ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 12/07/2016

אישור לפי סעיף 59ב(ח) לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975 לדרך הפרטת חברת פרזות – חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים בע"מ ואישור לפי סעיף 10 לאותו חוק להשקעה בחברת עמידר – החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שני

פרוטוקול מס' 414

מישיבת ועדת הכספים

יום שלישי, ו' בתמוז התשע"ו (12 ביולי 2016), שעה 11:00
סדר היום
אישור לפי סעיף 59ב(ח) לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975 לדרך הפרטת חברת פרזות – חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים בע"מ ואישור לפי סעיף 10 לאותו חוק להשקעה בחברת עמידר – החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

מנואל טרכטנברג

מיקי לוי

מיקי רוזנטל
חברי הכנסת
אורלי לוי אבקסיס
מוזמנים
ניסים סלמן - סגן מנהל בכיר, רשות החברות הממשלתיות

מאיר דקל - עו"ד, מנהל מחלקה אגף נכסים וחברות, משרד הבינוי והשיכון

גלעד בר אדון - מנכ"ל חברת פרזות

מוטי יונה - יו"ר ועד עובדים, חברת פרזות

יעקב קארו - ועד עובדים, חברת פרזות

מוטי עסור - ועד עובדים, חברת פרזות

שאול גליקסברג - סמנכ"ל כספים, חברת עמידר

דורית ירחי - מנהלת אגף תאגידים וחברות, עיריית ירושלים

טוביה פסינגר - עו"ד, עיריית ירושלים

אשר עמרם - עו"ד, עיריית ירושלים

שרינה לוי - רפרנטית, עיריית ירושלים

אסף שרצקי - מתמחה, עיריית ירושלים

ליאת בראשי - עו"ד, ההסתדרות החדשה

יוסי חביליו - עו"ד, צחור - צדק, חופש חינוך ורווחה בירושלים

יוסי הירש - גמלאי

אתי ירדן - מנכ"לית נדל"ן ומלואו – התחדשות עירונית ותכלול פרויקטים

דוד דהאן - הארגונים החברתיים בכנסת

לרשימת השדלנים שנכחו בדיון – ראו בקישור זה.
ייעוץ משפטי
שלומית ארליך

אייל לב ארי
מנהל הוועדה
טמיר כהן
קצרנית פרלמנטרית
אושרה עצידה

אישור לפי סעיף 59ב(ח) לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975 לדרך הפרטת חברת פרזות – חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים בע"מ ואישור לפי סעיף 10 לאותו חוק להשקעה בחברת עמידר – החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ
היו"ר משה גפני
אנחנו עוברים לדיון על אישור לפי סעיף אישור לפי סעיף 59ב(ח) לחוק החברות הממשלתיות, ואנחנו דנים על פרזות.

נמצא פה מישהו ממינהל הגמלאות? האם הם הוזמנו?
טמיר כהן
התשובה היא כן. דיברנו איתם אפילו.
היו"ר משה גפני
צריך לענות לזה שהוזמנו והם לא באו.
מיקי לוי (יש עתיד)
אדוני, הצעה לסדר.
היו"ר משה גפני
בבקשה.
מיקי לוי (יש עתיד)
הצעה לסדר לדיון הזה, ואני משתדל להירגע.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
עוד לא גמרנו את פרזות? למה זה לא נגמר? באמת, כל פעם נכנס פרזות. מה קרה?
היו"ר משה גפני
תיכף נשמע.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני משתדל להיות רגוע בהיעדרה של חברתי חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס שיחד הגשנו את כל ההשגות שלנו לעניין הזה. יש משהו מטורף בכל הגישה. יש כסף בחברה – 130 מיליון שקל – וכולם רוצים להכניס את היד לכיס ולקחת את הכסף.

אני אומר לך, אדוני, שאני כאן עם יחד חברים אחרים, ואעשה גיוס כולל. לא אתן שה-150 האלה לא ילכו לרכישה. אתם רוצים לפרק את פרזות? אין בעיה. תוציאו, קודם כל, את כל הכסף. תיקנו דירות ורק אחר כך אדבר איתכם. כל זמן שהכסף שם ואתם לא קונים דירות אתם שמים עוד פעם את האנשים המסכנים בתחתית הסולם. יתרה מכך, מכרנו 4,000 דירות, אבל אין כסף למדינה, ונוספו עוד 3,300 דירות בחוסר. X פלוס 3,300 – זה הדיווח נכון להיום בבוקר. מאבדים את הכיוון. נוספו עכשיו עוד 15% של משפחות שאין להם סיכוי לקבל דירות.

אם מישהו חושב שאנחנו ניתן להעביר את העניין הזה של פירוק פרזות ללא הנושא של רכישת דירות, הוצאת הסכום עד השקל האחרון, אחר כך תעשו עם הכסף מה שאתם רוצים, יש לכם טעות חמורה, גם לראש עיריית ירושלים וגם למי שמנסה להקדיח את הקדירה המבישה הזו מאחורי גבנו. אדוני, אני מודיע לך שאנחנו לא ניתן לעשות את זה. שום דבר לא ילך.
היו"ר משה גפני
בואו נשמע, תודה.

ניסים סלמן, בבקשה, סגן מנהל בכיר ברשות החברות הממשלתיות.
ניסים סלמן
הסיפור הזה של פרזות והכסף שלה תקוע 15 שנה. יש לנו שותף שם ולשותף הזה יש בקשות אחרות, צרכים שונים. זה לא חברה ממשלתית בבעלות ממשלתית מלאה שהממשלה יכולה להחליט מה עושים, איך עושים ומתי עושים.

יצאנו לדרך, סגרנו מתווה של פירוק שבמסגרתו הכספים הלכו לכל מיני שימושים. בין השאר, רכישת דירות וגם תחזוקה ואחרים. בא מבקר המדינה, ויושב פה נציג מבקר המדינה, באה עמותת "צחור" ואמרו: קח את כל הכסף רק לדירות. תחזוקה זה נחמד, אנחנו רוצים הכול דירות.

הטמענו את השינוי הזה במתווה הזה. המתווה הזה מבטיח שרוכשים דירות בכל הכסף של פרזות. באנו לפה לדיון. ביקשת אדוני היושב-ראש, קודם כל, מחווה של רצון טוב, שחלק מהכסף, המנה הראשונה – 55 מיליון שקל – יעברו. תעברו את זה בדירקטוריון, תחזור אליי.

הלכנו, עשינו את התהליך הזה. החברה כבר רכשה נכון להיום 30 דירות בכסף הזה. היא בטח תיקנה עוד שש-שבע דירות עד שהכסף הזה ימוצה.

יש לנו עוד חלק, יש עוד איזה 70 - 75 מיליון שקל שמחכים שזה פתרון ל-60 משפחות.

אישור הוועדה הזו נדרש גם למחיקת החוב של פרזות כלפי המדינה, גם להשקעת המניות של המדינה בפרזות בעמידר.

תבינו, כל דקה שעוברת שאנחנו לא עושים את זה, הכסף הזה נשרף. יש מנגנון בפרזות שעולה כסף. עמידר קולטת את כל הדבר הזה עם עובד אחד, אולי חצי עובד. מה לעשות? עמידר נבנתה לטפל ב-100,000 דירות, יש להם 40,000. רק הסניף הירושלמי הוא פי 2 יותר גדול מהסניף של פרזות.

