פרוטוקול

 
PAGE
1
ועדת הפנים ואיכות הסביבה

16.05.2006


הכנסת השבע-עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב ראשון
פרוטוקול מס' 1

מישיבת ועדת הפנים ואיכות הסביבה

יום שלישי, י"ח באייר התשס"ו (16 במאי 2006), שעה 11:00
סדר היום
בחירת יושב-ראש לוועדה.
נכחו
חברי הוועדה: היו"ר גאלב מג'אדלה

יצחק אהרונוביץ

אפי איתם

יוסי ביילין

נסים זאב

נאדיה חילו

דב חנין

יורם מרציאנו

מרינה סולודקין

אפרים סנה

אברהים צרצור

שרה מרום-שלו
מוזמנים
רוחמה אברהם – יו"ר ועדת הכנסת

אריה האן – מזכיר הכנסת

אתי בן-יוסף – מנהלת ועדת הכנסת

יצחק שד"ר – קצין הכנסת

עו"ד נורית אפשטיין – היועצת המשפטית של הכנסת

אוסקר אבוראזק – מנכ"ל משרד הפנים

יחזקאל לביא – יועץ לוועדה

ד"ר דני גרא – יועץ לוועדה

חן אמיר – מתמחה
יועצים משפטיים
עו"ד מירי פרנקל-שור, עו"ד עידו בן-יצחק
מנהלת הוועדה
יפה שפירא
רשמת פרלמנטרית
שלומית כהן

בחירת יושב-ראש לוועדה
היו"ר רוחמה אברהם
בוקר טוב, חברות וחברי הכנסת. הגעתי לכאן על-מנת למנות יושב-ראש לוועדה. בהתאם להוראות סעיף 10(א) לתקנון הכנסת, ממליצה ועדת הכנסת בפני ועדת הפנים ואיכות הסביבה לבחור בחבר הכנסת גאלב מג'אדלה לכהן כיושב-ראש הוועדה.


מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

ה צ ב ע ה

בעד – רוב

נגד – אין

נמנעים – אין


נבחרת פה אחד. בהצלחה רבה.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה.
היו"ר רוחמה אברהם
אין ספק שבתפקידי הקודם כסגנית שר במשרד הפנים למדתי להכיר את כל נושא הפנים במדינת ישראל. הנושא הזה כורך ומאגד בתוכו כל כך הרבה נושאים, כפי שהגדרת בעבר, החל מהרגע שילד נולד ומעניקים לו מספר זהות ועד פטירה, אחרי 120 שנה, וכל מה שקשור לשלטון המקומי, המוניציפלי והרבה מאוד בעיות שהן לא קלות. אין לי צל של ספק שעל שולחנה של הוועדה יובאו, כהרגלך אדוני היושב-ראש, ואני שמחה לומר את זה, נושאים שהם מרתקים ומעניינים מאוד שצריך לדון בהם ולפתור אותם. כמי שמכירה אותך גם מהכנסת הקודמת בהיותך יושב-ראש הוועדה, אני בטוחה שתצליח לנהל את הוועדה הזאת בצורה תקינה, הולמת ומכובדת, כפי שאתה יודע לעשות. אני מאחלת לך הצלחה רבה בתפקידך ותמשיך קדימה, בעזרת השם.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה. תודה לחברת הכנסת רוחמה אברהם, יושבת-ראש ועדת הכנסת, שכיבדה אותנו כדי לבצע את ההליך הפורמלי המתחייב על-פי תקנון הכנסת. אני שמח שגם הגברדיה הוותיקה והבכירה של הכנסת נמצאת אתנו – מזכיר הכנסת, היועצת המשפטית של הכנסת, היועצת המשפטית של הוועדה, בוודאי חברי ועדת הכנסת שמכבדים אותנו בנוכחותם. אני רוצה להודות לכולם על כך שבאו וכיבדו אותנו במעמד הזה.


אני שמח מאוד על ההרכב של הוועדה. הוא הרכב מצוין. אני מכיר את מרבית האנשים, ואני בטוח שנמשיך את העבודה הטובה, המעמיקה והפורה שעשינו בקדנציה הקודמת במשך שנה שלמה. אני מתחייב שנמשיך להיות הוועדה המובילה בכנסת, ומזכיר הכנסת יכול לאשר את זה, גם מבחינת היקף העבודה וגם מבחינת התרומה שלה לאזרח הישראלי, ובכך נמלא את חובתנו כוועדה שמפקחת על פעולות הממשלה.


