ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 16/05/2006

חוק הכנסת (מספר חברי ועדת הכספים בתקופת כהונתה של הכנסת השבע-עשרה), התשס"ו-2006, המלצה למינוי סגן ליושב ראש הכנסת, ערעורים על החלטת יו"ר הכנסת והסגנים שלא לאשר דחיפות הצעות לסדר היום.

פרוטוקול

 
PAGE
1
ועדת הכנסת

16.05.2006


הכנסת השבע-עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב ראשון

פרוטוקול מס' 1

מישיבת ועדת הכנסת

יום שלישי, י"ח באייר התשס"ו (16.05.2006), בשעה 09:00
סדר היום
1. המלצה למינוי יו"ר לוועדת הכנסת

2. המלצה למינוי יו"ר לוועדות הכנסת
3. ערעורים על החלטת יו"ר הכנסת והסגנית שלא לאשר דחיפות הצעות לסדר היום.
4. הצעת חוק מטעם ועדת הכנסת בדבר הגדלת מספר החברים בוועדת הכספים – הכנה לקריאה ראשונה
5. מינוי סגן ליו"ר הכנסת
6. שונות
מוזמנים
יו"ר הכנסת דליה איציק


רוחמה אברהם – היו"ר


חה"כ שי חרמש


חה"כ יואל חסון


חה"כ זהבה גלאון


חה"כ אביגדור יצחקי


חה"כ משה שרוני


חה"כ נדיה ח'ילו


חה"כ גדעון סער


חה"כ מנחם בן ששון


חה"כ דוד טל


חה"כ יעקב מרגי


חה"כ דוד אזולאי


חה"כ דב חנין


חה"כ אורי אריאל


חה"כ אפרים סנה


חה"כ טלב אלסאנע


חה"כ אחמד טיבי


חה"כ אסתרינה טרטמן


חה"כ ראובן ריבלין


חה"כ קולט אביטל


חה"כ יורם מרציאנו


חה"כ שי חרמש


חה"כ אליהו גבאי


חה"כ חנא סוויד


חה"כ ליה שמטוב


אריה האן – מזכיר הכנסת


דוד לב – סגן מזכיר הכנסת
יועצת משפטית
ארבל אסטרחן
מנהלת הוועדה
אתי בן יוסף
רשמת פרלמנטרית
מיטל בר שלום
המלצה למינוי יו"ר לוועדת הכנסת
דליה איציק יושבת ראש הכנסת
בהעדר יו"ר ועדה ובהימצאו של יו"ר ועדה מסדרת, אביגדור יצחקי, אנחנו מצויים בחילופי משמרות של יו"ר ועדה יוצא ויו"ר ועדה נכנס. אנחנו נצטרך לשם כך את הבחירה שלכם. אני רוצה לברך את כולכם. זאת ועדה מאוד חשובה, שגם אני ישבתי בה עד לא מזמן. זאת ועדה שקובעת את סדרי הבית. אני רוצה להמליץ על חה"כ רוחמה אברהם לראשות הוועדה. האם ישנו מועמד אחר? מי בעד יו"ר הוועדה רוחמה אברהם?


אני קובעת, כי פה אחד רוחמה אברהם נבחרה לראשות הוועדה. חשבתי ששר הפנים, רוני בר און, שהיה עד עכשיו יו"ר הוועדה, יהיה כאן. אולי הוא בדרכו לכאן, או אולי שכח. גם את היית שרת הפנים, ולכן אני לא יכולה לומר שמכאן תלכי למשרד הפנים כי את כבר היית שם. יכול להיות שמכאן תלכי למקום אחר, אולי לראשות הכנסת.


גברתי יו"ר הוועדה, אני מאחלת לך הצלחה רבה. ממתינה לכולנו עבודה רבה. הוועדה הזאת היא ועדה שמסייעת רבות לעבודת יו"ר הכנסת. יגיד לכם חברי הטוב ראובן ריבליו, כי לא תמיד ראו את הדברים עין בעין וחייו לא היו קלים. אני מקווה, שחיי שלי יהיו הרבה יותר קלים.
ראובן ריבלין
אני יכול להרגיע אותך ולומר, כי חייו של יו"ר ועדה הם יותר קשים.
דליה איציק יושבת ראש הכנסת
בנימה אישית, אני רוצה לומר שאני מאוד אוהבת את רוחמה אברהם. עקבתי אחרי עשייתה בהיותה ממלאת מקום שר הפנים. כל אותם ראשי ערים שעבדו איתה יגידו לכם, שהיא מלאת אנרגיה, ובעיקר יודעת לעבוד. רוחמה, אני מאחלת לך הצלחה.


