ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 17/07/2006

תיקון טעות בחוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנת הכספים 2006), התשס"ו -

פרוטוקול

 
PAGE
1
ועדת הכספים

17.7.2006


הכנסת השבע-עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב ראשון
פרוטוקול

מישיבת ועדת הכספים

שהתקיימה ביום שני, כ"א בתמוז התשס"ו – 17 ביולי 2006 – בשעה 12:10
סדר היום
תיקון טעות בחוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנת הכספים 2006), התשס"ו-2006
נכחו
חברי הוועדה: יעקב ליצמן – היו"ר


זאב אלקין




אלי אפללו




מוחמד ברכה

אלחנן גלזר

מגלי והבה

יצחק וקנין

שי חרמש




אמנון כהן




ישראל כץ




סופה לנדבר




סטס מיסז'ניקוב




אורית נוקד




ניסן סלומינסקי




ראובן ריבלין
ייעוץ משפטי
הלית מגידו
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמת פרלמנטרית
הדס דויטש

תיקון טעות בחוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנת הכספים 2006), התשס"ו-2006
היו"ר יעקב ליצמן
בוקר טוב, אני מתכבד לפתוח את הישיבה.
אלי אפללו
אדוני היושב-ראש, חברי כנסת נכבדים, אני רוצה להעלות נושא כהצעה לסדר ולדיון בוועדה, על רכבת ישראל. הממשלה החליטה ב-9.10.2003 להעביר תקציב של 20 מיליארד ש"ח לגבי תקציב של רכבות תוכנית לרכבות במדינת ישראל. ועדת הכספים החליטה ב-1.12.2003 לאשר אותה, 20 מיליארד ש"ח לגבי התוכנית עם 4 מיליארד ₪ לגבי הריביות. לפני שהיתה התוכנית הזאת התנגדנו לתוכנית, ועד שלא הובאה לפנינו תוכנית עם ביצוע לגליל ולנגב, מה סדר העדיפות, שמביאים לנו תקציבים.


לצערי הרב, התגלתה לי עוד הטעיה לגבי ועדת הכספים מצד הממשלה. הממשלה הגיעה להחלטה חדשה; קו כרמיאל, שנחשב קו הגליל, היה צריך להיות בתקציב של 943 מיליון ₪. סיומו היה צריך להיות ב-2008. קו העמק, 984 מיליון ש"ח - בסיומו ב-2007. עכשיו מה שקרה, ששינו את השינוי הזה, וקו עכו-כרמיאל, שעכשיו מגישים אותו במיליארד ו-690 הוקפא לחלוטין. אין תאריך התחלה ואין תאריך סיום.
היו"ר יעקב ליצמן
אזמין את שר התחבורה בשבוע הבא לכאן, ואז תוכל להעלות את זה. נזמין את שר התחבורה בשבוע הבא לדיון על משרדו. תעלה את זה אז.
אלי אפללו
אני רוצה להשלים את העניין; קו העמק, מ-984 מיליון ₪ הפך למיליארד ו-630, הסיום שלו יהיה 2010. כלומר חלק אחד, אין יעד לא להתחלה ולא לסוף, ואת הקו שהיה צריך להיות סופו ב-2007, נדחה ל-2010.


