ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 06/07/2005

פרוטוקול

 
דמי כניסה לילדים לבריכות בחופש הגדול

5
הוועדה לזכויות הילד
6.07.2005
הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שלישי




פרוטוקול מס' 129
הוועדה לזכויות הילד
יום רביעי, כ"ט סיוון תשס"ה (6 ביולי 2005), שעה 09:30
סדר היום
דמי כניסה לילדים לבריכות בחופש הגדול.
נכחו
חברי הוועדה: רן כהן – היו"ר
יעקב מרגי
גילה פינקלשטיין
מוזמנים
טובה בן ארי - ממונה על זכויות בחינוך בנושא מעמד הילד,
משרד החינוך, התרבות והספורט
שבתאי לוי - ממונה על פיקוח מחירים, משרד התעשייה,
המסחר והתעסוקה
אתי גלעדי - עיריית חולון
רון שמשון - עיריית חולון
נתי לרנר - עיריית חולון
נורית בייסקי - עיריית חולון
מוטקה נתנזון - עיריית חולון
אופירה בן משה - הפורום הכלכלי חברתי של חולון
עמוס ירושלמי - הפורום הכלכלי חברתי של חולון
עוזיהו זבולון - הפורום הכלכלי חברתי של חולון
זכריה ניסן - הפורום הכלכלי חברתי של חולון
פרידה עזר - הפורום הכלכלי חברתי של חולון
ערן אינדיב - הפורום הכלכלי חברתי של חולון
אסתר כהן - החברה למתנ"סים
נעמה ממן - מועצת התלמידים הארצית
רון - תלמיד מביה"ס "אליאנס"
מוטי - תלמיד מ"אור יהודה"
עדי - תלמידה מ"צלקין"
מיכאל - נתניה
מנהלת הוועדה
רחל סעדה

רשמה: אתי בן שמחון



דמי כניסה לילדים לבריכות בחופש הגדול
היו"ר רן כהן
שלום לכולם, אני מתכבד לפתוח את הישיבה. אני מקבל בברכה את ראש עיריית חולון שנמצא איתנו כאן, ואת מוטקה נתנזון שממונה על הנושא הזה. הנושא הוא לא חולון, שיהיה ברור, נכון שזה היה הטריגר, המאיץ לדיון, אבל זה לא הנושא. הנושא הוא לא האסון שקרה אתמול, אני מקווה שייגמר בלא אסון. אבל זה התחיל באסון בבריכת השחייה בקאנטרי קלאב ברמת גן שם נפגעו למעלה מ-30 ילדים מפגיעת כלור.

היום אנחנו רוצים לקיים דיון רציני על מחירי הכניסה לבריכות השחייה עבור הילדים. אנחנו נמצאים בעונת הקיץ, החופש הגדול, ילדים בישראל באופן הטבעי ביותר רוצים לשחות בבריכה, לבלות את הקיץ כיאות, כמו שילד ישראלי אוהב לבלות. העניין של המחירים, והעניין של הפיקוח גם בעקבות פרשת הכלור מאתמול, הופכים להיות בעצם לסוגייה חשובה וראוייה לטיפול בוועדה לזכויות הילד כאן בכנסת.

רבותי, מהנתונים שהכין אגף המידע בכנסת, עולה שאין ממצאים מספיק מפורטים. אבל מהנתונים שהשיגו עולה שמחיר כניסה ממוצע לילדים השנה הוא קצת יותר מ-47 שקלים, לעומת מחיר ממוצע בשנה שעברה של 42 שקלים. כלומר כאן כבר היתה העלאה של למעלה מ-10%, למרות שהשכר במדינה לא עלה ב-10%. ודאי שאם הם עלו, זה היה בשיעור מאוד זעיר, אולי אפילו גם ירדו.

לא זו בלבד, אלא שאנחנו מוצאים שבירושלים למשל, אם ניקח פרטים, בבריכת המתנ"ס בגילה - 30 שקלים, בבריכת המתנ"ס נוה יעקב – 25 שקלים, בתל-אביב בקאנטרי ל' – 45 שקלים, בבריכת השחייה ברמת אביב בתל אביב – 37 שקלים, בבריכות עירוניות בתל-אביב, בדני, מרכז ברבור, ונווה גולן – 25 שקלים. שבת – 28 שקלים. בראשון לציון – 22 שקלים. אני חייב לומר שאלה מחירים איכשהו סבירים. אני מקווה שהרבה מאוד ילדים יוכלו להגיע לבריכות ולהנות בהם במחירים האלה. בחדרה בבריכה העירונית – 35 שקלים, אני לא מבין למה, איזו סיבה יש בעולם שהמחיר הוא כזה. באשדוד בבריכה העירונית חרצית – 18 שקלים בימי חול, סגורה בשבתות וזה דווקא חבל.

אלה הנתונים שהצלחנו לאסוף בכנסת. אנחנו רוצים לקיים דיון בנושא הזה. הייתי מודה מאוד לנערים מ"קו הזינוק", שנמצאים איתנו כאן, דווקא הייתי פותח בכם למרות שאתם על תקן אורחים, אם מישהו או מישהי מכם מוכנים לומר לנו - קצת רושם שלכם, לא רק על המחירים, אלא גם על התנאים, על הנגישות, או איך זה נראה בעיני ילדים יותר צעירים מכם.
רון – תלמיד
אני מבית הספר "אליאנס" בתל אביב. אני גר באזור של רמת אביב. המחיר של הבריכה ברמת אביב הוא לא כזה, הוא יותר גבוה, עד 50 שקלים.
היו"ר רן כהן
זה הרבה יותר יקר.
רון - תלמיד
גם מבחינה אישית התנאים שמקבלים שם, אין בכלל טעם ללכת לשם. הבריכה לא נקייה, יש שם ג'וקים בריצפה. אישית אני אוהב ללכת לבריכות בקיץ.
היו"ר רן כהן
מה שאתה אומר, שאין דיווח אמיתי על המחירים. כי מה שדיווחו לכנסת זה כנראה לא אמיתי. הדבר השני, זה גם תלוי בתנאים שהבריכה מספקת. אתה אומר שלפחות ב"אליאנס" ברמת אביב זה לא מספק.
מוטי – תלמיד
אני מאור יהודה, עבדתי כמציל. אני יכול לומר שהתנאים אצלנו הם בסדר גמור. השנה העלו את המחירים מ-25 ל-35 שקלים.
היו"ר רן כהן
עלייה ב-40%.
מוטי – תלמיד
באור יהודה יש הרבה ילדים, ולהם אין מה לעשות. אין להם לאן ללכת.
היו"ר רן כהן
זה אפילו הרבה יותר רחוק מהים.
מוטי – תלמיד
למשל אישה עם שלושה ילדים. רק המחיר עולה 35 שקלים לילד אחד. גם האמא צריכה לשלם על עצמה, שלא נדבר על האוכל שהיא צריכה לקנות, ארטיקים, שתייה.

אני הולך עם החברים לבריכה בחולון. עבדנו, ואנחנו עובדים כדי להוציא את הכסף הזה.
היו"ר רן כהן
כמה זה עולה שם בחולון?
מוטי – תלמיד
זה עולה 80 שקלים.
היו"ר רן כהן
מה שמעניין שאתה בורח מה-35 שקלים ל-80 שקלים.
מוטי – תלמיד
בחולון יש דברים שבאור יהודה אין. אין לנו מתקנים, יש לנו מגלשה אחת, בריכה אחת. פתוח מהבוקר עד שעה שתיים. אם אני רוצה לצאת לבלות עם חברים זה בחולון. אני רק יודע דבר אחד ש-72 או 80 שקלים זה לא משנה בהרבה, זה ממש יקר.
היו"ר רן כהן
קודם תיארת בצדק שלשלם 35 שקלים לאמא ושלושה ילדים זה 140 שקלים רק כניסה, ועוד ארטיק, ועוד אוכל וכו', זה סיפור של 200 שקלים רק על הבריכה. לפני חשמל מים וכלכלה. אבל עכשיו אתה אומר לי שאתה הולך ב-80 שקלים שזה יותר מפי שניים, אז איך אתה מסביר את זה?
מוטי – תלמיד
בגלל זה אני אומר, שאין לנו מה לעשות. אלו מקומות שממש אני אוהב ללכת. ואם אני צריך לשלם 80, אני אוסף את הכסף, בהחלט אני הולך עם חברים למרות שזה יקר. לא משקיעים באור יהודה כמו שמשקיעים בימית 2000. התנאים בימית 2000 ממש טובים, יש שם מגלשות והמון דברים, נכון שזה באמת יקר. אנשים מחולון שילמו ועכשיו זה פרטי. אני לא יודע מה אתם חושבים, אני חושב ש-72 שקלים או 80 שקלים זה ממש לא משנה, זה יקר. המצב פה קשה במדינה, לאנשים אין כסף. אין לאן ללכת לילדים, ים, בריכה, זה מה שילדים אוהבים.
עדי – תלמידה
אני מ"צלקין". לא הוגן שקובעים את המחירים של הכניסה לפי המיקום של הבריכה. יש ילדים שגרים באזורים שלא מרוצים מהבריכה שיש לידם, הם היו רוצים להיכנס לבריכה כמו ברמת אביב, או במקומות אחרים. אז אולי אלה שברמת אביב באמת יכולים לשלם את המחיר הזה, אבל יש כאלה שלא. אחר כך מתפלאים למה יש ילדים ברחובות, ולמה זה מידרדר לפשע ולסמים. אני לא מאשימה את כל הבריכות, אבל זה בריכה וזה עוד דברים אחרים.

בקשר למה שמוטי אמר, אתה אומר בסדר, לא נורא זה שווה את המחיר, חוסכים ונכנסים לימית 2000. זה שהם משקיעים בבריכה ובמים, עדיין זה לא מקנה לה את הזכות לקחת מחיר כל כך גבוה. לא משנה כמה הם משקיעים, אני בטוחה שהם מרוויחים יפה מאוד. זה לא מקנה להם את הזכות לקחת מחיר כל כך גבוה. יש ילדים שלא יכולים לשלם את זה. מה תגידו להם? אל תיכנסו לבריכה, לכם לא מגיע, מה תגידו להם?
היו"ר רן כהן
תודה רבה לך עדי.

