ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 05/02/2007

הצעת חוק לאיחוד קווי החירום הטלפוניים, התשס"ו-2006

פרוטוקול

 
PAGE
9
ועדת הכלכלה

05.02.2007

הכנסת השבע-עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב שני
פרוטוקול מס' 176

מישיבת ועדת הכלכלה

יום שני, י"ז בשבט התשס"ז (5 בפברואר 2007), שעה 10:30
סדר היום
הצעת חוק לאיחוד קווי החירום הטלפוניים, התשס"ו-2006,


של חבר הכנסת יורם מרציאנו (פ/805).
נכחו
חברי הוועדה: היו"ר משה כחלון

יורם מרציאנו
מוזמנים
אמיר ברקן

- משרד ראש הממשלה

יגאל גדרון

- משרד ראש הממשלה

יואל הדר

- היועץ המשפטי, המשרד לביטחון פנים

סנ"צ ישראל הנגבי
- ראש מדור סיור, המשרד לביטחון פנים

איתן בן משה
- ראש מק"ש, המשרד לביטחון פנים

מוטי אורן

- מ"מ ראש מנ"ט, המשרד לביטחון פנים

רפ"ק מוריס אלחדד- המשרד לביטחון פנים

רס"ן חגי און

- משרד הביטחון

עופר שושן

- רע"ן התנהגות והסברה, פיקוד העורף, משרד הביטחון

עופר שניר

- מנהל מחלקת כוננות למבצעים, מגן דוד אדום

זאב שמולוביץ
- מנהל מחלקת בקרה ושליטה, מגן דוד אדום

מיכה הרמן

כנפו דוד
יועצת משפטית
אתי בנדלר
מנהלת הוועדה
לאה ורון
רשמת פרלמנטרית
סיגל גורדון

הצעת חוק לאיחוד קווי החירום הטלפוניים, התשס"ו-2006,

של חה"כ יורם מרציאנו (פ/805).
היו"ר משה כחלון
בוקר טוב, אני פותח את ישיבת ועדת הכלכלה, הנושא הראשון על סדר היום: הצעת חוק לאיחוד קווי החירום הטלפוניים, התשס"ו-2006, של חבר הכנסת יורם מרציאנו. למעשה זה דיון שני בהכנת הצעת החוק לקריאה ראשונה. הצעת החוק עברה בקריאה טרומית, התקיים כאן דיון ב-22 בנובמבר. זה הדיון השני, בדיון הקודם לא היו הסכמות, היו כאן נציגים שטענו, שזה בלתי אפשרי, יש בעייתיות. ביקשתי מחבר הכנסת מרציאנו לנסות לתאם יחד עם הגורמים הרלוונטיים כיצד לקדם את הצעת החוק. חבר הכנסת מרציאנו, הבמה שלך.
יורם מרציאנו
ב-22 בנובמבר קיימנו כאן דיון לאחר שההצעה שלי לאיחוד קווי החירום עברה קריאה טרומית והחלטת ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק שלי.


אמר לי שר התקשורת, שלפני שבועיים הוא הוציא תקנה והוא הודיע שהוא מוכן להקצות מספר לטובת מספר החירום. הוא הודיע לי, שהוא תומך בהצעת החוק, הוא גם אמר את דברו בוועדת השרים לענייני חקיקה.


דיברתי עם השר לביטחון פנים, גם הוא אמר לי שהוא תומך בהצעה, כמו כן, הוא גם הביע את תמיכתו בוועדת השרים לענייני חקיקה.


דיברתי עם שר הבריאות שאמר לי, כי לא תהיה התנגדות מבחינתו. כמו כן, עמדת נציג הגמלאים בוועדת השרים לענייני חקיקה היתה לתמוך בהצעה. ההצעה שלי בוועדת השרים לענייני חקיקה עברה כמעט פה אחד. גם בכנסת היא קיבלה רוב של כל חברי הכנסת שהיו באולם.


קיימנו כאן דיון ב-22 בנובמבר ואז ביקשת מאתנו לערוך תיאומים. היות ומשרד התקשורת הודיע, שהוא לא יוכל ללוות את העניין ולעבוד מול כל גופי מוקדי החירום, מי שלקח על עצמו את העניין הוא האגף הכלכלי במשרד ראש הממשלה. נפגשתי אתם והגעתי להסכמה לגבי המשך קידום החוק. הודעתי להם באופן מסודר, שהדבר ייעשה בתיאום אתם, בצורה מסודרת.


