ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 31/01/2007

תשלום פיצויים לקיבוצים עקב המלחמה בצפון, תשלום פיצויים לקיבוצים עקב המלחמה בצפון

פרוטוקול

 
PAGE
9
ועדת הכספים

31.1.2007


הכנסת השבע עשרה






נוסח לא מתוקן
מושב שני

פרוטוקול מס'

מישיבת ועדת הכספים

יום רביעי, י"ב בשבט התשס"ז (31 בינואר 2007) בשעה 09:00

ס ד ר ה י ו ם
הצעה לסדר היום (דיון מהיר) של חבר הכנסת שי חרמש
תשלום פיצויים לקיבוצים עקב המלחמה בצפון

הצעה לסדר היום (דיון מהיר) של חברת הכנסת אורית נוקד:

תשלום פיצויים לקיבוצים עקב המלחמה בצפון
נכחו
חברי הוועדה: יעקב ליצמן – היו"ר

חיים אורון

אלחנן גלזר

מגלי והבה

יצחק וקנין

שי חרמש

שלי יחימוביץ'

אמנון כהן

סופה לנדבר

אורית נוקד

ניסן סלומינסקי
מוזמנים
דוד בן ימיני

- ראש מנהלת השיקום במחוז הצפון, משרד ראש-






הממשלה



בועז סופר

- סגן בכיר למנהל אגף המסים, משרד האוצר



יצחק שביט

- מנהל קרן הפיצויים, רשות המסים, משרד האוצר



עו"ד דוד רוטנברג
- רשות המסים, משרד האוצר



עמית אנטלר

- סגן מנהל מחוז צפון, משרד החקלאות ופיתוח הכפר



גדי אייזנרייך

- ממונה תקציבי פיתוח, משרד הפנים



אחיקם בר לוי

- מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל, התאחדות התעשיינים



שמעון זית

- מרכז משק, קיבוץ מלכיה



שמעון גדיש

- רואה חשבון



אמנון גדיש

- רואה חשבון
ייעוץ משפטי
בת שבע כהן
יועצת כלכלית
סמדר אלחנני
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמה וערכה
אהובה שרון – חבר המתרגמים בע"מ
הצעה לסדר היום (דיון מהיר) של חבר הכנסת שי חרמש
תשלום פיצויים לקיבוצים עקב המלחמה בצפון

הצעה לסדר היום (דיון מהיר) של חברת הכנסת אורית נוקד:

תשלום פיצויים לקיבוצים עקב המלחמה בצפון
היו"ר יעקב ליצמן
אני פותח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום דיון מהיר של חברי הכנסת אורית נוקד ושי חרמש בתשלום פיצויים לקיבוצים עקב המלחמה בצפון.
שלי יחימוביץ
הצעה לסדר. אדוני היושב-ראש, יש הרבה נושאים שלא דנו בהם והם לא הגיעו לכדי מיצוי. אני מבקשת ממך לקבוע אותם לדיון. הנושא הראשון הוא אותם 20 מיליוני שקלים לתנועות הנוער, נושא שעלה כאן שוב ושוב. נאמר שיינתנו 10 מיליון שקלים מהאוצר שאנחנו הבטחנו להביא ועוד 10 מיליון שקלים שיינתנו על-ידי משרד החינוך. אני חושבת שמן הראוי לקרוא לנציג משרד החינוך והאוצר כדי לסגור את הנושא הזה אחת ולתמיד.


