ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 18/08/2004

חוק הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו (תיקון מס' 22), התשס"ה-2005

פרוטוקול

 
הצעת חוק הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו (תיקון - הארכת זיכיון הטלוויזיה הלימודית), התשס"ד-2004

2
ועדת הכלכלה
18.8.2004


הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שני



פרוטוקול מס' 255
מישיבת ועדת הכלכלה
יום רביעי, א' באלול התשס"ד (18 באוגוסט 2004), שעה 9:00
סדר היום
הצעת חוק הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו (תיקון - הארכת זיכיון הטלוויזיה הלימודית), התשס"ד-2004
נכחו
חברי הוועדה: שלום שמחון-היו"ר
ענבל גבריאלי
אבשלום וילן
מוזמנים
דורון אבני,עו"ד יועץ משפטי, הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו
יפה ויגוצקי מנהלת הטלוויזיה החינוכית בפועל
אברהם נתן יו"ר הטלוויזיה החינוכית
יעל ורדי-רוטשילד יועצת משפטית, טלוויזיה חינוכית
עידית צ'רנוביץ יועצת בכירה לשר התקשורת
אורי שוסטרמן רכז חינוך, אגף תקציבים, משרד האוצר
יועצת משפטית
אתי בנדלר
מנהלת הוועדה
לאה ורון
קצרנית
יפעת שפרכר


הצעת חוק הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו (תיקון - הארכת זיכיון
הטלוויזיה הלימודית), התשס"ד-2004
היו"ר שלום שמחון
הצעת חוק הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו (תיקון - הארכת זיכיון הטלוויזיה,של חבר הכנסת רוני בר-און וחברת הכנסת ענבל גבריאלי.
ענבל גבריאלי
אני מאוד נרגשת מעצם העובדה שסוף סוף הצעת חוק שתומכת בטלוויזיה החינוכית מגיעה בכלל לדיון בוועדה. יש סיבה להתרגש, כי הרבה הצעות חוק שבאמת באו לסייע לחינוכית לא הצליחו להגיע עד הלום.