כל דקה שהדבר הזה לא קורה, ההתייעלות הזו לא מושגת, כסף נשרף. בפועל, הוא נשרף.
היו"ר משה גפני
כמה כסף היה לפני שנה?
גלעד בר אדון
מנכ"ל פרזות, גלעד בר אדון. פרזות מבחינה תפעולית הצליחה להעביר את עצמה למאזן מאוזן. זאת אומרת שההכנסות שהיא מקבלת מהדיור הציבורי ומניהול בתי דיור גיל הזהב מאזנים את ההוצאות התפעוליות שלה. לכן, היה פלוס מינוס כ-150 מיליון שכ-20 מיליון אנחנו מייעדים לכרית ביטחון לעובדי החברה, והיתרה זה אותם 130 מיליון לרכישת דירות דיור ציבורי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה-130 מיליון הוצאתם 30 מיליון?
גלעד בר אדון
מה-130 מיליון כרגע רכשנו 27 דירות בכ-37 מיליון שקל..
ניסים סלמן
ויש עוד יתרה עד ל-55 מיליון שזה המנה הראשונה שהוא עדיין יכול לרכוש דירות.
מיקי לוי (יש עתיד)
מה מתוכנן לשאר? אני מבין שיש כאן צו מניעה של בית המשפט ואני רוצה לשמוע את עו"ד חביליו בעניין הזה.
היו"ר משה גפני
רגע, שניה. ניסים, עם הכסף הזה רוכשים דירות ונשארו עוד כמה דירות שצריך לרכוש במנה הראשונה. מה עם שאר הכסף?
ניסים סלמן
קונים בו דירות. ברגע שהמתווה הזה מושלם קונים דירות.
היו"ר משה גפני
למה צריך את המתווה כדי לרכוש דירות? כמו שאתה קונה היום תמשיך לקנות.
ניסים סלמן
בואו נחזור לזה. כשעשינו את המתווה הזה והוא נסגור ב-2009, עוד אודי ניסן עם אמיר ואני חושב שזה היה יאיר מעיין ומרדכי מרדכי, באה העירייה ואמרה: יש את פרזות. קחו את המניות שלנו, אנחנו רוצים מזה 35 מיליון לתיאטרון "הפרגוד" שזה נכס של פרזות. ב-35 מיליון רוב הסכום הולך להשקעה במבנה שנקרא "בית אליסיה" שזה בית אבות שחלקו גם יאויש בדיירי דיור ציבור עריריים שייצאו מדירות של שלושה חדרים למבנה הזה במטצ'ינג של 1 ל-3. יש פה את נציגת עיריית ירושלים והיא תוכל להסביר בצורה יותר מפורטת.
דורית ירחי
מטצ'ינג יותר גבוה.
ניסים סלמן
אבל בגדול באה העירייה ואמרה: אנחנו ניקח 35 מיליון בתיאטרון "הפרגוד", וכל השאר – תעשו בזה מה שאתם רוצים. זה היה המתווה של 2009 שבמסגרתו הלכנו לפירוק. חתמנו על הסכם פירוק. מסיבות כאלה ואחרות, כולל בג"צ, לא יישמנו את מתווה הפירוק ואמרנו: בואו נלך למקום שגם מביא התייעלות גדולה יותר וגם קל יותר ליישום שזה מיזוג עם חברת עמידר, ובמסגרתו גם שינינו את תמהיל השימוש בכספים לשימוש מלא לרכישת דירות לדיור הציבורי, כאשר עמידר מכניסה את הכסף שבעצם העירייה רואה. אומנם יש פה איזושהי העברה תקציבית, אבל בפועל עמידר היא זו שמשלמת אותו שנכנסה כשותף לאירוע הזה.
היו"ר משה גפני
מי נמצא פה מעמידר? שם ותפקיד.
שאול גליקסברג
שאול גליקסברג, סמנכ"ל הכספים של עמידר.
היו"ר משה גפני
מה אתם הולכים לעשות עם הכסף הזה אם אתם מקבלים אותו?
שאול גליקסברג
פרזות ממשיכה לחיות כחברה, כחברת בת של עמידר. כל המתווה בא ואומר שה-130 מיליון שקל ממשיכים. הרעיון לקנות בהם דירות לדיור הציבורי בדיוק כמו שהובטח. זה חלק מהמתווה, זה חלק מההסכם.

איפה היתרון שניסים מדבר עליו? במקום לשים מערכות כפולות, אותו סניף של עמידר בירושלים הוא זה שיטפל בדירות האלה – זה הכול.
היו"ר משה גפני
והכסף הולך רק לרכישת דירות לדיור הציבורי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
איך אנחנו יכולים להבטיח את זה?
היו"ר משה גפני
כן, איך?
שאול גליקסברג
זה ההסכם.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הסכם – נו-שוין. אתה יודע כמה הסכמים הופרו כבר? אני רוצה שהוא יענה. איך אתה מבטיח את זה? תרשום הערת אזהרה על שם מיקי לוי בטאבו ואז אדע שזה בטוח.
שאול גליקסברג
בסופו של דבר, אנחנו גוף מסודר. בבעלותכם, אגב. הגוף הזה קיבל החלטה. יש החלטת דירקטוריון שמאשרת את ההסכם על כל תחולתו. תחולתו אומרת שב-130 מיליון שקל האלה יקנו דירות. זה הציר של עמידר.

חוץ מזה, יש עוד צדדים להסכם. הצד הנוסף זה משרד השיכון. גם הוא נמצא בתמונה והוא נמצא באותו אינטרס. אנחנו לא יכולים לחתום על הסכם, לאשר החלטת דירקטוריון ולעבוד הפוך. זה לא עובד.
היו"ר משה גפני
משרד השיכון כאן?
מאיר דקל
כן. עו"ד מאיר דקל, מנהל יחידת החברות. כמו שאמרו לפני כן, יש גם החלטת ממשלה שהתחילה את התהליך הזה. החלטת הממשלה דיברה מפורשות על רכישה ב-130 מיליון שגם לפרזות ודירקטוריון פרזות אישר את ההחלטה הזו בשני שלבים: שלב ראשון – 55 מיליון שקל כרצינות. אחר כך ביתרה, מיד אחרי שההסכמים ייחתמו, ירכשו בכל שאר הכספים. אנחנו מקיימים את הדבר זה ואנחנו - - - שייחתמו הסכמים בין עמידר לבין העירייה, וגם אחר כך, בדיוק היום אולי ייחתם ההסכם בין עמידר לבין המדינה שישלים, שיקבע את כל התהליכים הלאה בתוך ההסכמים.
היו"ר משה גפני
עיריית ירושלים.
דורית ירחי
שלום. דורית ירחי, מנהלת לשכת התאגידים בעיריית ירושלים. מלכתחילה בשנת 2010 העמדה של המדינה והחלטת הממשלה היתה שרק חלק מהכסף ילך לדיור הציבורי בירושלים בעוד שהיתרה היתה אמורה ללכת בכלל לאוצר.

עמדתה של עיריית ירושלים מלכתחילה היתה שאם מפרקים את החברה מלוא כספי פרזות צריכים ללכת לדיור הציבורי בירושלים. ואולם, העמדה שלנו היתה שלא רק קונים דירות, אלא יש עוד תועלות שהן לא פחות חשובות. למשל, לטפל במפגעים מאוד מאוד קשים בבניינים קיימים, מקלטים מוצפים. יש לנו סיפור שאני יכולה להרחיב ולהסביר לכם מה זה הדיור - - -
היו"ר משה גפני
לא, לא. אנחנו לא הולכים לטפל עכשיו בעיריית ירושלים.
דורית ירחי
לא, אני מספרת שהדברים האלה הם רק לטובת הדיור הציבורי, אבל לא רכישת דירות.
היו"ר משה גפני
האם אני יכול רגע לעצור את שטף הדיבור?
מיקי לוי (יש עתיד)
לא, לא. אני רוצה את המשפט הזה, המשפט הזה הוא משפט מפתח. גברתי, תחזרי עליו. שמעת מה היא אמרה?
היו"ר משה גפני
רגע, שניה. שמעתי.
דורית ירחי
אבל הכסף הזה - - -
היו"ר משה גפני
רגע, שניה. אפשר שלא להתפרץ האחד לתוך דברי השני?