הייתי רוצה לבקש משבתאי לוי הממונה על פיקוח המחירים במשרד התעשייה והמסחר, אם אתה מוכן לומר לוועדה בבקשה, מה רמת הפיקוח שמתקיימת היום לגבי הבריכות. כי מה שנמסר לנו בדיווח של מחלקת המחקר בכנסת, מפי אבירם כהן, דובר השלטון המקומי, וגם ממך שבתאי לוי, משרד התמ"ת, שאין פיקוח ואין מעקב על מחירי הכניסה לבריכות בישראל. מה תוכל למסור לנו בבקשה מר לוי.
שבתאי לוי
אולי אפתח בזה, שמי כמו השר שלנו לשעבר יודע את מטרות החוק לפיקוח על מחירים ושירותים. מטרות החוק הן למנוע ריווחיות יתר מבעלי מונופולין, מי שהוכרז כבעל מונופולין. בכל מקום של שוק תחרותי, כמו שוק הבריכות, המשרד שלנו נוטה לא להתערב כדי לאפשר את הריווחיות המתאימה למי שמפעיל את הדברים, כדי לאפשר כניסה של יזמים חדשים לתוך התחומים האלה. במקרה הזה של בריכות שחייה, יש גם בעיה נוספת של עונתיות. רוב השנה אני מניח, מתוך היכרות כמו שכולם יודעים, שהבריכות לא כל כך מכסות את ההשקעות שיש להן בהפעלת הבריכות. בתקופה הזאת של הקיץ, שאוכלוסיית הילדים בעיקר נזקקת לבריכה, יש לחץ גדול מאוד. בכל שוק תחרותי המחירים נקבעים על פי מחירי היצע וביקוש. כמובן שהביקוש הוא גבוה יותר בתקופה הזאת, ולכן המחירים עולים בהתאם.

אנחנו יכולים רק לקוות שייכנסו יותר ויותר יזמים לשוק הזה, אם באמת המחירים מאפשרים ריווחיות גבוהה.
היו"ר רן כהן
כן, אבל נכון להיום מאחר וזה ענף לא מי יודע ריווחי, יזמים לא כל כך נכנסים, אז המחירים הם מחירים על פי מה שכל אחד קובע לעצמו באזור. מי שיש לו אזור טוב כמו שעדי דיברה, בעצם הוא לוקח שם את המחיר שהוא רוצה מבלי שהוא מתחשב ברמת היכולת של הוריהם שיש הכנסה נמוכה לשלם את זה. למעשה אין תחרות אמיתית בענף.
שבתאי לוי
אני לא מסכים איתך, אני מאמין שכן יש תחרות בענף. נכון שנדרשות השקעות גבוהות ורמת שירות גבוהה, אבל אם יווצר מצב שיהיו מחירים נמוכים, מה שיגרום לכניסה של יותר ויותר אנשים, כמובן מחיר נמוך מאפשר יותר ויותר כניסה של אנשים, ממילא הבריכה לא תוכל לפעול כמו שצריך, אז המחיר גם כן מהווה מעין וסת כזה – מחיר שיווי המשקל בין ביקוש להיצע שלא ייכנסו מעבר למה שהבריכה מסוגלת להכיל. אני מניח שאף אחד מכם לא היה רוצה להיות בבריכה שהיא עמוסה ומלאה עד בלי סוף, שאי אפשר בכלל להיכנס למים.
היו"ר רן כהן
לא רוצים בריכות של מרק בשר.
שבתאי לוי
ודאי, אז המחיר הוא בעצם הוסת שקובע את מספר האנשים שייכנסו.
היו"ר רן כהן
אני מאוד מודה לך.

הייתי רוצה לבקש מהאורחים, אם מישהו יכול לתת לנו מושג האם מתקיימת באמת איזושהי תחרות בענף הזה, שיכולה להוביל להורדת מחירים כדי שילדי ישראל יוכלו להנות בבריכת שחייה בקיץ. והדבר השני, אם יש איזושהי יכולת של פיקוח על מחירים שתגרום למצב שבו בריכת שחייה תהיה שווה לכל נפש של ילד.
ניסן זכריה
חבר מועצת עיריית חולון, תושב שכונת ג'סי כהן.

אני מסכים עם הטענה של נציג המסחר והתעשייה. פניתי בזמנו לשר וביקשתי פיקוח על המחירים.
היו"ר רן כהן
זה לא היה כשאני הייתי השר.
ניסן זכריה
לא אתה, אולמרט. הוא טען שאין צו פיקוח מחירים על בריכות שחייה. בחולון חשוב לציין, שימית 2000 בריזה ונחשונית, בריכות שמתוחזקות ומופעלות על ידי עיריית חולון באמצעות חברת בת, והן מתוחזקות ברמה מאוד גבוהה. הן מאוד אטרקטיביות, אני אישית מנוי בבריכה בבריזה, שהיא גם אחת מהבריכות העירוניות. הרמה שם מאוד גבוהה, וגם ההיצע והאפשרויות לילדים ולציבור הרבה יותר רחב מבריכות אחרות. לכן היא הפכה להיות בריכה אטרקטיבית, ואני חושב שזה לזכותו של הצוות שמנהל את המקום, וצריך להגיד את הדברים על דיוקם.

מאחר והתאגיד הוא תאגיד עירוני, בעלי המניות זה עיריית חולון, קרי, התושבים הם הריבון. אני חושב שמן הראוי, כדי גם לשמור על עקרון הוסת, שלא תהיה התנפלות המונית בבריכות, אז לפחות לאותם תושבי המקום עצמו, אני חושב שיש איזושהי זכאות מינימלית למחיר קצת יותר מסובסד. מעבר לשיקולים הכלכליים, ומעבר לשיקולים האחרים לגבי הפעלת המערכות, אני חושב שזה צריך להיות הדבר הדומיננטי. אני מצטער שזה בכלל הגיע לדיון פה בוועדה, אני חושב שהנושא הזה היה צריך להיסגר בבית בחולון עצמה, על פי צרכים, לעשות מבחן הצרכים, וגם לפי רצון הציבור. הציבור בהחלט הוא הריבון של הבריכות, נבחר בחולון ראש עיר בבחירות דמוקרטיות, נבחרה מועצת עירייה שהיא בעצם מייצגת את הציבור, כולם הלכו להליך בחירות דמוקרטי. אני חושב שהנושא הזה היה צריך להיות מוכרע בתוך העיר חולון, שהעיר חולון היתה צריכה להגיד, אנחנו עיר הילדים, ואנחנו רוצים שבחולון ילד תושב העיר לפחות, לא מאור-יהודה, למרות שגם אותו הייתי רוצה שייכנס לבריכה במחיר מוזל, אבל לפחות תושב חולון, תהיה לו האפשרות לקבל את הפריבלגיה המינימלית. ערן, אתה חייב להבין שאין פה טרוניה אישית. יש הרבה מאוד ילדים בחולון, אני אומר בצער רב, שלא יכולים להיכנס לבריכה והם רואים את זה רק דרך הפרסומים בעיתונים, בגלל שהמחיר גבוהה.
היו"ר רן כהן
תרשה לי, מה שהבנתי מבירור ראשוני, לא באתי להחליף את העיר. בתור יושב ראש הוועדה לזכויות הילד, חשבנו בוועדה שכאשר עולה תופעה כזאת שבה הילדים צריכים לשלם 65 שקלים כדי להיכנס לבריכה, שהדבר הזה ראוי לבדיקה ולבירור בכל הארץ. לכן הדיון הוא על כל הארץ, לא על חולון. אני מודה לראש העיר ולראשי צוותו שבאו לכאן, אבל חשבתי שזה נכון שהדבר הזה יידון כאן כדי שנראה מה התמונה שכל ילד בישראל יוכל לזכות בבריכה.

אגב, אני גם לא נכנס לעימותים פנימיים בעניין הזה. חשבנו ש-65 שקלים לילד, להיכנס לבריכת שחייה בקיץ זה סכום עתק בעיניי. אם אמא ושלושה ילדים כפול 65 שקלים, הרי זה כבר סכום ש-90% מהמשפחות בישראל לא יכולות לעמוד בו, ו-90% האלה גרות רובם הגדול בחולון. מי שגר בסביון לא מגיע לחולון כדי להשתתף - - -
ניסן זכריה
אולי הוא מגיע.
היו"ר רן כהן
אולי הוא כן. בסדר, אם הוא מגיע, אז שיהיה בכיף לחולון ושישלם גם 100 שקלים, זאת לא בעיה שלנו.
ניסן זכריה
חבר הכנסת רן, תחדד את הנקודה הבסיסית. בריכה פרטית, אתה לא יכול לכפות על הבן-אדם, זה עסק פרטי לכל דבר. בריכה עירונית בבעלות הציבור, אני חושב שבקטע הזה דווקא כן יש מלה לאספקט של המחיר. כלומר, עם כל הכבוד, עם כל ההבנה הכלכלית של המערכת שצריך לנהל בריכה ולתחזק אותה. דרך אגב, הבריכות האלה הן בריכות מינויים. בריכות מינויים מטבען ברגע שהם עוברים את סף המנוי, הן הופכות להיות מחזיקות את עצמן. כלומר, הכניסה של הילדים במחירים מוזלים לא יכולה לקבוע, היא יכולה לקבוע אולי רק בדבר אחד, כמנוי בבריכת בריזה למשל, אם אני בא יום אחד והבריכה מלאה בילדים שבאו מבחוץ, אז אולי זה יגרום לי קצת לאי-נוחות. אבל רוב המינויים בבריכות הם צרכני מתקני ספורט, חדרי כושר ודברים אחרים.