אני מבין שהבוקר אנחנו נתקלים בבעיית הניסוח. אני כבר מודיע ליועצת המשפטית של הוועדה, שארצה היום להקציב זמן על מנת שלא נחכה שוב שלושה חודשים עד לקיום דיון נוסף. אני רוצה לקדם את הצעת החוק הזאת, אני חושב שהיא חשובה. בישיבה הקודמת הנחתי בפני החברים מצגת שנותנת תשובות למהלך החוק, איך החוק צריך לעבוד. הדבר שמנחה אותי יותר מכל הוא הצלת חיים.


מדינת ישראל כמדינה מתקדמת יכולה לראות את עצמה מתמודדת עם העולם המתקדם שבו מופעל 911, כמו גם בארצות הברית, גם באנגליה ובמדינות גדולות שבהן ניתן מענה מיידי. במדינה שבה מנוהל קמפיין שלם בנושא של הצלת חיים – הרי כולנו מבינים, שהשניות הראשונות הן השניות שמצילות את חייו של האדם. הצעת החוק שלי באה לתת תשובה לנושא הזה, אני מבקש לתת מענה למצב חירום, אנשים נמצאים בלחץ, ילדים, סיפרתי לכם בדברי ההסבר שלי על ילדה בת ארבע, בתושייתה, תוך כדי זיכרון, הצליחה להציל את חיי אימה ברגע האמת משום שידעה להגיע לחיוג המקוצר.


אינני מותח כאן ביקורת על איש, אבל אני רוצה לומר כאן, לא אחת אנחנו נתקלים בתופעה מסוימת בנושא של שירותי חירום. יש שריפה בתוך בית, מתקשרים למשטרה, המשטרה מעבירה למכבי אש, מכבי אש מעביר למד"א, ואנחנו לא מצליחים להגיע בזמן אמת כדי לחלץ את האנשים הלכודים בתוך הבית. הצעת החוק שלי באה לתת פתרון אחר, שבו המערך הטכנולוגי המתקדם של מדינת ישראל - אני אומר, גם אדם שנקלע לתאונת דרכים ולא יכול לדבר, תוך כדי לחיצת כפתור אפשר לזהות באיזה מקום הוא נמצא על מנת לתת לו בזמן אמת את תגובת החילוץ כדי להוציא אותו מהמקום שבו הוא נמצא.
היו"ר משה כחלון
חבר הכנסת מרציאנו, היות ויש לך את ההסכמה של ועדת השרים, אני מציע להתחיל בהקראת הצעת החוק על מנת לקדם אותה.
אמיר ברקן
נפגשנו עם חבר הכנסת מרציאנו, אנחנו מתואמים בינינו לגבי המבנה הבסיסי של הצעת החוק. בהצעת החוק, כפי שהיא מונחת לפניכם, עשויים להבין, שאנחנו, באבחה אחת, מוחקים את המוקדים הקיימים ומקימים מוקד אחר לגמרי, שאמור לתת מענה - - -
היו"ר משה כחלון
איפה הבעיה?
אמיר ברקן
הבעיה, שדבר כזה אינו ישים.
היו"ר משה כחלון
מה לא ישים, ועדת שרים מאשרת והוא לא ישים? היא אישרה משהו שאינו ישים? היא ראתה את הצעת החוק, ההצעה היתה מונחת בפניה.
אמיר ברקן
אדוני היושב ראש, נדרשות הבהרות על מנת שייצא מתחת ידינו חוק שניתן ליישם אותו ויביא תועלת. חוק שבו ממחר בבוקר מבטלים את המוקדים הקיימים לטובת מוקד חדש - - -
היו"ר משה כחלון
תסלח לי שאני מפריע לך, מה כן?
לאה ורון
הרעיון הוא לא לבטל ממחר בבוקר.
יורם מרציאנו
רבותיי, לאף אחד אין כוונה לבטל מחר בבוקר את כל מוקדי החירום של מדינת ישראל. כולנו מבינים שזה לא ישים לבטל מחר בבוקר את מוקד 100, 101 או 102, כדי שבמרכז מסוים שבו יישב המוקד, ניתן תשובות חירום לכל הארץ. ישנם את המבנים הקיימים, במשטרה זה מחולק על פי מחוזות, אני מבין שגם במד"א זה מחולק על פי מחוזות, אני לא בטוח שזה אותם מחוזות. זה באג אחד גדול, הגיע הזמן שבמסגרת הצעת החוק הזאת נאחד את המחוזות האלה יחד על מנת לתת זמן תגובה אמיתי לכל הגורמים שהם מצילי חיים ביחד. כיום למשטרה יש מוקדי חירום, הייתי במשטרה, עשיתי שם סיור, יש מוקדים אזוריים מחוזיים שהם מפנים לתוך התחנות. כנ"ל יש במד"א. אני לא בטוח שזה כך בכיבוי אש, אגב הם לא חופפים.


