ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 13/06/2006

פרוטוקול

 
PAGE
1
ועדת הכלכלה

13/06/2006

הכנסת השבע-עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב ראשון
פרוטוקול מס' 23

מישיבת ועדת הכלכלה

שהתקיימה ביום שלישי, י"ז סיוון תשס"ו (13.6.2006) בשעה 10:00
סדר היום
אכרזת הפיקוח על מצרכים ושירותים (ציוד טילים וטכנולוגיות טילים),


התשס"ו-2006
נכחו
חברי הוועדה: משה כחלון – היו"ר

רוברט אילטוב

ישראל חסון

רונית תירוש
מוזמנים
עו"ד צביה גרוס – יועמ"ש משרד הביטחון

עו"ד רם רביב – לשכה משפטית, משרד הביטחון

עו"ד אריאלה קלעי – משרד המשפטים

אוהד אורנשטיין, מנהל מנהל כימיה ומחצבים, משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה

חיים וקסמן – מנהל מחלקת הפיקוח על יצוא ביטחוני, משרד החוץ

עו"ד קרן שחר בן עמי – מחלקה משפטית, משרד החוץ

אלון בר – מנהל מח' בקרת נשק, משרד החוץ
ייעוץ משפטי
אתי בנדלר
מנהלת הוועדה
לאה ורון
רשמת פרלמנטרית
אתי אפלבוים

אכרזת הפיקוח על מצרכים ושירותים (ציוד טילים וטכנולוגיית טילים), התשס"ו-2006
היו"ר משה כחלון
בוקר טוב. אני פותח את ישיבת ועדת הכלכלה. על סדר היום - אכרזת הפיקוח על מצרכים ושירותים (ציוד טילים וטכנולוגיית טילים), התשס"ו-2006.

אבקש מעורכת דין צביה גרוס, היועצת המשפטית של משרד הביטחון להציג את הנושא.
צביה גרוס
הישיבה הזאת מתייחסת לעדכון הרשימות המפורסמות תחת המשטר שמכונה "משטר פיקוח על טכנולוגיות טילים" . לפני שאסביר מהו העדכון אבקש לומר כמה מילות רקע.

מדינת ישראל, החל מראשית שנות ה-90, קיבלה על עצמה לציית למשטר הזה. משטר הוא הסדר בינלאומי. הוא לא הגיע לכלל שכלול של אמנה בינלאומית, אבל עדיין זה מחייב, בסוג של וולונטריות, את המדינות שחברות בו. ישראל לא חברה במשטר הזה. היא היתה רוצה להיות חברה אבל היא לא מתקבלת כי היא לא חתומה על ה-MPT – האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. במשטר הזה חברות כ- 38 מדינות. ישראל מצייתת למשטר הזה גם מכוח זה שקיבלה על עצמה וגם מכוח הסכם בינלאומי בילטראלי שחתמה עם ארצות הברית ב-1991.
המשטר מתחלק לשתי קטגוריות
אחד, ציוד טילים ומלט"ים והשני, ציוד שמשמש לאותם טילים ומלט"ים שכולל טילים שבשפה שלנו נקראים "דו שימושיים", כלומר שהם יכולים לשמש גם בתחום של הטילים והמלט"ים וגם כציוד דו שימושי. הם מפוקחים משום שהם יכולים לשמש גם לתחום של הטילים המלט"ים.

לשאלתך, חבר הכנסת הנכבד, הטילים שמפוקחים הם בעלי כושר נשיאה של 500 ק"ג לפחות והם לטווח של 300 ק"מ לפחות, אלא אם כן הם מפוקחים, גם על פי הרשימה השניה. אז זה גם אם משקלם מאוד קטן והם נושאים חומר בלתי קונבנציונלי. למשל, חומר ביולוגי מכיל גרמים מעטים.