אני רוצה שתדעו, שאנחנו עוסקים עכשיו בעבודה לא פשוטה. רק אתמול הגישו לי עבודת מחקר על חוק ההסדרים. רציתי לראות מה עשו רובי, דן תיכון ואברהם בורג בנוגע לחוק הזה. יש מחלוקת גדולה מאוד בפרלמנטים בעולם, איך מעבירים את חוק ההסדרים, מה כוללים בתוכו והאם החוק הזה יכול להיות פלטפורמה של ממשלה להחליט כל מיני דברים. הסוגיה הזאת תעמוד לפתחנו. הוועדה הזאת צפויה להרבה מאוד עבודה. אני זקוקה לכם. זאת ועדה שמנהלת את הבית, ואנחנו צריכים להכניס לפה כמה שינויים והסדרים. יש פה אנשים מאוד מנוסים, ביניהם יו"ר הכנסת לשעבר, שרק עכשיו סיים את תפקידו. כמו שאמרתי לו בשיחה ב-4 עיניים, אני לא מכוונת לתת לו לנוח. אני צריכה את העזרה שלכם וההקשבה שלכם. אני מאחלת לכם המון בהצלחה.
היו"ר רוחמה אברהם
תודה רבה גברתי היושבת ראש.
גדעון סער
האם מותר גם לאופוזיציה לברך?
דליה איציק יושבת ראש הכנסת
בתנאי שלא תזכיר פה אחרים שמכאן הלכו למקום אחר.
דוד טל
המסורת בבית הזה, שנציג הסיעה הגדולה מברך קודם. את זה למדתי מגדעון סער בקדנציה הקודמת.
דליה איציק יושבת ראש הכנסת
אבל הוא כבר שכח את זה. אני כל הזמן אמרתי לחה"כ גדעון סער, שיש לי חיבה יתרה אליו, שיש גלגל. כאשר עברתי ממפלגתי שלי למפלגת קדימה והגעתי לאריאל שרון, הוא סימן לי עיגול, ואמר לי כי הוא היה פעם למטה ועכשיו הוא למעלה. אנחנו אף פעם לא נזכיר לגדעון סער איך הוא התעלל בנו, ואיך הסברנו לו כל הזמן שיש גלגל והוא מתהפך הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים. כאשר רובי ריבלין, שהיה אז יו"ר הכנסת, אני הייתי יו"ר האופוזיציה וגדעון סער היה יו"ר הקואליציה של הסיעה הגדולה, בכל פעם שאמרתי שתי הסיעות הגדולות, הוא היה אומר, איזה שתי סיעות גדולות, אתם בכלל לא קיימים.
אורי אריאל
האם נצא ונשאיר אתכם להעביר חוויות?
דליה איציק יושבת ראש הכנסת
הסיפור הוא לא סיפור אישי. אני רציתי לומר, כי יש פה הרבה מאוד סיעות קטנות, שמחר תהיינה קטנות.
גדעון סער
היא מסבירה לך שמחר אנחנו בשלטון שוב.
דליה איציק יושבת ראש הכנסת
אני זוכרת, שרובי ריבלין היה אומר לו: גדעון, תדע לך היום זה כך ומחר זה אחרת. זה קרה לגדעון מאוד מהר.
היו"ר רוחמה אברהם
גברתי יושבת הראש, חבריי חברי הכנסת, אני מודה על האמון הרב בבחירתכם בי. ועדת הכנסת היא אחת הוועדות החשובות, שצריכה להבטיח את פעילותה התקינה של הכנסת, וכך ייעשה. אני מוכרחה לומר, כי זה ההרכב הכי גדול שהיה לוועדת הכנסת, 25 חברים. אני רוצה לקוות, שהאווירה הנעימה ששורה כעת תשרור כאן גם בעתיד. אני רואה שיתוף פעולה מלא בין כל חברי הכנסת. אני פחות רוצה לראות כאן קואליציה ואופוזיציה. אני רוצה לעבוד מתוך שוויון בין סיעות הבית, עבודה דמוקרטית.


גברתי היו"ר, אנחנו מברכים אותך כאן בשם הוועדה. כפי שאת יו"ר הכנסת פעם ראשונה, גם אני יו"ר ועדת הכנסת בפעם הראשונה.
דליה איציק יושבת ראש הכנסת
עוד מעוז גברי נפל.
היו"ר רוחמה אברהם
לצערי, הרכב הנשים בכנסת הנוכחית פחת לעומת הכנסת הקודמת.
גדעון סער
מי חסרה לך במיוחד?
היו"ר רוחמה אברהם
אני לא אתייחס לזה שמית. אני מאמינה בשיתוף פעולה, ואני מאחלת לכולנו עבודה פורייה. הכנסת הקודמת הצליחה להוביל את אחד המהלכים ההיסטוריים הגדולים שהיו במדינת ישראל. מה שזכור לציבור, הוא הנושא של הסרת חסינו, התבטאויות אתיות כאלה ואחרות. אני חושבת שבשיתוף פעולה מלא עם יו"ר הכנסת, אנחנו נצליח להראות לעני התקשורת והציבור, שאפשר לנהל את הדיונים כאן, למרות המחלוקת, באווירה נימוסית והתחשבות אחד בשני. אני לא מתכוונת לצעוק או לדבר ברמקול. הוועדה הזאת תתנהל בצורה שקטה, כאשר כל אחד ואחד יישמע ואנחנו נתחשב בדעתו. אני מאחלת לכולנו שיתוף פעולה פורה ומעניין.
דוד טל
בא לי להציע ליו"ר החדשה לאמץ ולסגל את דרך התנהלותו של גדעון סער ורוני בר און, אבל אני בפירוש אומר לא. כמו שיו"ר הכנסת הקודם, רובי ריבלין, השתדל להיות מאוד ממלכתי, כך צריך להיות גם בוועדה הזאת. הוועדה הזאת לא דומה לוועדות אחרות. כאן צריך להפעיל שיקול דעת ולהיות מאוד ממלכתי ופחות פוליטי, כי אז יהיה אימון ביו"ר הוועדה ובוועדה עצמה ובמילא הדברים יתנהלו טוב יותר.
גדעון סער
גברתי יו"ר הכנסת, אני ממליץ לך לאמץ את המלצתו של דוד טל, לא לנהוג כדרכי. יו"ר הכנסת יצרה תקדים, כאשר היא אמרה שהיא מאוד אוהבת אותך. גם לי מותר לומר, כי אני מאוד אוהב אותך. אני חושב, שזאת בחירה טובה. יש לך יחסי אנוש טובים ומסירות מאוד גדולה. אמנם בכנסת הקודמת לא היית חברה בוועדה הזאת, אבל בגלל שאני שיגעתי אותך היית פה הרבה מאוד. לכן, מעבר לזה שאת מכירה את עבודת הבית את גם מכירה את עבודת הוועדה הזאת. האמת היא, שהוועדה הזאת גם ידעה רגעי שפל בקדנציה הקודמת. בעיקר, אני מדבר על הליכים שהיו להסרת חסינות ותוצאות שלהם. אני לא פעם נקטתי עמדה בניגוד לעמדת חבריי לסיעה. השורה התחתונה, היתה שתדמית הבית הזה נפגעה. אנחנו לא יכולים להגיד, כי הוועדה הזאת בכנסת הקודמת לא תרמה לכך. צריך לקחת את זה בחשבון. לוועדה הזאת מגיעים כל אותם נושאים, שיש להם פוטנציאל בתקשורת לגרום נזק לבית הזה. אני משוכנע, שאת תדעי לנהל את הדברים בצורה חכמה, כדי שלא נחזור לאותם מקומות. אני מאחל לך, שתהיי יו"ר טובה לטובת כל החברים בבית וכל החברים בוועדה.
אחמד טיבי
ועדת הכנסת היא ועד הבית, שתפקידו לפקח,לנהל ולשדרג את עבודת הכנסת. אני מקווה וסבור, כי חברת הכנסת אברהם תדע לעשות את זה. היא צריכה לזכות בסיוע של הקואליציה והאופוזיציה. הרוח היא לא של אופוזיציה וקואליציה, אלא של עבודה עניינית ושיקול דעת ענייני. לא תמיד זה היה כך בכנסת הקודמת. היו רגעים של קטטות והתבטאויות קשות, מילים שהם הרבה מעבר לפרלמנטריזם התקין, כמו רגעי הסרת החסינות. אני שייך לאלה שמאוד מקווים להצלחתך ורוצים בכך. אני סבור, שיהיה מעניין בכנסת הבאה.
אסתרינה טרטמן
כנציגת ישראל ביתנו, אני מביאה את ברכת המפלגה.
דליה איציק יושבת ראש הכנסת
גם שם זו פעם הראשונה שיש יו"ר אישה.
אסתרינה טרטמן
בשונה מהחברים שדיברו עד עכשיו, אני טירונית. אין לי חוויות היסטוריות מהבית הזה או מהוועדה הזאת. זה נחמד לי לשמוע ולהתבשם, וזה אפילו עושה לי טוב בלב.
דוד טל
אבל חברתי היתה חברה בכנסת הקודמת.
אורי אריאל
היא לא הספיקה לצבור חוויות.
אסתרינה טרטמן
כיוון שאני די חדשה במערכת הזאת, אני מסתכלת קדימה.
דליה איציק יושבת ראש הכנסת
קדימה זה טוב.
אסתרינה טרטמן
אין לי בעיה עם האמירה הזאת. אל תשכחו שבסופו של דבר יש לנו רק בית אחד, וישראל היא ביתנו. העובדה ששלושתנו חדשות בתפקידים שלנו היא סימבולית, ואני מברכת על כך באופן מיוחד. גברתי יו"ר הכנסת את עושה היסטוריה לאחר 58 שנים. חה"כ רוחמה אברהם, יש לי סימפטיה מיוחדת אלייך, ואת יודעת זאת. אני מקווה, שהנוכחות שלנו פה כנשים, ושיסלחו לי כל הגברים, תוכל לתת ביטוי. גם אם קטנו מבחינת הכמות, אנחנו נגדיל מבחינת האיכויות. אנחנו נהיה רק תחילתה של דרך. הנשים תמשכנה ותעמודנה בתפקידי מפתח חשובים, ותעשנה את המרב והמיטב. אני רוצה לאחל לכן בהצלחה, ואני מקווה לשיתוף פעולה גם של המין הגברי שיושב פה איתנו.
יעקב מרגי
גברתי יו"ר הכנסת וחברתי חברת הכנסת רוחמה אברהם, יו"ר ועדת הכנסת, על חברת הכנסת רוחמה אברהם, ניתן לומר שהיא היתה גשר לכל אלה שהרגישו במדבר בקדנציה הקודמת. אם היה צריך לגשר ולתווך, היא היתה זאת שעשתה זאת. זה יעזור לה בוועדה הזאת. אני איתך בקואליציה. למרות שמדובר פה בצד נשי, אני כגוש חרדי מברך על הבחירה שלך ומאחל לך הצלחה.
אסתרינה טרטמן
למה למרות.
יעקב מרגי
אני אמרתי את זה לאוזניים קשובות וקרויות. אני לא חוזר בי. אני מאמין, שהצד הזה יועיל לוועדה הזאת שהיה בה המון אגרסיביות. יישר כוח.
קולט אביטל
אני רוצה לצרף את ברכותיי מזווית קצת יותר נשית. אני רוצה לומר, כי אני מאוד שמחה שקיבלת על עצמך את הוועדה הזאת. הציפייה שלי, היא שתעשי את זה בהגינות, ואני יודעת שאת יודעת לעשות את זה. אני מקווה שתביאי גם רגיעה. אלה תכונות שנשים מסוגלות להן. לכולנו, אני מאחלת שש"ס תביא גם אישה לרשימה בקדנציה הבאה.
יעקב מרגי
לא להיסחף. לאט-לאט.
נדיה ח'ילו
אני מצטרפת לסולידריות הנשית. בקדנציה הקודמת הייתי שותפה בוועדה למעמד האישה. אני חושבת, שהבית הזה אמור להקרין את הערך השוויוני ואת ההכרה במעמד האישה. גברתי היו"ר, ברכתי אותך מל במת הכנסת. גברתי יו"ר הוועדה, אני בטוחה, שהוועדה תתנהל בראשותך הצד הטוב ביותר ובשוויוניות מוחלטת.
דליה איציק יושבת ראש הכנסת
לחיים. לחיי הצלחת הוועדה, הצלחת הבית. אני מאחלת שיתוף פעולה פורה.

