ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 21/12/2005

פרוטוקול

 
PAGE
2
ועדת הכלכלה

21/12/2005


הכנסת השש-עשרה






נוסח לא מתוקן
מושב רביעי
פרוטוקול מס' 577

מישיבת ועדת הכלכלה
מיום רביעי, כ' בכסלו התשס"ו (21 בדצמבר 2005 ), שעה 09:00
סדר היום
הסדרת התחבורה הציבורית של חברת אגד בשכונות ירושלים.
נכחו
חברי הוועדה: אמנון כהן - היו"ר

גלעד ארדן
דניאל בנלולו
משה גפני
דוד טל
אליעזר כהן
מוזמנים
יהודה אלבז - מנהל אגף בכיר תחבורה ציבורית, משרד התחבורה
דרור גנון - מפקח על תעבורה ירושלים והדרום, משרד התחבורה
איריס ברקת - עוזרת למנהל אגף תחבורה ציבורית, משרד התחבורה
רפ"ק חיים משה - קצין פיקוח אגף התנועה, המשרד לבטחון הפנים
אריה פלדמן - יו"ר אגד
זאב סוננזון - מנהל אגף התנועה, אגד

רונן חליפה - מנהל תנועה באגד ירושלים
אריה פרנקל - אחראי מגזר חרדי, אגד

רון רטנר - דובר ומנהל שיווק, אגד

בנימין שרנסקי
מאיר לבון
מנחם קניג
חיה שיינברגר
חיה מרגלית
אלכסנדר מרגלית

יוסף ברגר
ברוך ברנדווין
דוד פלבר
שמואל קליינמן
ליאון פלג - מרכז לחיים עצמאיים, עמותת נכים עכשיו
נציגי סטודנטים
מנהלת הוועדה
לאה ורון
קצרנית
יפה קרינצה
הסדרת התחבורה הציבורית של חברת אגד בשכונות ירושלים
היו"ר אמנון כהן
בוקר טוב, אני פותח את הדיון בנושא הסדרת התחבורה הציבורית של חברת אגד בשכונות ירושלים. הוועדה קבלה הרבה מאוד פניות מהציבור, יש לנו תיק מסודר על הבעיה הכאובה הזאת. מדובר כרגע בשכונות בירושלים, ייתכן שיש עוד נקודות בארץ בהן יש את התופעה. נשמע את מדיניות אגד ואת הפיקוח של משרד התחבורה ונדע איך מתנהלים. ביקשתי ממנהלת הוועדה לשלוח את הפניות שהגיעו אלינו לאגד. נמצא אתנו יושב-ראש אגד, מר אריה פלדמן, שקיבל את הפניות. לא ראיתי בתיק הזה תשובות של הגופים, של משרד התחבורה ושל אגד.
מדובר בעיר שמוגדרת כעניה, שליש ממנה עניים, ואנחנו יודעים שכאשר האוכלוסייה חלשה הצורך בתחבורה הציבורית הוא חיוני ביותר, בעיקר בשעות העומס בבוקר, כשתלמידים צריכים להגיע לבית הספר. פה אין מצב של הרצליה, שההורה יכול להסיע את ילדו לבית הספר. יש פה משפחות ברוכות ילדים, כל ילד נמצא במקום אחר ואפילו אם יש רכב אי אפשר להסיע את כולם, לכן החיוניות של התחבורה הציבורית, ועל כך מדינת ישראל נותנת סבסוד לחברות הללו, כדי שייתנו מענה לציבור שזקוק לשירות הזה.
מתגלה תמונה מחרידה, כאשר באוטובוס, שיש בו 50 מושבים, יש מספר כפול של אנשים. בכיסא אחד יושבות ארבע תלמידות. כאשר ביקשתי ממשרד התחבורה לבטל את תקנה 84ז, שדיברה על כך שכל ילד יישב במושב, ולא שלושה ילדים כפי שהיה נהוג. זאת הסעה שלא מוגדרת לתלמידים אלא לכלל הציבור, אבל בפועל, בשעות הלחץ, נוסעים בעיקר תלמידים.
אני מבקש לצאת מהדיון עם תוצאות. זממנו קצר ולכן אני מבקש לדבר כמה שפחות ולהגיע לתוצאות. יושבים כאן נציגים מכל השכונות, זומנתם לכאן כדי שתשמעו את הדיון. הדברים ברורים, עובדתית הדברים קיימים. לא צריכים לחזור על זה שוב ושוב. יודע שבמקום 50 נוסעים יש 98 נוסעים, ידוע שבמושב אחד יושבים ארבעה כי אין מקום. אני חושב שיש מה לעשות, ואנחנו צריכים לשמוע איך אגד פותר את הבעיה, ואיך הגוף המפקח, משרד התחבורה מסתכל, כי המדינה מסבסדת את החברות הללו כדי לתת מענים לציבור.מדובר בציבור הכי חלש בחברה הישראלי, משפחות ברוכות ילדים, לא תמיד יש רכב, ולכן חיוניות התחבורה הציבורית גבוהה ביותר.