למדינות החברות במשטר יש פורום התכנסות שמתכנס מידי פעם. הוא בוחן סוגיות שקשורות למשטר, ובוחן מעת לעת את הרשימות של הציוד המבוקר ומעדכן אותו לפי התפתחויות טכנולוגיות, לפי לקחי יישום, לפי המלצות של חברות שונות. כל המדינות מחוייבות, בתוך החוקים הפנימיים שלהן, לעדכן את הרשימות. אנחנו, כמצייתים, גם מחוייבים לעדכן את הרשימות. כפי שאמרתי, אימצנו את הרשימות בראשית שנות ה-90. ב-1995 עדכנו את הרשימות. הדברים התגלגלו כך, שלמרות שמאז הרשימות עודכנו פעמיים שלוש על ידי המשטר, הן לא עודכנו על ידנו. יש חובה והכרח לעדכן אותן.

אני רוצה לציין גם, שהעבודה בנושא הפיקוח בתחום הזה מתחלקת בין משרד הביטחון לבית התמ"ת בדרך הבאה: משרד הביטחון מפקח על הפריטים המפוקחים, ככל שהם נמצאים אצל לקוחות צבאיים. משרד התמ"ת מפקח ואמור לפקח, ככל שהם מיוצאים לכוחות אזרחיים. כאשר היצואן רוצה לייצא, הוא בודק אם זה ברשימות ה-MTCR. אם הוא רואה שזה ברשימת ה-MTCR, וועדה מיוחדת בודקת האם לתת את ההיתר או לא. תלוי אם זה הולך למדינה חברה, למדינה מצייתת וכדומה.

מאחר והעדכונים של הרשימות הם רבים ומאוד פרטניים ומאוד מאוד טכניים, החלטנו שהפעם לא נרשום: "בפרט 15 יהיה שינוי כזה וכזה, בפרט 2 יהיה שינוי כזה וכזה". במקום זה ניקח את כל הרשימה ונחליף אותה ברשימה חדשה. פחדנו למעוד ושנטעה בפרט מסויים ולא נעשה את התיקון המתאים. לדוגמא, יש פיתולים של פריטים לסעיפי משנה. למשל, פריט 1 מרשימה של שנת 1995, שנקרא "מערכות שילוח שלמות", מיוצר עכשיו בכמה סוגי מערכות. למשל, בפריט 9, שמדבר על מדי תאוצה, שונו הפרמטרים הטכניים ונוספה הערה טכנית שאומרת: "הפריט אינו מפקח על מדי תאוצה המפותחים במיוחד כסנסורים לבדיקה בעת קידוח עבור קידוחי בארות". זאת הרזולוציה של הדברים.

אני חוזרת ומסבירה, שהפרמטרים מתוארים ברזולוציה מאוד צרה, כדי לא לכלול ברשימות פריטים שמיותר לפקח עליהם. את הטכניקה שאנחנו עושים כרגע, בתאום עם משרד המשפטים, עשינו גם בתחום משטר אחר המפקח על התחום הביולוגי והגרעיני. במקום לקחת את הרשימות, שהן בשפה האנגלית, ולתרגם אותן לעברית, כאשר לא לכל מילה יש תרגום טרמינולוגי, החלטנו להפנות לרשימות שבאתר האינטרנט. אני רוצה לציין, ממילא זה הרבה יותר נגיש לחברות להגיע לאתר האינטרנט של התמ"ת או של משרד הביטחון ולאתר את הרשימות, מאשר לחפש את ילקוט הפרסומים. דרך אגב, הם יכולים, באותה מידה, להיכנס לכל אתר אינטרנט שמדבר על רשימות ה-MTCR, האמריקאי או הכללי, דרך הגוגל,וימצאו רשימה עדכנית, וזה יעשה להם את החיים הרבה יותר קלים.

איך אנחנו מביאים לידיעת הציבור שחל שינוי? הטכניקה שננקטה בעבר, ותינקט גם עכשיו, זאת הסברה. פרסומים בעיתונים, כנסים, ככל שאנחנו מכירים את התעשיות, הודעות ישירות לכל אחת מהתעשייות שאנחנו מכירים. התמ"ת יסביר איך הם מתכוונים להביא את זה לידיעת התעשיות האזרחיות. אני יודעת שהם גם כן מתכננים ועשו בעבר כנסים.

