ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 25/10/2006

פרוטוקול

 
הקמת ועדה מייעצת לטיפול בעגונות ומסורבות גט

2
הוועדה לקידום מעמד האישה
25.10.2006
הכנסת השבע-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שני




פרוטוקול מס' 16
מישיבת הוועדה לקידום מעמד האישה
שהתקיימה ביום רביעי ד' בחשוון התשס"ז (25 באוקטובר 2006) בשעה 9:00
סדר היום
הקמת ועדה מייעצת לטיפול בעגונות ובמסורבות גט.
נכחו
חברי הוועדה: גדעון סער – היו"ר
זהבה גלאון
משה גפני
שרה מרום שלו
ייעוץ משפטי
הלית מגידו
מנהלת הוועדה
דלית אזולאי
רשמת פרלמנטרית
שרון רפאלי




הקמת ועדה מייעצת לטיפול בעגונות ובמסורבות גט
היו"ר גדעון סער
בוקר טוב. זאת ישיבה קצרה, ואחר-כך תהיה ישיבה מן המניין של ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים. בקדנציה הקודמת הייתה ועדה מייעצת בנושא הטיפול באלימות במסורבות הגט; היא הוקמה לקראת סוף הקדנציה, ומטרתה הייתה לשמש דיאלוג בין בתי הדין הרבניים לבין אותם ארגונים שעוסקים בנושא של מסורבות גט ובין חברי הכנסת. אני רוצה להקים את הוועדה מחדש כי הדבר יסייע לקיים דיאלוג כי כשהנושא מגיע לפורום יש מידה של התפלמסות כמו שקורה בבניין הזה.

הרכב הוועדה כפי שהוא מוצע כולל את חברי הכנסת גדעון סער, זהבה גלאון, משה גפני, רונית תירוש, ואני רוצה להוסיף את חבר הכנסת בני אלון מטעמים שאבהיר; כמו-כן את נציגי בתי הדין הרבניים: הרב אליהו בן דהאן, שהוא מנהל בתי הדין הרבניים, עו"ד שמעון יעקובי שהוא יועץ משפטי לבתי-הדין הרבניים והרב בנימין בארי-דיין. מטעם ארגוני הנשים שעוסקים בנושא הזה: עו"ד בתיה כהנא דרור, היועצת המשפטית של ארגון "מבוי סתום"; עו"ד בת שבע שרמן, שהיא יו"ר הוועדה המשפטית של- - -ומנהלת ארגון "יד לאישה".

ההבדל בין ההרכב הזה לעומת הרכב הוועדה בקדנציה הקודמת הוא שנוסף נציג אחד, ולכן אפשר היה להוסיף את חבר הכנסת אלון. בפעם הקודמת הייתה נציגה של ארגוני נשים, ושני נציגים של בתי-הדין הרבניים, ו- 4 חברי כנסת. כעת יש נציג אחד נוסף בכל אחד מהמרכיבים: יש 2 נציגות מארגוני הנשים, 3 נציגים מבתי הדין הרבניים ו-5 חברי כנסת במקום ארבעה. זה שומר על שיווי משקל בצורה קצת יותר טובה. אני מקווה שנצליח לתרום לשיפור. זה גם הרכב שיש בו נציגים מזרמים פוליטיים שונים מבחינת תפיסת העולם, וזה יכול לסייע.

אני מבקש לקיים על זה הצבעה. מי בעד?

בעד - ; נגד – אין; נמנעים – אין. ההחלטה התקבלה פה אחד.

הנושא השני הוא עדכון בלבד בעניין דיון שקיימנו כאן בפגרה בנושא ביטול משרת היוהל"ן. בעקבות הפעילות שלנו בהמשך לטיפול בנושא יופיע בוועדה בשבוע הבא ביום שלישי הרמטכ"ל. היה קשה מאוד לתאם את המועד. אני לא רוצה להגיד שלא הייתה התלהבות, אבל זה לא היה פשוט. חשוב מאוד לקיים את הישיבה הזאת.
זהבה גלאון
אני מתנצלת מראש שלא אהיה.
היו"ר גדעון סער
זה יהיה מאוד חבל.
זהבה גלאון
אני לא יכולה. אני אמרתי מראש שעד 12:30 לא אוכל להתפנות, אני לא יכולה להזיז כלום.
היו"ר גדעון סער
תיאמנו את לוח הזמנים עם הרמטכ"ל. במקרה ראיתי אותו אתמול כאן והצעתי לו לבוא לישיבה בגישה פתוחה, ולא בגישה שמקדשת את ההחלטה שהתקבלה. הוא לא מסר התחייבות. מי שיכול להגיע לישיבה, חשוב שיהיה פורום מכובד. אני אומר את זה כי באותה שעה יש ישיבה שעניינה הסימפוזיון בנושא חוק ההסדרים בוועדת הכנסת. אולי כדאי לעשות סבב טלפוני כדי שיהיה פורום מכובד. תודה רבה.

הישיבה ננעלה ב- 9:10

קוד המקור של הנתונים