המלצה למינוי יו"ר לוועדות הכנסת
היו"ר רוחמה אברהם
אני שמחה לפתוח את ישיבתה הראשונה של ועדת הכנסת. על סדר היום שמונח לפניכם יש מספר נושאים. אנחנו נתחיל עם הנושא של המלצה למינוי יושבי ראש לוועדות הכנסת. אני אקריא את ההמלצות שהובאו אלינו: ועדת הפנים ואיכות הסביבה – חה"כ ג'אלב מג'אגלה, ועדת החינוך,התרבות והספורט – חה"כ מיכאל מלכיאור. הוועדה לענייני ביקורת המדינה – חה"כ יורי שטרן, ועדת המדע והטכנולוגיה – חה"כ זבולון אורלב. ועדת העבודה, הרווחה והבריאות – משה שרוני.
גדעון סער
בוועדת הכלכלה חה"כ משה כחלון.
אביגדור יצחקי
בוועדת חוץ וביטחון יהיה חה"כ צחי הנגבי.
היו"ר רוחמה אברהם
יו"ר ועדת חוץ וביטחון יהיה צחי הנגבי, ויו"ר ועדת הכלכלה יהיה משה כחלוני. אנחנו נעביר היום את יו"ר הוועדות, כדי שיתחילו בעבודה. לגבי ועדת הכספים, ועדת חוקה ומשפט, הוועדה לקידום מעמד האישה וועדת הקליטה והעלייה, אני מקווה שנבחר מחר את יושבי הראש.
אביגדור יצחקי
ההמלצה היא, שחה"כ ליצמן נישאר בוועדת הכספים בינתיים. לגבי ועדות חוקה, עלייה וקליטה, חברי הוועדה יבחרו יו"ר כל ישיבה.
ארבל אסטרחן
זה חייב להיות בהמלצת הוועדה הזאת. זה יכול להיות גם יו"ר זמני.
היו"ר רוחמה אברהם
כל שבוע מחדש אנחנו נצטרך להמליץ על שם.
ארבל אסטרחן
ועדה לא יכולה לבחור יו"ר בלי המלצת ועדת הכנסת, כך קובע התקנון. ועדת הכנסת יכולה להמליץ על יו"ר קבוע או על יו"ר זמני, שיש לו את כל הסמכויות, למרות שהשם שלו הוא זמני על מנת להדגיש את הנושא שטרם הוחלט מי יהיה היו"ר הקבוע.
היו"ר רוחמה אברהם
ועדת הכנסת ממליצה, כי חה"כ ליצמן יהיה יו"ר ועדת הכספים הזמני, עד אשר שנקבל הודעה אחרת.
אביגדור יצחקי
לגבי שאר הוועדות, בישיבה הבאה אנחנו נביא את ההמלצה.
ראובן ריבלין
עד אשר הוועדה תחליט אחרת.
היו"ר רוחמה אברהם
מי בעד ההצעה שהצעתי?