לסיכום, מדובר בדבר טכני בדבר מסויים, עדכון הרשימות והתאמה למשטרה הבינלאומי, דבר שאנחנו מחוייבים לו מכוח ההסכם שלנו עם ארצות הברית וזה מכוח הדין הפנימי שלנו.
ישראל חסון
ברצוני לשאול שאלת הבהרה. האם מעבר לרשימות הבינלאומיות אין שום תוספת מיוחדת לישראל?
צביה גרוס
בתחום של ה-MTCR, לא. זה זהה אחד לאחד.

יש לנו שלושה תחומים שבהם זה זהה אחד לאחד: בתחום הכימי, בתחום הביולוגי ובתחום הגרעיני, שהם התחומים הבלתי קונבנציונליים. ה-MTCR , זה התחום של כלי הנשיאה של הבלתי קונבנציונליים, להגן נגד פוליפירציה של נשק בלתי קונבנציונאלי. אנחנו כעת בתהליך של אימוץ משטר בשם "משטר ואסנאר" בתחום הקונבנציונלי. כרגע, הרשימות שלנו בתחום הקונבנציונלי הן עצמאיות, ובתחומים הבלתי קונבנציונליים הן זהות למשטרים הבינלאומיים. אנחנו מתכננים, גם בתחום הקונבנציונלי ליצור הרמוניזציה בין הרשימות שלנו לבין המשטר הבינלאומי שקיים היום.
אוהד אורנשטיין
הצו שלנו הוא התאום שלהם – רק על הצד האזרחי. כלומר, כל מה שמפורסם אצלם, יפורסם אצלנו, וגם העיתוי יהיה זהה, רק שהטכניקה תהיה שונה. אצלנו זה בצו יצוא חופשי. היתה תוספת רביעית שאומרת: "לא ייצא אדם אלא ברשיון". היתה רשימה בעברית, שזה התרגום ההיסטורי ולא עידכנו אותה הרבה שנים. היום נעבור לרשימה של ראשי פרקים. במקום שתהיה רשימה מתורגמת יהיו רק ראש פרקים שיישארו קבועים, אלא אם במשטר זה ישתנה.
אתי בנדלר
אותם ראשי פרקים שנמצאים כאן באכרזה?
אוהד אורנשטיין
כן, הוא מוכן אצלנו ואנחנו מחכים לפרסום. הוא עבר את משרד המשפטים. יש איזו בעיה טכנית קלה עם המכס אבל לכאורה הוא מחכה לפרסום הזה והעיתוי חייב חייב להיות זהה.
אתי בנדלר
זאת אומרת, אתם תדאגו לפרסום באותו קובץ תקנות?
אוהד אורנשטיין
אני מניח שכן.
צביה גרוס
חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים, שמכוחו הצו, בעצם אומר שהאכרזה צריכה להיות מובאת לידיעת הוועדה. אנחנו באים לאישור היום בגלל ההשלכות העונשיות שיש לצווים האלה, וזאת מכוח חוקים אחרים, חוק יסוד הממשלה וחוק העונשין.
אתי בנדלר
הצו של התמ"ת הוא לא צו עונשי?
אוהד אורנשטיין
את שואלת אותי שאלה קשה.
אתי בנדלר
להערכתי, אמור לחול אותו דין, בלי שבדקתי את העניין.
צביה גרוס
אני יודעת שלפי דעתם, ודבי לא נמצאת פה, זה לא מגיע לוועדת חוקה.
אוהד אורנ שטיין
אני יודע שהעדכונים לצו יבוא חופשי וצו יצוא חופשי, לא עוברים את הועודה.
ישראל חסון
מה הבעיה הטכנית שיש מול המכס?
אוהד אורנשטיין
יש פה התאמה לספר סיווג סחורות היצוא, שקיים ועוד לא פורסם. לכן, ברגע שהוא יפורסם, מה שיהיה פה יפנה לרשומות המתאימות של ספר סיווג סחורות היצוא. עד היום לא היה דבר כזה.
היו"ר משה כחלון
לגבי משרד הביטחון, אין בעיה שהם יעדכנו את החברות שאיתן עובדים איתם. באיזה פעולות אתם מתכוונים לנקוט כדי להביא את החידוש הזה ליצרנים האזרחיים, שאין להם קשר עם משרד הביטחון? שלא נהפוך אותם לעבריינים.
אוהד אורנשטיין
במהלך 10 השנים האחרונות היו מעט פניות אלינו. אז עלתה השאלה שאולי לא מגיעים כי לא יודעים. לפני כמה חודשים עשינו סקר לקראת הניסוחים של "ואסנאר". מי שעשה את זה היה יוצא של משרד הביטחון והיה אחד מאבות טיל החץ. בבדיקה שלו הוא עבר על כל מאגר חברות היצוא הן של מכון היצוא והן של המדען הראשי. לטענתו הוא מצא חברה אזרחית אחת בתחום ה-MTCR. כלומר, בתחום ה-MTCR אנחנו די שאננים שהאוכלוסיה היא מאוד קטנה, ולאותו אחד אפשר להגיע.
היו"ר משה כחלון
ב- ואסנאר יש הרבה יותר.
אוהד אורנשטיין
נכון. בואסנאר הוא מצא בהתחלה 400, הוא ירד ל-300. מתוך ה-300 אנחנו כבר התחלנו למחוק, חלק לא רלוונטים וחלק פשוט נעלמו, כי אלו היו חברות של סטרטאפ. הרשימה תהיה הרבה יותר קטנה, אבל יש כאלה שהוא לא הגיע אליהם.
היו"ר משה כחלון
אבל זה האמצעי היחידי? דרך אותו אדם?
אוהד אורנשטיין
לדעתי כן, כי העובדה שלא הגיעו עד היום, זה אומר שבעצם לא קיים בתחום האזרחי, ואם הוא קיים הוא כנראה בא אליהם. מי שממילא סמוך על שולחנם, נשאר באותה מתכונת של פיקוח.
צביה גרוס
ואם הוא מוכר לגורם אזרחי?
אוהד אורנשטיין
אני מניח שגם אז הוא יגיע אליכם.
היו"ר משה כחלון
אני לא מקבל את זה. אנחנו הולכים להכריז על משהו שמקביל לחוק ולא מביאים את זה לידיעת הציבור. אני הייתי מבקש, לפני שנאשר את האכרזה, לשמוע מכם, ואם לא אנחנו נקבע, סוג מסויים של פרסום הנושא הזה. אסור שייצא מתחת לידינו צו או הכרזה שמישהו ייפגע בקצה ואנחנו לא יודעים על קיומו.
צביה גרוס
אנחנו מביאים כרגע לידיעתך הלקוחות הצבאיים. ההערה שלך נכונה לגבי הצד האזרחי. מה שעל השולחן שלך כרגע זה רק הצבאי. אולי צריכים לבחון אם הם צריכים לבוא אליך.
אתי בנדלר
אנ י מסתמכת כאן על חוות הדעת של המשרדים הייעודיים. אם הם טוענים שזה לא צריך לבוא, אני לא חושבת שאני צריכה לעשות - - -
אוהד אורנשטיין
מה שצריך לעשות זה אולי ריענון, כי לא השתנה כלום.
אתי בנדלר
ההבדל העיקרי הוא, שהיום אתה מפרסם בקובץ התקנות רק את ראשי הפרקים והרשימה המפורטת. בעצם כאן, לפחות באכרזה הזאת, מוצע שהיא לא תתפרסם בילקוט הפרסומים אלא אך ורק באינטרנט. בעצם נותנים גם הסמכה להשמיט חלק.

