המשפט קבע שלושה חודשים, אבל יש גם לוגיקה. אם הם עכשיו עומדים לסיים את פעילותם בשל העובדה שהמקורות אזלו אז אולי תבחנו את העניין, לתת להם לפחות אפשרות לנשום, כדי לשריין, כדי לגייס את הקבוצות לפעילות שוטפת במהלך ה - - -

אני רוצה לומר לך דבר אחד, מירב. אנחנו בעניין הזה מדברים חדשות לבקרים. אגב, בעברית טובה, במקורות נכתב, תבדקו אותי, חדשים לבקרים, תבדקי את זה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
חדשים לבקרים. עליך אני סומכת.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אני קראתי פעם, נדמה לי, במקורות שזה חדשים לבקרים.
היו"ר מירב בן ארי
איפה מרגי כשצריך אותו.
יהודית גידלי
צדקת כמובן, 'חדשים לבקרים רבה אמונתך'.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
נו בבקשה, סיימתי דבריי, גרפתי תהילת עולמים. באמת איך יכול להיות שמדינת ישראל הנאורה, המתקדמת, שיש לה כל כך הרבה הישגים בכל התחומים נכשלת בעניין המגדרי. עכשיו הייתי בישיבה בוועדה לביקורת המדינה, כיצד משרד החינוך והתרבות נכשל פעם אחר פעם באופן קולוסלי בעניין של מודלים של חיים משותפים. אני פונה כמה מטרים, אם אני לא טועה, דרומה, ואני פוגש ועדה שמדברת על העניין המגדרי, אלה דברים שצריכים להיות obvious, באמת כבר נמאס, כמה אפשר לדבר על זה? באמת. מה, נשים הן החוליה החלשה? כמו שפעם למדנו בצורה סטריאוטיפית גזענית מאין כמותה? נו באמת.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני מתנצלת, לא הייתי יוצאת לעולם באמצע דבריך, אבל הבן שלי הגיע עם הכיתה שלו לכנסת.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אבל רשמת, חדשים לבקרים.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
והם ספורטאים רציניים.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
יש לי הצעה בשבילך, גב' מירב בן ארי, דיבר כאן חברנו היקר על כספים לשיטור. אני חושב שצריכה לצאת קריאה מכאן, מהוועדה, שכל אגודות הספורט בישראל לא יישאו בענייני שיטור, ייוותר כסף לא רע כדי להעביר אותו ולסגור את הפערים האלה בין גברים ובין נשים. למה לעזאזל קבוצות כדורגל, אגודות בישראל, צריכות להיות אחראיות על כספים רבים שבעצם המדינה צריכה להבטיח את האבטחה ואת הביטחון במהלך אירועי ספורט. למה הכספים האלה לא יוכנסו לאיזה שהיא קופה ואז אנחנו יכולים אפילו לרווח את השיח כשיש לנו בפול קצת כספים.

ודבר אחרון, גם הסכם השיווק שמדבר על רייטינג ודברים מן הסוג הזה, אני חושב שהשיקולים האלה הם קצת זרים בעיניי, כי פעילות ספורט היא פעילות ספורט. מה הקשר בין הסכמי השיווק של הרייטינג והדברים האלה כשהכספים האלה הולכים לטובת אלה שיש להם רייטינג ולחלוטין לא לאלה שאין להם רייטינג? תנו להם קצת כספים, יכול להיות שבבוא הזמן גם הם יהיו עתירי רייטינג, גם המשחקים של אגודות ספורט של נשים יהיו ראויים לקבל כספים. את מחייכת ואני יודע למה, כי אלה דברים אוטופיים, אני יודע, אבל אין מה לעשות, לפעמים צריכים לחלום.

ומשפט אחרון, נדמה לי שיש כאן קצת יצרים. אני מכיר את האנשים האלה, אני לא מכיר אותם אולי באופן אישי מאוד, אבל אני מכיר, אני באתי מעולם הספורט. תורידו את היצרים האלה ומשחקי האגו, בואו נלך לטובת האינטרס הכללי. הוועדה הזו מתכנסת פעם אחר פעם כדי לממש את האינטרסים הכלליים ואני פה מרגיש, הערות פה, הערות שם, שבעצם פוגמות באפשרות להיות פרודוקטיביים קצת. באמת. זה נושא מאוד קריטי של דמותה וצביונה של החברה הישראלית, האם החברה הישראלית יכולה להיות חברה שוויונית, גם מגדרית וגם אתנית, או לא. במבחן הזה עד היום נכשלנו, אין מה לעשות, אז אולי תהיו פורצי דרך? אני עכשיו מדבר כאילו פדגוג שמדבר, תהיו פורצי דרך ותגידו שלנשים מגיע בדיוק כמו שמגיע לגברים. זהו. תודה רבה.
היו"ר מירב בן ארי
תודה רבה לחבר הכנסת בהלול. כן, גיא, בבקשה. האם אתה אומר לי כרגע אין מענה למנהלת לחודש הבא?
גיא אטיאס
אני לא יכול להתחייב פה על שולחן הוועדה שאנחנו נסיים את כל התהליכים הבירוקרטיים בחודש הקרוב. יש פרוצדורה שלוקחת זמן. שינוי תבחינים, אני צריך לתת הערות ציבור, יש פרסום כמה זמן אני צריך להיות, הכול מפורט לפרטי פרטים לבית המשפט, יש מסמך, אם הייתי יודע, הייתי מביא לך אותו, כבוד היושבת ראש, מה התהליך הבירוקרטי שאנחנו מחויבים לעבור על מנת לסיים את הפרוצדורה.
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
הלב נקרע.
גיא אטיאס
זה לא הלב, זה דברים אחרים.
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
שלי, אצלי הלב נקרע.
היו"ר מירב בן ארי
אנחנו מודעות - - -
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
יש בוועדת כלכלה המון טישו.
היו"ר מירב בן ארי
באמת כולם לסבך הבירוקרטיה.
גיא אטיאס
אלה הליכים שמחויבים - - -
היו"ר מירב בן ארי
אני לא מזלזלת, אבל זה לא משהו - - -
גיא אטיאס
אבל אלה הליכים שמחויבים. היה והמשרד לא יעמוד בהליכים האלה, אז מה שיקרה שמי שלא יעמוד - - -
אורי קידר
ה-800,000 זה מפברואר שנה שעברה.
גיא אטיאס
זה לא נכון. זה לא נכון.
אורי קידר
עם כל הכבוד, בפברואר - - -
גיא אטיאס
אבל זה לא נכון.
היו"ר מירב בן ארי
לא, אבל אתה יודע מה?
אורי קידר
הייתה לנו שביתה בפברואר - - -
גיא אטיאס
אני רק יכול להגיד שזה לא נכון.
היו"ר מירב בן ארי
זה נכון. הייתה שביתה. כתוב לי גם, תקציב בסך 800,000 ₪ אשר הובטח להם בעונה הקודמת עדיין לא הועבר וזאת על אף התחייבות מפורשת של משרד התרבות והספורט.