ה צ ב ע ה

בעד – כולם

נגד - אין

נמנעים - אין

ההצעה התקבלה פה אחד.

ערעורים על החלטת יו"ר הכנסת והסגנית שלא לאשר דחיפות הצעות לסדר היום.
היו"ר רוחמה אברהם
הנושא השני שעל סדר היום, הוא ערעורים על החלטת יו"ר הכנסת והסגנים שלא לאשר דחיפות הצעות לסדר היום. האם חברי הכנסת שהגישו את ההצעות ומערערים נמצאים כאן?
קולט אביטל
חוץ מעמי איילון, שאני ממלאת את מקומו.
היו"ר רוחמה אברהם
האם ניתן לעשות זאת?
ארבל אסטרחן
התקנון מתייחס לעניין ההסמכה. התקנון קובע, שאם חבר כנסת נעדר מישיבה בעת שדנים בערעור שלו, יראו אותו כמי שלא הגיש ערעור. רק אם קבעה ועדת הכנסת כי נבצר ממנו להשתתף מסיבה רפואית או מסיבה מוצדקת אחרת, יכול חבר כנסת אחר שהוסמך לכך בכתב לייצג את המערער.
היו"ר רוחמה אברהם
האם יש לנו הסמכה בכתב?
גדעון סער
בכנסת הקודמת שינינו את התקנון, כי זה הפך לתעשייה של
מערערים על החלטות נשיאות ולא נוהגים להגיע.
היו"ר רוחמה אברהם
אנחנו נתחיל עם הצעתו של חה"כ דב חנין, בנושא גל אלימות במוקדי אלימות בסוף השבוע האחרון. חה"כ חנין, אתה מתבקש להציג את הנושא.
דב חנין
אני מניח, שכולכם קראתם את עיתוני יום ראשון. מה שהתרחש במוקדי הבילוי בארץ בסוף השבוע האחרון, חרג מהסטנדרט הקשה של התקופה האחרונה. אנחנו מגיעים למצב שעד לרגע זה שוכבים בבתי החולים צעירים פצועים. הדבר היחידי שהם עשו, זה שהם השתתפו באירועי בילוי. הם נחתכו על ידי סכינים, נפגעו על ידי פוגעים. אלה דברים שאסור לעבור עליהם לסדר היום. הכנסת הזאת נמצאת בתחילת דרכה, ואנחנו צריכים להקרין לציבור את הרגישות שלנו לנושאים שמעסיקים את הציבור, נושאים שלא מצליחים מספיק להגיע לסדר יומה של הכנסת. אני שמעתי הנמקה שמאוד הכעיסה אותי של היו"ר והסגנים, שהיה כבר דיון במליאה על אלימות במשפחה. ההנמקה הזאת היא לא מן העניין. למרבית הצער, יש לנו כמה סוגים של אלימות בחברה הישראלית, וראוי שכל זמן שתהיה אלימות ואנשים ייפגעו ממנה, נדון בזה. אני מקווה, שיגיע הרגע שלא נצטרך לדון באלימות במשפחה או במוקדי בילוי.

טעם שני לערעור שלי, הוא שזה איננו נושא שרק אני העליתי. העלתה אותו שורה ארוכה של חברי כנסת כמעט מכל סיעות הבית, חה"כ אהרוניביץ מישראל ביתנו, חה"כ וקניו מש"ס, חה"כ זחאלקה מבל"ד, חה"כ רביץ מיהדות התורה, חה"כ זיו מסיעת הגמלאים, חה"כ כהן מסיעת מרצ, חה"כ ח'ילו מסיעת העבודה. מכל סיעות הבית אנשים הרגישו שאת הנושא הזה יש להניח על שולחן הכנסת.