בכל זאת יש שינויים. היושב ראש אומר שהוא מבקש לא להסתפק רק בפרסום האכרזה הזאת והצו שלכם, לאחר מכן, בקובץ התקנות אלא שתפרסמו בעיתונות היומית שתאמר שאנחנו מבקשים להביא לידיעת כל מי שעוסקים ביצור טכנולוגיות כאלה וכאלה, שעודכנה רשימה חדשה.
אוהד אורנשטיין
זה יותר פשוט. אנחנו עושים את זה דרך מכון היצוא. יש להם רשימת יצואנים.
היו"ר משה כחלון
לכל האמצעים האלה, תוסיפו גם פרסום בעיתונות.
אתי בנדלר
או עודכנה רשימה או פורסמה רשימה חדשה.
צביה גרוס
אנחנו גם ניתן לזה פרסום מתאים.
קרן שחר-בן עמי
אני מהלשכה המשפטית במשרד החוץ. להבנתנו התיקון הזה הוא תיקון לתקופת ביניים, שיוחלף על ידי החוק החדש לפיקוח על היצוא הביטחוני, לכשהוא יעבור. אני רק רוצה לקבל אישור על זה ממשרד הביטחון.
צביה גרוס
בוודאי.
קרן שחר בן עמי
בהינתן העובדה שהוא לתקופת ביניים, למשרד החוץ אין התנגדות לתיקון, על אף שאין בו מנגנון התייעצות עם משרד החוץ, מה שאמור להיכנס בחוק החדש. הואיל ואנחנו חושבים שזה חשוב לעדכן כמה שיותר מהר את הרשימות וליישר קו עם ה-MTCR והמחוייבות הבינלאומיות שלנו, בשלב זה אנחנו תומכים.
צביה גרוס
אין לי מה להוסיף.
רם רביב
מקריא את האכרזה.