גיא אטיאס
אז אני חוזר ואומר, וזאת אחת הבעיות, המשרד בשנה שעברה עשה מאמץ להביא מעבר ל-1.2 עוד 800,000, יש מסמך שחתום עליו - - -
היו"ר מירב בן ארי
אז איפה ה-800,000?
גיא אטיאס
שנייה, ברשותך, חתומים עליו יוסי שרעבי ועודד טירה, שהם הולכים לעשות כל מאמץ ועל פי כל דין, חבל שאת המסמך הזה הם לא מראים, ואנחנו אמרנו שלמרות זה אנחנו פועלים, פעלנו, החשב הכללי לא קיבל את העמדה, לא הצלחנו לשכנע. לא הוצאנו שום התחייבות שאנחנו מעבירים - - -
היו"ר מירב בן ארי
זאת אומרת שהתחייבתם ל-800,000 שקל בלי הסכמה של החשב?
גיא אטיאס
אנחנו התחייבנו שנעשה מאמץ להעביר עוד 800,000 מעבר להחלטה. זה כפוף לכל דין. זו הייתה ההתחייבות של המשרד.
אורי קידר
הם לא הבטיחו לקיים.
גיא אטיאס
לא, התחייבנו לעשות מאמץ ואכן עשינו - - -
אורי קידר
אני באוזניים שלי שמעתי שהבטיחו 800, הייתה לנו שביתה, אי אפשר היה לפתוח את הליגה, הם הבטיחו שנקבל עוד 800,000 כדי ש - - - את התקציב של שנה שעברה.
היו"ר מירב בן ארי
אני יודעת, היינו פה.
אורי קידר
הם מקבלים את הכסף הזה, הם מקבלים את אותו כסף על אותו דבר ואצלם יש ישראלי אחד פחות מאשר אצלנו. אבל הוא גבר, מה לעשות?
גיא אטיאס
זה לא נכון.
אורי קידר
זה מאוד נכון.
שי כרם
דרך אגב, את ה-800,000 שקל האלה על בסיס ההבטחה הזאת אנחנו לקחנו כהלוואה מאיגוד הכדורסל, זה כסף שאנחנו חייבים לו דרך אגב, זה 800,000 שקל שקיבלנו כהלוואה בשביל שנוכל להמשיך לממן את הפעילות בשנה שעברה על בסיס אותה הבטחה.
גיא אטיאס
האיגוד נתן לכם את ההלוואה.
שי כרם
נכון, על בסיס ההבטחה הזו.
היו"ר מירב בן ארי
אוקיי, אז אמרת שתיתן 800, אבל לא התחייבת לזה?
גיא אטיאס
אמרנו שנעשה מאמץ, וכדאי לקרוא את המכתב, ואם היה פה את המכתב - - -
היו"ר מירב בן ארי
תעשה מאמץ, אבל יש פה ליגה שהסתמכה, מה זה תעשה מאמץ?
גיא אטיאס
אנחנו אמרנו שאנחנו נעשה מאמץ להגדיל מעבר ל-1.2 בעוד 800,000 ₪. יותר מזה, חשוב להבהיר, כל מבחני התמיכה אצלנו נותנים תעדוף לנשים, הכספים שמגיעים היום לנשים הם כי יש מכפלות כאלה ואחרות על כל אישה מול גבר. אז לבוא ולהגיד שאנחנו לא נותנים עדיפות ואנחנו מתעלמים מזה? והבעיה הנקודתית של מנהלת כדורסל נשים, היא קיבלה מענה. ניסינו להעביר עוד 800,000 ₪, ה-800,000 ₪ יעברו השנה והסברנו את זה במכתב לבית המשפט וזהו.
קריאה
אמרתם שזה יועבר השנה, למה אתם לא מעבירים את זה?
היו"ר מירב בן ארי
למה החשכ"ל התנגד למעבר של ה-800,000?
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
השנה תיכף מסתיימת.
אורי קידר
זה לא החשב הכללי, זה החשב במשרד.
גיא אטיאס
לא, היה דיון אצל מוטי אלישע, חשב כללי, סגן בכיר לחשב הכללי, שאחרי המלצת המשרד סירב לקבל את ההמלצה - - -
היו"ר מירב בן ארי
למה?
גיא אטיאס
אני אומר, אני חוזר ואומר - - -
היו"ר מירב בן ארי
למה הוא סירב?
גיא אטיאס
אני אומר, אתם לא מקבלים את הטיעון הזה, אבל זה הטיעון שרווח אצל כולם. כשאתה נותן כספים למִנהלת הם צריכים להיות כנגד יכולת שיווקית, זה עניין כלכלי מקצועי גרידא. כשאת אומרת גברים מקבלים, כשהטוטו נותן כסף לגורם מסוים, זה רק כי הוא יודע שהוא נתן כסף והוא מגדיל לו את ההכנסות. אם הוא לא מגדיל לו את ההכנסות אין לו יכולת - - -
היו"ר מירב בן ארי
אז מה אתם עושים עם גורמים שלא מגדילי הכנסות במשרד? לא נותן להם?
גיא אטיאס
לכן אני קורא לזה הבדל, יש הבדל בין תמיכה לבין הסכם שיווק. התמיכה אמורה לגלם - - -
היו"ר מירב בן ארי
נותנת גם למי שלא מביא כסף?
גיא אטיאס
התמיכה היא תמיכה כהגדרתה. הסכם השיווק הוא כלכלי, הם הלכו בציר של הסכם השיווק, הסכם השיווק נמדד כלכלית וגם בית המשפט ראה את זה ובחן את זה, וחבל לדון בזה, ולמרות זאת את ה-800,000 שהתחלנו בשנה קודמת, אחרי דיון מעמיק בחשב הכללי - - -
היו"ר מירב בן ארי
כן, שהתחייבתם לעשות מאמץ להעביר.
גיא אטיאס
החשב הכללי קיבל באופן חריג ואמר את זה לפרוטוקול ואמרנו את זה בפני בית המשפט, זה יהיה לעונה הנוכחית, הוא יהיה חד פעמי והוא לא יתקבל יותר. אמרנו את זה גם לבית משפט.
היו"ר מירב בן ארי
אוקיי, זאת אומרת ש - - -
גיא אטיאס
שנייה. לגבי התמיכה, ולכן זאת הסוגיה.
היו"ר מירב בן ארי
מה הסוגיה?
גיא אטיאס
אי אפשר להעביר כסף באמצעות הסכם השיווק והערוץ השני זה ערוץ התמיכה. בערוץ התמיכה התחייבנו לשנות מ-150,000 שקלים לקבוצה ל-450,000 שקל.
היו"ר מירב בן ארי
מתי זה יקרה?
גיא אטיאס
אמרנו עוד שלושה חודשים.
היו"ר מירב בן ארי
גם זה עוד שלושה חודשים? בזמן שאתה תייסד את התמיכות ואת התבחינים שלך תמצא בסוף ליגה ללא - - -
גיא אטיאס
שנייה. חשוב להבהיר, 450. כשהגברים מקבלים 128,000 הם הולכים לקבל 450. אז לבוא ולהגיד שלא נעשה פה מאמץ, קצת קשה.