ביקשתי מהיועצת הכלכלית שלי להכין לי נייר. מדובר בתופעה קשה ביותר. מבחינת המדיניות, מספר הקווים שהורדו מהמגזר החרדי רבים יותר מאשר במגזר הכללי. יש לי פה את הנתונים. לפעמים מחכים הרבה זמן לאוטובוס, אוטובוסים מגיעים ולא עוצרים, וכאשר כבר עוצרים יש עומס גדול בתוך האוטובוס. קיבלתי גם דיווח על מקרים של התעלפויות באוטובוס.
אליעזר כהן
ולא היו פניות מקומיות לחברת האוטובוסים, או שהיו והן לא נענו?
היו"ר אמנון כהן
היו פניות, אבל אני מקיים פה דיון כי זה נושא כאוב. אנחנו לא מתערבים יותר מידי, שלחנו את כל הפניות לאגד לפני הדיון.
גלעד ארדן
אלה שעות העומס ממש?
היו"ר אמנון כהן
שעות עומס בפרט, אבל גם בכלל. כבוד הרב שרנסקי, הוא מנהל מוסד, בבקשה.
בנימין שרנסקי
במוסד שאני מנהל יש כ-2,500 תלמידות, לפחות מחציתן זקוקות לתחבורה הציבורית. אנחנו משתמשים באגד, ואגד נתן לנו שירות מצוין15 שנים. בחמש השנים האחרונות, בגלל ריבוי התלמידות ובגלל שנוספו שכונות חדשות בעיר, אין לנו היענות נכונה. הצפיפות רבה, קרו כמה מקרים שבנות התעלפו בגלל הצפיפות. אנחנו מבקשים הוספת אוטובוסים בקווים שבהם יש צפיפות רבה ולהוסיף קווים לשכונות החדשות. יש בעיה של הגעה בזמן ובעיה אחרת, שצריך לדון בה בנפרד.
היו"ר אמנון כהן
תודה. מי רוצה להוסיף?
חיה שיינברג
המורות מדווחות שצריך עשר דקות להרגיע אותן מהצפיפות והדוחק. זה שהיו רק חמש התעלפויות זה נס, זה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע. למה נגזר עלינו שככה צריך להגיע לבית הספר, בצפיפות בלתי סבירה לחלוטין?
הירש כץ
אני מייצג משפחות חרדיות במזרח נווה יעקב. יש שתי בעיות, אחת מזיהום אוויר מאוטובוסים שעומדים בניגוד לתקנה של משרד הבריאות, הם לא מדוממים את המנועים, וגורמים לזיהום אוויר ורעשים. מדובר על משפחות שמתגוררות ברחוב וינגרד, שם התחנה הסופית. זה גורם למחלות, ואנחנו פונים כדי לבקש לסלק את האוטובוסים לתחנה אחרת בתוך השכונה.
ברוך ברנדויין
אחד הדברים החשובים שמהם אנחנו סובלים זה אי פרסום. כאשר יש הורדה של קו אוטובוס, אף פעם לא מפורסם בעיתון שלנו שזה קורה. אנשים ממתינים בתחנות.
מיכה רוטשילד
זה נושא כאוב ביותר, ואני רוצה להודות לכל מי שהגיע, גם ליושב ראש הוועדה וגם לחברי אגד. זה נושא שצריך טפול שורש. מדובר באוטובוסים דחוסים יומיום, אין כמעט קו בירושלים שהוא לא ממש עמוס. ירושלים היא העיר הכי חשובה, ובעוונותינו הרבים היא גם הכי ענייה. הנסיעות בירושלים הן בדוחק, ממש גוף לגוף כל האוטובוס דחוק. הנהג עד שלא דוחס לא סוגר דלת, ומשאירים אנשים בתחנות כל הזמן.
