ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 23/05/2006

בחירת יו"ר הוועדה

פרוטוקול

 
בחירת יו"ר הוועדה

5
הוועדה לקידום מעמד האישה
23.05.2006
הכנסת השבע-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב ראשון




פרוטוקול מס' 1
מהוועדה לקידום מעמד האישה
יום שלישי, כ"ה באייר התשס"ו (23.05.2006), בשעה 16:30
סדר היום
בחירת יו"ר הוועדה
נכחו
חברי ועדה: חה"כ רוחמה אברהם – יו"ר ועדת הכנסת
חה"כ גדעון סער – יו"ר הוועדה
חה"כ נאדיה ח'ילו
חה"כ אורית נוקד
חה"כ מיכאל מלכיאור
חה"כ עמירה דותן
חה"כ ליה שמטוב
חה"כ זהבה גלאון
חה"כ רונית תירוש
דנה דרור – שדולת הנשים
נעמה הגר - שדולת הנשים
סימי מור - יו"ר ויצ"ו ירושלים
מוזמנים
דליה איציק – יו"ר הכנסת
חה"כ שלי גפני
חה"כ נסים זאב
מנהלת הוועדה
דלית אזולאי
רשמת פרלמנטרית
מיטל בר שלום













בחירת יו"ר הוועדה
רוחמה אברהם יו”ר ועדת הכנסת
שלום, אני שמחה שהתכנסנו כאן על מנת למנות יושב ראש ולא יושבת ראש לוועדה לקידום מעמד האישה. בהתאם להוראות סעיף 10א לתקנון הכנסת ממליצה ועדת הכנסת בפני הוועדה לקידום מעמד האישה לבחור בחה"כ גדעון סער לכהן כיו"ר הוועדה. מי בעד?

ה צ ב ע ה
בעד – הרוב
מתנגדים - אין
נמנעים – אין


אדוני היו"ר, אני יכולה לומר לך שנבחרת פה אחד. אין ספק, שאתה עושה היסטוריה. אתה חבר הכנסת הראשון שלוקח על עצמו לנהל את הוועדה הזאת.
גדעון סער
אחר כך יבואו עוד הרבה.
רוחמה אברהם יו”ר ועדת הכנסת
כפי שהיושבת ראש עשתה היסטוריה כאשר בפעם הראשונה אישה יושבת ראש הכנסת, ואני אישה ראשונה יושבת ראש ועדת הכנסת, כך גם אתה עושה היום היסטוריה. מתוקף היכרותי אותך גם ברמה האישית, וגם מקצת הפעילות שאתה עשית למען קידום מעמד האישה גם כחבר הוועדה הזאת, אני בטוחה שתפעיל את כל כישוריך, כשריך ויכולותיך, על מנת שמעמד האישה בישראל ילך ויתחזק. עצם העובדה שאתה החלטת מטעם סיעת הליכוד לקחת את הניהול של הוועדה החשובה הזאת, אומרת הרבה מאוד לחברי וחברות הכנסת.
דליה איציק יו”ר הכנסת
כאשר נבחרתי ליו"ר הכנסת שאלו את זהבה גלאון מה היא אומרת, והיא אמרה עוד מעוז גברי נפל. אני באה להגיד, כי עוד מעוז גברי נפל היום. גם נשים מבקשות מאיתנו שנתעסק כאילו בסוגיות של נשים. כאילו שבעיות נשיות מתאימות לטיפול נשים, ובעיות של גברים מתאימות לטיפול של גבר. אני חושבת, שיש פה מסר גדול מאוד. אני 14 שנים בכנסת, ותמיד חשבתי שיו"ר הוועדה למעמד האישה צריך להיות גבר. אומרים שרק גבר עם ביטחון עצמי יכול לשמש בתפקיד הזה, ועוד מול סוללה כזאת של נשים. לא הולך להיות לך קל.

באופן אישי, אני מאוד סומכת עליך. אני שמחה, שהוועדה הזאת נפלה דווקא לידיים שלך. אתה פרלמנטר מצוין. אבוי למי שעומד מולך. לא קל לי אתך כל יום שני. אני חושבת שיש פה מסר. אני רואה פה את נסים זאב, שהתחלתי איתו בעיריית ירושלים לפני 15 שנה, וגם הוא עושה צרות ידוע. זה שהוא נמצא פה, זה הרבה בפני עצמו.

