ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 25/07/2016

בקשת מבקר המדינה להאריך את מועד מסירת הדין וחשבון של מבקר המדינה בדבר חשבונות הסיעות לתקופת הבחירות לכנסת ה-20 ולתקופות השוטפות - על פי סעיף 10(ו) לחוק מימון מפלגות, התשל"ג - 1973, הארכת מועדים לפי חוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973 (המפלגה הלאומית הערבית)

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שני

פרוטוקול מס' 423

מישיבת ועדת הכספים

יום שלישי, כ' בתמוז התשע"ו (26 ביולי 2016), שעה 12:15
סדר היום
1. בקשת מבקר המדינה להאריך את מועד מסירת הדין וחשבון של מבקר המדינה בדבר חשבונות הסיעות לתקופת הבחירות לכנסת ה-20 ולתקופות השוטפות - על פי סעיף 10(ו) לחוק מימון מפלגות, התשל"ג - 1973

2. הארכת מועדים לפי חוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973 (המפלגה הלאומית הערבית)
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

מיקי לוי

עודד פורר

מיקי רוזנטל
מוזמנים
חנה רותם - מנהלת אגף לביקורת מימון מפלגות, משרד מבקר המדינה

לרשימת השדלנים שנכחו בדיון – ראו בקישור זה.
ייעוץ משפטי
שלומית ארליך

אייל לב ארי
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
אהובה שרון, חבר המתרגמים

בקשת מבקר המדינה להאריך את מועד מסירת הדין וחשבון של מבקר המדינה בדבר חשבונות הסיעות לתקופת הבחירות לכנסת ה-20 ולתקופות השוטפות - על פי סעיף 10(ו) לחוק מימון מפלגות, התשל"ג - 1973

הארכת מועדים לפי חוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973 (המפלגה הלאומית הערבית)
היו"ר משה גפני
עצרתי את הדיון בהצעת חוק תקציב המדינה ואני עובר לבקשת מבקר המדינה להאריך את מועד מסירת הדין וחשבון של מבקר המדינה בדבר חשבונות הסיעות לתקופת הבחירות לכנסת ה-20 ולתקופות השוטפות – על פי סעיף 10(ו) לחוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973. הסעיף השני הוא הארכת מועדים לפי חוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973 (המפלגה הלאומית הערבית).

משרד מבקר המדינה, בבקשה.
חנה רותם
אנחנו מבקשים את אישור יושב ראש ועדת הכספים לדחיית מועד מסירת דוח מבקר המדינה על הבחירות לכנסת ה-20 ועל הבחירות השוטפות. הדבר נובע בעיקר מכיוון שלא כל הסיעות סיימו את התהליך מול מבקר המדינה ולא מסרו את התייחסותם לממצאי הביקורת. נחוץ מעט זמן כדי לתת להם להתייחס על מנת שנוכל לתת דוח ממצה ומקיף.
היו"ר משה גפני
לגבי הבקשה של המפלגה הלאומית הערבית.
חנה רותם
המפלגה הלאומית הערבית הייתה מיוצגת בכנסת הקודמת ולא מיוצגת בכנסת הנוכחית. מל"ע.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אם משרד מבקר המדינה היה כותב דוח על משרד ממשלתי שמישהו עושה עבירה ולא מוסר את הדוח שלו בזמן - - -
היו"ר משה גפני
לא. הוא לא עשה עבירה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
ודאי שהוא עשה עבירה.
היו"ר משה גפני
הוא קיבל אישור.
חנה רותם
לא.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הוא לא עמד במועד שנקבע בחוק. עכשיו משרד מבקר המדינה אומר לעבריין, טוב, בסדר, נאריך לך. זה נשמע לא סביר.
חנה רותם
שני דברים אני יכולה להגיד על הדבר הזה. קודם כל, אין סנקציה על אי הגשת דוח חוץ מהעובדה שלא להגיש דוח. שנית, אנחנו סבורים שהאינטרס הציבורי לפחות אומר שכדאי שאנחנו נבקר את ההוצאות שהם הוציאו בכנסת הקודמת ונביא אותן לידיעת הציבור. אם לא נאשר להם את הגשת הדוח, לא הגשנו.
שלומית ארליך
נוסח ההחלטה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אולי ראוי שנקבע סנקציה בחוק.
היו"ר משה גפני
לזה צריך לתקן את החוק.
שלומית ארליך
בהתאם לסעיף 10(ו) לחוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973 – זה הסעיף שבעצם מקנה את הסמכות לוועדת הכספים לשנות את המועדים הקבועים – ובהסכמת מבקר המדינה, מחליטה ועדת הכספים של הכנסת כמפורט להלן:

להאריך עד יום כ"ב באלול התשע"ו (25 בספטמבר 2016) את מועד מסירת דוח מבקר המדינה לגבי תוצאות ביקורת החשבונות לתקופת הבחירות לכנסת ה-20, לרבות של מפלגת יחד בראשות אלי ישי.

זה כיוון שבפעם הקודמת שהארכנו, עשינו סעיף ספציפי למפלגת יחד בראשות אלי ישי שיוכלו להגיש את הדוחות עד ה-1 בספטמבר. אנחנו ניתן להם בעצם יחד עם כולם עד ה-25 בספטמבר.

וכן את מועד מסירת דוח מבקר המדינה לגבי תוצאות ביקורת החשבונות השוטפים של המפלגות לתקופה המתחילה ביום כ"א בשבט התשע"ג (1 בפברואר 2013) והמסתיימת ביום י"א בניסן התשע"ה (31 במרץ 2015).

להאריך עד יום י"א באב התשע"ז (15 באוגוסט 2016) את מועד מסירת החשבונות השוטפים של המפלגה הלאומית הערבית לתקופה המתחילה ביום כ"א בשבט התשע"ג (1 בפברואר 2013) ומסתיימת ביום י"א בניסן התשע"ה (31 במרץ 2015).

על אף האמור בפסקה (1) – שזאת בעצם הסמכות לתת למבקר הארכה מעבר ל-25 בספטמבר ביחס לאותה מפלגה לאומית ערבית – להאריך עד יום י"ח בטבת התשע"ז (16 בינואר 2017) – שזה לפי החוק 22 שבועות – את מועד מסירת דוח מבקר המדינה לגבי תוצאות ביקורת החשבונות השוטפים של המפלגה הלאומית הערבית לתקופה המתחילה ביום כ"א בשבט התשע"ג (1 בפברואר 2013) והמסתיימת ביום י"א בניסן התשע"ה (31 במרץ 2015).
היו"ר משה גפני
אפשר לקיים על זה הצבעה אחת?
שלומית ארליך
כן.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור ההחלטה כפי שהוקראה על ידי היועצת המשפטית? מי נגד? אין. מי נמנע? אין.

הצבעה

בעד אישור ההחלטה – פה אחד

ההחלטה נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההחלטה אושרה. תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 12:50.

קוד המקור של הנתונים