פרוטוקול

 
PAGE
2
ועדת הכספים

28.11.2006


הכנסת השבע עשרה






נוסח לא מתו
מושב שני

פרוטוקול מס'

מישיבת ועדת הכספים

יום שלישי, ז' בכסלו התשס"ז (28 בנובמבר 2006), שעה 12:30

ס ד ר ה י ו ם

שינויים בתקציב לשנת 2006
נכחו
חברי הוועדה: יעקב ליצמן – היו"ר

חיים אורון

זאב אלקין

אלי אפללו

אלחנן גלזר

מגלי והבה

אבשלום וילן

שי חרמש

דוד טל

שלי יחימוביץ

סטס מיסז'ניקוב

אורית נוקד

ניסן סלומינסקי

ראובן ריבלין
מוזמנים
קובי הבר - הממונה על התקציבים, משרד האוצר



אליאן רבינוביץ - משרד האוצר





דוד שטיינמץ - משרד האוצר





אודי אדירי - משרד האוצר





אשר וענונו - משרד האוצר





נטשה אפשטיין - משרד האוצר





מיכאל לוריא - משרד האוצר





ליאת ניקרוטין - משרד האוצר





ריקי ארמן - משרד האוצר





אריאל קטן - משרד האוצר





משה בר סימן טוב - משרד האוצר




גלית פלצור - משרד האוצר





רותם רול - משרד האוצר



אריאל לבלין - משרד האוצר
יועצת כלכלית
סמדר אלחנני
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמה וערכה
אהובה שרון – חבר המתרגמים בע"מ

שינויים בתקציב לשנת 2006
היו"ר יעקב ליצמן
אני פותח את ישיבת ועדת הכספים בנושא העברות תקציביות לשנת 2006.
שלי יחימוביץ
אני צריכה לצאת לישיבת הוועדה לפניות הציבור. אם צריך הצבעה, אני מבקשת לקרוא לי ואני אגיע.
היו"ר יעקב ליצמן
פנייה מספר 452 עד 461, פנייה 465 עד 466.

אנחנו מדברים על בקשה למיליארד וחצי שקלים לביטחון, סכום שמורכב מסעיפים שונים. שאלנו שאלות וביקשתי שקובי יופיע ויענה עליהן. אני חייב לציין שבוועדת הכספים התגבש בישיבה האחרונה שמתוך המיליארד וחצי אנחנו חייבים למצוא פתרון לנושא של מיגון לשדרות. יש מישהו שמדבר על מכללת ספיר ויש מי שמדבר על שדרות, ואני מדבר על שדרות. כאמור, קובי כאן, הוא יסביר לנו ואנחנו נחליט מה לעשות עם שדרות.
ראובן ריבלין
קובי לא צריך להסביר כי אנחנו מבינים. ההצעה שלו כל כך הגיונית, כל כך ברורה וכל כך צריך לאשר אותה, אלא שיש לנו כמה שאלות אליו . צריך להעביר את הסכום למשרד הביטחון אבל אנחנו רוצים לשאול שאלות על דברים אחרים שהם חשובים וענייניים. אני בטוח שהוא מבין שאנחנו חושבים שהם חשובים. כל מה שכתוב כאן, ברור לנו כשמש.
היו"ר יעקב ליצמן
אני חושב שמסכום של מיליארד וחצי שקלים, אפשר להוריד מאה מיליון שקלים.
ראובן ריבלין
זה שהוא מבקש להעביר לביטחון מיליארד וחצי שקלים, ברור לנו. אנחנו רק רוצים לשכנע אותו שיש כמה דברים אחרים שצריך להעביר אליהם. האם יש לו מקורות נוספים, בסדר, אבל אם לא, שייקח מהמיליארד וחצי האלה.
היו"ר יעקב ליצמן
אני רוצה שקובי יתייחס לנושא של מיגון. נתחיל בזה. אנחנו מבקשים מאה מיליון שקלים למיגון.
קריאה
150 מיליון שקלים.
היו"ר יעקב ליצמן
אני דיברתי על מאה מיליון שקלים. לגבי ה-44 מיליון, נראה אחר כך. לגבי 35 מיליון אמרו שיש פתרון. נשמע את קובי ואחר כך נחליט.
קובי הבר
ראשית, לגבי הפנייה התקציבית, למרות שנאמר שהכול ברור, אני חושב שברשותכם אני כן אסביר. אמרתי גם בפעם הקודמת כשהייתי פה לגבי הפנייה הקודמת שאנחנו הגענו לסיכום עם מערכת הביטחון שהכיסוי של הוצאות המלחמה הוא 8.2 מיליארד שקלים. בסיבוב הקודם, באוגוסט, העברנו להם מיליארד שקלים מתוך ה-8.2 מיליארד ואמרנו שהשנה אנחנו נעביר להם סכומים נוספים, וזאת הפנייה שמונחת כאן. הפנייה הזו מממנת את כל החזרי ההוצאות שהיו במלחמה, מ-ימ"מ, אגף שיקום, תחמושת וכל הדברים האלה. זה צעד שימושי של הפנייה וזה חלק מתוך ה-8.2 מיליארד שקלים הכוללים שסוכם עליהם.


כדי להתייחס למקורות שהבאנו לצורך הפנייה, אני אומר כאן בצורה הכי ברורה, ואני חושב שזוהי חובתנו כאלה שמנהלים את התקציב. אנחנו עשינו סריקה בכל תקציב המדינה כדי לזהות מקומות שלא יהיה בהם ביצוע עד סוף השנה. לא שינינו – וזה הדבר הכי חשוב – בשום מקום, לא הרשאה להתחייב, לא הסכם, לא סיכום, לא כללי ולא שום דבר. אם הגיעו 19 אלף עולים ולא 21 אלף עולים, אני חושב שחובתי לקחת את הכסף לשימוש יותר נכון ושהכסף הזה לא יתאדה במהלך השנה. אותו דבר לגבי שכר הדירה שהולך לפי ביקוש הפניות. אותו הדבר לגבי כל אחד מהנושאים כאן. בהשכלה הגבוהה מדובר על סעיף של רזרבה מהתייקרויות שאחרי שעשינו את כל ההקצאה בהתאם לסיכום בינינו לבין ות"ת, נותרו שם כספים וזה הולך לפי התייקרויות של שכר, מדד וכל מיני דברים מהסוג הזה.