בעצם, מה שאנחנו באים לומר, שתהיה מסלקה שתעבוד עם המחוזות הקיימים. אנחנו לא נבטל מייד את כל המחוזות הקיימים כי זה לא נכון ולא חכם. מבחינתנו אין באפשרותנו לעשות זאת, אנחנו לא רוצים לעשות זאת, אנחנו רוצים להקים את היחידה, שבלחיצת כפתור האזרח יגיע אליה, ודרך המסלקה, יגיע אל תוך מוקדי החירום האזוריים, המחוזיים או העירוניים, על פי מה שנגדיר בהצעת החוק, ועל פי המצגת שהכינו במשרד ראש הממשלה, שבעצם מקובלת עלינו.


האזרח מגיע למסלקה תוך כדי כיוון אל תוך מוקדי החירום הקיימים, בזמן אמיתי. במקביל, נראה על המסכים את מוקד הפיגוע, את מצב המצוקה, את האזרח שנמצא במקום, בזמן אמת, כדי להפנות אליו את שירותי המצוקה.
אתי בנדלר
לא הבנתי את המשפט האחרון.
יורם מרציאנו
אני רוצה לומר דבר נוסף, לצערי, אנחנו לא נותנים מענה בשפות. ההצעה שלי נותנת מענה בשפות, בערבית, ברוסית, באנגלית ובעברית. היום, מענה החירום עובד רק בעברית.
לאה ורון
חבר הכנסת מרציאנו, אני מנסה להבין את ההצעה שלך, יש מקום אחד שהוא מסלקה, לשם מצלצלים - - -
יורם מרציאנו
גם, בשלב הראשון.
לאה ורון
אותה מסלקה מעבירה, אם זה למד"א, אם זה למשטרה.
יורם מרציאנו
כן.
אמיר ברקן
זאת הצעה שאנחנו יכולים לתמוך בה, זאת הצעה שאנחנו יכולים לקדם.
אתי בנדלר
שהיא שונה מההצעה שמופיעה בשלב הבוסרי, ההצעה הטרומית.
יורם מרציאנו
נכון, לכן אנחנו מגיעים לוועדה, זה חלק מתהליך החקיקה.
אתי בנדלר
בוודאי, אני רק רוצה להבין את דבריך. אני ביוזמתי התקשרתי אתמול למשרד ראש הממשלה, למר אמיר ברקן ושאלתי, האם עשיתם עבודת הכנה לקראת הישיבה הנוכחית. כשהסתבר לי שהדברים מאוד התחלתיים, ביקשתי מהם לגבש את הדברים ולהיפגש אתך כדי שנוכל להתקדם הלאה.
אמיר ברקן
אכן נפגשנו הבוקר.
יורם מרציאנו
לצערי מאוחר מדי.
אתי בנדלר
בעקבות הפגישה אתך, למרות שהדברים לא תואמו אתי מראש, הספקנו לשבת שלושת רבעי השעה בחדרי וראינו שעדיין יש הרבה מאוד שאלות שצריכות לקבל מענה בשלב קביעת העקרונות, לא בשלב הניסוח. אין לי בעיה של ניסוח, אבל הוועדה צריכה להחליט על עקרונות והעקרונות האלה טרם גובשו.
יורם מרציאנו
אני רוצה לומר משהו, אני מצפה ממך, אדוני יושב ראש ועדת הכלכלה, להבין את מה שאני אומר. לא יכול להיות שנקיים דיון בחודש נובמבר, אתה שולח את המשרדים לקיים תיאומים והם מתעלמים. הם מגיעים לכאן מישיבה לישיבה. כך ניתן להגיע למצב בעוד שבועיים, שעוד לא תיאמנו. רבותיי, לא עוד, אי אפשר שנהיה תלויים במשרדי הממשלה. אתה נתת להם מספיק זמן, בכלל, נשאלות השאלות, למה לא פנית אלינו. סליחה רבותיי, הגשתי את הצעת החוק, תפנו אתם אליי. השרים שלכם, כל אחד מכם, המשרד לביטחון פנים, משרד הבריאות, משרד הפנים, שהם הגופים האחראים והשרים האחראים - כל אחד על מוקדי החירום שלו - ישב בוועדת שרים. אם הם מצביעים בוועדת שרים מבלי להכיר את החוק, מבחינתי זה גרוע יותר. הם אישרו את החוק, מה, הם לא למדנו את העניין לפני? כל פעם אתם באים לכאן, משתוממים, מיתממים, מרוויחים זמן. אני אומר לכם, לא עוד.


