ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 08/12/2005

פרוטוקול

 
PAGE
1
ועדת הכספים -

8.12.2005


הכנסת השש עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב רביעי

פרוטוקול מס'

מישיבת ועדת הכספים

יום חמישי, ז' בכסלו התשס"ו (8 בדצמבר 2005), שעה 10:00
סדר היום
תיקצוב הסכם פנסיה לעובדי חברת הדואר בע"מ
נכחו
חברי הוועדה: יעקב ליצמן – היו"ר

בנימין אלון
מוזמנים
ערן ניצן –רפרנט תמ"ת , אגף תקציבים, משרד האוצר




יוסי ורסנו – הלשכה המשפטית, משרד האוצר




אבי הוכמן – מנכ"ל, רשות הדואר




ראובן כראזי – יו"ר נציגות העובדים, רשות הדואר
מנהל הוועדה
טמיר כהן
נרשם ע"י
חבר המתרגמים בע"מ

תקצוב הסכם פנסיה לעובדי חברת הדואר בע"מ
היו"ר יעקב ליצמן
אני פותח את הישיבה. הסעיף על סדר היום זה תקצוב הסכם פנסיה לעובדי חברת הדואר בע"מ.
ערן ניצן
במסגרת שורת ההסכמים בין הממשלה לחברת הדואר יש לנו הסכם פנסיה שבמסגרתו מי היתה הרשות מעבירה את החבויות האקטואריות בגין העובדים לממשלה. החבויות הללו שהועברו נגזרו מאיזה שהן הנחות אקטואריות שנלקחו וכמו כל הנחות אקטואריות אחרות הן ניתנות לשינויים ומגלמות בתוכן סיכון כזה או אחר. הסיכון, שהממשלה הבאה בעצם לוקחת על עצמה במסגרת ההסכם הזה. לסיכון הזה יש איזו שהיא עלות שאנחנו פה באים לוועדה ומבקשים את העזרה שלה במסגרת סעיף 6(ג) לחוק יסודות התקציב. וזאת בגלל שהעלות לא ברורה. קשה לדעת מה עלות הסיכונים שהממשלה לוקחת פה על עצמה. זו יכולה להיות הוצאה מתוחלת חיים גדולה יותר או ריבית שמשתנה שעומדות בבסיס.


סעיף 6(ג) לחוק יסודות התקציב מאפשר לשר האוצר באישור הוועדה להימנע בעצם מתקצוב הרשאה להתחייב במסגרת ההסכמים. בלי להנפיק הרשאה להתחייב. וזה האישור שאנחנו מבקשים. משום שאלף, יש לנו קושי לקבוע מהו גובה ההרשאה להתחייב וגם אין ביטחון שההרשאה להתחייב הזאת תבוצע, כי זה יהיה רק תוצאה של מחסור או - - -
היו"ר יעקב ליצמן
הסכמתי לישיבה חריגה ביום חמישי כי נמסר לי שהאחראי לא רצה לחתום בלי להעביר את זה. לשמחתם אתמול בלילה, על סמך הבטחה שאני אקיים את הישיבה היום. וזה הבסיס לישיבה. קיימתי את הישיבה. קודם כל זה חוקי.
בנימין אלון
זה באמת ראוי להערכה כי מדובר באנשים שעובדים- - -
היו"ר יעקב ליצמן
כן. לכן לא לחכות עד יום שני. זו הסיבה לישיבה החריגה.
ערן ניצן
כמו שאמרתי, בבסיס הבקשה העובדה שיש קושי לכמת את גובה הסיכון שהממשלה לוקחת על עצמה מחד, ובכלל העובדה שהתקצוב כולו, כמו שהוסבר פה גם במכתב, מותנה בקבלת סכומים והתחייבויות מצד החברה. כך שאנחנו פונים לוועדה בבקשה לאשר לנו את הבקשה הזאת ללא צורך לרשום הרשאה להתחייב.
אבי הוכמן
אני מברך על הסיכום, אני מברך גם על החתימה אתמול על ההסכמים עם האוצר, העובדים, ההסתדרות. אני חושב שאנחנו בעצם פותחים כרגע בצעידה בדרך חדשה.
בנימין אלון
אני חושב שזה מחויב ובאמת הולכים לדרך חדשה, ושיהיה להצלחה.
היו"ר יעקב ליצמן
מי בעד תקצוב הסכם פנסיה לעובדי חברת הדואר בע"מ בעקבות מכתבו של שר האוצר מיום 8 בדצמבר 2005? מי בעד ירים את ידו – 2. מי נגד? . אושר . תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:10

PAGE

קוד המקור של הנתונים