"אכרזת הפיקוח על מצרכים ושירותים (ציוד טילים טכנולוגיית טילים), התשס"ו-2006

בתוקף סמכותי לפי סעיף 4 לחוק הפיקוח על מצרכים ושירותים, התשי"ח-1957, ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת לפי סעיף 21א(א) לחוק יסוד: הכנסת וסעיף 2(ב) לחוק העונשין, התשל"ז – 1977, אני מכריז לאמור:
הגדרות
1. "המנהל" – כהגדרתו בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים _(יצואציוד בטחוני וידע בטחוני), התשנ"ב – 1991;

"הנספח" – נספח הציוד, תוכנה וטכנולוגיה של המשטר בדבר פיקוח על טכנולוגיית טילים (MTCR – Missile Technology Control Regime) אשר ראשי הפרקים שלו מפורטים בתוספת ואשר עותק שלו מופקד לעיון הציבור במשרדי המנהל ובאתר האינטרנט של משרד הביטחון;

"טכנולוגיית טילים" – טכנולוגיות בתחום הטילים, כמפורט בנספח;

"טכנולוגיה" – לרבת מידע ספציפי הנדרש לפיתוח, לייצור או לשימוש של מוצר; המידע יול שיהיה –

(1) סיוע טכני, לרבות הוראות, מומחיות, הדרכה, ידע מעישי ושירותי ייעוץ;

(2) נתונים טכניים לרבות שרטוטים, תכניות, דיאגרמות, מודלים, נוסחאות, תכנונים הנדסיים ומפרטים, חוברות הדרכה והוראות כתובות או מוקלטות באמצעים אחרים, כגון: דיסקטים, סרטי הקלטה, וזיכרון ניתן לקריאה (Read Only Memories).
ולמעט טכנולוגיה הנמצאת ברשות הציבור, או שהוא מחקר בסיסי; לעניין זה, "הנמצאת ברשות הציבורית" – שנעשתה מצויה ואין מגבלות להפצתה ואין בזכויות יוצרים כדי לגבילה מלהיות ברשות הציבור;

"ייצור" – לרבות הנדסת ייצור, שילוב (אינטגרציה), הרכבה, ביקורת, ניסויים ואבטחת איכות;
ׂ

"מחקר בסיסי" – עבודה ניסויית או תיאורטית, שנעשתה באופן עקרוני לצורך רכישת ידע חדש של עקרונות בסיסיים של תופעות ושל עובדות הניתנות לאבחנה, ללא התייחסות מכוונת לכתחילה למטרה או ליעד מעשי ספציפי;