אני באה להגיד, שאני מתכוונת לתת לכם בוועדה הרבה עזרה. דבר ראשון, החדר של הוועדה לא יהיה כאן.
רוחמה אברהם יו”ר ועדת הכנסת
זאת בשורה.
נאדיה ח’ילו
סוף סוף.
דליה איציק יו”ר הכנסת
תנו לי קצת ללמוד את העניין. אני שונאת להבטיח הבטחות, ואחר כך להיתקל בכם במסדרון ולברוח מהעיניים שלכם כי לא עמדתי בהבטחה. אני מתכוונת לעשות הכל כדי להוציא אתכם מכאן. יש כאן גם אמירה. מעניין שדווקא את הוועדה הזאת שמו כאן. אנחנו נסייע לך ונעזור לך. אני מקווה, שיבואו הרבה גברים אחריך. כאשר אתה תדבר בטלוויזיה על מעמד האישה, זה ייראה וישמע אחרת. תודה רבה והרבה הצלחה.
זהבה גלאון
ברכות לגדעון סער. אני מאוד מרוצה מהעובדה שגבר עומד בראשות הוועדה. אני לא אומרת כל גבר. אני לא חושבת, שזה תפקידם של כל הגברים, אלא רק גברים שמחויבים לקידום מעמדן של נשים, להגנתן של נשים ושיש להם רקורד של עשייה בתחום. אין ספק, שגדעון הוא המועמד הראוי. אני יכולה לספור על יד אחד או שתיים גברים בכנסת שמחויבים למאבק. אין ספק, שגדעון הוא הבולט שביניהם.

אנחנו שיתפנו בהרבה מאוד נושאים הקשורים לנשים, גם בחקיקה וגם בהעלאת נושאים לסדר היום. גדעון היה מזכיר הממשלה כאשר העליתי לראשונה את כל הנושא של סחר בנשים. אין לי ספק, שלןלא תמיכתו הנושא הזה לא היה קורם עור וגידים. לא בטוח שהממשלה היתה מתייחסת לזה. יש לי הרגשה שאנחנו נבלה פה. יהיה מעניין.
נאדיה ח’ילו
אני מצטרפת לברכות. יצא לי בתור חברה בוועדה הזאת ב-7 השנים האחרונות, בתפקידי המקצועיים הקודמים, להיות שותפה לשני החוקים שאתה תמכת בהם, ייצוג הולם בפוליטיקה, ושותפות של נשים במשלחות בינלאומיות. אני יודעת שאתה התייצבת לצדנו בעניין הזה. אני חושבת, שיש פה אמירה ושבירה של סטריאוטיפים. הנושא של מעמד האישה, הוא לא בעיה רק של נשים. לוועדה הזאת יש הישגים רבים מאוד, אבל אי אפשר לומר שכל הקווים יושרו. יש המון נושאים שצריך בהם לפרוץ את תקרת הזכוכית. אולי בקדנציה הזאת נצליח בכוחות משולבים לעשות את הזה. סוף סוף החברה תדע, שקידום נשים זאת לא בעיה של נשים אלא בעיה חברתית כללית. יש פה אמירה מאוד חשובה. אני מברכת על הימצאותה של יו"ר הכנסת פה וגם על מיני ההבטחה שלה.
זהבה גלאון
אין אצלה מיני הבטחה. אם היא אומרת, זה יהיה.
נאדיה ח’ילו
זאת הבטחה מאה אחוז. אני שאלתי איפה הוועדה למעמד האישה. אמרו לי, איך את לא יודעת. אמרתי, ששאלתי כי קיוויתי שהיא כבר לא למטה. אני מאוד שמחה לשמוע שאולי נעבור מהחדר הזה.
דליה איציק יו”ר הכנסת
אסור לתת לו דברים מהר. איך אני אעשה עליו רושם שזה לקח זמן?
נאדיה ח’ילו
יש בזה אמירה מאוד חשובה. בכוחות משולבים נוכל להמשיך בעשייה חשובה מאוד.
מיכאל מלכיאור
אני לא מצטרף למה שנאמר עכשיו, שיש קידום והישגים של הוועדה. אני חושב, שהנושא של מעמד האישה במצב מכפיר בחברה הישראלית. אני רואה, כי בכנסת הנוכחית יש פחות נשים. אני חושב שזה חמור מאוד. אני כיהנתי כרב ראשי במדינה, שבה מתוך 21 שרים היו 11 נשים, כולל ראש הממשלה וראשי שלוש המפלגות הגדולות. גם שם זה בא אחרי עבודה נמרצת, חקיקה וקידום הנושא. בארץ המצב קשה וגרוע פה. המצב גרוע גם בתחומים אחרים. ראיתי עכשיו בעצב רב את מה שקרה במשא ומתן הקואליציוני. כתוצאה מהמשא ומתן קואליציוני לנושאים כמו עגונות, יש נסיגה במקום קידום. יש נסיגה במקום קידום, וזה לא אכפת לאף אחד, חוץ מהרבה אנשים טובים שלא שומעים את קולם.