הדבר האחרון שאני מבקש, שלפחות ברמה הציבורית, לא בחולון דרך אגב, עזוב את חולון, בכל הארץ. שיהיה פיקוח לפחות ברמה הציבורית על מוסדות ציבוריים ולא פרטיים.
היו"ר רן כהן
להערכתך, אם היינו רוצים היום לצאת ולבקש את כל ראשי הערים בארץ לדאוג לזה שבריכה תהיה מצרך שווה לכל נפש. איזה סדר גודל מחיר הוא סביר?
יעקב מרגי
קודם כל שתהיה בריכה.
היו"ר רן כהן
זה ברור, מי שאין לו בריכה שיבנה.
ניסן זכריה
יש לי כרגע קייטנה בחולון, נרשמו 1,900 ילדים. בדקתי את הנתונים. הבן שלי רשום בקייטנה בג'סי כהן. אתה ביקרת ומכיר את המקום. לאן לוקחים את הקייטנים לאיזו בריכה? לנווה עופר בתל-אביב. צא ולמד.

שנית, קח את עיריית ראשון לציון. יש לה בריכה מאוד יפה ברמת אליהו, תראה כמה גובים שם. חבר'ה זה עובדות, אני לא מספר סיפורים. הילד שלי היה אתמול בבריכה בנווה עופר.
היו"ר רן כהן
כמה זה עולה שם?
ניסן זכריה
שם זה מחיר מוזל, יש נתונים.

נתון שני, לגבי מחיר סביר – צריך לקחת מספר בריכות עירוניות ברחבי גוש דן, ברמת אליהו בתל אביב, לא משנה, לעשות שיקלול מהגבוה עד הנמוך ולמצוא דבר מאוזן באמצע. אני יודע שבעיריית חולון יש מבצעים ל-10 כניסות זה יותר זול, ויש במתנ"סים התעוררות למחירים יותר מוזלים. אני חושב שהדבר האלמנטרי זה כשאתה מגיע לקופה – אמא עם ארבעה ילדים שלא מבקרת במתנ"ס, היא צריכה לדעת שבקופה רשום שם תושבת חולון, ילד ישלם במקום 65 שקלים לבריזה, לא לימית 2000, בריזה היא בריכה רגילה, אין בה הרבה אטרקציות, אז מחיר הכניסה יהיה במחיר סביר. אני לא רוצה לנקוב במחיר, אבל אני חושב שהתחום הסביר זה בין 20-35 שקלים.
היו"ר רן כהן
אני מודה לך.
מיכאל – תלמיד
אחי הקטן לפני כמה ימים הלך לפארק המים בשפיים וזה עלה לו 35 שקלים. נהנה מכל רגע.
היו"ר רן כהן
אני שמח שאמרת את הדברים. אחד הדברים החשובים בדיון הזה, זה להגיע לאיזשהו מחיר סביר שאפשר להצביע עליו כדי שילדים יוכלו להיכנס.

ראש עיריית חולון מר מוטי ששון, אני מודה לך שבאת בעצמך עם כל הצוות. אתה רשאי על פי הכללים של הוועדות בכנסת וגם בוועדה הזאת להחליט לדבר בעצמך, לבקש מעוזריך לדבר. הדיון הוא לא ספציפי על חולון. אני מודה, מאחר והטריגר היה חולון, אני מודה על השתתפותך בדיון הזה. בבקשה.
מוטי ששון
אני מודה לך על ההזמנה כי אני חושב שאני אוכל להאיר פן אחר. אבל אם כבר נאמרו דברים, וחולון נמצאת כאן, אז מן הראוי שנציג את האנשים שאי אפשר להתעלם מהפן הפוליטי. יש כאן אנשים שנמצאים כאן, זו הקואליציה הלעומתית שפועלת כנגד ראש העיר, ומחפשת כל זירה כדי לתקוף אותו. זה בשולי הדברים, שיהיה ברור שהמאבק כאן הוא מאבק פוליטי נגד ראש העיר מצד קואליציה לעומתית. אבל פה נלך לעובדות.

אני חולק עליך רן, אני מכיר ומוקיר את הרגישות החברתית שלך לא מהיום. אבל אתה צריך להבין שאתה צריך לתת שירותים לחתכים שונים בתוך האוכלוסייה. אתה לא יכול לקחת מכונית מרצדס ולהשוות אותה עם מכונית סוסיתא. כשניסן מדבר על בריזה, זה קאנטרי של מינויים. יש מחירים, ואין כמעט כניסות חד-פעמיות, ואנחנו נותנים מחיר מיוחד לנושא של כניסות חד-פעמיות לקהל הרחב.
גילה גמליאל
מה המחיר המיוחד?
מוטי ששון
בבריזה למשל 65 שקלים, והנחה של 10% לתושבי חולון, לחיילים 50%. זה קאנטרי של מינויים, תעשי הבחנה. ההסתדרות שקיבלה קרקע מהעירייה לא מאפשרת בכלל כניסה לקהל הרחב, אלא אם כן אן אתה מנוי, אבל אין כניסה לקהל הרחב. ואני מאפשר בקאנטרי של המינויים שלי, אני לא מדבר על מינוי שיכול לקנות לו כרטיסים ולהביא עוד אנשים איתו במחיר יותר מוזל.
גילה פינקלשטיין
אני רוצה לשאול אותך שאלה אדוני ראש העיר, אני גרה בחולון ויש לי שישה ילדים. התחיל הקיץ, אני רוצה בריכה, לאן אני הולכת. אני רוצה לתת מענה.
היו"ר רן כהן
בריזה היא בריכה של העירייה? כן. למה עיריית חולון צריכה לעשות בריכה דווקא לשמנת?
מוטי ששון
לא שמנת.
היו"ר רן כהן
מינויים זה שמנת. בג'סי כהן בטוח לא משלמים מנוי.
גילה גמליאל
לאן אני הולכת? לאיזו בריכה?
מוטי ששון
בחולון, היום חברות או יזמים פרטיים לא מקימים קאנטרי, זה לא ריווחי לחלוטין. עובדה שהיתה בריכת שחייה בנופשונית בקריית בן-גוריון, שבנו אותה חברות בשכונה. הם פשטו את הרגל, העירייה נכנסה לנעליים שלהם, כי התושבים מינויים בבריכה. החליטה העירייה להיכנס לנעליים האלה ולהפעיל אותה וסיבסדה אותה בחצי מיליון שקל דרך חברת הבת. עכשיו את נותנת שירות לתושבים, אבל את גם לא מונעת, אם אני אסתכל לרגע בנופשונית, שם עולה 50 שקלים, וכמו שאמרתי לך יש גם הנחה.

מה אני עושה, יש לך ארבעה ילדים? אני בא ואומר, את יודעת מה, את תלכי פעמיים לפחות בקיץ, אני נותן לך כרטיסיה של 10 כניסות ב-420 שקלים. 42 שקלים לכל כניסה. זאת אומרת, אני בא לקראת התושבים.

אמר החבר שם שאי אפשר להשוות ימית 2000. ימית 2000, זה מתקן מים הכי גדול והכי מפואר במדינת ישראל. נתתי לכם חוברת, תוכלו לראות איזה הטבות יש לתושבי חולון לכניסה של פארק המים. אני לא מדבר על הכניסות חינם. כל ילד בגן ילדים מקבל כרטיס כניסה חינם בקיץ.
עמוס ירושלמי
כל החיים פעם אחת.
מוטי ששון
כל בוגר כיתה א', כל ילד שגומר כיתה א', מקבל כרטיס כניסה חינם.
עמוס ירושלמי
כל החיים שלו כניסה אחת.
מוטי ששון
כל הילדים מקבלים הנחות. נתתי לכם חוברת, יש גם בריכות שחייה, בריכת הפועל היא מתקן עירוני שמפעיל אותה יזם. תוכלו לראות 35 שקלים.
היו"ר רן כהן
עם כל הכבוד, לא הפריעו לכם.
מוטי ששון
הבנת למה אמרתי לך שזה פוליטי?

אני מדבר על עובדות כרגע.
היו"ר רן כהן
אני אומר לך דבר אחד, ציינת את העניין של המתח הפוליטי. אני מציע שנעזוב את העניין הפוליטי, לי אין שום עניין להיכנס בו. דבר על העובדות.
מוטי ששון
אני רוצה לענות לחברת הכנסת גילה פינקלשטיין.

אנחנו צריכים להבין, כל התאריכים שלנו וכל החברות שמפעילות את המתקנים, הם לטובת תושבי חולון, הם לא למטרות רווח. אם אני לוקח ומשווה את ימית 2000, מול פארק המים בשפיים, ומול לונה גל, ומול המימדיון, מדובר על סדרי גודל של בין 10% ל-20% הם יותר יקרים מאיתנו.
היו"ר רן כהן
פארק המים בשפיים 35 שקלים.
מוטי ששון
לא נכון, 85 שקלים, תבדקו.
אתי גלעדי
אולי מבצע חד-פעמי.
היו"ר רן כהן
אני לא יודע.

יש פה נער שאמר את הדברים הללו.
מוטי ששון
אז מה אם הוא אמר? צא רגע החוצה, תרים טלפון לשפיים ותנסה להזמין עכשיו כרטיס.
היו"ר רן כהן
נבדוק זאת.
מוטי ששון
היא יכולה לבדוק בזמן אמת.

תוכל לעיין בחוברת, ותוכל לעשות את ההשוואות, ותראה שב-25 שקלים ישנם בריכות שחייה בחולון, אם זה 10 כניסות, זה 20 שקלים לכרטיס. אתה יכול למצוא גם ב-30 שקלים לכרטיס.

תמצא כאן את כל האפשרויות ששוות לכל אדם ברמת הכנסה מסויימת, ויכול לקבל מענה בבריכת שחייה בחולון. ברור שישנם אנשים שיש להם את היכולות ורוצים את הפאסיליטי של ימית 2000, שם תושבי חולון מנובמבר עד אפריל מקבלים 50% כניסה, ב-36 שקלים, כשהמקום מקורה, וצריך להחזיק מערכות של חימום, ומערכות של חשמל. כל הדברים האלה אם תסתכל על המאזנים, כל מה שקורה, הכל מושקע בתוך המתקן. העירייה לא לוקחת רווחים משם, כל זה נועד לשרת את התושבים.

