ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 20/06/2016

חוק עבודת נשים (תיקון מס' 54), התשע"ו–2016

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שני

פרוטוקול מס' 267

מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

יום שני, י"ד בסיון התשע"ו (20 ביוני 2016), שעה 9:04
סדר היום
הצעת חוק עבודת נשים (תיקון מס' 55) (חופשת אבהות), התשע"ו–2016, של חה"כ תמר זנדברג, דוד ביטן יואב קיש, מירב בן ארי, שולי מועלם-רפאלי, אורלי לוי אבקסיס, רועי פולקמן, יפעת שאשא ביטון, נאוה בוקר, שרן השכל, מכלוף מיקי זוהר, נורית קורן, עליזה לביא, יעקב מרגי, אורי מקלב, איתן כבל, איציק שמולי, קארין אלהרר, עאידה תומא סלימאן, דב חנין
נכחו
חברי הוועדה: אלי אלאלוף – היו"ר
חברי הכנסת
תמר זנדברג

דב חנין
מוזמנים
מאיה טאוסיג - עו"ד, הלשכה המשפטית, משרד הכלכלה והתעשייה

נועה נעמן - עו"ד, נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, משרד הכלכלה והתעשייה

רותי הורניק - הרשות לקידום מעמד האישה, משרד ראש הממשלה

אילת הוכמן - עו"ד, ייעוץ וחקיקה, משרד המשפטים

אורי שיינין - אגף התקציבים, משרד האוצר

מיכל וקסמן חילי - עו"ד, מנהלת חקיקת עבודה, התאחדות התעשיינים

לילי בורוכוב - לה"ב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

מידד גיסין - צב"י, צרכני בריאות ישראל

מאירה בסוק - עו"ד, הלשכה המשפטית, נעמ"ת

חנה שפינר - המשמר החברתי

אריק בן שמעון

לרשימת השדלנים שנכחו בדיון – ראו בקישור זה.
ייעוץ משפטי
ענת מימון
מנהלת הוועדה
ענת כהן שמואל
רישום פרלמנטרי
אהובה שרון, חבר המתרגמים

הצעת חוק עבודת נשים (תיקון מס' 55) (חופשת אבהות), התשע"ו–2016, של חה"כ תמר זנדברג, דוד ביטן יואב קיש, מירב בן ארי, שולי מועלם-רפאלי, אורלי לוי אבקסיס, רועי פולקמן, יפעת שאשא ביטון, נאוה בוקר, שרן השכל, מכלוף מיקי זוהר, נורית קורן, עליזה לביא, יעקב מרגי, אורי מקלב, איתן כבל, איציק שמולי, קארין אלהרר, עאידה תומא סלימאן, דב חנין
היו"ר אלי אלאלוף
בוקר טוב. היום ה-20 ביוני 2016, י"ד בסיון התשע"ו, השעה 09:04 ואנחנו פותחים את ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. על סדר היום הצעת חוק עבודת נשים (תיקון מס' 55) (חופשת אבהות), התשע"ו-2016, הצעת חוק ביוזמת חברת הכנסת תמר זנדברג והרבה מאוד חברים נוספים ואני לא כלול ביניהם.

תמר, את פותחת.
תמר זנדברג (מרצ)
תודה רבה אדוני היושב ראש. האמת היא שאני מרגישה שזה רגע היסטורי, ממש לא פחות מזה. באמת בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל ואחרי עבודה שנמשכת זו הכנסת השלישית, סוף סוף אנחנו נשיג הישג שמיד אני אפרט אותו. אני חייבת לומר שזה הישג צנוע אבל הישג. ההישג הגדול הוא שהמושג חופשת אבהות ייכנס בפעם הראשונה לספר החוקים הישראלי ולשיח הציבורי הישראלי.

הרעיון הזה שעומד מאחוריו הוא שחופשת אבהות או למעשה הולדת תינוק או תינוקת, הצטרפות של ילד או ילדה למשפחה, זה דבר שנוגע למשפחה, לאימא ולאבא שבמשפחה, והוא לא עניינה של האימא בלבד. הדבר הזה מגובה כבר באין סוף רעיונות וגם מציאויות שקורות בהרבה מאוד מדינות בעולם. מדינת ישראל גם הכירה בצורך לפחות. משרד הכלכלה הכיר כבר מזמן בפיגור מבחינת זמנים, מבחינה היסטורית, של ישראל בתחום הזה וכאן אנחנו בעצם לראשונה מכניסים את המושג הזה.