עשינו את כל הפעולות האלה, ואני מזכיר לכם שיש לנו אינטרס מובהק להגיע לביצוע מרבי של התקציב המאושר, ובמקום ללכת ולהוריד פעולות, אנחנו הלכנו ואגמנו את זה. לכן זו רשימה מאוד ארוכה של נושאים. זה נעשה כדי לממן את המיליארד וחצי שקלים וכדי למזער את הנזקים.
ראובן ריבלין
אני אתן לך דוגמה שאתמול נתקלנו בה. אתם הורדתם מיליוני שקלים למרכז ההשקעות והנה אני רואה מבקשים להעביר, כתוצאה מאי-ביצוע, שלושים מיליון ממרכז ההשקעות למשרד הביטחון. אני מודיע לך שלמרכז ההשקעות חסרים לא שלושים מיליון שקלים שהוא לא ביצע, אלא 500 מיליון. מדוע שהשלושים מיליון האלה לא יישארו במשרד? זאת רק דוגמה.
קובי הבר
זו דוגמה משקפת . כל מרכז השקעות עובד על מודל של הרשאה להתחייב בפריסה ארוכה. הדרישות שהיו כאן להוסיף חצי מיליארד, מיליארד, שני מיליארד שקלים, כל מספר פוגע, עוסק לא בתזרים המזומנים. הכסף שאתם רואים כאן, השלושים מיליון שקלים, לדוגמה מפעל שקיבל הרשאה של מאה מיליון שקלים ופשוט קנה את המכוניות באיחור, יש לי תזוזה של המזומנים. ההרשאה היא לחמש שנים.
קריאה
אין פגיעה בהרשאה?
קובי הבר
מה זה אין פגיעה בהרשאה? אין שום פגיעה בהרשאה.
ראובן ריבלין
זה ירד מהתקציב של שנה הבאה.
קובי הבר
לא, גם זה לא נכון. אין פגיעה בהרשאה. הטענה היא האם גובה ההרשאה שהיה בתקציב המקורי מספיק או לא. אני מזכיר לכם שרק ב-2006, או סוף 2005, הוספנו שם את אינטל, הורדנו את כל הנושא של המגבלה של ההרשאה על המיסים והיום אין שם מגבלה תקציבית, וגם הוספנו את מסלול התעסוקה. כשמסתכלים על הניתוח, אתה רואה מה ממשלת ישראל, מדינת ישראל, מקצה לטובת השקעות הון, בין אם זה בצד של המיסוי, בין אם זה דרך התעסוקה, בין אם זה על פרויקטים ייחודיים.
אורית נוקד
זה כולל גם את הרכבת והתחבורה?
קובי הבר
רכבת ותחבורה, על אחת כמה וכמה. בכל מקום. אין פה שום שינוי בהרשאה להתחייב.
קריאה
אני גם בקואליציה. רובי ריבלין מצביע נגד, אז אני יוצא.
היו"ר יעקב ליצמן
אין רוב.
ניסן סלומינסקי
נשמע קודם את ההסברים.
ראובן ריבלין
קובי, זה לא אישי. לנו יש כמה דברים שהאוצר התחייב. אנחנו רוצים לשכנע אותו שיהיה רוב.
היו"ר יעקב ליצמן
אם אני בא על סיפוקי, ואני מדבר על המיגון, אני בעד.
חיים אורון
אי אפשר בהזדמנות חגיגית זו לפתור את כל בעיות העולם. יש פה בעיה רצינית.
ראובן ריבלין
אני רוצה לומר בצורה הברורה ביותר שלפני שבוע היינו כאן ואישרנו העברה של מיליארד שקלים.
היו"ר יעקב ליצמן
אתה מדבר על הקיצוץ.
ראובן ריבלין
נכון. על הקיצוץ. אישרנו את הקיצוץ. אז התחייב בפנינו יושב-ראש הקואליציה בתקיעת כף.
קובי הבר
אני אעשה לך את החיים קלים. מה אמרתי לך בטלפון לפני שלושה ימים?
ראובן ריבלין
אתה מכריז כאן 17 וחצי מיליון לאחיות בתי-הספר ל-2007. אתמול הוגש בג"ץ.
קובי הבר
חבר הכנסת ריבלין, אתה יודע שמה שאני אומר לך, אני אומר את זה לפרוטוקול בצורה מאוד ברורה. השנה אין צורך ב-17 וחצי כי נשאר חודש.
ראובן ריבלין
שלא יפטרו השנה.
קובי הבר
לא מפוטרים השנה. הכסף הוא לא הבעיה בסיפור, ואמרתי לך את זה בטלפון. יש פה דרישה לחתימת הסכם שמשרד הבריאות מוביל אותו וצריך לסכם את זה. יש לנו חודש לגמור את זה.
ראובן ריבלין
אתה מעמיד לו לצורך ההסכם 17 וחצי מיליארד שקלים.
קובי הבר
כן.
ראובן ריבלין
הבקשה הייתה לעשרים מיליון, נוסף לבסיס התקציב של 2007 סכום של 17 וחצי מיליון. זה ברור. הוא חזר על הסכמתו.
עכשיו אנחנו מדברים רק על המיגון.
היו"ר יעקב ליצמן
אני רוצה לחפש פתרון במיגון, שם יש לנו בעיה. ועדת הכספים רוצה לחפש פתרון לנושא.
שי חרמש
לפני שמצביעים, אני ארצה לשאול.
היו"ר יעקב ליצמן
לפני שמצביעים. עוד לא מצביעים. שלא יאמרו שאני עושה מחטף. יצחקי חזר מחוץ לארץ?
קריאה
כן. אתמול ראיתי אותו.
קובי הבר
לגבי מיגון שדרות ועוטף עזה. מעבר לכל מה שתוקצב ומבוצע עכשיו, ואתם יודעים כי הציגו את זה לפניכם מספר פעמים, כ-270 מיליון שקלים, מעבר לזה, הייתה החלטה של ראש-הממשלה, החלטה מיידית ל-35 מיליון שקלים.
היו"ר יעקב ליצמן
ממתי ההחלטה?
קובי הבר
מלפני כמה ימים. לפני שבוע. סוכם גם התהליך התקצובי שלה. להערכתי חלקו יונח פה, חלק אחר יעבור בהשתתפות כי זה מתוך תקציב הביטחון.
היו"ר יעקב ליצמן
ידוע לך מה לגבי ה-144 מיליון?
קובי הבר
לא יודע.
שי חרמש
למה מיועד הסכום הזה של ה-35 מיליון?
קובי הבר
השלמה של כל התוכנית הקודמת, של דברים שפספסו. למשל, גני ילדים חדשים, מעונות חדשים או כיתות חדשות שחסר. בנוסף הנחה ראש-הממשלה את פיקוד העורף לבוא באופן מיידי – לדעתי זה צריך להתקיים השבוע, כי הם אמרו שהם צריכים כמה ימים לנושא הזה – ולומר את כל החסרים שיש בכיתות א' עד ו'. אני לא יודע מהי הערכת העלות. היו מספרים על כל הקשת, מכמה עשרות מיליונים ועד 150 מיליון שקלים. בנוסף, להערכתי פיקוד העורף חייב לחזור למנכ"ל משרד ראש-הממשלה ולראש-הממשלה עם בעיות נקודתיות נוספות של מיגונים. אני מעריך שהשבוע, מקסימום בתחילת שבוע הבא, הם יבואו ויציגו את התוכנית ויראו מה החסרים, לפי הערכתו של פיקוד העורף.
ראובן ריבלין
אני מודיע לך שהתוכנית שהוצגה לפנינו, עלותה 144 מיליון שקלים.
שי חרמש
בואו לא נטייח את הדברים. יש מציאות קיימת בשטח שחדרי הספח והמעבדות, בקונספציה לא ממוגנות. מדובר בסכום צנוע של 144 מיליון שקלים. המשמעות מתורגמת למציאות הבאה: מאחר ופיקוד העורף דאג לכסת"ח שלו, המעבדות במערכות החינוך התיכוני בעוטף עזה ושדרות, מושבתות. משמעות הדבר שכיתות י"א ו-י"ב אינן לומדות – בהוראת פיקוד העורף שאסר על התלמידים להיכנס למעבדות - לא פיזיקה, לא כימיה, לא מתמטיקה, לא מחשבים, וזה כאשר ביוני הם צריכים להגיע לבחינות הבגרות.