שי כרם
אני יכול להוסיף משהו, גברתי?
מיכל כפרי ירדני
אבל ה-450 - - -
גיא אטיאס
את יושבת במועצה, את מכירה את זה. מיכל, כחברת מועצה את מכירה את זה שפעלנו ופועלים לשינוי התבחינים.
שי כרם
אני רוצה להוסיף משהו. אל"ף, אני שומע אותו ובאמת גם יגידו פה היועצים המשפטיים, די מרתיח הדברים שנאמרים, גם על העניין השיווקי. בוא רגע נדבר על העניין השיווקי של הכדורגל למשל, שמדובר על 29 מיליון, שמתוך זה, מי שיסתכל לתוך ההסכם יראה שרק 2 מיליון זה שיווק, על פרסום וכן הלאה, ו-27 תפעול, מה זה תפעול? הטוטו אף פעם לא אמר מה זה תפעול, זה חלוקה למשחקים, ימי שידור, מאיפה זה בא? אותו דבר על הכדורסל, 14 מיליון כשמתוך זה בערך 2 מיליון, לא זוכר בדיוק, על שיווק ויש שם תמריץ לכל קבוצה על ישראליות, על פי קריטריון, תמריץ לכל קבוצה על הגעה לאירופה, במאות אלפי שקלים. למה הגברים מקבלים עבור ישראליות מאות אלפי שקלים והנשים מקבלות אפס? למה על השתתפות באירופה הם מקבלים - - -
קריאה
הסכם שיווק.
שי כרם
מה זה הסכם שיווק? למה על להגיע לאירופה הם מקבלים מאות אלפי שקלים והנשים מקבלות אפס? על אותו הישג. מכבי אשדוד, שמשחקת עכשיו באירופה, במפעל אירופאי, למה היא לא מקבלת תמרוץ כמו שמקבלים הגברים?
גיא אטיאס
התבחינים כן כוללים בתוכם תמריצים על הישגיות, התבחינים השוטפים, לא הסכמי השיווק.
היו"ר מירב בן ארי
התבחינים שאתה צריך לעסוק בהם בשלושה החודשים הקרובים.
גיא אטיאס
כן. גם הקיימים נותנים תמרוץ. בואו, אפשר להגיד שהם לא מקבלים כלום, אבל כרגע הקבוצות מקבלות את ה-150,000 שקל השוטף שלהם, הם לא מקבלות את הגידול ל-450.
היו"ר מירב בן ארי
שהובטח להם. אתה מקבל לכל קבוצה 150,000 שקל?
גיא אטיאס
זה הטוטו נותן רגיל, כן.
שי כרם
היום מקבלים 150,000 שקלים כל קבוצה, מהטוטו, על פי אמות מידה. מדובר שיגדילו את זה ל-450.
היו"ר מירב בן ארי
היום אתה מקבל 150?
שי כרם
153,000 לכל קבוצה במשך שנה, על פי אמות המידה של הנדלר. עכשיו דובר שהמועצה הלאומית לספורט תתכנס ותאשר אמות מידה חדשות - - -
היו"ר מירב בן ארי
אם הקבוצות מקבלות מה מקבלת המנהלת?
שי כרם
אפס. עכשיו הוא מדבר על זה שאנחנו גוף שצריך שיווק וכן הלאה, אבל זה עניין של הביצה והתרנגולת, איך אפשר בלי איזה שהוא בסיס קיומי לקיים שיווק? איך הגברים פועלים? הכסף הזה של הטוטו, אפשר להגיד כל הזמן זה שיווק, זה על בסיס הכנסות, רוב הכסף, ההכנסות של הטוטו, זה ידוע, זה בכלל מהימורים בחו"ל ולא מהכדורגל הישראלי, אז מה כל ההמצאות האלה שזה - - -
גיא אטיאס
זה לא נכון. עזוב נו. זה ממש לא נכון.
היו"ר מירב בן ארי
חברת הכנסת מיכאלי.
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
אל"ף, אני רוצה לשבח אותך ולהודות לך שאת מקיימת את הדיון הזה, שכמו שאנחנו יכולות לראות הוא היה לא מספיק סקסי לרוב הציבור, וכמו שאת יכולה לראות, רוב האנשים שיושבים מולנו פה הם גברים. אבל אני רוצה לספר לך שאנחנו בכנסת הקודמת, ותוכל להעיד מיכל, ויכול להיות שחלק מהמשתתפים, השקענו מאמצים אדירים בניסיון לשנות את המצב הזה, זה דבר ממש מתסכל ומרפה ידיים במיוחד שזו השנה הרביעית מאז שאני בכנסת מנסה לעשות את המאמץ הזה ופשוט זה כאילו מדהים, לא קורה כלום, פשוט לא קורה כלום. אנחנו ניסינו בכנסת הקודמת, באמת דם יזע ודמעות ירקנו בוועדה הזאת, בוועדה לקידום מעמד האישה, בניסיון באמת לקדם קצת את המצב האי שוויוני הבלתי נסבל הזה.

חבריי, יש קשר ישיר בין כסף לבין הישגים לבין רמה מקצועית, לבין יכולת להביא קהל, ליכולת להביא רייטינג, כל הדברים האלה ועוד. זה פשוט לא יכול להיות שבאמת ההקצאה היא כל כך לא שוויונית. אתם רוצים שנשנה לכם את הבירוקרטיה? תבואו תבקשו דברים קונקרטיים, איזה שינויים אתם צריכים בחקיקה, בתקנות, בבירוקרטיה, על מנת שנוכל להקל עליכם את הייסורים הקשים והנוראיים האלה שלא מאפשרים לכם במשך שנה שלמה לעמוד בהתחייבות שלכם להעביר את הכסף שאמרתם שאתם תעבירו. תגידו לנו מה אנחנו צריכים לעשות בשביל שהנשים תקבלנה את אותם תמריצים על ישראליות, על הגעה לאירופה וכן הלאה וכן הלאה, כמו שמקבלים הגברים שאגב, הן מצליחות להגיע במצב שהן כבר מצליחות להגיע, באמת נגד כל הסיכויים ונגד כל התנאים שהן מתמודדות איתן.

אבל אנחנו חוזרות, כל פעם מחדש, לאותה נקודת פתיחה מטורפת. באמת. מספיק. באמת מספיק להתחבא מאחורי הקשקושים האלה, ההסכמים והבירוקרטיה ואני לא יודעת איזה תירוצים אחרים. אין בעיה, אמרתי לך, אתה צריך שאנחנו נעשה משהו בשביל להקל עליך להעביר את הכסף? נשמח לעשות את זה.
גיא אטיאס
כבוד חברת הכנסת מרב מיכאלי, אני חייב להגיד לך פה משהו. קודם כל ספורט נשים הוא חשוב מאוד למשרד, המשרד עושה - - - את יכולה לצחוק, מנהלת ליגת נשים היא לא חזות כל ספורט נשים.
אורי קידר
יותר מחצי השחקניות המקצועיות משחקות בכדורסל נשים. לא, רק להבין את הסטנדרטים.
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
יותר מחצי ממה?