אני לא שמעתי תלונות מהתושבים. עכשיו יש קייטנות, יש אירועים של בתי ספר, המחירים הם מגוחכים. 16 שקלים לקייטנה של ילד שבא לימית 2000 מהבוקר עד הערב, על מה אתם מדברים בכלל?
היו"ר רן כהן
אגב, זה בסדר גמור.
מוטי ששון
כי האינטרס שלי לשרת את התושב שלי. האינטרס שלי שאותה משפחה עם ארבעה ילדים ייכנסו למתקן שלי. אני רוצה את זה, אחרת איזה ראש העיר אני, אם אני לא משרת את התושבים שלי?
היו"ר רן כהן
אני שואל, תענה המנכ"לית, יענה הממונה על המת"נסים, מי שאתה רוצה.

אמרת כאן, שכדי לקלוט את הבריכה של נופשונית, העירייה השקיעה חצי מיליון שקלים מקופת העירייה –
אתי גלעדי
לא העירייה, החברה.
היו"ר רן כהן
מה זאת אומרת, החברה הביאה כסף מבחוץ?

אני מבין שהכסף הזה של החברה שהיא חברה עירונית. כלומר, זה כספי הציבור העירוני בחולון. אם השקעתם חצי מיליון שקלים, היה צריך להיות רק לבריכה שבאה לשרת את העם הכי פשוט בחולון.
מוטי ששון
היא משרתת את כל השכונה ופתוחה לקהל הרחב. יש לנו בריכה שלקחנו אותה, היא היתה במצב תחזוקתי ירוד ביותר. לא יכולת לקחת את המתקן הזה בלי להשקיע בו.
היו"ר רן כהן
לטובת מי היא משרתת?
מוטי ששון
לטובת אותם ה-95% מתושבי השכונה של קריית בן-גוריון שמנויים שם. אצלנו 90% המינויים זה תושבי חולון. עובדתית, קרוב ל-90%.

אני גם אמרתי קודם, אני לא מאמין - אתה מכיר את הרגישות החברתית, אני לא מאמין שיש במדינת ישראל עיר שנותנת הנחות כפי שאנחנו נותנים. אין עיר. אני לא מדבר על הנושא של ימים חד-פעמיים בכניסה חופשית. אירועים שאנחנו עושים לאתיופים. קייטנה של ג'סי כהן - - -
קריאות
- - -
אתי גלעדי
אני מנכ"ל החברה, אנחנו מפעילים 3 בריכות, ימית למעשה היא לא בריכה, כבר הבהרנו את זה.
עמוס ירושלמי
תספרי מה המשכורת שלך.
היו"ר רן כהן
יש פה כללים, תעביר אלינו על פתק את השאלה, אנחנו נשאל.
אתי גלעדי
ימית היא לא בריכה, היא בעצם פארק מים. אפשר לראות את זה, וכולם דיברו על זה. למרות שזה פארק מים, תסתכלו שם על המחירים, הכנסנו גם פרסומים בעיתונים שמיועדים לכל אדם, אפילו לא רק לתושבי חולון. מעבר לזה לתושבי חולון יש הנחות.

אנחנו באים פה בנתונים, לא בדיבורים, אפשר לראות אותם ולהוכיח אותם. וכל מי שמעלה פה א' ו-ב' אני מבקשת להוכיח באותה התאמה שאנחנו נוכיח את הדברים.

לגבי נופשונית כדאי שתדעו. דיבר פה מר שבתאי על החזקת בריכות. כמנכ"ל חברה, החזקת בריכה היא לא ריווחית, ואם אנחנו מצליחים עדיין לאגור קצת כסף, הוא נכנס חזרה לתוך המוצר, כי אתם לא תכניסו כמויות של אנשים סתם. שלא לדבר שצריך לעמוד בתנאים של משרד החינוך, לא נכנסת לכל אותם דברים שצריך להחזיק. עם כל זה מתברר שיזמים פרטיים שהיו בשטח לא הצליחו להחזיק את הדבר הזה. כשקיבלתי את המקום, וקיבלתי ללא אגורה מהעירייה, פשוט ראש העיר כבר הרבה זמן אומר לי, תקחי את הבריכה הזאת לטובת התושבים. אמרתי, אני לא מסוגלת להחזיק את זה. לא, את תקחי. עשינו שמיניות באוויר, בסופו של דבר לקחנו את הבריכה, ואפשר בהחלט לשאול מה קורה היום בבריכה. השקענו מכספי החברה, מאותם כספים אדוני, שאתה אומר שנותנים אותו שכר כביכול, שאנחנו מצליחים לקחת את הכסף הזה, ולהחזיר את זה חזרה לתוך הבריכות שלנו לטובת התושבים. ועכשיו תראו את המחירים. זו חכמה גדולה לבוא ולהגיד לצעירים ולבני נוער אי אפשר להיכנס. אני מוכנה לתת לך נתונים כמה נוער נכנס, ולא נוער שמרוויח הרבה מאוד כסף. את זה אני מוכנה להוכיח בדפים שחור על גבי לבן, ואפשר לבדוק את המצב הכספי של החברה.

אני לא מתלהמת פה, אני לא פוליטיקאית, אין לי קשר לפוליטיקה. גם אנשים שיושבים פה יודעים שאין לי קשר לפוליטיקה.
היו"ר רן כהן
בבית הזה אגב, לא בושה להיות פוליטיקאי. מה שבושה זה להיות פוליטיקאי מכוער, רצוי להיות פוליטיקאי נקי.
אתי גלעדי
לא הכפשתי חס וחלילה. אני רק אומרת שאני באה מהצד, בסך הכל לנהל עסק בצורה נכונה.

בואו נראה מה קרה לנו במקומות אחרים שלא עשו את זה כך.
היו"ר רן כהן
מה ממוצע המחירים בשלושת הבריכות שבחברה שלך?
אתי גלעדי
הממוצע בגדול יוצא בסביבות 40-48 שקלים בגדול.
קריאות
- - -
אתי גלעדי
ממה בא הממוצע, מהמחירים הגבוהים והמחירים הנמוכים. מה זה ממוצע? זה 16 שקלים עד 72 שקלים.
יעקב מרגי
בואי נשמע את שלושת המחירים.
אתי גלעדי
יש לך 50 שקלים ויש לך הנחות.
מוטי ששון
לפני ההנחות יש לך פה את המחירים. קח את ההכנסות, חלק בכניסות, אתה מקבל ממוצע.
אתי גלעדי
יש לנו נתונים מדוייקים.
מוטי ששון
הוא לא משלם את ה-72 שקלים לימית 2000.
היו"ר רן כהן
רבותי, לפי הנתונים שנמצאו כרגע, זה בערך מה שעולה גם מהממצאים של מרכז המידע בכנסת. 47 שקלים זה הממוצע הארצי, מה שהם מצאו עד עכשיו.

אתי, בתור בעלת מקצוע בעניין הזה, את מנהלת חברה שמנהלת בריכות. אם היום היינו רוצים לבוא בהמלצה לראשי הערים במדינת ישראל, איזה מחירים אנחנו צריכים לומר להם להוריד. אמרו כאן הנערים בין 20 ל-35 שקלים. אפשר לנהל בריכות במחירים האלה?
אתי גלעדי
לא.

אתן לך דוגמה מה קרה במקומות שהורידו את זה למחירים האלה. הם פשוט הפכו להיות לנטל על הרשות, לא רק שהם לא יכולים להחזיק את הבריכות, אתה צריך לסבסד אותם לפחות במיליון-שני מיליון שקלים, תלוי מה ההיקפים שאתה עושה. עכשיו תשאלו את עצמכם, אין לי שום בעיה. תחליטו, תעשו 20-30 שקלים, אבל תתנו הוראה מאיפה אני לוקחת את הכסף להחזיק. אני לא אחזיק את המערכות שהמים שלי לא יהיו נקיים, אני לא אחזיק מערכות כשאין בטיחות.
היו"ר רן כהן
לא, זה ברור לגמרי. זה חייב להיות בטיחותי, בריאותי.
אתי גלעדי
ולכן מישהו צריך לשלם את הכסף הזה. השאלה איך משלמים. איך מצאנו את שביל הזהב? בוא נראה איך מצאנו. אני לוקחת במקומות שאפשר לקחת, ובמקומות שאי אפשר, ואני יכולה לתת אותם בדרכים אחרות, אני נותנת אותם. אבל חובה להסתכל בתוך הניירות שנתנו לפה.

מה קרה? במקום לעשות בצורה גורפת, אני אישית חושבת שצריך לעשות את זה בצורה מהוגנת וטובה.
היו"ר רן כהן
את אומרת לנו בעצם, במקומות יותר יוקרתיים משלמים יותר, והם מסבסדים - - -
אתי גלעדי
לא. אני מנהלת גם חברה, כמו מתנ"סים מרכזיים ועירוניים. אני בדעה, ואני אומרת את זה, שאנחנו נותנים הנחה גורפת לכולם, זה נורא יפה, אבל בסופו של דבר כולנו נופלים. החכמה היא לאתר את הקבוצות החלשות, החכמה לפנות לאנשים שבאמת קשה להם, ולא לתת בצורה גורפת. כי אני, אתה או מישהו אחר יכול לשלם את ה-72 שקלים.
היו"ר רן כהן
לא הבנתי באיזה אופן את מקלה עליהם?
אתי גלעדי
בוא נסתכל.
גילה פינקלשטיין
אותנו מעניין שאת נותנת מענה לאוכלוסיות החלשות.
אתי גלעדי
נכון, אז בואו תסתכלו.
ניסן זכריה
שתציג עובדות.
היו"ר רן כהן
אתה מפריע לי.