העניין השני הוא התוספת של 25 מיליון שקלים למשרד התעשייה לאכיפת חוקי עבודה. יש הרבה דיס-אינפורמציה סביב העניין ומתברר שמשרד האוצר לא מאשר תקנים באותם 25 מיליון שקלים, אבל מצד שני הוא מוציא הודעות לעיתונות שהוא כן מאשר פקחים. יש אי-בהירות גדולה סביב הנושא הזה.
היו"ר יעקב ליצמן
אני מניח שהשבוע יינתן בבית המשפט פסק-דין.
שלי יחימוביץ
אני מקווה שמגישים ערעור. אגב, זה פסק דין חמור. אני אומרת את זה ולא איכפת לי שזה יירשם בפרוטוקול.
היו"ר יעקב ליצמן
נכון. יקרה כאן זה דבר מוזר. מס הכנסה יעשה מבצע בקריית אתא אבל לא יעשה מבצע בירושלים.
שלי יחימוביץ
בתי עסק שהיו פתוחים בשבת והייתה אצלם ביקורת הוכיחו שבבתי עסק אחרים לא הייתה ביקורת.
היו"ר יעקב ליצמן
אני מניח השר אלי ישי ינסה לתקן את המצב עד יום שני. אנחנו נגיש אי-אמון בגין זה.
שלי יחימוביץ
הכותרת של הדיון יכולה להיות פסק-הדין של בית-הדין לעבודה.

הנושא הנוסף הוא הרפורמה בבריאות הנפש, שגם בה יש הרבה מאוד אי-בהירות.
היו"ר יעקב ליצמן
גם נושא בריאות התלמיד לא הוסדר. בשבוע הבא אנחנו נקיים שני דיונים, האחד על בריאות הנפש והשני על בריאות התלמיד. נקיים את שני הדיונים אחד אחרי השני.


לגבי ה-25 מיליון שקלים – אשתדל לקיים דיון בשבוע הבא אבל קודם אני רוצה לראות מה עומדים לעשות.


אני אשמח לקיים דיון על תנועות הנוער.

בדיון שקיימנו לגבי מכון לואיס, אמרנו שתהיה הקצבה שתורכב משלושה שלישים. לא הספקתי השבוע לדבר עם האוצר, אבל נצטרך לראות מה עושים כאן כי השליש שלנו קיים. אני לא אוותר ומשרד הבריאות גם הוא יצטרך להשתתף בזה. לא קיימתי את הישיבה כי רות רלב"ג לא הייתה בארץ ולכן נקיים אותה בשבוע הבא.


אנחנו פותחים את הדיון.
אורית נוקד
המלחמה בצפון הסתיימה אבל מסתבר שהפיצויים שהובטח שיתקבלו מהר מאוד לא הגיעו. אני מתכוונת בעיקר לפיצויים שקשורים בחקלאות. לפי מסמך שיש בידי, רק כחמישים אחוזים מהסכומים הגיעו לידי החקלאים, בתעשייה קיבלו כ-89 אחוזים ובקיבוצים יש בעיה. אני שמה את הדגש על החקלאות. אני יודעת שככל מה שקשור לפיצויים הקשורים לענף השירותים – עבודה של חברי קיבוץ – גם כאן לא הגיעו כל הסכומים אלא רק כ-60 אחוזים. אני אומרת את הדברים אחרי שפניתי מספר פעמים לרשות המסים ולא קיבלתי את התשובה. מטרת הדיון היא לדעת מתי יוכלו לקבל אלה שניזוקו את הכספים המגיעים להם. אפשר אולי לחשוב גם על פתרון של קבלת מקדמות, אם יש בעיות כאלה ואחרות.
היו"ר יעקב ליצמן
האם את יודעת על מה הוויכוח?
אורית נוקד
כאשר דיברתי עם בועז, הבנתי שהנושא מורכב.
היו"ר יעקב ליצמן
האם נמצא כאן מישהו מהחקלאים?
אורית נוקד
כן, נמצא כאן מנכ"ל משקי גליל עליון שיוכל להציג את הנושא.