אורי קידר
מכלל השחקניות בספורט מקצועני, בכל ענפי הספורט, משחקות בכדורסל. בשביל להבין, כן? אנחנו קצת כן חזות.
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
גם לא צריך שיהיה חזות הכול, מדברים על דבר ספציפי, על כדורסל נשים.
גיא אטיאס
אבל הטענה היא ספורט נשים, אז אם הטענה היא ספורט נשים בואו נתייחס לספורט נשים. המשרד קידם החלטות ממשלה, נאמר פה על ידי הטוטו - - -
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
לא, לא, לא, אני חוזרת בי, אני מדברת על כדורסל נשים. כל מה שאמרתי על ספורט, אני מדברת על כדורסל.
היו"ר מירב בן ארי
היא לא הייתה כאן, חברת הכנסת מיכאלי. אני כבר אמרתי לך את זה.
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
לא, גם אני לדבריי, אני מתנצלת, מעדתי בדבריי, אמרתי ספורט, התכוונתי לכדורסל.
היו"ר מירב בן ארי
לא, זה בסדר, כי כבר הוא אמר, הוא נתן לי את האג'נדות ואני צמצמתי אותו לכדורסל, נכון? אני אמרתי לך, תתייחס לכדורסל נשים. הוא נתן כאן הערה גם שחצי מספורט הנשים בישראל זה כדורסל נשים.
אורי קידר
יותר מחצי.
היו"ר מירב בן ארי
אז על זה הוא מה שנקרא הוסיף, אבל אני כבר אמרתי לך, תתמקד בעניין.
גיא אטיאס
אני מתמקד בעניין. לגופו של עניין, אמרתי, צריך לעזוב רגע את הסכם השיווק ולעבור לעולם התמיכה, כי בהסכם השיווק אנחנו ניבחן. עכשיו, אני מקבל את ההערה של חברת הכנסת מרב מיכאלי, כדי שבסוף יהיה שיווק צריך לייצר משהו כדי שייצר משהו. זה ביצה ותרנגולת, אני מקבל את ההערה, אבל כשאתה שם את זה בסרגל של הסכם שיווק, אין מה לעשות, בסוף, הוא יכול להגיד למה ואיך וכדורסל גברים מקבלים וזה, אבל בסוף כשאתה שם את זה בסרגל מקצועי אנחנו תמיד ניפול, לכן הערוץ חייב להיות תמיכה.
היו"ר מירב בן ארי
המנהלת יכולה לקבל תמיכה?
עפרה שרון
לא.
היו"ר מירב בן ארי
לא?
גיא אטיאס
המִנהלות לא מקבלות תמיכה, אמרתי את זה.
היו"ר מירב בן ארי
מי גברתי?
עפרה שרון
עורכת דין עפרה שרון, יועצת משפטית במשרד התרבות והספורט.
היו"ר מירב בן ארי
שמך עלה פה לפני כן. סליחה רגע, שאלה, ממה המנהלת אמורה - - -
עפרה שרון
מנהלת היא לא גוף נתמך על פי חוק, אם רוצים שהמנהלת תהיה גוף נתמך המקום שצריך ללכת אליו זה לבית המחוקק, לשאלתה של חברת הכנסת.
היו"ר מירב בן ארי
אוקיי, ועד היום ממה המנהלת חיה?
עפרה שרון
המנהלת היא גוף מסחרי שמטרתו, הוא קם כדי להביא כספים לטובת - - -
היו"ר מירב בן ארי
כן, אבל מי משלם את המשכורת?
שי כרם
עד לפני מספר שנים קיבלנו מהטוטו כספי שיווק, משהו כמו 2.5 או 3 מיליון שקלים, הם הורידו לנו את זה לחצי מיליון.
עפרה שרון
שנייה, אולי - - -
היו"ר מירב בן ארי
רגע, תני לו לסיים ואז אל תעני. אל תדאגי, אני לא אפספס אותך.
שי כרם
לפני שנתיים הורידו את התמיכה השיווקית, פתאום החליטו שזה לא מתאים להם, פתאום אנחנו לא שווים את השיווק הזה והורידו את זה לחצי מיליון. מהחצי מיליון האלה התחלנו להתקיים ופנינו למשרד הספורט ומשרד הספורט, באמצעות אתנה ומה שנקרא שינוי עמדות, הבטיחו את התמיכה של 2.4 מיליון במקום, הכסף הזה זו הבטחה של ראש מינהל הספורט - - -
גיא אטיאס
אורי שפר.
שי כרם
של אורי שפר בזמנו, להעביר 2.4 מיליון. ה-2.4 מיליון הפכו להיות 1.147-8 וכסף שהובטח לקבוצות וכל השאר ידוע, 800,000 שקל, ודרך אגב, זה יותר מ-800,000 זה 1.2 מיליון, רק על ה-400 הנוספים דובר - - - 800 כבר הובטח על תמריץ ישראליות, על ה-400 בינתיים לא מדברים, אבל גם ה-800 האלה, כמו ש - - -
היו"ר מירב בן ארי
תגיד, כמה אנשים עובדים במנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל?
שי כרם
אני.
היו"ר מירב בן ארי
רק אתה? ועד עכשיו הכספים היו מהטוטו?
שי כרם
עד עכשיו, אמרתי, חלק מהכספים הגיעו מהטוטו - - -
היו"ר מירב בן ארי
תמר, שהייתה לפניך, היא קיבלה כסף שכר מהטוטו?
שי כרם
לא, מה פתאום, מהמנהלת.
היו"ר מירב בן ארי
מהמנהלת, אבל למנהלת אין כסף עכשיו.
שי כרם
עכשיו, נכון, עכשיו המנהלת, בחודש הבא, מבחינה תזרימית היא תגיע לאפס שקלים וגם לי לא תוכל לשלם שכר. לא שאנחנו משתכרים, כן? זה די - - -
עפרה שרון
קודם כל אני מתנצלת שהגעתי באיחור, יש באמת טירוף בכבישים. אני חושבת שצריך לעשות הבחנה בין כמה ערוצים. כל הנושא של הסכם השיווק הוא נושא ששייך לטוטו - - -
היו"ר מירב בן ארי
כן, אבל אל תחזרי. את פספסת את הוועדה, זה לא אומר שאני צריכה לשמוע עוד פעם את הדברים שנאמרו כבר.
עפרה שרון
אני אתייחס למה שאתה ביקשת, בסדר. בכוונה, אני אומרת את זה בנקודה ואני עוברת למשרד, בשביל זה אני פה, אני מייצגת את משרד התרבות והספורט. משרד התרבות והספורט, בגלל שהוא רואה חשיבות רבה בנושא ספורט נשים, ואם אנחנו נסתכל גם על מנהלת כדורסל נשים, הוא קיבל מענה באופן פרטני גם כן. המועצה, מועצת ספורט הנשים, בהחלטה שכבר פועלת שלוש שנים, שלוש עונות, אם נתייחס לזה ככה, מתקצבת את מנהלת כדורסל הנשים, משהו שהיום לא ניתן על פי חוק לתת להם תמיכה, והם יודעים את זה, הדברים האלה נאמרו גם בפני בית המשפט וגם הם מכירים את הנושא הזה. בוא נגדיר מה זה מנהלת, מנהלת זה גוף עצמאי שקם כדי לקדם פעילות של קבוצות ספורט, קבוצות הספורט במקרה הזה הן נשים, יש גם מנהלת, קיימות מנהלות גם בעולם הגברים, הן לא נתמכות על ידי אף גורם, לא הטוטו ולא משרד התרבות והספורט בהלימה. בעניין הזה אין פה הבחנה בין נשים לגברים.