אדוני יושב ראש הוועדה, לאור בקשתה של היועצת המשפטית, אני משוכנע שהיא רוצה לעשות את זה על הצד הטוב ביותר, כדי שחלילה לא תצא תקלה תחת ידינו, אני מבקש שנגביל את הדיון לעוד שבועיים. תן לנו שעה בעוד שבועיים, אחרי שנשב ונביא לכאן נוסח מתוקן. מקובל עליי.
היו"ר משה כחלון
חבר הכנסת מרציאנו, אם היינו יושבים היום, מסכמים את העקרונות, היה לנו קל יותר להביא את זה להצבעה. אני מבין מצוין על מה אתה מדבר, כחבר כנסת אני יודע על מה אתה מדבר, אני לא יודע אם יש מישהו שמבין טוב יותר ממני מה אתה אומר. יש כאן שיטה, זה לא מקרה וזה לא צירוף מקרים, זאת שיטה לעכב, לטרפד. חמור מכך, בפעם הקודמת עלתה טענה שזה לא אושר בוועדת שרים, עכשיו זה כן אושר בוועדת שרים. אמרו, אם זה היה מגיע לוועדת שרים, יכולנו להביע את דעתנו. אם כך, זה הגיע לוועדת שרים, מה עכשיו?
יורם מרציאנו
זה אושר פה אחד בוועדת שרים.
היו"ר משה כחלון
חבר הכנסת מרציאנו, אאפשר ליועצת המשפטית לומר את דברה, נשמע את ההמלצה שלה.
יורם מרציאנו
אדוני יושב ראש הוועדה, דבר טכני, היום, כאשר אזרח מצלצל למוקד החירום, במוקד החירום, אולי רק במד"א יודעים לזהות איפה הוא נמצא בזמן אמת, איפה זה קרה. בהצעת החוק שלי אני מבקש לתת פתרון בזמן אמת, לאדם שמצלצל בפלאפון, בסטייה של כמה מאות מטרים. בטלפון אלחוטי, טלפון קווי של בזק או של הוט, זה בזמן אמת, באותו מקום, להגיע כדי לדעת שהאיש צריך לקבל שירות חירום.
יואל הדר
יש חוקים, הרעיונות אולי טובים – הדבר הזה משנה בעצם סדרי בראשית שקיימים כאן, הם קבועים אבל קיימים. במדינה אחרת, שסדרי בראשית היו קיימים מלכתחילה בצורה אחרת, זה יותר קל, אבל אצלנו יותר קשה לשנות סדרי בראשית, המדינה בנויה בצורה אחרת, לפחות לגבי המשטרה, חלק מהפניות זה לא רק פניות פליליות כפי שקיימות במדינות אחרות, זה גם פניות ביטחוניות - - -
יורם מרציאנו
קראתי הבוקר, שחבר הכנסת עמי אילון הציע, לאחד את כל גופי החירום יחד, המשרד לביטחון פנים יחד עם העורף בזמן אמת. אולי כדאי שתחשבו לאמץ את כל קווי החירום תחת המשרד לביטחון פנים, שכולם ייתנו שירותי חירום, זה גם רעיון.
יואל הדר
עם כל הכבוד לחבר הכנסת אילון, זאת לא המצאה חדשה, זה כבר הרבה מאוד שנים - - -