מערכת החינוך התיכוני מפוצלת לשתי משמרות. היות ואין מספיק כיתות, כי חלק מתוכנית הלימוד מתבצע דרך מעבדות, ומי שמבין יודע שבבית-ספר אין כיתות אם – כיתות אם יש רק בבית-הספר היסודי – כך שכיתה אחת לומדת במעבדה וכיתה אחרת נכנסת לכיתה. מה שקורה הוא שחצי בית-ספר לומד מ-8:00 עד 11:00 וחצי בית-ספר לומד מ-11:00 עד 3:00. בפועל היום באזור הזה מושבתת מערכת החינוך התיכונית, ועוד לא נגענו בעל-תיכונית, לא באבן ספיר ולא בישיבה בשדרות. הודיע אלוף פיקוד העורף שהתקצוב לנושא הזה הוא 144 מיליון שקלים. כמי שמכיר כל גרוש שם, אין בזה דבר וחצי דבר. לא עם 35 מיליון שקלים, לא עם סגירת פערים בכיתות א'-ו', לא עם הלבנה של פעוטונים פרטיים בשדרות, לא גיוס של מוסדות חינוך העצמאי בשדרות שלא ידעו על קיומם. ה-144 מיליון עומד לבד לנושא הזה של מעבדות וחדרי הספח לתיכון התיכוני בעוטף עזה.


אני לא חושב שמישהו מאתנו, כולל אותי, יכול להרים כאן יד על אגורה אחת לכל דבר שהוא, לפני שמחזירים את תוכנית הלימודים לתקנם ומאפשרים לילדים ללמוד שש-שבע שעות ולא ללמוד בשתי משמרות בלי כיתות ספח.
אבשלום וילן
אי אפשר לנהל מדינה בהתניות. עוטף עזה, זה נכון מאוד, אני עם חבר הכנסת שי חרמש. אני לא מבין הרבה במיגון, אבל יש דברים שחייבים להיעשות. אי אפשר להשאיר את חיל האוויר בלי שעות טיסה ובלי פגזים, וזה אומר לכם שמאלן. אי אפשר לשחק עם זה. אני יושב בוועדת תקציב הביטחון ואני מכיר את הדברים.
שי חרמש
אתה יודע על מאה מיליון דולר פצצות לחיל האוויר?
אבשלום וילן
במקרה אני יודע, כן. אני מציע לך לא לשחק באש. אתם מחליפים את כל המדינה שלכם, מראש-הממשלה שלכם, הכול קומבינות. יש גם דברים שהם מעבר לקומבינות ואלה הם החיים של כולנו. עברנו כבר מלחמה אחת, אתה רוצה עוד אחת? שי, אני אלך אתך לשכב על הגדר, אבל אל תתנה כי זה לא מקובל.
ראובן ריבלין
קובי הבר אמר שאין כל ספק שהממשלה וראש-הממשלה נותנים את דעתם לצורך המיידי וגם נפגשים עם אלוף פיקוד העורף כדי לראות מה הצרכים. אנחנו עשינו את המפגש המוקדם עם פיקוד העורף וערכנו פה דיון רציני ביותר. קבל מאתנו, לא כדבר מוחלט אבל כהנחה, שהיא צריכה עוד דיון אצל ראש-הממשלה ואצלך, שצריכים 144 מיליון שקלים. נגיד שאנחנו לא יכולים לקבל את כל הסכום הזה של 144 מיליון, אבל נגיד מאה מיליון. אנחנו היום נבצע העברה של 1.4 ומאה מיליון לא תעביר למשרד הביטחון אלא לנושא ייעודי לאחר שיתברר עניין עזה. הוא יכול להשאיר אצלו מאה מיליון שקלים כדי לתת למשרד הביטחון צבוע. אם באמת יתברר שצריך ללכת למיגון, יעבירו את זה למיגון. אנחנו ם מאשרים לך וגם מבקשים ממך לתעל את הכסף לאותו מקום שאתה אומר שראש-הממשלה אמר שצריך להסדיר את העניין הזה.
היו"ר יעקב ליצמן
אני רוצה לשאול עוד משהו. יש פה בעיה עקרונית ויש פה בעיה תקציבית. הבעיה העקרונית היא שהממשלה החליטה לא למגן. לא שהיא החליטה למגן ואין כסף. רבותיי, הולכים למגן את בתי-הספר או לא הולכים למגן אותם? עד כמה שהבנתי, החלטת הממשלה היא לא למגן את בתי-הספר.


אני בעד המיגון. אני חושב שאין מנוס. אני מוכן לתת לך על כל הקרדיט ולומר לך שאתה צודק שאנחנו לא יכולים להתערב בביטחון, בהקצאה של מיליארד וחצי, ולומר שתוריד עבור המיגון, אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים למצוא פתרון בתקציב המדינה. למשל, מי אומר שאי אפשר להחליט – אני מסכים, כפי שנאמר כאן, שזה לא פתרון אבל לפחות מראית עין – שתהיה התחייבות שמתוך התקציב של מפעל הפיס למשל, ימגנו את כיתות הספח וכל מה שצריך למגן שם כדי להחזיר את שנת הלימודים לסדרה. גם על זה אני מוכן לחשוב, אבל כשאני יודע שממגנים. להתעלם מזה לגמרי? לא.
ראובן ריבלין
אם קובי אומר שהמדיניות היא לא למגן, יש כאן הבדלים בסדרי העדיפויות כפי שרואה זאת ועדת הכספים לעומת האוצר.
קובי הבר
לעומת הממשלה.
ראובן ריבלין
נכון. לעומת הממשלה.
קובי הבר
אין כאן שום דבר עקרוני. אנחנו הנחנו פנייה תקציבית של מיליארד וחצי שקלים לביטחון. אף אחד לא יכול לחשוד בי שאני פתאום מתנדב להוסיף כסף לתקציב הביטחון. זה לא בתחום התחביבים שלי. כנראה הגענו למסקנה ולצורך שצריך לעשות את זה בהתאם לסיכומים. היה דיון מאוד ארוך ומפורט, אני חושב ששי חרמש השתתף בו, אצל ראש-הממשלה. התקבלו שם החלטות מאוד ברורות, מה ממגנים, מה לא ממגנים, ומה שולחים לבדיקה נוספת. היה ותתקבל או החלטת ראש-הממשלה או החלטת ממשלה או כל תהליך אחר לצרכי מיגון נוספים, בין אם בתוכנית של ה-144 או כל תוכנית אחרת - כי אני מזכיר לכם שידענו להתמודד גם עם שמונה מיליארד שקלים כאשר בקיץ רצו כסף לביטחון – אני מבטיח לכם שאנחנו נדע לומר לראש-הממשלה גם איך מיישמים אותה.


לכן אני מציע לכם לא לקשור בין שתי ההחלטות האלה. אתם רוצים להביא פנייה למנכ"ל משרד ראש-הממשלה או לראש-הממשלה שועדת הכספים חושבת שצריך להוסיף כסף למיגון, ישקלו את זה. יחליטו – יחליטו. זאת ממשלה וזה לא האוצר. האוצר יציג את המשמעויות. אני אדע להציג לראש-הממשלה איך פותרים בעיות, על איזה החלטה ואיזה סדר גודל שהוא רוצה. אני מציע לוועדת הכספים לא להתנות דבר בדבר.
ראובן ריבלין
אנחנו נציגי ציבור. הם באו וזעקו וביקשו את עזרתנו.
סטס מיסז'ניקוב
אני מתחבר לכל מילה שאמרו שי חרמש וראובן ריבלין לגבי המיגון, ולא הוסיף דבר כי זה ברור מאליו, אבל אני רוצה לומר כאן משהו. אחרי ההתפרצות שלנו והרטוריקה של קובי אין הרבה מה לומר, כי כל מי שמתפרץ ואומר שאין לנו פצצות, אין לנו טילים, אין לנו מיגון של מטוסים ואין לנו מיגון של הטנקים, אני קטונתי אחר כך מלהתווכח ולומר שיש לנו. אני לא יודע, אני יושב בוועדת תקציב הביטחון ואנחנו ביחד עם אמנון כהן ביקשנו לבדוק מהשקל הראשון לאן הולך הכסף הזה. אני לא ראיתי פירוט לאן הולך הסכום הזה של מיליארד וחצי. בינתיים אנחנו עושים קיצוץ ולא יודעים לאן הולך הכסף. חבר הכנסת וילן יאמר אחר כך, חס וחלילה, בעימות הבא שמה קרה, נתנו לביטחון תקציב נוסף של מיליארד וחצי, אבל עדיין הימ"חים ריקים והטנקים לא ממוגנים. זו סתם הערה רטורית. אל תענה עליה.