טעם נוסף שהוא חצי פורמלי, הוא שסעיף 86א לתקנון קובע, שאם מוגשת הצעה לסדר שחתומים עליה חברי כנסת שסיעותיהם מהוות רוב בבית, היו"ר והסגנים רשאים לראות בהם כאילו שהכנסת כבר החליטה לכלול אותם על סדר יומה. מבחינה פורמאלית, זאת סמכות שבשיקול דעת. רק מקרב המציעים יש 64 חברי כנסת. משלושת הטעמים האלה וכצעד של המחשת הזעזוע שלנו וחוסר הנכונות שלנו להשלים עם נושאים כאלה, ראוי שנכלול את זה בסדר יומה של הכנסת.
היו"ר רוחמה אברהם
ישיב חה"כ טל מטעם נשיאות יושבת הראש והסגנים.
דוד טל
אני חייב לומר, כי כל הנושאים שנמצאים היום בערעור, הם נושאים מאוד חשובים. כפי שנשיאות הכנסת סבורה כל הזמן, סברנו כי רק כהצעות דחופות יאושרו. הנושא של אלימות כבר נדון בכנסת בשבוע הראשון לפתיחת מושב הכנסת. היות והדבר הזה לא דבר חדש, יש אפשרות שהמציע יציע הצעה רגילה, ואנחנו נכבד את זה. אני מדגיש, כי כל הנושאים שלא אישרנו אותם הם נושאים חשובים, אבל לא דחופים.
אורי אריאל
ברכותיי להצלחתך. אני רוצה לאחל לכולנו שנדע לשתף איתך פעולה. אמר חה"כ טל, כי כל הנושאים הם חשובים. כרגע אין חקיקה. זה לא מצב בו הכנסת מתכנסת בשעה 11:00 ויש לפניה 40 חוקים ובקצה היום יש כמה הצעות לסדר. לכן, אני מציע לכולנו לאשר את כל ההצעות. עד אשר הכנסת תעבוד בצורה יותר מלאה, כולל חקיקות, יש לאשר לדון בכל ההצעות האלה. זה אפשרי, זה ראוי ונכון. ובא לציון גואל.
יורם מרציאנו
אני יודע שגברתי ביקשה כמוני מחלקת המחקר של הכנסת לקבל נתונים בעניין. אני עובד על הצעת חוק בעניין הזה. אני חושב שזאת אחת מהרעות החולות של החברה הישראלי. אני בא ממקומו של אב. אני רואה כל שבוע מה קורה במועדונים, ואני חרד כל פעם מחדש. אם מדברים על דבר דחוף, אלה אחד מהדברים הכי דחופים מבחינתנו כמחוקקים, כאנשים שאחראים לשלומו של הציבור הישראלי. אני תומך בהצעתו של חה"כ דב חנין.
נדיה ח'ילו
אני גם הייתי בין אלה שהגישו את ההצעה לדיון. כאשר קיימנו דיון בנושא אלימות במשפחה התייחסתי גם לאלימות בקרב ילדים ובני נוער. הנתונים הצביעו על כ- 30% ילדים שנפגעו, ו- 60% מקרב בני הנוער דיווחו על אלימות פיזית או נפשית. אני חושבת, שזה אמור להדליק אור אדום. אני כקצינת מבחן לשעבר, שעסקתי עם נוער וחסרי ישע, כל קורבנות האלימות והעבריינות, חושבת שצריך להפריד בין סוגי האלימות. הבית הזה צריך לתת דעתו גם בעניין הזה ויקיים דיון עם המלצות. חשוב לצאת עם המלצות, שיחייבו מערכות שונות בחברה, לא רק המשטרה, אלא גם מערכות טיפוליות ומערכת החינוך.
אביגדור יצחקי
למען הגילוי הנאות, אני ישבתי בנשיאות הכנסת מתוקף תפקידי כיו"ר הקואליציה, וחשבתי כי זה הנושא החשוב ביותר מכל ההצעות הדחופות. בנשיאות הכנסת ישבו ויישבו כמעט כל נציגי הבית. מכסת הזמן שעומדת לרשותנו היא מוגבלת, ולכן אין ברירה וצריך לבחור. אי אפשר לדון בכל ההצעות. אם אנחנו על כל החלטה של נשיאות הכנסת נערער, זה יביא למבוכה בנשיאות הכנסת, כאילו שיקול הדעת שם הוא לא מספיק טוב. אני אומר לכם בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, שאני הייתי בעד הנושא הזה, אבל אנשים אחרים העלו גם נושאים אחרים, ובסוף התקבלה החלטה על ידי כולם, איזה נושאים הם יותר דחופים מבין כלל הנושאים שהוצעו.

אם אנחנו בתוך מסגרת הזמן הנתונה נכניס 10 נושאים, זאת התייחסות לא רצינית לנושאים. אי אפשר לדון בכל הנושאי ם ביום אחד. אני חושב, שנכון עשתה נשיאות הכנסת שהגבילה את מספר הנושאים שיידונו בכל יום על מנת להקדיש תשומת לב מרבית והבנה נכונה. אם נעלה 8-10 הצעות דחופות לסדר היום, כל מציע יוכל לדבר על זה דקה בדיוק. לכן, אני חושב שצריך לתת גיבוי לשיקול הדעת של נשיאות הכנסת, אלא אם כן יש חריגה שנראית פוליטית. הדבר השני, צריך להגביל את מספר הנושאים ביום אחד. אני מציע, שוועדת הכנסת תקרא לנשיאות כי הנושא הזה של גל האלימות יהיה אחד הנושאים הדחופים שיידונו בשבוע הבא.
ראובן ריבלין
גברתי היו"ר, אנחנו מכירים אותך למעלה מעשור ואנחנו יודעים שלא היה תפקיד שלא יכולת לו, גם כאשר היו אנשים שרצו לפקפק, למרות שלא פקפקו בלבם.

אני רוצה להתייחס לעניין ברמה העקרונית. זה נכון מה שאורי אריאל אמר, היום יש זמן ואפשר לדון על מה שרוצים. עם זאת, בכל שבוע מוגשות בין 30 ל-40 הצעות דחופות. כל הצעה היא דחופה למגיש. נוצרה מסורת, שבה חברי הכנסת המערערים משני קצוות הבית באים לכאן ומצביעים כל אחד על הערעור של האחר. נוצר מצב שבו במקום 5 הצעות דחופות לסדר, כפי שהתקנון מאפשר, אנחנו מקבלים בימי רביעי, שהם ימי הדיונים של חברי הכנסת, שתחילתם בהצעות חוק, אנחנו פועלים בשעות אחר הצוהריים המאוחרות בכנסת ריקה. במקום להביא להאדרת שמה של הכנסת, האדרת שמו של הנושא מבחינת תשומת הלב הציבורית, אנחנו עושים זילות לאותו עניין, שכן בדרך הטבע הצעות שהתקבלו על ידי הטבע הן קודמות להצעות שהתקבלו לאחר ערעור. לכן, אני מזהיר את כולנו.

כולנו בחרנו נשיאות, וטוב שנכבד את שיקול דעתה, אם כי לא תמיד. כאיש אופוזיציה, ויש לי את הרושם והביטחון שאני אהיה באופוזיציה בכל התקופה הזאת של הכנסת ה-17, אלא אם כן יחזרו בנים שובבים אלינו, תמיד נוח להצביע בעד כל ערעור, אבל חשוב שנהיה אחראים. יש לנו נשיאות שבה כמעט כל חברי הבית מיוצגים בה, וטוב נעשה אם נכבד את הנשיאות.

פה יש מצב בו נציגי יותר ממחצית חברי הכנסת הגישו הצעה. הנושא הזה הוא ראוי להיות נדון על פי סעיף 86. אם הייתי בנשיאות הייתי שוקל, האם לא ראוי שכל שבוע נקיים דיון על נושא האלימות בגלל המכה הרעה שאנחנו עדים לה וחווים אותה. למגינת לבי ולצערי, הנושא הזה לא יורד מסדר היום. זאת אומרת, שאין בו שום דחיפות. יש הצעות אחרות שמוקצות לסיעות השונות. דברים חשובים שהופכים אותה להצעה רגילה ולא להצעה דחופה. הצעה דחופה, היא הצעה שאתה מעלה אותה על סדר היום ונותן לה את תשומת הלב הציבורית, כאשר יש חובה לעורר אותה ולהעמיד אותה על סדר היום. הנושא הנדון נמצא על סדר יומנו כל הזמן.
אביגדור יצחקי
סעיף 86 חל על 25 מתוך ההצעות שהוצעו.
ראובן ריבלין
סעיף 86 יכול להיות לגבי 20 מתוך 30 ההצעות. יש לנו 120 חברי כנסת, ולכן זאת לא בעיה. כל פעם שאני ארצה להגיש הצעה דחופה לסדר, אני אדאג ש-4 מהמפלגות היותר גדולות בבית יהיו שותפות להצעה לסדר, כאשר יהיה אפשר לדבר על סעיף 86 או כדי שהנשיאות תחליט שכדאי לדון בנושא זה. בסופו של דבר, אפשר את יום שלישי להקדיש לסעיף 86, כאשר הממשלה לא מעסיקה אותנו יותר מדי בחקיקה.