אנחנו מבקשים לדעת, יש לנו דיון בנושא הפרטת פרזות – זה הדיון. העלו החברים, גם בישיבה קודמת, גם במכתב, גם עכשיו עלה בישיבה, יש 130 מיליון שקל. 55 מיליון שקל הולך לרכישת הדירות. חלק כבר נרכש, הרוב נרכש במנה הראשונה, ואם נאשר את ההפרטה יירכשו דירות לדיור הציבורי ביתרת הכסף. מה אומרת על זה עיריית ירושלים?
דורית ירחי
אנחנו בעד, אדוני. חתמנו כבר על הסכם שאנחנו יוצאים מהתמונה, ועם יתרת הכסף – דהיינו 130 מיליון, יכול להיות שזה גם יותר היום – ילך לרכישת דירות. אנחנו יוצאים מהתמונה. אני דיברתי על ההיסטוריה.
היו"ר משה גפני
מה זה "יוצאים מהתמונה"? היום אתם בתמונה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, לא.
דורית ירחי
לא, לא. אני ויתרתי על החלק שלי בפרזות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הם ויתרו על החלק שלהם בפרזות, נתנו את המניות לממשלה.
היו"ר משה גפני
למה ויתרתם?
דורית ירחי
כי זו ההחלטה של הממשלה ואנחנו ויתרנו על החלק שלנו בפרזות. במקביל, אנחנו מקבלים כסף מהמדינה במסגרת מענק הבירה, והתחייבנו. זה כסף תוספתי, סליחה.
היו"ר משה גפני
תשימי רק את הדברים. זו ועדה פלורליסטית שאומרים בה את האמת בדרך כלל. לא מתחייבים כל הזמן, אבל - - -
דורית ירחי
רק האמת.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
רוב האנשים אומרים את רוב האמת.
היו"ר משה גפני
מיקי, שניה. עיריית ירושלים היא צלע בעניין הזה של פרזות. אני על כל פנים מבקש לדעת ומבקש שתאמרי. עיריית ירושלים היתה חלק מהעניין. היה לה שם אחוז מסוים בפרזות. היא יצאה מהעניין על-פי החלטת ממשלה. מה קיבלתם בתמורה?
דורית ירחי
אני מנסה לפרט. אנחנו מקבלים 35 מיליון שקל ורוכשים מבנה שמאז ומתמיד שימש תיאטרון "פרגוד" בירושלים. אנחנו קונים את המבנה הזה.
היו"ר משה גפני
אז זה לא ל-130 מיליון שקל.
דורית ירחי
לא קשור. אבל אני מבקשת להדגיש ולהוסיף שגם את ה-35 מיליון שקל אנחנו משקיעים בתועלות ל- - -
היו"ר משה גפני
אני לא מבין מהר. אני רק רוצה לעשות סדר, תקני אותי אם אני טועה. מה שאומר ניסים סלמן, מדובר על 130 מיליון שקל, לרבות ה- 20 מיליון שקל כרית ביטחון לעובדים.
ניסים סלמן
לא. יש כסף יותר מה-130. מרביתו הולך לכיסוי היעודה לעובדים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
130 זה רק לרכישת דירות.
היו"ר משה גפני
אתה אמרת שיש בערך 150 מיליון. 20 מיליון שקל זה כרית ביטחון לעובדים, ו-130 מיליון שקל הולך רק לרכישת דירות. הנושא הזה של רכישת בית האבות, מה שתיארת, וכל מה שנלווה, לא קשור ל-130 מיליון, אלא זה 30 מיליון שקל נוספים שהממשלה העמידה לרשות עיריית ירושלים תמורת זה שהיא ויתרה על החלק שלה, וה-130 מיליון שקל הולך רק לרכישת דירות – זו תמונת המצב.
ניסים סלמן
נכון.
היו"ר משה גפני
יש לך עוד מה להוסיף?
דורית ירחי
אני רק רוצה להוסיף שגם את הכספים התוספתיים האלה אנחנו משקיעים בתועלות של הדיור הציבורי שהן ראויות, ואני מוכנה לפרט אותן. אבל לא לרכישת דירות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אמרת לבית זקנים – בסדר.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. יש פה מישהו ממבקר המדינה?
יוסי הירש
שמי יוסי הירש, ואני מבקש לציין שאני לא מתיימר לייצג את משרד מבקר המדינה. אני גמלאי, עבדתי 41 שנה במשרד מבקר המדינה. בין השאר, הוטל עליי לטפל גם בנושא של פרזות. הזכרתם מספר פעמים את פרזות, גם אנחנו הזכרנו מספר פעמים את פרזות. כפי שאומר ניסים סלמן, בצדק, זה 15 שנה על השולחן. ממבקר המדינה יצאו שלושה דוחות לפחות: ב-2003, 2009, 2014. יש לנו עמדה עקרונית.
היו"ר משה גפני
מה העמדה?
יוסי הירש
קודם כל, העמדה היא לפעול לפי החלטת הממשלה מ-19 בדצמבר 1999. אנחנו לא ממציאים נורמות. אין למשרד מבקר המדינה נורמות משלו. היתה החלטת ממשלה בדצמבר 1999 שכל כספי המכר של הדיור הציבורי צריכים לשמש לרכישת דירות.
היו"ר משה גפני
כן, הם אומרים שזה ישמש לזה.
יוסי הירש
קודם כל, חבר הכנסת מיקי לוי מתפרץ לדלת פתוחה כי אנחנו ציינו את העובדה הזו שלפני שעושים כל דבר אחר צריך לרכוש דירות. מבקר המדינה השקיע בזה הרבה מאוד מכתבים ודוחות על גבי דוחות, החל מ - - -
היו"ר משה גפני
כן, אנחנו מכירים את זה. אני יודע. אם היית חבר ועדת הכספים מה היית מצביע עכשיו? הם מבקשים הפרטת החברה.
יוסי הירש
לפני שמפריטים את החברה לרכוש דירות ב-130 מיליון שקל – החלטה פוזיטיבית.
היו"ר משה גפני
הם אומרים שיש החלטה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הם אומרים שאם אנחנו לא נצביע על הפרטת החברה הם לא יוכלו לרכוש את הדירות.
מיקי לוי (יש עתיד)
לא נכון. הם אומרים שאם החברה תישאר זה בזבוז כספי ציבור.
היו"ר משה גפני
רגע, מיקי. אני רוצה לשמוע. יש לך עמדה נחרצת, לי לא.
יוסי הירש
יש החלטה אחת של ועדת השרים והחלטה אחרת של הדירקטוריון. החלטת הדירקטוריון סותרת את החלטת ועדת השרים.
היו"ר משה גפני
למה?
יוסי הירש
כי ועדת השרים החליטה לרכוש דירות ב-130 מיליון, דירקטוריון החברה החליט לרכוש דירות ב-55 מיליון, ושאר הדברים תלויים בכל מיני דברים. בין השאר, שעיריית ירושלים - - - 135 מיליון שקל שהיא עוד לא קיבלה אותם.
היו"ר משה גפני
תודה. מי אדוני?
יוסי חביליו
תודה. יוסי חביליו, אני יושב-ראש עמותת "צחור" שהגישה את העתירה ובזכותה אנחנו פה היום.

קודם כל, אני חייב להגיד שאני מצטרף באופן מלא לדבריו של מיקי לוי ודבריו יוסי הירש, ואני אמקד. אם אני היום חבר ועדת הכספים אני מצביע נגד, ואני אומר לחברת פרזות: אנחנו דוחים את הדיון לעוד חצי שנה. לכו קנו דירות בכל ה-130 מיליון ותחזרו אלינו. זה קודם כל השורה התחתונה.

עכשיו אסביר. צריך להבין מה היה פה. אם לא העתירה של "צחור", הכסף - - -
היו"ר משה גפני
העובדים הולכים לאיבוד?
יוסי חביליו
למה? העובדים ממשיכים לעבוד – עוד יותר טוב.
היו"ר משה גפני
אני לא כל כך נחרץ כמוך, אבל בסדר. בעוד חצי שנה לא יהיה כלום. לא תהיה חברה, לא יהיו דירות, לא יהיה כסף. לא יהיה שום דבר. יישאר רק משהו ערטילאי.
מיקי לוי (יש עתיד)
נשאיר את הכסף שלהם בצד שלא ילך לאיבוד. העובדים הם מעל לכול.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יש פתרון ביניים.
היו"ר משה גפני
תיכף נשמע.
יוסי חביליו
כבוד היושב-ראש, אני חושב שתקשיב לי כי המשנה שלי היא משנה סדורה שאני חושב שאף אחד לא נפגע וכולם נהנים. אנחנו רק דוחים את כל מה שרוצים לעשות היום לאחר שיגמרו לקנות את הדירות. זאת אומרת, עובדי פרזות ממשיכים - - -
היו"ר משה גפני
אני רק רוצה לתאר לך מה יקרה. בעוד חצי שנה, בעזרת השם, הם ימכרו את הדירות. אני עוד לא יודע איך הם יעשו את זה. חברת פרזות תישאר רק עם כמה עובדים מבוגרים. היא תישאר עם 20 מיליון שקל שיהיה באיזשהו מקום. יבואו אליהם ויגידו: החברה לא הופרטה, אתם לא חלק מעמידר. אין לכם ביטחון של חברת עמידר. אתם עכשיו עובדים על ריק, אין כלום. דירות אין, חברה אין. יש כסף קצת בצד, אם לא לקחו מזה משהו. אם הולכים גם לבחירות אז גם ועדת כספים לא תהיה. אם הולכים לבחירות, זה לא בטוח שזה יקרה. אבל התהליכים הפוליטיים הם בלתי ניתנים לחיזוי.
מיקי לוי (יש עתיד)
אבל אפשר לצבוע את הכסף של העובדים. תלכו לקנות דירות, מה הבעיה לקנות דירות?
היו"ר משה גפני
אנחנו צריכים להסתכל על מה שאתם אומרים, מה שאמר מר הירש ומה שאתה אומר, מה יקרה בעוד חצי שנה אם אכן ימומש. אני לא יודע, תיכף נשמע אותם איך זה יכול להיות ממומש. מכרו את הכול, אין חברה. אין כלום. יש כמה עובדים מבוגרים שאף אחד לא יקלוט אותם במקום אחר. יהיה כסף שיעמוד בצד או שלא יעמוד. יכול להיות שישתמשו בזה קצת, יכול להיות שלא ישתמשו. אף אחד לא יסתכל על העניין הזה כי זה כבר לא יעניין אף אחד. המשמעות של העניין היא שאם אנחנו לא מפריטים את זה היום כשיש את הכסף וכשיש את הדירות ועמידר לוקחת על עצמה בהסכם, בהחלטת ממשלה, בהכל לוקחת על עצמה את העניין הזה, האם זה לא מסוכן? האם אתה לא חושש?
מיקי לוי (יש עתיד)
ועדת שרים אמרה: קודם נרכוש ואחר כך פירוק?
קריאה
כן, כן.
מיקי לוי (יש עתיד)
אדוני היושב-ראש, יש החלטה של ועדת שרים. אמרה: קודם נרכוש, אחר כך להפריט. אני רוצה לעמוד בהחלטת ועדת שרים. חברת הכנסת אורלי אבקסיס יושבת לי כאן מאחורי עם אקדח. אתה רוצה שאני אסתבך איתה? זה מה שהיא אמרה לי להגיד עכשיו.
היו"ר משה גפני
היא כתבה לי.
יוסי חביליו
כבוד היושב-ראש, כבוד חבר הכנסת רוזנטל, אני חושב שיש פה איזשהו בלבול. בואו נתחיל מהנושא המשפטי. כשהמדינה באה לבית המשפט העליון בעתירה שלנו, אחרי שעצרנו את הפירוק, המדינה אמרה, ואני מקריא: קודם כל יירכשו הדירות ב-130 מיליון שקלים, ואחר כך ייעשה המהלך ל - - -
קריאות
איפה זה כתוב?
יוסי חביליו
שניה, זה מפריע לי.
היו"ר משה גפני
רגע, מה זה הדבר הזה? אני פשוט אוציא אנשים. באמת, אי-אפשר לקיים דיון, אפילו דיון שקט?