אתם מכשילים פה גם את שר האוצר וגם את ראש-הממשלה שהבטיחו שהמיליארד וחצי שקלים האלה לא ילכו ממשרדים חברתיים אבל אתה מקצץ 120 מיליון שקלים משכר-דירה שמשולם לעולים חדשים. זה לא חשוב זה שמספר העולים פחת ולא הגיע המספר שציפו לו אלא מדובר פה בעולים שהגיעו לפני עשר שנים, שהמדינה מסייעת להם בהשתתפות בשכר-דירה. אני קורא לגמלאים ולכל המפלגות החברתיות לא לתמוך בקיצוץ הזה של 120 מיליון שקלים. כולנו רוצים בתוספת לביטחון.
קובי הבר
אתה מטעה בעובדות.
סטס מיסז'ניקוב
אני לא מטעה בעובדות ואני אומר לך יותר מזה. כמפלגה הנחנו בפניך נייר עמדה שלנו ובו נאמר מה אנחנו דורשים. אתה יודע מצוין שאנחנו דורשים שם תוספת לשכר-דירה ופתאום אני רואה כאן קיצוץ. אז מה, אתה עוד פעם רוצה לעשות את הסיבוב הזה? לא אתן.

אני מצביע נגד ותאמין לי, אני אעשה מזה גם אישיו.
ראובן ריבלין
אני לא יכול לעמוד לפני הנימוקים של קובי הבר, כי זה לא אינטליגנטי לומר שהם לא משכנעים אותי, אבל תשמע, יש פה בעיה. אתה צודק לגמרי גם בעניין העולים, אבל הממשלה צריכה לבוא ולקבוע את סדרי העדיפויות שלה.
ניסן סלומינסקי
בישיבה הראשונה ביקשנו לקבל פירוט לגבי הקיצוצים שנעשו במשרדי הממשלה. היה חשוב לדעת את הפירוט הזה כי יכול להיות שזה היה פותר חלק מהבעיות. אם היינו רואים מאיפה ומבינים מאיפה, יכול להיות שהיינו מקבלים חלק מהטיעונים. הנחת הבסיס שלך היא נכונה כי אמרת שאם בכל השנים ממוצע אחוז הניצול של משרדי הממשלה הוא 98 אחוזים, הפעם אתם הולכים על מאה אחוזים, שזה סדר גודל שיכול להגיע עד ארבעה מיליארד. אם זה באמת ניצול מהסוג הזה, בחלק הזה היינו רגועים אם זה לא נלקח מדברים שהם הבשר. חבל שאין לנו את הפירוט ולכן אנחנו מבקשים לקבל אותו.


מצד אחד היינו חזקים בזה שלקחנו את הנושא שידענו שהוא חשוב מאוד לממשלה ועל זה עשינו את התנאי, אבל ברגע מסוים זה הפך להיות נגדנו. אנחנו צריכים להחליט בין אולי הביטחון של שדרות לבין אולי הביטחון של מדינת ישראל. יש כאן סכום של מיליארד וחצי שיכול להיות שהולך להגנת מדינת ישראל. אני סומך עליך כשאתה אומר שיש חוסר עצום במלאים ואני מניח שהכסף הזה הולך לצורך זה. אנחנו נאלצים עכשיו להחליט בין הרצון שלנו למיגון שדרות, שהוא ברור, לבין מיליארד וחצי שהולך להגנת מדינת ישראל. ברגע מסוים זה הפך להיות נגדנו במובן הזה שעכשיו לקחנו משהו שאנחנו לא יכולים. אם לדוגמה היינו לוקחים את הרעיון של ליצמן, את מפעל הפיס, שבו אנחנו יכולים להיות חזקים עד הסוף כי מפעל הפיס לא יעשה פרויקטים מסוימים אלא ייתן את הכסף למיגון כי זה היום יותר חשוב, ואם זה כך, עם זה אנחנו יכולים להישאר עקביים עד הסוף. בביטחון אנחנו יכולים להישאר עקביים עד שלב מסוים, ואחרי השלב המסוים הזה אין לנו יכולת. אין לנו יכולת להחזיק מיליארד וחצי שאמור ללכת לביטחון ולעקב את הסכום הזה בגין 144 מיליון שקלים.


לכן אני מציע להמיר את הערבות שלקחנו על הנושא של המיליארד וחצי, להמיר את זה למשהו אחר. לומר שאין לנו ברירה, את המיליארד וחצי הזה אנחנו מוכרחים לשחרר כי אנחנו לא יכולים לקחת על עצמנו אחריות, אבל את ה-144 מיליון של שדרות, אנחנו נעמיס על פרויקט אחר שאותו נעצור.
זאב אלקין
קובי, אתה אמרת שמשרד האוצר הבטיח לצה"ל בגין המלחמה, והשאלה מתי הייתה הפריסה, מי קבע את הפריסה, באיזה שלב זה נעשה, ומי קבע שדווקא עכשיו צריך לעבור מיליארד וחצי ולא מיליארד ו-400. כשבאתם לכאן עם הקיצוץ הקודם לא אמרתם שבעוד חודשיים יבוא מיליארד וחצי. לכן, אבשלום וילן, עם כל הנכונות, אני לא בטוח שהטענה שלך היא נכונה. היה משא ומתן מסוים.
אבשלום וילן
בוועדת תקציב הביטחון הוצגו הנתונים במקרו.
קובי הבר
בחודש ספטמבר הייתה העלות הכוללת שאנחנו משפים את מערכת הביטחון לגבי ספירת תחמושת שעושים השנה, בהיקף של 8.2 מיליארד שקלים. הסיכום של הפריסה הוא שלוש-שנתי, שלוש שנות תקציב כאשר בפועל זה בערך 15 חודשים כי זה עד ינואר 2008. מערכת הביטחון לוחצת אותנו כל הזמן כמה שיותר מהר כי היא רוצה בסוף למלא את המלאים כמה שיותר מהר. אנחנו משיקולים תקציביים מתחנו את זה עד ינואר 2008.