צריך להוסיף המון אוטובוסים, כי כשיש התעלפויות זה פיקוח נפש. רוצים לקדם תחבורה ציבורית, כי הפקקים בירושלים הם נוראים, זה בלתי אפשרית, כי להיכנס לאוטובוס זאת חוויה קשה. ירושלים גם הכי יקרה במחיר התחבורה הציבורית. יש מקומות שמשלמים שלושה שקלים עבור נסיעה, אנחנו משלמים מחיר מלא. יש המון חברות שמוכנות לנהל את התחבורה הציבורית בירושלים בחצי מחיר, וזה יכול להיות כלכלי.
היו"ר אמנון כהן
תודה. משטרת ישראל, בבקשה. אין אכיפה על מספר הנוסעים באוטובוסים? זה פיקוח נפש, יכול להיות מצב של התפוצצות, חס ושלום, ואז המחיר שנשלם הוא פי שניים. איפה האכיפה? האם התרעתם? האם עשיתם משהו?
רפ"ק חיים משה
בוקר טוב, לא הבאתי נתוני אכיפה. בכל מקרה, צריך לעשות הפרדה בין קווי שירות וקווים מיוחדים. למיטב ידיעתי, קווי השירות לא מוגבלים במספר נוסעים, ומשרד התחבורה יכול לשפוך אור על הנושא הזה. בהסעות ילדים ישנה אכיפה. לדוגמה, לפני שבועיים בפסגת זאב מזרח ביצענו אכיפה.
היו"ר אמנון כהן
מוודאים שבכל מושב יושב תלמיד.
חיים משה
בדיוק. ההורים התלוננו ושלחנו כמה שוטרים בבגדים אזרחיים כדי לעשות בדיקה. הנושא נבדק, ישנה אכיפה.
היו"ר אמנון כהן
יושב-ראש אגד מכבד אותנו בנוכחותו. שלחנו פניה לאגד, נשמע את המדיניות ואת פתרון הבעיה, במידה שיש, ואז נקבל החלטה מה לעשות. בבקשה, אדוני.
אריה פלדמן
כבוד יושב-ראש הוועדה, לא ראיתי את כל המכתבים, ראיתי רק מה שהעבירו לי לפני יומיים. אגד עובד מזה הרבה מאוד שנים בירושלים, ואני חושב שדווקא בירושלים רמת השירות היא מהגבוהות והטובות שקיימות במדינת ישראל. אנחנו נותנים שירות למגזר החרדי והחילוני, אנחנו רואים את כולם כיחידה אחת, לא עושים הפרדה חס וחלילה, ותמיד משתדלים לתת את השירות הטוב ביותר, הנכון ביותר, ברמה הגבוהה ביותר.
לצערי, בירושלים יש כמה בעיות שלא תלויות בנו. יש בעיות של גודש ועומס בתנועה, במיוחד בשעות הלחץ בבוקר, יש בעיה של היערכויות ביטחוניות, שגורמות לנו לא מעט שיבושים.
דוד טל
אבל זה גם אופייני לתל אביב.
אריה פלדמן
בירושלים יש בעיות ביטחוניות הרבה יותר קשות.
היו"ר אמנון כהן
כי אתה לא מוציא מספיק אוטובוסים.
אריה פלדמן
אני מוציא מספיק אוטובוסים. צי האוטובוסים בירושלים עומד בכל התנאים, בכל התקנים ובכל ההסכמות שיש לנו. כל רמת השירות, לוחות הזמנים, הקווים וכל הדברים שקיימים זה בתיאום ואישור של משרד התחבורה. אנחנו לא עובדים בחלל ריק, אנחנו עובדים יד ביד עם משרד התחבורה, וכל הדברים האלה נבדקים ואם יש למשרד התחבורה הנחיות והוראות הוא מעביר אותן אלינו ואנחנו מבצעים אותן ומעבירים עוד אוטובוסים. רק בתקופה האחרונה נוספו 60 נסיעות לפסגת זאב, על אותם קווים שכביכול היו תלונות לגביהם.
לאה ורון
מה זה בתקופה האחרונה?
אריה פלדמן
