פרוטוקול

 
הכנסת השבע עשרה






נוסח לא מתו
מושב ראשון
פרוטוקול מס'

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, ד' באלול התשס"ו (28 באוגוסט, 2006), שעה 10:00
סדר היום
1. מינוי מנכ"ל למשרד מבקר המדינה ע"פ סעיפים 12 ו-41 לחוק שירות המדינה (מינויים) התשי"ט-1959.
נכחו
חברי הוועדה: יעקב ליצמן – היו"ר

אלי אפללו

אבישי ברוורמן

מוחמד ברכה

אלחנן גלזר

משה גפני

מג'לי והבה

שי חרמש

אחמד טיבי

דוד טל

שלי יחימוביץ

אמנון כהן

רן כהן

ישראל כץ

סטס מיסז'ניקוב

יעקב מרגי

יורם מרציאנו

אורית נוקד

ניסן סלומינסקי

גדעון סער

ראובן ריבלין
מוזמנים
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס
יועצת כלכלית
סמדר אלחנני
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמה וערכה
סמדר לביא – חבר המתרגמים בע"מ

מינוי מנכ"ל למשרד מבקר המדינה ע"פ סעיפים 12 ו-41 לחוק שירות המדינה (מינויים) התשי"ט-1959
היו"ר יעקב ליצמן
רבותיי, אני פותח את הישיבה. דבר ראשון נכבד את מבקר המדינה ונעבור על הסעיף הזה, אחר כך נעבור על הסעיפים הקטנים, הפחות חשובים.

הסעיף הראשון הוא מינוי מנהל כללי למשרד מבקר המדינה. כידוע ועדת הכספים, כידוע עם זאת שמשמשת כוועדת שירות, היא צריכה לאשר את המינוי של המנהל הכללי של מבקר המדינה. מבקר המדינה מצא לנכון לבוא והוא יסביר את זה. אדוני המבקר.
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס
בוקר טוב לכם, אדוני היושב ראש, חברי הוועדה. רציתי להביא לידיעתכם שוועדת איתור בראשות השופט פרופ' יצחק זמיר ובהשתתפות עורכת דין תמי שפניץ, מוועדת שפניץ, יחד עם פרופ' יצחק גלנור, שהיה בעבר נציב שירות המדינה, מונתה על ידִי לפני כמה חודשים כדי לאתר מנהל כללי למשרד מבקר המדינה. האיתור נעשה על ידי הוועדה לאחר שהיא שוחחה עם מועמדים רבים מאוד וגם מיוזמתה פנתה למועמדים שונים, והתוצאה היתה שהוועדה המליצה בפניי על שלושה מועמדים שמתוכם המועמד המקובל ביותר עליי היה והינו עורך דין שלמה גור, שהיה בעבר שלוש שנים המנהל הכללי של משרד המשפטים. האיש היה בשירות החוץ תקופה ארוכה מאוד, בתפקידים הבכירים ביותר בשירות החוץ, ולאחר מכן, כאמור, שימש כמנהל הכללי במשרד המשפטים. מבחינת הרקע שלו אני גם אזכיר שקיבל ציון לשבח במלחמת יום הכיפורים ותולדות החיים שלו נמצאים כאן בפניכם.

הנוהל מבחינת החוק מחייב את המבקר להופיע בפני הוועדה, לומר לוועדה על מי הוא ממליץ, את מי הוא מציע לתפקיד ולאחר מכן הוועדה מתבקשת לאשר את ההמלצה של המבקר, בעניין זה, שהיא כאמור מבוססת על ועדת האיתור.

רציתי לומר לכם, רבותיי, שיש פה שני דברים שאני רוצה להוסיף אותם: אחד, בעבר לא היה מקובל למנות מנהל כללי דרך ועדת איתור, כי המנהל הכללי הוא משרת אמון של המבקר. אני החלטתי לשנות את הנוהל של העבר ולהקים ועדת איתור בהרכב שאמרתי לכם, בראשות שופט, משום שהייתי בדעה שרצוי שהצו הציבורי יובלט בעניין הזה ובעיקר הנושא של השוויון בין המועמדים.

שתיים, כל אחד מכם, אני מניח, יודע על ההתפתחויות שחלו במשרד מבקר המדינה בשנה האחרונה. המשרד עבר תהליך של התקדמות משמעותית ביותר בדרכי הביקורת ובאורח הביקורת והוא מחייב, היום, את הדרג הטוב ביותר במדינת ישראל שישתלב בו. הביקורת הפכה להיות נושא חשוב ביותר בדמוקרטיה הישראלית ולכן הפנייה לאנשים בדרך שבה נעשתה, היתה כדי לבחור את המועמד המתאים ביותר להיות המנהל הכללי של משרד מבקר המדינה.

אנחנו היום מדברים על משרד של 500 עובדים לערך, שמתוכם 350 הם אנשי מקצוע בביקורת, כולם בעלי תואר שני ושלישי והם מבעלי המקצוע הבלתי תלויים הנאמנים ביותר הקיימים במדינת ישראל בתחום שעליו אני אחראי כיום, מטעם הכנסת, לאחר שנבחרתי מטעם הכנסת.

לכן אני מבקש לאשר את שלמה גור להיות המנהל הכללי של משרד מבקר המדינה.
היו"ר יעקב ליצמן
תודה, אדוני המבקר, אני בטוח שלא יהיה דוח מבקר על מינוי המנהל הכללי שהוא לא מינוי פוליטי. אני בטוח ולכן לא נזדקק אחר כך לדוח מינויים פוליטיים.

אדוני, המינוי מאוד טוב, הכרתי אותו קצת כשהיה במשרד המשפטים, לכן אם יש הערות? בבקשה. אם לא – נצביע.

מי בעד מינוי המנהל הכללי למשרד מבקר המדינה, עורך דין שלמה גור, ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

אושר פה אחד.

תודה רבה, אדוני המבקר.
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס
תודה רבה לכם.

קוד המקור של הנתונים