מי שראה את מצגת התקציב, היא מונחת לפניכם, קראתם אותה, היא כבר חודש כאן ואני גם הצגתי אותה, ראה שבשנה הבאה הגדלנו את תקציב הביטחון ב-3.5 מיליארד שקלים שבסוף זאת תוספת של עוד 3.7 מיליארד שקלים. זאת אומרת, מה-8.2, 3.7 משולם בשנה הבאה, 2.5 משולם השנה, והיתרה בשנת 2008. אתם שואלים אם הייתי יודע שיש לי כסף נוסף השנה, הייתי מקדים ומשלם השנה על חשבון שנת 2008 כי זה נכון לעשות את הפעולה הזאת, כי זו פעולה אחורה, על מלאים, על ה-ימ"מ. הכול אחורה. הוויכוח על תקציב הביטחון הוא אחר ואני מקבל את זה, ולצורך כך קיימת ועדת ברודט.
זאב אלקין
אני שמעתי את אבו וילן ואני מתחיל להיות מודאג מביטחון מדינת ישראל. אני מבין שאם היום זה לא יאושר, אנחנו בבעיה. אני שואל מי קבע שזה יכול לחכות עד היום במשך חודשיים, ומי קבע שזה לא יכול היה להיות מהיום.
קובי הבר
זה מבוסס על סיכום.
זאב אלקין
מה קרה היום?
קובי הבר
זה לא היום. זה מונח בוועדה כבר שבוע.
זאב אלקין
האוצר החזיק את זה חודשיים.
קובי הבר
לא חודשיים. צריך לזכור שמזמינים ציוד, מזמינים תחמושת והיא לא מגיעה באותו יום אלא לוקח זמן כדי לייצר אותה. הסיכום הוא סיכום בינינו לבין משרד הביטחון על הפריסה, הוא אושרר על-ידי ראש-הממשלה על המשמעויות שיש לו בדחייה ולא בדחייה. מערכת הביטחון מתכננת שהיא מקבלת את הכסף הזה. אם הפנייה הזאת לא תאושר, אני לא יודע, ואני גם לא רוצה להלך אימים על המשמעויות ועל מה שיקרה.
היו"ר יעקב ליצמן
אני חושב שאני כן נורמאלי ואני חושב שגם מיגון הוא בגדר פיקוח נפש ולא רק חיל האוויר.
זאב אלקין
שאלה שנייה לקובי ולאחר מכן יהיו לי שתי הערות. יש פה כל מיני סעיפים, כאשר ברובם אני יכול לקבל את מה שאמרת. לא בדקתי, אבל אני מקווה שזה נכון, שאלה כספים שלא נוצלו ולא ינוצלו מסיבות שונות שאחת מהן תלויה בבית הזה. על הסעיף הזה של הסיוע בשכר-דירה לעולים חדשים, תאמין לי שאני, כמו סטס, לא מצליח להבין את המצב העובדתי.
היו"ר יעקב ליצמן
אני יוצא מתוך הנחה שקובי אומר אמת, ואני מכיר אותו, הוא ישר, ושזה תת-ביצוע. אם זה תת-ביצוע, מה אתה רוצה שהוא יעשה?
זאב אלקין
הוא לא אומר שזה תת-ביצוע.
היו"ר יעקב ליצמן
את זה נשמע ממנו.
שי חרמש
עם כל הכבוד לקובי, ויש כבוד, יש גם אנשים אחרים שמבינים בזה.
זאב אלקין
אם קובי ישכנע אותנו שמדובר כאן בתת-ביצוע, ואם קובי יאמר שההעברה הזאת לא תשפיע על הבסיס של שנה שעברה, והיא לא תשפיע כי התקציב כבר מונח אצלנו, כמו אדוני היושב-ראש, אין לי בעיה עם זה, אבל קשה לי מאוד לראות אם זה תת-ביצוע.


אמירה בנושא של מיגון. בא אלינו קובי ואומר בצדק שהוא לא הממשלה ומה אנחנו רוצים מחייו. הוא אומר שהממשלה לא החליטה למגן את בתי-הספר האלה.
היו"ר יעקב ליצמן
אף אחד לא האשים את קובי שהוא הממשלה. הוא מעל הממשלה.
זאב אלקין
לכאורה מה שהוא אומר, זה הגיוני. יחד עם זאת, יש שתי נקודות רלוונטיות. אני טירון בחדר הזה אבל ראיתי פה מספר סוגיות כאשר הייתה החלטת ממשלה אחת וכשהממשלה ראתה שועדת הכספים רוצה משהו שני, היא ידעה להתגמש מול ועדת הכספים ולא ברור לי למה הטיעון הזה לא יכול לחול גם על הנושא של מיגון שדרות.


אם קובי ישכנע אותי עכשיו שכל ההעברות האלה הן באמת מתת-תקצוב, כולל הסעיף הזה שכרגע אני לא רואה איך הוא משכנע אותי, ואם אומר פה אבו וילן שמדינת ישראל תקרוס אם הוועדה לא תאשר את ההעברה הזאת – למרות שאני לא מבין איך זה יכול להיות – אני מציע לאדוני היושב-ראש הצעה, במידה ושני התנאים האלה יקרו. אם ועדת כספים תקבל החלטה שאחרי אישור הקיצוץ הזה היא לא מאשרת אף פנייה תקציבית מהאוצר בשום נושא, עד שנסיים את הנושא הזה, זה ילך.
אורית נוקד
נראית לי יותר ההצעה של ניסן סלומינסקי. אני חושבת שבמקרה הזה, זה נושא שלא הייתי רוצה שחס וחלילה יקרה משהו בעקבות ההחלטה שלנו.


אם אכן מדובר כאן בתת-ביצוע, אני חושבת שאין מנוס להתחשב בעובדה שמדובר כאן בביטחון וצריך לאשר את זה. יחד עם את, מאחר והפנייה הזו מונחת כאן לא מעט זמן – שבוע – אני שואלת שוב איזה נזק ייגרם אם יודיעו היום לממשלה שתוסיף סעיף לדיון שלה שהיא מקיימת היום.
שי חרמש
עם כל ההתלהבות הגדולה של אבו וילן, אני לא מניח שהלילה עומדות מיליארד וחצי פצצות בכף. תסלחו לי, גם לייצר, גם לייבא, לוקח זמן. אני רוצה לומר לך קובי, תחזרו הלילה ותבוא מחר בבוקר עם מיליארד ו-400, ואז נתחיל לנוע קדימה. אני לא יכול לתת כאן יד ששם יקרה מה שיקרה. חבר'ה, צריך להיות שם כדי לראות מה קורה שם.
היו"ר יעקב ליצמן
אני רוצה להציע כמה דברים ואני אומר במה שוכנעתי ובמה לא שוכנעתי. לדעתי, אני הולך להצביע. יש כאן שני דברים. אני עדיין חושב שאנחנו נתאחד סביב ההצעה שלי, אני משנה את ההצעה קצת. אני מבין שהממשלה כן רוצה למגן את כיתות א'-ו'. זאת אומרת, את זה אני מוריד מאתנו., בהנחה שגורמי הביטחון חושבים שצריך.


נשאר כאן בעצם דבר אחד. אני כרגע מדבר על בית-הספר היסודי. אנחנו נתאחד סביב ההצעה שלי לבקש את המיגון של חדרי הספח, שזה הרבה פחות כסף, זה כסף קטן, ואז נכתוב מכתב לראש-הממשלה על כך שאנחנו בוועדת הכספים עומדים על כך שימגנו גם את חדרי הספח. אני אעשה זאת בשם כל חברי הכנסת. אגב, אם כן, חברי ועדת הכספים פונים בבקשה למגן את חדרי הספח באמצעות מפעל הפיס שבאופן חד-פעמי ימגן אותם. זו ההצעה שלי.


אם קובי מודיע לנו שבבסיס התקציב לסיוע לשכר-דירה אין שינוי ב-2007 ואין שינוי בקריטריונים, אני מוכן לאשר. זו דעתי האישית שאתם לא חייבים להצטרף אליה.
זאב אלקין
חוץ מזה שבשנה הבאה זה תת-ביצוע.
היו"ר יעקב ליצמן
אם הוא יודיע שזה תת-ביצוע.
קובי הבר
שני משפטים כדי לעשות סדר ולשכנע אתכם שזה תת-ביצוע כי זה תת-ביצוע.