כן, בבקשה. המדינה אמרה לבג"צ. המדינה גם אמרה לבג"צ שהיא עושה את נוהל ההעברות לפי הנוהל החדש.
יוסי חביליו
בהחלטה נקבע כי העברת אחזקות המדינה בפרזות לעמידר מותנית, בין היתר, בהשלמת רכישת דירות לזכאי הדיור הציבורי בירושלים על-ידי חברת פרזות בכל עודפיה.
היו"ר משה גפני
בסדר, אני מאמין לך שהמדינה אמרה את זה.
יוסי חביליו
קודם כל, אני חושב שגם ברמה המשפטית-חוקית, ברגע שהמדינה התחייבה לזה לבג"צ, ועל בסיס זה הבג"צ דחה את העתירה שלנו כי אמר שהיא התקבלה למעשה, אז קודם כל חייבים לעמוד.

עכשיו אענה לך במישור הפרקטי, ואולי כדאי גם לדבר עם מנכ"ל חברת פרזות. הרי גם ניסים סלמן, הוא אמר - הרי עוד חצי שנה יהיה בדיוק אותו מצב. הרי פרזות גם מנהלת את הדירות. אז מה שהם רוצים לעשות היום, הם יעשו בעוד חצי שנה. לא קרה כלום. ה-20 מיליון קיימים, העובדים ממשיכים לעבוד, ולנו יש ביטחון.
היו"ר משה גפני
הבנתי, היית ברור לגמרי. עוד משפט אחד וזהו.
יוסי חביליו
יש פה זרקור אדום כי אני לא רוצה בשתי מנות. דובר על מנה אחת. למה הדירקטוריון אמר 55 מיליון? הוא היה צריך להגיד 100 מיליון.
מיקי לוי (יש עתיד)
למה צריך להסתכן בכך?
יוסי חביליו
בדיוק. יבוא לפה, אני אומר לאדוני בעוד חצי שנה. קונים היום דירות. פרזות גם מנהלת את הדירות. אם אדוני ידבר עם אנשי פרזות פה – היא גם מאוזנת, אז גם אין איזה נזק.
היו"ר משה גפני
אמרו, אמרו.
יוסי חביליו
15 שנה הם לא עשו כלום, עכשיו כולם רוצים - - -
היו"ר משה גפני
תודה רבה, היית ברור.

מיקי, בבקשה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הפתרון הוא נורא פשוט. כדי לקדם את ההפרטה ולהבטיח את ביטחון העובדים שהוא חשוב, וכדי להבטיח את תכלית הכסף שהוא קניית דירות, כמו בכל עסקת מכר פשוטה מעבירים את הכסף לחשבון נאמנות, וזה הכול. הכסף יעבור לחשבון נאמנות שייועד רק לקניית דירות. אפשר יהיה להמשיך את ההפרטה ברגע שהכסף יועבר לחשבון, ובא לציון גואל ודי.
היו"ר משה גפני
ניסים.
ניסים סלמן
אני רוצה להתייחס למה שנאמר פה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, תתייחס להצעה. בוא נקדם את זה, חאלס.
היו"ר משה גפני
לא, מעניין אותי – שיגיד. הוא יתייחס
ניסים סלמן
מיקי, עבדנו על זה מספיק. מר הירש ומר חביליו, שניכם לא מדייקים לחלוטין בקריאת החלטת הממשלה.
היו"ר משה גפני
דבר אלינו, דבר אלינו. אל תנהל איתם דיאלוג. את זה הייתם צריכים לעשות לפני הישיבה.
ניסים סלמן
אנחנו את החלטת הממשלה מיישמים מילה במילה. לו זה היה תלוי בי הייתי עובד עם טיפה פחות יועצים משפטיים, אבל מה לעשות? בממשלה יש די הרבה כאלה שבודקים כל מילה וההסכמים כתובים בדיוק כמו שהממשלה אישרה. אישרה עסקה מורכבת, העסקה הזו מאושרת.
היו"ר משה גפני
היועצים המשפטים לממשלה רק עושים בעיות.
ניסים סלמן
הדבר השני, במישור הטכני – אומרים פה הפרטה, זה טכני הפרטה. תכל'ס, מדובר במיזוג. מצבם של העובדים משתפר וכל הסיפור הזה משתפר. לא הפרטה, זה רק בעיקר מיזוג.

הדבר השלישי, אתם עושים משא-ומתן כאילו איתי. תכל"ס, יש לי פה שותף שקוראים לי עיריית ירושלים. בלי הסכמות שלהם לכל הסיפור הזה לא היינו מגיעים כמו שאנחנו מגיעים היום.
מיקי לוי (יש עתיד)
ניסים, אני מתנצל שאני מפריע לך. בשבתי בתפקידי הקודם העברתי אחרי השלג מעל 450 מיליון שקל. אם אני הייתי מודע לעניין הזה הייתי פותר את זה גם אז. אתם לא תתנו, אתם לא תתארגנו, גם לא יהיה כסף ממשלתי. יש מספיק מנופים לעשות את זה. ואל תגיד לנו עיריית ירושלים. הם לא מעניינים לצורך העניין הזה. תיקנו ב-130 מיליון שקל דירות. זה הכול, זה מה שמעניין אותי. אתם לא תיקנו את הדירות האלה אני אביא לכאן חברי כנסת, אנחנו נפיל את כל ההפרטה. אתם לא מבינים את זה.
היו"ר משה גפני
נראה ממש שאורלי לוי עומדת מאחוריה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני לא צריך אותה, אני ככה כל הזמן – אתה יודע.
היו"ר משה גפני
בבקשה, תמשיך. אל תתרגש מהצעקות.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני אומר לך, אל תשמע לו.
ניסים סלמן
עם מיקי יש לנו ניסיון, אנחנו יודעים איזה אדם על הכיפק הוא. אז זה בסדר, אין בעיה. אפשר לצחוק.
היו"ר משה גפני
מר חביליו, - - -
יוסי חביליו
בשקט.
היו"ר משה גפני
לא, אין שקט - לשבת. אתה רוצה לדבר איתו בחוץ, תיקבע פגישה.
ניסים סלמן
רבותי, אפשר לאשר את זה היום ועוד איזה העברה תקציבית שתבוא לאחר מכן ואנחנו בסוף החודש נוכל להתחיל לקנות דירות לעוד 60 משפחות. אני אומר לכם טוויסט קטן פה. כמות השחקנים שצריך לסנכרן אותה, אם בכלל, היא כזו שלא יהיה פתרון גם עוד שנים. הרי הדבר הזה שכב, ערימת הכסף ישבה 15 שנה וחיכתה לפתרון. אפשר לעשות עוד פעם סיבובים ועוד סיבובים.
היו"ר משה גפני
למה באמת?
ניסים סלמן
כי בין שתי שותפים קשה הרבה פעמים לקבל החלטות. עיריית ירושלים יש קואליציה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אותו דבר יש בשקמונה חיפה – אותו סיפור.
ניסים סלמן
אין כסף שם, אין כסף שם. אבל זה שותפויות רעות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כן, אבל גם מכרו שם דירות - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
מתפקידי באוצר, שותפויות רעות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בשורה התחתונה, המדינה מכרה בסוף יותר דירות של הדיור הציבורי ולא קנתה בכסף הזה. אנחנו יודעים את זה, זה לא סוד – בגדול.
ניסים סלמן
גם לזה יש לנו פתרונות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
עזוב אותי מהפתרונות. יש היום פחות דיור ציבורי בגלל ש - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
ניסים, בחייך. הלכו 2.75 מיליארד שקל - - -
ניסים סלמן
חברים, זה לא אצלי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא אמרנו שזה אצלך, אמרנו שזה מה שקרה בפועל. אנחנו חוששים שעכשיו לא יהיה - - -
היו"ר משה גפני
רבותי, אני לא מאפשר את זה יותר. עם כל הכבוד לדיור הציבורי, ועם כל הכבוד לכסף שהלך ויצר עוד בעיה בעניין הזה, זה לא נושא הדיון שלנו. אני שאלתי למה ה-150 מיליון שקל, כולל הכסף של העובדים, עמד 15 שנה באותו מקום? מה קרה?

מנכ"ל פרזות, בבקשה.
גלעד בר אדון
אני מכיר את החברה לפחות משנת 2008, מהחלטת - - - הקודמת.
היו"ר משה גפני
למה לא קנו דירות?
גלעד בר אדון
כשהצטבר כסף ממכירת דירות דיור ציבור הדירקטוריון של החברה והחברה זיהתה שבעצם הכספים, אותם 2 ומשהו מיליארד שקל שהחברות האחרות העבירו, הגיעו לאוצר ולא חזרו לרכישת דירות דיור ציבורי, והדירקטוריון סירב להעביר את זה עד שהוא לא יוודא שהכסף הזה באמת חוזר לדיור הציבור. באמת נוהל מאבק במשך שנים בין הדירקטוריון לבין גופים שונים שבסופו של דבר באמת הדירקטוריון סבר שזה הסיבה שהביאה אותו לפירוק מלכתחילה. בשורה התחתונה, אני חושש שהיום כשההחלטה החדשה התקבלה בנובמבר, - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
ניסים, למה לא קניתם?
מיקי לוי (יש עתיד)
זה לא ניסים. אני רוצה לשאול את פרזות למה לא קנו, למה ניסים? באמת, אני נותן לו את הכבוד.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת מיקי לוי, לא צריך להפוך כל דיון לצעקות.