אני מבקשת לראות איך אנחנו גורמים לכך שהפיצויים יגיעו לחקלאים וכמה שיותר מהר.
היו"ר יעקב ליצמן
אני מבין שהרוב המכריע כן קיבל.
שי חרמש
נמסר לי שסוכם כי השמאים יעבירו את החומר, יקבלו את שכר הטרחה ולא יהיה עיכוב בהעברת החומר. נמסר לי כי הייתה הסכמה בין האוצר ובין השמאים לגבי שכר הטרחה ובינתיים – וזה הקטע החשוב לנו – השמאים יעבירו את החומר. השאלה העולה היא האם החומר הועבר על-ידי השמאים, ואם הוא הועבר, למה לא הגיע הכסף. בדיונים שקיימנו כאן אמרנו שנעגל את הפינות רק כדי שהכסף צריך להגיע מהר. בינתיים עיגלנו פינות, החמאנו לפקידי האוצר, אבל הכסף לא הגיע ואנחנו חצי שנה אחרי האירוע.
אורית נוקד
מאחר שהשמאים פוטרו, ייכנסו שמאים חדשים והדבר יכול לגרום לעיכובים נוספים. לכן אני מבקשת לדעת מה הפתרון שהאוצר מציע ומבקשת התייחסות לשאלת המקדמות.
בועז סופר
אני רוצה להתנצל על התחושה שיש לחלק נכבד מהניזוקים - בהמשך דבריי אני אתייחס לתביעות הפרטניות – כאילו קיימת הפקרה וחוסר התייחסות, כאילו לכאורה רשות המסים סיימה את עבודתה בחודשיים הראשונים והלכה לישון. זו תחושה שהיא לא נוחה לי ואני מתנצל על כך שהיא קיימת. אנחנו עובדים בתיאום עם מינהלת הצפון של משרד ראש-הממשלה ואנחנו ערים להרגשות ולתחושות בשטח. אנחנו כמובן מצרים על כך ואנחנו רוצים למנוע את קיום התחושות האלה.


מדובר בסוגיה סבוכה ומורכבת. כשאנחנו באנו בחודש יולי, ולאחר מכן באוגוסט, היינו על גבול התחינה. ביקשנו שלא יפתחו לנו עוד מסלולים כי אנחנו יודעים עד כמה מורכבת הפרקטיקה. אנחנו מדברים על קצת למעלה מ-160 אלף תביעות שהוגשו בגין נזקים עקיפים בגין החודשים יולי ואוגוסט, אנחנו מדברים על למעלה מ-23 אלף תביעות שהוגשו בגין נזקים ישירים, אנחנו מדברים על 3.1 מיליארד שקלים ששולמו בפועל. אנחנו מעריכים שהסכומים ששולמו בגיל התביעות מהווים למעלה מ-90 אחוזים ואני אומר זאת בזהירות כי אני חושב ששולמו ללמעלה מ-95 אחוזים. קרוב ל-200 אלף תביעות שכל אחד הוא עולם ומלואו והבעיות שלנו לא מעניינות את התובע שרוצה שהכסף יגיע אליו.


אני אומר לכם בשיא הכנות ובשיא גילוי הלב שעוד לא אישרנו את הנוהל של תחנות הדלק כי גם שם יש לנו בעיות. אלה נהלים שאושרו בספטמבר.
שי חרמש
המסלול החקלאי פשוט כי לא שינו אותו.
בועז סופר
המקרים שלא נכנסים לנוסחאות ואותם אנשים שלא קיבלו את הכסף בצורה אוטומטית או שקיבלו את הכסף בצורה אוטומטית אבל היו רשאים לערער - נעמיד את הדברים על דיוקם, נשים אותם בפרופורציה ואחר כך נתייחס לדברים קצת יותר פרטניים - אנחנו מדברים על כמה מאות ערערים. תשימנו לב שני מדבר על 200 אלף תביעות ועל כמה מאות ערערים שכרגע מונחים ואכן נוצר כאן צוואר בקבוק.
קריאה
כולם בחקלאות?
בועז סופר
לא.

