ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 26/07/2005

חוק עדכון כתובת, התשס"ה-2005

פרוטוקול

 
הצעת חוק עדכון כתובת, התשס"ה-2005

4
ועדת הפנים ואיכות הסביבה
26.5.05
הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שלישי




פרוטוקול מס' 492
מישיבת ועדת הפנים ואיכות הסביבה
יום שלישי, י"ט בתמוז התשס"ה (26 ביולי 2005), שעה 15:00
סדר היום
הצעת חוק עדכון כתובת, התשס"ה-2005
נכחו
חברי הוועדה: גאלב מג'אדלה – היו"ר
לאה נס
אראלה גולן
אהוד רצאבי
מוזמנים
טל בלהה - מנהל תחום מחשוב – רישוי, משרד התחבורה
נעמה אלבה - הלשכה המשפטית, משרד הפנים
ערן פולק - משרד האוצר
יועץ משפטי
עידו בן יצחק
מנהל/ת הוועדה
יפה שפירא
קצרנית
רויטל יפרח


הצעת חוק עדכון כתובת, התשס"ה-2005
היו"ר גאלב מג'אדלה
אני מתכבד לפתוח את הישיבה. אנחנו מקיימים דיון בהצעת חוק עדכון כתובת, התשס"ה-2005 של חבר הכנסת אהוד רצאבי. הגורמים האמורים להיות כאן נמצאים? משרד התחבורה, שלום לגברתי טל בלהה. משרד המשפטים, אביטל שטרנברג דיברה אתי שתגיע. אם יש הסכמות - אנחנו מצביעים ומעבירים את זה. אם אין הסכמות - אנחנו דוחים את זה למושב החורף. נעמה אלבה ממשרד הפנים נמצאת. האוצר מיוצג בהרכב מלא ובכיר.
אהוד רצאבי
יש הסכמה להצעת החוק?
אהוד רצאבי
יש הסכמה. אני ישבתי עם אביטל וסיכמנו את הדברים גם עם משרד הפנים. עם משרד האוצר לא היתה בעיה בכל מקרה, כך שלפי עניות דעתי יש הסכמה לגבי כל הפריטים שעומדים בסעיפים מ-1 ועד 9.
עידו בן יצחק
אני אציג את ההסכמות שהגיעו אליהן: היו שני דברים שהשארנו פתוחים מקריאה ראשונה: בסעיף 3, המועד שבו השר יעביר את הרשימה לאחר שנתבקשה על ידי הרשות, אני מבין שמדובר על 10 ימים.
נעמה אלבה
דיברנו על 14 יום.
אהוד רצאבי
אין לי בעיה. זה מה שלי נמסר, שדיברתם על 14 יום אז הרמתי ידיים.
עידו בן יצחק
בסדר, 14 יום. לגבי תחילת החוק מדובר על 1 בפברואר, עוד 6 חודשים.
לגבי מספר נושאים שעלו
מאחר שאין הסכמה חד-משמעית לגבי רשות הדואר, הוחלט בשלב זה להוריד אותה מהתוספת. בנוסף, בסעיף 6 שעוסק בשינוי התוספת נאמר: "שר באישור ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת רשאי לשנות את התוספת", אנחנו נוסיף שזה יהיה לפי בקשת גורם. וכך, כל גורם שירצה להצטרף יוכל לפנות לשר ולבקש להצטרף לתוספת. אם השר חושב שזה ראוי, הוא יביא לאישור הוועדה את הגוף מבלי שנצטרך 3 קריאות.
נעמה אלבה
ביקשתי קודם מחבר הכנסת רצאבי לבחון אפשרות שבסעיף 4 זה יהיה 50 יום ולא 45 יום, כדי למנוע תפר קטן שיכול להיווצר בפניה, עד שגורם פונה, שלא ייפול משהו...
עידו בן יצחק
30 פלוס 14?
נעמה אלבה
שלא יווצר מצב של 30 פלוס 14 ואז אתה בדיוק ב-45 יום, אז יש להעלות את זה ל-50.
אהוד רצאבי
כיוון שמתמטית זה מסתדר מצוין גם ב-45, כי 30 ועוד 14 זה 44, זה פחות מ-45. מאידך, אם יש פה חשש לתפר דק מדי, במידה ולא פוגם במהות החוק, אין לי בעיה שזה יהיה 50 יום.
עידו בן יצחק
אני חושב שזה בסדר להיות על הצד הבטוח. מבחינתי זה בסדר.