היו"ר מירב בן ארי
אז מי מממן?
עפרה שרון
יפה, הקבוצות האלה, המנהלת עצמה אמורה למנף את הפעילות המסחרית של הקבוצות ולהביא כסף לקבוצות. איך היא מתפעלת את עצמה? אם היא גובה את הכסף מהקבוצות, אם היא מביאה אותו מהגורמים המסחריים ואז מעבירה לקבוצות חלק אחר, זה שיקולה, אנחנו לא נכנסים לענייני הניהול האישי שלה - - -
היו"ר מירב בן ארי
זאת אומרת מתוך ה-150,000 שקל שקבוצה מקבלת - - -
עפרה שרון
מה שכן אני אומרת - - -
היו"ר מירב בן ארי
רגע, אני שואלת אותך שאלה ותעצרי כשאני שואלת. זה אומר שמתוך ה-150,000 שקל שקבוצה מקבלת היום, 153, היא אמורה לתת כסף למנהלת - - -
עפרה שרון
לא אמרתי את זה. 153,000 שקלים זה כסף שהיא מקבלת היום במסגרת אמות מידה, קבוצות מקבלות באמות מידה. זה אמות המידה, זה נושא אחד שאפשר להתייחס אליו, אבל חוץ מזה הקבוצות צריכות להביא, הרי זו המטרה של המנהלת, להביא עוד גורמים מסחריים שיממנו, זה כל תפקידה, והם אמורים להביא עוד גורמים מסחריים שיפעלו, יזרימו כספים.
היו"ר מירב בן ארי
אז למה אתה צריך את - - -
עפרה שרון
שנייה, אני רק רוצה להגיד עוד משהו אחד.
היו"ר מירב בן ארי
באמת אני אומרת לך, למה אתה צריך את זה? שישברו את הראש שהם יביאו שיווק לקבוצות. באמת אני אומרת לך.
שי כרם
אני - - - במנהלת, אני אוהב ספורט, בא מתוך אהבה לספורט.
היו"ר מירב בן ארי
אני מבינה שאתה אוהב ספורט, אז תמצא עבודה ותעשה פעם בשבוע בהתנדבות. למה אתה צריך את זה?
עפרה שרון
שנייה, אני עושה הבחנה נוספת - - -
היו"ר מירב בן ארי
לא, אל תפריעי לי. הם יושבים פה ואומרים לך שאתה אמור להביא כסף ושאתה אמור לדאוג לזה, מצד שני - - -
עפרה שרון
זה גם כתוב באתר שלו, זה המטרות שלו.
היו"ר מירב בן ארי
מצד שני אומרים לך שספורט נשים לא מעניין ואין לו רייטינג, אז אין תקציבי שיווק, ואתה עומד שם, חודש הבא הולך להתנדב, ותאמין לי, אתה רוצה התנדבות? אני אתן לך הרבה מרכזים, הכובע שלי זה צעירים חסרי בית, אני אתן לך הרבה מקומות להתנדב בהם עם ערך גם, ופעם בשבוע תעשה את התפקיד הזה. אתה גם צריך להביא כסף, גם אומרים לך שאתה לא עושה את העבודה שלך וגם אתה לא מקבל משכורת, מה זה הדבר הזה?
שי כרם
אין ספק שהסיטואציה פה היא די קשה, אבל את שואלת עליי באופן אישי? אל"ף, אני אידיאליסט בכלל בספורט ואני רוצה לתקן ואני נמצא במקום שאני יודע - - -
היו"ר מירב בן ארי
מאיפה תשיג כסף? עפרה אומרת לך - - -
עפרה שרון
זה לא רק אני, זה מופיע באתר של המנהלת, התפקידים שלה, המטרה שהם הקימו אותה.
היו"ר מירב בן ארי
עזבי, משרד הספורט. אני איתך, אני לא נגדך, משרד הספורט וגם גיא, וגם עפרה פה, נציגים בכירים של המשרד, באים ואומרים שהתפקיד של המנהלת הוא להביא כסף. אמרו את זה במפורש, הבנתי את זה.
עפרה שרון
נכון.
היו"ר מירב בן ארי
התפקיד של המנהלת להביא כסף. אתה נמצא בכובע שאתה אומר לעצמך, קשה מאוד להביא כסף לספורט נשי, כי ספורט נשי פחות מעניין את הציבור וגם אין לך בסיס אפילו להתחיל איתו, בשביל לקשות קד"מ, אין לך בסיס.
שי כרם
זה הכול פה, עוד פעם, נושא של ביצה ותרנגולת. אנחנו עוד פעם חוזרים ומדברים על זה שהגברים מקבלים כספי שיווק מהטוטו. בסדר, כספי שיווק, אבל - - -
היו"ר מירב בן ארי
אבל הוא אומר לך במפורש שכספי השיווק זה בתמורה שיש להם רייטינג.
היו"ר מירב בן ארי
בסדר, אז אומרים, אז מה? אז זה אומר שזה נכון?
היו"ר מירב בן ארי
לא, האמת שזו המציאות. מציאות קשה.
עפרה שרון
לא נעים לי, אבל אני כן רוצה להגיד, משהו שאנחנו הצגנו אותו בבית משפט ואולי חשוב שגם ייאמר פה, אנחנו פעלנו בצורה משמעותית, אגב, עוד לפני שהתקבלה החלטה של בג"צ לגבי זה שאנחנו נפעל במהירות כדי לסייע להם בעניין של נזילות כספית, שבאמת אנחנו עושים את כל המאמצים בעניין הזה. אנחנו כבר פעלנו על בחינה של תיקון אמות המידה, כך שנשלש את הסכומים שלהם. אנחנו גם הצגנו את זה לבית המשפט.
היו"ר מירב בן ארי
כן, גיא אמר.
עפרה שרון
אנחנו מדברים על זה שהסכומים שהולכים לקבל, במקום 153, מדברים על כ-450,000 שקלים. זה סכום לא מבוטל.
היו"ר מירב בן ארי
אבל זה שלושה חודשים מעכשיו.
עפרה שרון
כן, אבל רק עוד משהו אחד, הסיבה שאנחנו פעלנו כך, זה בדיוק בגלל שאמרנו, המדינה מעודדת את פעילות הספורט של הקבוצות, התפקיד של המנהלת הוא שונה.
היו"ר מירב בן ארי
אוקיי, עפרה, שמענו את גיא, גיא הציג את זה.
שי כרם
אני רק רוצה להוסיף עוד דבר קטן. לשיטתם, אם באמת זה פר אקסלנס כספי שיווק ובאמת זה על פי הרייטינג וכן הלאה, תראי לי גוף מסחרי אחד בישראל, קוקה קולה, לא יודע מה, גוף מסחרי אחד שהיה מוכן לשלם 30 מיליון שקל חסות לכדורגל.