יחד עם זאת, אני רוצה להודות ליו"ר הכנסת שהגיעה לפה. זה דבר מיוחד. אני ציפיתי שהיא תגיע לוועדת החינוך, והיא לא הגיעה.
רוחמה אברהם יו”ר ועדת הכנסת
היא רצתה להגיע למינויים של כל יו"ר של כל הוועדות, אבל כיוון שאני לחצתי לעשות זאת מיידי, זה לא התאפשר.
מיכאל מלכיאור
אני יודע. אני גם יודע שאני אקבל הרבה עזרה מהיו"ר. אין לי שום חשש. אני רציתי רק לציין את זה, כדי להגיד שיש פה העדפה לוועדה הזאת. לא צריך לזלזל בחדר הזה. לוועדה לזכויות הילד נתנו לשבת בחדר הזה מתי שלא היה לה מקום אחר. אני מייחל ליום, שבו ועדת חוץ וביטחון תהיה פה והוועדה הזאת תהיה שם. שאלה יהיו סדרי העדיפויות במדינה שלנו. הדברים שאמרת פה, מסמלים רצון לקידום.

אני רוצה לברך את חה"כ גדעון סער שלקח על עצמו להוביל את הוועדה הזאת. אני בעצמי ביקשתי להיות חבר בוועדה הזאת, ואני קיבלתי מראש הסיעה שלי את הזכות להיות חבר בוועדה הזאת. אני מתכוון להיות חבר פעיל ולעזור לך בתפקידך, ככל שהזמן יאפשר לי. אני יודע שאתה יודע להזיז דברים ולהביא לתוצאות, ואתה יודע גם להיות בן אדם. לעולם היה אדם ואנחנו נהיה בני אדם בוועדה, ונוכל לעבוד למען מעמד האישה בחברה הישראלית.
שלי יחימוביץ
גדעון חברי הטוב, אני מאוד שמחה על התפקיד. אנחנו חברים המון שנים ואני מאוד אוהבת אותך, אבל תהום אידיאולוגית פעורה בינינו. על דבר אחד תמיד הסכמנו, וזה על נושאים פמיניסטיים. אם יש משהו שמשותף לנו זה העניין הזה. אני שמחה שלקחת את התפקיד הזה. כמו שעוני הוא לא בעיה של עניים וכמו שאנטישמיות היא לא בעיה של יהודים, כך גם קידום מעמד האישה הוא לא בעיה של נשים בלבד אלא של האנושות כולה. אני לא חושבת שאישה לא יכלה למלא את התפקיד הזה על הצד הטוב ביותר, וכבר היו נשים שעשו זאת מצוין, אבל אין לי ספק שאתה כפרלמנטר משובח, תיטיב לנהל את הוועדה הזאת. תמיד ידעתי זאת מבחוץ, ומהרגע שהגעתי לכנסת אני יודעת את זה עוד יותר טוב.