אתי, אני לא צריך לקרוא חוברת שאת כתבת כשאת נמצאת פה. אל תגידי לי בוא נראה מה כתוב בחוברת.

השאלה שכרגע גם אני, וגם חברת הכנסת פינקלשטיין וגם חבר הכנסת מרגי שואלים אותך.
אתי גלעדי
ההנחות שניתנות בקופה – חיילים בסדיר 50%, סטודנטים 10%, פנסיונרים וילדים 20% וכניסה חד-פעמית, אני מדברת על תושבי חולון.
עמוס ירושלמי
זה לא נכון.
ניסן זכריה
זה שקר.
קריאות
לא נכון.
היו"ר רן כהן
רבותי, אני לא אתן שפה יהפכו את הדיון הזה לאנדרלמוסיה, עם כל הכבוד.
ניסן זכריה
אתה פוליטי, אתה בניגוד לחוק מנהל חברות. מי מנהל את הבריכות בפועל?
היו"ר רן כהן
אנחנו מחכים לתשובה, אנא תנו לדבר.
אתי גלעדי
מעבר לזה, אני מדברת לגבי הקופה. מה שמציינים, שאנחנו עושים עיסקאות כמו כל גורם אחר שצריך לחיות, עושה גורם עם שיווק, מה שנקרא רמת השיווק. אתה מביא לי 1,000, 2,000, 5,000, אתה מקבל הנחה. עסק שצריך לחיות, צריך לעבוד גם ברמה שיווקית. גם דרכם נכנסים תושבים כאלה ואחרים.

תסתכלו בדף 8, אנחנו מנהלים ימי כיף לאוכלוסיות שהם לא משלמים, פשוט לא משלמים, חינם. יש לכם רשימה של עולים חדשים, עולי אתיופיה, משפחות חד-הוריות, ימי כיף לנוער. בערבים אנחנו פותחים במיוחד לנוער עד השעה 11-12 בלילה, כי הנוער אוהב לבלות בלילה, אנחנו נותנים להם במחיר מיוחד עם מוסיקה ומסיבות וכדומה. תנועות נוער, כל תנועות הנוער ולא רק השומר קיבלו מחירים מיוחדים, גם היום יש לכם את זה. ערבי ימי עצמאות שאנחנו פותחים את העסק הזה לאנשים בעצמם. יש לכם פה רשימות שלמות אפשר לקרוא. אנחנו לא סתם נתנו פה מסמכים. אז החכמה היא באמת כמו שאני אומרת, להסתכל ולראות ספציפית.

זה לא חכמה לעשות 20-30 שקלים, החכמה מה יהיה אחרי שנה או שנתיים בעסקים האלה.
היו"ר רן כהן
אני מאוד מודה לך.
עמוס ירושלמי
מה הוא מביא לנו את הסוגייה הזאת.
ניסן זכריה
יש פה אנשים מהרחוב, לא מהקואליציה הלעומתית.
היו"ר רן כהן
יושבים פה נערים ונערות, מרימים את היד באופן תרבותי, ואתם נותנים דוגמה רעה, סליחה, עם כל הכבוד.
מוטי ששון
נמצא כאן שמשון, שהוא מנכ"ל של ימית 2000, והוא יושב ראש איגוד מנהלי בריכות השחייה בארץ, הוא יכול להחכים אתכם.
נעמה תלמידה
מועצת נוער ארצית אשקלון.

מאוד נחמד שמדברים על חולון.
היו"ר רן כהן
לא, מדברים על כל הארץ לפני שבאמת.
נעמה תלמידה
זו בעיה שישנה בכל הארץ, ולא בבריכות בלבד. בכל האטרקציות כמעט, אם תלך לסופרלנד, כל הדברים האלה עולים מאוד יקר והם גורמים לתסכול. שאלת למה אתה הולך לימית אם זה עולה 80 שקלים. אז הוא הולך לימית, כי כל החברים שלו הולכים לימית.
היו"ר רן כהן
יכולתי לשאול אותו למה החברים שלו הולכים לימית שזה עולה 80 שקלים?
קריאות
72 שקלים.

אמר מוטי בצדק, 72 או 80 זו אותה שאלה.
נעמה תלמידה
אמר פה מישהו שהם רוצים לשים איזשהו מחיר, כדי שלא יהיו יותר מדי אנשים בבריכה. אז בעצם אתם אומרים בוא ניתן לעשירים להיכנס לבריכה, ולא ניתן לכל האנשים שאין להם את הכסף הזה לא להיכנס. אז יהיה פיצוץ אוכלוסין, אז אולי תעשו בריכות לעניים, בריכות לעשירים? אני לא מבינה את זה.

הראו פה נתונים, אני לא יודעת אם הם נכונים לא נכונים. אבל ראינו נתונים של בריכות שעולות 25 שקלים ו-18 שקלים. לפי מה שאני רואה מתפקדות כמו שצריך, אז כנראה שהן כן יכולות. הדבר הזה גורם לתסכול בכל מיני דברים.
מעיין תלמידה
אני מפתח תקווה, יצא לי להיות בעמק רפאים. זה מקום יפה ומושקע וכיף להיות שם. אני בת נוער שעובדת ולוקחת את הכסף לבילויים, אני מרגישה כאילו אתם שמים את המחירים הגבוהים על הגב שלי. אז אני לא קשישה, ואני לא בגן, ואני לא כלום. אני צריכה לבוא ולשלם את המחיר הגבוה הזה. למה זה צריך להיות על הגב שלי? אני לא גרה בחולון, אז אין לי הנחות. אני גרה בפתח תקווה, ויש לי נסיעות. אז על הגב שלי את המחיר הגבוה?
היו"ר רן כהן
מעיין, אני רוצה לשאול אותך שאלה, אמרת שאת עובדת. מאחר וקיימנו פה דיון לפני שבוע בעבודת נוער. את יכולה להגיד לי במה את עובדת וכמה את משתכרת?
מעיין תלמידה
אני עובדת בחנות צעצועים.
היו"ר רן כהן
כמה את מקבלת לשעה ובת כמה את?
מעיין תלמידה
שכר מינימום. אני בת 16. מקבלת 14.5 שקלים.
היו"ר רן כהן
אתם מבינים על מה הדיון פה? נערה שעובדת, חרוצה. היא מקבלת 14.5 לשעה, והיא צריכה לשלם 65 או 70 שקלים לכניסה.
קריאה
שישלמו לה 20 שקלים לשעה.
עדי תלמידה
אני חושבת שיש כאן כמה אנשים שמאוד מייפים את העניינים ומדברים במספרים ופה ושם, וחוברות, מביאים שנקרא. אבל האמת היא שהמציאות היא מרה. יש אנשים, יש משפחות, יש בני נוער שלא יכולים ללכת, יקר, נקודה. ולא משנה איזה מבצעים חד-פעמיים אתם עושים. המציאות מראה שהם לא יכולים ללכת והם גם לא הולכים. איפה האלטרנטיבות האחרות שלהם? יש פשע, יש סמים, ואחר כך שואלים למה. אבל אני לא אכנס לזה עכשיו. המציאות היא שהם לא יכולים ללכת, המבצעים שאתם עושים, לא מבינים בכלל מאיפה הבאתם אותם. דברים חד-פעמיים, דברים שכאן הם נשמעים נורא יפה, אבל במציאות זה לא עובד כך. זה לא ככה.

וגם לגבי האדון שאמר שהוא לא רוצה שיהיו יותר מדי אנשים - - -
שבתאי לוי
אמרתי שזה אחד השיקולים.
עדי תלמידה
הוא צודק ואני מבינה.

אבל אם זה באמת המצב, אתה לא רוצה שיהיה פיצוץ אוכלוסין בבריכה, וזה באמת גם מבחינה בריאותית לא בסדר, אז למה שלא תעשו מכירה של כרטיסים מוגבלים במחיר מסויים שיתאים לכולם. למה שהעניים לא יוכלו להיכנס, למה? אני לא מבינה את הקטע הזה.

מה תגידו לילדים ולאמא שיש לה חמישה ילדים, את לא יכולה לקחת את הילדים שלך, שבי איתם בבית. מה תגידו להם?
היו"ר רן כהן
אני מודה על ההשתתפות שלכם. באמת כל הכבוד.
ערן אינדיב
אני נציג הפורום החברתי-כלכלי בחולון, זה כמה צעירים, אנשים שהתאספו יחד והחליטו שהם רוצים לשנות את העיר. אני רק רוצה להזכיר פראפראזה על סטלין, אומרים עליו שמי שהיה חולק על דעתו, הוא לא היה תוקף את דעותיו, היה תוקף את גולגולתו. אז הוא לא תוקף את מה שאנחנו אומרים.

החתמנו בחולון עצומה, אלפי תושבים כבר חתמו, ראש העיר מעדיף לא להיפגש איתנו. לא עונה למכתבים, לא לעצומות. רק שתדע מה מערכת היחסים.
היו"ר רן כהן
אני לא שר הפנים, שר הפנים שיגיד לו להיפגש.
ערן אינדיב
מה שקורה בחולון, בסקירה הראשונה שלך לא ציינת את המחירים שם. המחירים שנגבים מהתושבים לא עומדים בפרופרוציה ביחס לכוח הכלכלי שלהם. אלא ביחס למה שהבריכה יכולה לקבל, מעין עסק פרטי.

אתה דיברת על פיקוח מחירים. לגבי בריכה פרטית, לוועדה יש קושי אמירה. אבל לגבי בריכה ציבורית, שמשלמות משכורות, לא אכנס למספרים, ושנותנות כרטיסי חינם למי שכן רוצים לתת ולמי שלא רוצים לתת. פה יש בעיה עקרונית, ופה יש בעיה שהפריטו את הבריכות, גזלו אותם מהתושבים. בן אדם בונה בריכה בכספי הארנונה שלו, הבריכה היא שלו. הבריכות מקבלות הנחה, והעירייה מתנערת מהאחריות שלה. כמו שהמדינה מתנערת מהאחריות שלה הרבה פעמים כלפי האזרח, גם העיריות החליטו כנראה שהאזרח לא בראש מעייניהם.
רון שמשון
אני באתי אמנם לדבר על חולון, אבל הכובע החשוב שלי, זה לתת לוועדה סקירה ארצית.

