ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 21/09/2005

שירות הדואר הטלפוני 171

פרוטוקול

 
PAGE
4
ועדת הכלכלה

21.09.05

הכנסת השש-עשרה

















נוסח לא מתוקן

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 502

מישיבת ועדת הכלכלה

מיום רביעי, י"ז באלול, התשס"ה (21 בספטמבר, 2005) בשעה 13:30
סדר היום
הצעה לסדר היום (דיון מהיר), שירות הדואר הטלפוני 171

של חה"כ עבד אלמאלכ דהאמשה
נכחו
חברי הוועדה: אמנון כהן – היו"ר

עבד אלמאלכ דהאמשה
מוזמנים
יגאל לוי – מנהל אגף הדואר במשרד התקשורת

ז'קלין ויז'ה- סגנית סמנכ"ל שיווק ומכירות וקשרי לקוחות
מנהלת הוועדה
לאה ורון
קצרנית
לאה קיקיון

הצעה לסדר היום (דיון מהיר), שירות הדואר הטלפוני 171

של חה"כ עבד אלמאלכ דהאמשה
היו”ר אמנון כהן
שלום לכם, אני פותח את הדיון. הנושא - הצעה לסדר היום (דיון מהיר), שירות הדואר הטלפוני 171. של חה"כ עבד אלמאלכ דהאמשה, בבקשה, אדוני.
עבד אלמאלכ דהאמשה
שלום לכם. אנחנו מכירים, לפי הקול. לא נפגשנו אמנם, לא ישבנו. אני, כמעט בכל שבוע שיש בו דיון במליאת הכנסת, שולח דרככם פקס. אני מדבר מהרכב, מהדיבורית, כי אני בדרך כלל בנסיעה בזמן הזה, ושולח פקס קצר של 2-3 שורות, כך שהעובדים התחילו להכיר אותי. כשאני מתקשר יודעים מיד שזה אני, בשעה שבין 9 ל- 9 וחצי. לפעמים אני מקבל שירות עדיף ומצוין. זה נגמר מהר. גם אני מעדיף לעשות את זה קצר, אין לי עניין להתחיל לדבר שם שעות. אבל קורה לא פעם ולא פעמיים, והם כבר מכירים אותי ואני מכיר אותם, - שמתחילים לטרטר אותי. אני פונה, ואומר שאני רוצה לשלוח פקס. הם משאירים אותי בהמתנה, שמים מוזיקה עד שזה מתנתק. לפעמים, כשזה לא מתנתק, מעבירים אותי למישהו אחר. לא רוצים לעשות פקס - כנראה קשה לעשות פקס, לא אוהבים לעשות את זה, כנראה, או לא אוהבים אותי.


כשאני תופס מישהי בסוף, וזה מתחיל לרוץ, היא כאילו לא יודעת עברית. אני אומר משפטים ברורים, משתדל להיות ברור ונכון. אני מתחיל להכתיב את המילים והיא מתחילה לשגע אותי. ובסוף גם שולחים את זה עם טעויות. בקיצור ולעניין - יש שם 3-4 פקידות, מכירות אותי אישית, שעושות לי את המוות. הן לא רוצות לשלוח את הפקסים האלה. אני יכול להיות בעל דעה כזו או אחרת. אני מייצג ציבור ואני נבחר כנסת. אני לא אשנה את דעותיי בשבילכם.
היו”ר אמנון כהן
למי מיועדים הפקסים?
עבד אלמאלכ דהאמשה
תמיד ליושב ראש הכנסת. אלה הצעות דחופות. לא פעם הגעתי גם למנהל שם, והתלוננתי. זה, בקיצור העניין. לא יכול להיות שיישבו שם בנות, בעלות דעה נגד איש כזה או אחר, וינסו לטרטר אותו או לא לעשות את השירות נכון. זו הבעיה.


