ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 27/06/2006

פרוטוקול

 
PAGE
ועדת הכלכלה
1
27/6/2006

הכנסת השבע-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב ראשון

פרוטוקול מס' 33

מישיבת ועדת הכלכלה
‏יום שלישי, א' בתמוז התשס"ו (‏27 ביוני, 2006), שעה 11:50
סדר היום
1.
החלת דין רציפות על הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (תיקון מס' 75) (מאגר מידע לענין נהגים שנפסלו מלהחזיק רשיון נהיגה), התשס"ו-2005, של חה"כ גלעד ארדן
נכחו
חברי הוועדה: גלעד ארדן – מ"מ היו"ר
מוזמנים
עו"ד שרית זוכוביצקי
-
הלשכה המשפטית, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

ודים גידון
-
משרד האוצר

עו"ד דנה נויפלד
-
משרד המשפטים

שי צרפתי
-
הנהלת בתי-המשפט

עו"ד רוית דדו
-
הלשכה המשפטית, המשרד לביטחון פנים
רפ"ק ניבה רפאלי
-
מדור תביעות, אגף תנועה, המשרד לביטחון פנים
ייעוץ משפטי
שמרית שקד-גיטלין


ניר ימין (מתמחה)
מנהלת הוועדה
לאה ורון
רשמת פרלמנטרית
אירית שלהבת
החלת דין רציפות על הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (תיקון מס' 75) (מאגר מידע לענין נהגים שנפסלו מלהחזיק רשיון נהיגה), התשס"ו-2005, של חה"כ גלעד ארדן
היו"ר גלעד ארדן
אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכלכלה. על סדר היום החלת דין רציפות על הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (תיקון מס' 75) (מאגר מידע לענין נהגים שנפסלו מלהחזיק רשיון נהיגה), התשס"ו-2005, של חבר הכנסת גלעד ארדן.


הוועדה מתבקשת להמליץ, לבקש ממליאת הכנסת להחיל דין רציפות על הצעת החוק. הצעת החוק הזאת אושרה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת ואני מעוניין לקדם אותה ולהביאה לגמר הליך החקיקה.
לאה ורון
אדוני היושב-ראש, יש הודעה של שר התחבורה למזכירות הממשלה, שמשרד התחבורה תומך בהחלת דין רציפות על הצעת החוק שלך. אני מניחה שזאת עמדת הממשלה כולה.
היו"ר גלעד ארדן
האם מישהו רוצה להעיר דבר מה?


מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד ההצעה להחיל דין רציפות על הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (תיקון מס' 75) (מאגר מידע לענין נהגים שנפסלו מלהחזיק רשיון נהיגה), התשס"ו-2005 – רוב

נגד – אין

נמנעים – אין

ההצעה נתקבלה.
היו"ר גלעד ארדן
אין מתנגדים ואין נמנעים. אני קובע שוועדת הכלכלה אישרה את הבקשה להחיל דין רציפות על הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (תיקון מס' 75) (מאגר מידע לענין נהגים שנפסלו מלהחזיק רשיון נהיגה), התשס"ו-2005. אני מבקש ממנהלת הוועדה להביא את זה במהירות האפשרית למליאת הכנסת. תודה רבה.
רוית דדו
אני מהלשכה המשפטית במשרד לביטחון פנים. כפי שאמרנו גם בישיבה הקודמת בנושא זה בוועדת הכלכלה, יש לנו בעיה בממשקים בין המשטרה ובין הנהלת בתי-המשפט. אנחנו צריכים ללבן את הסוגייה לעומק ולפתור אותה. לפני רגע דיברתי עם נציגת משרד המשפטים והוסכם שנקיים דיון. לכן אני מבקשת בינתיים להשהות את הדיון בוועדת הכלכלה על נוסח ההצעה.
היו"ר גלעד ארדן
עו"ד דדו, האם השתתפת בדיון בהצעת החוק בכנסת הקודמת? אני זוכר שהטענה הזאת של המשרד לביטחון פנים עלתה כבר בכנסת הקודמת. אחת מן השתיים, או שסמכתם על כך שלא אבחר לכנסת הבאה, או שאתם חושבים שהנושא לא חשוב. אם הממשלה תומכת והנושא אכן חשוב לא היה צריך להמתין עד שהצעת החוק תעלה שוב בכנסת הנוכחית. עשרות אלפי נהגים ממשיכים לנהוג בלי רשיון, בין אם אני כאן ובין אם אינני כאן. זה חלק מתפקידי המשרד. אני מבקש מכם מאוד, לא הוגן לבקש ממני לעצור את הליך החקיקה.
רוית דדו
לא לעצור. נקיים דיון בזמן הקרוב.
היו"ר גלעד ארדן
תנסו לקיים את הדיון בדחיפות. יש לי שאיפה עזה שהחוק הזה יעבור בקריאה שנייה ושלישית עוד במושב הזה ואני משתדל לממש שאיפות עזות שלי, כל עוד הן בגדר החוק והסבירות. תשתדלו לעזור בעניין הזה.
לאה ורון
אם מליאת הכנסת תעמוד בלוחות הזמנים, אנחנו בשאיפה להעמיד את הצעת החוק על סדר יום הוועדה כבר בשבוע הבא. קחו את זה בחשבון.
היו"ר גלעד ארדן
דרך אגב, מה הבעיה? מחר אפגש עם שר המשפטים, אולי אוכל לעזור.
ניבה רפאלי
הבעיה, שהאינפורמציה נמצאת אצל הנהלת בתי-המשפט.
דנה נויפלד
לא כדאי לפתוח את זה כעת. אלה בעיות טכניות, לא מהותיות. יש בעיה בממשק בהעברת המידע.
ניבה רפאלי
אלה הבעיות הכי גדולות.
היו"ר גלעד ארדן
קודם כול, אני כן מעוניין לדעת מה הבעיה בדיוק. אם את בעצמך מגדירה את זה כבעיה טכנית אז גם אם הצעת החוק תעבור הרי תחולת החוק לא תהיה מהיום למחר. בכל מקרה המשרדים יוכלו לבוא בדברים ולהחליט איך לממש את החוק. אני מניח שהמשרדים רוצים לקיים את חוקי המדינה, בוודאי משרד המשפטים עם מערכת בתי-המשפט.