בבקשה.
גלעד בר אדון
במהלך כל השנים הללו הדירקטוריון כמה וכמה פעמים ניסה לקבל החלטות אופרטיביות להתחיל לקנות דירות. הוא קיבל מכתבים לא לעשות את זה מכיוון שמדובר בכספי המדינה והדירקטוריון חשש. לכן, הוא בסופו של דבר לא קנה דירות והוא חשב שנכון יהיה לעשות את זה במסגרת הסכם ובמסגרת משהו מסודר. בסופו של דבר, היתה החלטה קודמת שהיא היתה החלטה פחות טובה לחברה מכיוון שבהחלטה הקודמת באמת לא כל הכספים היו מיועדים לרכישת דירות. ההחלטה הנוכחית ודאי טובה הרבה יותר כי בסופו של דבר החברה שמרה על הכספים, ובסופו של דבר ההחלטה באמת מדברת על רכישת דירות לדיור הציבורי במלוא הכספים. אני חושב שחלק מההישג עם כל הגופים האחרים זה גם הישג של החברה שלו החזירה את הכספים במהלך כל השנים הוא היה הולך לאיבוד.
היו"ר משה גפני
לא הבנתי את התשובה לשאלה. למה במשך כל השנים האלה - - -?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הממשלה אסרה עליהם, אדוני. הוא ענה את זה, לא שמעת?
היו"ר משה גפני
למה לא רכשו דירות?
גלעד בר אדון
דירקטוריון החברה ניסה לקבל מספר החלטות, ובכל פעם שהוא עמד לקבל החלטה הוא קיבל מכתבים שלא יעז להשתמש - - -
היו"ר משה גפני
מכתבים ממי?
גלעד בר אדון
מגופים שונים – רגולטור, משרד האוצר, הממשלה, וכו' וכו' - לא לגעת. מדובר בכסף שאמור להיות מוחזר למדינה.
קריאה
מהעירייה?
דורית ירחי
לא מהעירייה. זה לא היה מהעירייה.
היו"ר משה גפני
גברת, הבנתי.

יש הצעה שמציע חבר הכנסת רוזנטל. הוא אומר: נאשר את הפרטת החברה, כפוף לעניין הזה שהכסף יישאר בנאמנות רק בכדי לרכוש דירות. למצוא איזה ביטחון שמעבר להסכם ומעבר להחלטה אנחנו נדע ונהיה בטוחים שאכן רוכשים עם זה דירות – לי אין בעיה.
מיקי לוי (יש עתיד)
15 שנה אנחנו מחכים. כל מה שאני מבקש, אדוני, זה שישה חודשים כפי שהם אומרים. מה יקרה אם אנחנו נידחה בשישה חודשים את ההפרטה? כל הסיפור – שישה חודשים. 15 שנה אנחנו ממתינים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
למה לך לתקוע את זה?
מיקי לוי (יש עתיד)
מיקי, תקשיב. אני לא סומך על אף אחד.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אז בואו נשים את הכסף בנאמנות.
יוסי חביליו
מיקי רוזנטל, בינתיים הם יקנו דירות - - -
ניסים סלמן
יש לי שני דברים להגיד לך על מה שאמרת עכשיו, גם בהסכם וגם לא בהסכם. קודם כל, בהסכם, האישור שלכם פה למתווה, המתווה בא ואומר שהמניות של העירייה שהמדינה אמורה לקבל יושבות אצל נאמנות עד ל-22 לנובמבר. זאת אומרת, יש פה איזה ארבעה-חמישה חודשים שבמהלכם יקנו כבר את רוב הדירות בכסף הזה – זה פעם אחת.
היו"ר משה גפני
איפה נמצאות המניות?
ניסים סלמן
הן יישבו אצל נאמן עד ה-22 לנובמבר.
שאול גליקסברג
אצל משרד עו"ד ראב"ד. הוא הנאמן של העסקה הזו.
ניסים סלמן
כדי שהחברה לא תהיה חברת-בת ממשלתית, כלומר, ההפרטה, מיזוג, לא יושלם עד שכבר רואים שרוב הכסף לפחות יצא.

דבר שני, בסוף התהליך, בסופו, החשבת הכללית אמורה למחוק את החוב - אתם אמורים גם לאשר את זה, אגב, במסגרת הזו - שרשום בספריה של פרזות שרשום בספרי המדינה. היא רשאית למחוק את החוב הזה.
היו"ר משה גפני
כמה חוב?
ניסים סלמן
200 מיליון?
קריאה
205.
ניסים סלמן
205.
היו"ר משה גפני
חוב על מה?
ניסים סלמן
חוב שהמדינה רשמה בגין מכר דירות דיור ציבורי שפרזות שתמורת המכר לא עברה למדינה, לקרן. לא רק זה, יש עוד כל מיני סעיפים. אבל בואו תבינו את המציאות לרגע. עמידר מחויבת לקנות את הדירות האלה, פרזות מחויבת לקנות את הדירות האלה. עיריית ירושלים כבר חתמה על זה. אם הם לא עושים את זה אי-אפשר למחוק את החוב. אם אי-אפשר למחוק את החוב אז עמידר לקחה חברה שהיא חדלת פירעון. איזה תמריץ יש להם לעשות דבר כזה?

צריך להאמין פה גם טיפה באנשים. נראה לי עוד רבדים ועוד רבדים של - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הניסיון לא טוב, אתה גם מסכים עם זה. העבר מצביע על זה שבסוף - - - הדיור הציבורי שמכרו דירות לא נקנה. לכן, אנחנו מבקשים רק דבר אחד ואני לא רואה למה הוא בעייתי בעינכם.
ניסים סלמן
מיקי, באנו אליך לפני שלושה חודשים. אמרת: תראו לנו, קודם כל, שאתם מסוגלים להתחיל לרכוש. עשינו את השליש הראשון.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
נכון.
ניסים סלמן
בסדר? אז די?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא, לא די. אנחנו לא מבקשים משהו שהוא חורג מדבר סביר. מה הבעיה - לא הבנתי ולא הסברת - בהצעה שלי שיתרת הכסף תהיה בנאמנות לרכישת דירות? מה הבעיה? הרי המניות של עיריית ירושלים מובטחות על-ידי נאמן, זה מובטח על-ידי נאמן. אנחנו רוצים להבטיח שגם הכסף לדיור הציבורי יובטח בנאמנות. מה הבעיה בזה? לא הבנתי. לא הסברתי לי למה זה מקשה על העסקה, למה זה מעכב את העסקה. מה הבעיה?
ניסים סלמן
אני אומר לך, כל - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
חוץ מזה שאתה אומר לי, תגיד לי מה הסיבה.
ניסים סלמן
אז אני אומר לך. דבר ראשון, הכסף הזה, הסכום הזה, הוא תוצאתי. מה זה אומר "תוצאתי"? סתם דוגמה. עבר ההסכם הקיבוצי במשק של 7.5% והוא חל על פרזות. מחר גלעד לוקח מה-130, רושם 3 מיליון שקל הפרשה. יש פחות כסף לדירות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אבל יש כסף לעובדים. הבטחתם את זה כסכום נפרד.
ניסים סלמן
לא, אני מנסה להסביר לך שהדברים עוד דינמיים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
כן, ואז מוכרים דירות של דיור ציבורי ומשלמים בהם משהו אחר.
היו"ר משה גפני
רגע, אורלי.
מיקי לוי (יש עתיד)
אם היית גומר אתנו לא היה לך צרה עכשיו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
עכשיו יהיה לך יותר קשה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הרי אי-אפשר להצביע. אין לך רוב.
היו"ר משה גפני
אין לי רוב, זה נכון. אבל - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני אומר לך, באמת לא נתת תשובה סבירה מה הבעיה עם כספי הנאמנות. לא נתת תשובה.
ניסים סלמן
קודם כל, צריך לחשוב על זה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
תחשוב – זה בסדר.
ניסים סלמן
צריך לחשוב על הסיפור הזה.
שאול גליקסברג
קודם כל, אני עוד פעם חוזר על דברים שנאמרו קודם. האינטרס של עמידר, בסופו של דבר, בעסקה הזו זה לקנות דירות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
נכון, נכון – הכול בסדר.
שאול גליקסברג
עמידר חיה מ- - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
עזוב, אתה חוזר על דברים שהיו. יש פה הצעת פשרה.
מיקי לוי (יש עתיד)
או דחייה של חצי שנה.
שאול גליקסברג
בהינתן - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אדוני, אני מכבד. אני כבר מכיר את הנימוקים כי ישבנו פה לפני שלושה חודשים וישבנו זה, ואני מכיר את הכול. אני אומר לכם דבר נורא פשוט. אנחנו יכולים עכשיו לאשר את העסקה בקלות, - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
לא, אנחנו - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
שניה, אורלי.