הטלוויזיה החינוכית צריכה להיות בבחינת קונסנזוס לא רק כאן בחדר הזה, אלא בכלל בקרב כולנו, מבלי להתייחס כרגע איך הגוף מתנהל, מי עובד שם, מה עובד שם, כל הטיעונים שכל הזמן נשמעים ואין להם מקום כלפי הטלוויזיה החינוכית. פה לא מדובר בהצעת חוק שבאה לקבע את מעמד הטלוויזיה החינוכית, בניגוד להצעת חוק אחרת שעומדת על הפרק ובוודאי תובא ביום מן הימים לדיון בוועדה, אלא בהצעת חוק שמבקשת להאריך את הזיכיון של שידורי הטלוויזיה הלימודית ברשות השנייה. נראה לי שאם זה רצון הטלוויזיה החינוכית, ואם זה הרצון של הרשות השנייה, אז צריך לאשר את זה. בוודאי תשמע כאן טענה שהגוף הולך להיסגר. הטענה לא יכולה לעמוד כאן כי היא לא רלוונטית. אם הטלוויזיה החינוכית ביום מן הימים תיסגר, הרי שלכל החוקים שרלוונטיים לה לא תהיה משמעות. כל עוד הטלוויזיה החינוכית תמשיך ותתקיים, אין סיבה בעולם שהיא לא תשדר גם במסגרת הרשות השנייה.
היו"ר שלום שמחון
אם אני מבין נכון, הממשלה תומכת בהצעת החוק הזאת.
אורי שוסטרמן
עם הסתייגות מסויימת.
היו"ר שלום שמחון
לגבי מספר השנים?
אורי שוסטרמן
כן.
עידית צ'רנוביץ
במליאה נאמר שמספר השנים ייקבע על ידי הוועדה.
ענבל גבריאלי
אחרי ההצבעה במליאה לא הוגשה שום הסתייגות.
אורי שוסטרמן
שר האוצר התנגד בממשלה להצעת החוק, כי הגישה שלו לגבי הטלוויזיה שונה. זה לא סוד שבחוק ההסדרים לקראת שנת 2004 משרד האוצר ניסה לקדם הצעה שאומרת להפסיק באופן הדרגתי את פעילותה של הטלוויזיה. בסופו של דבר הגענו לאיזו שהיא פשרה שחברת הכנסת גבריאלי היתה שותפה לה, שאומרת שפעילות הטלוויזיה תצטמצם. אם זכור לי נכון, הכוונה להצטמצם לדוח יאיר שטרן. דוח שטרן אומר צמצום במספר העובדים והישארות עם ערוץ 23.
אבשלום וילן
למה אתם כל הזמן מתחכמים עם 23? שרת החינוך ניסתה לסגור, היא לא הצליחה. היה כאן קונסנזוס ללכת לכיוון אחר.
אורי שוסטרמן
היתה הסכמה להצטמצם לערוץ יחיד.
ענבל גבריאלי
הפשרה, שבמסגרתה גם הייתם צריכים להעביר כספים שלא הועברו..
אורי שוסטרמן
הפשרה היתה 56 מיליון, כאשר הועברו הרבה מעבר לסכום הזה.
ענבל גבריאלי
הפשרה דיברה על צמצום שידורי החינוכית בערוץ הראשון.
אורי שוסטרמן
אז למה עבר תיקון החוק?
היו"ר שלום שמחון
האם אתם תומכים בהצעת החוק?
אורי שוסטרמן
ברגע שהממשלה תמכה אני לא יכול להתנגד.
היו"ר שלום שמחון
מה אתה מציע?
אורי שוסטרמן
אני מציע שננסה - אולי מחוץ לוועדות - להגיע לאיזו שהיא הסכמה לגבי תקופת הזיכיון כך שהיא שלא תגיע עד שנת 2015 בצורה אוטומטית.
ענבל גבריאלי
כי עד אז אתם מקווים לסגור את הטלוויזיה.