כדי שזה לא יהיה תת-ביצוע הייתם צריכים לשמוע על שינויים בקריטריונים. מכיוון שאתם מחוברים לקהילה, הקהילה שצורכת את השירותים של שכר-דירה ואתם בהיכרות אינטימית אתה, הייתם בטח שומעים ונזעקים לכך שהורדנו את שכר הדירה.
סטס מיסז'ניקוב
עוד לא שמענו. את זה נשמע מחר.
קובי הבר
צר לי כי אתם לא מבינים את תהליך העבודה. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה: קודם כל, להפחית כסף אני חייב לשנות את הקריטריונים, מכיוון שלא שמעתם על שינוי קריטריונים, אי אפשר לעשות את זה. אם זה היה, הייתם כבר שומעים את זה. תקציב הסיוע בשכר-דירה בנוי על כמויות כפול המכפלות לפי החתכים השונים, מה יש לקשישים, מה יש לעולים, מה יש לוותיקים וכולי. כאן אני מתחייב ואומר לוועדה, ותבדקו את הפרוטוקולים, שאין שינוי בפרוטוקולים, לא ב-2006 ולדעתי גם לא ב-2007. ולראיה, התקציב של 2007 מונח לפניכם. להערכתי אין שינוי שנוגע בקריטריונים. אין שום החלטה חדשה בשלושה חודשים או ארבעת החודשים האחרונים. להפך, תיקנו משהו כלפי מעלה שעוסק בהפחתת שכר-דירה. התוצאה היא פה כן כמויות.
אמנון כהן
מה סך כל התקציב הזה?
קובי הבר
אני לא זוכר בדיוק. מיליארד ו-600 או מיליארד ו-700 מיליון שקלים. זה עניין של כמויות. אם היה שינוי קריטריונים, הייתם שומעים את הזעקה בשטח, הייתם שומעים את מנכ"ל משרד השיכון.
אמנון כהן
אנחנו אישרנו את זה.
קובי הבר
זה לא קשור לאישור שלך. האישור שלך הוא תוצאה של העודף.
סטס מיסז'ניקוב
אני שם את הקלפים על השולחן ואתם כולכם תהיו מחר במצב שלנו. אנחנו כסיעת ישראל ביתנו – הרי כל הסיעות מנהלות משא ומתן עם האוצר על כל מיני דברים – ניהלנו משא ומתן.
קריאה
אתם היחידים.
חיים אורון
מרצ לא מנהלת משא ומתן.
סטס מיסז'ניקוב
אנחנו אמרנו ששכר דירה לזכאים נשחק בשנים האחרונות בהרבה מאוד אחוזים ואנחנו ביקשנו – וזו הייתה הדרישה העיקרית שלנו מהאוצר – לעדכן שכר דירה לזכאים.
זאב אלקין
לשנת 207 או לשנת 2006?
סטס מיסז'ניקוב
גם לשנת 2007. גם בשנה שעברה היה אותו סיפור עם תאונות הדרכים, עם הרשות למלחמה בתאונות הדרכים, וביקשנו להוסיף לתאונות הדרכים. בסופו של דבר בגלל כל מיני סיבות – לא רוצה להשתמש במילים גסות – הכסף הזה נשחק ונעלם. אני אומר שכיוון שהאוצר רוצה וצריך להיענות לבקשת מפלגת ישראל ביתנו הוא קודם כל מוריד כדי אחר כך להוסיף.
היו"ר יעקב ליצמן
זה לא מה שקובי אמר.
סטס מיסז'ניקוב
לכן מה שאתה אומר, שאם זה לא ישתנה בבסיס התקציב לשנת 2007, זה בכלל לא קשור כי אנחנו רוצים להוסיף כי זה נשחק.
היו"ר יעקב ליצמן
אני אפילו אטיף לך קצת מוסר. אתה כרגע אומר דבר אחד שהוא לא מקובל. אתה עכשיו מנהל את המשא ומתן על הקואליציוני שלך על התקציב. אתה אומר שהבטיחו לך בהסכם הקואליציוני.
סטס מיסז'ניקוב
מחר אתה תהיה במקומי.
קובי הבר
אתה מכניס את זה תוך כדי דיון על העברה תקציבית?
סטס מיסז'ניקוב
אתה לא מבין שמכניסים עז.

אין פה תת-ביצוע כיוון שמדובר בעולים חדשים. אני אומר מתוך ידע ומתוך ניסיון כי אני עוסק בזה הרבה שנים.
היו"ר יעקב ליצמן
זה לא מה שקובי אמר.
קובי הבר
אין שינוי.
היו"ר יעקב ליצמן
לממשלה הייתה תוכנית רב-שנתית אבל היא שינתה אותה בגלל הממשלה.
זאב אלקין
לגבי הסוגיה של שכר-דירה. אם אני מבין נכון, ויכול להיות שאני טועה, מה שמטריד את סטס זו סוגיה מאוד פשוטה. לו יצוין שהולכים בשנת 2007 להוסיף לסף התקציב – כי לא הוסיפו ב-2006 – הוא חושש שהאוצר, במקביל לתוספת, יקטין את הסכום.
קובי הבר
יש פה בעיה בהבנת הנתונים. תקציב 2007 מונח לכם על השולחן ואני כבר לא יכול לשנות אותו. גם לא שינו את הקריטריונים, כי אם היו משנים אותם, הייתם כבר שומעים על השינוי הזה.
זאב אלקין
אני מבקש שקובי יתחייב עכשיו שהקיצוץ הזה של 2006 לא נוגע בהמשך.
היו"ר יעקב ליצמן
הוא אמר את זה.

אנחנו מצביעים.
זאב אלקין
אני רוצה לשמוע מקובי תשובה חד-משמעית שיאמר מה היה קורה עם הכסף הזה ללא הקיצוץ הזה.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד פנייה 452-461 ופנייה מספר 465-466? מי נגד? 1. מי נמנע? 1.

הפניות אושרו.

תודה רבה. אני עושה הפסקה.

(הפסקה)
היו"ר יעקב ליצמן
אני מחדש את ישיבת ועדת הכספים.

פנייה מספר 311א, 312א – משרד התקשורת.
אליאן רבינוביץ
אנחנו מדברים על שינוי סדר במשרד. יש לנו עודפים בתקנות מסוימות ויש לנו חוסר בתקנות אחרות.
ניסן סלומינסקי
חברת הדואר היא שלכם, נכון?
אליאן רבינוביץ
כן.
ניסן סלומינסקי
שליחויות של חברת הדואר הן גם שלכם.
אליאן רבינוביץ
לא.
ניסן סלומינסקי
אני קיבלתי תשובה שהם לא עובדים מעבר לקו הירוק. מישהו צריך לטפל בזה.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד פנייה 311א ו-312א? מי נגד?

פנייה מספר 311א ו-312א – אושרה

פנייה 360א – בריאות.
קריאה
הם לא נמצאים כאן.
היו"ר יעקב ליצמן
דווקא רציתי לגמור את זה היום. אם הפקיד היה כאן, הייתי מעביר את זה. זה האחיות.

פנייה 361א ו-362א – בריאות.


גם בזה אנחנו לא דנים היום.
קריאה
הרכז של בריאות במילואים.
ניסן סלומינסקי
הרכז בסך הכול מקריא מה שכתוב כאן.
היו"ר יעקב ליצמן
פנייה מספר 410 – תמ"ת
דוד שטיינמץ
שינויים פנימיים בתקציב המדען הראשי עבור קרן למחקר ופיתוח תעשייתי. במקומות שיש עודפים ריכזנו את זה והוספנו את זה לקרן למחקר ופיתוח תעשייתי.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 410 – אושרה.