אני אומרת שזה הישג צנוע כי זה הישג מאוד צנוע.
היו"ר אלי אלאלוף
חלק הוא על חשבון החופשה?
תמר זנדברג (מרצ)
בדיוק. אחרי הסכמות והרבה מאוד מאבקים והתנגדויות שאני חייבת לומר שהתחילו בכנסת ה-18 אז עם חבר הכנסת מהאופוזיציה אורי אריאל, היום השר, שהמשיך ללוות את החוק הזה לאורך כל הזמן. אחר כך העביר אותו לידיו המסורות של השר אלקין שהמשיך ללוות ולתמוך, וכמובן חבר הכנסת ביטן, היום יושב ראש הקואליציה, ובאמת בלי התמיכה שלהם זה לא היה עובר ובלי הליווי המסור שלכם בוועדה ואני חייבת כאן לציין את עורכת הדין ענת מימון מהייעוץ המשפטי של הוועדה שטיפלה בכל הנוסחים, כולל המשברים שחלקם התרחשו כאן בוועדה.

בסופו של דבר הגענו לניסוח שאומר שהחוק יעניק שישה ימים לאחר הלידה, כולל יום הלידה, ועוד חמישה ימים אשר יתחלקו: שלושה ימים על חשבון ימי החופשה השנתית של העובד, ממכסת ימי החופשה שלו, ואם אין לו ימי חופשה, זאת תהיה חופשה ללא תשלום, ועוד יומיים נוספים שיהיו ימי מחלה ממכסת ימי המחלה של העובד כאשר הדבר היחיד שדאגנו כאן הוא שרצף ימי המחלה יהיה כדין שלושה ימי מחלה. כלומר, למרות שהיום הראשון הוא יום הלידה והיומיים הנוספים הם לאחר שלושה ימי חופשה, הם ייראו לצורך חישוב הגמול כשלושה ימי מחלה רצופים.

זאת בעצם ההסכמה שלנו עם משרדי הכלכלה והאוצר, שזה גם המקום להודות לנעמי שלא נמצאת כאן ולאורי שיינין שנכנס עכשיו. תודה לשניכם על הליווי.