יש ים של עבודה. המצב כלל לא טוב, ולא אופטימי כלל ועיקר. המהפכה הפמיניסטית אמנם היתה המהפכה החשובה ביותר במאה האחרונה, אבל המטרות שלה לא הושגו. אני הייתי רוצה לבקש, שהפמיניזם בוועדה הזאת לא יהיה פמיניזם שלנו, של נשים מבוססות ששייכות לעשירון העליון, ויש לנו את האינטרסים והשאיפות המוצדקות שלנו, כמו ייצוג בדירקטוריונים ובכנסת. אלה דברים מאוד חשובים, אבל אסור לנו לשכוח שאנחנו מייצגות כאן נשים מכל שכבות האוכלוסייה, נשים עניות, פועלות, חד הוריות, שנשכחות תחת המעמסה הכלכלית ואנחנו צריכים להיות להם לפה. אני בטוחה, שאתה תיטיב לטפל גם בעניין הזה. אני מאחלת לך בהצלחה, ושבעוד שנה ושלושה חודשים יהיה שוויון מלא.
גדעון סער
אני תמיד אוכל לבקש מחבריי לתת לי פרק זמן נוסף כדי לעשות זאת.
רוחמה אברהם יו”ר ועדת הכנסת
כפי שהוחלט, כל הנושא של תפקיד של יו"ר הוועדה יחולק לשלוש, כאשר את השליש הראשון תפתח תנועת הליכוד. מדובר בפרק זמן של 539 ימים. בשבוע הבא אתם אמורים לתת לנו את ההסכמה בהנהלת האופוזיציה שלכם.
אורית נוקד
גדעון, אני לא ידעתי שאתה עומד להיות יו"ר הוועדה. בימים האלה אנחנו נמצאים כל הזמן בוועדת הכספים. באתי לכאן עכשיו, וכל כך הופתעתי ושמחתי. אני חושבת שאתה פרלמנטר מעולה ועתידך לפניך, ומה שבא לי זה לתת לך נשיקה.
עמירה דותן
אני מכירה אותך 3 שבועות. אני מצטרפת לחברותיי וחברי שמלאי הערכה לדרך שלך והיכולות שלך להפגין פרלמנטריזם משובח. ואני מצרפת את קולי ומברכת אותך.