אלה הדברים שהוצע לשנות.
היו"ר גאלב מג'אדלה
על זה יש הסכמות. מה המחלוקות? יש הסכמות ואין מחלוקות.
עידו בן יצחק
אני מקריא את הצעת החוק: "סעיף 1 – הגדרות. בחוק זה – "חוק המרשם" – חוק מרשם האוכלוסין, התשכ"ה-1965; "עדכון כתובת" – רישום כתובת למשלוח דואר, או שינויו, לפי הוראות סעיף 2; "פקיד הרישום" – כמשמעותו בסעיף 4 לחוק המרשם; "רשות" – רשות המנויה בתוספת; "תושב" – כהגדרתו בחוק המרשם; "השר" – שר הפנים; סעיף 2 – הודעה על כתובת למשלוח דואר (א) תושב רשאי למסור לפקיד הרישום הודעה על כתובת למשלוח דואר; חל שינוי בכתובת למשלוח דואר של תושב, חייב הוא למסור לפקיד הרישום הודעה על כך תוך שלושים ימים מיום השינוי. (ב) היה בחסותו של תושב קטין או בגיר שאינו מסוגל למסור הודעה, ימסור התושב הודעה כאמור בסעיף קטן (א) עבורו. (ג) תושב שלא מסר לפקיד הרישום הודעה על כתובת למשלוח דואר, יראו את המען שנרשם במרשם האוכלוסין ככתובתו למשלוח דואר. סעיף 3 – חובת רשות. רשות תפנה לשר או למי שהוא הסמיך לכך אחת לחודש לקבלת רשימת עדכוני הכתובות מהחודש שקדם לפניה, והשר יעביר לה את הרשימה בתוך 14 ימים. סעיף 4 – משלוח דואר לאחר עדכון כתובת. שלחה רשות מסמך בדואר לאחר שחלפו 50 ימים מיום עדכון כתובת, לכתובת למשלוח דואר קודמת של אדם, יראו את המסמך כאילו לא הגיע ליעדו, אלא אם כן הוכח אחרת. סעיף 5 – שמירת דינים. אין בהוראות חוק זה כדי לגרוע מהוראות לפי חוק המרשם. סעיף 6 – שינוי התוספת. השר, באישור ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, רשאי לשנות את התוספת לפי בקשת גורם. סעיף 7 – ביצוע ותקנות. השר הממונה על ביצעו חוק זה והוא רשאי להתקין תקנות לביצועו. סעיף 8 – תיקון מחוק מרשם האוכלוסין. בחוק מרשם האוכלוסין, התשכ"ה-1965, בסעיף 2(א), אחרי פסקה (11) יבוא: "(11א) כתובת למשלוח דואר כמשמעותה בחוק עדכון כתובת, התשס"ה-2005, ככל שנמסרה הודעה;" סעיף 9 – תחילה. תחילתו של חוק זה 1 בפברואר 2006 או חצי שנה מיום פרסומו. תוספת סעיף 1 – 1. רשות הרישוי, כהגדרתה בפקודת התעבורה. 2. המוסד לביטוח לאומי. 3. רשות המסים בישראל. 4. עיריות ומועצות מקומיות.
אהוד רצאבי
לגבי הנושא של התקנות, השר מתקין תקנות ולא מצריך את אשור הוועדה, נכון? אלה דברים טכניים.
עידו בן יצחק
לא. רק לגבי שינוי התוספת.
היו"ר גאלב מג'אדלה
נציגי הממשלה רוצים לומר עוד משהו? משרד הפנים, משרד האוצר, משרד התחבורה. הכל מקובל.

מי בעד, מי נגד מי נמנע? בעד - כולם . הצעת החוק עברה בהכנה לקריאה שניה ושלישית ואושרה פה אחד ללא מתנגדים וללא נמנעים.

הישיבה נעולה. תודה רבה.









(הישיבה ננעלה בשעה 16:30)

קוד המקור של הנתונים