אם כן, זאת הצעת החוק שעומדת בפנינו.
היו"ר אלי אלאלוף
אני מרגיש שאין התנגדות ולכן אולי נעבור להצבעה?
תמר זנדברג (מרצ)
אני חושבת שאין לי בעיה. אני לא רואה כאן מישהו שיתנגד.
היו"ר אלי אלאלוף
מי רוצה להתבטא?
מיכל וקסמן חילי
נשיאות הארגונים העסקיים. אנחנו כמובן תומכים בהצעת החוק אבל נפגשנו עם חברת הכנסת תמר זנדברג ולפי הסיכום אתנו, כפי שבאמת סיכמנו בסוף הישיבה, שיעורי התשלום בגין ימי המחלה אמורים להישאר כפי שהם בחוק דמי מחלה. בנוסח כאן - אני לא יודעת אבל אולי מקורו בטעות, אולי בחוסר הבנה – אנחנו רואים שתשלום ימי מחלה הוא כבר מהיום הראשון להיעדרות.
ענת מימון
איפה את רואה את זה?
מיכל וקסמן חילי
"יראו את היום הראשון להיעדרו לפי פסקת משנה זו כיום השני למחלתו". זאת אומרת, תשלום של חמישים אחוזים במקום אפס אחוז. זאת אומרת שאם היו מורידים את הפסקה הזאת מהמילה "יראו את היום הראשון" עד "לפי סעיף 2 לחוק האמור", זה היה בהחלט בהתאם לסיכום שלנו עם חברת הכנסת. אנחנו עומדים מאחורי זה ותומכים בהצעת החוק הזאת.
ענת מימון
התוספת הזאת בסיפא של הפסקה אומרת למעשה שהיום הראשון לפי הפסקה הזו הוא היום השני. בגלל שיום שלידה הוא היום הראשון, קטענו את הרצף על ידי ימי החופשה וכאן אנחנו בעצם יוצרים מעין רצף לא אמיתי אבל רצף כדי שעל היום הראשון לפי הפסקה הזאת כן ישולמו חמישים אחוזים.
מיכל וקסמן חילי
זה בהחלט לא בהתאם לסיכום.
ענת מימון
אנחנו תיאמנו מול משרד הכלכלה.
מיכל וקסמן חילי
המשמעות היא שזאת תוספת עלות. אנחנו התנינו את זה באי תוספת עלות על המעסיקים. המשמעות היא תוספת עלות של חמישים אחוזים ליום עבודה במקום אפס אחוז. אם אנחנו נאמנים לסיכומים, אז כן, זה צריך להיות אפס אחוז.
היו"ר אלי אלאלוף
ברשותך, נבדוק עם משרד הכלכלה.
מאיה טאוסיג
אנחנו תמכנו בהצעת החוק כפי שהיא כרגע.
היו"ר אלי אלאלוף
כמו שהיא כרגע.
מיכל וקסמן חילי
אנחנו במיעוט אבל אנחנו אלה שמשלמים.
תמר זנדברג (מרצ)
אני ממש מתאפקת לא להגיד שום דבר. אם את רוצה שהערתך תירשם לפרוטוקול ואנחנו נמשיך הלאה ונצביע על הצעת החוק כפי שהיא, לדעתי זה ייטב לכל הצדדים. אני ממש לא רוצה להגיד בשם המעסיקים שאת מייצגת אותם מפאת כבודך וכבוד המעסיקים. אני ממש לא רוצה להגיד כלום. אני ממש מפצירה בך להסתפק. הערתך נרשמה לפרוטוקול ואני מציעה שנתקדם. אם את רוצה, אני יכולה להגיד.
היו"ר אלי אלאלוף
אם אני מבין טוב, מדובר על חצי מיום חופשה.
מיכל וקסמן חילי
חמישים אחוזים מעלות יום חופשה. נכון. במקום לפי מה שאנחנו הבנו בסיכום. אם אנחנו מדברים על זה שלא תהיה עלות למעסיקים, זה אפס.
היו"ר אלי אלאלוף
צר לי להגיד שאנחנו נאכזב אתכם בעמדה שלכם היום כי מה שאני שומע, זה הסיכום שהיה בנוכחותכם ואין שום סיבה לחזור ממנו. אם כבר נותנים שמחה, אז בואו ניתן אתה עד הסוף.
לילי בורוכוב
אני מלה"ב. אנחנו כחלק מנשיאות הארגונים העסקיים גם מצטרפים לעמדה של הנשיאות. עם זאת, במידה והצעת החוק, באמת תהיה נכונות להעביר אותה, אנחנו רוצים שגם העצמאים ייהנו ממנה. יש 270 אלף עצמאים בישראל וגם להם מגיעה הזכות ליהנות מחופשת אבהות, חופשת לידה.

אנחנו רואים בהצעת חוק שעברה לאחרונה בהשוואת דמי הלידה לעצמאיות סנונית ראשונה להשוואת תנאים סוציאליים. גם זאת יכולה להיות הזדמנות.
היו"ר אלי אלאלוף
למה לא הבעתם את נכונותכם לפני הישיבה?
תמר זנדברג (מרצ)
הם הביעו. הם צודקים. אין ספק שזאת הערה מאוד נכונה. אדוני היושב ראש, אני חושבת שזאת הערה מאוד נכונה. גם הכנסת הזאת, כמו שציינת, לקחה על עצמה התנעת מהלך או כמה מהלכים הייתי אומרת בנושא העצמאים, כמו שלא היו בכנסות קודמות.
היו"ר אלי אלאלוף
יש מפלגה חדשה.
תמר זנדברג (מרצ)
נכון. אתה צודק. אין ספק. הרבה מזה זה קרדיט לחברי כנסת ולמפלגות בקואליציה, בין היתר שלכם. אני חושבת שזאת הערה נכונה. הצעת החוק הזאת נוגעת לחוק עבודת נשים. זאת הצעת חוק אחרת, נפרדת. אני בהחלט חושבת שאנחנו צריכים לנסח הצעת חוק כזאת ולתמוך בה ולהעביר אותה. זה פשוט לא במסגרת הצעת החוק הזאת אבל זאת הערה מאוד מאוד נכונה שצריך לקדם אותה. בהחלט.
היו"ר אלי אלאלוף
עוד מישהו רוצה להתייחס?