אני מבקש שתסבירי לי בקצרה את הבעיה כי בכל זאת, אם בעתיד היא עשויה לעכב את מימוש החוק אני רוצה להבין אותה.
רוית דדו
אסביר בקצרה. חבל להיכנס עכשיו לפרטים. זה עלה גם בדיון הקודם בנושא זה בוועדת הכלכלה. כרגע המאגר הנמצא ברשות המשטרה לא מעודכן באופן שוטף מדי יום. כאשר שוטר עוצר אדם לא בהכרח יקבל עליו מידע מעודכן.
היו"ר גלעד ארדן
אתם רוצים עדכון שוטף וגישה למידע של מערכת בתי-המשפט בתחום הזה?
רוית דדו
כן. המטרה של הצעת החוק שהמידע יהיה אמין. אם בית-המשפט מקבל ברגע זה ערעור---
היו"ר גלעד ארדן
באיזה פיגור אתם מקבלים את המידע?
רוית דדו
הדעות חלוקות כאן.
ניבה רפאלי
זה לא רק שאלה של פיגור בלוח הזמנים. יש דברים שאנחנו לא מקבלים עליהם אינפורמציה בכלל.
היו"ר גלעד ארדן
הצעת החוק שלי עוסקת רק בנהגים שקיבלו פסילה מעל חודשיים. ההנחה, שאלה נהגים שעוברים כנראה עבירות חמורות, כי לא שגרתי לקבל פסילה מעל חודשיים. זה הנתון שלגביו אתם צריכים להיות מעודכנים על-פי הצעת החוק, לא דברים אחרים.
ניבה רפאלי
תקופת הפסילה לא משנה. אם אדם קיבל למשל עונש בהיעדרו והגיש בקשה לביטול גזר-דין, ובית-המשפט שינה לו את הפסילה, הגדיל אותה או הקטין אותה – על כך אנו לא מדוּוחים בכלל. זה לא עניין של פיגור, אלא אנחנו לא מקבלים כל דיווח. יתכן שאצלנו רשום שקיבל פסילה ל-3 חודשים אך בית-המשפט ביטל את הפסילה כליל. יוצא שהדיווח שלנו בכלל לא נכון.
שי צרפתי
אני מהנהלת בתי-המשפט. שוחחתי אתמול עם אנשי המחשוב שלנו. 3 פעמים בשבוע החומר מועבר, בצורה של קבצים, גם לרשות הרישוי וגם למשרד לביטחון פנים, למשטרה. בעוד מספר חודשים תוכנס לפעולה מערכת במ"ה, מערכת מחשוב חדשה של בתי-המשפט, ואז הקבצים יועברו באופן הרבה יותר שוטף, הרבה יותר מלא. אני בטוח שהבעיות ייפתרו עם הקמת המערכת החדשה. עד שייפתרו הבעיות אנחנו נקיים כמובן ישיבה, כפי שנאמר כאן, ונפתור את הבעיות הטכניות.
היו"ר גלעד ארדן
תודה רבה לכם. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 12:00

קוד המקור של הנתונים