ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 21/02/2007

גימלאי תעש לא מקבלים פנסיה , גימלאי תעש לא מקבלים פנסיה

פרוטוקול

 
PAGE
3
ועדת הכספים

21.2.2007


הכנסת השבע עשרה






נוסח לא מתוקן
מושב שני

פרוטוקול מס'

מישיבת ועדת הכספים

יום רביעי, ג' באדר התשס"ז (21 בפברואר 2007), בשעה 10:00

ס ד ר ה י ו ם

הצעה לסדר היום (דיון מהיר) של חברת הכנסת שלי יחימוביץ:

גמלאי התעשייה הצבאית לא מקבלים פנסיה

הצעה לסדר היום (דיון מהיר) של חבר הכנסת ראובן ריבלין:

גמלאי התעשייה הצבאית לא מקבלים פנסיה
נכחו
חברי הוועדה: יעקב ליצמן – היו"ר

חיים אורון

שי חרמש

שלי יחימוביץ

יורם מרציאנו

אורית נוקד

ניסן סלומינסקי
מוזמנים
ליאת ניקריטין

- אגף התקציבים, משרד האוצר

זהר ינון


- סמנכ"ל כספים, התעשייה הצבאית

יצחק יהודה

- יו"ר ארגון העובדים, התעשייה הצבאית
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
יועצת כלכלית
סמדר אלחנני
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמה וערכה
אהובה שרון – חבר המתרגמים בע"מ

הצעה לסדר היום (דיון מהיר) של חברת הכנסת שלי יחימוביץ:

גמלאי התעשייה הצבאית לא מקבלים פנסיה

הצעה לסדר היום (דיון מהיר) של חבר הכנסת ראובן ריבלין:

גמלאי התעשייה הצבאית לא מקבלים פנסיה
היו"ר יעקב ליצמן
אני פותח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום הצעה לסדר היום (דין מהיר) של חברי הכנסת שלי יחימוביץ וראובן ריבלין בנושא גמלאי התעשייה הצבאית שלא מקבלים פנסיה.


אני מבקש לשמוע את תשובת האוצר.
ליאת ניקריטין
התשובה שלנו לא שונה מהתשובה שניתנה אתמול. החזר ההלוואה הוא בגין ההסכמים שהחברה חתמה עליהם. כאמור, כרגע אין שינוי בהחלטת האוצר.
היו"ר יעקב ליצמן
אם כן, ביום שני בשעה 10:00 תגיעו לכאן שוב ואני מבקש שיגיע גם אסף.
שלי יחימוביץ
אדוני היושב-ראש, אני מתנצלת, לא הייתי כאן מראשית הישיבה כי אני בדיוני הדחת הנשיא ואסור לנו להיעדר. אני אשמח מאוד אם יהיה כלל שיחייב אותי לשבת אך ורק בוועדת הכספים, כי זה יקל עליי מאוד וזה המקום המועדף עליי. אני גם אוהבת את אופן הניהול שבו מנוהלות הישיבות על-ידי היושב-ראש.


אדוני היושב-ראש, אני חושבת שעושים מאתנו צחוק. אני בטוחה שליאת ניקריטין עובדת מסורה, אינטליגנטית ומוצלחת והיא אף תגיע רחוק בסולם הדרגות באוצר, אבל היא עובדת זוטרה באוצר ולשלוח אותה לכאן כל בוקר כדי להשיב לנו בשלילה ולצפצף עלינו צפצוף אחד ארוך, יש בזה משום זלזול בוועדה. אני מציעה שעד שלא נקבל תשובה מספקת, ויתכבד ויבוא גם קובי הבר וגם החשב הכללי או לפחות סגניהם, עד אז אני מציעה שלא נאשר העברות תקציביות. אם האוצר מזלזל בנו, נראה לו אנחנו מה יכולים אנחנו לעשות בתמורה. מדובר בגורלם של עובדים, של פנסיונרים, ואני מרגישה תחושת זלזול גדולה באוויר ואני מאוד לא אוהבת את זה.
היו"ר יעקב ליצמן
גם אני מרגיש שיש כאן זלזול, אבל כל זמן שלא עברנו את כל התהליך, לא נטיל סנקציות. את יודעת שאנחנו יודעים איך להטיל סנקציות.