- - בכפוף לזה שהכסף שמיועד לרכישת דירות יועבר לנאמנות, וכך יובטח שהכסף הזה אכן ישמש לדירות. למרות האינטרס של עמידר שברור לנו שאתם רוצים לקנות דירות, למרות שכולם פה מבטיחים שיהיו דירות, אנחנו רוצים לישון בשקט. זה בסך הכול עניין של חשבון נאמנות. דיר באלק, אפשר לחשוב מה אנחנו מבקשים? שתיתנו הערת אזהרה על שם אורלי בטאבו? מה ביקשנו?
מיקי לוי (יש עתיד)
נמכרו 4,100 דירות בשנתיים האחרונות, נרכשו 750. אז באמת, איך אני אאמין? למי אני אאמין? אדוני, אני מבקש לדחות את זה בחצי שנה עד לרכישת - - -
היו"ר משה גפני
הבנתי. אתה לא צריך לחזור עשר פעמים על אותה אמירה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אבל אני רוצה שהפרוטוקול ישמע את זה.
היו"ר משה גפני
שניה, אני רוצה שתדעו על מה אנחנו מדברים. אפשר להצביע נגד והכול בסדר. אני רק רוצה שנדע על מה אנחנו מדברים. אתם אומרים דבר והיפוכו. חבר הכנסת מיקי לוי, יש חוב למדינה לפרזות אם היא לא מופרטת של 270 מיליון שקל, אמרת?
גלעד בר אדון
205. הסכום שרשום בספרים זה 205 מינוס כ-50. בערך 150 מיליון שקל.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מה מקור החוב?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מדירות שהם מכרו ולא קיבלו את הכסף.
היו"ר משה גפני
למעלה, מ-200 מיליון שקל - - -
גלעד בר אדון
מקור החוב הוא הדיור ה - - -
היו"ר משה גפני
אני לא שאלתי אותך.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
חשוב לדעת מה המקור.
היו"ר משה גפני
לא רוצה לדעת.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
כי זה לא - - - שלהם, זה שייך לציבור.
היו"ר משה גפני
אורלי.

מר הירש, אתה רוצה לשבת במקום. זה מפריע לציבור.
יוסי חביליו
- - - ידחו את ההחלטה. מה האסון שיקרה בזה? אני חושב ש- - -
היו"ר משה גפני
אני פשוט אוציא אותך, לא קיבלת רשות. אני מצטער מאוד. אי-אפשר לנהל כאן דיון.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יש בעיה. זה לא נכון ש- - -
היו"ר משה גפני
מיקי, אני מבקש להפסיק. אני באמת אוציא עכשיו. מספיק אני לא משתלט על חברי הכנסת, עוד האורחים יתפרצו באמצע?

אני רוצה שנדע, אנחנו ועדת הכספים של הכנסת מביאים פה את ההצעה. אנחנו שמענו אותה כבר כמה פעמים. דיברנו על העובדים. לצערי הרב, הנושא הזה לא עולה עכשיו לדיון בכלל כי מינהל הגמלאות בכלל לא הגיע.

אבל אני רוצה לחזור לעניין. יש חוב שחברת פרזות חייבת למדינה – למעלה מ-200 מילון שקל. מה החוב הזה? החוב הזה הוא נורא פשוט - בהתאם למדיניות הממשלה לקחת את הכסף ממכירת הדירות ולקחת את זה לתיאטרון "הבימה".
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אל תגיד "הבימה".
היו"ר משה גפני
לישיבות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זה גם ל"הבימה" וגם לישיבות או על ישיבה ב"הבימה".
היו"ר משה גפני
גם ל"הבימה" וגם לישיבות או להפחתת המע"מ, בסדר?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אדוני היושב-ראש, רק נזכיר שזה מנוגד לחוק. זה פשע.
היו"ר משה גפני
מנוגד לחוק. זה החוק בדיוק שעליו מדובר. אמר מיקי לוי קודם את הנתונים, הוא היה סגן שר האוצר. כולנו יודעים את זה. מכרו אלפי דירות ולקחו את הכסף לקופת האוצר. יש הרבה פחות דירות בדיור הציבורי, נקודה.

אנחנו יכולים לא לאשר את המתווה הזה, זה בסדר גמור. בכסף הזה של חברת פרזות תבוא המדינה, יקום שם איזה חשב כללי או איזה מישהו באגף התקציבים ויגיד: רק רגע. אנחנו צריכים עכשיו להעביר כסף בתקציב המדינה למשהו, איזה 200 מיליון שקל. בואו ניקח את הכסף הזה.
יוסי חביליו
הוא לא יכול כי - - -
היו"ר משה גפני
אני מבקש שתצא החוצה.
יוסי חביליו
פעם אחרונה. אבל אני חייב - - -
היו"ר משה גפני
לא, אתה לא חייב. חייבים לשמור שבת. חוץ מזה, לא חייבים. אני מבקש באמת לא להתפרץ באמצע.

אנחנו יכולים לא לאשר את זה, יישאר חוב של המדינה, בדיוק מה שאנחנו מתקוממים נגד - זה דבר אחד. דבר שני, אמרתי אותו קודם. מה שיקרה – אנחנו לא נאשר את ההפרטה, זה בסדר גמור. ימכרו את הדירות או שלא ימכרו. לפי דעתי, המדינה לא תיתן להם למכור. אבל לא ימכרו או כן ימכרו במקרה הטוב ביותר, ותישאר חברה. כעבור מספר חודשים שמוכרים את הדירות – להערכתי, לא ירכשו – יישאר הכסף כמו שהוא נשאר 15 שנה. המדינה יודעת להתערב בעניין הזה. לא ישאלו את עיריית ירושלים, לא ישאלו אף אחד אחר. לא ישאלו, לא את עמידר, לא את פרזות. התוצאה תהיה שהעובדים במקרה הטוב יהיו מנותקים מכל העניין הזה. תהיה חברה סתם באוויר.

אנחנו עומדים עכשיו במצב שבו אם אנחנו מאשרים את ההפרטה יש התחייבות, גם כלפי העובדים. הם חלק מהעניין. יש התחייבות גם כלפי רכישת הדירות. יש התחייבות גם של פרזות שכבר מבצעים את זה. יש התחייבות של חברת עמידר שמבצעים את הרכישה הזו. כל המגמה היא מגמה מהסוג הזה.

אם אנחנו לא מאשרים את ההפרטה – בסדר. אני איש פלורליסטי. אני איש ליברלי, זה בסדר. הרוב נגד? לא נצביע. או שנצביע נגד, ושלום על ישראל. האחריות על ועדת הכספים היא לא אחריות פופוליסטית, היא אחריות אמיתית. יש לנו דאגה גם כלפי הנושא של הדיור הציבורי, יש לנו דאגה גם כלפי רכישת הדירות, יש לנו דאגה גם כלפי העובדים. אני רוצה לדעת איך יש פתרון לעניין הזה.

אורלי לוי, בבקשה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אדוני היושב-ראש, אתה יודע שאני מובילה היום יחד עם חברים את יום הדיור בכנסת. כשאני מסתכלת על ההתנהלות של הדברים וכשאנחנו רואים את זה מוועדה לוועדה, וכשאנחנו עוברים על ההתגלגלות ועל המחזוריות, אני מסתכלת פה על חלק מהפרצופים, לא נעים לי לומר את זה, אבל הם מתייחסים לכספים שנכנסו ממכר של דיור ציבורי, כספים צבועים על-פי חוק. אף אחד לא עושה טובה. יש גם החלטת ממשלה, אגב, שמגבה את זה. אבל גם בלי זה, יש חוק שהסעיף השני שלו אומר: כל הכספים שנכנסים ממכירה של דיור ציבורי ייועדו לפתרונות לדיור ציבורי, להגדלת המלאי.

מה שאנחנו רואים פה עכשיו זה שכל אחד רוצה לקחת מהקופה הזו. בפרזות יש 130 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
מי רוצה לקחת?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
תיכף אגיד לך. עיריית ירושלים רוצה קצת, העובדים רוצים קצת.
היו"ר משה גפני
אל תדברי סתם באוויר. עיריית ירושלים יושבת פה והיא אומרת: אנחנו ירדנו מהעניין.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אם עמידר מציגה את עצמה כרוכשת גדולה של דיור ציבורי, טעות בידיך. אדוני. תסתכל על הנתונים. כמי שמובילה את היום הזה, ב-2014 היא רכשה בכל הכספים שהיו אצלה, ואני מדברת על מאות מיליונים, שש דירות, שש דירות, כי הם רצו להציג איזשהו מצב שמתישהו בסוף יהפכו אותם לחברה יזמית שהמדינה נותנת להם במתנה, ומבקר המדינה בודק את זה, את הדירות שנשארו בדיור הציבורי והם יסחרו בהן בבורסה. והדיירים? יפטרו את הממשלה מלהתעסק בהם.

החוב הזה, אני מדברת על 130 מיליון שקל, זה כסף צבוע. הכסף הצבוע הזה קיבל גם את התמיכה של מבקר המדינה שאמר: בכל הכסף צריך לקנות דירות.

אנחנו יכולים להגיע למבקר המדינה, אנחנו יכולים להגיע לבג"צ. זה כסף צבוע על-פי חוק. אגב, גם לפי החוק רשויות מקומיות וכד', עיריית ירושלים מחויבת גם לדאוג לפתרונות דיור לתושבים בסביבתה.