גיא אטיאס
אני חייב בסוגיה הזו, רק שתדע נתון, אתה לא מכיר אותו.
שי כרם
דרך אגב, יותר מכך, אם תסתכלו בהסכם של הכדורגל, ה-30 מיליון המפואר, ה-29 מיליון, אפשר לראות שם שבכלל הם לא מחייבים אפילו את הכדורגל, את המנהלת, לקרוא לליגה ליגת וינר, הם אפילו אומרים לה 'אין בעיה, תביאו נותן חסות מסחרי ותקראו ל-', 'תביאו את קוקה קולה, תביאו כל גוף מסחרי אחר ותקראו לה ליגת קוקה קולה', ליגת לא יודע מה. אז אני לא מבין כאילו את ה - - -
גיא אטיאס
אני חייב להודות שפגענו לדעת גדולים, הסכם השיווק האחרון של הכדורגל לא סתם ירד ל-30 מיליון מ-80 מיליון - - -
עפרה שרון
מ-80 ל-57.8 ומ-57.8 עוד - - -
היו"ר מירב בן ארי
כן, הוא סיפר את התהליך.
גיא אטיאס
עכשיו, ה-30 מיליון, ההסכם האחרון, באנו ואמרנו, חברים, אנחנו לא מוכנים יותר לבוא ולשים סכומים, השוק צריך להגיד את דברו, זה ייצא להליך מכרזי בהסכם השיווק החדש, נתנו את הזכויות להתאחדות לכדורגל, קחו תמסחרו את זה, תעשו ניימינג לליגה, מצדי שיקראו לה קוקה קולה, אני כמדינה לא מוכן לשים על זה כסף. זה היה אחד הוויכוחים הכי קשים ואחד התנאים הכי קשים בהסכם השיווק הנוכחי ואת כל הזכויות, יושב פה נציג הטוטו, הוא מכיר את זה גם, נתנו להתאחדות לכדורגל. מהיום ההתאחדות לכדורגל היא אחראית, אנחנו לא מוכנים לשים סכומים, לא 10, לא 5, לא 7, שהשוק יתמחר אותם בכמה שזה שווה לשוק ושיקראו לזה ליגת קוקה קולה, ליגת פלאפון - - -
היו"ר מירב בן ארי
ליגת קוקה קולת ישראל.
גיא אטיאס
לא מעניין אותי איך, והם יצטרכו להביא את הכסף.
עפרה שרון
זה המכרז.
גיא אטיאס
דרך אגב, ככה זה עובד בעולם.
עפרה שרון
רק רציתי להדגיש, על מה בעצם כן משלמים את אותם 29 מיליון שקלים, זה נושא של התפעול.
היו"ר מירב בן ארי
כן, דובר על התפעול גם. אני רוצה עוד שאלה אחת, נגיד שבאמת המנהלת עכשיו לא מקבלת כסף בחודש הבא, בגלל השיקולים שלכם, זה - - -
עפרה שרון
לא, המנהלת בכל מקרה מקבלת עכשיו כסף, כמו שהתחלתי, חשבתי שמיכל כבר הציגה את הדברים, מועצת ספורט הנשים קיבלה החלטה, אנחנו גם הצגנו את זה, להקצות סכום כסף לטובת כמה ענפים שהיא רוצה לקדם בהם את המנהלות, כי היא רואה בהם משהו מאוד חשוב. נתנו איזה שהיא תכנית עבודה שהם הציגו לחמש שנים קדימה כדי לתת איזה שהוא ביטחון ומדובר על זה שהנתח של מנהלת כדורסל נשים, בגלל שהוא בעצם הגדול והדומיננטי ביותר מבין שאר הענפים, מדובר על כ-900,000 נוספים.
היו"ר מירב בן ארי
זה מאתנה. אז את, מיכל, מממנת את המנהלת חודש הבא?
עפרה שרון
לא, מיכל היא מועצה מייעצת, מי שמקבל את ההחלטה זה השרה.
היו"ר מירב בן ארי
רגע, מיכל, את ייעצת - - -
מיכל כפרי ירדני
אנחנו בנינו תכנית, בוודאי, ה-450 - - -
היו"ר מירב בן ארי
לתת כסף למנהלת הספורט בכדורסל נשים?
עפרה שרון
כן. ההמלצה היא לא רק על ספורט נשים, הם קבעו קריטריונים, שלפי הקריטריונים יוצא שמועצת - - -
היו"ר מירב בן ארי
הבנתי, הייתי גם אצלה בווינגייט ממש לא מזמן. זאת אומרת שהיא המליצה, היא ביחד עם הוועד והשרה וכל זה - - -
עפרה שרון
המועצה.
היו"ר מירב בן ארי
לתת כסף למנהלת הספורט?
עפרה שרון
900,000 שקלים כל שנה במשך חמש שנים, בהנחה שלא תהיה בעיה עם כספי ה - - -
היו"ר מירב בן ארי
מתי הכסף עובר אליו?
עפרה שרון
זה מה שאמרנו, במסגרת השלושה חודשים יש את ה-800 - - -
היו"ר מירב בן ארי
אז שלושה חודשים הוא יתנדב ואז הוא יקבל והוא יקבל רטרואקטיבית על ההתנדבות?
עפרה שרון
לא, שוב, אני אולי בוחנת את זה בערוצים טיפה אחרת. אנחנו מדברים על מה אנחנו נותנים למנהלת, את ההתנהלות השוטפת שלו, איך או מאיפה הוא מזרים לעצמו עוד כספים ואיזה עוד דברים הוא עושה, אני לא יודעת להגיד מאיפה הוא משלם משכורות וכו'. אגב, הם גם לא הציגו, ואמרנו את זה גם בבית משפט, הם לא הציגו מעולם מה התזרים שלהם או איפה המצוקה שלהם או כמה כסף הם צריכים כדי לנהל את המנהלת. זה משהו שלא קיימים לנו נתונים.
היו"ר מירב בן ארי
רגע, הבנתי. מה את אומרת?
מיכל כפרי ירדני
לא, גם ה-450 שדיברתם עליהם קודם, אנחנו בנינו יחד עם המשרד תכנית שאת כל התמהיל שאת אמרת, את אמרת ואני אמרתי בהתחלה, החשיבה והכול, הכנסנו לתוך העניין הזה שהגענו בסופו של דבר במקום 153 ל-450 כדי שנוכל - - -
היו"ר מירב בן ארי
מתי הקבוצות - - -
מיכל כפרי ירדני
אני לא יודעת, זה לא תלוי בי.
היו"ר מירב בן ארי
אז מה שאת אומרת לי, שאחרי שעשית העבודה הארוכה הזאת מול המשרדים והחלטתם לתת 450 במקום 150 ואת הכסף למנהלת, למרות שעשיתם עבודה של חודשים אחרונים - - -
מיכל כפרי ירדני
זה עכשיו, זה היה לא מזמן.