ב-1 בדצמבר, זה כתוצאה מפניות של משרד התחבורה וגם מדרישה של הציבור. כמו בכל מקום אנחנו קשובים, במיוחד בירושלים, בגלל שאנחנו ידועים את המיוחדות של העיר הזאת.
היו"ר אמנון כהן
אדוני היושב ראש, אתה אומר שבדצמבר הוספתם 60 אוטובוסים. ביום 18 בדצמבר 2005, האוטובוס של שעה 12:55 יצא עם 98 איש.
אריה פלדמן
98 זה מהנקודה הראשונה עד שהגיע לנקודה האחרונה. זאת אומרת, באמצע עולים ויורדים אנשים.
קריאות
לא, לא, לא.
דוד טל
לא צריך להתנפל עליו.
קריאה
אני אבא לילדה שהתעלפה. אם זה היה קורה לבת שלך גם אתה היית צועק.
היו"ר אמנון כהן
באנו לפתור בעיה. אם אתם רוצים לפתור את הבעיה לבד – תעשו את זה. לא צריך לצעוק. בואו נשמע את הדברים ונקבל החלטות.
אריה פלדמן
יכול להיות שיש מקרים של צפיפות. צריך לזכור שבשעות מסוימות, בעיקר מ-70:30 עד 8:30 יש צפיפות, יש דוחק. כולם רוצים להגיע בו-זמנית, ולפעמים יש את האירועים האלה. זה לא יומיומי. אם יש סגירת כביש על ידי המשטרה בגלל חפץ חשוד, אז צריך לסגור. בירושלים זה קורה הרבה .
היו"ר אמנון כהן
אולי אדוני לא מעודכן באופן פרטני בעיר, כבודו יושב למעלה. אמרת לי בעצמך שהבעיה לא ידועה, מעבר לזה שלפני יומיים קיבלת הודעות ומכתבים מהוועדה. אנחנו מדברים מזעקת הלב, דברים אמיתיים. זה לא יום, לא שעה מסוימת, יש פה תופעה שורשית והיא בעיה קיימת. לא צריך להגיד לנו ביטחון, סגרו כביש, אנחנו חיים במדינה הזאת, אנחנו צריכים לחיות עם הבעיות האלה. אבל אתה, מבחינתך, תן שירות לציבור. הציבור צריך לקבל שירות. אתה מקבל סובסידיה בשביל זה. אם אתה לא מסוגל לתת שירות אפשר להפריט את התחבורה הציבורית בירושלים. כל שנה נכנס אחוז מסוים מהתחבורה הציבורית להפרטה. אני גר ברמלה, נכנס ספק אחר והמחירים ירדו ב-50%, והשירות דבש, כל כמה דקות אוטובוס, לפעמים הוא אפילו נוסע עם שני נוסעים.
מה הבעיה? תוסיף ארבעה-חמישה אוטובוסים בזמן מסוים. אם אתה לא מסוגל, תגיד: אני לא מסוגל שירות לציבור, תפנו למשרד התחבורה, יש ועדת כלכלה, נקבל החלטה, נפריט את התחבורה הציבורית בירושלים, ניתן לזכיין אחר. שייתן את השירות הכי טוב.
זה מה שאנחנו רוצים לדעת, אתה מסוגל לתת שירות? זאת התשובה שתיתן. אל תגיד לי ביטחון, אל תגיד לי משהו אחר. תן תשובה, כמה אוטובוסים אתה מקצה מחר בבוקר לשירות הציבור, זה מה שאני רוצה לשמוע, אדוני. אם אתה לא מסוגל, אני גם מבין. יכול להיות שביכולות שלך, במערכת הענקית שלך, אתה לא מסוגל. נמצא את הפתרון, זה בסדר. דבר אתנו לעניין.
אריה פלדמן