תאמין לי, אני אהיה נושאת הדגל בנושא של עובדים וזכויות עובדים וכד'. אבל כאשר אנחנו נצטרך לשלם לעובדים מכבשת הרש, מהעניים ביותר במדינת ישראל, מההומלסים, ילדים הומלסים בבירת ירושלים – אמר הנביא: צחוק ילדים? – אני אומרת לך, בכי של ילדים תחת כיפת השמיים, בקור או בחום. בדיוק הפוך מאותה נבואה.

ואנחנו יושבים פה, ואתה בראשות ועדת הכספים דואג לי לעובדים. גם אני דואגת לעובדים. בבקשה שהאוצר ימצא את הכסף לפצות את העובדים. לא יתכן שמחר-מחרתיים ירצו לעשות התנהלות או התייעלות בעמידר יתחילו למכור לנו דירות של דיור ציבורי כדי לממש את הפיצויים לעובדים. העובדים באו לשרת את הרעיון של הנגשת דיור ציבורי לאוכלוסייה חלשה ביותר במדינת ישראל. זו לא קופה קטנה של אף אחד.
היו"ר משה גפני
ולכן, מה את מציעה?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
שאנחנו לא נאשר את המתווה עד שלא נבטיח שכל ה-130 מיליון שקלים האלו ילכו לפתרונות דיור. אנחנו מדברים על אנשים וילדים עניים, ואני מצפה ממך, אדוני, שתגן עליהם יותר מאשר אתה מגן על האחרים.
היו"ר משה גפני
תודה.

מיקי.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני הייתי רוצה לשמוע גם את העובדים. נראה לי שהעובדים בחצי השנה שנדחה – וזו הצעתנו – לא יקרה להם כלום. מה עוד שהכסף שלהם הוא כסף צבוע. אז אני מאוד הייתי רוצה לשמוע את ועד העובדים. יש לי תחושה שהם רוצים להישאר.

דבר שני, אני חוזר - - -
היו"ר משה גפני
אל תחזור על מה שאמרת קודם.
מיקי לוי (יש עתיד)
לא, אני רוצה להגיד משהו כדי שיירשם בפרוטוקול. אני ממליץ בפניך לדחות את ההחלטה לחצי שנה. לא יקרה שום דבר, לא לחוב הממשלתי. אלא יתרה מכך, אני אהיה בטוח שב-130 מיליון שקל ייקנו דירות. אני מבקש ממך לא להצביע היום, לדחות את ההצבעה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מי איים עליכם? אם אומר פה מנכ"ל - - -
היו"ר משה גפני
רגע, אורלי. לא קיבלת רשות. אני לא מסכים לזה, אורלי.
מיקי לוי (יש עתיד)
אדוני, אני מבקש ממך לדחות את ההצבעה על ההפרטה.
היו"ר משה גפני
הבנתי, אמרת.
מיקי לוי (יש עתיד)
אבל שיירשם בפרוטוקול. אנחנו מסכנים את הכסף. אני לא מאמין לאף אחד שיירכשו דירות בכסף הזה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה, אמרת את זה.

ניסים, בבקשה.
ניסים סלמן
אחרי ששמעתי את שני המיקי, וגם אותך, אדוני היושב-ראש, אני מציע תיקון מסוים למתווה. אני מציע שהמניות יוחזקו בנאמן ויועברו רק אחרי שפרזות רכשה את כל הדירות ב-130 מיליון שקל.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אחלה.
ניסים סלמן
בסדר?
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
ב-130, כל ה-130.
ניסים סלמן
כל ה-130. נתקן את ההסכם בהתאם לזה וביום שהוא מוציא אישור שהוא קנה בכל הכסף שלו, בכל ה-130 את הדירות, המניות יצאו מהנאמן - - -
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
מצוין.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אדוני, לא שמענו את העובדים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
שימשיכו לעבוד עד שימכרו את כל הדירות.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מעיר את תשומת לבו - - -
היו"ר משה גפני
לא צריך להעיר, על זה היה נושא הדיון. את ההפרטה כבר סיכמנו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
עוד דבר אחד אני מבקש, אם הדבר הזה מקובל כי זה באמת מבטיח את המטרה. יש עוד שאלה אחת. הרי משרד השיכון קונה דירות כל הזמן לדיור הציבורי וכשהוא קונה הוא משלם עמלה מטורפת של 10% למתווכים. עמידר, אני מקווה, קונה את זה לבד, בלי מתווכים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אבל היא לא קונה. למה הכניסו אותה? כדי שתהיה תחרות. ב-2014 כמה דירות קניתם? שש.
שאול גליקסברג
ב-2015 – 16' עמידר קנתה 450 דירות.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
שש דירות. ברגע שהכניסו לכם מתחרה פתאום נזכרתם שאתם גם צריכים לקנות. עד שלא הכניסו מתחרה לא קניתם. זה נאמר גם בוועדה לביקורת המדינה. אז אתם רוצים לסתור את עמדת המבקר ואת שר השיכון ואת הנתונים האובייקטיבים? אתם חושבים שאנחנו משחקים בנתונים?
היו"ר משה גפני
לא, לא. אני מבקש לא לענות.

מיקי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני מעלה פה נקודה כי העניין עם המתווכים היה בו זה, אני לא רוצה להיכנס לזה. אתם קונים את הדירות לבד בלי מתווכים, כי אחרת 13 מיליון שקל מהסכום הזה הולך למתווכים. חבל על הכסף.
היו"ר משה גפני
תשובה לשאלה הזו.
שאול גליקסברג
עמידר קונה דירות עם מתווכים. את שכר הטרחה של המתווכים משלם משרד השיכון, לא עמידר.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אבל למה? זה כסף ציבורי. למה? אתם לא יודעים לקנות דירה?
היו"ר משה גפני
אבל איך הם יקנו?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה הבעיה? יש דירות בשוק החופשי. אתה מסתכל במודעה ואומר: זה ראוי ושווה לי. למה לשלם 10% למתווכים?
היו"ר משה גפני
אתם יכולים לבדוק את הדבר הזה? זה לא נוגע לנושא הדיון, אבל זה נשמע הרבה כסף.
שאול גליקסברג
עמידר פרסמה מודעות. היא קנתה 450 דירות מאז שהתחיל מבצע הרכש האחרון. חלק מהדירות נרכשו - - -
היו"ר משה גפני
אנחנו מבקשים שתבחנו את זה שוב. חבל על הכסף.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
הם נרכשו רק אחרי שנכנסה חברה מתחרה.
היו"ר משה גפני
העובדים, בבקשה.
ליאת בראשי
שלום, מדברת עו"ד ליאת בראשי. אני נציגת ההסתדרות, שליחה של דני בונפיל.
קריאה
חשוב.
ליאת בראשי
כן, חשוב מאוד. אנחנו מדברים פה על 22 עובדים בלבד שמ-2003 לא קיבלו שום העלאה בשכר, לא קיבלו דרגות, לא קיבלו שום קידום, בגלל ההסכם שלא נחתם במשך כל השנים האלה.

נכון שכמובן שלשם שהתכנסו היום וכל הנושא הדיור הציבורי, הוא מאוד חשוב. אבל יש לנו עובדים שנמצאים 40 שנה במערכת וצריך לתת להם את הביטחון התעסוקתי שלהם. במהלך השנים גם ביקשו מהם בגלל הנושא של ההסכם, לקחת עליהם משרות נוספות.
היו"ר משה גפני
גברת, עם כל הכבוד, קיימנו את הדיון הזה. אני לא הולך ל - - -
ליאת בראשי
נכון, אבל אתם צריכים להיצמד להסכם.
היו"ר משה גפני
אבל תקשיבי לי שניה.
ליאת בראשי
מקשיבה כל הזמן.
היו"ר משה גפני
בישיבה הקודמת היינו יכולים לאשר את המתווה הזה, את ההפרטה. לא אישרנו את זה בגלל שאמרתי שאני רוצה לדבר עם מנהל מינהל הגמלאות.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
למה הוא לא הגיע לדיון?
היו"ר משה גפני
לא יודע. למה? ככה. דיברתי איתו. הוא היה בחו"ל, הוא חזר. הוא דיבר איתי כמה פעמים. הוא אומר: אין אפשרות להכניס את זה למינהל הגמלאות.

אני לא מבין למה את לוחמי האש כן אפשר להכניס. הוא אומר: בדקנו את זה. צריך לעשות תיקון בתוכנית של מינהל הגמלאות, זה ייקח הרבה זמן. התשובה היא שלילית.

למה הוא לא בא? בגלל שהוא לא רצה להגיד כנראה את התשובה השלילית כאן.

עכשיו השאלה שעומדת בפנינו או בפניכם שזה גם בפניי זה האם אתם מקבלים את ההסכמה הזו שתהיה הכרית של חברת עמידר שהמציאות תהיה שהם נכנסים לתוך החברה כפי שהוסבר כאן בפעם הקודמת? האם אתם מקבלים את זה?

