ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 28/06/2005

חוק שירות המדינה (משמעת) (תיקון מס' 10), התשס"ה-2005

פרוטוקול

 
הצעת חוק שירות המדינה (משמעת) (תיקון מס' 10) (זכויות נפגעי עבירה – החלת הוראות)

3
ועדת החוקה חוק ומשפט
28.6.2005
הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שלישי




פרוטוקול מס' 517
מישיבת ועדת החוקה חוק ומשפט
יום שלישי, כ"א בסיוון התשס"ה (28 ביוני 2005), שעה 13:50
סדר היום
הצעת חוק שירות המדינה (משמעת) (תיקון מס' 10) (זכויות נפגעי עבירה – החלת הוראות), התשס"ג-2003, של חברת הכנסת זהבה גלאון (פ/488)
נכחו
חברי הוועדה: מיכאל איתן - היו"ר
זהבה גלאון
אליעזר כהן
יצחק לוי
מוזמנים
עו"ד חנה נויברגר - משרד הרווחה, לשכה משפטית
רחל שרביט - משרד הרווחה, מנהלת שירות מבחן לנוער
עו"ד ענת אסיף - משרד המשפטים
עו"ד דפנה ביינוול - פרקליטות המדינה
עו"ד שרונה גדה - משרד האוצר, נציבות שירות המדינה, ל' משפטית
טליה אגמון - משרד הבריאות
יועצת משפטית
קרן ויינשל
מנהל/ת הוועדה
דורית ואג
קצרנית
אסתר מימון


הצעת חוק שירות המדינה (משמעת) (תיקון מס' 10) (זכויות נפגעי עבירה – החלת הוראות), התשס"ג-2003, של חברת הכנסת זהבה גלאון (פ/488)
היו"ר מיכאל איתן
רבותי, מדובר בהצעת חוק, אומרת לי היועצת המשפטית לוועדה, שדינה זכויות נפגעי עבירה, בחוק שירות המדינה (משמעת). שר המשפטים, באישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, רשאי לקבוע כי הוראות חוק זכויות נפגעי עבירה, כולן או מקצתן, ובהתאמות המתחייבות שקבע כאמור, יחולו על הליכים משמעתיים לפי חוק זה. כלומר, מדובר, שחוק זכויות נפגעי עבירה, שמעניק זכויות לנפגע העבירה בהליך הפלילי, יאומץ על-ידי שירות המדינה, ובהליכים משמעתיים שבהם זכויות נפגעי העבירה, שהכרנו בהם, ייפגעו או לא ימומשו משום שהחוק לא חל על הדיון המשמעתי, יחולו גם על הדיון המשמעתי.
קרן ויינשל
הצעת החוק מוגשת לקריאה ראשונה, והיא כבר עברה קריאה ראשונה בכנסת הקודמת.
היו"ר מיכאל איתן
אני חושב שהצעת החוק פשוטה ומורכבת. היא פשוטה ברמת העיקרון, מורכת מחמת הצורך שלנו לקיים דיון בכל נקודה ונקודה ולבדוק ולוודא שאנחנו לא עושים איזה שטות, שלא מתאימה בין הליך אחד להליך שני. מאחר שהגישה שלי, המסורתית, שנפרצת מדי פעם בפעם, שלקריאה טרומית אנחנו מקדישים פחות זמן, ולקריאה ראשונה אנחנו יושבים סעיף-סעיף או מילה-מילה, אני אסתפק עכשיו רק בהערה של גורם אחד, שבלעדיו אני לא יכול לעשות כלום, וזה האחראי על הדיון המשמעתי בנציבות שירות המדינה. אותו אני חייב לשמוע, בלעדיו אני לא יכול להעביר את זה.
שרונה גדה
אני עורכת דין ביחידת התביעה והמשמעת, גם עורך-דין יוסי גווילי- - -
היו"ר מיכאל איתן
מה עמדתכם?
ענת אסיף
יוסי גווילי דיבר אתי לפני הדיון ואמר שהוא לא יוכל לבוא, ואמרתי שאני, בשמחה, אדבר, כי עמדתם היא חלק מעמדת הממשלה, אלא אם כן יהיה משהו שלא תסכימי עם מה שאני אומרת. הממשלה, כולל נציבות שירות המדינה, תומכת בהצעה הזאת. הסעיף הזה גם נמצא בהצעת חוק ממשלתית גדולה שמתקנת את חוק שירות המדינה (משמעת). הדבר היחיד שיש לנו לומר, שבהצעה הממשלתית הסעיף הזה ממוקם במקום אחר. זה לא משהו קריטי, ואפשר לדבר על המיקום או עכשיו או אחרי הקריאה הראשונה.
שרונה גדה
בהצעת החוק הממשלתית הסעיף ממוקם בסעיף 43.
היו"ר מיכאל איתן
לא להעלות את הטיעון הזה עכשיו, כי זה המיקום ולא המהות.
שרונה גדה
לגבי שאר הדברים, הנוסח של הצעת החוק פה והנוסח של הסעיף בהצעת החוק הממשלתית מאוד דומה, אבל לא זהה, ואנחנו מבקשים, שאחרי הקריאה הראשונה יהיה איחוד של שני הסעיפים, אנחנו חושבים שזה יותר נכון מבחינה משפטית ויותר ראוי.
ענת אסיף
האם אפשר, מבחינת הנוסח הכחול, שתיתן לנו להוסיף, כי זה מהותי מבחינת המיקום?
היו"ר מיכאל איתן
אם אין מהות, אני לא רוצה להזיז כרגע. הצעת החוק רק אחרי קריאה טרומית. אחרי הקריאה הראשונה יהיה לנו זמן לשבת ולקיים על זה דיון.
שרונה גדה
בהצעה שלנו רשום במפורש, ואנחנו מבקשים להבהיר, שגם על-פי הצעת החוק הזאת צריך, שמה שהסעיף מאפשר בידי שר המשפטים, ייעשה כמובן בתקנות.
היו"ר מיכאל איתן
רבותי, מי בעד העברת הצעת החוק?

הצבעה
בעד – פה אחד
אושר להעביר את הצעת חוק שירות המדינה ( משמעת) (תיקון מס' 10) (זכויות נפגעי עבירה – החלת הוראות), התשס"ג-2003 לקריאה ראשונה למליאה.

הישיבה ננעלה בשעה 14:05

קוד המקור של הנתונים