חבר הכנסת דב חנין, ברוך הבא.
רותי הורניק
הרשות לקידום מעמד האישה שהייתה במשרד ראש הממשלה ולאחרונה עברה למשרד לשוויון חברתי. ההתמקדות הפעם בחופשת אבהות במקום חופשת לידה וחופשת אימהות היא מקדמת הורות שוויונית וכך היא תורמת לשוויון המגדרי בישראל. לכן הרשות לקידום מעמד האישה מאוד תומכת בתיקון הזה שהוא בהחלט תיקון היסטורי.
היו"ר אלי אלאלוף
אתם עברתם למשרד לשוויון חברתי ומצד שני אתם תומכים בגברים למרות שאתם הרשות לקידום מעמד האישה.
רותי הורניק
כי אנחנו תומכים בשוויון בין גברים לנשים.
נועה נעמן
אני מנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. היה לי חשוב לומר לחברת הכנסת תמר זנדברג על הצעת החוק הזאת. שינויים סמנטיים באמת מביאים לשינויים גם בראיית העולם.
תמר זנדברג (מרצ)
רק לתקן. החוק הזה הוא לא שינוי סמנטי אלא הוא נותן זכות מאוד מאוד רצינית שלא הייתה עד היום. נכון שזה לא מושלם, נכון שזה הישג צנוע, היה אפשר כאן לעשות יותר, אבל כן, הצעת החוק הזאת באמת תיתן לראשונה בתולדות ישראל זכות לאב בימים הראשונים להיות בבית. זאת פריצת הדרך ומכאן חשיבות החוק.
היו"ר אלי אלאלוף
הוא היה עושה את זה אבל על חשבונו.
תמר זנדברג (מרצ)
אני רוצה לסב את אוזנך שבשנתיים וחצי שאני לפחות עובדת על הצעת החוק הזאת אחרי שירשתי אותה מאורי אריאל, מספר הפניות שקיבלתי מאבות שהיו רוצים לקחת את החופש על חשבונם אבל המעסיק לא מאפשר להם, אם באמת כל אב שהיה רוצה היה לוקח על חשבונו, יכול להיות שהיו עוברות עוד כמה שנים עד שהיינו מחוקקים את הצעת החוק הזאת ואולי היא הייתה בלבוש אחר. אני חייבת לומר שזאת גם הערה לנציגי המעסיקים כאן סביב השולחן, שתחזירו אליכם לארגונים. הצעת החוק הזאת באמת נולדה מתוך כורח שבמידה רבה מאוד נולדה במערכת יחסים לא מספיק תומכת בין מעסיקים לבין עובדים. אם כל עובד שהיה רוצה היה לוקח את ימי החופשה שלו ומבלה כמה ימים, שבוע, בבית – אולי לא היינו מגיעים לחקיקה.

זה רגע חגיגי ואני לא רוצה לקלקל אותו עם עימותים, אבל דעו לכם - - -
מיכל וקסמן חילי
את לא מקלקלת לנו.
תמר זנדברג (מרצ)
אני אומרת את זה בכוונה בצורה מאוד מאוד זהירה. מסתתר כאן הרבה ממה שאני הייתי יכולה להגיד, אבל במידה רבה מאוד זה נולד בגלל שגם מי שהיה רוצה לקחת את החופש על חשבונו, לא היה יכול עד היום. לכן הגענו למצב של חקיקה.
היו"ר אלי אלאלוף
לפרוטוקול. אני אשמח, תמר, אם תזמי את התיקון שיאפשר לתת את זה גם לעצמאים.
תמר זנדברג (מרצ)
נעשה את זה ביחד.
היו"ר אלי אלאלוף
אני אשמח מאוד להעביר את זה כמה שיותר מהר. בסך הכול באמת זה נראה תיקון אמיתי של מצב רגשי להורה של ילד כדי שיהיו יחד ברגעים כל כך חשובים למשפחה.
דב חנין (הרשימה המשותפת)
משפט קצר. תודה לך אדוני היושב ראש. אני מצטרף לברכות לחברת הכנסת זנדברג על הצעת החוק הזאת.