אני רוצה לומר עוד מילה - בדרך כלל הבעיה היא רק בתל אביב. בחיפה אין לי בעיות. אף פעם לא היתה בעיה עם המשרד בחיפה, אם אני זוכר נכון. הבעיה היא רק עם המשרד בתל אביב. אתם טוענים שזה לפעמים הולך לחיפה ולפעמים לתל אביב. נפגשתי אתך לא פעם, אדוני, ועשית לי שירות מצוין. אבל מה לעשות? זה חוזר אל הבנות והן עושות את זה.
יגאל לוי
אני מנהל אגף הדואר במשרד התקשורת ומפקח על רשות הדואר. נמצאת כאן ז'קלין ויז'ה שהיא סגנית סמנכ"ל שיווק ומכירה ברשות הדואר ואחראית על קשרי לקוחות. היא תיתן פרטים יותר מדויקים. אני יכול להגיד - קודם כל, לגבי הטענה הכללית, אני לא מעלה על הדעת שזה משהו אישי נגד חבר הכנסת דהאמשה.לנו גם לא ידוע על תלונות בכיוון של השירות של המברקה של רשות הדואר, על איזושהי תקלה בסגנון שהוא מתאר, כתופעה, או משהו כזה. לכן, השירות, ככל הידוע לנו, כפיקוח – הוא בהחלט טוב, כמו שתיארת בתחילת הדברים.
עבד אלמאלכ דהאמשה
אתה יודע מה? אני רוצה לעשות מעצמי טיפש – יש שם בנות שלא יודעות לכתוב עברית. אם הן לא עושת את זה בכוונה כנגדי- הן לא יודעות עברית.
ז'קלין ויז'ה
ראשית, אני רוצה להביע את התנצלותו של מנכ"ל רשות הדואר שנכנס לתפקידו רק לפני 10 ימים , ונבצר ממנו להגיע. הוא ביקש באופן מיוחד להתנצל ואמר שיגיע לישיבה הבאה. כמנהלת שירות לקוחות של רשות הדואר בדקתי את העניין הזה, ושוחחתי עם העוזר הפרלמנטרי שלך, מר מוחמד, כדי לקבל יותר פרטים לגבי התלונה עצמה. קודם כל, אני מוכרחה להגיד לך שהתלונה הזו מאד הפתיעה את כל ראשי רשות הדואר כי אנחנו מעבירים סדנאות והדרכות לעובדים לגבי נימוס ואדיבות בנושא השירות בטלפון. אני דוחה מכל וכל את העניין - -
היו”ר אמנון כהן
אם חבר כנסת פונה ומבקש דיון, כנראה לא מדובר באירוע חד פעמי וכנראה זו בעיה יותר חמורה לגבי כל הציבור. אם יודעים שמדבר חבר כנסת - דהאמשה, אם עושים זאת לחבר הכנסת, אני רק משער מה עושים לאזרח מן השורה שכוחותיו מוגבלים גם מבחינת הגשת התלונה, כי קשה מאד להגיע למנהל השירות, קשה להגיע למנכ"ל של הדואר, את הרי יודעת. לכן אני אומר שהבעיה, מבחינתי, יותר חמורה.
ז'קלין ויז'ה
בוודאי.
היו”ר אמנון כהן
ולכן, אם לא תעשו פה מעשה – וייתכן שכל האנשים נחמדים אבל יש שם אולי תפוח רקוב אחד, ותמיד זה יוצא באותה המשמרת, אתם צריכים לבדוק את זה, כי אנחנו מבזבזים זמן חשוב של הוועדה. יושב ראש הכנסת – גם המליאה שלו קיבלה את הנושא ואני גם בפגרה עושה על זה דיון, אז בטוח שהדברים הם חשובים ביותר. לכן, סתם הסברים לא חשובים. אני צריך לדעת האם אתם יודעים מי זו היתה, מה היא עשתה, ומה גורלה היום.
זקלין ויז'ה
פתחתי ואמרתי שכדי לקבל יותר פרטים לגבי ימים, שעות, שהאירועים קרו בהם, התקשרתי לעוזרו הפרלמנטרי של חבר הכנסת דהאמשה, מר מוחמד. לא יכלו לומר לי על שעות וזמנים מתי זה קרה. אני הבנתי עם השיחה של מר מוחמד שההתקשרות של חבר הכנסת דהאמשה נעשית בטלפון הסלולרי בזמן נסיעה, ומאד יכול להיות שההאזנה לטלפון סלולרי – אולי באותו הרגע הוא עבר מנהרה והשמיעה אינה טובה. אבל מכיוון שחבר הכנסת אינו מרוצה, שמתי לי למטרה שאם זה קורה פעם נוספת, אני מבקשת שהוא יתקשר בטלפון הישיר אלי, ואני אטפל בזה באותו רגע. אני אאתר מי זו העובדת. יש לנו 50 עובדים בשני מוקדים. 2/3 נמצאים בתל אביב, ו- 1/3 נמצא בחיפה. ולכן כדי לזהות מי זו העובדת, אני חייבת לדעת מי זו. אני אמסור את מספר הטלפון האישי שלי.
היו”ר אמנון כהן
אבל יכול להיות שיש עוד תלונות מהציבור.
זקליין ויזה
אין לנו עוד תלונות. במפורש. אני לא אומרת כדי ליישר קו: אני לא ארשה שברשות הדואר תהיה איזושהי תלונה כזו, ובוודאי לא על רקע פוליטי, כי אנחנו גוף א-פוליטי שנותן שירותים לכל, לכל המפלגות ולכל הדתות, אין לזה שום קשר לעניין הזה.
היו”ר אמנון כהן
אתה יודע לתת תלונה ספציפית – באיזו שעה, באיזה יום?
ז'קלין ויזיה
ואפילו לשאול את המוקדנית מה שמה.
היו”ר אמנון כהן
דבר לגופו של עניין, כי לא צריך בשביל בן אדם אחד 50 איש שיהיה להם על הראש - - או שאדוני יזכור, אולי בדיוק הוא עבר במנהרה, בקרבת רשת חשמל.
עבד אלמאלכ דהאמשה
לא, לא. זה מה שרציתי להגיד: אני מדבר מהסלולרי שלי עם כל העולם, ואין לי כאלה תלונות. רק אצלכם. באותו רגע, באותו זמן – אני מדבר עם הכנסת, יש כל מיני שיחות. אני מדבר דרך אותו מכשיר עם כל העולם, ואין תלונות.
ז'קלין ויז'ה
יכול להיות שבמוקד, בגלל שהם יושבים עם אזניות, וזו שיחה אחרי שיחה - -
עבד אלמאלכ דהאמשה
אין לי ספק שמדובר ב- 2-3 עובדות שעשו את זה במכוון. אין לי ספק, לפי הניסיון שלי.
ז'קלין ויז'ה
אני אשמח אם תשאל את שם העובדת, ואני מבטיחה לך טיפול אישי.
עבד אלמאלכ דהאמשה
לא תמיד נותנים את השם. אבל אני עכשיו לומד מזה - -
היו”ר אמנון כהן
תחליפו ביניכם את הטלפונים שלכם. אולי זו תופעה, אבל אם את אומרת שלא היו עוד תלונות, אני לא יודע. ואני מבקש - אדוני יעשה כמה ניסיונות ונפתור את הבעיה למען עם ישראל.

אני מקווה שהדיון מיצה את עצמו ושתתנו שירות טוב לציבור ולכל מי שזקוק לשירות שלכם, הישיבה נעולה .

הישיבה ננעלה בשעה 13:50

קוד המקור של הנתונים