אני אמצה את הדיון עד תומו ואני אזמין שוב את אסף ליום שני. אם זה לא יעזור – כנראה לא אהיה ביום שני – יגיע לכאן הראל בלינדה. אני מניח שהם יבינו שועדת הכספים מתכוננת לעשות סדר ובדק בית בנושאים האלו.
ליאת ניקריטין
בהתייחס לדבריה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ, אני יכולה לומר שהעמדה הזו היא עמדה שנקבעה על-ידי הדרגים מעליי.
היו"ר יעקב ליצמן
לא חשבתי אחרת. תתפלאי לשמוע שהגורמים מעליך, כאשר הם באים לכאן, כאן הם מדברים אחרת. לכן שולחים לוועדה נציגים, אבל אחר כך, כאשר הם באים לכאן, תתפלאי לשמוע שנושאים מסוימים שלא יכולנו לגמור קודם לבואם, גמרנו אותם עם בואם. אני מבין שהתשובה שניתנה היא על דעת קובי הבר והראל בלינדה.


הנושא הזה לא ירד מסדר יום הוועדה. אם זה מצריך דיון יום יומי, כך יהיה.
חיים אורון
לעניין העברות תקציביות, כמובן שאני מצטרף לדעתה של שלי יחימוביץ, בעיקר שאני מצביע נגד כי אני באופוזיציה, אם מישהו שכח. אם האופוזיציה תפסיק לעבוד עם הממשלה, לממשלה לא יהיה כאן רוב.


אני חושב שהבעיה היא לא עם ליאת ואפילו לא עם אסף, ואני לא בטוח שהיא עם הראל. החלק הקשה בסיפור הזה הוא שהאוצר מתנהל בדיוק כמו צ'יץ. הוא לוחץ בנקודה הכי רגישה, כפי שהיה בבתי התמחוי. הוא לוחץ במקום שבו זה מגיע לגמלאים כי הוא מתכוון לכופף את המאבק העקרוני והגמלאים משמשים בני ערובה. אני חושב שאנחנו לא יכולים לקבל את העניין, לא ברשויות המקומיות ולא בתעשייה הצבאית, שעובדים העובדים את יום עבודתם – לא חשוב אם אלה גמלאים שעבדו אותו קודם – הם כלי משחק שבאמצעותו לוחצים כדי לעשות דברים שלא שייכים בכלל לעובדים. העובדים לא הלכו לשביתה, וגם בשביתה לא מקפיאים שכר. לכן כל סיפור השכר והפנסיה לא יכול להיות חלק מהעניין. ניסינו פעם לחוקק חוק, אבל לא הצלחנו, אבל הם פועלים כאילו אפשר לאכוף את העניין הזה.


בשאלה העקרונית הזאת זה מוכרח להיפסק כי אחרת כל חודש זה יבוא לכאן שוב.
זוהר ינון
לצד הדברים החשובים שנאמרו כאן בנוגע לעובדים, צריך לזכור שיש שורה ארוכה של התחייבויות לספקים וללקוחות.
היו"ר יעקב ליצמן
הדברים נאמרו. אנחנו ביקשנו לקבל את תשובת האוצר לגבי הדחייה בשנה אחת.

אני מבקש להודיע לאסף שביום שני ב-10:00 יגיע לישיבת הוועדה.
יצחק יהודה
אדוני היושב-ראש, בקשה. אני נמצא כאן כבר במשך שלוש ישיבות ואני רוצה לומר שהצורה בה אתה מנהל את הישיבות היא מעוררת כבוד. אני מאוד מבקש שאתה תנהל גם את הישיבה הבאה.
היו"ר יעקב ליצמן
אני יוצא לחוץ לארץ עד יום שני אחר הצהרים. לכן אני לא יכול להבטיח שאהיה כאן בישיבה ביום שני, אבל אני לא מציע לדחות את הישיבה. מי שינהל את הוועדה יודע בדיוק מה אנחנו רוצים ואין כאן מצב שאחד אומר כך והשני אומר אחרת אלא כולנו בסך הכול אומרים את אותם הדברים.


אני בטוח שביום שני תשובת האוצר לא תהיה שונה מאשר ניתנה עד כה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:12

קוד המקור של הנתונים