אני נותן פה הצהרה; עד שהדבר הזה לא יבוא לסדר, ואני אומר את זה לגבי הממשלה שלנו, שתמכתי בה, והאמנתי שכל מה שנאמר לגבי סדר עדיפות חדש לגבי הגליל והנגב, שזה עמד בכל דיון ובכל נושא, האמנתי בזה בכל כוחי. היום הממשלה הזאת משנה בצורה דרסטית את הדברים שמדברים בתשתיות, ברכבות. יש לי פה הפרוטוקול שישב פה מאגף התקציבים שהציג לפנינו את סדר העדיפות החשובה למדינת ישראל, שהרכבת הזאת תהיה בסדר עדיפות ראשון.
היו"ר יעקב ליצמן
תבדוק את הביצוע. בחוק התקציב אישרנו כסף לפרויקט הזה. מחר יש דיון על אי-ביצוע התקציבים. אגב, לא אתן לתקוף אחד את השני מחר, אני רוצה דיון ענייני. מדבריך יוצא שבביצוע משרד התחבורה, תשתיות, היה תת-ביצוע דרסטי. לכן אני מציע, צריך מחר לראות אם זה נכון או לא.
אלי אפללו
אני מבקש לסיים; כל מה שמדברים בסדר עדיפות לגליל ולנגב, ואני רואה באופן ברור החלטות לגבי הגליל, שביטלו את קווי הרכבת של הגליל והנגב, ועד שהדבר הזה לא יובהר באופן ברור ויחזירו את סדר העדיפות הזה - לא לקדם את זה, להשאיר את זה בסדר העדיפות שהוחלט ושהצבענו, כל נושא שיצביעו לפנינו בנושא משרד התחבורה, אצביע נגד, גם העברות תקציביות. אני מבקש דיון בהקדם בעניין הזה.
היו"ר יעקב ליצמן
שר התחבורה, אבקש להזמין אותו לדיון על משרדו בשבוע הבא. אני מכבד אותו, ונקיים דיון. יש לנו עוד הרבה שאלות לגבי משרד התחבורה, נעשה את זה, ונתחיל לדון על עוד משרד קטן בשבוע הבא.
אורית נוקד
רציתי להעלות שני נושאים כהצעה לסדר; אחד, האם אפשר להזמין או את מנכ"ל משרד ראש הממשלה או נציג בכיר באוצר על כל המדיניות של שיפוי הנזקים שנגרמים- -
היו"ר יעקב ליצמן
דיברו אתי גם חברי כנסת. אני לא חושב שאנו בשלב התערבות כרגע. אל"ף, זה באמצע מלחמה, יראו מה קורה בשטח, אני לא חושב שאנו צריכים כרגע להתערב. אני מציע שנחכה כמה ימים, ואם יהיה צורך, נתערב.
אורית נוקד
יש נושא נוסף שהייתי רוצה להעלות; מסתבר שיש אפליה בין מושבים וקיבוצים לבין ישובים אחרים שהם ישובי קו עימות. היתה החלטה של מועצת מקרקעי ישראל, היא נקראת החלטה 817, שקבעה שכל הישובים האלה, לכל המטרות שהם מבקשים לשנות את הייעוד של הקרקע, אם זה תעשייה ואם זה תיירות, ישלמו אפס אחוז. משום מה בחרו לא להחיל את ההחלטה הזאת על המושבים והקיבוצים.
היו"ר יעקב ליצמן
בתחילת הישיבה אמרתי שאני הולך להזמין את שר השיכון לדון על נושא מינהל, אמרתי את זה בהקשר לאשדוד. אני חושב שאז תוכלי להעלות את זה.
זאב אלקין
המשך של העניין הזה, של קו העימות; בשבוע שעבר היה כאן דיון על הכללת שדרות וישובי עוטף עזה. התקבלה תגובה לוועדה מהממשלה?
היו"ר יעקב ליצמן
לא נשארתי עד הסוף. אבדוק את זה.
מגלי והבה
לאור המצב בצפון, עשיתי כמה ביקורים בכמה בתי חולים בצפון, גם בצפת, גם בנהרייה, גם בקרית שמונה. אני מציע שהוועדה המכובדת תמצא זמן, ואם לא כולה, בראשותך, תבקר בכמה מקומות, בייחוד עכשיו אפשר ללמוד על הרבה סוגיות שנוכל לסייע בהן.
היו"ר יעקב ליצמן
האם זה לא מוקדם מדי? אני לא מחפש את התמונות.
מגלי והבה
הייתי בבית החולים צפת, בחדר המיון שכולו ממוגן. יש להם שם בעיה של מכונת רנטגן DR , Digital Roentgen, והיום כדי לצלם פצועים שמגיעים לבית החולים צריך להוציא אותם מהמרחב המוגן לבית החולים ולהחזיר אותם. עלות המכונה הזאת: מיליון ו-600 אלף ש"ח. היום הם תקועים, כי פצועים שמגיעים לשם בסכנה, והם בבעיה. זאת דוגמה, ויש עוד המון דוגמאות שאפשר כוועדת כספים- -
היו"ר יעקב ליצמן
אני מציע מחר בבוקר, היות שמשרד הבריאות יהיה כאן ב-09:30, תזכיר לי את זה, ואשאל את נציג משרד הבריאות.
ניסן סלומינסקי
הדיון שהיה לנו לגבי הילדים בגילאי אפס עד שלוש, ילדי גוש קטיף, כביכול, לא רצו להכיר בהם. לחצנו עליהם מאוד שייתנו תשובה. האם יש תשובה?
היו"ר יעקב ליצמן
עוד לא.
הלית מגידו
נדבר אחרי הישיבה.
היו"ר יעקב ליצמן
תיקון טעות בחוק ההסדרים, משק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנת הכספים 2006), התשס"ו-2006: "לכבוד חבר הכנסת ליצמן, יושב-ראש ועדת הכספים, בהתאם להוראות סעיף 10א לפקודת סדרי השלטון והמשפט, התש"ח-1984, הריני מעבירה לעיונך הצעה לתיקון טעות בשל טעות טכנית בנוסח החוק שבנדון, אשר התקבל בכנסת ביום י' בסיוון התשס"ו – 6 ביוני 2006 – ופורסם ברשומות בס"ח, עמ' 306. אודה לך אם תביא אותה לפני הוועדה לקביעת הטעות ולאחר מכן לאישורה במליאת הכנסת, יושבת-ראש הכנסת".
ראובן ריבלין
היושב-ראש, אתה תצביע בעד? כי אנו הצבענו נגד החוק.
היו"ר יעקב ליצמן
תיקון – נצביע בעד.
הלית מגידו
אני רוצה להסביר באיזו טעות מדובר; מדובר כאן בשיבוש בהתאמה בין התאריך העברי לתאריך הלועזי.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד? מי נגד? אושר.


תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 12:25

קוד המקור של הנתונים