אתם בוודאי זוכרים שבדיון שהתקיים כאן בראשית ספטמבר בו אושר המסלול בגין אוגוסט, חלק מהדיון נסב על הקיבוצים. התבקשתי על-ידי חברי הכנסת ויושב-הראש לשבת עם הקיבוצים, ואכן עשינו זאת. לפני כחודש התקיימה ישיבה מסכמת וב-16 בינואר הוצאתי מכתב שמנחה את המוקדים לשלם לקיבוצים בהתאם לנוסחה שנקבעה ומקובלת עליהם. כשאני אומר מקובלת עליהם, זה בעירבון מוגבל. הם רוצים שאנחנו נשלם גם עבור למשל שהייה במקלטים. עבור שהייה במקלטים, אין לזה שום קשר לקיבוצים, אנחנו לא משלמים כי קבענו נוסחה שאם תרצו אוכל לפרט לאחר מכן.

הנושא היצרני שהוא ללא ויכוח בינינו לבין הקיבוצים, אותה נקודה יצרנית, אותו ממשק יצרני אל מול צרכנים מבחוץ, שולם.

נטען שאנחנו לא הבהרנו את עצמנו או שלא נתנו מספיק זמן לקיבוצים, אבל נתנו להם אורכה. פנינו אליהם ואפילו אמרנו להם שהם יכולים להגיש תביעות מחודשות ובשבועיים האחרונים אנחנו בתהליך של סגירה. זה לא אומר שאם קיבוץ יגיש תביעה על 100 ושילמנו 60 או 70 או 20, זה לא אומר שאנחנו לא בסדר אלא זה אומר שכך אנחנו עובדים ואנחנו עובדים על-פי חוק.
שי חרמש
אתה לא מדבר על החקלאות.
בועז סופר
אני מנסה להסביר לכם שבסופו של יום אנחנו נשארים עם תביעות שהן מאוד ממוקדות והבעיות הן בעיות קשות. חלק מהן אנחנו עומדים לפתור ואני מקווה שנפתור בשבועות הקרובים, אבל לגבי חלק יכול להיות שתידרש פעולה אחרת. אנחנו לא נתחמק. אין פה איזה דפוס שאנחנו לא משלמים.


בנושא של החקלאות, אני מודה, הנוסחה שהגענו אליה בסיכום מלא עם משרד החקלאות ועם החקלאים הייתה נוסחה נורמטיבית, נוסחה שבעצם אמרה שכל מה שהחקלאי צריך להגיש או להצהיר, זה על כמה דונם הוא מגדל ואיזה גידול. בזה זה הסתיים. הנוסחה מאוד פשוטה אבל התחילו להתגלע ויכוחים לא מעטים. הוויכוחים האלה למשל נסבו סביב השמאים אבל גם למשל סביב תביעות כפולות שהוגשו. התביעות האלה לא הוגשו במזיד, אני לא מדבר על רמאים, אלא בתום לב. למשל הוגשה תביעה של חקלאי שיש לו גם צימר והתביעה הזו הוגשה בסכום כולל. במקביל הוגשה תביעה לגבי החקלאות. המחשב שלנו מיד מזהה שיש פה כפל. אנחנו שואלים את עצמנו איפה הכפילות והחקלאים שואלים לאן לשייך את זה.
קריאה
בטופסי התביעה לא רשום שמדובר בצימר ובחקלאות?
בועז סופר
רשום אבל עדיין היו תביעות כפולות.


יש ויכוחים שנערכים מול מערכת הביטחון. יש מקרים שעל-פי החוק הקיים – וניסינו לפשט אותו באישור ועדת הכספים – עדיין אנחנו לא יכולים לשלם. תביעה לגבי מנרה. שם יש קייטרינג. אין ויכוח ואין חולק שהיה נזק, אין ויכוח ואין חולק שאנחנו שילמנו 50 אחוזים מהמקדמה, אבל ה-50 אחוזים הנותרים – וגם על זה אין כל כך ויכוח – הם למעשה חבות של מערכת הביטחון. הנישום מבחינתנו מסתכל עלינו ואומר שאותו לא מעניין מי עומד מולו כי אנחנו מייצגים את הממשלה.
שי חרמש
זה מקרה שנמצא היום בפשיטת רגל כי הוא מסתובב בין שני מוסדות ומחפש את הכסף.
בועז סופר
זה מקרה מייצג. יש מקרים שמערכת הביטחון היא זו שגרמה את הנזק ואין חילוקי דעות שהנזק אכן נגרם בגלל ההיבט הביטחוני. כאשר אנחנו מזהים את הנזק שלנו, אנחנו משלמים. נזק של משרד הביטחון אנחנו לא יכולים לקחת אל עצמנו אלא אם נוחה לעשות זאת על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, שהוא הגורם המפשר בין משרדי הממשלה.