עפרה שרון
זה לוקח זמן עד שהדברים מבשילים, עד שיש קריטריונים - - -
היו"ר מירב בן ארי
אז עכשיו שלושה חודשים יחכו עד שזה ייכנס לפועל?
עפרה שרון
בוא נסביר.
מרב מיכאלי (המחנה הציוני)
בירוקרטיה.
עפרה שרון
לא, זה לא בירוקרטיה. יש הבדל בין לבנות תכנית אסטרטגית לבין להפוך אותה לקריטריונים ולהעביר אותה את כל המסלול שצריך להעביר אותה. לכן אנחנו אמרנו שאנחנו עושים את זה בסד הזמנים שהוקצב לנו כדי באמת לאפשר, לנסות לתחום את הכול לפרק זמן של חודשיים-שלושה מהרגע שהדברים הבשילו.
היו"ר מירב בן ארי
בינתיים הקבוצות יחיו עם ה-153 - - -
עפרה שרון
בינתיים לקבוצות יש תזרים בכל מקרה של ה-153 וייכנס לתוקף ה-450, זאת אומרת שברגע שהוא ייכנס הסכום פשוט יגדל והם יוכלו לקבל אותו.
מיכל כפרי ירדני
אתמול קיבלנו הודעה שב-29 בחודש המועצה הלאומית, ששם זה צריך להיות, שם צריך לקבל את האישור, זה עודד טירה, אתמול קיבלנו הודעה שהנושא יעלה.
גיא אטיאס
אבל זה רק הליך אחד מתוך - - -
עפרה שרון
זה הליך אחד מתוך הרבה מאוד נושאים.
היו"ר מירב בן ארי
אבל זה רק תהליך אחד - - -
עפרה שרון
לא, אנחנו במקביל, המשרד מפעיל - - -
היו"ר מירב בן ארי
צריך להוציא קול קורא כזה ב - - -
גיא אטיאס
פירטנו את כל ה - - -
עפרה שרון
המשרד במקביל עושה את כל התהליכים.
גיא אטיאס
לבוא ולהגיד שלא עשינו כלום, כפי שנאמר, באה מיכל ואומרת 'הנה זה קורה, זה כבר מגיע לתחנה שאני נמצאת בה'.
היו"ר מירב בן ארי
לא, זו התחנה הראשונה.
גיא אטיאס
זו לא התחנה הראשונה, יש עוד תחנות לפני, אבל בואו נשים רגע את זה בצד, יש עדיין תחנות לאחר מכן. אנחנו לא יודעים להתחייב אם זה ייגמר אחרי חודשיים או חודשיים ויומיים או חודשיים וחצי או שלושה. תחמנו את עצמנו ב - - -
היו"ר מירב בן ארי
שלושה חודשים מקסימום, אמרת לבית המשפט - - -
עפרה שרון
כן, אנחנו אמרנו שזה ייקח חודשיים-שלושה. אני רוצה להגיד שגם כדי לסיים את התהליך הזה בחודשיים-שלושה זה דורש מאיתנו מאמצים נרחבים שהמשרד משקיע בנושא הזה.
היו"ר מירב בן ארי
תשמעי, הגיע הזמן שהם יעשו מאמצים נרחבים כי בזמן הזה את רואה, מה שנקרא, את פספסת את זוהיר בהלול, אבל הוא אמר, בצדק, שהניתוח הצליח אבל החולה מת. אני יודעת שאתם עושים מאמצים אבל בזמן הזה אנחנו לא רוצים להרוג את הקבוצות של הנשים.
גיא אטיאס
מסכימים.
שי כרם
אם בסופו של יום יודעים שאמור לעבור סכום של - - - דרך אגב, כל הסכומים ביחד יוצאים 5 מיליון, 450 כפול 9 קבוצות ועוד 900 ועוד ה-800, אבל בוא נניח שמדברים רק על ה-800,000 ועל ה-900,000 ואם יודעים שבסופו של יום, בעוד שלושה חודשים, הכסף יעבור, אז יתכבדו ויעשו מאמץ וייתנו לנו מקדמה שנוכל - - -
עפרה שרון
אז הצגנו גם את זה, שאנחנו מדברים על מקדמה של 80%.
שי כרם
אבל איפה זה? אנחנו לא מדברים על זה.
עפרה שרון
רק ברגע שיש אישור אפשר לתת מקדמה.
היו"ר מירב בן ארי
ממי צריך אישור על המקדמה, עפרה?
עפרה שרון
באופן עקרוני אנחנו כבר הצגנו את הדברים, זה נמצא בתיאום יחד עם החשב הכללי, יש בינינו הבנות, לא סתם הצגנו את המקדמה של 80% ואנחנו פועלים, בתקווה שזה יקרה כמה שיותר מהר. השאיפה היא להציג את הדברים לפני.
היו"ר מירב בן ארי
רגע, המקדמה הזו של ה-80%?
עפרה שרון
זה על ה-800,000 - - -
גיא אטיאס
ה-800 וה-900.
עפרה שרון
בדיוק, רק על הסכומים של המנהלת, לא על הסכומים של - - -
היו"ר מירב בן ארי
איפה זה עומד? זה יצא כבר?
עפרה שרון
זה נמצא בעבודה. זה נמצא בהליך.
גיא אטיאס
זה עוד צריך לעבור ועדה משרדית.
שי כרם
הכול בהליך, רק שלפני רגע אמרת שה-800,000 שקל זה רק בהמלצה ועוד לא אושר.
גיא אטיאס
לא, אמרתי ה-800 של שנה שעברה, אתה מערבב בנתונים.
היו"ר מירב בן ארי
רגע, תגידי - - -
גיא אטיאס
ה-800 של שנה שעברה זו הייתה המלצה, קיבלנו אישור באופן חריג לעונה הנוכחית וזה חד פעמי.
היו"ר מירב בן ארי
גיא ושי, רגע, אני רוצה שתעצרו שנייה. המקדמה שנמצאת עכשיו בתהליך של - - -
גיא אטיאס
800 ו-900 המקדמה.
היו"ר מירב בן ארי
מתי תדעו?
עפרה שרון
אנחנו אמרנו, כל זה בתוך חודשיים ימים אנחנו צריכים לדווח לבית המשפט. הכול נמצא ביחד, זה מה שהסברתי, שאנחנו פועלים במקביל. אנחנו פועלים גם על התיקון של אמות המידה ו - - -
היו"ר מירב בן ארי
800 לקבוצות ו-900 למנהלת?
עפרה שרון
כן, 800 לקבוצות ו-900 למנהלת. נכון.
היו"ר מירב בן ארי
והמקדמה הזאת עכשיו אצל החשב?
שי כרם
אנחנו משלמים לקבוצות.
עפרה שרון
אנחנו פועלים במקביל, כן.
היו"ר מירב בן ארי
רגע, תגידי, עפרה, כמה זמן ייקח עד שנדע על המקדמה הזאת?
עפרה שרון
אנחנו כבר הצהרנו לבית משפט שאנחנו פועלים לקבל מקדמה.
היו"ר מירב בן ארי
והצגתם את זה לחשב?
גיא אטיאס
לחשב הכללי, כן.