חבר הכנסת אפי איתם, נשתמש הרבה בידע שלך ובניסיון שלך, במיוחד בתחום המשטרה, אחרי מה שעברת.
אפי איתם
בהחלט, צריך ראש קשה אחד בוועדה הזאת.
היו"ר גאלב מג'אדלה
אני רוצה להזכיר לחברים שאנחנו מתפקדים מול שלושה משרדי ממשלה: משרד הפנים, המשרד לאיכות הסביבה והמשרד לביטחון פנים. יש לנו הרבה מה לעשות. אני סמוך ובטוח שיהיה לנו שיתוף פעולה פורה וכל אחד מחברי הוועדה ירגיש כמו יושב-ראש הוועדה. כך נהגתי בקדנציה היוצאת וכך אנהג גם בקדנציה הזאת. נעשה הכול כדי שהמערכת שלנו תסייע לכל חבר כנסת, ויש לנו מערכת מקצועית טובה מאוד שאני מאוד סומך עליה.


אני רוצה להודות לך שוב מקרב לב על כך שעשית היום למעננו את ביצוע ההליך התקנוני.


חבר הכנסת חנין, בבקשה.
דב חנין
אני רוצה לברך אותך. אני מאוד מאוד שמח שלקחת על עצמך להוביל את הוועדה הזאת בכנסת. זו בוודאי, כפי שאתה יודע מניסיונך, עבודה מאוד קשה. אני חושב שהוועדה הזו, אולי יותר מכל ועדה אחרת, היא הוועדה של האזרחים, כי חלק גדול מהמצוקות היום-יומיות של האזרחים מגיעות אל שולחנה של הוועדה הזאת.


אני חבר כנסת חדש, אבל אני חייב לומר שמבחוץ ליוויתי את ועדת הפנים של הכנסת בקדנציה הקודמת, בהרבה מאוד עניינים, ויצא לי גם להופיע פה בכמה וכמה נושאים. אני יודע שהיתה לא מעט ביקורת על הכנסת היוצאת, ואני חושב שוועדת הפנים בקדנציה הקודמת, גם בתקופה שאתה עמדת בראשה, מאוד התבלטה לטובה. התחושה הציבורית שאני יכול להביא לכאן, מכל אותם מקומות שאני הייתי פעיל בהם ומצוי בהם, היתה שהמקום הזה היה מקום שהיה פתוח לעניינים האזרחיים, היה האוזן הקשובה לבעיות של האזרחים, וגם מקום שלקח הובלה בשאלות רציניות וארוכות טווח, כמו המעקב אחרי החלטת הממשלה על פיתוח בר-קיימא, שאלות שקצת נפלו בין הכיסאות בתחומים אחרים.


אני רוצה לחזור ולברך אותך. אני מברך את כל חבריי בוועדה. יש צוות מאוד חזק בוועדה הפעם, ואני בטוח שנעשה עבודה מסורה וטובה ונצליח ביחד.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה. חבר הכנסת סנה, בבקשה.
אפרים סנה
אני באתי רק כדי לברך אותך. אני מאוד גאה שמי שמייצג את הסיעה שלנו כיושב-ראש הוועדה הוא אתה. בשני דברים אתה מתאפיין כיושב-ראש ועדה, האחד בחריצות והשני בחוסר משוא פנים. אני מקווה שכך תמשיך.

הרכב הוועדה מהבחינה המקצועית הוא הרכב גם מגוון אבל גם משקף ניסיון בתחום המשטרה, בתחום המוניציפלי, בתחום איכות הסביבה, כך שתוכל כאן לעשות עבודה מאוד חשובה. בהצלחה.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה. חבר הכנסת ביילין, בבקשה.
יוסי ביילין
אני שמח על הבחירה שלך. אחרי עשרות שנים של חברות בינינו זאת באמת התרגשות בשבילי – לא הייתי כאן אף פעם בוועדה הזאת – לראות אותך כיושב-ראש הוועדה. אני יודע כמה אתה מכיר את הבעיות בשטח עצמו.