אורי שוסטרמן
לא. עד אז אני מקווה שנחזור לאותם הסכמים שלפני שנה.
היו"ר שלום שמחון
מה ההמלצה של משרד האוצר?
אורי שוסטרמן
אין לי מספר מוגדר.
אבשלום וילן
בעוד חודש ישנו מכרז של ערוץ 2 ל-10 שנים. תעשה את זה 10 שנים.
היו"ר שלום שמחון
אתם יודעים כמה שנים אתם רוצים?
אורי שוסטרמן
אני רוצה להגיע למינימום האפשרי.
היו"ר שלום שמחון
מה המינימום?
אורי שוסטרמן
שנתיים.
ענבל גבריאלי
למה שנתיים ולא שנה?
אורי שוסטרמן
שנה. דוח שטרן דיבר על הפריסה הגדולה בערוצים השונים. זה נראה מאוד מוזר שהיום מציעים להישאר בכמה שיותר ערוצים.
אבשלום וילן
אתה מייצג את משרד האוצר, נכון?
אורי שוסטרמן
אני מביע את עמדתי המקצועית כפי שאני מבין אותה.
יפה ויגוצקי
היתה ועדת שטרן, גם יצא דוח מאוד מפורט. דוח שטרן מדבר על צמצום פעילות הטלוויזיה החינוכית בערוצים השונים, אבל בו זמנית הוא גם מדבר על תקציב בסיסי של 100 מיליון שקל בשנה. כשאורי שוסטרמן יבטיח 100 מיליון לשנה, אז יכול להיות שקבלת ההחלטות בטלוויזיה החינוכית תשתנה. שרת החינוך והשר הממונה הגיעו להסכם שלקראת ינואר 2005 תצטמצם הפעילות של הטלוויזיה החינוכית בערוץ הראשון ל3 שעות בלבד. אני מניחה שבמשך הזמן אנחנו נצא בכלל מערוץ 1.
היו"ר שלום שמחון
למה?
יפה ויגוצקי
כי הוצאות השידור של ערוץ 1 הן הוצאות מאוד גבוהות. שני השרים הגיעו להסכם שאומר שרשות השידור תממן את ההוצאות הדרושות של השעות האלו גם עבור הטלוויזיה החינוכית. אנחנו את שאר השעות מעבירים לרשות השידור. על ידי זה אנחנו חוסכים 22 מיליון שקל בשנה. מה שנותר בידי הטלוויזיה החינוכית זה ערוץ 33. אנחנו מתחילים בשלב הזה לבצע תוכניות וצעדים אופרטיביים שמופיעים בדוח שטרן. נותרה לנו השעה וחצי בערוץ 2, כאשר השעה וחצי הזאת מיועדת להשלמת תכנים ושיתופי פעולה עם הזכיינים.
היו"ר שלום שמחון
אתם עושים את גם בערוץ 10?
יפה ויגוצקי
יצאנו מערוץ 10.
היו"ר שלום שמחון
למה?
יפה ויגוצקי
בגלל נושא העלויות. החלטנו שאנחנו רוצים להתמקד באותו חלון, באותו אשנב של ערוץ 2, שמאפשר לנו להציג את תוכניות הדגל שלנו, את התוכניות החברתיות והתרבותיות. היקף השידורים הוא מאוד מצומצם.
היו"ר שלום שמחון
זה בגלל אחוזי צפייה?
יפה ויגוצקי
עלויות.
אבשלום וילן
באיזה שעות אתם משדרים בערוץ 2?
יפה ויגוצקי
בין 14:30 ל15:30, וחצי שעה בין 17:30 ל18:00. ביום שישי בבוקר יש לנו שעה וחצי למגזרים השונים. בתוך ערוץ 2 אנחנו התחנה היחידה שמשדרת למגזר הערבי, לעולים החדשים. אנחנו משלימים את התכנים של הזכיינים בתחום של תרבות, חברה ומגזרים.