תחבורה, אנחנו עדיין בסנקציות?
אודי אדירי
אני הבנתי שמנכ"ל המשרד הזמין את חבר הכנסת מיסז'ניקוב לפגישה, אבל אני לא יודע אם היא התקיימה או לא.
היו"ר יעקב ליצמן
אתה תחכה כאן כי אני קודם רוצה לדבר עם חבר הכנסת מיסז'ניקוב.

פנייה מספר 431 – מרכז ההשקעות.
דוד שטיינמץ
הסטה של כסף מזומן ממענקים על פי חוק. בנושא הזה זה מבוצע במלואו ממכירת מזומנים.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 341 – אושרה.

פנייה מספר 437 – תיירות.
אשר וענונו
העברות קטנות לתקצוב תקנות שנמצאות בחסר לעומת תקנות שנמצאות בעודף – שכר-דירה, מיסים עירוניים.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 437 – אושרה.
היו"ר יעקב ליצמן
אני חוזר לתחבורה, עמוד 13. פנייה 422.
אודי אדירי
הפנייה נועדה להעביר 260 אלף שקלים מסעיף פיתוח משרד התחבורה לסעיף כבישים עירוניים לצורך חידוש ושיפור של המודל התחבורתי.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 422 – אושרה.

עמוד 22. פנייה מספר 246 - רכבת ישראל.
אודי אדירי
הפנייה נועדה להעביר 226 מיליון שקלים.
ניסן סלומינסקי
זו העברה של המאתיים מיליון שלהם?
אודי אדירי
לא.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד פנייה 246? מי נגד?

פנייה מספר 246 – אושרה.

עמוד 25. אני לא יודע מה לעשות עם זה.
ניסן סלומינסקי
זה לא חלק מההסכם עליו סוכם?
היו"ר יעקב ליצמן
אני חושב שכן. קובי אמר דברים ברורים היום ולדעתי על זה דובר.
ניסן סלומינסקי
מה איכפת לנו להעביר? אם הוא היה מוריד, מילא, אבל אם הוא מוסיף? מה איכפת לי? גם אם זה לא קשור. כאן הוא מוסיף וזה הסכום עליו סוכמו.
היו"ר יעקב ליצמן
אני מוכן. שכנעת אותי. עוד מעט נחזור לזה.

פנייה מספר 470 – קליטה.
נטשה אפשטיין
העברה של 2.75 מיליון לרשויות לטובת פעילות עם הווטרנים של מלחמת העולם השנייה. לדעתי חבר הכנסת ליצמן מכיר את זה. זה לפי החלטת ממשלה שהייתה לגבי המיליון בשנה שעברה ועוד הסכום הזה השנה.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 470 – אושרה.

אני חוזר לבריאות, עמוד 4.

פנייה 360א – בריאות.

פנייה זו נועדה לביצוע התאמות בתקציב משרד הבריאות.

מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 360א – אושרה

פנייה מספר 361א ו-362א - בעמוד 8 – קליטת עובדי אגודת בריאות הציבור במשרד הבריאות.
ניסן סלומינסקי
בפנייה הקודמת שלא הספקנו להצביע, אני רואה שהם קיצצו. בריאות הציבור. אני רואה שהם מוסיפים אמרכלות ומקצצים מכל הסעיפים האחרים.
היו"ר יעקב ליצמן
זה מה שנשאר.

רובי, אישרנו את בריאות הציבור, אחרי שהוא הודיע על 17 מיליון.
ראובן ריבלין
כן. 17 וחצי מיליון.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד פנייה 361א ו-362א? מי נגד?

פנייה מספר 361א ו-36א – אושרה

עמוד 25. פנייה מספר 467 - בריאות. 10 מיליון שקלים לשירותי בריאות התלמיד.

מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 467 – אושרה

עמוד 29. פנייה 471 – תקשורת.
סטס מיסז'ניקוב
התוספת שהייתה במשרד האוצר לחגיגות שנות ה-60, אבל למה לוקחים את זה מהתוספת?
נטשה אפשטיין
אני מטפלת ברשויות ואני מבינה שזה מועבר לרשויות.
היו"ר יעקב ליצמן
זה תת-ביצוע. אני בטוח שאם אנחנו נבדוק בתת-ביצוע של תקציב המדינה השנה, יש הרבה יותר.
סמדר אלחנני
תת-ביצוע אנחנו מודדים ברגע נתון אבל אתה לא יודע מה יהיה עד סוף השנה.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד 471. מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 471 – אושרה.

פנייה מספר 476 ו-4479 - גמלאות
מיכאל לוריא
בתקציב הגמלאות יש גירעון. בעיקר עקב אומדן לא נכון בתקציבי הביטחון.
סמדר אלחנני
איך אפשר לטעות בגמלאות?
מיכאל לוריא
מספר פורשים.
היו"ר יעקב ליצמן
יש כאלה ששולחים אותם הביתה.
מיכאל לוריא
סכום של 13 מיליון שקלים.
היו"ר יעקב ליצמן
כאן זה 15 מיליון.
מיכאל לוריא
15 זה מקור אחד. כאן מדובר בגמלאות משרד הביטחון.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 476 ו-4479 – אושרה

עמוד 41. פנייה מספר 480 - פיקוד העורף. נאשר את זה גם אם לא נמצא כאן הרפרנט.
ליאת ניקרוטין
הפנייה נועדה לבצע שינויים פנימיים בתקציב פיקוד העודף בהתאם לסדרי העדיפויות שלו ובהתאם לביצוע.
היו"ר יעקב ליצמן
זאת פעם ראשונה שאת מופיעה אצלנו?
ליאת ניקרוטין
כן.
היו"ר יעקב ליצמן
אני חייב לומר לך שלמדת את המקצוע מהר מאוד.
ניסן סלומינסקי
יש לי בקשה. אם אפשר להבא שלא לכתוב ראשי תיבות.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד פנייה 480? מי נגד?

פנייה מספר 480 – אושרה.

פנייה מספר 481 התנתקות
ראובן ריבלין
אני לא מציע לאשר את הסעיף הבא. פה מורידים. הסכמים לקבוצות לחוק יישום ההתנגדות.
היו"ר יעקב ליצמן
יש מישהו ממשרד ראש-הממשלה. אין.
ניסן סלומינסקי
אני אהיה מוכן להקריא את מה שכתוב.
היו"ר יעקב ליצמן
אני לא מוכן שתקריא.
ראובן ריבלין
מסיוע לעסקים לוקחים 73 מיליון שקלים.
היו"ר יעקב ליצמן
אני מציע לחכות כי יש לי כמה וכמה שאלות על ההתנתקות. אני מציע שנחכה עד מחר.
ראובן ריבלין
הם לקחו מתוכנית מימון התנתקות.
היו"ר יעקב ליצמן
מחר יבוא הרפרנט.

פנייה מספר 469.
אריאל לבלין
פניית סוף שנה של נמל יפו שנועדה לבצע התאמות בהתאם לפעילות השוטפת שלו. כיום מנהל את הנמל מינהל מקרקעי ישראל.
ניסן סלומינסקי
מי המנכ"ל?
אריאל לבלין
אני לא יודע. בקרוב הנמל יועבר לעיריית תל-אביב.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 469 – אושרה.

פנייה 484 ו-485.


אני מציע שלא נדון בזה, אם לא איכפת לכם, כי אני רוצה לשמוע על זה מחר.