לא מקובל עלי לומר נתונים לא ברורים. אמרתי מראש שלא ראיתי את הניירות האלה. זה שמישהו כותב מכתב, וחלק מהמלחמות בתוך המגזר החרדי בירושלים, אני מציע שלא יפילו אותן על אגד. אנחנו נותנים שירות ברמה הכי גבוהה לכל המגזרים. אנחנו מעריכים ומוקירים את המגזר החרדי, אנחנו עושים הרבה מאמצים לשרת את המגזר החרדי בירושלים, כמו בכל מקום אחר במדינת ישראל. יש לנו קבלות על זה ויש לנו הרבה הערכות לגבי השירות שאנחנו נותנים למגזר החרדי, כמו בירושלים גם במקומות אחרים.
צריך להבין שלתפעול התחבורה הציבורית בירושלים יש אופי אחר מרמלה. אני לא רוצה להסתכל על האחרים, זה לא מעניין אותי, כל הסיסמאות של 50% פחות. בירושלים אנחנו מתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר, ואיפה שיש בעיות נבדוק, ואם צריך להוסיף אנחנו יודעים להוסיף. את הכל נעשה בתיאום עם משרד התחבורה, ומה שמשרד התחבורה יורה לנו לעשות נעשה ברצון ובאהבה, שהתושבים יקבלו את השירות הטוב ביותר.
היו"ר אמנון כהן
משרד התחבורה, אתה מודע לבעיה, אדוני? אתם שוקלים להפריט? אולי אין ידם משגת לתת את השירות הנאות לאותם מגזרים או לאותם מקומות.
גלעד ארדן
חכה, אולי הוא לא מכיר שיש בעיה. אתה מודיע לו מה אפשר ומה אי אפשר? זה לא מתנהל בצורה הוגנת, הדיון הזה. זה דיון שמקומו במועצת העיר ירושלים, בוועדת התחבורה. אם כבר עושים, תן גם לנו לשאול שאלות. כאילו מבקשים לדפוק את הציבור החרדי. בואו לא ניסחף, הציבור החרדי הוא צרכן מאוד גדול של תחבורה ציבורית, ואני בטוח שהם רוצים לשמור עליו.
דוד טל
הוא גם אמר שהם מוכנים להוסיף קווים.
אליעזר כהן
סגן שר התחבורה זה הלפרט, ראש העיר זה לופוליאנסקי ולא אהוד אולמרט. מה אנחנו עושים כאן היום? שייפנו אליהם.
היו"ר אמנון כהן
מר אלבז, האם הבעיה ידועה? מה אתם הולכים לעשות? האם שקלתם, בחנתם, הערתם את ההערות שלכם? האם שקלתם, במסגרת ההפרטה של קווים מסוימים, לעשות את זה גם פה?
גלעד ארדן
גם אם לא בדקתם תגידו. אם צריך, נעשה דיון מעקב בעוד שבועיים-שלושה.
לאה ורון
המכתבים שהופנו לוועדה הופנו גם למר אלבז.
יהודה אלבז
קודם כל, המכתבים לא הגיעו אלינו, לא אליי ולא לנציג שלי בירושלים. העובדות ידועות לנו, לא מכתב כזה או אחר ישנה את התמונה. אני לא חושב שמישהו צועק על בעיה שלא קיימת. אני באמת מאמין שיש בעיות בירושלים, כמו בהרבה מקומות אחרים בארץ. זה לא מצב אופייני דווקא לירושלים. הציבור החרדי בהתפתחות מאוד מרשימה, גם אורבנית, גם דמוגרפית, ואין ספק שההתבססות של הציבור החרדי, בעיקר בתחום התחבורה הציבורית, דורשת היערכות יותר טובה של התחבורה הציבורית על מנת לענות על הצרכים, ואנחנו כן נערכים לזה.
אני לא רוצה לטעון שאני יודע כל תשובה על כל בעיה ספציפית עכשיו בצורה מוחלטת. אחת הבעיות בירושלים, ואתם עדים לכך כאן, שאין גוף שאתו אפשר לדבר בצורה חדה וברורה.
אליעזר כהן
יש, עיריית ירושלים.
יהודה אלבז
אנחנו עובדים מול עיריית ירושלים. הציבור החרדי בירושלים מאוד מגוו, עם צרכים לא אחידים.
