ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 06/06/2006

בקשה לדיון מהיר בועדת העליה והקליטה בדבר מצבם הקשה של העולים מאתיופיה

פרוטוקול

 
הכנסת השבע-עשרה נוסח לא מתוקן

מושב ראשון

פרוטוקול מס' 4

ישיבת ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות

יום שלישי, י' בסיוון התשס"ו, (6.6.06), שעה 10:25
סדר היום
אישור מסקנות הוועדה בנושא מצבם הקשה של העולים מאתיופיה- הצעה לדיון מהיר של ח"כ קולט אביטל
נוכחים
חברי הוועדה: מיכאל נודלמן- יו"ר

קולט אביטל
מנהלת הוועדה
דנה גורדון
רשמה וערכה
אורית לבנשוס-חלוצי

אישור מסקנות הוועדה בנושא מצבם הקשה של העולים מאתיופיה- הצעה לדיון מהיר של ח"כ קולט אביטל

ביום ב' בסיוון התשס"ו- 29.5.2006, החליטו יושבת ראש הכנסת והסגנים להעביר ל"דיון מהיר" בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות הצעה לדיון מהרי של חברת הכנסת: קולט אביטל בנושא: מצבם הקשה של העולים מאתיופיה.

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ פרופ' מיכאל נודלמן, דנה בנושא, ביום ט' בסיוון התשס"ו- 5.6.06. בישיבה השתתפו נציגי משרדי קליטת העלייה, האוצר, החינוך, ביטחון הפנים, הרווחה, הסוכנות היהודית, שירות תעסוקה, הפרויקט הלאומי האתיופי, ארגוני עולים מאתיופיה, המרכז האקדמי רופין, מרכז השלטון המקומי.

הוועדה התרשמה כי למרות ריבוי התוכניות הממשלתיות והפרטיות לטיפול בקליטת העולים מאתיופיה, מצוייה אוכלוסיית עולים זו במצוקה כלכלית קשה בהעדר תעסוקה. רבים מבני העדה חיים בתחושת ניכור קשה ואי- קבלה מצד החברה הקולטת- ומכאן קצרה הדרך לאלימות, פשע, אלכוהול, סמים וניסיונות התאבדות. הוועדה התרשמה מן החשיבות שבשיתוף גורמים מתוך הקהילה בכל בניית תכנית למען הקהילה.
להלן מסקנות הוועדה
הוועדה קוראת לשר לקליטת עלייה ח"כ זאב בויים: 1. למנות צוות בלתי תלוי של מומחים לבדיקה מקיפה של הכשלים בטיפול בעולים מאתיופיה.

2. לדווח לוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, בתוך שלושה חודשים, על ההמלצות לשינוי מדיניות קליטת העולים מאתיופיה והטיפול בעולים הוותיקים.
הוועדה מניחה את מסקנותיה על שולחן הכנסת, ודורשת מהשר לקליטת עלייה, לדווח לה תוך שלושה חודשים על ההתקדמות בביצוען.

ירושלים, י' בסיוון התשס"ו

6 ביוני 2006
היו"ר מיכאל נודלמן
ישיבת ועדת עלייה, קליטה ותפוצות. הנושא הראשון זה נושא טכני ונושא שני זה סקירת יושב ראש הסוכנות על פעילות של סוכנות. אתמול התקיימה ישיבת הוועדה בנושא מצבם הקשה של העולים מאתיופיה. אני מביא עכשיו לאישור הוועדה את מסקנות הוועדה לנושא זה. יש לכל אחד מחברי הכנסת, מי שהיה יודע מה היו המסקנות, מי שלא היה צריך להאמין לאלה שהיו שם. מי בעד המסקנות? מי נגד? בסדר, תודה רבה. הוועדה אישרה את המסקנות וכן נתנו את היום על שולחן הכנסת, אנחנו עוברים לנושא הבא על סדר היום.

הישיבה ננעלה בשעה 10:30

קוד המקור של הנתונים