יש לנו הידברות שוטפת. נמצא כאן דוד רוטנברג שהוא יועץ הקרן והוא עומד בקשר שוטף עם משרד הביטחון ועם הפרקליטות.
אורית נוקד
אם זה המצב, למה אי אפשר לתת מקדמות?
בועז סופר
יכולנו להגיע לכאן ולומר שניתן 50 אחוזים מקדמה והייתי יוצא מצוין.
שי חרמש
אחרי חצי שנה לא היית יוצא מצוין.
בועז סופר
הייתי יוצא מצוין כי החצי השני הוא לא שלי בכל מקרה. אנחנו לא חיכינו לדיון הזה ונתנו 50 אחוזים וזאת כדי שלא ישאלו אותנו למה לא שילמתי מקדמה. המקדמה שולמו. המאה אחוזים הם לא שלי.
שי חרמש
מה אתה רוצה מהאיש הזה, שיתרוצץ בינך לבין משרד הביטחון? הוא גר במרגליות על הגבול והוא בפשיטת רגל.
בועז סופר
האיש הזה הגיש חמש תביעות.

יש בעיה עם השמאים, אבל אני רוצה שלא תקבלו את הרושם ולא תקבלו את התחושה שלא מתחשק לנו לשלם כי שילמנו 3.1 מיליארד שקלים.
שי חרמש
רק לסקטור אחד שילמת חצי ואני מדבר על החקלאות. ההסדר הוא נהדר וכל הכבוד לכם, אבל מכל הסכום הגדול של 3 מיליארד, החקלאות לא קיבלה ואנחנו רוצים לדעת למה זה קורה.
אחיקם בר-לוי
מסוף דצמבר, אחרי שהייתי כאן בישיבה בה נמסר שסיימו את הטיפול ב-95 אחוזים מהתביעות, ערכתי סקר, כאשר אחת לשבועיים אני עורך סקר בכל הקיבוצים כדי לראות מה התקדם. הסקר האחרון נערך אתמול ולפיו בחקלאות - ומדובר ב-35 קיבוצים בגליל העליון כאשר יש סקר נוסף שקיבלתם לגבי הקיבוצים בגליל המערבי – קיבלנו פחות מ-50 אחוזים, כאשר בגליל העליון חסרים לנו 30 מיליון, בתעשייה קיבלנו 89 אחוזים, בשכר עבודה, שכירים, קיבלנו 85 אחוזים, ובשכר עבודה, חברים, קיבלנו 60 אחוזים.


לגבי שכר עבודה, חברים, רק לפני שבועיים סיכמו איך יוגשו התביעות, אבל צריך להבין שהסיכומים שהתקבלו בוועדה אמרו שרק רואה חשבון יכול להגיש אותן. לכן הקיבוצים יושבים עכשיו עם רואי החשבון ומגישים שוב את התביעות. לגבי זה אין לי טענות.


לגבי שכר עבודה, שכירים, אני רואה שהגיעו ל-85 אחוזים ואכן יש ויכוחים על הישיבה במקלטים, אבל זה בסדר.