אני יושב ראש ארגון מנהלי בריכות ומרכזי ספורט ונופש בישראל. העלו פה הרבה נושאים בכל מיני מישורים, אבל אני רוצה לומר שהבעיה העיקרית היא העלויות וההשקעה במערכות של הבריכות העירוניות, או הבריכות בכלל, או פארקי המים בפרט. ההוצאה היא אדירה. אל תשכח שהיום יש לנו 14 רשויות במשרדי ממשלה, שמבקרים כל בריכה, ולכל אחד יש דרישות משלו. אני לבד בעסק שלי מוציא רק בימית קרוב ל-14 רשיונות עסק מכל מיני סוגים. אני יכול לתת פירוט. לדוגמה, סאונה, ז'אקוזי, סאונה, קייטנה, בריכה, תארו לכם כמה הוצאות זה נגזר כל הדברים האלה. עובדה היא שבכל הארץ, כל הבריכות העירוניות לצערי נראות הכי גרוע.
היו"ר רן כהן
אתה הבעלים של הבריכה?
רון שמשון
אני אחראי על ימית 2000 באופן ישיר, בריזה ונופשונית בחולון. בין היתר אני יושב ארגון כל מנהלי הבריכות בארץ. כל הבריכות, מתנ"סים, קיבוצים, בתי מלון, כל מה שיש.

הייתי היועץ המקצועי של הוועדה של הכנסת, ועדת הפנים, בנושא התקנות החדשות שיצאו עכשיו מ-15 בדצמבר 2004. אנחנו גם מיישמים אותן בכל הרשויות, מדריכים אותם, וכל הדברים האחרים.

בעקבות דברים, אנחנו מתכוונים לשנות את חוק תכנון ובנייה החדש לבריכות שחייה, כי אבד עליהן הכלח. כשאתה בא ומסתכל על דברים בראייה כוללת, ואתה בא לגזור מהם מחיר קבוע, אתה לא יכול. אתה לא יכול מכיוון שהדברים מאוד שונים מבריכה לבריכה. בריכה של קיבוץ, בריכה של מתנ"ס, בריכה של עירייה, בריכה של בעל בית פרטי, בריכה בבית מלון, הכל שונה ונגזר מכמות ההשקעה שאתה משקיע, ורצון הציבור להגיע אליו.

אקח את הדוגמה של הבחור מאור-יהודה, שאני שמח שהוא בא אלי לבריכה שלי כי הוא מוקיר אותה, אצלנו זה 72 שקלים, ובשפיים 85 שקלים, ולכן הוא בא אליי. כל מחיר שאני אומר לך, הוא פה באחריות. אלה אנשים שחברים אצלי בארגון, אני לא אכפיש אותם. הוא בא אלינו, אנחנו משקיעים בבריכה הזאת, זה לא רק פארק מים, זה גם ספא, זה תוספת. אם הוא בא עם ההורים שלו ולהורים שלו אין מה לעשות בבריכה אחרת, אצלנו הם יהיו בספא, בג'אקוזי, בחמאם ובסאונה. זה במחיר יותר זול מפארק מים.

ברמה הארצית, אתה לא תוכל לגזור מחיר. בגדרה הרשות לא הצליחה להפעיל את הבריכה. לקחנו זכיין פרטי בגדרה ונתנו אותו לזכיין פרטי כי הם לא הצליחו להרים את רמת המחירים.
עמוס ירושלמי
הוא מרמה, הוא משקר. זה כואב לי שאני לא יכול להגיב.
רון שמשון
קחו לדוגמה את גדרה, אתם יכולים לשאול מה קורה שם ולבדוק. אפילו שבשבתות הבריכה לא עבדה, הם הבינו שכדי להרוויח הם צריכים להפעיל בשבת, והם עובדים בשבת. רמת ההוצאות של הפעלת קאנטרי קלאב, או בריכה, או פארק מים היא שונה. אתה לא יכול להגיד אני רוצה במחיר של 30 שקלים להיכנס לכל הבריכות, זה לא ייתן.
יעקב מרגי
ליפו יש את הסמל של חוף הים שלה ושל אבולעפיה. חולון פיתחה לה את הבריכות ופארק המים שלה, זה מבורך, לתפארת עיריית חולון.
היו"ר רן כהן
יש שם מוזיאון לילדים, זה דבר אדיר.
יעקב מרגי
בסדר, יש להם הרבה דברים טובים. כמו שיש כמה דברים טובים, יש כמה דברים אגרסיביים לא טובים, אבל לא ניכנס לזה, כמו שהבטחתי שלא ניכנס לזה. השאלה היא כזאת, אני רוצה לחוש פה בוועדה, ואני חושב שגם היושב ראש וחברת הכנסת פינקלשטיין, שהתושבים לא משלמים את המחיר עבור הסמל הזה שאתם מפתחים. יפה לקבל פרסים, יפה להיות מודל בכל הארץ, וצריך פרוייקטים ארציים. אתם לא נותנים לי תחושה - - -
מוטי ששון
תבדוק את המאזנים.
יעקב מרגי
מוטי, ישבתי ויכולתי להתפרץ בכל מהלך הדיון. אני לא מתפרץ.

אני רוצה לחוש פה בצורה עניינית אובייקטיבית, שבאמת התושבים לא משלמים מחיר עבור המצויינות הזאת שהיא לא רעה, אבל לא בכל מחיר. התושבים משלמים ארנונה, וכל תקציב שמגיע לעירייה זה מכספי ציבור אבל לא משנה, כי אין גשם יורד מהשמים, במיוחד לא כסף.

כדי לקבל בכנות את הנתונים, יש מחלוקת על הנתונים, אני יודע שבחולון יש אוכלוסייה דתית-חרדית באחוזים גבוהים, למרות השם של העיר שנגזר מהחול. הייתי רוצה לדעת אם באמת הבריכות האלה נותנות ימים ושעות לפעילות נפרדת לציבור הדתי. את התחושה הזאת שהתושבים לא משלמים מחיר על הלוקסוס, אני לא מקבל עם כל ההסברים שנתתם.
גילה פינקלשטיין
יש לי תחושה כשאני יושבת פה, שמכניסים פה מאבקים פוליטיים לנושא של הילדים, זה מאוד מפריע לי, כי הילדים זה העתיד שלנו, אנחנו בוועדה לזכויות הילד. מדוע אנחנו לא מדברים על הנעשה בבריכות ברחבי הארץ? מדוע רק חולון על המפה? הזכרת גדרה, אנחנו צריכים לדבר על רחבי הארץ לא רק חולון.

הדבר השני שמפריע לי מאוד, יושבת כאן הנציגה של זכויות הילד במשרד החינוך, אטרקציות. ממתי אטרקציות זה רק בריכות, קונצרט, תיאטרון, ספרייה. זה האטרקציות שאנחנו צריכים לכוון את ילדי ישראל שיושבים פה. תיאטרון זה לא אטרקציה? אז למה מדברים פה רק על הבריכה?
יעקב מרגי
גילה, מדברים כרגע על הבריכות.
היו"ר רן כהן
הדיון הזה על הבטיחות ועל המחירים של כניסה לבריכות.

שמעון, אתה נשמע לי אדם די אינטליגנטי להבין שהסוגייה שאנחנו רוצים לעסוק בה, זה איך להגיע למצב שבו מחירי הכניסה לבריכות יהיו מחירים סבירים לילדי ישראל גם ברמת ההכנסה הבינוניות והנמוכות יותר. זאת הסוגייה שלנו, זה לא בא להצדיק שלבעלי הבריכות יש המון הוצאות. תן לנו תשובה לעניין הזה.
רון שמשון
אני אענה לחבר הכנסת הנכבד לגבי חולון. בחולון אתה יכול להשיג כרטיס מ-20 שקלים ועד 72 שקלים עם כל הנגזרות של כל ההנחות וההטבות לכל בריכה, אין לך בעיה עם זה.

בקשר לציבור הדתי, ראש העיר הנחה אותי, ונפגשנו כבר עם הרב מוגרבי כדי לקבוע לו ימים מסויימים בבריכות העירוניות לפעילות של הציבור החרדי.
יעקב מרגי
עד היום זה לא היה.
רון שמשון
עד היום זה לא היה, עכשיו יש להם דרישה, באו ביקשו ולכן אנחנו הולכים איתם בתחום הזה, ואנחנו מקצים להם יומיים – יום אחד בשבוע נשים וגברים פעם בבריזה פעם בנחשונית לצורך העניין בהנחייתו של ראש העיר.
יעקב מרגי
אתה מבין שפעם בשבוע לגברים ופעם בשבוע לנשים- אני אומר מנסיון – הרי אני סוג א' ואני מועדף במדינה. אני שוחה בבריכה של בית החייל בבאר שבע עם 600 ילדים. תקחו את זה בחשבון, קחו את שעות הפעילות מראש, אם כבר אתם עושים, תעשו משהו סביר. תודה.
רון שמשון
יש עוד יום שאנחנו ניתן להם את מוצאי שבת.
יעקב מרגי
אני מדבר איתו כללית.
רון שמשון
אני רוצה ללמד את הנוער, והנוער הוא חכם, נבון, וחלק מהדברים שלו נכונים. היום ברמת האינטרנט, ברמת המודעות שלכם במה שקורה, אין היום מוצר ואטרקציה בארץ, אפילו סופרלנד שתוכלו להוריד הטבות, הנחות, להשיג דרך ועדי עובדים, להשיג בימי כיף מרוכזים של מפעלים.