אני רוצה להתייחס לשאלה של המשמעות. אני חושב שיש לחוק הזה משמעות מאוד גדולה מכיוון שאנחנו מונעים כרגע קופסה שנכון שלתוך הקופסה הזאת אנחנו לא מכניסים את כל מה שרצינו, אבל הניסיון הפוליטי והחברתי מעיד על כך שברגע שיש קופסה, יש לה את החיים שלה, יש לה את הדינמיקה שלה ויש לה את האפשרות להתפתח. אני מצטרף לאלה שמקווים שחופשת האבהות שמתחילה התחלה צנועה, תתפתח להמשך הרבה יותר משמעותי.

בגילוי נאות אני אומר, כמי שלקחתי עם כל אחד מילדיי חופשת אבהות של שלושה חודשים, מאוד נהניתי מזה.
תמר זנדברג (מרצ)
על חשבונך.
דב חנין (הרשימה המשותפת)
על חשבוני, אבל הייתי עושה את זה מחדש אם הייתה לי הזדמנות.
היו"ר אלי אלאלוף
לנכדים.
דב חנין (הרשימה המשותפת)
בדיוק. אני אומר שלא יודע איך חיי היו נראים בלי שהייתי עושה את זה. תודה.
אריק בן שמעון
אני מלווה את החוק הזה מיומו הראשון, מלפני יותר מארבע שנים. עבורי לפחות זה יום מרגש. עברנו אתו הרבה עליות ומורדות. אני רוצה להגיד שהעבודה לצד תמר בשנתיים וחצי האחרונות כדי שהחוק יעבור מוכיחה שגם כשיש שני אנשים בשני קצוות הקשת הפוליטית, בימין הקיצוני ובשמאל, מוכיחה שכאשר יש הסכמות, אפשר לקדם דברים.
היו"ר אלי אלאלוף
אתה מאשר שאלה שני קצוות.
אריק בן שמעון
כן. כמו שתמר אמרה, כבר לפני ארבע שנים הטלפון והאי-מייל בלשכת השר אורי אריאל, אז חבר כנסת, הייתה מפוצצת במיילים ובקשות ששואלות מתי החוק הזה עובר וכי יש דרישה לכך.
היו"ר אלי אלאלוף
חשבתי שהוא מתעסק רק בשירות לאומי.
אריק בן שמעון
אני כבר שמונה חודשים לא אתו. היום אני אדם פרטי. אני חושב שזה חוק חשוב ובאמת צריך לתקן אותו גם לגבי העצמאים. גם אם הוא עבר מספר תיקונים בדרך ולא בדיוק כמו שהוא נכתב בהתחלה, המהות שלו שלא מאפשרת כרגע שיקול דעת אלא את שיקול הדעת לעובד להיות לצד אשתו וליד הרך הנולד או הרכה הנולדה, זאת המהות של החוק ולא משנה אם ירדו ימים או לא ירדו ימים.

אני מברך כל כך. מבחינתי, דרך אגב, זאת גם מתנת יום ההולדת הכי טובה שקיבלתי.
תמר זנדברג (מרצ)
רצינו לברך אותך ביום הולדת שמח שחגגת לפני יומיים. מזל טוב.
אריק בן שמעון
אני כבר לא אנצל את החופשה הזאת, הילדים שלי כבר גדולים, אבל הבאים בתור כן ינצלו אותה.
תמר זנדברג (מרצ)
זאת הזדמנות טובה לומר לפרוטוקול ולהודות לאריק בן שמעון על העבודה המסורה. אנחנו עובדים כאן עם הרבה יועצי שרים והרבה יועצים בכנסת מתוקף תפקידם אבל מסירות כזאת, ללוות את החוק גם במסגרת תפקידו וגם שלא במסגרת תפקידו, באמת עם הלב והנשמה, זה נדיר לראות כאן בחיים הציבוריים וזה באמת מרגש. תודה, אריק.
היו"ר אלי אלאלוף
בסדר. נעבור לקריאת החוק.
ענת מימון
חוק עבודת נשים (תיקון מס' 55) (חופשת אבהות), התשע"ו–2016

תיקון סעיף 7

בחוק עבודת נשים, התשי"ד-1954, בסעיף 7, אחרי סעיף קטן (ג2) יבוא:

"(ג3) עובד רשאי להיעדר מעבודתו עד חמישה ימים מיום הלידה של בת זוגו. דין היעדרות לפי פסקה זו כמפורט להלן:

לעניין שלושת ימי ההיעדרות הראשונים – כדין חופשה שנתית, ואם אין לעובד ימי חופשה המגיעים לו – כדין חופשה ללא תשלום.