לפני שבועיים, הכנסת חשבה שהיא קודם כל צריכה להעלות לסדר היום את נושא האלימות. רבים מחברי הכנסת נאמו. אני לא יודע אם זה יימשך כך. נדמה לי, שלא יוכל אהרונוביץ, חנין וח'ילו לחדש.
דב חנין
בעניין הזה אפשר לחדש המון.
ראובן ריבלין
אנחנו צריכים להבין שמנגנון הערעור צריך להיות מנוצל על ידנו בקפידה רבה.
גדעון סער
הנוהל בהגשת ערעור על הנשיאות, הוא שמדבר אחד המערערים ונציג הנשיאות.
היו"ר רוחמה אברהם
צודק חבר גדעון סער, אבל כיוון שזו הישיבה הראשונה וכיוון שזה הנושא הראשון, והוא נושא מאוד חשוב והעלו אותו 9 חברי כנסת, אפשרתי לדוברים לומר את דברם. מי שנמצא כאן יכול להצביע.
ארבל אסטרחן
המערער לא יכול להצביע.
יואל חסון
אני מבין את הצורך להעלות נושאים לסדר יום המליאה, גם מבחינה ציבורית. עם זאת, צריך לזכור שלחברי הכנסת יש כלי נוסף, העלאת הנושאים בוועדות הכנסת השונות. אני חושב, שזה כלי הרבה יותר משמעותי ומעשי. אלה דברים שיוצרים המשכיות, ויכולים להביא לביצוע ולא רק להצהרות על דוכן הנואמים. לכן אני מציע, שחברי הכנסת יבחרו את הכלי הזה. בסך הכל צריך לקבל את החלטת הנשיאות.
משה שרוני
ברכה חמה להבחרך. יש לנו שר חדש לביטחון פנים, ואני חושב שהוא כבר העלה את הנושא הזה. צריך לתת לו כמה שבועות. במידה ולא יתחדש משהו, נוכל לדון בנושא הזה.
יעקב מרגי
כל הנימוקים שנאמרו הם נכונים, אבל אם הנושא לא יעלה על סדר היום, כל הנושאים האחרים מתגמדים. השבוע זאת היתה מכה מחרידה למדינה, הן באלימות והן בתאונות דרכים. אם זה לא ירד מסדר היום, היא הנותנת שהכנסת תמשיך לדון בזה כדי שהתופעה הזאת תמוגר.
ראובן ריבלין
תזמין את השוטרים לוועדת הפנים.
יעקב מרגי
זה לא רק שוטרים, זאת עבודה מערכתית.
ראובן ריבלין
תזמין את המערכת.
אפרים סנה
הנימוק הכבד ביותר שחה"כ חנין העלה, היא מה הכנסת משדרת. הכנסת לא יכולה לשדר אי רגישות למה שכואב לציבור. אין אבא ואמא במדינה הזאת, שלא הזדעזעו השבוע. אם הוועדה מחליטה להסיר את זה מסדר היום של השבוע, זה משדר דבר לא טוב. אני מבין את הנימוק של אביגדור, כי צריך לשמור על כבודה של הנשיאות. יש דרך ביניים, שבה הנשיאות תקבע שהנושא הזה יהיה נושא נפרד לדיון בשבוע הבא, או שהוא יהיה הנושא הראשון שיעלה ביום רביעי הבא. לא כדאי שיוצר מצב שאנחנו דחינו את זה מסדר היום כלאחר יד. זה משדר מסר לא טוב לציבור.
היו"ר רוחמה אברהם
לצערי, תופעת האלימות הולכת וגוברת בשבועות האחרונים. אנחנו עדים למכת האלימות בכל התחומים בחברה הישראלית. שמעתי את הלך הרוחות כאן, ויש הסכמה שהנושא הזה הוא חשוב. מתוקף סמכותנו כוועדה, אנחנו יכולים להמליץ בפני הנשיאות להעלות את זה לדיון לפי סעיף 86 א. הוועדה ממליצה לנשיאות לכלול את זה על סדר היום של שבוע הבא לפי סעיף 86. אנחנו נעבור להצבעה.

ה צ ב ע ה

בעד – כולם

נגד - אין

נמנעים - אין

ההצעה התקבלה פה אחד.


אנחנו עוברים לערעור הבא של חה"כ חנא סוויד, בנושא של ירידה באחוזי זכאי הבגרויות. הפעם אנחנו לא נקיים דיון בעניין. רק המציע והמשיב ידברו.
חנא סוויד
אני מברך אותך. כל חברי הכנסת יודעים, שבשבוע שעבר פורסם, כי לאחר 5 שנים של עלייה במספר הזכאים לתעודת בגרות, חלה ירידה של 4%. אני לא צריך לדבר הרבה על חשיבותו של החינוך. אין עוררין שהחינוך תופס מקום חשוב בחיי החברה. החינוך גם גורר מחולל. הוא משפיע על אלימות, עוני ועל פערים חברתיים. לא צריך להכביר במילים על חשיבות החינוך. עצם העובדה שהכנסת לא דנה בנושא הזה, משדרת לציבור כי הנושא של החינוך הוא לא נושא חשוב והוא איננו בסדר עדיפויות של הכנסת.
ראובן ריבלין
לפי סנה, צריך לקבל את הערעור שלך. אחרת יאמרו שאנחנו נגד חינוך. זה יהיה אסון.
חנא סוויד
אנחנו מדברים כאן על נושאים שכולם חשובים. הקריטריון הקובע, הוא מידת הדחיפות. נאמר כאן, כי עניין דחוף הוא עניין שלא בשגרה. אם אנחנו מדברים על 5 שנים של עלייה ופתאום ישנה ירידה, זה מקרה דחוף, מקרה שלא בשגרה. אלימות תמיד יש. כפי שאמר חה"כ ריבלין, אם כך צריך כל יום לדבר על זה. פה יש שינוי.
ראובן ריבלין
צריך ללכת לפי כלל סנה. כל פעם שהכנסת תהיה אטומה לציבור אם היא לא תקבל נושא מסוים, צריך לקבלו. אני מציע לקבל בצורה גורפת את כל הערעורים.
חנא סוויד
אני חושב, שהקריטריון של דחיפות תקף במקרה הזה.
דוד טל
הדובר הדגיש את חשיבות הנושא של בגרויות. אני מנסה להסביר, שאנחנו לא מדברים על חשיבות. כל נושא פה הוא חשוב. אנחנו מדברים על דחיפות. אין לי אלא להיתלות בדברי היו"ר הקודם שנאמרו לגבי הנושא הקודם, כדי לבקש לדחות את הבקשה הזאת. אם הנושא חשוב לו מאוד, הוא יוכל להגיש הצעה רגילה.
היו"ר רוחמה אברהם
אנחנו עוברים להצבעה.