גם באתר שלנו של ימית 2000 לתושבי חוץ, יש הנחות גבוהות גם בחורף וגם בקיץ. אם תכנסו לאתר, תורידו קופון ותגיעו אלינו, אנחנו נשמח לתת לכם.
עדי – תלמידה
על מה בדיוק ההנחה?
רון שמשון
אני רוצה שתבינו עוד דבר, ההתחברות שלכם כדי להגיע למקומות מסויימים, או בכרטיסיות שבכל המקומות נותנים כרטיסיות מוזלות. כמעט כל הבריכות בארץ נותנות הנחות בכרטיסיות, אין מצב שלא. לרוב הבריכות בארץ יש תהליך שיווקי שמוכרות דרך ועדי העובדים, כרטיסים מוזלים ומסובסדים וכמעט רוב העובדים עובדים במקומות מסויימים. שאלתם אותי איך להוזיל, אתם לכם טיפים.

כמו שהבחור מאור-יהודה מעדיף את ימית ולא משהו אחר, זה בגלל רמת ההשקעה במקום. מי שמשקיע במקום מקווה לקבל רמת מחירים אחרים, ואתם כתוצאה מזה מוכנים לשלם על רמת שירות גבוהה יותר. העובדה היא שגם בחולון אתה יכול להחזיק בריכה בעשרים שקלים, ובריכה ב-72 שקלים, אתה תחליט לאן שאתה רוצה ללכת. אתם לא יכולים להילחם בכוחות השוק, כי מה שיקרה הוא, שכוחות השוק מכתיבים את המוצר. היום המטרה היא לתת מוצר טוב, מוצר אמין שלא יקרה מה שקרה בבריכה ברמת גן, מסיבות שאני לא רוצה להיכנס אליהם, ושהאנשים ישקיעו בבטיחות, ביטחון, תקנות, חוקים, רישוי וכו'.
היו"ר רן כהן
לא ענית לי.

מה עושים עם זה שהמחירים יהיו סבירים יותר לילדים?
רון שמשון
אין לי מה להגיד לך. היום זה שוק חופשי. כמו שהיום הולכים לרשתות שיווק, ואתה בודק מה כל אחד נותן, ובאיזה מחירים ומה המוצר. גם פה אתה צריך לבדוק מה אתה מקבל ומה אתה משלם. יש ברמת מחירים מכל מיני סוגים מכל מיני בריכות. אתה לא יכול לבוא ולהכתיב מחיר קבוע.
יעקב מרגי
בחולון יש בריכה ב-20 שקלים לילד?
מוטי ששון
הציבור שלך הולך השבוע בקריית רבין ב-20 שקלים.
קריאות
זאת בריכה פרטית.
היו"ר רן כהן
אני מודה לשמשון.
עמוס ירושלמי
אני מברך את הסוללה הנכבדה הזאת שהגיעה. אני מבין שיש להם אינטרס, כולם משתכרים מזה. הם לא באו לכאן ליום של כיף.
היו"ר רן כהן
הם הוזמנו לכאן כמו שאתה הוזמנת.
עמוס ירושלמי
יש לי עמותה בחולון, בג'סי כהן, במקום הכי גרוע שיש בעולם. אנחנו כל שבוע מחלקים מוצרים בסיסיים, כולל אוכל, אוכל לתינוקות, טיטולים, כל מה שאפשר. אני חי עם האנשים. למה זה כואב לי, כי אני חי עם האנשים האלה. אני לא נמצא בצפון תל-אביב, אני לא בימית 2000, לא בשום מקום. אין לי זמן להגיע למקומות האלה. כל יום שלישי האנשים באים ומקבלים מהדבר הכי קטן עד הדבר הכי גדול. עושים בר-מצוות, חתונות. מוטי ששון, היה אורח שלנו לשני ילדים יתומים בארגמן, באו לשם כשאין להם מה לאכול. למה אני אומר לך את כל זה, אני חי עם הדברים האלה.

אני חבר במועצת העיר, לא פוליטי, למען הנושא החברתי. עם זה אני מתעסק, לא בשום דבר אחר. פנסיונר מחברת חשמל, יצאתי לפני הזמן בשביל להמשיך ולעזור.

לי כואב דבר אחד, לא ייתכן שילדים במשפחות שאני עוזר להן, רוצים להגיע לימית 2000 או לבריזה או לכל בריכה עירונית והם לא יכולים. הם משפחה גדולה עם חמישה-שישה ילדים כולל האמא. אנחנו מנסים לעזור להם בסנדוויצ'ים לפני שהם הולכים לבריכה. ואם הם הולכים, זה אולי פעם בחודש. הם מגיעים לשם, בקופה הם צריכים לשלם 65 שקלים, אין פה משחקים. אז מה כל הסיפור עם ההנחה 20%? למה שלא יפתחו קופה לילדי חולון שהם במצב שהם לא יכולים להיכנס, שיבואו לקופה – דרך אגב, כל אחד מטופל ברווחה, יודעים כל משפחה מי הם ומה הם. שייכנס, ישלם את המינימום שיכול לשלם, והוא יוכל לאכול עוד משהו הילד הזה.
היו"ר רן כהן
אתה מציע בעצם שיהיה מחיר דיפרנציאלי, שכולם ישלמו מה שישלמו, אבל ילדים שמטופלים בלשכת הרווחה של העירייה, יקבלו כרטיס - - -
עמוס ירושלמי
מה הם עושים? הם מעבירים למתנ"סים ולכל מיני מקומות כאלה. לא כולם מכירים את הדרך הזאת. אני מדבר בקופה עצמה שיהיה, אדם שייצג את האנשים האלה, ויקבלו את מה שהם צריכים לקבל.
רון שמשון
אתה תעליב אותם אם תעשה קופה נפרדת.
עמוס ירושלמי
לילדים האלה אין כבר מה להפסיד. על מה אתה מדבר?
היו"ר רן כהן
חבר'ה אני עוד מעט ארגיש שאני יושב במועצת עיריית חולון, זה לא מעניין אותי.
עמוס ירושלמי
ויותר מזה, אני מארגן ימי כיף לחיילים מיחידה קרבית שאתה מכיר. עשינו להם יום כיף, זה לא יום כיף רק להיכנס לבריכה, זה ארוחת בוקר, ארוחת צהריים על האש. ואני אומר כל הכבוד, שמשון עזר לי, אבל כשהגעתי להנחה, אני שילמתי 35 שקלים על כל חייל. ואני יכול להוכיח, יש לי קבלה על זה.
רון שמשון
לא נכון.
עמוס ירושלמי
95 חיילים, אני שילמתי את הכסף הזה ממני, אל תגיד לי לא נכון.
רון שמשון
עמוס, תראה קבלה בבקשה.
היו"ר רן כהן
רבותי, מתחיל להיות לי לא נעים. תדעו, כאשר מופיעים בוועדות הכנסת, במוסד של הכנסת, הפשע, הכי גדול זה למסור אינפורמציה לא נכונה. אני מזהיר את כל אלה שמדברים, פשוט שתדעו זה אפילו עבירה. צריך לדעת שהדבר הזה צריך להיות מדוייק. לכן כשאחד אומר כן, השני אומר לא, מישהו לא אומר את האמת.

עמוס, אני מברך על כל הפעולות החברתיות שאתם עושים גם למען ילדי השכונה, וגם למען החיילים, אז תמשיכו.
עמוס ירושלמי
אם אנחנו מדברים על מים, אז איך אומרים, מים מים בששון.

יש משפחות, במיוחד אני מדבר על משפחות ברוכות ילדים, שבעה, שמונה, חמישה, שמנתקים להם את המים בקיץ בחום הזה. למה?

ואספר יותר מזה, אני עושה עבירה, ואני אומר לך שאני עושה עבירה. אני דואג לחבר אותם בצינור, ואני עושה את העבירה. אמרתי למוטי, תתבע אותי למשפט, אין לי בעיה, אני אלך לבית משפט ואני מוכן לעמוד בפני כל שופט. לא ייתכן שיקחו לילדים את המים, ומוטי ששון נותן הוראה לקבלנים רוצו לסגור.

אין מי שתייה, ואנחנו מדברים על בריכות. מי שתייה סוגרים להם, שתדע את זה.
דיאנה – תלמידה
אני מתל אביב, גרה נווה עופר. אמרת שאם המחיר נמוך אז התנאים לא כל כך גבוהים. בנווה עופר זה לא כך, הבריכה משתפרת משנה לשנה, והשנה יש לילדים קטנים מתנפחים, פעילויות ערב ופעילויות לילה. המחיר לא עולה על 30 שקלים.
רון שמשון
בחולון יש ב-20 שקלים.
היו"ר רן כהן
מה שדיאנה מסרה מפריך את כל התיאוריות הכלכלית שאי אפשר להחזיק את העניין, כי אני מבין שאת אומרת שהבריכה הזאת משתכללת, וקיימת כמה שנים ולא נסגרת, למרות שהיא גובה 30 שקלים.
דיאנה – תלמידה
המחיר לא עולה, הוא עולה רק 25 שקלים.
היו"ר רן כהן
יפה מאוד.
רון – תלמיד
הם מדברים כל כך הרבה על ההנחות שהם עושים, ועל המבצעים. דבר ראשון זה הנחות לילדים בגן. איזה ילד בגן הולך לבד לבריכה, האחים שלו באים איתו, ואמא שלו באה איתו. בסדר, ילדים בכיתה א' כניסה חד-פעמית, 10%, 420 שקלים ל-10 כניסות, גם 42 שקלים זה הרבה כסף . מבחינה אישית, בתור אחד שאמנם גר בצפון תל-אביב ונמצא באזור שנחשב יקר, אני אישית לא, מספר פעמים החברים שלי הלכו לבריכה, לא באתי איתם כי לא היה לי מספיק כסף לשלם את ה-50-60 שקלים האלה שישי שבת, בשביל להיכנס לבריכה. אמנם מפארק מים שהתנאים בו והמגלשות הרבה יותר מפואר, אני לא מצפה שזה יהיה אותו מחיר, אבל לא בהגזמה. לא צריך לעשות אפלייה מסויימת בין הילדים לפי הרווח של ההורים שלהם. יש הוכחות שיש בריכות שלוקחות 30 שקלים, גג 40 שקלים, ויש להן את כל הפעילויות כמו מתנפחים, מגלשות, מצליחים.
אסתי כהן
הדרך של ועדת הנחות כמו שגם נעשה כלפי קייטנות, אני חושבת שזו דרך נכונה וכדאי להמליץ עליה. זאת אומרת, מי שזכאי להנחה ומוכר על ידי רשות הרווחה צריך לקבל את ההנחה, אני לא חושבת שזה צריך להיעשות בקופות, כי האנשים האלה לא צריכים להיראות ולהיות גלויים ונבוכים מהסיפור הזה. מי שצריך לדעת יודע בחדרי חדרים, וצריך להמליץ על זה ברמות העירוניות לפחות לגבי בריכות עירוניות.
היו"ר רן כהן
זו ועדת הנחות עירונית שניתנת לאוכלוסיות שהיכולת הכלכלית שלהן יותר נמוכה?
אסתי כהן
נכון. כל מתנ"ס מחוייב להקים ועדת הנחות שיושבים בה חברי ההנהלה שלו יחד עם תושבים, ומנהלת מחלקת רווחה, וניתנות הנחות לילדים – מחומרים שאספנו עכשיו בקייטנות, יש ילדים ששילמו במתנ"סים על קייטנה שעולה 700 שקלים רק 200 ו-250 שקלים ו-300 שקלים לשלושה שבועות. אותו מפתח צריך לעשות לגבי בריכות עירוניות.
רציתי להתייחס לחולון, אני לא תושבת חולון. אבל הפעילות שמוצעת שם לילדים ונוער אין לה אח ורע במדינת ישראל, והלוואי שבכל הערים במדינת ישראל היתה התייחסות ופעילות שהעיר חולון מציעה לילדים ונוער. אני מכירה את הפעילות בכל הארץ, ואני מביאה ראשי ערים ואנשים שממונים על נושא הנוער בהרבה מקומות לבוא ולראות את פעילות הנוער בחולון.