זה לא סוד שערוץ 2 מהווה לנו גם איזו שהיא פלטפורמה להעביר תכנים לקהל הרחב ולהביא אותם בעתיד גם לערוץ 33, שהיום, כפי שאתם יודעים, הצפייה בו מאוד נמוכה. מיותר להגיד שהקיצוצים התקציביים של השנים האחרונות מקשים על הפעילות של הטלוויזיה החינוכית. זה לא סוד שערוץ 2 מעביר הכנסות מאוד נכבדות לטלוויזיה החינוכית שמשלימות את התמיכות המאוד מצומצמות של המדינה בתקציב הטלוויזיה החינוכית. כשעשיתי השוואה בין התקציב של השנה לתקציב של לפני 10 שנים, ראיתי שהתקציב של השנה הוא התקציב של לפני 10 שנים.

למה ל-10 שנים? כמו שאמר חבר הכנסת וילן, זה המכרז. אם על פי החוק הטלוויזיה החינוכית היא זכיינית, זה אומר שהיא צריכה להיות שוויונית. ברור מאליו שאם אנחנו רוצים למקם את תוכניות הדגל שלנו בערוץ 2, ואם אנחנו רוצים להגיע לשיתופי פעולה עם גופים תומכים, ואם אנחנו רוצים להאריך את נושא ההכנסות שלנו, אנחנו צריכים אופק ארוך. אם יש אופק קצר, אז אף אחד לא מוכן לשתף איתך פעולה. גם היום כשאנחנו משדרים בערוץ 2 והמכרז עומד להסתיים באוקטובר, ישנם גופים שהביעו סימן שאלה לנושא של התקשרויות איתנו. אין שום סיבה שטווח הזמן שיינתן לנו יהיה פחות מאשר של הזכיינים האחרים.
היו"ר שלום שמחון
מאחר ומה שמוטל עלינו זה לקבוע את לוח הזמנים, אז נמצא איזו שהיא נוסחה שתניח את דעתם של כולם. אני מציע לא להתמקד בזמן, אלא בחלקים האחרים. בכמה שעות מדובר בסך הכל?
יפה ויגוצקי
שעה וחצי.
אברהם נתן
הטלוויזיה החינוכית צריכה להתקיים. צריך לקבוע לה מסגרת ארגונית משלה. משרד האוצר רוצה לסגור אותה, לכן הוא רוצה הארכה של שנתיים. זה לא הגיוני. אם נותנים הארכה, היא צריכה להיות מינימום ל-5 שנים, לא לשנתיים. אם רוצים לסגור, שיביאו אלטרנטיבה. למה לבלבל את המוח של כולם? הארכת הזיכיון של הטלוויזיה החינוכית היא טובה. לגבי ערוץ 1 הגענו להסכמה. ערוץ 1 ישדר 3 שעות, כאשר בסופו של דבר יימצא איזה שהוא הסדר.