היו"ר אמנון כהן
אין לך מפקחים שבודקים אוטובוסים? אתה לא שולח מפקח לשטח בשעות מסוימות ונותן דוח? אתה לא צריך אף אחד.
יהודה אלבז
אנחנו בודקים, עושים ומטפלים בבעיות הספציפיות שמועלות אלינו.
היו"ר אמנון כהן
אתה מוכן להמציא לוועדה דוח של החודש האחרון, מ-1 בדצמבר עד היום, של פיקוח שעשיתם באזורים הללו? תעביר את הדוח לוועדה תוך שבוע. תבדוק אתה, אתה הגוף המפקח.
יהודה אלבז
אנחנו מטפלים בבעיות התחבורה הציבורית בירושלים ומשקיעים בזה המון מאמצים. אי אפשר להגיד שהדברים לא מטופלים.
דוד טל
אתם לא מוצאים פתרון לבעיה.
יהודה אלבז
אין פתרונות של שלוף ושכח.
דוד טל
אני לא מדבר על פתרון כזה. משרד התחבורה יכול לתת פתרונות רציניים, ארוכי טווח.
יהודה אלבז
בוודאי, בזה אנחנו מטפלים. המצב הנוכחי של התחבורה הציבורית בירושלים הוא זמני למדי. בסוף שנת2008 אנחנו מול תחבורה ציבורית אחרת בירושלים.
לאה ורון
לא צריך להזכיר לך שאנחנו בתחילת 2006, נכון?
יהודה אלבז
נכון, אבל אנחנו מדברים על פתרונות ארוכי טווח. בפתרונות יסוד אנחנו מטפלים בצורה הכי יסודית שאפשר. ההשקעות בתחום התחבורה הציבורית הן השקעות של מיליארדים. אי אפשר לעשות מזה פלסתר, הבעיות המיידיות מטופלות על ידינו. אני מבקש שכל בעיה נקודתית תועלה אלינו. אנחנו מטפלים בתופעות בצורה מסודרת. אי אפשר להגיד שלא נוספו קווים לשכונות החרדיות בירושלים, שלא נוספו נסיעות מתי שכן צריך.
דוד טל
לא מספיק. אתה בעצמך אומר שזה גדל. אם השינוי הדמוגרפי הוא כזה, אז צריך להוסיף מעבר למה שאתה רגיל להוסיף לציבור החילוני.
יהודה אלבז
זה מה שאנחנו עושים במסגרת המשאבים העומדים לרשותנו. אנחנו מפנים את מרב היכולות שלנו אל המקומות שצריכים תוספת שירות. אין אוטובוס אחד שעומד בחניון כשצריך אותו.
דוד טל
זאת לא תשובה, אדוני. שיביאו אוטובוסים מכל מקום ויוסיפו. אז יהיה צודק יושב-ראש הוועדה, שיגיד שצריך להפריט את המערכת. אני יודע שמר פלדמן מוכן להוסיף קווים ככל אשר יידרש. הוא אמר את זה.
אריה פלדמן
אנחנו מוסיפים, חבר-הכנסת טל. אנחנו מוסיפים גם נסיעות. אמרתי את זה גם קודם, למרות שאולי לא רוצים להבין את זה. בירושלים יש הרבה מאוד שיבושים, ואנחנו עושים מאמצים. אי אפשר לעשות הכללות מנסיעה בודדת, שאולי היא צודקת.
כבוד סגן שר התחבורה, הרב הלפרט, היה אתי בכותל בחג הלפני אחרון, וראה א המאסה הגדולה ואמר שאגד עובד למופת.
אליעזר כהן
הבעיות הן מיידיות, לא לטווח ארוך ולא ביטחוניות. הצוות שצריך לטפל בבעיות זה אגד, עיריית ירושלים ומשרד התחבורה. אנחנו, אם זה הגיע לשולחן ועדת הכלכלה, מבקשים מהם ללכת הביתה, לשבת ולתת לנו תוך שבוע תשובות; מה הבעיה עם קו 45, מה התשובה לדימום מנועים וכל השאר. שיגידו לנו תוך שבוע איך הצוות שלהם פותר את הבעיות. פה הם לא יפתרו את הבעיה.