פנייה מספר 486 – תמ"ת
דוד שטיינמץ
שינויים פנימיים לקראת סוף שנה של שירות התעסוקה. כמו כן העברה למפוני עזה בנושא מלגות.
היו"ר יעקב ליצמן
מה סכום המלגה שאתם נותנים?
דוד שטיינמץ
את סעיף המלגה אני לא יודע, אבל אני יודע שזה תוספת של למידה ושוברים.
ניסן סלומנסקי
איפה זה כתוב? כתוב הפוך. כתוב שלוקחים מכל המקומות. מעבירים את זה לרזרבה. מה זה רזרבת התייקרות?
סמדר אלחנני
זה הולך מסעיף אחד לרזרבה ומהרזרבה זה יוצא.
ניסן סלומינסקי
איך אני יודע לאן זה יוצא?
דוד שטיינמץ
יש לך גם תוספות.
ניסן סלומינסקי
אין כאן כלום. יש כאן מאיפה מורידים.
היו"ר יעקב ליצמן
חבר הכנסת סלומינסקי צודק.
דוד שטיינמץ
יש לי את זה כאן. אני יכול להראות לכם. יש לי את האישור. הכול הולך לשירות התעסוקה.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 486 – אושרה.

פנייה מספר 487 ו-490 – מעונות יום לעובדות.
ריקי ארמן
מדובר בהעברה מתקציב ההשכלה הגבוהה לביטוח לאומי, נכי רדיפות הנאצים, ומעונות יום.
ראובן ריבלין
את לוקחת מנכי הנאצים.
קריאה
אחר כך יש שינויים פנימיים.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 487 ו-490 – אושרה.

עמוד 19. פנייה מספר 493 – תחבורה.
אודי אדירי
הפנייה היא פניית סוף שנה של משרד התחבורה.
היו"ר יעקב ליצמן
פנייה 499, עוד פעם תחבורה. זה ההסכם של סטס. זה בעמוד 21.
היו"ר יעקב ליצמן
פנייה 499
אודי אדירי
הפנייה נועדה להשלים תקציב.
ראובן ריבלין
אתה מוריד מהרזרבה ונותן לבטיחות בדרכים.
אודי אדירי
נותן לבטיחות בדרכים.
היו"ר יעקב ליצמן
זה לא מושלם.
אודי אדירי
סוכם בתחילת השנה, בהחלטת ראש-הממשלה, לתקצב את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. כל הסכום עבר אבל נשארו רק 16 מיליון שקלים.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד פנייה 499? מי נגד?

פנייה מספר 499 – אושרה.

פנייה מספר 303 – התנתקות.
קריאה
דובר כאן על פנייה 04 שהיא של דתות, ואני רפרנטית של דתות ונמצא כאן גם התקציבן.
היו"ר יעקב ליצמן
אם יש מישהו, אני אביא את זה לדיון. חשבתי שאין אף אחד.
היו"ר יעקב ליצמן
פנייה מספר 573. שיכון.

מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 573 – אושרה.

אנחנו חוזרים לפנייה הקודמת, עמוד 16. פנייה 491 ו-4492.
אריאל קטן
תוספת לרשות ארצית לשירותי דת, של 48 מיליון שקלים בהרשאה להתחייב ועוד תוספת של 13 מיליון שקלים למועצות הדתיות.
ניסן סלומינסקי
מה זה המבנים? היום התפרסמו באינטרנט כל הקריטריונים.
היו"ר יעקב ליצמן
בהסכם הקואליציוני עם ש"ס מדובר על העברת הכסף אבל לא על החלוקה.
אריאל קטן
חלוקה לפי קריטריונים שוויוניים בכל הארץ.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 491 ו-4492 – אושרה

פנייה מספר 511 – רווחה.
משה בר סימן טוב
כמדי שנה אנחנו משלימים את התקצוב לביצוע בפועל במכסות רווחה, וגם שינויים פנימיים שנעשים לבקשת המשרד.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 511 – אושרה

פנייה מספר 516
משה בר סימן טוב
גם כאן אנחנו מבקשים השלמת תקצוב של הרשויות המקומיות. שירותי הרווחה המסופקים במימון של 25 אחוזים של הרשויות המקומיות, ואנחנו מתאימים זאת לביצוע בפועל.
היו"ר יעקב ליצמן
אתה מודיע כרגע שכל הקיצוצים וההעברות הם בהתאם לביצוע.
משה בר סימן טוב
בהתאם לביצוע. תת-ביצוע.
ראובן ריבלין
למה לא מורידים מהשירות לזקן, חוץ מזה?
משה בר סימן טוב
יש שם תת-ביצוע. יש קריטריונים לקבלת הסיוע. זה שירות שיש ממנו פחות ופחות ביצוע, כי יש יותר תוכניות בקהילה. תוכנית קרן רש"י זה כסף שיש בתקנה אחת וכל שנה הוא מפוזר לתקנות ייעודיות כי זה נועד גם לנכים וגם למפגרים.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 516 – אושרה.

עמוד 35. פנייה מספר 518 – מינהל לחינוך התיישבותי.
אריאל קטן
מספר פרויקטים שמנוהלים על-ידי הדיור הממשלתי בהשתתפות משרדי ממשלה, ביניהם פנים, מבקר המדינה ומינהל לחינוך התיישבותי. מינהל לחינוך התיישבותי משתמש במקרה הזה בשירותים של הדיור הממשלתי.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 518 – אושרה.

פנייה מספר 512 ו-513.
גלית פלצור
יש תוספת של 12.6 מיליוני שקלים להיערכות לשפעת העופות. עוד שמונה מיליון שקלים לבקעת הירדן בהתאם להחלטת ממשלה כסיוע לבקעת הירדן. יש עוד כשני מיליון למינהל המחקר החקלאי.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 512 ו-513 – אושרה
היו"ר יעקב ליצמן
פנייה 529 ו-530 – האקדמיה ללשון העברית
רותם רול
מדובר בתוספת של עוד מיליון שקלים לאקדמיה ללשון העברית.
ניסן סלומינסקי
מה זה מלוות באמצעות ממשלת ארצות-הברית.
רותם רול
הדולר התקציבי הוא גבוה מהדולר בפועל.
ניסן סלומינסקי
צריך להיות שם הרבה כסף.
רותם רול
יש איזשהו סכום.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה 529 ו-530 – אושרה

פנייה מספר 508 – איכות הסביבה
נטשה אפשטיין
קרן במשרד לאיכות הסביבה. ההכנסות באות מדוחות.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 508 – אושרה

פנייה מספר 505 – הגנת הסביבה
נטשה אפשטיין
קרן השתתפות של הממשלה.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 508 – אושרה
היו"ר יעקב ליצמן
פנייה 509 – שעות נוספות בגין המלחמה.
נטשה אפשטיין
תוספת של שעות נוספות לעובדים, במיוחד בלשכות מינהל אוכלוסין.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 509 – אושרה.
ניסן סלומינסקי
אפשר לקבל את הרשימה?
היו"ר יעקב ליצמן
ביקשתי.
נטשה אפשטיין
אפשר לראות את זה באינטרנט.
היו"ר יעקב ליצמן
את יכולה להעביר לי?
נטשה אפשטיין
אני אבקש מהמשרד שיעביר.
ניסן סלומינסקי
אני מבקש לדעת לאיזה רשויות זה עבר.
היו"ר יעקב ליצמן
תורידי מהאינטרנט ותעבירי לנו.

פנייה 510
נטשה אפשטיין
התאמות שכר של סוף שנה.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 510 – אושרה

פנייה 514
נטשה אפשטיין
מדובר ברשויות מאוזנות.
ניסן סלומינסקי
יש לכם רשימות?
היו"ר יעקב ליצמן
אני מבקש להעביר לנו את רשימת המקבלים.

מי בעד? מי נגד?

פנייה מספר 514 – אושרה

תודה רבה. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 14:10

קוד המקור של הנתונים