אותו הדבר לגבי התעשייה, שם קיבלו 89 אחוזים, אבל יש כמה מקרים שלא קיבלו כמו למשל קיבוץ עברון בו יש מפעל שנקרא ברמד. הוא הגיש תביעה על 2,300 מיליון אבל עדיין לא קיבלו אפילו שקל אחד. אחת הבעיות העיקריות היא שאנחנו לא יכולים לדעת מה קורה.
היו"ר יעקב ליצמן
אתה אומר שאתה לא יודע מה הסיבה שלא קיבלו.
אחיקם בר-לוי
הקיבוץ לא מצליח להגיע לאדם שמטפל בתיק שלו כדי שיאמר לו מה הבעיות ולמה זה מתעכב. אחת הבקשות שלנו היא שמס רכוש יקבע מנגנון שיוכל לתת אינפורמציה.


לגבי החקלאות, נתנו 50 אחוזים מקדמה וכאן העסק נתקע. כאן עיקר הפיגור.
חיים אורון
איפה הוא נתקע?
אחיקם בר-לוי
אנחנו לא יודעים.
חיים אורון
מה אומר לך יוסי ישי?
אחיקם בר-לוי
שלא נגמרו הבירורים. לכן ביקשנו להעלות את אחוז המקדמות.
דוד בן-ימיני
המבחן של כולנו כמדינה היא איך האנשים בצפון חשים אחרי המלחמה, עם ההבטחות ועם התחושה שהפעם עומדים לטפל בהם. צריך לומר את האמת ולומר שיש מקרים רבים של אנשים שחשים לא טוב וזה מכל מיני סיבות, וזאת לאו דווקא החקלאות שנדונה כאן.


מס רכוש עשו עבודה מדהימה, אבל מתוך 200 אלף תמיד יהיו 10 אחוזים שתהיה להם בעיה. למרות שאנחנו מדברים על עבודה עם 200 אלף תביעות, ואלה הם מספרים שלא נתפסים, אבל בשורה התחתונה יש עדיין בעיות. בתחום החקלאות, הבעיה כפי שאנחנו יודעים אותה, והיא מתואמת גם עם מס רכוש וגם עם משרד החקלאות בצפון, היא הבעיה שהייתה בחודשיים האחרונים עם השמאים. ישבתי השבוע לדיון נוסף עם בועז, עם צחי ועם היועץ המשפטי וניסינו לקדם את הנושא במהירות. בדיון סיכמנו שבימים הקרובים הנושא יסתיים ואני מאמין שאכן כך יהיה.
שמעון זית
אני מרכז המשק של מלכיה שהוא משק חקלאי. ברור שהנזק למי שזו פרנסתו בגין אי-התשלום, הוא חמישים אחוזים.
שלי יחימוביץ
מה זאת אומרת? אתה יכול להסביר מה המשמעות?
שמעון זית
המשק הזה מתפרנס בעיקר ממטעים, בעיקר תפוחים. השנתיים הקודמות היו קשות ביותר והשנה הזו הייתה אמורה להיות שנת התאוששות. ברור לגמרי שהשיבוש בלוח העבודות שהיה בקיץ פגע בפרי וכתוצאה מזה כמובן קיימת פגיעה בפרנסה. העיכוב בתשלומים, מי שהחיים ממילא לא קלים לו, גורם לו לקשיים רבים. אני רוצה להזכיר את העבודה שנעשתה בקביעת מנגנוני הפיצוי במשרד החקלאות בצפון, שזו דוגמה מעולה איך לעשות עבודה נכונה שאפשר היה להבין ממנה שהכול יסתדר, אבל זה מתעכב. עברו יותר מחודשיים וחצי מאז קיבלנו את המקדמה וקשה לקבל תשובה, דבר שמוסיף להרגשה שקיימת בעיה. אם מחדדים כאן את הדיון על הסוף של הסוף של מנגנוני הפיצויים, כדאי שזה יהיה זריז, מהיר ויעיל. אנחנו מאוד מקווים שהדיון הזה ישיג את מטרתו.
צחי שביט
אפשר תמיד להשיג אותי.
שי חרמש
נכון, אתה תמיד זמין.
צחי שביט
אני מצר על כך שנאמרו כמה דברים באופן אישי, כי בקטע הזה אנחנו נותנים את הנשמה. המספרים שנאמרו כאן לא מתקרבים אפילו למצב הנכון. נכון לרגע זה הנתונים שמתייחסים רק לחקלאות הם כאלה: הסתיים הטיפול לחלוטין ב-2,217 תביעות, שזה כמעט 80 אחוזים מהתביעות שהוגשו, כולל תשלום. עוד 300 מקדמות שולמו, וזה אומר עוד 10 אחוזים. אנחנו נמצאים כמעט ב-90 אחוזים טיפול. מדובר על כמעט 200 מיליון שקלים ששולמו נכון לאמש. בטיפול יש עוד 401 תיקים, וזה אומר 13 אחוזים, ואני רוצה להסביר למה.