"מיקרו-תכנית" – סדרה של הוראות בסיסיות השמורות במאגר מיוחד כאשר הפעלתה מותחלת על ידי רשימת הוראות מיוחסות;"
אתי בנדלר
אני קוראת, למשל, את ההגדרה של מיקרו-תכנית ואני חוששת שהייתי נכשלת במבחן הבנת הנקרא.
רם רביב
אני רוצה להסביר שגם את ההגדרות שבגוף הצו לקחנו ממהגדרות של המשטרים. זאת לא הגדרה שהמצאנו, זאת הגדרה סטנדרטית. התרגום הוא תרגום מילולי מתוך המשטר.
רם רביב
ממשיך להקריא: "פיתוח" – לרבות השלבים טרם ייצור, הכוללים תכנון, חקר תכנון, ניתוח תכנון, תפיסת תכנון, הרכבת וניסוי של אבות-טיפוס, סדרות ייצור ניסיוניות, נתוני תכנון, תהליך הפיכת נתוני התכנון למוצר, תכנון תצורה, תכנון שילוב (אינטגרציה) ושרטוטי פריסה;

"ציוד טילים" – ציוד ותוכנה בתחום הטילים, כמפורט בנספח;

"שימוש" – תרבות הפעלה, התקנה לרבות התקנה בשטח, תחזוקה, תיקון ושיפוץ;

"תוכניות" – סדרה של הוראות הניתנות לביצוע תהליך או הניתנות להמרה למתכונות בנות ביצוע במחשב אלקטרוני;"

"מצרכים בני פיקוח

2. ציוד טילים וטכנולוגיית טילים המפורטים בקבוצה 1 לנספח אשר ראשי הפרקים שלה מופיעים בחלק ב' לתוספת; וכן ציוד טילים וטכנולוגיית טילים המפורטים בקבוצה 2 לנספח אשר ראשי הפרקים שלה מופיעים בחלק ג' לתוספת ואשר נועדו לשימוש כוחות מזוינים או כוחות בטחון או לשימוש צבאי או בטחוני, מוכרזים בזה מצרכים בני פיקוח."
צביה גרוס
כפי שאתם רואים, אנחנו מפקחים על מה שמיועד לקוחות מזויינים, כוחות ביטחון, שימוש צבאי או בטחוני. אצלם כתוב שזה מיועד לשימוש אזרחי. זאת שורת האבחנה.
רם רביב
זה למעט הקבוצה הראשונה שהיא מערכות לנשיאה מלאות שעליה - - -
צביה גרוס
לא מוכרים כאלה לשוק האזרחי. לא שמעתי על זה.
קרן שחר בן-עמי
ברשימה של התמ"ת לא מופיעים פריטים - - - ?
אוהד אורנשטיין
קבוצה אחת אלה טילים בליסטיים, אז זה כתוב במשרד הביטחון, בלי קשר למי זה מיועד.
אתי בנדלר
כי זה לא יכול להיות דו שימושי.
רם רביב
ממשיך להקריא: "שירותים בני פיקוח

3. שירות הנוגע לציוד טילים ולטכנולוגיית טילים המפורטים בקבוצה 1 לנספח אשר ראשי הפרקים שלה מופיעים בחלק ב' לתוספת, וכן שירות הנוגע לציוד טילים וטכנולוגיית טילים המפורטים בקבוצה 2 לנספח אשר ראשי הפרקים שלה מופיעים בחלק ג' לתוספת ואשר נועדו לשימוש כוחות מזוינים או כוחות בטחון או לשימוש צבאי או בטחוני, מוכרזים בזאת שירותים בני פיקוח."

ביטול

4. אכרזת הפיקוח על מצרכים ושירותים (ציוד וטכנולוגיות טילים), התשנ"ה – 1995 – בטלה.