ה צ ב ע ה

בעד – 7

נגד - 10

נמנעים - אין

הערעור נדחה.


אנחנו עוברים לערעור הבא של חה"כ טלב אלסאנע, בנושא שביתת הרשויות הבדואיות בצפון.
טלב אלסאנע
אני מצטרף למברכים ולברכות. ביום ראשון לפני יומיים הוכרזה שביתה ב-8 רשויות מקומיות בצפון. זה עניין מאוד דחוף. אלפי אנשים לא יקבלו שירות, והדבר הזה ראוי להיות נדון בכנסת. ראשי הרשויות חסרי אונים, והם ממתינים שהכנסת והממשלה יתייחסו לעניין, על מנת שהשלטון המקומי ימשיך לתת שירות בצורה מסודרת. אני רוצה להזכיר לכולם, כי לאחר פגרה ופגרת בחירות הכנסת לא היתה פעילה במשך חודשים. אני מצטרף לדבריו של חה"כ אריאל, בתחילת המושב יש לנו זמן. בעוד 30-40 ימים, כאשר חוקים שהונחו יגיעו לקריאה טרומית, לא יהיה לנו זמן לדיונים בהצעות דחופות.
יורם מרציאנו
אל תדבר רק על הרשויות הבדואיות, אלא גם על רשויות יהודיות.
טלב אלסאנע
אני מקבל את התיקון של חה"כ מרציאנו, השביתה היא גם של רשויות יהודיות. בכל רשות שנמצאת בשביתה, התושבים סובלים. צריך להעלות את הזעקה שלהן על סדר יומה של הכנסת.
אורי אריאל
אפשר לבקש מסגן יו"ר הכנסת שיסביר, מה העומס הגדול ביום ד' הקרוב? אולי אנחנו עלולים לקרוס.
דוד טל
אמר אחד הדוברים הקודמים, אם אנחנו נאשר יותר מדי הצעות לסדר, אפשר יהיה לראות את הכנסת בשעות המאוחרות כאשר היא ריקה. המציע יישב מול כנסת ריקה לתפארת מדינת ישראל ויסביר את הדברים. מעבר לכך, הנושא אמנם חשוב, אבל שביתות ברשויות הבדואיות, שביתות במועצות הדתיות ואי תשלום שכר, אלה דברים מתמשכים מאוד חשובים אבל מאוד לא דחופים.
גדעון סער
מה זה דחוף למי שלא מקבל שכר?
היו"ר רוחמה אברהם
משפט אחד ליו"ר הקואליציה, אביגדור יצחקי.
אביגדור יצחקי
גם אם הנושא הזה יעלה דחוף למליאה, המליאה תקרא לשר הפנים לפתור את הבעיה.
אני מציע ששר הפנים יעשה את תפקידו וועדת הכנסת תקרא לו. אני עסקתי רבות בבעיות של רשויות.
היו"ר רוחמה אברהם
אנחנו עוברים להצבעה.

ה צ ב ע ה

בעד – 8

נגד - 8

נמנעים - אין

הערעור לא התקבל.
אחמד טיבי
אני מבקש רביזיה.
היו"ר רוחמה אברהם
נעבור להצבעה.

ה צ ב ע ה

בעד – 7

נגד - 10

נמנעים - 1







הרביזיה לא התקבלה.


אנחנו עוברים לערעור הבא של חה"כ עמי איילון. חה"כ קולט אביטל תציג את הנושא.
גדעון סער
אי אפשר לדון בזה.
היו"ר רוחמה אברהם
אפשר לדון. אני אמרתי בתחילת הדיון, כי כיוון שיש מכתב הסמכה של חה"כ עמי איילון, שבו הוא הסמיך את חה"כ קולט אביטל להציג את הנושא, חה"כ קולט אביטל תציג את הנושא.
גדעון סער
הוא צריך טעמים. יש תקנון.
ארבל אסטרחן
בתקנון תוקן, רק אם קבעה ועדת הכנסת, כי נבצר ממנו להשתתף בישיבה מסיבה רפואית או מסיבה מוצדקת אחרת ויש הסמכה בכתב.
היו"ר רוחמה אברהם
מה היתה הסיבה?
אחמד טיבי
פגישה עם מתן וילנאי.
היו"ר רוחמה אברהם
יש בידי את מכתבו של עמי איילון. אני אקריא אותו, ולאחר מכן אנחנו נחליט אם להסמיך את חה"כ אביטל להציג בשמו את העניין. אבקש בזאת לערער על החלטת יו"ר הכנסת וסגניה, שהתקבלה בישיבה מיום שני 15.05.2006, שלא לאשר את הצעתי הדחופה לסדר היום, בנושא חוק טל – דחיית שירות צבאי לבני הישיבות.
יורם מרציאנו
כמי שהוביל מאבק של עובדי רשויות מקומיות, אני לא יכול שלא להצביע בהצבעה כזאת.
אביגדור יצחקי
ואני לא עסקתי בנושא של עובדי רשויות.
יורם מרציאנו
אבל אני הובלתי מאבק, שבתתי מול משרד הפנים. אני התפטרתי מתפקידי כסגן ראש עיר, ולכן אני לא יכול שלא להצביע .
אביגדור יצחקי
כל הצעה שתציע, אני לא אקבל.
יורם מרציאנו
בכל הצעה חברתית שתיראה לי, אני אצביע. אנשים לא מקבלים שכר.
היו"ר רוחמה אברהם
אני מבקשת שלא לפתור זאת במסגרת הוועדה.
אביגדור יצחקי
תאמין לי, יהיה בסדר.
יורם מרציאנו
האם אתה מאיים עליי?
אביגדור יצחקי
הוא לא יעלה שום הצעה שאני אקבל.
יורם מרציאנו
מה זאת הדיקטטורה הזאת. מי אתה שתגיד דבר כזה. אתה תראה לי? הוא לא יאיים עליי ויגיד לי, אני אראה לך.
אביגדור יצחקי
שום הצעה שלך אני לא אקבל.
היו"ר רוחמה אברהם
חבר הכנסת יצחקי, אני קוראת אותך לסדר פעם ראשונה.
אורי אריאל
זה לא בא בחשבון שבוועדה הזאת יישמעו איומים. אני קורא לחה"כ יצחקי לחזור בו.
יורם מרציאנו
אי אעשה לך בית ספר.
היו"ר רוחמה אברהם
אני אפזר את הישיבה. חה"כ מרציאנו, קראתי לך פעמיים לסדר.
אחמד טיבי
אני חוזר בי. היא תיפול בשנת 2007 ולא בשנת 2008.
יורם מרציאנו
אתה במשרד ראש הממשלה, אתה מסדר את העניינים שם. אני קצת מכיר את הדברים.
היו"ר רוחמה אברהם
חה"כ מרציאנו, אני קראתי אותך 3 פעמים לסדר ואתה לא מקשיב לי, אז אני מבקשת ממך לצאת.
יורם מרציאנו
את שומרת יפה על חברי סיעתך, וזה יפה.
היו"ר רוחמה אברהם
אני משתדלת. אני משתדלת, לשמור על סדרי הישיבות כאן. הישיבות כאן יתנהלו בצורה תקינה. חבריי חברי הכנסת, אל תנצלו את העובדה שאני אמרתי שאני רוצה לעבוד כאן מתוך שיתוף פעולה פורה ומלא. אני לא מתכוונת לצעוק כאן. זה לא יהיה בוועדה הזאת. כל חבר כנסת שנמצא ברשות דיבור כולם מקשיבים לו, כפי שכל אחד מכם היה רוצה שיקשיבו לו. אדוני יו"ר הקואליציה, אם יש בעיות כאלה או אחרות, אנחנו מתבקשים לפתור אותן מחוץ לישיבתה התקינה של הוועדה.