בסופו של דבר, מי שלא צריך להיפגע זה האזרח, המטרה היא לעזור לאזרח ולא לפגוע באזרח. לכן נמצאים כאן נציגים ממשרד ראש הממשלה, שלא היו כאן בדיון הקודם, הם הגורם המשלם. מאחר והם אמרו, שהם צריכים ללמוד את הנושא כמו שצריך, אני מסכים עם עורכת דין בנדלר, שהפן המשפטי בא אחרי פן העקרונות, כלומר, אם לא יקבעו עקרונות, המשפטנים לא יכולים לרוץ לפני כולם ולומר מה נכון. נושא של עקיבה אחר אזרחים, מאיפה הם מתקשרים בדיוק, יש פן חוקי בעניין הזה, האם מד"א וכיבוי אש יידעו איפה כל אזרח ואזרח נמצא. לא בטוח שכולם יירצו את הדבר הזה כי הוא לא נמצא בחוק.
היו"ר משה כחלון
מר ברקן, יש לכם עקרונות שאתם רוצים - - -
אמיר ברקן
חבר הכנסת מרציאנו הטיב להציג את העקרונות.
היו"ר משה כחלון
יש לך אותם על הכתב?
אמיר ברקן
ניסינו לשבת עם עורכת דין בנדלר, מייד לאחר שסיימנו את הפגישה עם חבר הכנסת מרציאנו, התחלנו לכתוב אותם.
סנ"צ ישראל הנגבי
להערכתי, הוא צריך לשבת עם האנשים המקצועיים, לשמוע את כל הבעיות - - -
יורם מרציאנו
תסלח לי, אמרת את זה גם בישיבה הקודמת, למה לא יצרת אתי קשר במשך חודשיים, היית מאוד עסוק?
סנ"צ ישראל הנגבי
אל"ף, כן.
יורם מרציאנו
תסלח לי, לא מקובל עליי, היו לך חודשיים להיפגש אתי.
סנ"צ ישראל הנגבי
זה לא רק אתה, צריך מישהו שמתחלל את כל הגורמים, אני לא מתחלל את כל הגורמים.
יורם מרציאנו
אני מבקש להתחיל להקריא את הצעת החוק, אני רוצה להצביע.
אתי בנדלר
אני חייבת לומר מילת הקדמה כי אני כיועצת משפטית בכנסת חשה תחושת אי נוחות גבוהה, לבקש מחבר כנסת לדחות את ההצבעה על הצעת החוק שלו, לאחר שדיון קודם התקיים כאן לפני חודשיים. אני חושבת, שאני צריכה להיות בראש אלה שצריכים להאיץ את התהליך ולא להאט אותו.


אכן, ב-28 בנובמבר החליטה ועדת שרים לענייני חקיקה, שהמועצה לביטחון לאומי תרכז את התיאום בין המשרדים במהלך החקיקה בכנסת. לי יש תחושה לא נעימה, כשאני מתקשרת אתמול ומבקשת לדעת מה גובש בין משרדי הממשלה, מסתבר לי, שבעצם אפשר לומר, שלא גובש דבר. מאז אתמול, יש תחילת תהליך כדלקמן: ראשית, מדובר כרגע על שירותי חירום, כפי שהציע חבר הכנסת מרציאנו, שכוללים את משטרת ישראל, מגן דוד אדום ומכבי אש, עם אפשרות בעתיד להוסיף שירותי חירום נוספים, ייתכן שעל ידי השר, באישור ועדת הכלכלה. מוקד חירום זה בעצם מוקד לקבלת קריאות טלפון בכל אחד משירותי החירום כפי שהגדרתי קודם. מוקד מאוחד, בניגוד למה שמוצע כרגע בהצעה המקורית, זה מוקד אחד לקבלת קריאות טלפון של כל אחד משירותי החירום, מעין מסלקה, כפי שהגדרת.


ובכן, קודם כל מדובר על כך, שמוקדי החירום יאוחדו למוקד מאוחד, שאליו ניתן יהיה להתקשר לצורך קבלת עזרה או מתן מידע, מיועד לכל אחד ממוקדי החירום.


שיחות הטלפון במוקד המאוחד יהיו בחיוג מקוצר ולא יחויבו בתשלום כלשהו, כמובן ככל שמדובר בשיחות טלפון מהארץ.


מי יהיה השר הממונה על החוק הזה, שיש לו תפקידים אופרטיביים כפי שנראה - - -
יורם מרציאנו
כרגע זה שר התקשורת.
אתי בנדלר
ברור שזה לא יכול להיות שר התקשורת כי שר התקשורת, התפקיד היחידי שלו זה להקצות את הקו, אבל הוא לא ממונה, לא על המשטרה, לא על מד"א, לא על מכבי אש ולא על שירותי חירום נוספים, אם יצורפו לעניין. לכן לכאורה, נראה שמדובר בשר לביטחון הפנים, אבל אני חושבת שמי שצריך להנחות אותנו - כי לרשות המחוקקת לא צריכה להיות עמדה בעניין הזה - הממשלה צריכה להחליט מי השר שיהיה ממונה על ביצוע החוק.
יורם מרציאנו
אנחנו נשב ביחד ונעשה את זה בצורה מסודרת, בתיאום עם השרים ועם הגורמים במשרד ראש הממשלה.
יואל הדר
מה לגבי יהודה ושומרון?
אתי בנדלר
יש עוד שאלות רבות שאתם צריכים לענות עליהן. אני רוצה לומר על איזה דברים סוכם הבוקר ואיזה שאלות נשארו עדיין פתוחות – ונשארו שאלות פתוחות רבות.