המישור העיקרי שהוועדה הזאת עוסקת בו הוא השלטון המקומי. הנושא הזה הוא נושא כל כך מורכב, כל כך קשה, ובפריפריה שלו כל כך נורא, שלרבים בציבור הישראלי זה חוץ-לארץ, בעיקר בסקטור הערבי. העובדה שאתה נמצא כאן, ואתה מכיר את היום-יום המוניציפלי הערבי, זה דבר בעל חשיבות עליונה, משום ששם צריכים לעשות את הרפורמה הכי חשובה. אגב, הבעיות שם הן לא רק בעיות של השלטון מול הפריפריה, זו גם בעיה של הפריפריה מול הפריפריה – אם זה בגבייה ואם בנפוטיזם ובשורה ארוכה של דברים, שאתה לא רק יודע אותם אלא גם מדבר עליהם. ואומץ הלב שלך גם לומר לאנשים שלא רק הממשלה אשמה במצב, אלא גם המקום עצמו, ומוכרחים כאן לעשות רפורמה אמיתית כדי שזה לא יהיה יותר חוץ-לארץ. לוועדה הזאת אני רואה באמת תפקיד בראשותך, להפוך את הפריפריה לחלק מארץ-ישראל ולחלק של המדינה, שהתחושה בתוך המגזר תהיה שהם באמת לא אזרחים סוג ב' גם בהקשר המוניציפלי, שהוא הקשר בעל השפעה עצומה הרבה יותר מאשר במגזר היהודי.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה. חבר הכנסת צרצור, בבקשה.
אברהים צרצור
אני אומר כמה מלים בשפה הערבית, שפירושן: אני מאחל לך הצלחה מלאה ממעמקי לבי. אני מכיר את אדוני היושב-ראש במשך הרבה שנים. מילאת תפקידים נשגבים וכבדי משקל באוכלוסייה הערבית, גם ברמה הארצית, ואין לי ספק שהשארת את חותמך על כל המסגרות והנושאים שעבדת בהם, ועבדת באמת קשה מאוד למען האוכלוסייה הערבית ולמען אזרחי ישראל בכלל.

אני יודע שמרכז הפעולה של הוועדה הזאת שאתה עומד בראשה הוא ענייני היום-יום של האוכלוסייה הישראלית בכללותה, מהקצה עד הקצה, אבל אני מאוד מקווה ומתפלל שמי שיזכה ביתר טיפול אלה הזרמים העשוקים במדינת ישראל, שבראשם בוודאי האוכלוסייה הערבית. בוודאי תהיה לנו עבודה קשה מאוד. יש רשימה אין-סופית של נושאים שצריכים לטפל בהם. אני אישית לא יכול להתנבא כמה הקדנציה הזאת יכולה להימשך, אנחנו מאוד מקווים שהיא תימשך עד הסוף ושעד סוף הקדנציה הזאת נוכל לבוא עם הישגים אדירים לאוכלוסייה הערבית ולהגיד להם: הכנסת, ממשלת ישראל, מדינת ישראל עשתה למענכם. אהיה מאוד מאוכזב אם השנים יעברו ונעמוד באותו מצב שבו אנחנו פותחים את הישיבה הזאת. כולי תקווה ותפילה שאכן הדברים יזוזו, ובמיוחד בנושאים הקשורים לחיי היום-יום של ערביי ישראל. תודה מקרב לב ובהצלחה.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה. חברת הכנסת נאדיה חילו, בבקשה.
נאדיה חילו
באתי באופן מיוחד לברך אותך, גם כחבר סיעה וגם כידיד. אני בהחלט מייחסת לוועדה הזאת חשיבות מאוד גדולה. השתתפתי בדיוניה בקדנציה הקודמת כאזרחית, וראיתי את ההתנהלות שנעשתה ביושר תוך העלאת סוגיות רוחביות שנוגעות לכלל האוכלוסייה. חבר הכנסת מג'אדלה, מעבר לתפקיד המוקדי של הרשויות המונציפליות, שזה מאוד חשוב, הימצאותך במקום כזה מקרינה משהו נוסף לאוכלוסייה האזרחית כולה. חשוב מאוד לעשות את האיזונים הנכונים בין החלקים של התכנים האזרחיים הכלליים לבין סוגיות שנוגעות באופן מאוד ישיר גם לאוכלוסייה ערבית, שבעצם הבעיות המוניציפליות שם הן הרבה יותר עמוקות. רק היום דיברנו על השכר שאנשים לא מקבלים בתקופה האחרונה.