אני מצטרפת לדברי חה"כ מלכיאור, המצב בכי רע. אני מסכימה עם חה"כ שלי יחימוביץ, בואו לא נשכח שאנחנו לא מדברים רק על סוג אחד. אני תוהה ביני לביני, מה מקומה של הוועדה הזאת, ואיפה המינוף שלנו יכול להיות טוב יותר. בקריאה העכשווית שלי של חומרים בינלאומיים, יש יותר אמירה בנושא של הפאן המגדרי בכל אחד מהפאזות של החיים שלנו. לכן, חה"כ מלכיאור, אם נהיה יותר בצמתים של קבלת החלטות, הכל ישתנה. החדר הזה שנמצא ליד השירותים, הוא יותר מסמל. גם אם נתחלף עם הוועדה לחוץ ובטחון, עדיין נהיה למטה ובצד. הסמל אולי יהיה אחר. הגיע הזמן למנף את הנושים ולממש את הפוטנציאל, אם לא בשביל הדור שלנו אז לפחות בשביל הצעירים. מוכרחים להיות הרבה יותר אקטיביסטים. אולי צריך לדאוג לפחות חוקים ויותר מימוש של החוקים הקיימים. אנחנו במצב קטסטרופאלי מבחינת חקיקה. יישר כוח ובהצלחה.
רוחמה אברהם יו”ר ועדת הכנסת
האם חברי וחברות הכנסת שהצטרפו רוצים להוסיף את שמם להצבעה. חה"כ ליה שמטוב, האם את מצרפת את תמיכתך ביו"ר?
ליה שמטוב
כן.
רוחמה אברהם יו”ר ועדת הכנסת
חה"כ אורית נוקד, האם את מצרפת את קולך?
אורית נוקד
בוודאי.
רונית תירוש
ברכות חמות אמיתיות. אני שמחה שדווקא בגלל הניסיון הרב שיש לך והיכולת המוכחת שלך להוביל דברים ולהוציא אותם מהכוח אל הפועל ומן התיאוריה למעשה, שאתה עומד בראש הוועדה. אכן נצליח יחד איתך ובעזרתך להשאיר חותם שישמש גם את הדורות הבאים. גם אם נהיה מאוד קרובים לשוויון מלא, זה יהיה בסדר. דווקא מתוך היכרות עם מכלול הבעיות שעדיין קיימות בתחום של קידום נשים, יש לתחום את עצמנו במספר יעדים שלהם נקדיש את מרב המאמצים ולא נתפזר, כי אז אולי לא נשיג מאומה. אני בטוחה, שתדע לנתב את הישיבות כאן בהצלחה, ואני מאחלת לכולנו בהצלחה.
נסים זאב
אני בהחלט מצטרף לברכות. התפקיד הזה קטן על גדעון. זה כמו אריה בתוך כלוב. התפקיד שהיה לגדעון לפני הקדנציה הזאת היה מכובד מאוד. היום נתנו לך פיצוי.
רוחמה אברהם יו”ר ועדת הכנסת
לא נתנו לו, הוא לקח את זה באהבה רבה.
זהבה גלאון
נשים זה לא פיצוי.
נסים זאב
גדעון, התפקיד הזה קטן עליך.
שלי גפני
זה לא תפקיד קטן, זה תפקיד חשוב.
נסים זאב
ביחס למכלול הדברים שגדעון היה עושה בתחום המדיני, זה תפקיד קטן. הוא יודע על מה אני מדבר. אני חושב, שצריכים לחשוב על שינוי הכותרת, מעמד האישה. אנחנו כל הזמן אומרים כי האישה נמצאת בדרגה נמוכה, וצריכים להעלות את המעמד שלה. אולי נאמר, מעמד המשפחה. זה מעביר מסר רציני. המשמעות היא, שוויון בכל דבר. יש כאלה שרואים את הנושא של מעמד האישה בנושא של השירות הציבורי ובנושא של שכר ומשכורת. אני חושב שזה נוגע לכל התחומים. מעמד המשפחה מדבר על שוויון הרבה יותר כללי ורחב. אני לא רוצה לפגוע במעמד הזה. אין לנו ספק שגולת הכותרת של הוועדה הזאת זה מעמדה של האישה, אבל לא בהכרח הנושא שדנים עליו צריך להיות הכותרת.
סמי מור
אני אשמח מאוד, אם תוקם עוד ועדה למען מעמד המשפחה בנוסף לוועדה לקידום מעמד האישה. אני מאחלת לך בהצלחה. לאור ההיכרות שלי את העשייה שלך, אני בטוחה שאנחנו נזכה למינוף בתחום הזה. אין דבר כזה תפקיד קטן. אתה תעשה את התפקיד לפי הגודל שלך. אני מברכת את מה שאמרה חה"כ אמירה דותן, לגבי הנושא של האכיפה. זה התחום שזקוק לקביים. יש הרבה חוקים, אבל בעניין האכיפה אנחנו לוקים בחסר. אני רוצה להוסיף, שאתה לא פמיניסט רשמי, אלא גם אמיתי. אני זוכרת שהזמנתי אותך לברך באיזה אירוע, ואתה התנצלת שאתה צריך לעשות בייבי סיטר כי רעייתך נסעה לחו"ל. אתה פמיניסט מבית, וזה אומר הכל.
גדעון סער
אני חייב להודות שאני מתרגש. מילאתי תפקידים מאוד רציניים, אבל אף פעם לא התרגשתי כמו שאני מתרגש עכשיו. זה אתגר מאוד גדול בשבילי, דווקא משום שזה לא נתפס בכל מקום כדבר טבעי כפי שזה נתפס בחדר הזה. זה חלק משבירה של סטריאוטיפים, שעובדת לשני הכיוונים, גם בתחומים שאמורים להיות גבריים ולנשים יש שם תקרת זכוכית, וגם כאשר מדובר על הכיוון השני. אני זוכר שבקדנציה הקודמת כאשר הייתי חבר בוועדה הזאת, זה נראה מוזר להרבה מאוד אנשים. אמרו לי שאני יו"ר קואליציה, ומדוע אני בוחר להיות חבר דווקא בוועדה הזאת. אני רוצה להודות לכולם, ליו"ר ועדת הכנסת, ליו"ר הכנסת, לכל חברי וחברות הוועדה. אלה היו רגעים מאוד מרגשים.

אתמול היתה לנו ישיבת סיעה מאוד אינטנסיבית, וקיבלנו החלטות לגבי כל התפקידים. היה ביקוש מאוד גדול לוועדת חוץ וביטחון. אני פה מבחירה. אני עסקתי גם בנושאים מדיניים וגם בנושאים משפטיים בחיים הציבוריים, אבל אני חושב שאני לא אוכל לעשות בתפקיד פרלמנטרי אחר לעשות יותר ממה שאני אוכל לעשות בתפקיד הזה. רובכן מכירות אותי. גם לפני שהייתי חבר כנסת היית מעורה בנושאים האלה, בסיוע לנפגעות מתקיפה מינית או מעברות מין אחרות, גם בהתנדבות בתקופה שהייתי עו"ד פרטי, גם בתפקידי במשרד המשפטים. בכנסת הקודמת הייתי חבר פעיל בוועדה הזאת.