רציתי לומר לבני הנוער, ואולי מפה אני לוקחת על עצמי לעשות את זה. במתנ"סים יש כרטיסי הנחות לכל האטרקציות במדינת ישראל. החברה למתנ"סים יצאה בפרוייקט שנקרא יתרון לגודל, סגרה מחירים מוזלים לא רק לבני נוער, אלא בכלל. ומי שרוכש כרטיסים באמצעות החברה למתנ"סים, משלם למשל לפארק המים בשפיים רק 29 שקלים ליום פעילות מלא, ללונה גל רק 23 שקלים ליום פעילות מלא. אני לא אעשה לכולם פרסומות. אני מזמינה את כל בני הנוער, ואת כל התושבים במדינת ישראל לבוא ולקנות את הכרטיסים באמצעות המתנ"סים. הכמויות לא מוגבלות. אני פה הולכת לעשות שיעורי בית גם אצלנו, ולהגיד שאם בני הנוער לא יודעים, כנראה שיש עוד כמה אנשים במדינת ישראל שלא יודעים ואנחנו צריכים לשווק את העניין הזה יותר. כך שניתנת אפשרות לא רק למישהו שהאבא שלו בוועד עובדים כזה או אחר, או האמא, אלא באמת לכל תושבי מדינת ישראל לבוא לרכוש את הכרטיסים האלה במתנ"סים. אני מזמינה את כולכם לבוא ולהשתמש בזה.

לגבי בני הנוער שזו הדאגה שלי. אני רוצה לספר שיצאנו במבצע שנקרא "לילות לבנים" לקיץ. ב-70 יישובים בארץ המתנ"סים יהיו פתוחים בין השעות 10 ל-3 ו-4 בבוקר לפעילות נוער תמורת 10 שקלים כרטיס כניסה. שווה לכל נפש, כל בני הנוער יכולים. זיהינו שזה זמן שהוא בעייתי אצל בני הנוער, הזמן שאתם יותר מסתובבים בו. בבוקר חלק עובדים, חלק ישנים. פתחנו את כל המתקנים של המתנ"סים כולל בריכות שחייה במקומות שיש, כל מגרשי הכדורסל, כדורגל, ופעילות מובנית עם צוות של מדריכים גדול בתוך המתנ"סים. גם בחולון מתקיימת הפעילות הזאת בכל הארץ, בקריית יובל, בקריית שמונה. אני מזמינה אתכם.
היו"ר רן כהן
כל הכבוד לחברה למתנ"סים. תודה רבה.
מוטקה נתנזון
אני רוצה לומר שישנם כמה דברים שצריך לבדוק אותם לפני שאתם באים לכאן ומעלים אותם פה בוועדה הזאת. בחולון יש רשת "קהילה ופנאי" שמאגדת כ-11 בתים, בכל מתנ"ס ומתנ"ס בחולון, בכל שכונה יש ועדת הנחות. קיבלנו מימית 2000 כרטיסי הנחה במקום 72 אפשר לרכוש אותם ב-35 שקלים. זו לא פעילות של בודדים, אלפי ילדים בכל החוגים פוקדים את הבתים האלה מדי יום ביומו. אז אי אפשר לבוא ולהגיד שאין פה שום התחשבות, שאין למי לפנות. יכול להיות שלבודד אחד ושניים אין מה לפנות. מרבית הילדים שהמתנ"סים קשורים עם בתי הספר, קשורים אחרי הצהריים בחוגים, יכולים להשיג את כל ההנחות האלה במסגרות הקיימות. בכל מתנ"ס ומתנ"ס יש ועדת הנחות שנותנת הנחות גם לפי המצב הסוציאלי של המשפחה, וגם לילדים ולנוער. אז אי אפשר פה להציג דברים שלא קיים שום דבר.

רבותי, תלכו לבדוק. לפני שבאתי היום לישיבה זאת, הטרחתי את עצמי, הלכתי וגם צלצלתי למרבית הבריכות, ובררתי מה מחיר הכניסה לבודד, אם יש הנחות או לא. הייתי בתל-אביב בשלוש בריכות, ברמת גן הייתי בשתי בריכות. חולון מבחינה זאת איננה נמצאת בסולם הגבוה של מחירי הכניסות. אז אילו הייתם טורחים ועושים את זה, אני טוען מתוך שיקולים זרים, אני לא רוצה להזכיר את העניין הפוליטי, אילו הייתם בודקים את זה, הייתם רואים שצריך להיות דיון לגבי כמה צריך לקחת בבריכות באופן ארצי. אבל זה לא דבר שצריך לעשות מזה הילולה.
היו"ר רן כהן
תודה רבה.
מוטי ששון
אני יכול להבטיח לך נאמנה, אתה יכול להיות רגוע, אין ילדים בחולון שלא הולכים לבריכות שחייה. יש מחירים שווים. אתה יכול ב-25 שקלים להיכנס לבריכת שחייה. אתה יכול ב-30 עם חדר כושר. אתה יכול עם מתקנים נוספים בכל מחיר שאתה יכול, ושמעתם. נאמר, צדיקים מלאכתם נעשית על ידי אחרים. נמצאת כאן בחורה שהיא מרשת המתנ"סים, לא חולונית, אמרה שכולם יכולים ללמוד מהעיר חולון. תהיה שקט, תהיה רגוע. מה שאנחנו עושים בחולון, אני מאחל לכל ראשי הערים שתהיה להם את הרגישות כמו שיש לנו לגבי ילדי חולון.

לקחנו מבצע שאנחנו עושים עם ילדים אתיופים, חד-הוריות, ועכשיו מבצע עם "ידיעות אחרונות" 200 משפחות חינם לימית 2000.
קריאות
- - -
היו"ר רן כהן
רבותי, אני רוצה לסכם את הדיון הזה בסיכום הבא. ראשית, מאחר וחלק גדול של הדיון נסוב סביב חולון, אני רוצה לומר שאין כאן שום עניין של לשים פרוז'קטור על חולון, ולהאשים את חולון. בחולון יש דברים כנראה טובים מאוד, ויש דברים שאולי יש להם ביקורת, אז היא תהיה בתוך חולון, לא מתעסק עם העניין הזה. אני לא רוצה גם להציע את זה, שמענו הרבה שבחים על חולון, שמענו כאן פרטים מעניינים. נשמעו גם דברים שהם ביקורתיים. אני לא רוצה להתעסק עם העניין הזה. באנו לדון על העניין של בריכות השחייה בכל הארץ.

נדמה לי שהסיכום היחידי שאני יכול לקבל היום, זה לדרוש מכל ראש עיר במדינת ישראל לדאוג לכך שלילדים מאוכלוסיות מנויות וחלשות תהיה אופציה אחת לפחות של כניסה לבריכת שחייה ראוייה במחיר סביר שאינו עולה על 35 שקלים. כל יישוב חייב שיהיה לו בו לפחות אופציה אחת לילדים להיכנס במחירים האלה.

שנית, לתת עידוד למבצעים שנעשים כדי לאפשר למגוון של אוכלוסיות, תנועות נוער, מתנ"סים וכו'.

ההמלצה השלישית היא, להמליץ בפני כל הנוער בישראל לקנות את הכרטיסים דרך חברה למתנ"סים כיוון שזה נותן גם הנחה גדולה וגם פיקוח על הדברים.

אנחנו דורשים ממשרד החינוך ומשרד הבריאות להיכנס לפיקוח הדוק על המצבים התברואתיים והבטיחותיים בבריכות לאחר נסיון של מה שקרה בבריכה ברמת גן אתמול.

מברכים על כל המקומות שמקיימים את ועדות ההנחות, כדי שגם דרכם יוכלו לקיים כניסה ברמה יותר סבירה לבריכות השחייה. אנחנו רוצים שלכל ילד בישראל תהיה האפשרות של נגישות בבריכת שחייה ברמה ראוייה ובמחיר סביר. תודה רבה לכולם. אני מודה לכם על הדיון הזה.


(הישיבה נעולה)

קוד המקור של הנתונים