הסעיף הראשון זה העניין של מועד הארכה. הסעיף השני זה ביטול סעיף 37א(ב)). הנושא הזה משנה בצורה מהותית את המערכת הרגולטורית של הערוץ הזה. אם אתה מבטל את סעיף 3, אתה מבטל את הסמכות של שר החינוך לבטל את הארכת הזיכיון לטלוויזיה הלימודית. האם אתם מתכוונים להעביר את זה למועצה? לא בטוח שמישהו נתן את הדעת על המהות לבטל את הסעיף הזה.
דורון אבני
אנחנו תומכים בצורה ברורה בהארכת הזיכיון של הטלוויזיה הלימודית בערוץ 2. אנחנו חושבים שהטלוויזיה הלימודית מספקת איזה שהוא תרגיל ראוי שלא תמיד השחקנים המסחריים נותנים דגש על הנושאים שהיא מתעסקת בהם. אנחנו עכשיו בשעות האחרונות של הכנת המכרז של ערוץ 2. המכרז יתפרסם ב-20 בספטמבר. אנחנו רוצים ליצור ודאות במכרז הזה. מכיוון שכרגע כל הבנייה של התוכניות העסקיות מניחה כהנחת עבודה שהטלוויזיה הלימודית תוסיף לשדר בערוץ, אנחנו מבקשים שהוועדה תקדם את הצעת החוק. יש לנו כמה הערות לגופה של ההצעה, כיוון שההצעה כפי שמונחת על שולחן הוועדה מאריכה את הזיכיון הן בערוץ 2 והן בערוץ 10. כמו שצויין קודם לכן, בערוץ 10 כבר אין זיכיון, לכן גם אין מה להאריך.
היו"ר שלום שמחון
מה זאת אומרת הוא לא קיים בערוץ 10? הוא מסתיים באיזה שהוא שלב.
דורון אבני
הוא כבר הסתיים.
היו"ר שלום שמחון
עוד כמה שנים יש לערוץ 10 זיכיון?
דורון אבני
עד 2010. לטלוויזיה הלימודית היה זיכיון בערוץ ה3 עד 31 באוקטובר 2003, שהוא מועד סיום תקופת הזיכיון השנייה בערוץ 2. נקבע בחוק מנגנון להארכת הזיכיון. המנגנון קבע שאם השר, באישור ועדת התקשורת ובאישור המועצה ייקבעו להאריך את הזיכיון לתקופה נוספת, ניתן להאריך לתקופה מסויימת. המנגנון הזה לא יושם. הסעיף הזה בינתיים נמחק. המצב כרגע הוא שהטלוויזיה הלימודית לא משדרת בערוץ 10 מאז 31 באוקטובר 2003. אם הוועדה תבחר להעניק לה זיכיון, צריך להיות ניסוח אחר של החוק. ההמלצה של מועצתה רשות השנייה היא לא להעניק זיכיון לערוץ 10, לשמור על דיפרנציציה. אנחנו חושבים שאין בעיה בהקשר הזה. כמו שקיימת היום דיפרנציציה בין ערוץ 2 לערוץ 10 כאשר ב2 היא כן משדרת וב-10 היא לא משדרת, כך צריך להמשיך את הדיפרנציציה הזאת, בפרט שיש מכרז חדש עכשיו. כל המתמודדים ידעו שהם ניגשים למכרז שבו לטלוויזיה הלימודית יש הקצאה של יחידת שידור.
היו"ר שלום שמחון
מה אתם עושים במכרז מבחינת הקצאת השעות?
דורון אבני
תיכתב המלצה בתוך מסמכי המכרז. זה עוד לא סגור סופית. ככל הנראה זה יהיה משהו בסגנון הקצאת השעות שכרגע יש לטלוויזיה הלימודית, עם שינויים כאלה או אחרים. כל זאת כמובן בהנחה שיישמר היקף יחידת השידור שיש היום - 8.5% מכלל יחידות השידור בערוץ.
אתי בנדלר
ההקצאה של השעות נתונה לשיקול דעתה של הרשות השנייה.
דורון אבני
נכון.
אתי בנדלר
דהיינו אתם יכולים מחר להחליט שזה יהיה בשעות שלא יתאימו, שלא יספקו..?
דורון אבני
היה על זה בג"ץ מעניין בין הטלוויזיה הלימודית לרשות השנייה. החוק בשעתו קבע שיוקצה לטלוויזיה הלימודית שביעית.. החוק קובע שהשידורים של הטלוויזיה הלימודית יהיו לשידור תוכניות בנושאים חינוכיים בלבד ובשעות צפייה של האוכלוסייה לה מיועדים שידורים אלו. זה קו מנחה בחוק. זה הקו שהנחה את מועצת הרשות השנייה לאורך השנים. לא ניתנו לטלוויזיה הלימודית שעות שידור של פריים טיים, אבל ניתנו לה שעות שבהן יש צפייה של נוער. הטלוויזיה הלימודית באיזה שהוא שלב פנתה לבג"ץ בעניין הזה בטענה שצריך להקצות לה שביעית מהותית בפריים טיים. הבג"ץ נדחה. כרגע ההקצאה היא הקצאה סבירה. אני חושב ששני הצדדים מסתדרים עם ההקצאה.
אתי בנדלר
האם לא היה כדאי לשריין את השעות האלו בחוק, כדי לא להשאיר את זה ל"פייט"?
דורון אבני
אין פה "פייט", הרשות השנייה קובעת. הזכיינים מקבלים את זה כעובדה. אני מציע לא לקבוע דבר כזה בחוק, כיוון שיש איזו שהיא דינמיקה של לוחות שידורים. יחידות שידור משתנות, עונות משתנות. צריך להשאיר את זה לשיקול דעת. אם מחליטים לא להאריך ב-10 שנים אלא בתקופה קצרה יותר ייווצר מצב שלזכייני ערוץ 2 בתקופת הזיכיון הבאה יהיה 10 שנים עם תחנת בדיקה באמצע, כאשר יהיה זכיין שיכול להיות שבאמצע התקופה תיפסק תקופת הזיכיון שלו. אם כך תחליט הוועדה, אני מציע להחיל מנגנון דומה למנגנון שקיים היום בסעיף 37א(ד), שהוא סעיף לעניין תקופת הזיכיון הנוכחית. נאמר שבהתקיים תנאים מסויימים יפקע זיכיונה. נקבע בחוק שלמועצה תהיה סמכות להחליט מה עושים עם יחידת השידור. זה לא סתם יחידת שידור, אלא יחידת שידור בנושאים לימודיים חינוכיים. המנגנון של סעיף קטן (ד) הוא מנגנון מתאים לעניין הזה.
אבשלום וילן
כתוב בסעיף 1 לחוק שסעיף 37א(ב) יימחק.
אתי בנדלר
זאת טעות בספרור.
דורון אבני
מר נתן התייחס לסעיף 37א(2)(ב).
נציג משרד החינוך
דוח ועדת שטרן מתייחס לכמה דברים שונים, האחד זה התפיסה הרעיונית ודרכי העבודה של הטלוויזיה החינוכית. כל הנושא הזה אומץ על ידי משרד החינוך. אנחנו עוסקים היום בעזרתה של יפה ביישום של העניין. יש להבדיל בין זה ובין השאלה של מה הן מסגרות השידור הראויות. לא ייתכן שנוותר על יכולת להגיע לבני נוער ולצעירים שנמצאים בערוץ 2.