מה שמוצע על ידי המועצה לביטחון לאומי - - -
אמיר ברקן
לא, זה האגף הכלכלי במשרד ראש הממשלה.
אתי בנדלר
האגף הכלכלי במשרד ראש הממשלה מציע, שבעצם הגוף שיפעיל את המוקד המאוחד יהיה גוף פרטי שייבחר במכרז.
יורם מרציאנו
אפשרות.
אתי בנדלר
האם אנחנו מעגנים את זה בחקיקה? ואם אכן הגוף הזה ייבחר במכרז, גוף פרטי, מי ישא בעלויות התפעול שלו? האם הם יתחלקו בכל אחד מאותם מוקדי חירום שעליו אנחנו מדברים או שתהיה הקצאה אחרת של משרד האוצר? אינני יודעת.


מה הדרישות שיועמדו בפני אותו גוף? מהן הכשירויות של האנשים, דוברי שפות וכיוצא בזה?
יורם מרציאנו
ברור שאנחנו צריכים ללכת היום, גם בעקבות מה שקורה באיחוד האירופי, ב-911, ששם יש את דוברי השפות. כמדינה נאורה ומתקדמת, אנחנו צריכים לתת תשובות לשפות. השפה העברית היא יפה ביותר אבל יש עוד כמה שפות שצריך לתת להן תשובות. אנחנו מכירים מקרה במשטרה, של דוברת ערבית שלא הצליחה לתקשר עם אותו יומנאי ושם קרה אסון כי הזמנים האלה היו קריטיים מאוד בזמן אמת. דברים שקרו רק לפני חודשיים.
אתי בנדלר
צריך לקבוע סטנדרטים למתן השירות.
יורם מרציאנו
אין לי בעיה. כל מה שאת אומרת, את שואלת שאלות נכונות, דיברנו עליהן היום, מי יקבע, עלות, מפעיל, מכרז. אני מבקש מיושב ראש הוועדה, לתת לי סד זמנים קצר של שבועיים. בחודש הבא אנחנו יוצאים לפגרה ואני מאבד זמן יקר. אני מוכן לבוא עם כל התשובות האלה, שבטח העלית אותן בפני אמיר ברקן, כאשר ישבת אתו בישיבה המוקדמת. אנחנו נבוא עם תשובות. אני יודע, שמשרד ראש הממשלה הוציא הבוקר מכתב לכל מנכ"לי המשרדים כדי לקבל תשובות לשאלות שאת שואלת, קרי, למשרד הפנים, המשרד לביטחון פנים, משרד הבריאות, לדעתי צריך גם להפנות לעורף, לצבא, ולמשרד התקשורת.


אני רואה ניסיון בפיילוט ראשוני של חצי שנה, שנה, אבל כשתהיה לזה הצלחה גדולה יותר, אני רואה בעיני רוחי איך אני מאחד לתוך זה גם את מוקדי החירום הנוספים, קרי, עורף, מוקדים עירוניים, שכל הנושאים האלה יקבלו תשובות אל תוך המוקד, לתוך המסלקה שעליה אני מדבר. אגב, לא המצאתי את הגלגל, כך זה עובד באירופה.
היו"ר משה כחלון
הדברים ברורים, אנחנו צריכים לחזור לתיאומים ולעקרונות. חבר הכנסת מרציאנו, אני מציע לא לקבוע מועד, אבל אני יכול להתחייב לך, ברגע שתודיע לי שזה מוכן, זה יהיה בפרק זמן קצר ביותר, אפילו אם נצטרך לעשות תוספת לסדר היום. תודיע לי שאתם מסיימים, אני אקבע מועד מיידי, נקיים את הדיון ולאחר מכן הצבעה.
אתי בנדלר
אם מותר לי להציע, בכל זאת לקצוב זמן למשרדי הממשלה על מנת לסיים טיוטא ראשונה של ההצעה.
היו"ר משה כחלון
שבועיים זה מספיק לכם?
יורם מרציאנו
כן, פרק זמן סביר.
היו"ר משה כחלון
אנחנו קובעים פרק זמן של שבועיים. אנחנו מסיימים את הדיון, תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 11:10.

קוד המקור של הנתונים