תחילה

5. תחילתה של אכרזה זאת שלושים ימים מיום פרסומה. "
אתי בנדלר
לגבי הנספח, אני חושבת שאפשר לעיין בזה ולראות אם למישהו יש הערה. מה ההבדל בין פרט 5 לפרט 7 בחלק ג' קבוצה 2? אותו דבר גם בפרט 8.
רם רביב
אני אסביר. יש תיקון אחד בפרט 6. במקום חומרי מבנה מורכבים, צריך להיות מרוכבים.
היו"ר משה כחלון
בהגדרה טכנולוגיה, אחרי פסקה 2 ביקשת לשנות ל- "הנמצא ברשות הציבור".
צביה גרוס
כן, לא הרשות היא ציבורית הכוונה ל-public domain.
רם רביב
לגבי הפריטים 5, 7 ו-8 שלצידם מצויין "שמור לשימוש עתידי". ברשימות הישנות הפרטים האלה היו עם תוכן מסויים. ברשימות החדשות אוחדו חלק מהפריטים. למשל, פריט 4 אוחד עם פריט 5 ועכשיו הם פריט אחד. לכן פריט 5 נשאר ריק. "שמור לשימוש עתידי" זה לשון המשטר כאשר יפתחו את הרשימות.
אתי בנדלר
אז המשמעות שזה פשוט ריק כרגע?
צביה גרוס
כן. זה נשאר ריק בכוונה.
אתי בנדלר
וכך תפרסמו את זה?
צביה גרוס
אלה שעוסקים בנושא כבר כבר מכירים את הפריטים. הם יודעים, למשל, שפרט 19, זה הטיל שלא נושא 500 ק"ג. ולכן הם לא רצו לשנות את המספרים.
רם רביב
אפשר לכתוב מבוטל.
אתי בנדלר
אני מציעה שתייעצו עם הממונה על נוסח חקיקת משנה במשרד המשפטים, כי כך זה עלול להטעות.
ישראל חסון
רציתי לשאול לגבי התכולה - - -
אתי בנדלר
זה תמיד ככה, זה תמיד יפורסם ברשומות. תחילתו של כל חוק או חקיקת משנה היא או מיום פרסומו ברשומות או ממועד אחר שנקבע בחוק או בחקיקת המשנה.
ישראל חסון
אני אומר משהו אחר. קרן אמרה שהיא רוצה התחייבות בחקיקה על כך שאנחנו נהיה צמודים ל-MTCR. זאת אומרת, שכאן התכולה שאת מדברת עליה, זה רשימות ש-MTCR תשונה חדשות לפרקים. עוד שבוע יהיה פיתוח טכנולוגי ואז יצטרכו להכניס אותו.
צביה גרוס
אנחנו קיבלנו על עצמנו לעדכן פעם בשנה.
ישראל חסון
בעצם כל הסעיפים, כפי שאני מבין אותם, זה רשומות של ה-MTCR.
היו"ר משה כחלון
ברגע שאנחנו מאשרים את ההכרזה הזאת, שזה משהו כמו צו או תקנה, אז מושג כזה של שימוש עתידי, היועצת המשפטית אומרת שמשרד המשפטים לא יקבל את הניסוח.
צביה גרוס
הוא קיבל, זה עבר אותם.
אתי בנדלר
תבדקו את זה שוב. זה נכון מה שאתה אומר, כשאתה מאשר כרגע את האכרזה, אם תסתכל על הגדרת הנספח שבסעיף 1 לאכרזה, כתוב בפירוש שהרשימה של ה-MTCR שאתה מפרסם, היא ראשי הפרקים, זאת התוספת שקראנו. הרשימה עצמה, העותק שלה מופקד לעיון הציבור באתר האינטרנט. דהיינו, הם יכולים, באמת, לעדכן את העותק של הרשימה עצמה, בלי שיש פיקוח פרלמנטרי על העניין הזה. זה בדיוק אחד הדברים שאתה מאשר כרגע.
ישראל חסון
אני עוד תקוע בהבדל שבין הכרזה לאכרזה.
צביה גרוס
הכרזה – זה כשאתה מכריז, אכרזה – זאת הפעולה עצמה התוצר.
היו"ר משה כחלון
אני רוצה לגשת להצבעה את אכרזת הפיקוח על מצרכים ושירותים (ציוד טילים וטכנולוגיית טילים), התשס"ו-2006. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – אין

נמנעים אין

אושר פה אחד.
היו"ר משה כחלון
תודה רבה לכולם.

הישיבה ננעלה בשעה 10:45

קוד המקור של הנתונים