פרוטוקול

 
PAGE
3
ועדת הכספים

12.2.2007


הכנסת השבע עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב שני

פרוטוקול מס'

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, כ"ד בשבט התשס"ז (12 בפברואר 2007), בשעה 12:10

ס ד ר ה י ו ם

תקציב תנועות הנוער - מעקב
נכחו
חברי הוועדה: יעקב ליצמן – היו"ר

אלחנן גלזר

אבשלום וילן

יצחק וקנין

שלי יחימוביץ

יעקב כהן

סטס מיסז'ניקוב

ניסן סלומינסקי

גדעון סער

ראובן ריבלין
מוזמנים
קובי הבר

- הממונה על התקציבים, משרד האוצר



יהודה פרוידיגר

- יו"ר תנועות הנוער
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
יועצת כלכלית
סמדר אלחנני
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמה וערכה
אהובה שרון – חבר המתרגמים בע"מ

תקציב תנועות הנוער - מעקב
היו"ר יעקב ליצמן
אני פותח את ישיבת הכספים בנושא מעקב אחר תקציב תנועות הנוער.
ניסן סלומינסקי
בשנת 2005 התקציב של תנועות הנוער היה 55 מיליון שקלים. בשנת 2006 התקציב התחיל עם 48 מיליון, כלומר, הורדה של 7 מיליון. שרת החינוך הוסיפה לאחר הדיונים שלנו בוועדה עוד שני מיליון שקלים והגדילה את התקציב ל-50 מיליון. כלומר, יש לנו קיצוץ של 5 מיליון שקלים. בשנת 2007 התקציב הוא עוד פעם 48 מיליון, כלומר, קיצוץ של 7 מיליון.


מצד שני קרו שני דברים חיוביים. היה מפקד ותנועות הנוער, שכולנו רוצים ביקרן, גדלו ב-20 אחוזים. 20 אחוזים מ-55 מיליון שקלים, זה 11 מיליון. כלומר, בגלל הגידול צריך להוסיף עוד 11 מיליון שקלים.


נוספו עוד שתי תנועות נוער כאשר מדובר בעוד 4 אחוזים וזה אומר עוד שני מיליון שקלים.

אם ניקח את מה שקוצץ פלוס מה צריך להוסיף, מדובר ב-20 מיליון שקלים. זה אומר שלתנועות הנוער, כדי להיות עם הסכום שהן היו בשנת 2005, חסרים עוד 20 מיליון שקלים.

הייתה לנו הבנה שהמערכת הולכת להוסיף את זה, אבל הנה אנחנו היום ועדיין הכסף הזה לא נמצא. עכשיו בידך, קובי, לומר כן ובשבוע הבא או השבוע תהיה העברה תקציבית. רק מקוצר הזמן אני לא מספר לך על חשיבות תנועות הנוער.
ראובן ריבלין
בהמשך למה שאמר חבר הכנסת סלומינסקי ובלי לאשר או להכחיש את הפרטים בהם הוא מדבר, אנחנו הגשנו הסתייגות ערב אישור התקציב. באותה עת הישיבה הופסקה וחברת הכנסת שלי יחימוביץ, יחד עם חבר הכנסת אורון, יחד אתי ונדמה לי שגם יצחק וקנין היה אתנו, פנינו לשר האוצר ושר האוצר אמר שהוא לא רוצה להיכנע אבל הוא אומר לנו שעניין זה יוסדר וה-20 מיליון יועברו למשרד החינוך. שאלתי את שר האוצר האם אני יכול לומר זאת לשרת החינוך, כדי לתעל אותה ולעדכן אותה בנושא של תנועות הנוער, שחס וחלילה 20 המיליון לא יעברו לאיזשהו דבר שהוא לא ממין העניין, והוא אמר ברצון רב. הוא אמר זאת וכך גם היא אמרה.


השבוע קבענו פגישה עם שר האוצר רק באופן פורמאלי, אבל הוא אמר לנו לפנות לממונה על התקציבים, קובי הבר, כדי לסיים את העניין אתו. אמר קובי הבר לפני מספר דקות שהוא אתנו בעניין זה, מה שסוכם עם שר האוצר, יקוים.
שלי יחימוביץ
לי הייתה שיחה זהה עם שר האוצר באולם המליאה וגם אחר כך, ודובר על 20 מיליון שקלים. זה היה מסודר וסגור.
היו"ר יעקב ליצמן
כל הכסף לשנת 2006 בוצע?
קובי הבר
כן.
אלחנן גלזר
אדוני היושב-ראש, אני רוצה להעלות כאן נושא של עוד קבוצת בני נוער. אני מעלה את הנושא של מגן דוד אדום, קבוצה של 6,000 בני נוער שראויים שיתכבדו ויהיו תנועת נוער לכל דבר.
היו"ר יעקב ליצמן
זה לא שייך למשרד החינוך.
קובי הבר
מה ששר האוצר הבטיח, הוא בטח יקיים. דיברתי אתו ואני מבין שתתקיים פגישה של חברי הכנסת אורון, ריבלין ויחימוביץ עם שר האוצר ובשבועיים הקרובים זה יסוכם. אני לא בטוח שיש גידול של 20 אחוזים בתנועות הנוער.שר האוצר מדבר על תוספת, אבל אני לא אנקוב בסכום.
היו"ר יעקב ליצמן
תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 12:20

קוד המקור של הנתונים