גלעד ארדן
אפשר לעשות דיון מעקב.
משה גפני
אני מבקש להצטרף להצעה הזאת, אדוני היושב ראש. אם אפשר בתוך שבוע לקבל תשובה. העובדות לא שנויות במחלוקת וצריך לקבל תשובות. אתם יכולים להגיד סיבות ביטחוניות, אתם יכולים להגיד שלא קיבלתם מכתבים, אבל האישה שנמצאת בתחנה בנווה יעקב ולא מגיע אוטובוס או שמגיע אוטובוס שמתמלא ב-100 אנשים - אין לזה שום תשובה.
גלעד ארדן
דברים כאלה קורים בעולם. לא עמדת אף פעם בלונדון ולא היה מקום באוטובוס? זה קורה. צריך לבדוק את זה שיטתי.
מנחם קניג
זה קורה גם לא בשעות העומס.
גלעד ארדן
אם זה לא בשעות העומס, אז נבדוק את זה ונחזור לדיון מעקב.
משה גפני
הוציא אותי מדעתי המשפט הזה של יושב-ראש אגד: חילוקי הדעות במגזר החרדי. מה קשור חילוקי הדעות במגזר החרדי לך, כיושב ראש אגד, עם האישה או התלמידה שמתעלפת באוטובוס? מה העסק שלה עם מגזרים ויועצים חרדים, וכל מיני דברים שאתה רומז אליהם? מה כל הנושא הזה קשור לפה?
אני אומר לך בוודאות מוחלטת, ואני אומר את זה כאיש אובייקטיבי עד כמה שאני יכול להיות, ואני מכיר את הדברים האלה. ברמת אביב לא צריכים אוטובוסים, מלפני שלאנשים יש רכבים פרטיים. הצרכן הכי גדול של התחבורה הציבורית זה הציבור החרדי. אם היה קורה עשירית מזה ברמת אביב או בהרצליה, אני לא בטוח שהיית ממשיך בתפקידך או שהוא – מר אלבז - היה ממשיך בתפקידו.
מה זה הסיבות הביטחוניות? מה, אנחנו עולים חדשים? אנחנו לא ידועים מה זה הסיבות הביטחונית? יש בעיה שעדיין לא הפנמתם אותה, לא משרד התחבורה, לא אגד, לא החברות האחרות ולא עיריית ירושלים. לא הפנמתם את המציאות שיש ציבור שהוא צרכן גדול, שאתם מתפרנסים ממנו בכבוד, ואתם לא נותנים לו את השירות. אתם חייבים להשקיע בזה, לא מספיק מה שתאמר, על הוספת אוטובוסים.
אדוני היושב ראש, לדעתי אם תוך שבוע לא נקבל תשובות צריך להתחיל לדבר על הפרטה.
היו"ר אמנון כהן
תודה רבה, אני מסכם את הדיון הזה. אני מבקש נציגות מכל שכונה, שישבו עם נציגים של אגד, נציגי משרד התחבורה ועיריית ירושלים ועם מינהל קהילתי של פסגת זאב. יהיה נציג של שכונת גאולה, נציג מתנ"ס, נציג מבית הספר שרנסקי, שיש לו עניין ונציג הסטודנטים ותבחנו אובייקטיבית את הדברים. מר אלבז ירכז את הנושא הזה עם אגד.

אנחנו רוצים את הדיווח מהפיקוח האובייקטיבי של משרד התחבורה, מ-1 בדצמבר עד היום, 20 בחודש, אם היה פיקוח אמיתי. אם לא היה, שלח פיקוח, כדי שנוכל לקבל החלטה. ב-בינואר נכנס דיון נוסף כדי לבדוק את הדברים. תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 09:45.

קוד המקור של הנתונים