הנושא השני הוא תקופת הזיכיון. אנחנו חייבים ליצור מנגנון של הצמדה. אם הטלוויזיה החינוכית היא זכיין כמו כל הזכיינים האחרים בערוץ 2, חייבים לייצר לה את אותה ודאות שיצרו לזכיינים האחרים. בענף טלוויזיה אי אפשר לעבוד על פרקי זמן קצרים יותר מאלה.
ענבל גבריאלי
הצעת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון – הארכת זיכיון הטלוויזיה הלימודית), התשס"ד-2004. תיקון סעיף 37א1. בחוק הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן-1990 (להלן –החוק העיקרי), בסעיף 37א, סעיף קטן(2)(ב) – יימחק. תיקון סעיף 552. בסעיף 55((א1) לחוק העיקרי, במקום "עד ליום ה' בחשון התשס"ד (31 באוקטובר 2003) " יבוא "עד ליום י"ח בחשון התשע"ו (31 באוקטובר 2015)".
היו"ר שלום שמחון
אנחנו בהכנה לקריאה ראשונה נשאיר את זה כמו שזה מבחינת השנים, כאשר תהיה הזדמנות למשרד האוצר,למשרד החינוך לתת את דעתם בכתב. אם כן - אני אציע נוסחת פשרה אחרי הקריאה הראשונה.
דורון אבני
הסעיף כפי שהוא מנוסח כעת מאריך את הזיכיון גם בערוץ 10, כשבערוץ 10 אין לטלוויזיה החינוכית זיכיון.
אתי בנדלר
לא זאת הכוונה.
דורון אבני
יש לי ניסוח שמשיג את המטרה. אני חשבתי למחוק את סעיפים (א)(1) ו(א)(2) בסעיף 55 ולכתוב סעיף שייאמר בו כך: (א)(1) "המועצה תעניק לטלוויזיה הלימודית ללא מכרז זיכיון לשידורי טלוויזיה בערוץ 2; (2) הזיכיון יהיה ליחידת שידור בהיקף של 8.5% מכלל יחידות השידור בערוץ 2 (3) תוקפו של הזיכיון יהיה לעשר שנים, שתחילתן ביום כ"ט בתשרי התשס"ו (1 בנובמבר 2005), ואולם אין בכך כדי לגרוע מסמכויות המועצה לפי סעיף 37. (4) זיכיון שינתן לטלוויזיה הלימודית יהיה לשידור תוכניות בנושאים לימודיים- חינוכיים בלבד ובשעות צפייה של האוכלוסייה לה מיועדים שידורים אלה".
אבשלום וילן
למה 8.5%?
דורון אבני
כי זה מה שיש לה היום בערוץ 2.
אבשלום וילן
ואם ישדרו 24 שעות ביממה בעוד 5 שנים?
דורון אבני
גם 8.5%.
היו"ר שלום שמחון
האם אנחנו מקבלים את הניסוח?
אתי בנדלר
אולי שדורון יסביר את הדברים.
דורון אבני
הריישה של סעיף 55 (א) לא רלוונטית, כי היא מתייחסת לתקופת הזיכיון הראשונה בערוץ 2 שכבר חלפה לה ולהיקף של שביעית מכלל יחידות השידור.
אתי בנדלר
אתה מציע למחוק את זה?
דורון אבני
כן. הסייפה רלוונטית.
אתי בנדלר
אנחנו לא נוקטים בטכניקה חקיקתית כזאת, כי אנחנו אוהבים לתעד את ההיסטוריה בחוק. גם בהארכות הזיכיון שימרנו את העבר.
דורון אבני
שימרתי את הסייפה של 55(א). (א1) לא רלונטי. לגבי הערוץ השני גם הסעיף לא רלוונטי, כי תקופת הזיכיון הסתיימה ב31 באוקטובר 2003. הטלוויזיה החינוכית משדרת היום בערוץ 2 מכוח סעיף 37א, לא מכוח סעיף 55. סעיף 37א הוא סעיף שמסדיר את הארכת תקופת הזיכיונות בערוץ 2 מיום 1 בנובמבר 2003 עד 31 באוקטובר 2005.
אתי בנדלר
מה שמציע עו"ד אבני זה שינוי נוסח. אני מציעה שהוועדה תאשר את העיקרון שאומר שלא יהיה זיכיון בערוץ 10 אלא רק בערוץ 2 ל-10 שנים, כאשר במקביל אותן 10 שנים יינתנו לטלוויזיה החינוכית.
אבשלום וילן
