פרוטוקול

 
PAGE
1
ועדת הכספים

17.7.2006


הכנסת השבע-עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב ראשון
פרוטוקול

מישיבת ועדת הכספים

שהתקיימה ביום שני, כ"א בתמוז התשס"ו – 17 ביולי 2006 – בשעה 10:00
סדר היום
הארכת מועדים לפי חוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973
נכחו
חברי הוועדה: יעקב ליצמן – היו"ר


זאב אלקין




אלי אפללו




מוחמד ברכה

אלחנן גלזר

מגלי והבה

יצחק וקנין

שי חרמש

שלי יחימוביץ'




אמנון כהן




ישראל כץ




סופה לנדבר




סטס מיסז'ניקוב




אורית נוקד




ניסן סלומינסקי




ראובן ריבלין
מוזמנים
אדוארד בלאו, מפלגת עלי"ה
ייעוץ כלכלי
סמדר אלחנני
ייעוץ משפטי
הלית מגידו
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמת פרלמנטרית
הדס דויטש

הארכת מועדים לפי חוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973
היו"ר יעקב ליצמן
בוקר טוב, אני מתכבד לפתוח את הישיבה.


אני הולך לתת הארכה לכולם, אם הוא לא בא. אני דן על הכל. אני לא אוהב שלא באים לכאן. הצעות לסדר יום, בבקשה.
שלי יחימוביץ
הצעה ראשונה לסדר, כבאי האש בכל מרחב הצפון לא מקבלים משכורות כבר שלושה חודשים. הם היום בשיא הפעילות, ואני מציעה לטפל בזה בדחיפות.


שתיים, לא קשר לאירועים, אך אני חוששת שבחסות האירועים יעבור בשקט, בלי שניתן על כך את הדעת - הגשתי בקשה לדיון מהיר - ביום ראשון שר האוצר הירשזון מתכוון להביא לממשלה הצעה שלפיה במסגרת החלטת בז"א – בתי הזיקוק אשדוד – כל המפעל יימסר לזוכה במכרז לצמיתות, לעולמי עד, במקום בחכירה של 50 שנה. אני חושבת שזאת הצעה אומללה. גם אם אנו עושים שגיאה בהפרטות האובססיביות האלה, יש לנו אפשרות בעוד 50 שנה לבצע תיקון. כאן אנו גם מוותרים על התיקון, מפקירים נכס של לגורם פרטי לנצח נצחים, בית זיקוק, תחנת כוח. הוא הודיע על כך בהודעה רשמית.
היו"ר יעקב ליצמן
אם כך, נדון על כך ביום רביעי.
סטס מיסז'ניקוב
גם אני רוצה להעלות שתי הצעות לסדר; אחת, בעקבות האירועים בצפון, ואני הייתי יומיים בצפון, נפגשתי גם עם ראשי ערים, כל סיעת "ישראל ביתנו" היתה שם, אני מבקש בהמשך לישיבה בשבוע שעבר, שדנו על מצוקת הישובים ועל אי-העברת הכספים לישובים שונים שסובלים מכך במשרד הפנים, לקיים ישיבה, לדון על מצב הישובים- -
היו"ר יעקב ליצמן
אקצר לך; שוחחתי אתמול עם שר האוצר, פניתי אליו, ואמרתי לו שבכל הישובים האלה בצפון, של קו העימות, בכל המקומות שלא יחכו עם כל תוכניות ההבראה, להקל עליהם. השר הבטיח לי שהיום הוא ייצא לסיור עם צוות מורחב של משרד האוצר, וידון על זה בכובד בראש.
סטס מיסז'ניקוב
צריך העברת כספים דחופים.
היו"ר יעקב ליצמן
עשיתי את זה אתמול.
סטס מיסז'ניקוב
אם זה לא ייושם- -
היו"ר יעקב ליצמן
בין כך נחזור לסעיף של יום רביעי. רק התחלנו.
סטס מיסז'ניקוב
שתיים, אנו צריכים לקיים דיון דחוף – זה קשור גם לצפון וגם לדרום – על מצב העסקים הקטנים שקורסים. אם היית רואה מה שראיתי בנהריה, בצפת, שכולם סגורים וקורסים, אני כבר לא מדבר על צימרים, אני מדבר על עסקים קטנים – חנויות, שווארמות, פשוט קורסים.
היו"ר יעקב ליצמן
אני לא חושב שנכון שוועדת הכספים תסייר במקומות כאלה כרגע. אני חושב שכרגע זה תפקיד הפקידים, לעשות את זה. הם צריכים לבדוק, לטפל. מה שכן, אני אומר את זה כל הזמן - צריך לעשות את זה גם בדרום, כרגע זה אקט של מלחמה, אני לא עושה את זה גם שם - חייבים לסיים את הדברים אחר-כך. אני לא מחפש את התמונות, שסיירנו וקיבלנו כותרות. לעצם הדברים, גם עסקים קטנים, גם הדברים בדרום, אני חושב שנכון שנבוא, ונחפש הזדמנות ראשונה לעשות את זה.
אלי אפללו
היום שר האוצר נמצא בכל הישובים, גם שר הפנים ועוד כמה שרים.
היו"ר יעקב ליצמן
בדיוק את הדברים האלה אמרתי בתחילת הישיבה. נחכה, נראה איך הוא מטפל בדברים.