ביקשו, גם ההסתדרות, גם העובדים, להיכנס למינהל הגמלאות. אני לא מצליח כרגע לעשות את זה. אני מאוד הייתי מעוניין שזה יקרה. יש לזה גם מעלה ויש לזה גם חיסרון, אבל אני ראיתי את המעלה. לא הצלחתי, נקודה. לכן, גם דחיתי את הדיון, בניגוד לעמדה שהובעה כאן. רצו לקיים את הדיון מהר. התשובה היא שלילית. האם התוכנית הזו כפי שהיא קיימת היום כלפי העובדים מקובלת עליכם?
ליאת בראשי
כמובן ששום דבר בהסכם לא ישתנה לעתיד. זאת אומרת שההסכם יישאר כמו שהוא, וזה גם יש כאן הסכמה של רשות ה- - -
היו"ר משה גפני
הם אמרו את זה, כן.
ליאת בראשי
כמובן שלעניין עמידר שנכנסת לנעליים, אני צריכה כמובן את אישור יושב-ראש המרחב מר דני בונפיל. אני לא יכולה להחליט על זה לבד כרגע.
היו"ר משה גפני
אוקי. יש עוד מישהו מהעובדים?
מוטי יונה
אני יו"ר ועד העובדים. אני רוצה רק להגיד שעד היום המון המון המון דיבורים. משהו כתוב וחתום אין - כלום. אין שום דבר.
היו"ר משה גפני
ניסים, אין משהו חתום עם העובדים?
ניסים סלמן
הוחלפו ניירות, אין הסכם חתום בגלל שהיינו במינהל הגמלאות או עמידר. אם זה הולך עכשיו לעמידר נתאים את הניירות ונגמור את זה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יש עוד חילוקי דעות במשא-ומתן - - -?
מיקי לוי (יש עתיד)
נהפוך הוא, אדוני. עוד לא נסגר משהו עם העובדים. אנחנו צריכים את החצי שעה. אני מתנצל.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
תנו לגמור משפט, די. יש משהו בחילופי המכתבים מלבד הנושא של מינהל הגמלאות שהוא שנוי במחלוקת ביניכם במשא-ומתן?
ניסים סלמן
תנאי הפרישה סוכמו. הצ'ופצ'יק שנשאר זה האם זה מינהל הגמלאות – כן או לא.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כן? אפשר לאשר את זה? לפיכך, אין חילוקי דעות במשא-ומתן.
ליאת בראשי
נכון.
היו"ר משה גפני
אני מציע כדלהלן, אני מציע כפי שאתה אמרת, שאנחנו מחזיקים את הערבות - - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לפי ההצעה שלנו שתהיה ערבות, שיהיה בנאמנות.
היו"ר משה גפני
מחזיקים את הערבות הזו. יש פה החלטות - - -
ניסים סלמן
המניות שאמורות לעבור לעמידר יוחזקו אצל נאמן עד לרכישת כל הדירות ב-130 מיליון שקל.
היו"ר משה גפני
עד לרכישת כל הדירות, יפה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
130 מיליון שקל – כולם לרכישת דיור בירושלים.
היו"ר משה גפני
כן, זה הם אמרו.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני יודעת, אני רוצה בשביל הפרוטוקול.
מיקי לוי (יש עתיד)
אדוני, אם אפשר שישלחו אליך, בבקשה, מי הנאמן, מתי הופקד, איך הופקד.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
בוודאי.
היו"ר משה גפני
ניסים, אנחנו מבקשים את זה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אני רוצה עוד שאלה אחת לפני שאתה מסכם את הדיון.
היו"ר משה גפני
אני לא מסכם, אני הולך להצביע.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אוקי, תיכף – שניה. תפקידנו גם לבקר את ההתנהלות ומה קורה. זה חלק מהתפקיד שלנו, זה מוגדר לנו לפי התקנון ולפי החוק. אנחנו כחברי כנסת צריכים גם לבקר.

מאחר והייתי גם בוועדת הכלכלה עם שר השיכון אז השארתי פה גם את אחת העוזרות שלי והיא אמרה לי דבר מזעזע, שמנכ"ל פרזות טען בדיון שנכון שהכסף צבוע לרכישת דירות, אבל הרגולטור – הוא לא רצה להגיד בדיוק מי – מאיים לא לעשות כך, בניגוד להחלטת ממשלה.
ניסים סלמן
היסטוריה, היסטוריה. עזבי, זה לא - - -
היו"ר משה גפני
הוא לא אמר כך. לא נכון.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אז אני רק רוצה לבדוק. נכון או לא נכון?
היו"ר משה גפני
לא, התשובה לא. הוא לא אמר.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אבל הוא זה שאמר, אז שיגיד לי הוא לא.
גלעד בר אדון
כשנשאלתי למה במשך כל השנים לא עשינו שימוש בכספים, אז לא נעשה שימוש בכספים מאחר וכשהדירקטוריון כל פעם ניסה לרכוש דירות הרגולטור עצר אותו ואמר לו לא - - - את הכספים. זה נכון לגבי - - -
קריאות
זה היה בעבר. זה לא קשור.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
זה מאוד קשור כי זה מעיד על הרצון פה לחסל את הדיור הציבורי.
היו"ר משה גפני
אבל את זה את יודעת גם מבלי שהוא יגיד.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
רציתי לברר בדיוק מה שנאמר.
היו"ר משה גפני
15 שנה לא רכשו דירות.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
עכשיו כשאני יודעת - 130 מיליון שקל צבועים רק לפתרונות דיור, נקודה.
מיקי לוי (יש עתיד)
עוד הערה משפטית. היועצת המשפטית, אני מבקש שהדירקטוריון יאשר בישיבתו רכישה של 130 מיליון.
ניסים סלמן
הדירקטוריון אישר.
יוסי חביליו
לא. ב-55 הוא אישר - - -
ניסים סלמן
לא נכון, לא נכון. די כבר עם השטויות האלה.
היו"ר משה גפני
לצאת החוצה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רגע.
היו"ר משה גפני
רגע, שניה. לצאת החוצה, בבקשה.
ניסים סלמן
אושר, אושר.
היו"ר משה גפני
ניסים, להפסיק עם זה. אני מבקש לצאת החוצה. נסים, אני מבקש לעצור.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אז תעבירו לנו את ה - - -
היו"ר משה גפני
אורלי, אני מבקש.
מיקי לוי (יש עתיד)
העתק של ישיבת הדירקטוריון, זה מה שאני מבקש.
היו"ר משה גפני
מיקי. אני מבקש לצאת החוצה, זה לא הפקרות פה.

(מר יוסי חביליו יוצא מחדר ועדת הכספים)
מיקי לוי (יש עתיד)
רק את העתק הדירקטוריון, בסדר?
היו"ר משה גפני
בסדר.
מיקי לוי (יש עתיד)
בבקשה, אני אודה לכם.
היו"ר משה גפני
אני מבקש מחברי הוועדה לאשר את ההסכם הזה, את הבקשה של רשות החברות הממשלתיות לגבי ההפרטה, כפוף לכל התנאים שנאמרו כאן. ההפרטה הזו תיכנס לתוקף רק אחרי חתימת הסכם עם העובדים. אני מבקש. הרי הכול נגמר - -
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מאחר ואין חילוקי דעות.
היו"ר משה גפני
- - ואין חילוקי דעות, תחתמו על ההסכם. זה לא הולך עם מינהל הגמלאות, זה כפוף להסכם עם העובדים.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
ושיעבירו לוועדה את הנאמן.
מיקי לוי (יש עתיד)
ואת הפרוטוקול של הדירקטוריון של 130 מיליון.
היו"ר משה גפני
טוב. מי בעד אישור ההסכם ירים את ידו? מי נגד? אין. מי נמנע? אין.

הצבעה

בעד – פה אחד

אישור לפי סעיף 59ב(ח) לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975 לדרך הפרטת חברת פרזות – חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים בע"מ ואישור לפי סעיף 10 לאותו חוק להשקעה בחברת עמידר – החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ, כפוף לתנאים שנאמרו, נתקבל.
היו"ר משה גפני
ההסכם אושר.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
בתנאי שמעבירים את כל - - -
היו"ר משה גפני
אני מגיש רביזיה עד חתימת ההסכם עם העובדים.
ליאת בראשי
תודה רבה, אדוני.
היו"ר משה גפני
ברגע שייחתם ההסכם עם העובדים אני מסיר את הרביזיה.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אז גם אני רוצה רביזיה כדי לראות - - -
מיקי לוי (יש עתיד)
גם אני רוצה רביזיה כדי לראות את הזה של הדירקטוריון ואת הנאמן.
היו"ר משה גפני
אז תסמוך על הרביזיה שלי. הוא יביא - - -, זה בסדר.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני סומך עליך.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אז תאשר לי גם את הרביזיה כי אני רוצה - - -
היו"ר משה גפני
אני מגיש רביזיה בשמכם.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אם היית בא אליי לפני שלוש שנים היינו מסדרים לך את זה קודם.
היו"ר משה גפני
- - - ותביא את הזה של הנאמנות, מה שהחברים ביקשו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
תבוא תדבר אתי, אני אסגור עניינים יותר מהר.
אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו)
אדוני היושב-ראש, שהנאמן לא יהיה פרזות או - - -
היו"ר משה גפני
תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 12:40.

קוד המקור של הנתונים