לעניין שני ימי ההיעדרות הנותרים – כדין היעדרות מפאת מחלה. לעניין עובד הזכאי לדמי מחלה לפי חוק דמי מחלה, התשל"ו-1976, יראו את היום הראשון להיעדרו לפי פסקת משנה זו כיום השני למחלתו ואת היום השני להיעדרו לפי פסקת משנה זו כיום השלישי למחלתו לפי סעיף 2 לחוק האמור. ימי ההיעדרות לפי פסקת משנה זו יהיו ממכסת ימי ההיעדרות שזכאי לה העובד לפי חוק דמי מחלה (היעדרות עקב הריון ולידה של בת זוג), התש"ס-2000".

אני אעיר הערה אחת. ברישא כתוב חמישה ימים מיום הלידה. הכוונה היא שיום הלידה כבר היום ניתן כיום מחלה לפי תקנות דמי מחלה (היעדרות עקב הריון ולידה של בת זוג) וכאן אנחנו פשוט ממשיכים את הרצף הזה ולכן יום הלידה קיים ממילא. אנחנו כמובן נבדוק ניסוחית שזה מספיק ברור שזה כולל כבר את יום הלידה שקיים היום בחוק ואם צריך, נעשה את השינוי. אבל אני מסבירה שזאת המהות.
תמר זנדברג (מרצ)
מה זאת אומרת נעשה את השינוי? אנחנו עכשיו מצביעים על זה.
ענת מימון
כן, אבל ניסוחית אם צריך לכתוב עד חמישה ימים מיום הלידה ולהגיד יום הלידה לעניין זה הוא לפי התקנות, רק כדי שיהיה ברור שיום הלידה ניתן היום בתקנות. אני מבהירה את המהות ואני אומרת שאנחנו עוד עוברים תהליך של ניסוח לפני שאנחנו מעלים למליאה. זאת המהות. יש יום לידה שהוא יום מחלה, שלושה ימי חופשה ועוד שני ימי מחלה.
תמר זנדברג (מרצ)
בסדר. כלומר, הנוסח הזה לא בטוח שהוא יהיה הנוסח הסופי.
ענת מימון
ניסוחית.
היו"ר אלי אלאלוף
לא שמעתי את נציגת נעמ"ת. חסרה לי הברכה שלך.
מאירה בסוק
אני מברכת. אני גם הייתי רוצה שיהיה עוד משהו, שזה הדבר שהוא הכי חשוב היום וזה שימי מחלה יהיו מהיום הראשון גם במשק הפרטי ולא רק במשק הציבורי. אני חושבת שזה ממש כאב לב שאדם שהוא חולה, ביום הראשון לא משלמים לו וביום השני. אני חושבת שדב חנין במשך שנים נלחם וזה דבר שחסר לי.
היו"ר אלי אלאלוף
דב, את מי אתה מחליף היום?
דב חנין (הרשימה המשותפת)
מי שברשימה המשותפת.
היו"ר אלי אלאלוף
אתה יכול להחליף את עבדאללה אבו מערוף או את אימן עודה.
דב חנין (הרשימה המשותפת)
כיוון שעבדאללה בדרך כלל נמצא בישיבות, אני אחליף אותו היום.
היו"ר אלי אלאלוף
מי בעד אישור הצעת חוק עבודת נשים (תיקון מס' 55) (חופשת אבהות), התשע"ו–2016? מי נגד?

הצבעה

בעד הצעת החוק – פה אחד

הצעת החוק נתקבלה.
היו"ר אלי אלאלוף
הצעת החוק התקבלה פה אחד. מזל טוב לכולם.
דב חנין (הרשימה המשותפת)
ברכות אדוני היושב ראש.
תמר זנדברג (מרצ)
תודה רבה לך אדוני היושב ראש ולוועדה.
היו"ר אלי אלאלוף
תודה לכם. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 09:25.

קוד המקור של הנתונים