יש הרבה דברים שאנחנו צריכים להמשיך. חה"כ גלאון הזכירה את החוק שהעברנו ביחד עם חברת הכנסת אתי לבני, שהתייחס לתמרוץ מפלגות לייצוג נשים לרשימות לכנסת. כך גם בשורה של נושאים אחרים, נושאים שנוגעים לייצוג הולם, או ייצוג במעגלי הכוח. זה משליך אחרי זה על הרבה מאוד נושאים. צריך גם לטפל בכל אותה קשת של נושאים חברתיים בעיקרם, מנושא של נשים שנפגעות כתוצאה מאלימות במעגל המשפחה, נשים שנפגעות מעברות מין, נשים שנפגעות בשוק העבודה מתנאי שכר בלתי שוויוניים, נשים שהם במצבים מבניים קשים, אמהות חד הוריות וסוגי ציבור אחרים. אני מבקש, שכל מי שיש רעיון לגבי נושאים שאנחנו צריכים לטפל בהם, שיעביר אותם אלי. אני אשמח להיפגש בפגישות עבודה ולגבש זאת ביחד, כולל סדרי עדיפויות. במבט ראשוני, נראה לי שאנחנו צריכים להתייחס גם לנושא התקציב ולראות איך נשים יושפעו מהתקציב הזה, ואיזה נקודות בתקציב יוכל לעבור למקלטים או לנקודות אחרות מקרו-כלכליות. אנחנו צריכים לגבש 3-4 דברים בתהליך התקציבי, כי הוועדה הזאת היא תמיד מחוץ לתהליך התקציבי והיא לא צריכה להיות.

הוועדה התקדמה ועשתה דברים בעשור האחרון. המטרה היא להעלות אותה עוד דרגה או עוד כמה דרגות. יו"ר הכנסת הזכירה בצדק את המקום שבו אנחנו יושבים. יש בזה מסר של השתקה ושל הרחקה של הנושא הזה. אנחנו יודעים כמה קשה להביא חברי כנסת לחדר הזה בימים פרלמנטרים סוערים, כאשר המסדרון של הוועדות שוקק חיים באותו בוקר. בזמן הזה קורים באותו מסדרון הרבה מאוד דברים. זה לבד דבר שהוא לא רק מסר, אלא גם מביא תוצאות.

אני מאמין בלהביא דברים למודעות, אבל אני גם מאמין בתוצאות. בכל התפקידים שעשיתי, הראייה שלי היתה ראייה של תוצאות. המטרה היא להעמיד מספר דברים מעשיים שהם המטרות, ולהשיג אותם. הדבר הזה הוא ניתן, כי יש קונצנזוס די רחב יחסית. אין מספיק אנרגיות של עשייה כדי להביא את הנושא הזה עוד כמה צעדים קדימה. אני מקווה, שנצליח לעשות את זה, גם בתחום של האכיפה וגם בתחום של החידושים בחקיקה ובתקציב. יש לנו כאן חברים בוועדת הכספים, יו"ר ועדת הכספים ויו"ר ועדת הכנסת. כל אחד יכול לתרום.

אני רוצה לסיים ולומר, כי זה מעמד מאוד מרגש בשבילי. אתמול הבת שלי הגדולה אמרה לי, אבא זה יותר חשוב מוועדת חוץ וביטחון. הייתי כל כך גאה שזה בא לה באופן ספונטני, מתוך ההכרה שלה של מה חשוב באמת. אם אנחנו נוכל לתרום לזה שזאת תהיה דעת הקהל, עשינו הרבה מאוד צעדים קדימה. אני מתכוון להפעיל את הוועדה הזאת, ואני מקווה שאני אצליח בכל מה שאני מתכוון לעשות. כל מי שרוצה לסייע בעניין הזה, אני אודה לו. אני מאוד פתוח לרעיונות. תודה רבה לכן ולכם על האמון.הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 17:15

קוד המקור של הנתונים