אני לא חברה בוועדה, על אף שרציתי, אבל אני מבטיחה שבחלק מהדיונים אהיה פה כמשתתפת ואני מאחלת לך הצלחה מכל הלב.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה. חבר הכנסת אפי איתם, בבקשה.
אפי איתם
גם אני מצטרף לברכות. אנחנו בל"ג בעומר, שהוא כידוע יום שפסקו למות בו 24,000 תלמידי ר' עקיבא, שכידוע הגמרא אומרת שהם מתו על שום שלא נהגו כבוד זה בזה. אני מאחל לעצמנו שנדע לנהוג כבוד זה בזה, חרף מחלוקות וויכוחים שיהיו בתוכנו. אני מקווה שחלקנו נהיה לפה גם למיעוט היהודי במדינת ישראל ונוכל מדי פעם להעלות גם את בעיותיו. אני חושב שאסור, ואני בטוח שזה לא יקרה, שהוועדה הזאת תהפוך לוועדה סקטוריאלית. הרי זה מבחנו של חבר כנסת מן המגזר הערבי. כשם שלא יעלה על הדעת שחבר כנסת דתי יהפוך ועדה מוועדות הכנסת לוועדה סקטוריאלית, אני בטוח שזה חלק מן המבחן ואני משוכנע שאתה תעמוד בו. אני לא מכיר אותך אישית, אבל שמעתי עליך רבות ואני בטוח שהאיזונים בין בעיות שאתה קרוב אליהן נפשית ואישית ומעשית לבין הצורך לכבד את הספקטרום הרחב של החברה הישראלית כולה יבואו כאן לידי ביטוי. בהצלחה.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה. חבר הכנסת נסים זאב, בבקשה.
נסים זאב
אני חייב לומר שכאשר חבריי הציעו לי להיות חבר בוועדת הפנים דרשתי לדעת מי היושב-ראש. כאשר אמרו לי שגאלב הוא היושב-ראש, אמרתי שאני חייב להיות בוועדה הזאת, כי אני מכיר את האיש, קרוב אליו ומחבב אותו ואת דרכו.
היו"ר גאלב מג'אדלה
אגב, זה דלף אלי מהסיעה.
נסים זאב
בוועדה הזאת אין ביקורת של מבקר המדינה, אלא של אזרחי המדינה. כל אזרחי המדינה פונים לוועדה הזאת. אלה יכולים להיות אותם המגורשים מגוש-קטיף ואלה שמפגינים בערים שונות על קיפוח כזה או אחר, בעיקר במגזר הערבי. תמיד מוצאים פה את הכתובת וזה השולחן שעליו דנים. אם רוצים לדון בצורה עניינית ורצינית, שידברו קצר ולעניין עם כמה שפחות תקשורת. אני מאחל לך הרבה הצלחה.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה. חברת הכנסת סולודקין, בבקשה.
מרינה סולודקין
אני מאחלת לך הצלחה. הייתי בוועדה בראשות של גאלב, הייתי בישיבות בנושא משטרה ואזרח, זה גם מתנחלים וגם עולים וגם ערבים. אני חושבת שאנחנו צריכים לא רק לדבר כאן אלא להביא לרפורמות גם בתוך המשטרה. אני לא חושבת שרק להוסיף משרות ורק לחזק את המשטרה זה מספיק. אני חושבת שבנושא משטרה ואזרח אנחנו צריכים להראות יותר מעורבות. תודה.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה. חבר הכנסת יצחק אהרונוביץ, בבקשה.
יצחק אהרונוביץ
בהצלחה. אני מצטרף לכל חבריי. באופן אישי אני לא מכיר אותך, אבל שמעתי עליך. את המגזר הערבי אני מכיר כמו את כף ידי, ואני מאוד שמח להיות בוועדה שעוסקת בתחום המוניציפלי.

אני בא משורות המשטרה.
היו"ר גאלב מג'אדלה
ניצב בדימוס.
יצחק אהרונוביץ
הייתי סגן המפכ"ל ומילאתי תפקידים נוספים. כל התחום של ביטחון הפנים הוא מאוד קרוב ללבי, כך שלפחות בכיוון הזה אני חושב שבוועדה הזאת נוכל לקדם כל מיני רפורמות שאני חושב שצריך לבצע אותן ואני מאמין בהן. אני מנצל את הפורום ואת המעמד לאחל לך הרבה הצלחה.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה. חבר הכנסת יורם מרציאנו, בבקשה.
יורם מרציאנו
אני רוצה לברך אותך בברכת "עלה והצלח", ובהזדמנות הזאת לברך גם אותך, חברת הכנסת אברהם. אנחנו יושבים היום בוועדה שלעניות דעתי היא הוועדה שיש לה ההשפעה הכי גדולה על החברה במדינת ישראל. כל מה שקשור באזרח, קשור בוועדה הזאת.