יש מחלוקת מאוד גדולה בין מר אבני למציעים.
ענבל גבריאלי
למה לא להוריד מ55(א1) את הערוץ השלישי? הבעיה היא עם ערוץ 10.
דורון אבני
עו"ד בנדלר אמרה שהם רוצים לשמר את המצב הקיים. אם הם רוצים לשמר את המצב הקיים, אז אי אפשר להוריד את זה מ(א1).
אתי בנדלר
אנחנו נכנסים לנושא של נוסח.
דורון אבני
אני מציע שהאפיון של יחידת השידור והשעות יישמרו בתקופת הארכה, ושהארכת הזיכיון ל-10 שנים תהיה כפופה לסמכויות שיש למועצה בסעיף 37.
היו"ר שלום שמחון
את העקרונות האלה נאשר.
ענבל גבריאלי
תחילה 3. תחילתו של חוק זה ביום י"ח בתשרי התשס"ו (31 באוקטובר 2005).
דורון אבני
יש כיום זיכיון עד 31 באוקטובר.
היו"ר שלום שמחון
יפה, אולי תאמרי לנו למה אתם לא משדרים בערוץ 10.
יפה ויגוצקי
אנחנו לא משדרים בערוץ 10 בגלל הנושא התקציבי.
היו"ר שלום שמחון
הכי משתלם לכם זה בערוץ 2.
לאה ורון
נציגי ערוץ 10 הוזמנו לדיון. הם לא מצאו לנכון להגיע, אבל הם הוזמנו לדיון.
נציג משרד החינוך
זה לא שהשידור בערוץ 2 משתלם. זה לא שהטלוויזיה החינוכית מרוויחה כסף מזה שהיא משדרת בערוץ 2. כל ההכנסות שיש לה מפרסומות בערוץ 2 מושקעות בתוכניות.
לאה ורון
לא יכול שהדבר יהיה גם בערוץ 10?
נציג משרד החינוך
הכנסות מפרסומות בערוץ 10 בתקופה הזאת ובשעות האלו הן בהיקף כזה שהדבר היחידי שאפשר לעשות איתן זה אולי לקנות תוכניות רכש מחו"ל שנעשו לפני 30 שנה.
היו"ר שלום שמחון
אני מבקש לאשר את הצעת החוק הזאת להכנה לקריאה ראשונה, זאת בהתאם לעקרונות שסוכמו פה על ידי היועצת המשפטית לוועדה ועל פי ההצעה של היועץ המשפטי של הרשות השנייה. נותרו לא מעט ויכוחים סביב המשך קיומה של הטלוויזיה החינוכית. לאחר קריאה ראשונה נשוב ונדון בתאריך. גם לנו כוועדה חשובה קיומה של הטלוויזיה החינוכית. אין מקום יותר טוב מאשר הטלוויזיה החינוכית כדי להעביר תכנים. השיקולים שלה הם לא רק שיקולים כלכליים. הייתי מעונין שנסיים את הצעת החוק הזאת במהלך הפגרה הנוכחית.
אתי בנדלר
מה שאני צריכה זה עלויות.
אורי שוסטרמן
עלות תקציבית אין פה. אולי יש הפסד תמלוגים, אבל את זה צריך לשאול את הרשות השנייה. אני לא מבין בתחום של המכרז של הרשות השניה . יכול להיות שאם הזכיינים היו יודעים שיש להם עוד שעה וחצי מעבר למה שיש להם כיום, אז התמלוגים של המדינה היו גדלים. זה דבר שצריך לבדוק.
היו"ר שלום שמחון
תביא את הדברים שאמרת עד שבוע הבא. האם ההרכב של המועצה הוא מלא?
דורון אבני
לא.
היו"ר שלום שמחון
בכמה הוא חסר?
דורון אבני
בשניים.
היו"ר שלום שמחון
האם שר התקשורת מתכוון למנות?
דורון אבני
לא ידוע לי מתי.
היו"ר שלום שמחון
אני פונה לשר התקשורת להשלים את איוש מועצת הרשות השנייה כמה שיותר מהר באנשים שמבינים בכלכלה.
דורון אבני
אני רק מקווה שלא משתמע מדברי היושב-ראש שאין אנשים שמבינים בכלכלה במועצה.
היו"ר שלום שמחון
לא אמרתי את זה, רק אמרתי שצריך לחזק את העניין הזה. מי בעד הצעת החוק להכנה לקריאה ראשונה?

ה צ ב ע ה


בעד - פה אחד


אושר

הצעת החוק תוכן לקריאה ראשונה.

הישיבה ננעלה בשעה 9:55

קוד המקור של הנתונים