עפרה שרון
ודאי, אנחנו לא התחייבנו על דעת עצמנו.
היו"ר מירב בן ארי
אז אתם מחכים לאישור שלו עכשיו?
עפרה שרון
אנחנו מחכים להעביר את כל המסמכים טכנית בכל הצמתים כדי להעביר את זה. השאיפה לעשות את זה כמה שיותר מהר, אנחנו לא רוצים להתחייב כי אחר כך אנחנו רואים שאנחנו מקבלים הערות שאנחנו כן או לא עמדנו בלוחות זמנים. שמנו סד זמנים זריז מאוד של חודשיים עד שלושה לכל התהליך. ככל שנוכל לקבל כבר בעוד שבועיים אז אנחנו נעשה את זה בעוד שבועיים.
היו"ר מירב בן ארי
אוקיי. אנחנו מדברים על החשב הכללי במשרד האוצר, לא החשב של המשרד.
עפרה שרון
נכון.
היו"ר מירב בן ארי
אוקיי, אז אני גם אומרת לכם שבעניין הזה אפשר לעזור לכם מול החשב הכללי.
עפרה שרון
אנחנו כבר מתואמים איתו, הדברים סגורים.
היו"ר מירב בן ארי
אבל אתם מסודרים איתו, אז בסדר. אז תשמעו מה אנחנו עושים, דבר כזה, קודם כל אני מסכמת. אני מודה לכל מי שהגיע, גם מי שהגיע באיחור, עדיין תרמתם פה תרומה לדיון. ראשית, אני עושה כאן כמה דברים, אחת, אנחנו נוציא מכתב סיכום לשרה. צריך גם להוציא למנכ"ל משרד הספורט.
יהודית גידלי
אוקיי.
גיא אטיאס
יוסי שרעבי.
היו"ר מירב בן ארי
ליוסי שרעבי, שגם הוא יהיה בעניינים, כי זה יותר עניין של פרוצדורות, פחות עניין של אג'נדה.
גיא אטיאס
נכון.
היו"ר מירב בן ארי
לכן חשוב שיהיה מנכ"ל המשרד. אנחנו רוצים תוך חודש, שזה הזמן שהוא גם תיכף עובר להתנדב, לקבל תשובה לגבי המקדמה, לדעתי זה מספיק זמן, חודש.
עפרה שרון
חודש מהיום?
היו"ר מירב בן ארי
כן, תשובה לגבי המקדמה.
עפרה שרון
לקבל סטטוס, את מתכוונת?
היו"ר מירב בן ארי
כן. הייתי מעדיפה שתקבלו את המקדמה, אבל גם שנדע סטטוס ואם צריך, את יודעת, אפשר להתערב מול החשב הכללי.
עפרה שרון
אין בעיה.
היו"ר מירב בן ארי
אני מכירה כמה אנשים במשרד האוצר, את יודעת. אז יש לנו תשובה, צריך להבין - - -
עפרה שרון
למרות שאני חייבת לציין פה שהחשב הכללי פעל איתנו באמת בתיאום.
היו"ר מירב בן ארי
יפה.
יהודית גידלי
80% של ה-800 ושל ה-900.
היו"ר מירב בן ארי
בדיוק, 1,700,000 בסך הכול, צריכה לצאת מקדמה של 80% מזה, שזה יעזור לך לנשום ולקבוצות. במקביל, כמובן, היום אנחנו בנובמבר, בוא נגיד שאנחנו נכנס את הוועדה בתחילת פברואר, זה מספיק זמן, בשביל שהסאגה הזו של תשע הקבוצות שאמורות לקבל 450,000 שקל, כמובן בניכוי המקדמה ש - - -
עפרה שרון
כן, אני רק רוצה להגיד משהו לגבי ה-450, שכל זה בכפוף לזה שלא יהיו שינויים בהכנסות וברווחים של הטוטו וכו' וכו'.
היו"ר מירב בן ארי
כן, אז אנחנו רוצים לעשות כאן דיון - - -
עפרה שרון
אנחנו כן יכולים להתחייב לשלש את הסכום ממה שיהיה הסכום, כמובן בכפוף לכל מה שיקרה עם הרגולציה.
היו"ר מירב בן ארי
צריך שהוועדה תבחן את הנושא של שילוש הסכום בתחילת פברואר, בוועדה כאן, כל הגורמים שנמצאים פה, הרלוונטיים, כדי לדעת האם באמת הנושא הזה טופל.

שלא תחשבו לרגע שאנחנו מזלזלים באג'נדה, אנחנו יודעים שהאג'נדה, גם של השרה, גם של המשרד, כן לקדם את הספורט הנשי, אני אישית גם הייתי אצל מיכל בווינגייט, שמעתי בסך הכול באמת תגובות חיוביות וטובות, אני יודעת שגם פרוצדורה ובירוקרטיה, היא מתישה, אני מכירה את זה בעצמי מעבודה שלי. לכן זה שאנחנו צמצמנו את הדיון לכדורסל נשים, כי אנחנו באמת רצינו לשים את הזרקור על זה, לא כי חלילה אנחנו חושבים שמינהל הספורט והטוטו לא מעודד ספורט נשים וכאלה. אז זה לעניין שכל הזמן צמצמתי אותך להגדרה.

הוועדה תבדוק את העניין, בעיקר מול המנכ"ל כדי לוודא, גם את המקדמה וגם את הנושא הזה ואני מאוד מאוד מקווה שגם החשב וגם כל הגורמים ה - - - כדאי אולי להוציא גם את המכתב למשרד האוצר, לרפרנטים של הספורט שם. מי הרפרנט של הספורט באוצר?
גיא אטיאס
איתי טמקין זה הרכז ותמיר זה הרפרנט.
היו"ר מירב בן ארי
אני אדבר איתו, כי אני עובדת עם הרפרנטים. אוקיי, אנחנו נעביר את המכתב גם לשר האוצר.
עפרה שרון
אני רק רוצה להגיד עוד משפט אחד. שאמנם אתם ריכזתם וצמצמתם את הדיון לכדורסל נשים, אבל כל ההחלטות שהתקבלו פה הם יתקבלו בקריטריונים והם רלוונטיים לענפים נוספים.
היו"ר מירב בן ארי
תאמיני לי, גיא אמר את זה ללא הרף כל הזמן ואני צמצמתי אותו.
עפרה שרון
זה חשוב מאוד שנגיד את זה.
היו"ר מירב בן ארי
אני יודעת, גם מיכל אמרה את זה, כשהיא הציגה את הדברים שלה.
עפרה שרון
זה גם לנושא של כדורגל נשים ולעוד ענפים נוספים.
היו"ר מירב בן ארי
כן, מיכל דיברה על זה בהתחלה, וגם גיא. אנחנו נבצע מעקב אחרי העניין הזה, כדי לא להשאיר את ליגת הנשים בכדורסל כאן לבד ואתה גם תעדכן אותנו, שי, מה המצב אצלך. אני אתן לך גם את המייל שלי.

תודה רבה שהגעתם.

הישיבה ננעלה בשעה 11:30.

קוד המקור של הנתונים