גאלב, כמי שמכיר אותך הרבה מאוד שנים ממפלגת העבודה, והתחלתי את הפעילות הפוליטית שלי כנער צעיר, מדובר באיש חרוץ מאוד, מכיר ויודע, הגון, ואני בטוח שאת הדברים האלה תוכל להביא אתך לוועדה כדי שנוכל לקיים פה דיונים פוריים ומעמיקים. אני יכול לומר מעדות אישית לחברי אפי איתם, שלא פעם פנינו אל חבר הכנסת מג'אדלה בהיותי חבר מועצת העירייה בלוד, עם כל הבעיות הקשורות בעיר לוד, והוא טיפל בנושאים היהודיים והערביים כאחד והוא ראה את הנושא היהודי והערבי כנושא, ולא רק את הצד הסקטוריאלי הערבי. לכן אני בטוח שהוא יצליח מאוד בתפקידו.

אני יודע, ידידי וחברי היקר, שלוועדה הזאת צפויה עבודה קשה. אתה יודע שבימים האחרונים אני משגע אותך כל יום. היינו צריכים להתחיל אתמול, כי על שולחנה של הוועדה הזאת נמצאים הרבה מאוד נושאים חשובים, כמו נושא המשכורות ברשויות המקומיות, כמו נושא האלימות של בני-הנוער, האלימות במועדונים בכלל, בעיות הסמים, בעיות העבריינות. נצטרך הרבה מאוד שעות, ואני לא בטוח שיהיה לנו כל הזמן הזה כדי להתעסק עם הרבה מאוד נושאים שקשורים ביום-יום במדינת ישראל.

אני מאחל לך ולכל החברים שיהיו לנו דיונים פוריים וטובים לטובת מדינת ישראל. הרבה הצלחה, גם לך וגם לנו.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה. חברת הכנסת מרום-שלו, בבקשה.
שרה מרום-שלו
אני מברכת אותך ומצטרפת לברכות של כולם, בשם סיעת גיל, הגמלאים. אני מקווה שזה יצליח, למרות שאני יודעת שיש לכם הרבה מאוד עבודה. אני מכירה את השלטון המקומי מאז 1951, עבדתי בשלטון המקומי, ועד היום, כך שאני מכירה הרבה מאוד בעיות של השלטון המקומי. אני מקווה שהרבה דברים ייפתרו בוועדה הזאת בעזרתך. בהצלחה.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה. אנחנו נשמח להיעזר ביכולות ובניסיון שלך.
אפי איתם
יושב-ראש הוועדה, אולי כדאי להציג את הצוות של הוועדה, את המזכירות, את הייעוץ המשפטי.
היו"ר גאלב מג'אדלה
היועצת המשפטית של הכנסת, בבקשה.
נורית אלשטיין
אני הכרתי את יושב-ראש הוועדה זמן קצר, כי אני בעצמי חדשה בכנסת. אבל הכרתי אותו בשעה יפה, שעה שבה בדקה ה-90 הצלחנו לעצור חקיקה בעייתית, שבאה דווקא מכיוון המשטרה. יושב-ראש הוועדה נתן גיבוי מלא ללשכה המשפטית, ואחרי שהוסברה לו מהות התיקון, אמר: המשטרה רוצה להפריט את עצמה? להיות משטרה לעשירים בלבד? לא יקום ולא יהיה, אנחנו צריכים לבדוק את העניין. יושב-ראש הוועדה הפטיר ואמר כמה מלים על פערים חברתיים, על פערי עוני, על הצורך לספק שירותים שוויוניים לכלל אזרחי המדינה. לפני שהמושגים האלה נהיו פופולאריים וכל פוליטיקאי אוחז בהם, גאלב אמר את זה באופן מאוד אותנטי. על הגיבוי שנתת לנו ועל השעה היפה שחווינו ביחד, אני מודה לך בשמי ובשם כל הלשכה המשפטית. אני בטוחה שנשתף פעולה להבא. כה לחי.
היו"ר גאלב מג'אדלה
תודה רבה.