ברשותכם, אני שואל את היועצת המשפטית, האם יש באפשרותי להאריך את המועדים לכולם?
הלית מגידו
כעיקרון, בהחלט כן. הסמכות מוקנית לכם להאריך את המועדים שקבועים בסעיף 10 לחוק מימון מפלגות. לא קבוע שם שאתם חייבים לעשות את זה דווקא על בסיס בקשה של מפלגות.
היו"ר יעקב ליצמן
האם חברי הכנסת מתנגדים להצעה שלי, להאריך לכל המפלגות עד התאריך שהוא כתב כאן? מה שהוא ביקש עבור שלוש מפלגות, אני מציע לכולם.
הלית מגידו
המבקר הציע להאריך את התקופה שנקבעה בשבועיים. הגישו שלוש מפלגות בקשות; מפלגת העבודה ביקשה חודשיים נוספים, סיעת חדש, המפלגה הקומוניסטית ביקשה חמישה שבועות, ומפלגת העלייה ביקשה שלושה שבועות. המבקר הציע תקופה קצרה משמעותית מכל הבקשות האלה, תקופה של שבועיים. בהחלט יש הגיון בהצעתו של אדוני לקבוע תקופה שווה לכלל המפלגות, כי יש פה עניין של שוויון, מה גם שהמבקר נדרש בעקבות הגשת הדוחות האלה להגיש דוח משל עצמו. בחוק קבוע שהוא צריך לעשות את זה תוך תקופה מהיום שהוגשו לו אותם דוחות.
ראובן ריבלין
הייתי במגע עם מבקר המדינה מספר פעמים כאשר בסמכותי היה להאריך למפלגות כיושב-ראש הכנסת. אני בהחלט חושב שצריך לקבל בדרך-כלל את המלצת מבקר המדינה. יחד עם זה, הואיל והמצב שבו אנו נמצאים עכשיו הוא כזה שייתכן שאחרי שבועיים נתבקש לעוד שבועיים, אני מציע להאריך לשלושה שבועות.
היו"ר יעקב ליצמן
15.8.
ראובן ריבלין
בסדר. להסביר למבקר, שבגלל התקופה הזאת ובגלל שמספר אנשים במפלגות- -
היו"ר יעקב ליצמן
בסדר.
זאב אלקין
היות שאני מבין שהנציג המבקר לא נמצא פה, אנו לא יכולים אפילו לשמוע נימוק, למה הוא לא מוכן לקבל, ולכן אני מציע ללכת או לפי הממוצע שהמפלגות ביקשו או לפי הכי ארוך שבהן, ולהאריך לפחות בחודש.
היו"ר יעקב ליצמן
אני מציע מתון. 15באוגוסט, זה כמעט חודש מהיום, מי בעד ההצעה להאריך את כולם עד ל-15 באוגוסט, לכל המפלגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
היו"ר יעקב ליצמן
אושר פה אחד.


תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה.

קוד המקור של הנתונים