אני הפסקתי בהקראת מכתבו של חה"כ עמי איילון. אני אקצר ואעבור לפסקה האחרונה: "לאור בעיה אישית, ביקשתי מחברת הכנסת קולט אביטל לייצג אותי לדיון בוועדה, והנני מיפה בזאת את כוחה למטרה זאת".
מנחם בן ששון
כיוון שאני הגשתי הצעה דחופה לנושא הזה ועמי איננו כאן, אני יכול לדבר. אני לא ידעתי שהוא לא יהיה.
היו"ר רוחמה אברהם
אתה לא הגשת ערעור, ולכן אתה לא יכול לדבר.
גדעון סער
הוועדה צריכה למצוא שזאת סיבה מוצדקת.
היו"ר רוחמה אברהם
אנחנו נעבור להצבעה. האם הוועדה מסמיכה את חה"כ אביטל?
גדעון סער
הוועדה צריכה למצוא סיבה מוצדקת.
קולט אביטל
אבא שלו חולה ונמצא בבית חולים.
גדעון סער
זאת סיבה מוצדקת.
היו"ר רוחמה אברהם
נעבור להצבעה.

ה צ ב ע ה

בעד – 13

נגד - 5

נמנעים - אין

הוועדה מסמיכה את חה"כ אביטל לייצג את עמי איילון.
קולט אביטל
אני מודה, כי אני סובלת כרגע מסכיזופרניה. מצד אחד אני בנשיאות ואני מקבלת על עצמי את האחריות של ההחלטה המשותפת, ומצד שני ביקש ממני עמי איילון להציג את הדחיפות בהצעה שלו. כפי שאתם יודעים, בג"צ הטיל ביקורת לא רק על הממשלה בעניין אי מילוי חוק טל, אלא גם על הכנסת. הנושא מגולגל שוב לפתחה של הכנסת. לכן, סבור חה"כ איילון, ואני מצטרפת אליו, כי הכנסת לא יכולה להתעלם ולהגיד, שהיה על זה בג"צ וכי הנושא הוא בטיפולה של הכנסת.
ראובן ריבלין
למה סיעת העבודה לא מגישה הצעה רגילה?
היו"ר רוחמה אברהם
מי בעד הצעתו של חה"כ איילון?

ה צ ב ע ה

בעד – 8

נגד - 12

נמנעים – 1

ההצעה התקבלה .
זהבה גלאון
אנחנו מבקשים רביזיה.
גדעון סער
אני מבקש רביזיה.
אביגדור יצחקי
חה"כ ברכה ביקש לתת לו 24 שעות נוספות להגיע להידברות בין כל הסיעות הערביות, על מנת להגיע למועמד מוסכם.
דוד טל
אני רוצה לבקש מחה"כ טיבי שיסכים לכך. עוד יום אחד זה לא יהיה נורא.
היו"ר רוחמה אברהם
חה"כ טיבי מסכים, ולפיכך אנחנו נעשה את זה מחר. אנחנו נציג עכשיו על הרביזיה. מי בעד הרביזיה שהציע חה"כ סער?

ה צ ב ע ה

בעד – 8

נגד - 11

נמנעים - אין

הרביזיה לא התקבלה.

הצעת חוק מטעם ועדת הכנסת בדבר הגדלת מספר החברים בוועדת הכספים – הכנה לקריאה ראשונה
היו"ר רוחמה אברהם
אנחנו עוברים לנושא הרביעי, הצעת חוק מטעם ועדת הכנסת בדבר הגדלת מספר החברים בוועדת הכספים, הכנה לקריאה ראשונה. יציג את הנושא חה"כ גדעון סער.
גדעון סער
אני מציע שנעלה את ההצעה הזאת היום בקריאה ראשונה במליאה. כך נוכל מחר לאשר אותה. התכלית שלה, היא הוראת שעה שמגדילה את מספר חברי ועדת הכספים ל-19, כפי שהיה בקדנציה הקודמת, אם כי אז זה היה בהצעת חוק פרטית. כך נציגים של סיעות העבודה וישראל ביתנו, יוכלו להשלים את המניין שנקבע פה על ידי הוועדה המסדרת.
ארבל אסטרחן
בכנסת ה-17.
גדעון סער
היו הוראות שעה דומות בכנסת ה-16 ובכנסת ה-15.
היו"ר רוחמה אברהם
נציע שיירשם בכנסת ה-17 בלבד. מי בעד הצעתו של חה"כ סער?

ה צ ב ע ה

בעד – כולם

נגד - אין

נמנעים - אין

ההצעה התקבלה פה אחד.


תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:20

קוד המקור של הנתונים