לבקשתך, חבר הכנסת אפי איתם, אנחנו נהנים משירות מקצועי ויעיל מצוות הוועדה, שהתחיל עם שלושה ובסיום הקדנציה הזאת הגיע לשישה חברים. זה מצביע לא על הקשרים שלי עם רובי ריבלין, אלא על יכולות העבודה של הוועדה ועל תפקודה בתקופה של 12 חודשים. מנהלת הוועדה היא יפה שפירא, היועצת המשפטית שעובדת מול הוועדה היא מירי פרנקל-שור. המזכירות שלנו הן ענת ושוש, ואנחנו מקווים שיצטרפו אלינו עוד לפחות שני עובדים.
מירי פרנקל-שור
אני מבקשת להציג את הצוות שמסייע לי, עו"ד עידו בן-יצחק וחן אמיר, המתמחה. אלה שני אנשים יקרים שמסייעים לי בעבודתי.
היו"ר גאלב מג'אדלה
עידו עובד כאן בוועדה מאז שהגעתי לכאן. לפני כן הוא היה מתמחה והוא המשיך אתנו. הוא שולט בוועדה בצורה יפה, ונקווה שנמשיך לקבל את העזרה המסורה שלו.


לגבי ההערה בעניין הסקטוריאליות, אני אומר באופן הכי גלוי: אני מייצג סקטור, והסקטור הזה יהיה בראש מעייניי ודאגותיי. אבל בוועדה אתה לא תרגיש את זה. חלק מהחברים בימין ניסו להדביק לוועדת הפנים תווית שהיא כביכול מטפלת בערבים, בא עיתונאי רציני ועשה תחקיר על הוועדה. מהר מאוד התברר שהיו 136 ישיבות ועדה, מתוכן 24 בנושא הערבי. אין תפקוד יותר טוב כזה. נעשה תחקיר על שני עמודים. זה שבכנסת לא דרכה כף רגלם של נציגי הציבור הערבי בתדירות כמו היום, זה נכון. לכן חשבו שהיא הפכה להיות ועדה של ערבים. היא המשיכה להיות ועדת הפנים ואיכות הסביבה כמו שהיא היתה, אלא שבאו לכאן יותר אנשים. חלק מהאנשים, לצערי הרב, במקום שיראו בזה פעולה ברוכה, שנציגי הציבור הערבי מכל גווני הקשת מגיעים לכאן, כולל דתיים שבאו לכאן מתוקף אחריותנו לשירותי דת ומשרד הפנים, חשבו שוועדת הפנים השתלטה על הנושא הערבי. הוכח מעל לכל ספק שזה לא כך. אני בהחלט חושב שאנחנו צריכים להיות פה לציבור של השכבות החלשות, אזרחים שזקוקים לעזרה שלנו, לסיוע שלנו מול רשויות מקומיות ומול משטרה ומול איכות הסביבה. אני מסכים עם כל מי שאמר שזאת ועדה שעוסקת ממכבי-אש וחופים ואיכות הסביבה ועד משטרה ושירות בתי-הסוהר. אני בטוח שתהיה לכם תרומה גדולה בוועדה. אני, בכל אופן, אעשה הכול כדי להיעזר בכל אחד. אנחנו ניפגש לישיבה לא פורמלית כדי להתייעץ בעניין סדר העדיפות שלנו לשנה הקרובה, דבר שלא נהוג לעשות. יש כמה דברים שלא נהוג לעשות, שאני עושה אותם. לדעתי זה מקרב את חברי הוועדה למעורבות בוועדה, לשותפות בוועדה, וזה מה שאנחנו רוצים.


בקדנציה הקודמת היו לנו יועצים מקצועיים, שליוו אותנו, שעשו עבודה טובה מאוד, והם נמצאים כאן, ד"ר דני גרא ויחזקאל לביא. אנחנו נמשיך להיעזר באנשים בעלי מקצוע, בנוסף לשירות החשוב שנותן לנו מרכז המידע והמחקר בכנסת. עצם הקמתו של מרכז המידע היה פעולה ברוכה, שהיה צריך להיעשות עם הקמת הכנסת. מלבד זה נמצאים אתנו נציגי נציבות הדורות הבאים, שהשופט בדימוס שלמה שוהם עומד בראשו והוא התנצל שהוא לא יכול היה להגיע לישיבה. גם חבר הכנסת אזולאי התנצל שהוא לא יכול להגיע, שכן נולד לו אחיין. אנחנו מברכים אותו. שיהיו לנו רק שמחות. תודה רבה לכל החברים.

הישיבה ננעלה בשעה 11:40

קוד המקור של הנתונים