המנגנונים שנקבעו הם מנגנונים שאמורים להיות פשוטים. כשאנחנו רואים תביעות כפולות, כשאנחנו רואים למשל שישובים קיבלו פיצוי, בתוך המנגנון של הפיצוי נקבע גם חלק מהפיצוי כעלות השכר שהושקעה בתוך הנזק. יש לא מעט קיבוצים שקיבלו באופן אוטומטי פיצוי על השכר שכולל גם את השכר הזה וצריך באיזושהי צורה לקזז אותו.
שי חרמש
הפיצוי הוא בגין הפרי.
צחי שביט
זה לא נכון. יאמר לך נציג משרד החקלאות שהנוסחה שקבענו ביחד מכניסה לתוכה גם את עלות העבודה. מדובר על נזקים בסכום של 300 מיליון שקלים. אני לא חושב שמישהו מכם היה רוצה שאני אשלם את הכספים בלי לבדוק את זה.


כאמור, למעלה מ-80 אחוזים כבר שולם והמספרים שיש בידיכם הם לא מדויקים.


עם השמאים הייתה בעיה מינורית אבל היא הסתיימה ולא ניכנס לזה.
חיים אורון
אין תיקים שנמצאים עד היום בידי שמאים?
צחי שביט
אין.
חיים אורון
פגשתי אתמול שמאי בכנסת שאמר לי שהוא מחזיק 18 תיקים. אם אתה אומר לוועדה שכל התיקים של כולם נמצאים אצלכם, זה בסדר.
היו"ר יעקב ליצמן
השאלה היא מתי זה יסתיים.
חיים אורון
אני לא אומר שצחי לא אומר לוועדה דברים נכונים, אבל במקרה פגשתי אתמול שמאי שאמר לי שאצלו יש תיקים. כנראה שהבעיה הגדולה היא בקיבוצים שם גובה הפיצוי הוא גבוה.
צחי שביט
הייתה עוד בעיה באשר לנזקי טבע. אי אפשר לשלם פיצוי כפול. חלק גדול מהישובים קיבלו מקרן נזקי טבע במהלך חודש פברואר בשנה שעברה פיצויים בגין ברד שהיה. קרן נזקי טבע עשתה שריר. השר עצמו התערב בנושא הזה. אי אפשר לתת פיצוי כפול.


לגבי יסוד המעלה, לפני יום וחצי הגיעו המספרים מקרן נזקי טבע, אחרי שירדנו על הברכיים כדי שייתנו לנו אותם.


יש לא מעט קיבוצים שהקטיף שלהם בתפוחים ואגסים הוא קטיף מאוחר שמתבצע בחודש אוקטובר.
היו"ר יעקב ליצמן
לדעתך מתי יסתיים הטיפול בכל התיקים? תן לי תאריך כדי שנוכל לעקוב אחרי ביצוע.
צחי שביט
בסביבות שלושה שבועות.
היו"ר יעקב ליצמן
בסדר. עוד שלושה שבועות נקיים ישיבת מעקב. אם נקבל מכתב שהכול בסדר, לא צריך לקיים את הדיון.

תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 09:40

קוד המקור של הנתונים